Dat zeg ik niet, dat zegt Rumsfeld.quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:27 schreef mouzzer het volgende:
Wil je hiermee zeggen dat er een raket op het Pentagon is geschoten?
quote:Here we're talking about plastic knives and using an American Airlines flight filed with our citizens, and the missile to damage this building and similar (inaudible) that damaged the World Trade Center
http://www.democrats.com/node/5056
aannamequote:Op maandag 8 oktober 2007 09:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan was Europa niet mee gegaan naar afg/irak.
aannamequote:Dus een attack-orchestreren op eigen was nodig om de rest van de wererld ervan te overtuigen dat de terroristen gek zijn geworden en dat ze accuut aangevallen dienen te worden.
aannamequote:En er was geen Patriot Act doorgevoerd kunnen worden.
9/11 en Irak hebben niets met elkaar te maken.quote:Als USA dan Irak binnen gevallen zonder FalseFlag sittuatie dan had de gehele wereld geprotesteerd.
onzinquote:Door de 911-actie staat gehele wereld achter USA.
Ongestraft? Er zijn behoorlijk wat Amerkiaanse doden gevallen hoor.quote:En kon men ongestraft kloten in Irak en onder tussen slinks de olie in handen te krijgen.
Afghanistan voor de drugs en pijpleidingen?quote:Overigens was Afg. binnengevallen voor het opium en Pijpleidingen en irak voor de olie.
Aah, het kwartje begint al te vallen.quote:Wat ik nog steeds niet snap. OBL dat IS de dader, dus we gaan Saddam aanvallen![]()
De consensus onder historici is dat van der Lubbe hetzelf heeft gedaan.quote:Hitler heeft toch ook de Reichstag Fire georchestreed om zo zijn "patriot act" te kunnen doorvoeren.
Bron en relevantie?quote:[..]
Ondrukking valt niet te ontkennen. Sterren die hun "echt" hun mond hebben opgedaan zijn carriere doodgemaakt.
Wat een vreemde aannames doe je weerquote:"Bekende" mensen die wel degelijk te ver zijn gegaan zijn omgebracht. Officieel hebben die personen een tragisch verkeersongeluk gehad of hebben zelfmoord gepleegd. Zoals de schrijver van Fear and Loathing in Las Vegas, Thompson. Deze beste man was bezig met een boek over de twintowercollapse en plots gaat ie zelfmoord plegen. Ik geloof daar dus niets van dat hij zelfmoord gaat plegen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hunter_S._Thompsonquote:They reported to the press that they do not believe his suicide was out of desperation, but was a well-thought out act resulting from Thompson's many painful medical conditions. Thompson's wife, Anita, who was at a gym at the time of her husband's death, was on the phone with Thompson when he ended his life.
What family and police describe as a suicide note was delivered to his wife 4 days before his death and later published by Rolling Stone Magazine. Entitled "Football Season Is Over",[25] it read:
"No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. 67. That is 17 years past 50. 17 more than I needed or wanted. Boring. I am always bitchy. No Fun — for anybody. 67. You are getting Greedy. Act your old age. Relax — This won't hurt"
Artist and friend Ralph Steadman wrote:
"...He told me 25 years ago that he would feel real trapped if he didn't know that he could commit suicide at any moment. I don't know if that is brave or stupid or what, but it was inevitable. I think that the truth of what rings through all his writing is that he meant what he said. If that is entertainment to you, well, that's OK. If you think that it enlightened you, well, that's even better. If you wonder if he's gone to Heaven or Hell — rest assured he will check out them both, find out which one Richard Milhous Nixon went to — and go there. He could never stand being bored. But there must be Football too — and Peacocks..."[26]
Weer een stel ongefundeerde aannamesquote:[..]
Wij houden niet met Bush bezig nee. Maar Bush wel met ons. En huichelaar van een Balkende gaat alle te graag mee in verzoeken van Bush. We weten niet eens wat de EU bekokstoofd. Ik ben van mening dat we nu met het verdrag ons land verkwanseld hebben. De NWO is goed bezig. Zonder dat het volk in opstand komt kunnen die machtswellustelingen hun stappen plan uitvoeren.
triljarden? Ik hoop dat je dat figuurlijk bedoeltquote:[..]
Economisch heeft het volk geen voordeel nee. Maar voor de mannetjes die het georganiseerd hebben levert het triljarden op.
Wat een drogredenquote:Als hier een tas met boeken op het perron achter gelaten wordt, wordt hier moord en brand geschreeuwd en moet alles ontruimd worden. Als wij hier in lutjebroek al paranoia doen dan zullen de amerikanen ook gerust paranoide reageren.
Argumentum ad populumquote:De NY's zijn voor 60% overeens dat Bush&Co het hebben gedaan. Die hebben dus geen angst dat de baardmannen het nog eens zouden proberen. Want dat zijn toch verkleede CIA/FBI agenten.
Ik word hier een beetje droevig van...quote:
Denk dat je me verkeerd begrijpt, waarom zouden de grote stations fake beelden uitzenden ?quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:29 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik word hier een beetje droevig van...
What about de duizenden ooggetuigen, amateurfilmpjes, duizenden foto's, de schade aan het WTC etc etc.....
Quote miningquote:Op maandag 8 oktober 2007 10:21 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, dat zegt Rumsfeld.
[..]
Hier word ik nou n btje droevig van.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:25 schreef Terecht het volgende:
Afghanistan voor de drugs en pijpleidingen?
Kortom, wat een kakkend slecht verhaal heb je opgehangen Lambiekje. Je hebt een heel verstoord wereldbeeld als je daadwerkelijk zo denkt.
Fake? Die beelden zijn gewoon onduidelijk, vandaar dat het kan lijken alsof de neus van het vliegtuig door het gebouw ramt. Of dat daadwerkelijk is gebeurd is een tweede.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:32 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Denk dat je me verkeerd begrijpt, waarom zouden de grote stations fake beelden uitzenden ?
Heb jij n andere verklaring waarrom de neus er ongeschonden doorkomt op die beelden ?
(en ik weet volgens jou is dit niet te checken omdat de afstand te groot was)
Ik weet wel dat ~95% van al het opium uit Aghanistan komt en dat er een pijpleiding van de Kaspische zee via Afghanistan naar de kust voor Pakistan moet komen. Of de VS hier 'winst' bij behaald vind ik ernstig te betwijfelen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:40 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Hier word ik nou n btje droevig van.
Unocal, Bridas.. nooit van gehoord zeker? Over n verstoord wereldbeeld gesproken... alhoewel beperkt 'n beter woord is.
http://www.worldpress.org/specials/pp/pipeline_timeline.htm
http://www.whatreallyhappened.com/oil.html
Argumenten op ? n.a.v je bijzonder onvolledige "debunking links " over de spy ring etc?quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
Quote mining![]()
Dit is een kwestie van begrijpend lezen, Rumsfeld bedoelt dat het vliegtuig als 'missile' wordt gebruikt.
Raken de argumenten op Resonancer, dat we spijkertjes op laag water gaan zoeken?
quote:shot down the plane over Pennsylvania
http://edition.cnn.com/TRANSCRIPTS/0412/24/nfcnn.01.html
De VS zal hier wel degelijk geopolitiek voordeel mee behalen, de UNOCAL stockholders vnl financieel.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:45 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik weet wel dat ~95% van al het opium uit Aghanistan komt en dat er een pijpleiding van de Kaspische zee via Afghanistan naar de kust voor Pakistan moet komen. Of de VS hier 'winst' bij behaald vind ik ernstig te betwijfelen.
Ik vond het wel een geslaagde poging van Bruce Rolstonquote:Op maandag 8 oktober 2007 10:49 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Argumenten op ? n.a.v je bijzonder onvolledige "debunking links " over de spy ring etc?
Valt toch gewoon onder staatsgeheim/ incompetentie, diplomatieke betrekkingen, waarom al die moeite doen? Inzake die discussie heb jij altijd gelijk hoor.
quote:[..]
Zal het ff begrijpend lezen: " crashed the plane"
UNOCAL heeft helemaal geen leiding meer over het project, de Asian Development Bank financiert het en Penspen is verantwoordelijk voor het ontwerp.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:06 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De VS zal hier wel degelijk geopolitiek voordeel mee behalen, de UNOCAL stockholders vnl financieel.
Heb je gelijk in, is samengegaan met Chevron, slimme actie.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:37 schreef CeeJee het volgende:
Die UNOCAL aandeelhouders zijn dan wel extreem dom aangezien het bedrijf sinds 2005 niet meer bestaat.
Geheim..das slim.quote:Most of the activities of the Energy Task Force had not been disclosed to the public, even though Freedom of Information Act (FOIA) requests (since 19 April 2001) have sought to gain access to its materials.
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_task_force
Ik denk dat Nederland en Engeland o.a. zijn meegegaan omdat Shell en BP dan een lekker deeltje van de olievelden mochten winnen. Verder zijn er denk ik nog wel meer redenenen, zoals een beetje populariteit krijgen bij de VS, wat momenteel toch de leider is van de Westerse wereld.quote:Dan was Europa niet mee gegaan naar afg/irak.
Dit wordt aardig misbruikt door jullie. Hoewel privacy wat minder is geworden in de VS, is er in de verste verten nog geen sprake van een dictatuur o.i.d. Mensen leven daar nog steeds in volledige vrijheid. En ja, ik heb dit zelf kunnen ervaren.quote:En er was geen Patriot Act doorgevoerd kunnen worden.
De wereld protesteert nu toch ook?quote:Als USA dan Irak binnen gevallen zonder FalseFlag sittuatie dan had de gehele wereld geprotesteerd.
Omdat Afghanistan een vergelding was voor 9-11, en Irak meer geopolitieke redenen had (althans dat is mijn mening)quote:Wat ik nog steeds niet snap. OBL dat IS de dader, dus we gaan Saddam aanvallen
Je speculeert.quote:Hitler heeft toch ook de Reichstag Fire georchestreed om zo zijn "patriot act" te kunnen doorvoeren.
Naar tevredenheid beantwoord door "Terecht"quote:Ondrukking valt niet te ontkennen. Sterren die hun "echt" hun mond hebben opgedaan zijn carriere doodgemaakt.
"Bekende" mensen die wel degelijk te ver zijn gegaan zijn omgebracht. Officieel hebben die personen een tragisch verkeersongeluk gehad of hebben zelfmoord gepleegd. Zoals de schrijver van Fear and Loathing in Las Vegas, Thompson. Deze beste man was bezig met een boek over de twintowercollapse en plots gaat ie zelfmoord plegen. Ik geloof daar dus niets van dat hij zelfmoord gaat plegen.
De EU is juist ontstaan zodat Europa een machtsblok wordt, ZODAT wij niet meer naar de pijpen van de VS hoeven te dansen. Zolang onze technologie, economie etc door de VS wordt gedomineerd, zal Balkenende inderdaad zich als een lammetje moeten opstellen tegenover Amerika. Je kunt wel stoer gaan doen zoals Chavez, het enige wat je krijgt is een boycot in je ****. Maar, als EU staan wij veel sterker, zijn wij de grootste economie ter wereld, hebben wij een enorm leger, een enorme technologische output en ook de grootste wapenindustrie ter wereld. Ik zie dus 0,0 reden om te gaan protesteren, ik ben reuze trots om in de EU te mogen wonen!quote:Wij houden niet met Bush bezig nee. Maar Bush wel met ons. En huichelaar van een Balkende gaat alle te graag mee in verzoeken van Bush. We weten niet eens wat de EU bekokstoofd. Ik ben van mening dat we nu met het verdrag ons land verkwanseld hebben. De NWO is goed bezig. Zonder dat het volk in opstand komt kunnen die machtswellustelingen hun stappen plan uitvoeren.
Tja ik weet niet hoor, het lijkt mij dat volgens jullie militairen, techneuten van Boeing, de CIA, de NSA en weet ik veel wie nog meer erachter zaten. Hebben die allemaal triljarden verdiend?quote:Economisch heeft het volk geen voordeel nee. Maar voor de mannetjes die het georganiseerd hebben levert het triljarden op.
Voor 9-11 deed men ook al paranoia over een alleengelaten tas, en dat had meer te maken met het Israel/Palestina conflict wat zich ook had verspreid naar andere landen.quote:Als hier een tas met boeken op het perron achter gelaten wordt, wordt hier moord en brand geschreeuwd en moet alles ontruimd worden. Als wij hier in lutjebroek al paranoia doen dan zullen de amerikanen ook gerust paranoide reageren.
Logical Fallacy (Appeal to the Majority). Ook al zouden 99% van de mensen het geloven, kun je dit niet als bewijs aandragen, dat wordt nergens geaccepteerd in een rechtbank o.i.d. 90% (ofzo) van alle Egyptenaren geloven ook dat Allah de wereld heeft geschapen, dit maakt het nog niet waar. Ooit dacht ook de meerderheid van de Europeanen dat de wereld plat was, dit maakte het ook niet waar.quote:De NY's zijn voor 60% overeens dat Bush&Co het hebben gedaan. Die hebben dus geen angst dat de baardmannen het nog eens zouden proberen. Want dat zijn toch verkleede CIA/FBI agenten.
omdat we nu "weten" dat alles bij elkaar is gelogen door de hoge heren.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:25 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland en Engeland o.a. zijn meegegaan omdat Shell en BP dan een lekker deeltje van de olievelden mochten winnen. Verder zijn er denk ik nog wel meer redenenen, zoals een beetje populariteit krijgen bij de VS, wat momenteel toch de leider is van de Westerse wereld.
[..]
Dit wordt aardig misbruikt door jullie. Hoewel privacy wat minder is geworden in de VS, is er in de verste verten nog geen sprake van een dictatuur o.i.d. Mensen leven daar nog steeds in volledige vrijheid. En ja, ik heb dit zelf kunnen ervaren.
[..]
De wereld protesteert nu toch ook?
[..]
Geopolitiek gezien was/is iran interessanter dan Irak.quote:Omdat Afghanistan een vergelding was voor 9-11, en Irak meer geopolitieke redenen had (althans dat is mijn mening)
[..]
Dat zijn de voorkant praatjes van de EU. Weet je echt hoe het in elkaar steekt. Wie waar belangen in heeft?quote:Je speculeert.
[..]
Naar tevredenheid beantwoord door "Terecht"
[..]
De EU is juist ontstaan zodat Europa een machtsblok wordt, ZODAT wij niet meer naar de pijpen van de VS hoeven te dansen. Zolang onze technologie, economie etc door de VS wordt gedomineerd, zal Balkenende inderdaad zich als een lammetje moeten opstellen tegenover Amerika. Je kunt wel stoer gaan doen zoals Chavez, het enige wat je krijgt is een boycot in je ****. Maar, als EU staan wij veel sterker, zijn wij de grootste economie ter wereld, hebben wij een enorm leger, een enorme technologische output en ook de grootste wapenindustrie ter wereld. Ik zie dus 0,0 reden om te gaan protesteren, ik ben reuze trots om in de EU te mogen wonen!
[..]
Je brengt nu de Amerikaans geopolitiek terug tot 1 pijplijn?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:22 schreef CeeJee het volgende:
Waar is die Afghaanse pijplijn nou, waar zoveel mensen voor vermoord zijn ? Hoeveel miljarden winst zijn ermee al gemaakt ?
En dan niet een lijntje op een kaart, maar een echte pijplijn in de echte wereld.
Dan zou het daadwerkelijk bestaan van zo'n pijplijn nu zeven jaar later wel die bewering ondersteunen.quote:Overigens was Afg. binnengevallen voor het opium en Pijpleidingen en irak voor de olie.
Ik maakte die claim niet (sta er wel achter dat dit n heel belangrijk gedeelte van de motivatie van de vs/europa is), maar wees gerust hoor, men is er mee bezig. Het gaat langzamer dan gepland (Taliban) en die pijplijn moet natuurijk wel ergens heen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:50 schreef CeeJee het volgende:
Als de claim wordt gemaakt dat Afghanistan mede is binnengevallen voor pijplijnen:
[..]
Dan zou het daadwerkelijk bestaan van zo'n pijplijn nu zeven jaar later wel die bewering ondersteunen.
quote:Monday, August 20, 2007
ISLAMABAD: The Pakistan government has awarded the contract of laying the Turkmenistan-Afghanistan-Pakistan (TAP) gas pipeline project to the United States International Oil Company (IOC) with an estimated cost of $10 billion.
According to sources in the International Oil Company, the matters of security and insurance in Afghanistan during the laying of the pipeline have been finalised between the oil company and authorities, and a signing ceremony confirming the mega-project agreement would be held shortly.
http://www.dailytimes.com(...)tory_20-8-2007_pg1_3
Maar ff kort door de bocht, Europa/VS zit primair in het midden oosten om democratie te bengen?quote:Security situation has improved now in Afghanistan and after the three countries agree on the long-awaited extension of the pipeline, its will be presented for bidding. So far some American, Turkish, Chinese and Azerbaijani firms have showed interest.
http://www.e-ariana.com/a(...)039B826?OpenDocument
Ja hoor...ik geloof je...quote:Defense Secretary Donald Rumsfeld dismissed as "utter nonsense" the notion that the United States is after Iraqi oil.
"We don't take our forces and go around the world and try to take other people's real estate or other people's resources, their oil. That's just not what the United States does," he said. "We never have, and we never will. That's not how democracies behave."
http://www.defenselink.mil/news/newsarticle.aspx?id=29374
quote:General James Jones, commander of US troops in Europe, confirmed in recent congressional testimony the Pentagon’s interest in creating a special "Caspian guard" that would protect the Caspian Sea’s oil infrastructure as well as the nearly finished Baku-Tbilisi-Ceyhan pipeline.
http://www.eurasianet.org(...)cles/eav041305.shtml
Sorry dat ik zo op de details doorga maar dit bedrijf bestaat volgens Google niet.quote:ISLAMABAD: The Pakistan government has awarded the contract of laying the Turkmenistan-Afghanistan-Pakistan (TAP) gas pipeline project to the United States International Oil Company (IOC) with an estimated cost of $10 billion.
Geeft niks, vind ik alleen maar leerzaam. Was de bron ook vergetenquote:Op maandag 8 oktober 2007 17:49 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Sorry dat ik zo op de details doorga maar dit bedrijf bestaat volgens Google niet.
Waar denk je dat die miljarden naar toe gaan?quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:47 schreef Cyclonis het volgende:
Even tussendoor, ik snap nog steeds niet waarom de Amerikaanse overheid 9/11 zou hebben georchestreerd. Jullie dragen o.a. aan dat ze dit zouden hebben gedaan om Afghanistan en Irak binnen te vallen voor de olie. Dit lijkt op zich heel aannemelijk, maar voor zover ik heb kunnen zien heeft dit hele grapje de VS alleen maar miljarden gekost. Ik zie ook nergens een spontane piek in hun economische groei als gevolg van de zogenaamde toenamen in hun wapenexports. De meeste landen in die regio kopen volgens mij nauwelijks Amerikaans materiaal, maar nemen voornamelijk Europees en Russisch materiaal af. Bovendien had de pretext om Irak binnen te vallen weinig te maken met 9/11 en had Bush helemaal geen goedkeuring van zijn volk gevraagd om Irak binnen te vallen. Bush heeft als pretext gebruikt dat Irak zich niet hield aan de inspecties op zijn nucleaire programma ofzo. Dat het allemaal om de olie ging zal ik niet ontkennen, maar ook zonder 9/11 had hij Irak makkelijk kunnen binnenvallen en de olie plunderen.
Ik zelf ben niet van mening dat men bezig is aan "een groot plan". Wel vind ik dat overal in de westerse wereld steeds meer maatregelen worden genomen die je niet zou moeten nemen (zeker niet als "vrije, westerse" wereld). En heel veel van die maatregelen worden gemotiveerd omdat ze tegen "terrorisme" zouden zijn. Een nieuw voorbeeld is het idee van een EU-commisaris om bepaalde informatie op internet te censureren (hier een verwante discussie hierover). En wie bepaalt welke informatie daar onder valt? En denk je dat het nu ook echt helpt om die informatie te censureren?quote:Als andere mogelijke reden heb ik gehoord dat de overheden van de Westerse wereld het volk willen onderdrukken. Dit lijkt mij ook in schril contrast met de werkelijkheid. Zoveel beroemdheden en miljoenen andere mensen over de hele wereld spreken zich uit over hun complottheorie en geen van hen zijn op geheimzinnige manieren om het leven gekomen.
Dat komt omdat voor veel Amerikanen de wereld stopt bij de grens. Dat is in andere landen niet veel anders, maar die landen voeren geen oorlog, de VS wel.quote:Jullie hebben allemaal de vrijheid om je gal te spuien over de overheid, je eigen onderzoekjes uit te voeren en noem maar op. Ik ben zelf vorig jaar ook 6 maanden in Amerika geweest en om je eerlijk te zeggen, het volk daar leeft helemaal niet onder angst voor het terrorisme. Ze houden zich er nauwelijks mee bezig.
Hij weet dat hij fout zit (ik hoop tenminste dat hij zo slim is om te weten dat hij fout zit), daarom wil hij geen (parlementair) onderzoek daarnaar.quote:De mensen daar zijn zelfs laconiek over het geheel. Met de Irak oorlog houden ze zich (helaas) ook niet echt bezig, ze zien dat slechts als 1 van de vele aspecten waar hun overheid zich mee bezighoudt. Dit is overigens ook niet zo verbazend. Toen ik ging stemmen hield ik me ook niet bezig met dat Balkenende (hij was het toch?) ons land ook in Irak heeft gestuurd.
Wat het Amerikaanse volk van hun president vindt vind ik niet zo heel belangrijk (ze trekken zich ook niet zo veel aan van Beatrix en dat neem ik hen echt niet kwalijk). Maar, nogmaals, de VS beginnen wel oorlogen. Dat zou hen wel moeten aanspreken (het zijn hun broers/zussen/ooms/tantes/buren/etc. die in Irak/Afghanistan sterven).quote:Ik vind andere dingen veel belangrijker eerlijk gezegd. Wij houden ons hier met wat Bush betreft alleen bezig met zijn buitenlands beleid, omdat dat het enige is wat wij ervaren van hem, maar het Amerikaanse volk zelf vindt andere dingen veel belangrijker. Maar bang zijn ze allerminst.
Het gaat ook niet om het belang van de VS, maar om het belang van enkelen. Of die enkelen nu een paar bedrijven zijn of een paar personen (bij die bedrijven). Het "bewijs" om Irak binnen te vallen was van een lachwekkend laag niveau (Google Earth levert je nog betere foto's). Maar na vele duizenden doden en veel ellende (en veel gedraaikonterij over de reden om die oorlog te beginnen) is er 0,0 gevonden van gevaarlijke wapens. Moeten een paar vage satellietfoto's al die duizenden en duizenden dode Irakezen tot gevolg hebben? (En let even op: de VS hebben echt wel scherpere foto's dan die jij te zien kreeg).quote:Dus dan vraag ik jullie, wat is het hele doel van de overheden om 9/11 te orchestreren? Er zitten heel wat meer mensen in de decision loop die geen/weinig baat hebben bij een dergelijke oorlog. Amerika zelf heeft er volgens mij ook niet echt merkbaar economisch voordeel uit gehaald. En van een angst onder het volk voor een volgende terroristische aanslag heb ik ook maar weinig gemerkt.
Ik weet niet of Shell en BP hier voordeel bij hebben. Ik denk niet dat de aanstichters van de oorlogen het veel uitmaakt welk land er mee doet.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:25 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland en Engeland o.a. zijn meegegaan omdat Shell en BP dan een lekker deeltje van de olievelden mochten winnen. Verder zijn er denk ik nog wel meer redenenen, zoals een beetje populariteit krijgen bij de VS, wat momenteel toch de leider is van de Westerse wereld.
En wat heb je moeten doen om het land in te komen? Of maakt jou dat niets uit?quote:[..]
Dit wordt aardig misbruikt door jullie. Hoewel privacy wat minder is geworden in de VS, is er in de verste verten nog geen sprake van een dictatuur o.i.d. Mensen leven daar nog steeds in volledige vrijheid. En ja, ik heb dit zelf kunnen ervaren.
Het helpt net zoveel als voorheen...quote:[..]
De wereld protesteert nu toch ook?
Leuk land dan die VS van je: voor een paar duizend doden in New York plempen we Afghanistan in een oorlog, veroorzaken daar veel ellende en doden en dat allemaal omdat ...?quote:[..]
Omdat Afghanistan een vergelding was voor 9-11, en Irak meer geopolitieke redenen had (althans dat is mijn mening)
Fijn land die VS van je. Als het hun niet zint, dan boycotten ze je. Of erger, ze boycotten anderen als zij niet met de VS meewerken. Of erger, ze bombarderen je land gewoon plat.quote:[..]
Je speculeert.
[..]
Naar tevredenheid beantwoord door "Terecht"
[..]
De EU is juist ontstaan zodat Europa een machtsblok wordt, ZODAT wij niet meer naar de pijpen van de VS hoeven te dansen. Zolang onze technologie, economie etc door de VS wordt gedomineerd, zal Balkenende inderdaad zich als een lammetje moeten opstellen tegenover Amerika. Je kunt wel stoer gaan doen zoals Chavez, het enige wat je krijgt is een boycot in je ****. Maar, als EU staan wij veel sterker, zijn wij de grootste economie ter wereld, hebben wij een enorm leger, een enorme technologische output en ook de grootste wapenindustrie ter wereld. Ik zie dus 0,0 reden om te gaan protesteren, ik ben reuze trots om in de EU te mogen wonen!
Dacht je dat de Islamitische terroristen de enige zijn die voor hun zaak willen sterven?quote:[..]
Tja ik weet niet hoor, het lijkt mij dat volgens jullie militairen, techneuten van Boeing, de CIA, de NSA en weet ik veel wie nog meer erachter zaten. Hebben die allemaal triljarden verdiend?
Toch staat dat in geen verhouding tot wat er nu gebeurd.quote:[..]
Voor 9-11 deed men ook al paranoia over een alleengelaten tas, en dat had meer te maken met het Israel/Palestina conflict wat zich ook had verspreid naar andere landen.
Als de meerderheid beweert dat de VS niet verantwoordelijk is voor 9/11, dan maakt dat dat nog niet de waarheid...quote:[..]
Logical Fallacy (Appeal to the Majority). Ook al zouden 99% van de mensen het geloven, kun je dit niet als bewijs aandragen, dat wordt nergens geaccepteerd in een rechtbank o.i.d. 90% (ofzo) van alle Egyptenaren geloven ook dat Allah de wereld heeft geschapen, dit maakt het nog niet waar. Ooit dacht ook de meerderheid van de Europeanen dat de wereld plat was, dit maakte het ook niet waar.
Ik vroeg niet wat Rumsfeld heeft gezegd, ik vroeg wat de aanwezigheid van Cordite dan volgens jouw zou moeten betekenen want je vraagt toch niet voor niets in welke context je het moest plaatsen, waarom vond je dit Cordite verhaal vreemd? Jammer dat je dat weglaat en alleen met deze Rumsfeld quote komt. Wordt niet echt een inhoudelijke discussie zo als je met quotes komt maar daar geen betekenis aan kan geven, een mening of onderbouwing erbij kan geen kwaad lijkt me zeker gezien de intensie om dit topic wat inhoudelijker te maken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:21 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, dat zegt Rumsfeld.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |