abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51489403
Okee, ik ben sinds enige dagen de bezitter van het spel IL2 1946 ( is een combat flightsim ). Ik speel het op een E6600 met 2 Gb ram en een 8800GTX videoplank, draaiende onder windows Vista 32bit. Nu kun je in dat spel in de settings kiezen voor 'standaard' water, maar ook voor 1337 water ( met reflecties en die shizzle ). Met standaard water kreeg ik ruim 100 FPS. Met 1337 water dropte het naar 5. Dus ik dacht, laat ik eens een nieuwe driver installeren.

Laat ik ook even opmerken dat het installeren van forceware 158.24 niet zonder problemen ging. De computer bleef 2 x hangen, en de 3e keer lukte het me pas de driver geïnstalleerd te krijgen. Na het opnieuw opstarten verandert de resolutie ook in 800x600. Om de een of andere reden doet de PC het dan maar ongeveer 2 minuten. In die tijd moet ik de resolutie naar 1024 x 1280 zetten, want dan is er niets aan de hand. Soms komt dit laatste euvel ook niet voor.

Goed ik dus weer IL2 opstarten, en ja hoor, 1337 water, met grofweg 50 FPS . Maar nu komt het leuke, als ik de computer dus weer afsluit en een tijdje later weer opstart, dan heb ik weer een enorm lage framerates met het 1337 water . Dus kan ik de driver weer installen, en dan werkt het weer. Waarschijnlijk ligt het probleem dus aan iets dat het installen van de driver doet, en wat een reboot dan weer ongedaan maakt. Of het is een hardwarematig probleem, of het ligt aan de game zelf.
Moeder, waar is mijn pils?
  zondag 15 juli 2007 @ 16:48:48 #2
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_51493198
eerst alle troep van die driver eraf halen met zo'n tool en daarna je driver er op nieuw opzetten.
pi_51498768
wat voor een tool? Ik installeer trouwens weer dezelfde driver hé.
pi_51553796
*bump

Ok. Het reïnstallen van de driver wil weer. Mijn fout, ik moet de driveruninstallert van de installer niet gebruiken, die is namelijk brak. Gewoon via apparaatbeheer doen.

Dat neemt niet weg dat ik iedere keer na het opstarten m'n driver weer kan reïnstallen. Het maffe is dat alle andere games die ik heb ( ARMA, FS2004, en nog wat andere ) geen last hebben van het probleem.
pi_53280061
Windows XP, slotje.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:34:17 #6
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_53280801
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:17 schreef teh_m0nkey het volgende:
Windows XP, slotje.
corrreeect...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 18 september 2007 @ 20:37:43 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_53280952
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_53280996
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:34 schreef wobbel het volgende:
corrreeect...
Duurde nog lang voor het juiste antwoord kwam
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53295963
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Duurde nog lang voor het juiste antwoord kwam
vista en gamen.
  woensdag 19 september 2007 @ 11:58:29 #10
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_53296126

Vista is geoptimliseerd voor games. Nieuwe games op nieuwe hardware onder XP is gewoon performance weggooien. Als je ergens over wilt zeuren, zeur dan over Nvidia die nog steeds z'n drievers (blijkbaar) niet goed op orde heeft.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_53301360
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:58 schreef dikkedorus het volgende:

Vista is geoptimliseerd voor games. Nieuwe games op nieuwe hardware onder XP is gewoon performance weggooien. Als je ergens over wilt zeuren, zeur dan over Nvidia die nog steeds z'n drievers (blijkbaar) niet goed op orde heeft.
1) TS geeft aan een ouder spel te spelen.
2) Je bevestigd zelf dat het spelen van games op Vista nog niet goed loopt. Of dat dan door Nvidia of door MS komt dat zal TS aan z'n reet roesten, die wil gewoon gamen op een fatsoenlijke manier.
3) Lost Planet, een van de eerste (of zelfs de eerste) game (demo) die DX10 support laat op dit moment zien dat spellen onder DX10 trager lopen dan onder DX9 met dezelfde settings. Het verschil in kwaliteit wat DX10 zou moeten geven zou te weinig zijn om dat performance verschil te verklaren. Alles natuurlijk terug te lezen op Hothardware.com, Firingsquad en Gamespot

Probeer de volgende keer je mening te baseren op de daadwerkelijke feiten in plaats van de marketing van Microsoft. Misschien dat Crysis er verandering in gaat brengen, misschien niet. Punt is dat er op dit moment nog geen enkele dwingende reden is om over te stappen en de performance verliezen van zowel Vista en DX10 zijn belachelijk te noemen als je er van uit gaat dat je alweer zes jaar verder bent na XP. Je zou zeggen dat je OS beter wordt, sneller, stabieler maar in werkelijkheid vreet het meer resources weg dan de winst in performance/features kan rechtvaardigen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 19 september 2007 @ 16:02:37 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_53302547
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:20 schreef FJD het volgende:

[..]

1) TS geeft aan een ouder spel te spelen.
2) Je bevestigd zelf dat het spelen van games op Vista nog niet goed loopt. Of dat dan door Nvidia of door MS komt dat zal TS aan z'n reet roesten, die wil gewoon gamen op een fatsoenlijke manier.
3) Lost Planet, een van de eerste (of zelfs de eerste) game (demo) die DX10 support laat op dit moment zien dat spellen onder DX10 trager lopen dan onder DX9 met dezelfde settings. Het verschil in kwaliteit wat DX10 zou moeten geven zou te weinig zijn om dat performance verschil te verklaren. Alles natuurlijk terug te lezen op Hothardware.com, Firingsquad en Gamespot

Probeer de volgende keer je mening te baseren op de daadwerkelijke feiten in plaats van de marketing van Microsoft. Misschien dat Crysis er verandering in gaat brengen, misschien niet. Punt is dat er op dit moment nog geen enkele dwingende reden is om over te stappen en de performance verliezen van zowel Vista en DX10 zijn belachelijk te noemen als je er van uit gaat dat je alweer zes jaar verder bent na XP. Je zou zeggen dat je OS beter wordt, sneller, stabieler maar in werkelijkheid vreet het meer resources weg dan de winst in performance/features kan rechtvaardigen.
Ipv meteen te beginnen te blaten dat TS maar over moet op XP kan je ook iets constructiefs posten of anders misschien niet, ook een optie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_53302676
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:02 schreef Netsplitter het volgende:
Ipv meteen te beginnen te blaten dat TS maar over moet op XP kan je ook iets constructiefs posten of anders misschien niet, ook een optie.
Ik wacht met smart op jouw betere oplossing plus je onderbouwing tegen mijn zogenoemde geblaat natuurlijk...

Je kunt er gewoon niet omheen dat Vista problemen heeft met de performance van games en dat Vista ook met enige regelmaat dit soort vreemde ondefinieerbare problemen oplevert. Dat alleen al zou al genoeg reden moeten zijn om minimaal dual boot te draaien.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 19 september 2007 @ 16:13:17 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_53302838
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:07 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik wacht met smart op jouw betere oplossing plus je onderbouwing tegen mijn zogenoemde geblaat natuurlijk...

Je kunt er gewoon niet omheen dat Vista problemen heeft met de performance van games en dat Vista ook met enige regelmaat dit soort vreemde ondefinieerbare problemen oplevert. Dat alleen al zou al genoeg reden moeten zijn om minimaal dual boot te draaien.

Ik heb 'm een url gegeven waar hij een nieuwe driver kan downloaden die hij kan proberen.
Vista en games gaat best goed, athans bij mij en zo'n vette pc heb ik nou ook weer niet.
De meeste problemen worden veroorzaakt door drivers die nog niet geoptimaliseerd zijn.
Dus of dat aan Vista ligt is nog maar de vraag.
Het is namelijk ook algemeen bekend dat de drivers van Nvidia verre van goed zijn, al worden ze wel steeds beter is mijn idee.
pi_53302938
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:13 schreef Netsplitter het volgende:
Dus of dat aan Vista ligt is nog maar de vraag.
Het is namelijk ook algemeen bekend dat de drivers van Nvidia verre van goed zijn, al worden ze wel steeds beter is mijn idee.
Waarop ik natuurlijk al heb aangegeven: Of dat dan door Nvidia of door MS komt dat zal TS aan z'n reet roesten, die wil gewoon gamen op een fatsoenlijke manier.

Los daarvan rest natuurlijk de vraag waarom je uberhaupt over zou willen zonder dat je aan performance wint maar goed dergelijke discussies worden met enige regelmaat gevoerd

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')