Wat heeft het in godsnaam met mijn betoog te maken.quote:
Wat heeft dat te maken met het debat dat we op dit moment aan het voeren zijn, over discriminatie van jonge Marokkaanse mannen op de arbeidsmarkt?quote:Op zondag 23 september 2007 19:14 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
duh, dat er gezegd word dat Marokkanen crimineel zijn bla bla bla, wel ff gezien wat de grootse groep veroordeelden zijn?
Volgens mij zijn we het wel eens.quote:Op zondag 23 september 2007 19:13 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ja, wat wil je nou? Ik kan wel zeggen dat het niet gebeurt, maar het gebeurt waarschijnlijk wel.
De stropdassen die iemand tijdens een sollicitatiegesprek moeten beoordelen hebben behalve zijn diploma's geen andere aanknopingspunten dan hoe diegene overkomt. En reken maar dat er dan mensen in hokjes worden ingedeeld, is het niet bewust dan wel onbewust.
Dat betekent voor een goedwillende Marokkaan dat hij al begint met een achterstand; hij moet tijdens zo'n gesprek beter dan gemiddeld overkomen om aannemelijk te maken dat hij niet "een van die klaplopers" is.
Het is niet eerlijk, dat ben ik met je eens.
Daar zijn geen cijfers van, maar als ik zo snel naar mijn omgeving kijk: Marokkaanse gezinnen waarbij de ouders of tenminste 1 ouder gewoon echt een fulltime baan hebben, hebben meer kans om succesvolle kinderen te genereren. En dat is dus op basis van mijn ervaring hoor, meer niet.quote:Op zondag 23 september 2007 19:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is het zo dat Marokkanen uit gezinnen die zijn gestegen op de sociale ladder het beter doen?
Verduld, jij met je kosjers sites, ik zie andere sites voorbij komen in jouw spectrum die vanuit mijn standpunt ook niet koosjer zijn.quote:Op zondag 23 september 2007 19:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het debat dat we op dit moment aan het voeren zijn, over discriminatie van jonge Marokkaanse mannen op de arbeidsmarkt?
En die site is niet kosjer.
Ik vermoedde al zoiets...quote:Op zondag 23 september 2007 19:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik las eens een onderzoek van de Commissie Gelijke Behandeling waarin naar voren komt dat nogal wat klachten over discriminatie bij sollicitatie worden gebacked door sociaal werkers en leden van de sociale advocatuur. Beroepsquerulanten dus. Er is nog nooit een zuiver, onafhankelijk onderzoek boven tafel gekomen.
Bij sollicitatie. Dan moet je eerst worden uitgenodigd. En daarvan was er laatst toch wel een onderzoekje? Het spotje van Manpower spreekt boekdelen trouwens, waarbij de Marokkaan besluit toch maar een Nederlandse naam onder zijn sollicitatiebrief te zetten. Kunnen we wel allemaal lekker politiek correct gaan ontkennen.....quote:Op zondag 23 september 2007 19:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik las eens een onderzoek van de Commissie Gelijke Behandeling waarin naar voren komt dat nogal wat klachten over discriminatie bij sollicitatie worden gebacked door sociaal werkers en leden van de sociale advocatuur. Beroepsquerulanten dus. Er is nog nooit een zuiver, onafhankelijk onderzoek boven tafel gekomen.
Welke sites die ik aandraag zijn niet kosher?quote:Op zondag 23 september 2007 19:23 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Verduld, jij met je kosjers sites, ik zie andere sites voorbij komen in jouw spectrum die vanuit mijn standpunt ook niet koosjer zijn.![]()
voor de rest laat ik het hier maar bij, daar jij mijn punt echt niet wilt zien![]()
Je kan gerust racistisch zeggen hoor.quote:Op zondag 23 september 2007 19:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welke sites die ik aandraag zijn niet kosher?
Die site is wel eng. En ik bedoel niet gezellgig Fortuynistisch, maar NVU-stijl rechts.
Tot nu toe ben ik nog steeds geen cijfers tegengekomen waaruit blijkt dat Marokkanen enorm gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. Tenzij in positieve zin (overheid).quote:Op zondag 23 september 2007 19:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij sollicitatie. Dan moet je eerst worden uitgenodigd. En daarvan was er laatst toch wel een onderzoekje? Het spotje van Manpower spreekt boekdelen trouwens, waarbij de Marokkaan besluit toch maar een Nederlandse naam onder zijn sollicitatiebrief te zetten.
Ik wou alleen maar ff aangeven dat autochtonen de meest veroordeelden waren in dat onderzoek, niet de allochtonen.quote:Op zondag 23 september 2007 19:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die site is wel eng. En ik bedoel niet gezellgig Fortuynistisch, maar NVU-stijl rechts.
Maar daar zijn er ook relatief veel meer van, dus dat is best een gekke vergelijkingsgrond.quote:Op zondag 23 september 2007 19:27 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Ik wou alleen maar ff aangeven dat autochtonen de meest veroordeelden waren in dat onderzoek, niet de allochtonen.
Nee, maar de praktijk wijst wel uit dat:quote:Op zondag 23 september 2007 19:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tot nu toe ben ik nog steeds geen cijfers tegengekomen waaruit blijkt dat Marokkanen enorm gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. Tenzij in positieve zin (overheid).
quote:Anoniem solliciteren lijkt te werken
Anoniem solliciteren valt goed uit voor allochtonen. Bij een proef in Nijmegen blijkt dat er meer allochtonen worden uitgenodigd als hun naam, nationaliteit en geboorteplaats niet in de sollicitatiebrief staan.
Nijmegen heeft zes maanden lang 17 sollicitatieprocedures bij drie afdelingen anoniem gemaakt. Allochtonen en autochtonen bleken nu evenveel kans te maken. Bij vier andere afdelingen waren de procedures niet anoniem en werden vaker autochtonen uitgenodigd.
Het stadsbestuur wil de proef met zes maanden verlengen. Bron: Omroep Gelderland
Maar ook niet dat ze het níet worden.quote:Op zondag 23 september 2007 19:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tot nu toe ben ik nog steeds geen cijfers tegengekomen waaruit blijkt dat Marokkanen enorm gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt. Tenzij in positieve zin (overheid).
Dat klopt.quote:Op zondag 23 september 2007 19:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar ook niet dat ze het níet worden.
Maar gelukkig zijn er ook intelligente werkgevers, zoals deze meneer hier.quote:Op zondag 23 september 2007 19:31 schreef draaijer het volgende:
Zojuist heb ik nog een Marokkaanse aangenomen op haar competenties. Een naam is voor mij geen reden om iemand niet uit te nodigen. IUk heb overigens meer Nederlanders de deur gewezen dan "niet-Nederlanders"
Check die spelling dan...quote:Op zondag 23 september 2007 19:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daarvoor wordt de algemene term allochtonen gebruikt.quote:Op zondag 23 september 2007 19:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar waarom hoor ik nooit Chinezen, hindoestanen, Turken, joden en Javanen klagen dat ze gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt?
Wat de interessante vraag oproept of de opgemerkte discriminatie zich evenredig verhoudt tussen deze groepen. Is daar onderzoek naar gedaan?quote:Op zondag 23 september 2007 19:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarvoor wordt de algemene term allochtonen gebruikt.
Prima, lijkt me uitstekend. Vrouwen hebben er denk ik hoe dan ook minder last van.quote:Op zondag 23 september 2007 19:31 schreef draaijer het volgende:
Zojuist heb ik nog een Marokkaanse aangenomen op haar competenties. Een naam is voor mij geen reden om iemand niet uit te nodigen. IUk heb overigens meer Nederlanders de deur gewezen dan "niet-Nederlanders"
Niet dat ik weet. Maar ik denk ook dat het best slecht te onderzoeken is.quote:Op zondag 23 september 2007 19:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat de interessante vraag oproept of de opgemerkte discriminatie zich evenredig verhoudt tussen deze groepen. Is daar onderzoek naar gedaan?
Omdat die geen slechte naam hebben?quote:Op zondag 23 september 2007 19:34 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar waarom hoor ik nooit Chinezen, hindoestanen, Turken, joden en Javanen klagen dat ze gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt?
Nee. Ook Marokkanen die afgewezen werden om inhoudelijke redenen, werden aangespoord een klacht in te dienen, terwijl ze er zelf aanvankelijk geen heil in zagen. De meerderheid van de ondervraagden gaf aan in het vervolg geen klacht meer in te dienen. Dat is ook de reden dat de CGB in staat van ontmanteling is, ze was een machine geworden die zichzelf in werking moest stellen.quote:Op zondag 23 september 2007 19:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij sollicitatie. Dan moet je eerst worden uitgenodigd. En daarvan was er laatst toch wel een onderzoekje? Het spotje van Manpower spreekt boekdelen trouwens, waarbij de Marokkaan besluit toch maar een Nederlandse naam onder zijn sollicitatiebrief te zetten. Kunnen we wel allemaal lekker politiek correct gaan ontkennen.....
Dat lijkt me inderdaad onzinnig.quote:Op zondag 23 september 2007 19:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nee. Ook Marokkanen die afgewezen werden om inhoudelijke redenen, werden aangespoord een klacht in te dienen, terwijl ze er zelf aanvankelijk geen heil in zagen. De meerderheid van de ondervraagden gaf aan in het vervolg geen klacht meer in te dienen. Dat is ook de reden dat de CGB in staat van ontmanteling is, ze was een machine geworden die zichzelf in werking moest stellen.
Hmm, toevallig kreeg ik een dame die op deze functie heeft gesolliciteerd en geen kerel.quote:Op zondag 23 september 2007 19:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Prima, lijkt me uitstekend. Vrouwen hebben er denk ik hoe dan ook minder last van.
Jij hebt het over het sollicitatiegesprek, waarop ik zeg dat ze eerst daarvoor uitgenodigd moeten worden en daarna dus stelde dat vooral bij sollicitatiebrieven er naar de naam gekeken word. En dat is weldegelijk onderzocht. Dus dat spotje is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Ik had het dus helemaal niet over het onderzoek van het CGB.quote:Op zondag 23 september 2007 19:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nee. Ook Marokkanen die afgewezen werden om inhoudelijke redenen, werden aangespoord een klacht in te dienen, terwijl ze er zelf aanvankelijk geen heil in zagen. De meerderheid van de ondervraagden gaf aan in het vervolg geen klacht meer in te dienen. Dat is ook de reden dat de CGB in staat van ontmanteling is, ze was een machine geworden die zichzelf in werking moest stellen.
Dat spotje neem je hopelijk niet serieus als bron [afbeelding]?
Ik ook. Ik ben wel eens gedwongen aan affirmative action te doen (AAAH AAAH AAAH we komen een neger te kort op die afdeling, maar daar is een vrouw te veel. Op die afdeling hebben ze een blanke nodig...)quote:Op zondag 23 september 2007 19:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hmm, toevallig kreeg ik een dame die op deze functie heeft gesolliciteerd en geen kerel.
Mij boeit het geen reet. Als het maar iemand is die de competenties heeft en netter kan praten dan dat ik kan tikkenen hard wil werken. Aan low bollers heb ik geen reet
Wij proberen een gezonde mix van mannen en vrouwen aan te nemen. Zeker op management niveau proberen we meer vrouwen aan te nemen, maar helaas is de mix nog steeds uit balans. Ik ben zowaar van mijn geloof afgevallen en heb een dame zowaar parttimer aangenomen. Mijn mensen wilden allemaal graag met haar werken en wie ben ik dan om nee te zeggen. Mijn mensen hadden gelijk, zij is echt goed. Men blijft lerenquote:Op zondag 23 september 2007 19:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben wel eens gedwongen aan affirmative action te doen (AAAH AAAH AAAH we komen een neger te kort op die afdeling, maar daar is een vrouw te veel. Op die afdeling hebben ze een blanke nodig...)
Dat is nog maar de vraagquote:Op zondag 23 september 2007 19:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Omdat die geen slechte naam hebben?
Het is discriminatie.
Er zijn wel degelijk onderzoeken naar gedaan. Chinezen, joden, hindoestanen en javanen (uit Suriname) doen het buitengewoon goed op de arbeidsmarkt. Iraniërs ook trouwens.quote:Op zondag 23 september 2007 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Maar ik denk ook dat het best slecht te onderzoeken is.
Wil jij mij niet begrijpen door zo mijn post en die daarna uit hun verband te rukken?quote:
Dat is nog maar de vraag.quote:Op zondag 23 september 2007 20:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als specifiek mensen met peentjeshaar niet worden aangenomen.
Goed, dat is de vraag.quote:
Lees dat boek dan eens.quote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
Weet je wat nou echt raar is. Mensen die zeggen dat het Marokkanen-probleem door cultuur en/of religie komt. Dat is de meest ernstige bullshit die ik in mijn hele leven heb moeten aanhoren. [...]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |