Bullcrap, geen enkel probleem mee gehad. Alle games werken tot nu toe, zonder te hoeven patchen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:43 schreef Svensational het volgende:
Ik zou zeer zeker geen Vista gebruiken, vooral met gamen kun je veel problemen verwachen.
Lijkt me logischquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:45 schreef RacerDKB het volgende:
Ik zou ook naar de videokaart kijken als je gaat gamen
Mja, maar nog leuker lijkt me 4 gb en een heel goede videokaartquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:45 schreef RacerDKB het volgende:
Neem dan ipv 4gb geheugen 2gb een heel goede videokaart.
Dat doen we al jarenquote:Op zondag 23 september 2007 11:19 schreef dikkedorus het volgende:
4GB, raad dan gelijk een Dual-Xenon aan voor tekstverwerking, ongeveer even nuttig.
In principe niet idd, maar omstandigheden laten het nou eenmaal niet toe om regelmatig nieuwe pc's te kopenquote:Op zondag 23 september 2007 14:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Eigenlijk is een PC per definitie niet gericht opde toekomst.
1 tip, koop niet het beste van de beste onderdelen. Die zijn vaak een stuk duurder dan wat er net onder zit en zoveel snelheid's winst haal je er niet meequote:Op zondag 23 september 2007 14:52 schreef Weird- het volgende:
[..]
In principe niet idd, maar omstandigheden laten het nou eenmaal niet toe om regelmatig nieuwe pc's te kopen
Werkt het spel ook niet als je alle uitvoerbare bestanden van een spel op de compabiliteits modus "Windows XP Service Pack 2" zet?quote:Op zondag 23 september 2007 11:02 schreef dikkedorus het volgende:
Ik heb weer wat games getest die op de stapel "werkt niet onder Vista" kunnen. Jammer.
Fahrenheit, PoP2, Hell Forces, Arx Fatalis, Area 51. Allemaal probleempjes.
Nee, vooral PoP vecht met DirectX, en bijv. Fahrenheit en Area 51 hebben msi installers die niet goed werken onder Vista. Gelukkig kan je dat laatste wel oplossen door verborgen unattended-install switches aan te zetten.quote:Op maandag 24 september 2007 02:53 schreef jslavenburg het volgende:
[..]
Werkt het spel ook niet als je alle uitvoerbare bestanden van een spel op de compabiliteits modus "Windows XP Service Pack 2" zet?
gaar probleem met 8800GTX + Il2 1946quote:Op zondag 23 september 2007 15:14 schreef dikkedorus het volgende:
Bolle Dorus nog wel
Ik ging niet off-topic, ik maakte duidelijk dat de vier GB die de TS aangeeft overkill is en dus onzinnig.
TS: Vista wel aan te raden. Vooral met nieuwere hardware is het geen probleem om Vista te draaien. Sommige oude games hebben problemen met Vista, maar de meeste echt populaire games hebben onderhand fixes, patches of workarounds voor de die-hard gamers die het alsnog onder Vista willen draaien. Nieuwe games doen het afaik altijd onder Vista.
Nu een E6750 en die upgraden naar een E6850?quote:Op maandag 24 september 2007 02:36 schreef dikkedorus het volgende:
E6750 nu, en dan misschien een E6850. Quad-core zal imho nooit echt handig worden voor games, misschien over een jaar of vier-vijf. Er zijn simpelweg niet genoeg taken om op te delen.
Van het moment dat gamedevellopers ermee willen starten, valt er winst te behalen hoor. Kijk eens naar Fine Grain Threading, daar kan best veel prestatiewinst uit gehaald worden, maar dan moet je natuurlijk ook al over een topvideokaart (of SLI-config) beschikken. FS X van microsoft ondersteund al de 4 cores, waarmee je de framerates / details iets hoger kan zetten dan met een gelijk geklokte dualcore.quote:Op maandag 24 september 2007 02:36 schreef dikkedorus het volgende:
Quad-core zal imho nooit echt handig worden voor games, misschien over een jaar of vier-vijf. Er zijn simpelweg niet genoeg taken om op te delen.
Alan wake is ook gemaakt voor 4 cores.quote:Op maandag 24 september 2007 08:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Van het moment dat gamedevellopers ermee willen starten, valt er winst te behalen hoor. Kijk eens naar Fine Grain Threading, daar kan best veel prestatiewinst uit gehaald worden, maar dan moet je natuurlijk ook al over een topvideokaart (of SLI-config) beschikken. FS X van microsoft ondersteund al de 4 cores, waarmee je de framerates / details iets hoger kan zetten dan met een gelijk geklokte dualcore.
Taken zat hoor, al is het maar door bepaalde effecten realistischer te maken. Wolkjes, mist & vuur zijn zaken die nog steeds bijna door geen enkele game realistisch gehaald worden, terwijl het best mogelijk is, alleen trekt het té veel van de cpu. Met de inzet van quad's / octa's kan daar verandering in komen.
Ik zie niet echt hoe Fine-Grain betere performance kan geven in games. Verder zijn er maar vier "zware" subtaken die een CPU uitvoert in een game: AI, Physics, Netwerk, Geluid. (iirc) Het probleem is dat twee daarvan zo relatief licht zijn dat ze nooit een core kunnen vullen. Ik zeg niet dat er niets uit quad-core te halen valt vergeleken met een gelijkgeklokte dual-core, maar het zal niet optimaal gebruikt worden in het huidige model.quote:Op maandag 24 september 2007 08:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Van het moment dat gamedevellopers ermee willen starten, valt er winst te behalen hoor. Kijk eens naar Fine Grain Threading, daar kan best veel prestatiewinst uit gehaald worden, maar dan moet je natuurlijk ook al over een topvideokaart (of SLI-config) beschikken. FS X van microsoft ondersteund al de 4 cores, waarmee je de framerates / details iets hoger kan zetten dan met een gelijk geklokte dualcore.
Taken zat hoor, al is het maar door bepaalde effecten realistischer te maken. Wolkjes, mist & vuur zijn zaken die nog steeds bijna door geen enkele game realistisch gehaald worden, terwijl het best mogelijk is, alleen trekt het té veel van de cpu. Met de inzet van quad's / octa's kan daar verandering in komen.
wat jij beschrijft is juist de coars threading; redelijk simpel gewoon elk deel aan een core toewijzen. Bij Fine-Grain zal bevoorbeeld de "creatie" van het vuur op de ene core draaien, en dan kan ondertussen het berekenen van de belichting op een andere doorgaan. Particle simulation van verschillende bronnen kan je dan over het aantal cpu's spreiden die je beschikbaar hebt.quote:Op maandag 24 september 2007 12:34 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zie niet echt hoe Fine-Grain betere performance kan geven in games. Verder zijn er maar vier "zware" subtaken die een CPU uitvoert in een game: AI, Physics, Netwerk, Geluid. (iirc) Het probleem is dat twee daarvan zo relatief licht zijn dat ze nooit een core kunnen vullen. Ik zeg niet dat er niets uit quad-core te halen valt vergeleken met een gelijkgeklokte dual-core, maar het zal niet optimaal gebruikt worden in het huidige model.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |