Je denkt weer eens voor anderen. Als je journalistieke vaardigheden op dezelfde manier tot uiting komen, dan verbaast het me dat je nog niet ontslagen bent.quote:Op zondag 23 september 2007 18:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is allemaal hun eigen schuld. Van allemaal. Maar cultheld heeft verder niks tegen ze hoor.![]()
Dat dat verkeerd is, maar dat maatschappelijk jonge Marokkaanse mannen een veel slechtere naam hebben dan Nederlandse jongemannen.quote:Op zondag 23 september 2007 18:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt ook vast wel werkgevers die geen kleurlingen aannemen. Zo heb je ook Turkse ondernemers die geen blanken aannemen. Je punt is?
Jij gebruikt Fok! als bronquote:Op zondag 23 september 2007 18:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, Marokkanen hebben een slechte naam, punt. Vooral Marokkaanse jongemannen hebben een heel slechte naam. Ontken jij dat echt? Zitten wij op hetzelfde FOK?
Hoe denk je dat dat komt?quote:Op zondag 23 september 2007 18:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat dat verkeerd is, maar dat maatschappelijk jonge Marokkaanse mannen een veel slechtere naam hebben dan Nederlandse jongemannen.
Maar een vooroordeel wordt steeds weer gebroken door wat je daadwerkelijk aantreft. Wellicht dat er bij een telefonische sollicitatie nogal wat vooringenomenheid zal zijn, maar een Marokkaan die keurig op gesprek komt, zal weinig te vrezen hebben.quote:Op zondag 23 september 2007 18:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat dat verkeerd is, maar dat maatschappelijk jonge Marokkaanse mannen een veel slechtere naam hebben dan Nederlandse jongemannen.
Ter verdediging van SCH, hij houdt z'n werk en prive gescheiden.quote:Op zondag 23 september 2007 18:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je denkt weer eens voor anderen. Als je journalistieke vaardigheden op dezelfde manier tot uiting komen, dan verbaast het me dat je nog niet ontslagen bent.
Natuurlijk. In de VS is het zo dat alle discriminatie of vooroordeel op gesprek meteen wegvalt voor het individu dat je tegenover je hebt.quote:Op zondag 23 september 2007 18:46 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar een vooroordeel wordt steeds weer gebroken door wat je daadwerkelijk aantreft. Wellicht dat er bij een telefonische sollicitatie nogal wat vooringenomenheid zal zijn, maar een Marokkaan die keurig op gesprek komt, zal weinig te vrezen hebben.
Ik weet hoe dat komt: omdat Marokkanen oververtegenwoord zijn in crimineel gedrag.quote:
Ik denk dat dat dus wel mee valt. Je denkt toch niet dat ondernemers welwillende Marokkanen niet aan zouden willen nemen? Ik kan je genoeg voorbeelden geven die het tegendeel bewijzen.quote:Op zondag 23 september 2007 18:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet hoe dat komt: omdat Marokkanen oververtegenwoord zijn in crimineel gedrag.
Maar we hebben het even niet over hoe het komt, maar over wat de gevolgen zijn voor een individuele welwillende solliciterende Marokkaan.
Fok! is beslist niet representatief voor 'de jonge Nederlander'.quote:Op zondag 23 september 2007 18:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
Voor beeldvorming van jonge Nederlanders over Marokkanen? You betcha. Waarom niet?
Die is dus de sigaar (of nou ja, die maakt in ieder geval minder kans). Met dank aan de rest van de Marokkanen die het voor hem verpest hebben.quote:Op zondag 23 september 2007 18:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik weet hoe dat komt: omdat Marokkanen oververtegenwoord zijn in crimineel gedrag.
Maar we hebben het even niet over hoe het komt, maar over wat de gevolgen zijn voor een individuele welwillende solliciterende Marokkaan.
En met dank aan de ongenuanceerde onintelligente Nederlander. Het werkt twee kanten op, ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en eigen gedachtes. Wat fout is, kan je nooit goedpraten.quote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Die is dus de sigaar (of nou ja, die maakt in ieder geval minder kans). Met dank aan de rest van de Marokkanen die het voor hem verpest hebben.
Wacht even, het ligt niet aan de cultuur, niet aan de Marokkanen zelf...nee, het ligt aan de Nederlanders natuurlijk. Iedereen kan er studeren, bibliotheken zijn praktisch gratis, op iedere hoek van de straat zit een uitzendbureau en er is nergens geestelijke druk, maar toch. De houding he.quote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
Weet je wat nou echt raar is. Mensen die zeggen dat het Marokkanen-probleem door cultuur en/of religie komt. Dat is de meest ernstige bullshit die ik in mijn hele leven heb moeten aanhoren. Het lijkt erop alsof die mensen gewoon te bang zijn om te zeggen dat het gewoon tuig is, nee in plaats daarvan gaat men de verantwoordelijkheid afschuiven op cultuur en religie. Erg leuk, maar heeft geen zak te maken met de huidige problematiek.
Marcouch zegt notabene zelf dat de (lokale) cultuur wel degelijk een rol speeltquote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
Weet je wat nou echt raar is. Mensen die zeggen dat het Marokkanen-probleem door cultuur en/of religie komt. Dat is de meest ernstige bullshit die ik in mijn hele leven heb moeten aanhoren. Het lijkt erop alsof die mensen gewoon te bang zijn om te zeggen dat het gewoon tuig is, nee in plaats daarvan gaat men de verantwoordelijkheid afschuiven op cultuur en religie. Erg leuk, maar heeft geen zak te maken met de huidige problematiek.
Natuurlijk zijn er voorbeelden die het tegendeel bewijzen. Maar wat is de trend? Hoe vaak in zijn leven krijgt een doodgewone Marokkaanse jongen te maken met èchte discriminatie?quote:Op zondag 23 september 2007 18:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dus wel mee valt. Je denkt toch niet dat ondernemers welwillende Marokkanen niet aan zouden willen nemen? Ik kan je genoeg voorbeelden geven die het tegendeel bewijzen.
Heb je veel moeite gedaan om mijn zinnen zo te verdraaien dat er dit uit kwam rollen?quote:Op zondag 23 september 2007 18:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wacht even, het ligt niet aan de cultuur, niet aan de Marokkanen zelf...nee, het ligt aan de Nederlanders natuurlijk. Iedereen kan er studeren, bibliotheken zijn praktisch gratis, op iedere hoek van de straat zit een uitzendbureau en er is nergens geestelijke druk, maar toch. De houding he.
Kun je 'onintelligent' even voor mij naar het Nederlands vertalen? Ik ben de Berber-taal helaas niet machtigquote:Op zondag 23 september 2007 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En met dank aan de ongenuanceerde onintelligente Nederlander. Het werkt twee kanten op, ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en eigen gedachtes. Wat fout is, kan je nooit goedpraten.
Nee, maar niks is representatief voor de "jonge Nederlander". Toch schept het een beeld.quote:Op zondag 23 september 2007 18:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
Fok! is beslist niet representatief voor 'de jonge Nederlander'.
Ja, met dank aan hen, en met dank aan de mensen die het gelijk een hele bevolkingsgroep gaan aanwrijven.quote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Die is dus de sigaar (of nou ja, die maakt in ieder geval minder kans). Met dank aan de rest van de Marokkanen die het voor hem verpest hebben.
Das spreektaal, leer ermee leven.quote:Op zondag 23 september 2007 19:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Kun je 'onintelligent' even voor mij naar het Nederlands vertalen? Ik ben de Berber-taal helaas niet machtig.
Wat heeft dat te maken met dit debat?quote:Op zondag 23 september 2007 19:01 schreef Het_hupt het volgende:
ff cijfers checkuh hier, wel een oudje, maar nog steeds redelijk vergelijkbaar in mijn ogen.
http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
"Het is tuig" is geen analyse, natuurlijk.quote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is de vraag. Als ik afga op mijn eigen kennissenkring: Ik heb nog niet één keer een Marokkaan horen zeggen dat ie was afgewezen bij een sollicitatie vanwege zijn afkomst. Maar het scheelt dat ik vooral hoger opgeleide Marokkanen ken. Hoe het bij de arbeiders zit, weet ik niet. Maar volgens mij is het makkelijk: Als ik ondernemer was, dan koos ik voor het hoogste rendement. Kan een Marokkaanse Nederlander daar beter aan meehelpen dan een autochtone Nederlander, dan kies ik voor de Marokkaanse Nederlander.quote:Op zondag 23 september 2007 18:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er voorbeelden die het tegendeel bewijzen. Maar wat is de trend? Hoe vaak in zijn leven krijgt een doodgewone Marokkaanse jongen te maken met èchte discriminatie?
Die conclusie trek je zelf? Ik denk dat sommige mensen eerst eens goed naar zichzelf moeten kijken.quote:Op zondag 23 september 2007 18:27 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Dus moeten we als samenleving ons daarbij neerleggen?
En Marcouch is nu de wetenschapper? Alles wat hij zegt is waar? Wat is dat toch met rechtse mensen die andere mensen quoten op het moment dat ze in hun straatje praten.quote:Op zondag 23 september 2007 18:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Marcouch zegt notabene zelf dat de (lokale) cultuur wel degelijk een rol speelt.
Waar komt het volgens jou door? Racistische Hollandse ondernemers die niet diep genoeg buigen voor de Marokkaanse kansenjongeren?
Dan moet ik de betreffende HP opzoeken; Geen tijd voor.quote:Op zondag 23 september 2007 18:59 schreef SCH het volgende:
Quote Marcouch dan even.
Nee, maar evenmin is "Het is de religie/cultuur" natuurlijk.quote:Op zondag 23 september 2007 19:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Het is tuig" is geen analyse, natuurlijk.
Ik wil best geloven dat jij niets in de culturele verklaring ziet, aangezien jij een heel aardig gelukt exemplaar bent dat op de universiteit terecht is gekomen. Maar waar baseer je die overtuiging op, buiten je eigen leven?quote:Op zondag 23 september 2007 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb je veel moeite gedaan om mijn zinnen zo te verdraaien dat er dit uit kwam rollen?
Natuurlijk, maar als dat zo zou zijn, zou er nergens meer discriminatie zijn, en dat is niet zo.quote:Op zondag 23 september 2007 19:03 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Als ik afga op mijn eigen kennissenkring: Ik heb nog niet één keer een Marokkaan horen zeggen dat ie was afgewezen bij een sollicitatie vanwege zijn afkomst. Maar het scheelt dat ik vooral hoger opgeleide Marokkanen ken. Hoe het bij de arbeiders zit, weet ik niet. Maar volgens mij is het makkelijk: Als ik ondernemer was, dan koos ik voor het hoogste rendement. Kan een Marokkaanse Nederlander daar beter aan meehelpen dan een autochtone Nederlander, dan kies ik voor de Marokkaanse Nederlander.
Nee, dat is ie niet. Maar het is veelzeggend dat ook hij onderschrijft wat veel rechtse intellectuelen al jaren beweren.quote:Op zondag 23 september 2007 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En Marcouch is nu de wetenschapper? Alles wat hij zegt is waar? Wat is dat toch met rechtse mensen die andere mensen quoten op het moment dat ze in hun straatje praten.
heb je het gelezen dan?quote:Op zondag 23 september 2007 19:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met dit debat?
Wat is volgens jou de oorzaak van het gegeven dat jonge Marokkaanse mannen driemaal zo vaak een strafblad hebben als Nederlandse jonge mannen?quote:Op zondag 23 september 2007 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar evenmin is "Het is de religie/cultuur" natuurlijk.
Het zijn conclusies. Tenminste, het wordt als een soort conclusie gebruikt.
Ik heb het zelf wel eens ervaren. Ik zeg ook niet dat discriminatie niet bestaat: Het wordt alleen steeds minimaler als je het mij vraagt.quote:Op zondag 23 september 2007 19:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als dat zo zou zijn, zou er nergens meer discriminatie zijn, en dat is niet zo.
Vraag anders eens aan je vrienden of ze ooit discriminatie hebben ervaren. Ik kan me bijna niet voorstellen van niet, maar vraag het even, op de man af.
Ja, dat is echt specifiek rechtsquote:Op zondag 23 september 2007 19:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En Marcouch is nu de wetenschapper? Alles wat hij zegt is waar? Wat is dat toch met rechtse mensen die andere mensen quoten op het moment dat ze in hun straatje praten.
Ik ben geen uniek exemplaar en die overtuiging baseer ik op andere grote groepen mensen die ik tegenkom. Ik hoef alleen maar een rondje te lopen op het universiteitsterrein om te zien dat ik kennelijk (en gelukkig ook) niet uniek ben.quote:Op zondag 23 september 2007 19:05 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat jij niets in de culturele verklaring ziet, aangezien jij een heel aardig gelukt exemplaar bent dat op de universiteit terecht is gekomen. Maar waar baseer je die overtuiging op, buiten je eigen leven?
Dat stuk zonder die noten, van zes jaar oud, op een tegen extreem-rechts aanschurkende website?quote:
Op fok! wel.quote:Op zondag 23 september 2007 19:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dat is echt specifiek rechts.
Je bedoelt dat er minder wordt gediscrimineerd dan vroeger? Wat doet je dat denken?quote:Op zondag 23 september 2007 19:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb het zelf wel eens ervaren. Ik zeg ook niet dat discriminatie niet bestaat: Het wordt alleen steeds minimaler als je het mij vraagt.
Nederlanders worden steeds zakelijker.quote:Op zondag 23 september 2007 19:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je bedoelt dat er minder wordt gediscrimineerd dan vroeger? Wat doet je dat denken?
Ik zou dat tegenspreken, maar ik kan zo snel geen toepasselijk citaat vinden om dat mee te doen.quote:
Ja, wat wil je nou? Ik kan wel zeggen dat het niet gebeurt, maar het gebeurt waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 23 september 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, met dank aan hen, en met dank aan de mensen die het gelijk een hele bevolkingsgroep gaan aanwrijven.
Doet niks af aan het feit dat dat behoorlijk kut moet zijn.
Als je een dergelijke vraag stelt, dan ga ik altijd dingen analyseren ipv te schreeuwen (zoals de meeste mensen doen). Ik ga eerst kijken of er tevens andere groepen binnen de NL samenleving zijn die dergelijke problemen kennen. Aan de hand van de percentages zien we dat Antillianen stipt op 1 staan, gevolgd door Surinamers, met op 3 de Marokkanen en daarna de Turken. Dan ga ik kijken welke zaken er tussen deze groepen overeenkomen. Want kennelijk doen al deze groepen het slecht in de NL maatschappij. Religie en cultuur zijn geen overeenkomsten als we er zo naar kijken, wat wel een overeenkomst is is de thuissituatie, de financiele situatie en de situaite omtrent opleiding. Vaak lageropgeleid, ontspoorde gezinnen (gaat slecht tussen Pa/ma bijv.) Wonen vaak in achterstandswijken, hoge schooluitval etc. etc. Dit alles is een prachtige combinatie die een oorzaak vormt hiervoor. Hoe hoog is de schooluitval onder Nederlanders bijvoorbeeld? Veel lager. Hoeveel wonen er relatief gezien in achterstandswijken, veel minder! Hoe is de financiele situatie thuis, veel beter! Dit alles gecombineerd met een gebrek aan motivatie om het goed te doen bij veel van dit soort tuig, zorgt voor zogehete kansenjongeren. Dus ja ze zijn er zelf ook schuldig aan, ze proberen immers de vicieuze cirkel niet te ontbreken. (door bijv gewoon hun opleiding af te maken).quote:Op zondag 23 september 2007 19:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de oorzaak van het gegeven dat jonge Marokkaanse mannen driemaal zo vaak een strafblad hebben als Nederlandse jonge mannen?
duh, dat er gezegd word dat Marokkanen crimineel zijn bla bla bla, wel ff gezien wat de grootse groep veroordeelden zijn?quote:Op zondag 23 september 2007 19:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat stuk zonder die noten, van zes jaar oud, op een tegen extreem-rechts aanschurkende website?
Ja.
Wat heeft dat met dit debat van doen?
quote:Op zondag 23 september 2007 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je een dergelijke vraag stelt, dan ga ik altijd dingen analyseren ipv te schreeuwen (zoals de meeste mensen doen). Ik ga eerst kijken of er tevens andere groepen binnen de NL samenleving zijn die dergelijke problemen kennen. Aan de hand van de percentages zien we dat Antillianen stipt op 1 staan, gevolgd door Surinamers, met op 3 de Marokkanen en daarna de Turken. Dan ga ik kijken welke zaken er tussen deze groepen overeenkomen. Want kennelijk doen al deze groepen het slecht in de NL maatschappij. Religie en cultuur zijn geen overeenkomsten als we er zo naar kijken, wat wel een overeenkomst is is de thuissituatie, de financiele situatie en de situaite omtrent opleiding. Vaak lageropgeleid, ontspoorde gezinnen (gaat slecht tussen Pa/ma bijv.) Wonen vaak in achterstandswijken, hoge schooluitval etc. etc. Dit alles is een prachtige combinatie die een oorzaak vormt hiervoor. Hoe hoog is de schooluitval onder Nederlanders bijvoorbeeld? Veel lager. Hoeveel wonen er relatief gezien in achterstandswijken, veel minder! Hoe is de financiele situatie thuis, veel beter!
quote:In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339.
Is het zo dat Marokkanen uit gezinnen die zijn gestegen op de sociale ladder het beter doen?quote:Op zondag 23 september 2007 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je een dergelijke vraag stelt, dan ga ik altijd dingen analyseren ipv te schreeuwen (zoals de meeste mensen doen). Ik ga eerst kijken of er tevens andere groepen binnen de NL samenleving zijn die dergelijke problemen kennen. Aan de hand van de percentages zien we dat Antillianen stipt op 1 staan, gevolgd door Surinamers, met op 3 de Marokkanen en daarna de Turken. Dan ga ik kijken welke zaken er tussen deze groepen overeenkomen. Want kennelijk doen al deze groepen het slecht in de NL maatschappij. Religie en cultuur zijn geen overeenkomsten als we er zo naar kijken, wat wel een overeenkomst is is de thuissituatie, de financiele situatie en de situaite omtrent opleiding. Vaak lageropgeleid, ontspoorde gezinnen (gaat slecht tussen Pa/ma bijv.) Wonen vaak in achterstandswijken, hoge schooluitval etc. etc. Dit alles is een prachtige combinatie die een oorzaak vormt hiervoor. Hoe hoog is de schooluitval onder Nederlanders bijvoorbeeld? Veel lager. Hoeveel wonen er relatief gezien in achterstandswijken, veel minder! Hoe is de financiele situatie thuis, veel beter!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |