Um, wat heeft het hebben van een mening door een individu met het hebben van democratie als staatsvorm te maken?quote:Op zondag 23 september 2007 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah kijk, een frisse kijk op democratie, als je het niet bevalt moet je maar oprotten
En nog zo een frisse kijkquote:Op zondag 23 september 2007 10:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, wat heeft het hebben van een mening door een individu met het hebben van democratie als staatsvorm te maken?
Jawel maar ik wil even aangeven dat het voorstel van de VVD kwam en het van BOS juist niet hoefde en het akkoord was toen 10%quote:Op zondag 23 september 2007 09:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dus hij had er ook 3% van kunnen maken zoals de rest van Nederland krijgt (graaiers krijgen wat meer)?
[..]
Zou het dan niet zo kunnen zijn dat het salaris van de eerste de beste directeur uit de (voormalige) publieke sector te hoog is?
quote:OPSLAG
Zou ik voor 12.009 euro bruto per maand ministerpresident van dit land willen worden?
Let wel: van dit land. Dat zeg ik er expres bij. Als premier van Soedan - ik noem maar een dwarsstraat - heb je het volgens mij gemakkelijker. Wie premier van Nederland is, wordt geacht leiding te geven aan een volk dat in afgunst zijn belangrijkste karaktereigenschap heeft ontwikkeld. Wij zijn zeikerds, voornamelijk door kinnesinne gedreven. Broodnijd zit in onze genen. Wij klagen van de wieg tot het graf en terwijl wij onze laatste adem uitblazen mopperen wij nog dat het graf van de buurman mooier is.
Ik zou het dus wel weten.
Ik minister-president? Voor die luizige 12 ruggen? Never nooit niet.
Het moet gezegd dat het moment waarop het kabinet de loonsverhogingen die het voor zichzelf in gedachten had naar buiten bracht, niet bijster zorgvuldig was gekozen. Drie dagen lang had Balkenende-IV de onderdanen na Prinsjesdag vooral matiging opgelegd. Onmiddellijk nadat JP zelfs het laatste kwart procentje van die arme Jacques Tichelaar zonder enig mededogen had afgeserveerd, kwam hij met een opslag van 10 tot 30 procent voor zijn ploeg op de proppen. Iedereen weet dat het geen aanbeveling verdient om een feestsigaar op te steken als de gaskraan is opengedraaid, maar dit kabinet ontbrandde ’m gewoon, met als resultaat een explosie aan hevig verontwaardigde reacties.
Aan de andere kant is het alleen maar terecht dat het advies van de commissieDijkstal wordt gevolgd. Balkenende krijgt er straks maandelijks ¤2000bij, zijn ministers ¤1000. Dat zal de toiletjuffrouw inderdaad niet snel overkomen. Onze bewindslieden beheren echter geen plee, maar gans het land, hoewel zij natuurlijk wel veel te veel remsporen achterlaten. Loon naar prestatie: dat zou nog lachen worden in dit geval. Hoe dan ook zijn zij de bazen van Nederland, die tot nu toe, in vergelijking met veel buitenlandse collega’s, zwaar worden onderbetaald. Bovendien zijn er duizenden Nederlanders die meer verdienen.
Jarenlang vierde het calvinisme hoogtij in deze kwestie. Het mankeerde er nog maar aan dat de regering voor zichzelf een systeem als dat van die doodenge SP in het leven riep, waarbij men zichzelf heel streng verplichtte om 50% van het salaris in de staatskas te storten. Nu heeft men het eindelijk aangedurfd om de zaken recht te zetten, al blijft ook Balkenende-IV in de eerste plaats uit Hollanders bestaan: toen er van de week geluncht moest worden werd daar exact 40 minuten voor vrijgemaakt, genoeg voor een broodje kaas en een glas melk.
Terwijl daar ongetwijfeld juist weer een fles Puligny-Montrachet werd ontkurkt, hoorde ik ze op de Assemblée Nationale bulderen.
Ieder bedrijf dat top bestuurders nodig heeft. En daar kunnen ze heel wat meer verdienen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:56 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Wie in het bedrijfsleven zit op Balkenende, Vogelaar of elke andere halfgare minister te wachten.![]()
Dat is dus een democratische opmerking?quote:Op zondag 23 september 2007 10:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Iemand heeft het in een sig staan en ik neem het graag over:
"Onze grenzen staan open naar binnen en naar buiten."
M.a.w. Zout lekker op als het je niet bevalt.
Dat ben ik met je eens maar zou het niet een onwijs goed signaal geweest zijn als dit kabinet dezelfde verhoging zou krijgen als de rest van Nederland?quote:Op zondag 23 september 2007 10:52 schreef henkway het volgende:
Jawel maar ik wil even aangeven dat het voorstel van de VVD kwam en het van BOS juist niet hoefde en het akkoord was toen 10%
Ben ik met je eens, maar het besluit is een jaar geleden genomen en ik denk dat er nu geen meerderheid is om dat terug te draaien.quote:Op zondag 23 september 2007 11:25 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar zou het niet een onwijs goed signaal geweest zijn als dit kabinet dezelfde verhoging zou krijgen als de rest van Nederland?
Zou het bezuinigingsverhaal dan niet veel geloofwaardig worden en zou het signaal naar de graaiers dan ook niet duidelijk zijn?
Het gaat om goed besturen en goede besluiten nemen, niet om "signalen".quote:Op zondag 23 september 2007 11:25 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens maar zou het niet een onwijs goed signaal geweest zijn als dit kabinet dezelfde verhoging zou krijgen als de rest van Nederland?
Zou het bezuinigingsverhaal dan niet veel geloofwaardig worden en zou het signaal naar de graaiers dan ook niet duidelijk zijn?
Juist de VVD heeft voorgesteld in het vorig kabinet om de ministersalarissen en tweedekamer salarissen fors te verhogen met 30%, daar is door de pvda met onzin op geantwoord en een compromis is bereikt in 10% met daarbij een commissie die gaat onderzoeken of 30% een reële grond heeft.quote:Op zondag 23 september 2007 13:04 schreef nickybol het volgende:
[..]
Het gaat om goed besturen en goede besluiten nemen, niet om "signalen".
Leg maar uit waarom het dat niet zou zijn. Dit land biedt je mogelijkheden genoeg om er via de democratische weg iets aan te veranderen. Alleen maar zeiken op een forumpje helpt niet. Ben je te belazerd om er zelf daadwerkelijk iets aan te doen, ga dan fijn in een land wonen waar het volgens jou beter is.quote:Op zondag 23 september 2007 11:21 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat is dus een democratische opmerking?
In jouw land verdienen ministers wel een ietsjepietsje meer.quote:Op zaterdag 22 september 2007 05:16 schreef StefanP het volgende:
Ach, wat een zielepieten. Slechts 10%? Dat wordt het komend jaar water en brood...
Volksverlakkers.
En dat voor zo'n populistische columnist als Hoogland.quote:Op zondag 23 september 2007 11:10 schreef Jurgen21 het volgende:
Prima column van Rob Hoogland in de Telegraaf vanmorgen:
[..]
![]()
Soms gaat het ook over nadenken voordat je reageert.quote:Op zondag 23 september 2007 13:04 schreef nickybol het volgende:
[..]
Het gaat om goed besturen en goede besluiten nemen, niet om "signalen".
Dus ik moet weg uit dit land en ook weg van dit forum als ik kritiek heb?quote:Op zondag 23 september 2007 14:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Leg maar uit waarom het dat niet zou zijn. Dit land biedt je mogelijkheden genoeg om er via de democratische weg iets aan te veranderen. Alleen maar zeiken op een forumpje helpt niet. Ben je te belazerd om er zelf daadwerkelijk iets aan te doen, ga dan fijn in een land wonen waar het volgens jou beter is.
Heel democratisch is er namelijk ooit beslist, dat je de vrijheid hebt om dit land te verlaten als het je niet bevalt.
idd daar ligt de waarde van de baan niet in het salarisquote:Op zondag 23 september 2007 13:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Juist de VVD heeft voorgesteld in het vorig kabinet om de ministersalarissen en tweedekamer salarissen fors te verhogen met 30%, daar is door de pvda met onzin op geantwoord en een compromis is bereikt in 10% met daarbij een commissie die gaat onderzoeken of 30% een reële grond heeft.
In mijn ogen heeft het wel een reële grond, maar is een ministerbaan een [b]opstapbaan en erebaan en derhalve zit een 100.000 beloning verscholen in die erebaan.[/b]
Er zijn genoeg zeer capabele mensen te vinden die een poosje aan het roer willen staan zonder dikke beloning, dus Niet doen, de afgesproken 10% is meer dan voldoende en eigenlijk ook niet gewenst.
Dat zeg ik niet. Leer lezen. Ik geef aan, dat dit land de democratisch aangenomen mogelijkheid biedt om weg te gaan. Klagen kan iedereen. Als het je niet bevalt hoe het hier gaat, doe er dan wat aan of ga weg. De derde mogelijkheid is je klep houden. Klagen en zeuren op een Internetforum is een leuke uitlaatklep, maar als het je echt dwars zit, dan doe je iets. Als je dat niet doet, zit het je niet dwars, dan is het zeiken om het zeiken.quote:Op zondag 23 september 2007 14:51 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dus ik moet weg uit dit land en ook weg van dit forum als ik kritiek heb?
Heel democtratisch.
Dat is wel heel kort door de bocht imho. Als je deze redenering doortrekt mogen alleen gekozen volksvertegenwoordigers ergens een mening over hebben; dat is toch niet echt de essentie van democratie lijkt me.quote:Op zondag 23 september 2007 17:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat niet doet, zit het je niet dwars, dan is het zeiken om het zeiken.
Juist zie maar aan de staatssecretaris van financiën, heel capabele man die in het bedrijfsleven een veelvoud kan pakken, maar daar gaat het niet om, eens in je leven minister te zijn is toppppp.quote:Op zondag 23 september 2007 17:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd daar ligt de waarde van de baan niet in het salaris
Eén keer per vier jaar, oke, onder de Balkenende's iets vaker, stemmen biedt niet zo heel veel mogelijkheden. Zeker niet voor individuele gevallen zoals ministers die hun eigen salaris bepalen.quote:Op zondag 23 september 2007 14:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Leg maar uit waarom het dat niet zou zijn. Dit land biedt je mogelijkheden genoeg om er via de democratische weg iets aan te veranderen. Alleen maar zeiken op een forumpje helpt niet. Ben je te belazerd om er zelf daadwerkelijk iets aan te doen, ga dan fijn in een land wonen waar het volgens jou beter is.
Die vrijheid was er allang voor de democratie. De democratie heeft juist die en vele andere vrijheden beperkt.quote:Heel democratisch is er namelijk ooit beslist, dat je de vrijheid hebt om dit land te verlaten als het je niet bevalt.
Ministers bepalen niet hun eigen salaris.quote:Op zondag 23 september 2007 17:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]Zeker niet voor individuele gevallen zoals ministers die hun eigen salaris bepalen.
[..]
Al geef je nou gewoon toe dat je te lamlendig bent om werkelijk iets te willen veranderen zou je tenminste nog eerlijk zijn. Je verschuilen achter verkiezingen is een beetje slapjes.quote:Op zondag 23 september 2007 17:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eén keer per vier jaar, oke, onder de Balkenende's iets vaker, stemmen biedt niet zo heel veel mogelijkheden. Zeker niet voor individuele gevallen zoals ministers die hun eigen salaris bepalen.
Ga toch weg. Dan begin je onderaan. Begin in de Gemeenteraad. Zet je in in belangengroepen. Klagen over de Milieubeweging en dergelijke is allemaal erg spannend, maar je grootste frustratie is dat ze wat bereiken. Nou, dan ga jij je inzetten in een of andere autolobbygroep. Als je net zo hard je best doet als de milieumensen, kun je ook wat bereiken.quote:Op zondag 23 september 2007 17:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Eén keer per vier jaar, oke, onder de Balkenende's iets vaker, stemmen biedt niet zo heel veel mogelijkheden. Zeker niet voor individuele gevallen zoals ministers die hun eigen salaris bepalen.
Ja, die vrijheden zoals ze die nu nog steeds hebben in Noord-Korea, China, Chili en dat soort landen...quote:[..]
Die vrijheid was er allang voor de democratie. De democratie heeft juist die en vele andere vrijheden beperkt.
If you pay peanuts, you get monkeys.quote:Op zondag 23 september 2007 07:22 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dan doen ze dat toch lekker, ik wil iemand die voor zn idealen op komt, niet iemand die een zakkenvuller is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |