ja sorry bedoel ook corrosie. yep. Maar kennelijk leest men selectief. Het is week of 2 geleden voorbij gekomen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:26 schreef Terecht het volgende:
[..]
Is er een onderzoek die zegt dat de WTC's enkel door vuur zijn ingestort?
Is er een onderzoek die zegt dat explosieven het WTC hebben opgeblazen?
[..]
Het is galvanische corrosie, en wat heeft dat van doen met het WTC? Was er galvanische corrosie dan?
[..]
hier in Sep Clues 4 op het endquote:Heb je daar ook maar énig bewijs voor, dat er al tijdens de bouw explosieven zijn geplaatst?![]()
[..]
Er was wel gesmolten staal. En ben nog steeds niet een bevredigend antwoord gevonden over de wolken.quote:Het was geen pyroclastische stofwolk, en er was geen gesmolten staalvijver.
[..]
in 911 Mysteries. Heb eigenlijk verders geen onderzoek er meer over gelezen...quote:bron?
[..]
het zijn beweringen die gewoon afgelopen periode (2weken) langsgekomen zijn. In mijn ogen wordt het een vervuiling als keer op keer bepaalde links worden geplaatst.quote:Ik ben niet zo kapot van je onderbouwing.
[..]
Zij hebben een heel mooi rapport geschreven, en FEM programma's als ANSYS kun je gewoon kopen.
[..]
Wat heeft dit te maken met het technische onderzoek?
Lambiekje, ga je beweringen eens onderbouwen, doe je dat in het vervolg niet dan kun je wat mij betreft uit de discussie verwijderd worden
Vind jij het niet knap dan? Een vliegtuigkaping was ook toen al niet gemakkelijk, meerdere dus ook niet. Om dat vervolgens ook nog eens op vrijwel hetzelfde tijdstip te doen, dat vind ik wel knap ja.quote:
Zal het eens opzoeken.quote:[..]
Dat heeft iemand hier een keer heel mooi uitgezocht. Ben bang dat wat je hier suggereert niet klopt.
Niets vreemd, er is ongewoon weinig materiaal over van wat een vliegtuig voor moest stellen, minder dan bij ongelukken met vliegtuigen van vergelijkbare grote. Toevallig vandaag een vliegtuig neergestort in Kinshasa, foto.quote:[..]
Dat is waar. Weer andere crashes hadden net zo'n patroon als de gene in kwestie. Niets vreemds mee.
Ze maken zichzelf wel verdacht door het niet te doen. Dat je die beelden nodig hebt voor onderzoek is geen probleem, maar je kan toch copien vrijgeven? En het maken van copien duurt echt geen weken ofzo. Maar als volgens de officiele versie duidelijk is wat er is gebeurd, dan heeft het toch uberhaupt geen zin die beelden vast te houden? Nogmaals, ze maken het zichzelf moeilijker en conspiracy-gelovers makkelijker.quote:[..]
Waarom zouden ze? Om een paar mensen op het internet tevreden te stellen? Als ze die vrijgeven komen er toch wel weer mensen die gaan stellen dat de beelden nep zijn, het hologrammen zijn etc.
Iedereen op zijn tijdquote:[..]
[..]
Jij niet dan?![]()
[9/11] NORADquote:Op donderdag 4 oktober 2007 20:12 schreef Stupendous76 het volgende:
Zal het eens opzoeken.
Nog niet gezien, ga hem lezen. Hartelijk bedanktquote:
dat is niet zo moeilijk als je denkt. binnenlandse vluchten gaan 's ochtends bijna zo vaak als bussen alle richtingen op. je hoeft eigenlijk alleen maar te plannen om de kaping op een dinsdagochtend uit te voeren en dan gebeurt alles vanzelfsprekend rond hetzelfde tijdstip.quote:Vind jij het niet knap dan? Een vliegtuigkaping was ook toen al niet gemakkelijk, meerdere dus ook niet. Om dat vervolgens ook nog eens op vrijwel hetzelfde tijdstip te doen, dat vind ik wel knap ja.
Alhoewel het voordeel van 1 tijdstip wel is dat anderen nog niet gealarmeerd zijn.
Hier tegenover staat dat je een behoorlijk gedetailleerd plan moet hebben om het te laten slagen.
flight-93 was als het goed is vrijwel verticaal met de neus de grond in gevlogen voor zover ik mij kan herinneren. dit is in scherp contrast met vrijwel alle andere crashes waar het vliegtuig het eigenlijk 'net niet' heeft gehaald. in de meeste crashes gaat het om bijvoorbeeld brandstof op -> noodlanding, slippen over de baan heen, slecht weer -> te harde landing, motorpech op cruciaal moment -> neerstorten maar nog redelijk onder controle en met lagere snelheden (opstijgen,landen)quote:Niets vreemd, er is ongewoon weinig materiaal over van wat een vliegtuig voor moest stellen, minder dan bij ongelukken met vliegtuigen van vergelijkbare grote. Toevallig vandaag een vliegtuig neergestort in Kinshasa, foto.
Deze site heeft foto's van de ergste vliegtuigcrashes. Ik vind de crashsite van het vierde vliegtuig dan wel erg kaal in vergelijking met andere crashes.
dat is misschien zo, maar het vormt geen bewijslast. verder weet je ook niet zeker of er wel meer camera's waren die het pentagon incident hadden opgenomen. iedereen schreeuwt wel dat er zoveel camera's daar hangen, maar ik betwijfel of ze allemaal aan het kijken waren naar de plek waar het vliegtuig invloog. overigens weet je net zo goed als ik dat ook al was dit beeldmateriaal vrijgekomen, dan nog zou je excuses horen zoals "deze video-opnames zijn gestaged door de CIA", of "dat waren remote-controlled vliegtuigen". verder weet ik ook niet wat je wel op de andere tapes zou zien wat je niet al hebt gezien op die ene die vrij is gegeven. aangezien het vliegtuig met een snelheid van 850km/u vloog en security camera's over het algemeen werken op een lage frame-rate (3-10 voor general purpose security cams), zul je niet meer dan een paar frames van waas kunnen waarnemen.quote:Ze maken zichzelf wel verdacht door het niet te doen. Dat je die beelden nodig hebt voor onderzoek is geen probleem, maar je kan toch copien vrijgeven? En het maken van copien duurt echt geen weken ofzo. Maar als volgens de officiele versie duidelijk is wat er is gebeurd, dan heeft het toch uberhaupt geen zin die beelden vast te houden? Nogmaals, ze maken het zichzelf moeilijker en conspiracy-gelovers makkelijker.
Uit de Flight Data Recorder:quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:16 schreef Cyclonis het volgende:
flight-93 was als het goed is vrijwel verticaal met de neus de grond in gevlogen voor zover ik mij kan herinneren.
hmm ik had de hoek overschat. hij kwam dus onder een hoek van 40 graden tegen de grond aan met een snelheid van 500kts (926 km/u) tegen de grond aan. alsnog een hele goede indicatie waarom hij totaal versplinterd is geraakt. geen van de crashes waar je vaak nog grote wrakstukken terugvind vonden plaats met zo een hoge snelheid tegen de grond aan. hij zat overigens ook nog op zijn kop, gezien de 150 graden roll angle.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:59 schreef gorgg het volgende:
[..]
Uit de Flight Data Recorder:
1. Cabin pressure - NORMAL
2. Hydraulics - NORMAL
3. Cargo fire - NORMAL
4. Smoke - NORMAL
5. Engines - RUNNING
6. Engine RPM (N1) 70%
7. Fuel pressure - NORMAL
8. Engine vibration - LO
9. Wind direction - WEST
10. Wind speed - 25 kts
11. Pitch angle - 40 deg down
12. Airspeed - 500 kts
13. Heading - 180 deg
14. Roll angle - 150 deg right
15. AoA - 20 deg negative
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB196/doc04.pdf
ouch.. Dan is het ook niet zo gek dat de resten over zo'n groot gebied liggen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:59 schreef gorgg het volgende:
[..]
Uit de Flight Data Recorder:
1. Cabin pressure - NORMAL
2. Hydraulics - NORMAL
3. Cargo fire - NORMAL
4. Smoke - NORMAL
5. Engines - RUNNING
6. Engine RPM (N1) 70%
7. Fuel pressure - NORMAL
8. Engine vibration - LO
9. Wind direction - WEST
10. Wind speed - 25 kts
11. Pitch angle - 40 deg down
12. Airspeed - 500 kts
13. Heading - 180 deg
14. Roll angle - 150 deg right
15. AoA - 20 deg negative
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB196/doc04.pdf
Wat is er vreemd aan die stofwolken?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:38 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De stofwolken, de hotspots, het verdampte water, de seismische pieken.
De energiebalans is aan nogal wat variabelen onderhevig lijkt me..
ps, ik kom nog op je andere posten terug, maar heb nu ff geen tijd. (niet dat je denkt dat ik je negeer)
Het is toch wel bekend dat er gigantische waterresevoir aanwezig was in beide torens.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan die stofwolken?
Wat is er vreemd aan die hotspots?
Is er water verdampt dan?
Wat is er vreemd aan de seismische pieken?
de afkadering is zo ingesteld dat self incriminating niet/nauwelijks behandeld hoeft te worden. In het gehele onderzoek als er bepaalde namen naar voren kwamen, geldstromen of andere zaken dan is het opeens niet meer relavant voor het onderzoek. Nee vast! Stel je voor dat Bush en co ontmaskerd worden. Of dat ze echt seriueze vragen moet beantwoorden.quote:Zouden deze dingen onmogelijk zijn zonder explosieven o.i.d?
Er is niet zoiets als 1 allesomvattende energiebalans (dat is er wel, maar dat kun je onmogelijk berekenen). Je zult daarom een handig controlevolume moeten kiezen. Als jij vindt dat de 3 bovenstaande fenomenen meegenomen moeten worden dan wil ik het volgende van je weten:Een degelijke onderbouwing waarom je het een te beperkte afkadering vind zou wel wenselijk zijn. Waarom vindt jij bepaalde dingen die zij hebben weggelaten zo belangrijk? Wat voor invloed hebben deze dingen op het onderzoek? Hoe verwacht jij dat het onderzoek beinvloed zou worden als ze deze parameters niet hadden weggelaten?
Geef eens de link naar het berichtje van +/- 2 weken geleden waarin hetzelfde staat. Over corrosie kom ik nog terugquote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja sorry bedoel ook corrosie. yep. Maar kennelijk leest men selectief. Het is week of 2 geleden voorbij gekomen.
* ah zie dat R. de link heeft geplaatst.
Het is een verhaal van 1 persoon. Je zou dit zo kunnen nachecken aangezien er duizenden vakmensen betrokken waren bij de bouw van het WTC, een aanzienlijk aantal daarvan zouden de explosieven moeten plaatsen of op zijn minst moeten opmerken. Waarom is dit niet gebeurd? Waarschijnlijk omdat het dikke bullshit is...quote:
Geef dan eens wetenschappelijk bewijs dat er gesmolten staal was.quote:[..]
Er was wel gesmolten staal. En ben nog steeds niet een bevredigend antwoord gevonden over de wolken.
Dit wordt en welles nietus ben ik bang.
Je zult toch iets preciezer moeten zijn.quote:[..]
in 911 Mysteries. Heb eigenlijk verders geen onderzoek er meer over gelezen...
De enige die selectief is ben jij, je hebt nog nul komma nul (wetenschappelijke!!) onderbouwing laten zien.quote:[..]
het zijn beweringen die gewoon afgelopen periode (2weken) langsgekomen zijn. In mijn ogen wordt het een vervuiling als keer op keer bepaalde links worden geplaatst.
Maar hier uit blijkt maar weer hoe selectief gelezen wordt of uberhaupt links aangeklikt. En daarnaast er kan ook gegoogled worden als er iets beweerd wordt. Er blijft toch wel iets hangen wat er voorbij komt.
thx, kan me wel vinden in deze post.quote:
Bron? En heb je al onderbouwing dat dat water ook is verdampt?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is toch wel bekend dat er gigantische waterresevoir aanwezig was in beide torens.
Welke temperatuur hadden die hotspots 5/6 weken na de ramp dan? Ik heb nog totaal géén bewijs gezien hoe die hotspots verklaard kunnen worden door explosieven o.i.d.quote:Hotspots zijn dramatisch hog er van temperatuur dan dat kerosine of kantoorbrand uberhaupt kan branden en dat 5/6 weken na het ramp. Nagenoeg alle debunkers negeren dat feitje. Ik heb dus nog steeds geen afdoende bewijs gelezen hoe dat verklaard kan worden met een vuur-instorting-verhaal.
Het gaat hier over het onderzoek van het NIST Lambiekje, niet de 9/11 commision. Dat heb ik je een paar posts geleden ook al duidelijk gemaakt, maar begrijpend lezen schijnt nogal moeilijk voor je te zijn. Je maakt weer sprongen als een kat in het nauw en ga je posts nu eens onderbouwen.quote:[..]
de afkadering is zo ingesteld dat self incriminating niet/nauwelijks behandeld hoeft te worden. In het gehele onderzoek als er bepaalde namen naar voren kwamen, geldstromen of andere zaken dan is het opeens niet meer relavant voor het onderzoek. Nee vast! Stel je voor dat Bush en co ontmaskerd worden. Of dat ze echt seriueze vragen moet beantwoorden.
Nee in mijn ogen is het 911 Commission een aanfluiting van de eerste orde.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:42 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Had hem i.d.d. al n tijdje niet meer gepost:
[..]
Heb ik in die 2 jr dat ik dit bericht gepost heb (5x), nog nooit zinnig commentaar op gelezen.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:25 schreef Lambiekje het volgende:
WTC Galvanic Corrosion
http://www.teslapress.com/911_history.htm
WTC had to be dismantled by 2007 and implosions were ruled out
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
[..]
ik zal hier dan maar eens een zinnig commentaar op geven, want het is weer de grootste onzin die door de complotdenkers wordt aangehaald.
Ten eerste heb ik geen bron gezien voor de plannen om in 1989 de WTC's neer te halen.
quote:Thomas-Scott Gordon, Architectural Photographer, Designer, and Audio/Video Systems Engineer.
The fact is, we all know that the buildings can't stand safely for over 40 to 60 years. It's not the sub-soil, that's granite. They must have received the completed demolition report, which we all knew to expect.
quote:Widely known in the trade journals, "Ezra Stoller" and "Norman McGrath" had thoroughly photographed the World Trade Center for a period of many years prior. They created some of the finest known images of the towers, the most memorable ones had circulated the world, as book covers and on posters, often featuring the Statue of Liberty in the foreground. 'Why' these famous photographers were released from their contracts, and I was subsequently hired, is beyond my comprehension. Neither party has released a single WTC photograph since! So I ask, on what basis would two independent parties willingly 'throw-away' something of say, easily $100,000. in current resale value?
"Each of you were called here to sign an affidavit of non-disclosure. None of the information from our project can find it's way into the public-eye
http://www.redlineav.com/tsg.deposition.contd.2.html
quote:Another key Houston player, through this period was Charles Hurwitz, owner of MAXXAM who allegedly used junk bonds to buy Kaiser Aluminum International, an office that received the first-hit. Kaiser's liabilities for their 'asbestos' cases were dropped after the WTC was deemed to have been destroyed by terrorists.
quote:Ten tweede heb in nul komma nul berekeningen danwel bewijs gezien dat galvanische corrosie plaatsvond bij de WTC's. En het is niet dat die berekeningen nou zo moeilijk zijn, dat kan ik met mijn scheikunde van de middelbare school nog wel.
quote:Als er al galvanische corrosie plaatsvond was dat tussen bevestigingspunten van de aluminium buitenpanelen en de stalen perimetercollumns. De aluminium panelen waren geen onderdeel van de dragende structuur van de WTC's maar puur cosmetisch, dus de structurele integriteit van de WTC's bleef intact. Omdat aluminium minder edel is dan staal, zou het aluminium moeten gaan roesten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Galvanic_series
quote:The exterior Aluminum panels were designed to meet an unusual set of technical specifications. Those criteria were published in various trade-periodicals at that time. This information has not been released by NIST, or otherwise been widely discussed of late. We know that this material was custom manufactured to exacting specifications.
quote:Voorwaarde voor deze corrosie is dat er water aanwezig is, wat dus zou betekenen dat 3 van de WTC's lekten. Hoogst onwaarschijnlijk lijkt me.
quote:That same process would also explain why the concrete was "powderized" over time because electrolytic processes weaken concrete too by "debonding" the Portland that causes concrete to bond in the first place.
http://www.whatreallyhappened.com/wtc_corrosion.html
quote:A PDF of the actual documents filed with the US Military is available upon request.*
http://www.redlineav.com/tsg.deposition.contd.2.html
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:34 schreef Resonancer het volgende:
[..]
thx, kan me wel vinden in deze post.
Vreemd is n relatief begrip, ik persoonlijk vind het wel vreemd dat praktisch alles tot zeer fijn stof is vergaan.
Ik vind de tijdsverschillen/ vormen mbt de seismische pieken vreemd ja., maar wees er vnl op om te vragen of die ook in een of andere energieballans zijn meegenomen. Ik wees op deze verschijnselen omdat ik ook van mening ben dat 'n allesomvattende onmogelijk te maken is. Teveel parameters zijn obekend.
De enorme waterhoeveelheid die is verdampt, en de (warme/hete) stofwolk die ontstond tijdens de instorting, lijkt me dat je die i.i.g mee moet nemen in de energieballans mbt de "instorting'. Als de oorzaak van de hot spots niet de instorting was, wat dan wel ?
quote:ik heb wel begrepen dat de totale potentiele energie van elke twin tower ongeveer 10E11 Joule bedroeg, aldus meerdere sources, inclusief conspiracy sites. (http://911research.wtc7.net/essays/demolition/seismic.html)
gaan we dan dat getal invullen in http://www.convert-me.com/en/convert/energy
dan komt er uit dat dit overeenkomt met 216.8 ton TNT, oftewel 216800 kilogram TNT.
ter illustratie: dit is bijna gelijk aan het gewicht van een volbeladen boeing 777-200.
dit is ook gelijk aan ongeveer 1/60 deel van de atoombom die op Hiroshima werd gegooid, oftewel 1.67%. dit lijkt misschien weinig, maar als je je even wat verdiept in de theorie van low yield nuclear weapons kom je er achter dat dit nog steeds erg veel is.
neem bijvoorbeeld http://www.fas.org/faspir/2001/v54n1/weapons.htm
waarin wordt aangegeven dat: "Even at the low end of its 0.3-300 kiloton yield range, the nuclear blast will simply blow out a huge crater of radioactive material, creating a lethal gamma-radiation field over a large area."
0.3 kiloton is dus 300 ton TNT equivalent en zelfs hierbij zou het dus een enorme hoeveelheid radioactiviteit achter moeten laten en een grote krater.
en hier hebben we het al over nucleaire bommen waarvan we de effecten weten op een veeeeel groter gebied dan alleen 1 gebouw.
lijkt mij dus voordehandliggend dat 216.8 ton TNT equivalent voldoende is om het gebouw te vernietigen en om voor een grote toenamen in hitte te zorgen.
sterker nog, de potentiele energie van het gebouw is dus zodanig groot dat de ladingen explosieven die je zou plaatsen op elke verdieping in het niet vallen kwa energie verhouding tot de potentiele energie die het gebouw al uit zichzelf heeft. ik denk niet dat je wilt beweren dat men op de een of andere manier meer dan 216800 kilogram TNT heeft weten aan te brengen in elk gebouw?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:53 schreef Orwell het volgende:
gegogel met getallen en formules...
een lineaire relatie suggereren tussen de pot. Energie van het gebouw- enerzijds, en de benodigde hoeveelheid TNT anderzijds...is een gotspe
dat hele energiebalans-verhaal is trouwens totale kul... zoals eerder geschreven: de hoeveelheid parameters is te groot...
daarnaast:
bouw eens een huis van lego-steentjes...bouw daarnaast een even groot huis met gladde blokjes...
hun potentiele energie is gelijk... toch krijg je de 1e een stuk moeilijker plat dan de 2e
Ik denk dat hij bedoelt dat als je de potientele energie in de torens vrij kan maken, je geen 158 ton meer nodig hebt. Iets wat ik in ieder geval wel duidelijk probeerde te maken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het is te berekenen hoeveel energie je nodig hebt om het beton te doen verpulveren, dat heeft Bazant gedaan in zijn rapport.Daaruit is gebleken dat 7,05% van de potentiele energie nodig was om dat te bewerkstelligen. Om hetzelfde effect te bereiken met explosieven heb je 158 ton TNT nodig. Als deze berekeningen niet kloppen hoor ik het graag van je.
je kunt weldegelijk een energiebalans opstellen, als je je controlevolume maar goed kiest. Verder moet je de niet tot nauwelijks toedoende parameters buiten beschouwing laten, aangezien zij toch geen factor van betekenis zullen vormen.
Met je voorbeeld van je steentjes suggereer je dat men niet wist hoe het WTC in elkaar zat, dat is onjuist. Met FEM programma's als ANSYS kun je nauwkeurige simulaties maken, zo'n beetje alle grote bouwwerken van nu (van bruggen tot wolkenkrabbers) worden getest met dergelijke programma's om te zien of het ontwerp bestand is tegen de natuur (wind, aardbevingen etc.).
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:17 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het is te berekenen hoeveel energie je nodig hebt om het beton te doen verpulveren,
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:53 schreef Orwell het volgende:
gegogel met getallen en formules...
een lineaire relatie suggereren tussen de pot. Energie van het gebouw- enerzijds, en de benodigde hoeveelheid TNT anderzijds...is een gotspe
dat hele energiebalans-verhaal is trouwens totale kul... zoals eerder geschreven: de hoeveelheid parameters is te groot...
daarnaast:
bouw eens een huis van lego-steentjes...bouw daarnaast een even groot huis met gladde blokjes...
hun potentiele energie is gelijk... toch krijg je de 1e een stuk moeilijker plat dan de 2e
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
dat is iets anders dan de benodigde energie voor de totale gebeurtenis, en die is te complex om te berekenen...
verder, die 158ton TNT is imo totale bullshit
quote:notabene "jullie" beweren dat je met 0 gram TNT al tot zo'n enorm fijne verpulvering kon komen...
wat dacht je van de mogelijk van airplane-impact plus vuur PLUS een beperkt aantal slim geplaatste staafjes TNT...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |