Leuk he, trollen.quote:Op zondag 23 september 2007 20:39 schreef Fiskus het volgende:
Indrukwekkend publiek weer in de hel van Alkmaar.
Kritiek ok, maar dat was puur & simpel trollen.quote:Op zondag 23 september 2007 21:49 schreef Stereotomy het volgende:
Niet dat ik de aangewezen persoon ben om er kritiek op te uiten, maar het was idd behoorlijk stil in het DSB stadion. UEFA-geschreew was gepaster geweest, maar ik vraag me af waar die lui van het azfanpage-forum waren die zeiden dat er de hele wedstrijd door geschreeuwd moest worden.
Kaaskijkers will be kaaskijkers.![]()
Ik heb het Ajax publiek meer gehoord dan het AZ publiek, troll of niet het is wel de waarheid.quote:Op zondag 23 september 2007 21:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het vaak net Ajax-publiek
Ik heb het zelf dit keer niet echt gehoord (gekeken zonder goed geluid) maar het zal me niks verbazen. Vaak genoeg dat ik in het stadion zat en slechts de tegenpartij helemaal aan de overkant hoorde. En dat terwijl ik dan in het 'sfeervak' zit....quote:Op zondag 23 september 2007 21:58 schreef sjimz het volgende:
Ik heb het Ajax publiek meer gehoord dan het AZ publiek, troll of niet het is wel de waarheid.
Vandaag waren er veel fluit concerten als de bal niet aan kwamquote:Op zondag 23 september 2007 21:58 schreef Stereotomy het volgende:
Mja, AZ publiek fluit de spelers nog niet uit als ze slecht hebben gespeeld. Nóg nietwant idd, AZ-publiek heeft vaak overeenkomsten met Ajax-publiek, ook al wordt dat vaak ontkend.
Als jullie bij Vitesse langs gaan hebben jullie er anders geen probleem meequote:Op zondag 23 september 2007 22:45 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, 't is handig om dát te gaan zingen als Roda langskomt ofzo.
ga je naar AZ - FC Pasjoes fereirra ?quote:Op zondag 23 september 2007 22:05 schreef Stereotomy het volgende:
Doorgaans hoor je het publiek meer die voor staan, dus zo'n kunst is het niet. Maar laten we niet weer in een 'ons publiek is beter en daar hoor ìk bij hahaha'-discussie laten verzanden. AZ heeft veel kaaskijkers in het publiek zitten, volgens Adriaanse, en dat zal de komende jaren nog wel zo blijven.
Maar de UEFA-sfeer in het DSB-stadion vind ik altijd ontzettend genieten. Gezang, geschreeuw, en die eeuwige klappers. Fantastisch. Maar er komt ook ander publiek naar die wedstrijden natuurlijk.
tijd om te verhuisen!quote:Op zondag 23 september 2007 23:58 schreef Stereotomy het volgende:
Nee, ik kom dan niet meer op tijd thuis. Woon 2 uur treinen van Alkmaar af, helaas. En treinkaartje, en hotelkamer, en stadionkaartje is wat te gortig.
Ik kijk met vrienden thuis voor de buis.
het lag niet aan het middenveld bij jullie hoor maar meer aan de aanval. En zo veel echte opgelegde kansen hebben jullie niet gehad hoor.quote:Op zondag 23 september 2007 21:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Helaas pindakaas vandaag.
Alhoewel AZ over het geheel gezien beter voetbalde dan Ajax, gingen ze toch een stuk slechter om met de kansen die ze kregen. Ajax een paar kansen en praktisch allemaal een doelpunt.
Hopelijk keren Schaar, Cziommer en Mendes da Silva nou eens snel terug.....want ondanks dat het niet echt slecht was, liep het toch niet soepel op het middenveld...
Helaas pindakaas. Volgende keer beter.
De aanval kreeg amper goede ballen. Nu kun je discussieren of dat dan aan het middenveld of de aanval lag, maar van Gaal zal vast wel het juiste antwoord wetenquote:Op maandag 24 september 2007 00:39 schreef Chadi het volgende:
het lag niet aan het middenveld bij jullie hoor maar meer aan de aanval. En zo veel echte opgelegde kansen hebben jullie niet gehad hoor.
Over zondag zou ik niet weten, ik moet hem laten schieten namelijk...quote:Op maandag 24 september 2007 11:18 schreef Damzkieee het volgende:
Komen jullie zondag weer met zn allen in 1 bus of komt er nu meer dan 50 man?
Ik hoop dat het wat meer boeiend wordt dan vorig jaar in elk geval...
Koevermans had gewoon in de basis moeten staan bij AZ.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:26 schreef Stereotomy het volgende:
En als Koevermans er nog was zou hij nu spelen en uiteindelijk een basisplaats afgedwongen hebben
Maarja, achteraf he![]()
Met Dembèlè zou idd super zijn geweest!quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Koevermans had gewoon in de basis moeten staan bij AZ.
Idd tis net mijn vrouw, die heeft ook altijd gelijk!quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:42 schreef Chadi het volgende:
Tsjah het ongelijk van van Gaal ..m aar die man zal het wel anders zien.
Zout in de wonden...quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:16 schreef leolinedance het volgende:
Nou wij zijn anders hartstikke gelukkig met de Koef![]()
![]()
Donk uit de wedstrijd gespeeldquote:Op maandag 24 september 2007 10:48 schreef fuckbuddy het volgende:
Het begin was niet wild om te zien, beetje kat uit de boom kijken, maar goed alszijnde spannend/mooi.
Er werd stevig gespeeld, wat overtredingen etc. Maar het was niet dat AZ overklast werd zoals F'noord. Er was continue dreiging, alleen Ajax heeft het spelletje veel slimmer gespeeld.
Met de spitsen rouleren tijdens het veld, daar was gisteren een goedvoorbeeld van te zien gegeven door Jan van Halst. Donk is uit de wedstrijd gespeeld.. DAT heeft Ajax slim gedaan en daardoor gewonnen.
Ik moet zeggen dat ik Waterman niet solide vond keepen, ik wil Romero wel eens op doel zien staan tegen Cambuur en Heracles!
Misschien kan jij je beter verdiepen of Amanda Brian een lekkere blowjob aan het geven is...quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:31 schreef Borga het volgende:
[..]
Donk uit de wedstrijd gespeeld![]()
Daar heeft Donk echt niemand voor nodig, daar is hij zelf heel erg goed in. Az is niets was niets en wordt niets
Maar op donderdagavond dus niet?quote:Op woensdag 26 september 2007 10:29 schreef MaxPower het volgende:
Nee, op een normale vrijdagavondwedstrijd kan je je auto vlakbij de hoofdingang kwijt.
quote:Vertrek bussen vanaf parkeerplaats P7 vanaf 17.15 uur. AZ-supporters dienen te parkeren op parkeerplaats P1 bij het DSB Stadion.
Toen is de halve tribune afgebroken idd, nah viel wel mee.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:
De laatste keer Cambuur - AZ (wat jaartjes terug) waren er toch ook problemen tussen de supporters?
Misschien daarom?
quote:Wij zitten met ze 3-ern in het cambuurvak en daarna lekker feesten in leeuwarden
Dat is dus een gezellige pot geweest!quote:Verslag van de gebeurtenissen rond Cambuur L.-AZ
Wellicht hebben jullie de beelden van Cambuur-AZ op SBS Sport gezien en waren jullie waarschijnlijk geschokt over wat er allemaal werd aangericht door de AZ supporters. 170 stoeltjes zijn bij die wedstrijd gesneuveld en de heren en dames W.C.'s stonden blank.
Wij willen het gedrag van de supporters die de vernielingen hebben aangericht absoluut niet goedkeuren. Wel willen wij zeggen dat de AZ-ers wel alle blaam krijgen voor de ongeregeldheden die zich in Leeuwarden hebben voorgedaan en dat is absoluut onterecht.
Om half vier vertrokken wij met z'n drie�n vanuit Oudkarspel richting Leeuwarden. We wilden een goed plekje vinden voor de auto en nog even iets eten daar. Om kwart voor zeven stonden we voor de poorten van het stadion, nadat we de weg gewezen werden door een vriendelijke politie agent.
Voordat we het stadion in mochten, werden we hardhandig gefouilleerd door de stewards. Wij wilden geen problemen maken dus zeiden wij er maar niks van, maar prettig is het niet als je tegen een hek geduwd wordt.
Enfin, we zochten onze plaatsen op en wachtten tot de rest van de supporters kwamen.
Om kwart over zeven kwam de eerste lading met de bus. Het betrof de groep "Huiswaard 1994" die zelf een bus gehuurd hadden en met een zo'n man of veertig de oversteek over de Afsluitdijk hadden gemaakt. Het was overduidelijk dat ze wel "een slokje" op hadden. Zij waren wel baldadig maar ernstig was het niet.
Ik kom tot deze conclusie, omdat wij het vanaf de tribune heel goed konden bekijken. De stewards dachten er kennelijk anders over en zetten een charge in waar elke steward een of meerdere supporters uitzochten en daar op inhakten.
De supporters trokken zich terug maar de stewards bleven meppen. De politie sloot toen het eerste hek waardoor de AZ-ers ingesloten waren en de Cambuur stewards er rustig op los konden beuken. Een jongen van een jaar of achttien viel op de grond en kreeg nog een paar schoppen in zijn maag voordat hij afgevoerd werd en een andere jongen werd drie keer met zijn hoofd tegen het hek geslagen. En wij maar denken dat stewards geen geweld mochten gebruiken.
Later hoorden wij van een AZ-steward dat de Cambuur-stewards helemaal niet bevoegd waren om steward te zijn, en dat ze op meerdere vechtsporten zaten.
(Overigens bleek een week later dat ze wel degelijk stewards waren. Eigenlijk zijn ze stewards van Heerenveen. Enkele van deze 'heren' blijken een tijdje geen steward meer geweest te mogen zijn, vanwege diverse gewelddelicten (ook in stadions), RINUS))
Twintig minuten voor aanvang kwamen de negen bussen van de supportersvereniging aan. De stewards en politie vertrouwden deze groep ook niet dus iedereen moest gefouilleerd worden, ondanks dat deze groep zelf stewards had meegenomen.
Een groot deel van deze groep kwam dus pas na het eerste fluitsignaal binnen, wat ook niet echt goed voor de gemoederen was, maar we hielden ons fysiek gezien heel erg rustig.
In de tweede helft kwam AZ twee - nul achter en toen was het een optelsom van alles wat tegen zat, namelijk de ongeregeldheden voor de wedstrijd, het uitdagen van de twee supporterskampen en de fikse achterstand, dat sommige supporters het genoeg vonden en besloten de tribune te slopen en de Cambuur-fans gingen bekogelen.
De Cambuur-fans deden echter net zo hard mee en een jongen die rustig naast ons stond zakte in elkaar toen hij door een aansteker uit het Cambuur vak geraakt werd.
Alles bij elkaar duurde ongeveer tien minuten voordat het weer wat rustiger werd.
Gelukkig kwam AZ, middels twee doelpunten van Robert van der Weert in de laatste 5 minuten, weer op gelijke hoogte.
Gevolg hiervan was wel dat de Cambuur fans daarop weer zeer ge�rriteerd werden, waardoor de bekogelingen weer opnieuw begonnen.
Enkele minuten later floot de scheidsrechter af waarna wij na het bedanken van de spelers snel uit het vak moesten voor onze eigen veiligheid.
Toen wij echter om de hoek van de tribune liepen, stond daar een groep boze Cambuur supporters, die ons bekogelden met stenen, klinkers, hout en andere dingen die daar achter de tribune op een hoop lagen.
Wij gingen daarop dus weer terug het vak in, maar de ME, die zich in ons vak had verzameld, zei dat we weer terug moesten richting de uitgang.
De AZ-stewards legden de zaak uit aan de ME (onze dank daarvoor anders hadden wij zelf nog klappen van de ME gekregen), die toen polshoogte gingen nemen.
Vervolgens werden de Cambuur supporters terug gedreven en konden wij weer naar buiten.
Op advies van de politie zijn wij daarna omgelopen en uiteindelijk weer veilig thuisgekomen.
Overigens werden er nog wel enkele ruiten van supportersbussen ingegooid.
Krijgt AZ dan niet de reglementaire 3 punten?quote:Veertien 'kleine' clubs wapenen zich tegen AZ
26/09/2007 09:21
De veertien 'kleinere' Eredivisieclubs voerden dinsdag overleg om te praten over de televisierechten. In Utrecht verzamelden zij zich zonder de 'grote vier' PSV, Ajax, Feyenoord en AZ.
De bijeenkomst was een reactie op het dreigement van AZ en Ajax om de live- en buitenlandrechten uit de Eredivisie CV te halen en zelf te verkopen. Vooral de Alkmaarders zijn stellig in hun plannen omdat voorzitter Dirk Scheringa tot vijf keer meer geld denkt te incasseren aan de verkoop van de beelden.
De veertien andere clubs kraken de instelling van AZ. 'Wij denken niet aan onszelf, maar in het belang van het totale voetbal', legt FC Utrecht-voorzitter Jan-Willem van Dop uit in de nieuwe Voetbal International. 'Dat zou AZ ook eens moeten doen. Wij zullen een stappenplan gaan ontwikkelen als Dirk Scheringa zijn voornemen daadwerkelijk doorzet.'
Van Dop hekelt ook de term topvier en weerspreekt dat AZ tot de topclubs van Nederland behoort. 'Zoiets wordt historisch bepaald en niet zo geforceerd zoals nu gebeurt. Is AZ nu ineens een traditional? Maar AZ heeft helemaal niets gewonnen, één titel 25 jaar geleden. Afgelopen zondag zaten er bij AZ-Ajax 16.500 toeschouwers op de tribune, bij SC Heerenveen-FC Utrecht waren dat er 25 duizend, dus waar hebben we het over? '
De veertien Eredivisieclubs pleiten voor het collectief verkopen van de tv-rechten. Van Dop dreigde onlangs al dat áls Scheringa besluit door te zetten, de overige clubs de Alkmaarse ploeg zullen boycotten. De 'kleine veertien' zullen dan niet voor de uitwedstrijden tegen AZ komen opdagen.
En waarom heeft Scheringa precies gelijk? Vanwege die talloze prijzen die jullie afgelopen seizoenen gewonnen hebben? Als AZ nou 3 keer kampioen was geworden. Dan kan ik me beter vinden in de redenatie van Ajax dat ze meer kijkers trekken. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar dat is nog enigszins een argument.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:20 schreef Stereotomy het volgende:
Eigenlijk hetzelfde verhaal als in de Formule 1. Daar krijgen de topteams ook veel meer dan de kleintjes, met als verschil dat hoe meer punten een kleintje haalt, hoe meer die krijgt. Ergens heeft Scheringa wel gelijk dat de huidige verdeling niet eerlijk is en dat AZ gewoon veel meer kan verdienen, maar erg slim is het op scherp zetten van de boel natuurlijk niet.
Nee, het gaat hier om TV-gelden. Al jaren zijn bijvoorbeeld de UEFA-cup wedstrijden van AZ de best bekeken UEFA-duels op de Nederlandse TV. Scheringa zegt dus, dat ze veel meer geld zouden kunnen krijgen dan de eredivisie verdeelsleutel toelaat. Wat is er mis mee om de verdeelsleutel aan de kaak te stellen?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:08 schreef R4V3 het volgende:
[..]
En waarom heeft Scheringa precies gelijk? Vanwege die talloze prijzen die jullie afgelopen seizoenen gewonnen hebben? Als AZ nou 3 keer kampioen was geworden. Dan kan ik me beter vinden in de redenatie van Ajax dat ze meer kijkers trekken. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar dat is nog enigszins een argument.
Waarom zouden ze pas een mening hierover mogen hebben na een x aantal prijzen? Punt is dat AZ de afgelopen seizoenen bijd e live uitgezonden wedstrijden meer kijkers dan de andere clubs buiten de top 3. Op dat gebied valt er gewoon meer voor ze binnen te halen....maar waarom zou je die mening pas mogen laten zien na een x-aantal prijzen??quote:Op woensdag 26 september 2007 13:08 schreef R4V3 het volgende:
En waarom heeft Scheringa precies gelijk? Vanwege die talloze prijzen die jullie afgelopen seizoenen gewonnen hebben? Als AZ nou 3 keer kampioen was geworden. Dan kan ik me beter vinden in de redenatie van Ajax dat ze meer kijkers trekken. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar dat is nog enigszins een argument.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |