abonnement Unibet Coolblue
pi_53979716
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:29 schreef MissBliss het volgende:
Woei, ik kwam gisteren gewoon een 'nieuwe' Richard Bachman tegen, met voorwoord van Stephen King De ontvoering (Blaze). Ik ben benieuwd! Wist niet dat het bestond.
Maar eerst 4x Stephen King (of eigenlijk Bachman) uitlezen
Goed nieuws! Ik heb hem meteen besteld!
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  woensdag 17 oktober 2007 @ 07:50:55 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_53982097
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:29 schreef MissBliss het volgende:
Woei, ik kwam gisteren gewoon een 'nieuwe' Richard Bachman tegen, met voorwoord van Stephen King De ontvoering (Blaze). Ik ben benieuwd! Wist niet dat het bestond.
Maar eerst 4x Stephen King (of eigenlijk Bachman) uitlezen
Klopt, die stond al in de vooraankondiging in Lisey's Story

Maar eerst maar eens een extra boekenkast aanschaffen
disclaimer
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 oktober 2007 @ 09:19:35 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53982916
Ik kwam Blaze tegen in Edinburgh. Helaas alleen gebonden.
pi_53986264
Ik heb een paperback, maar dan wel de Nederlandse versie. De Engelstalige heb ik niet gezien.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_54062602
Ik heb de ontvoering (blaze) binnen! Na het weekend maar eens even gaan lezen
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 oktober 2007 @ 14:36:41 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:50:18 #57
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_54089819
Was het goed?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 oktober 2007 @ 15:18:47 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54090353
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:50 schreef MissBliss het volgende:
Was het goed?
Ik heb betere Kings gelezen
pi_54098180
Ik heb Blaze nu ook uit, ik geef hem over een tijdje nog maar een herkansing
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 oktober 2007 @ 22:43:33 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54098656
Maar goed, even een korte beschrijving van Blaze.
Op de eerste plaats is het meer een kort verhaal dan een roman vind ik zelf. Ik had hem in een uurtje of 3 uit.
Verhaal is goed en pakkend maar het is een wat onbevredigend eind.

Ik vind de vooruitblik achterin veelbelovender.
pi_54271632
Ik kwam trouwens het verhaal; de man met het litteken weer tegen, in het boek waar ook het verhaal spookfoto's inzit......ik was het helemaal vergeten! En verder nog een boek van Robert McCammon, De macht van het meer, ik heb altijd gedacht dat dat een boek van King was, net als Nachtzomer van Dan Simmons en daarom kon ik de boeken nooit vinden. Met andere woorden; ik ben blij dat ik vakantie had en alles weer een beetje op een rijtje kon zetten
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_54282263
Desperation uit, goed boek. Wat vonden jullie van Desperation?

Ga nu beginnen in Salem's Lot.
pi_54282345
Ik ben voor de tweede keer begonnen aan de Donkere Toren reeks
pi_54500005
ik ben nu bezig in deel 6 van de donkere toren
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:12:00 #65
126281 Toon_Tetten
En een milkshake banaan
pi_54500272
ik ben nu op de helft van the stand, en ik vind het één van z'n saaiste boeken die ik heb gelezen tot nu toe . Er gebeurt helemaal niks, alleen een beetje alleen op de wereld zitten zijn.. ik hoop dat het goede nog komt, of ik verwachtte er teveel van
Hier heb je een punt .
pi_54502833
Ik ben nu halverwege It. heerlijk!
pi_54502867
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:56 schreef Guerra het volgende:
Desperation uit, goed boek. Wat vonden jullie van Desperation?

Ga nu beginnen in Salem's Lot.
Desperation vond ik ook erg goed, heb je The Regulators al gelezen? Die boeken horen eigenlijk bij elkaar.
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:42:54 #68
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_54503667
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ben nu halverwege It. heerlijk!
It is een meesterlijk boek. Stephen King is de enigste schrijver die me in m'n broek kan laten schijten van angst.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_54537504
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Desperation vond ik ook erg goed, heb je The Regulators al gelezen? Die boeken horen eigenlijk bij elkaar.
Ja die had ik hiervoor gelezen. Die was wel minder dan Desperation. Salems' Lot heb ik nu ook uit, fantastisch boek. It blijft mn favoriete boek van King maar Salem's Lot komt op een tweede plek.

Ik heb nu The Colorado Kid, Mobiel en Dodenwake (Pet Sematery) nu geleend van de bieb. Ben benieuwd.
pi_54537862
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:07 schreef Guerra het volgende:

[..]

Ja die had ik hiervoor gelezen. Die was wel minder dan Desperation. Salems' Lot heb ik nu ook uit, fantastisch boek. It blijft mn favoriete boek van King maar Salem's Lot komt op een tweede plek.

Ik heb nu The Colorado Kid, Mobiel en Dodenwake (Pet Sematery) nu geleend van de bieb. Ben benieuwd.

Leuk allemaal, vooral pet semetary, maar The Colorado kid moet ik echt nog eens lezen. Die ging helemaal langs me heen zeg maar.
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_54538017
De stand heb ik jaren geleden wel als minie-serie op tv gezien en toen vond ik het wel een goed verhaal. Ik ben nog niet begonnen aan het boek, het is zo dik...
vet shitt...
pi_54538495
The stand is prachtig! Ik heb hem al zeker drie keer gelezen (wel met een paar jaar ertussen hoor!)
En al is het boek nog zo dik. uitgelezen moet hij bij mij !(ik hou wel rekening met werk en vrije dagen enzo)
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
pi_54914801
Ben nu al sinds eind augustus bezig met Bag of Bones, maar het kan me niet echt boeien. Ik heb geen behoefte aan een tien pagina's lange 'nachtmerrie' over seks met lijken, enome kloppende erecties en gefantaseer over een meisje dat dertig jaar jonger is. Ik wil gewoon horror/psychologische thriller lezen, geen verkapte bouquetreeks... Er is niks mis met seks of een vleugje erotiek, maar ik ben echt niet geīnteresseerd in pagina na pagina met de perverse gedachten van de hoofdpersoon als deze met het verhaal niets te maken hebben. En als ze er wel mee te maken hebben dan wil ik de rest van het boek al helemaal niet meer lezen.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 november 2007 @ 11:56:02 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54916221
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:53 schreef lizardtattoo het volgende:
Ben nu al sinds eind augustus bezig met Bag of Bones, maar het kan me niet echt boeien. Ik heb geen behoefte aan een tien pagina's lange 'nachtmerrie' over seks met lijken, enome kloppende erecties en gefantaseer over een meisje dat dertig jaar jonger is. Ik wil gewoon horror/psychologische thriller lezen, geen verkapte bouquetreeks... Er is niks mis met seks of een vleugje erotiek, maar ik ben echt niet geīnteresseerd in pagina na pagina met de perverse gedachten van de hoofdpersoon als deze met het verhaal niets te maken hebben. En als ze er wel mee te maken hebben dan wil ik de rest van het boek al helemaal niet meer lezen.
Waar HEB je het over?
  donderdag 29 november 2007 @ 12:00:47 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54916324
Vreemd, inderdaad. Kan ik me niks van herinneren. Thuis toch nog eens bladeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54916447
Ja, dat was een droom, ik weet het nog wel. Maar volgens mij was die eenmalig en ik vond hem niet zķ verschrikkelijk als jij vertelt, Lizardtattoo..
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 november 2007 @ 12:24:16 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54916902
Nou zeker geen pagina's lang erotisch getinte dromen.
pi_54916953
Ik ben trouwens The Magic Cottage van James Herbert aan het lezen, is ook erg leuk .
Tap tap tap
  donderdag 29 november 2007 @ 12:28:34 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_54917001
Net the Dead Zone uit, beetje een tegenvaller, was het eerste boek van King waar ik me echt doorheen moest vechten. En de vertaling was echt om te huilen

"They used me as a guinea pig" werd vertaald als "ze gebruikten me als cavia" en "fuck you" als "verneuk jezelf"
disclaimer
  donderdag 29 november 2007 @ 12:31:05 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54917059
Die vond ik (in het Engels) juist heel goed te pruimen. Toevallig kwam de film (met Christopher Walken ) op tv toen ik halverwege was. Erg leuk om te zien hoe van het boek een film was gemaakt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 29 november 2007 @ 12:33:22 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_54917112
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:31 schreef Lienekien het volgende:
Die vond ik (in het Engels) juist heel goed te pruimen. Toevallig kwam de film (met Christopher Walken ) op tv toen ik halverwege was. Erg leuk om te zien hoe van het boek een film was gemaakt.
Mja, ik denk ook wel dat het deels aan de vertaling lag, maar het verhaal zelf kon me niet sterk boeien eigenlijk.
disclaimer
pi_54917175
Nou, ik vond het smerig. Het ging tien pagina's lang alleen maar over hoe zijn shorts over zijn 'huge and throbbing erection'; spannen, terwijl achtereenvolgens de drie belangrijkste vrouwen (dood of nauwelijks volwassen) uit het boek aan hem trekken of op hem zitten.
quote:
'Everything down there is death', she said, and pressed her cold palms and white, pruney fingers to my cheeks. She turned my head and then bent it so I was looking into the lake. Under the water I saw decomposing bodies slipping by, pulled by some deep current. Their wet eyes stared. Their fish-nibbled noses gaped. Their tongues lolled between white lips like tendrils of waterweed [...] I shrugged my head free of her hands, pushed her down on the boards, and finally cooled what was so hard and contentious, sinking it deep. [...] My wife was dead and I was fucking her corpse.
En zo gaat het nog wel even door.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  donderdag 29 november 2007 @ 12:37:24 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54917233
Nee, erg smakelijk is het niet.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 29 november 2007 @ 13:14:49 #84
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_54918033
quote:
Op zondag 11 november 2007 22:18 schreef milia het volgende:

Leuk allemaal, vooral pet semetary, maar The Colorado kid moet ik echt nog eens lezen. Die ging helemaal langs me heen zeg maar.
Ik moet zeggen, The Colorado Kid vond ik echt een leuk verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien ben ik gek op dat soort oude lullen in kleine gemeenschappen, King weet ze zo leuk te schrijven. Dat is denk ik de hoofdreden waarom Insomnia een van mijn favorieten is, die oude knarren van Derry die gaan schaken bij het vliegveldje, en wazige oude Dor met z'n gedichtenbundeltje
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_54919293
Ik heb net Pet Sematary uit, redelijk goed boek vooral het eind. Ga straks de film ff kopen hier in de buurt om te kijken of dat wat is.

Hierna in Misery beginnen (heb de film al gezien en die vind ik top) en daarna in Bag of Bones. Overigens heb ik Donkere Toren 1 en The Stand gereserveerd in de bibliotheek, de boeken van King waar ik nu nog het meest naar benieuwd ben.
pi_54921301
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:35 schreef lizardtattoo het volgende:
Nou, ik vond het smerig. Het ging tien pagina's lang alleen maar over hoe zijn shorts over zijn 'huge and throbbing erection'; spannen, terwijl achtereenvolgens de drie belangrijkste vrouwen (dood of nauwelijks volwassen) uit het boek aan hem trekken of op hem zitten.
[..]

En zo gaat het nog wel even door.
Dan zul je de gangbang van het 12 jarige meisje in een riool in It ook niet kunnen waarderen denk ik.

Ik snap zelf nog steeds niet waar dat voor nodig was eigenlijk...
pi_54923336
Ik heb ooit eens gelezen dat ie op dat moment high of onder invloed van drugs zat op het moment dat ie dat schreef. Kan best waar zijn vanwege zijn drugs verleden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 november 2007 @ 18:35:41 #88
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54925029
En dan te bedenken dat er nauwelijks sex voorkomt in zijn boeken. Zoals hij zelf in een interview zegt "(...)zegt dan ook regelmatig Steve moet de sex nog ontdekken"
pi_54930979
Paar dagen geleden "The Stand" uitgelezen, dus ik begon gister aan "De Regelaars". Na de eerste paar hoofdstukken, ben ik er vrijwel zeker van dat ik de namen van een stuk of 6 mensen in een ander boek tegen ben gekomen. Kon me alleen niet meer herinneren welk boek, dus na 10 pockets doorbladeren kwam ik er achter dat het "Desperation" was

De gekke agent, de schrijver en de happy family blijken dus in "De Regelaars" allemaal gezellig bij elkaar in de straat te wonen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 november 2007 @ 21:55:20 #90
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54931017
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:54 schreef Unstoppable het volgende:
Paar dagen geleden "The Stand" uitgelezen, dus ik begon gister aan "De Regelaars". Na de eerste paar hoofdstukken, ben ik er vrijwel zeker van dat ik de namen van een stuk of 6 mensen in een ander boek tegen ben gekomen. Kon me alleen niet meer herinneren welk boek, dus na 10 pockets doorbladeren kwam ik er achter dat het "Desperation" was

De gekke agent, de schrijver en de happy family blijken dus in "De Regelaars" allemaal gezellig bij elkaar in de straat te wonen
Desperation en The Regulators horen dan ook min of meer bij elkaar.
pi_54931353
Ik ben voor de tweede keer begonnen in Black House en kan me niet voorstellen dat ik de eerste keer niet door de eerste twee hoofdstukken heenkwam. Een briljant stukje werk en vooral leuk om Jack Sawyer weer terug te 'zien'. The Talisman was naast The Stand en IT altijd al mijn favoriet.
pi_54932174
Ik ga trouwens beginnen aan Carrie en Tommyknockers
  donderdag 29 november 2007 @ 22:35:57 #93
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_54932449
quote:
Op maandag 24 september 2007 08:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]


Al die verhalen staan in 1 van de reguliere verhalen bundels:

Duistere Krachten (hier staan ze allemaal in volgens mij)
Klopt Dit is het enige king-boek dat ik hier thuis heb staan. Heb hem speciaal aangschaft voor Het vlot. Verder heb ik bijna alle films van King. Die spaar ik dan weer ipv de boeken.
To infinity…and beyond!
pi_55114709
@ ivetje, wat vind jij de beste verfilming van een Stephen King boek?
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:22:07 #95
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_55114791
4 X Stephen King is uit!
De vertaling vond ik wel erg slecht, stonden gewoon dikke fouten in. In Vlucht naar de Top bijvoorbeeld had een man eerst een montuurloze bril en een halve pagina later een goudkleurig montuur... (Niet expres volgens mij). En zo wel meer dingen in dat hele boek
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_55115651
Daarom, lezen in het engels, zoals meneer King het bedoelde.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_55116515
Mja, het zal heel dom overkomen, maar dan mis ik bepaalde dingen en snap ik er dus niks van...
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 december 2007 @ 08:45:21 #98
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55120215
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 00:01 schreef GizartFRL het volgende:
Daarom, lezen in het engels, zoals meneer King het bedoelde.
continuiteisfouten kom je ook in het engels tegen hoor. Ook meneer King maakt wel eens fouten.

Overigens zijn de nieuwe boeken gewoon goed vertaald. Boeken zoals The deadzone en 4x king zijn uit een tijd dat de Amerikaanse cultuur en bijbehorend idioom nog niet zo ingeburgerd waren hier in Nederland.
pi_55120307
Ik lees King en alle Engelstalige schrijvers alleen in het Engels de laatste jaren eigenlijk, maar ik snap best dat mensen die minder comfortabel zijn met de Engelse taal het liever in het Nederlands lezen.

Het heeft denk ik wel zijn voordelen om een boek in de origienele taal te lezen, maar dan moet je het wel helemaal begrijpen. Toch zal iemand uit Maine al meer van de nuances doorhebben van een gemiddeld King boek dan een Nederlander, hoe goed zijn Engels ook is.
  Moderator zaterdag 8 december 2007 @ 11:31:02 #100
18653 crew  D.
pi_55121514
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 09:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik lees King en alle Engelstalige schrijvers alleen in het Engels de laatste jaren eigenlijk, maar ik snap best dat mensen die minder comfortabel zijn met de Engelse taal het liever in het Nederlands lezen.

Het heeft denk ik wel zijn voordelen om een boek in de origienele taal te lezen, maar dan moet je het wel helemaal begrijpen. Toch zal iemand uit Maine al meer van de nuances doorhebben van een gemiddeld King boek dan een Nederlander, hoe goed zijn Engels ook is.
Jij bent waarschijnlijk geen Nederlander gezien je taalgebruik, dus ik snap best dat je voorkeur niet naar de Nederlandse uitgaves uitgaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')