Ik heb mijn hardloopschoenen ook in de uitverkoop gekocht, puur met de gedachte dat ik eerst eens wilde zien of ik het hardlopen het langer ging volhouden dan 2 maanden.quote:Op maandag 24 september 2007 09:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je maar wel oplet dat je voldoende demping hebt, want dat kan een hoop blessure-ellende schelen. Helaas is het wel zo dat: hoe meer demping, hoe duurder de schoen.
Precies. Toen ik schoenen ging kopen was de verkoper er eerst absoluut van overtuigd dat wil je een beetje goede hebben ze toch echt 120 euro moesten kosten, maar toen ik duidelijk liet merken dat ik dat echt te duur vond, waren die van 70 euro ook zeker geschikt voor mij. Ben heel blij met ze, al heb ik nu wel spierpijn in m'n rechterbilquote:Op maandag 24 september 2007 09:28 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik heb mijn hardloopschoenen ook in de uitverkoop gekocht, puur met de gedachte dat ik eerst eens wilde zien of ik het hardlopen het langer ging volhouden dan 2 maanden.
Zeker als je krap bij kas zit en je begint met een beginnersschema, dan kun je best schoenen van 50 euro kopen. Die zijn ook gewoon goed. Die van 120 euro zijn vast wat beter, maar niet echt een noodzaak bij een beginner.
Je ziet er goed uit,quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:47 schreef Dizer het volgende:
Hooi! Ik heb net een nieuwe spijkerbroek gekocht!!! Maat 34!
Dat is voor mij meer dan 2 jaar geleden dat ik die maat kon hebben!!!
Hier het resultaat:
[afbeelding]
Goed idee!quote:Op maandag 24 september 2007 10:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik weeg nu 64 dan zit ik al op 52% van wat ik wou afvallenDuss nu ga ik maar een groot cadeau kopen of zo
![]()
de energie om te sporten krijg ik omdat ik weet als ik gesport heb dat ik me weer een stuk beter voel na zo'n dagquote:Op maandag 24 september 2007 10:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik plaats ook even een TVP'tje. Op pagina 3, maar okee.
Net even bijgelezen. Wat een gedoe zeg, met die sticky en zelfs een ban.Ik vind het geloof ik niet erg dat ik dat allemaal gemist heb.
Ook maar meteen een update... Mijn gewicht schommelt met een paar ons heen en weer. Het weekend was niet overdreven ongezond maar ik merk toch dat ik op moet blijven passen. Misschien toch maar weer eens een sportschoolabonnement regelen.
Ik heb tegenwoordig de hele week van 9 uur 's ochtends tot ergens in de middag colleges en practica. Dat betekent elke dag om 7 uur opstaan, terwijl ik helemáál geen ochtendmens ben. Ik heb er zo'n hekel aan als je avond halverwege afgekapt wordt omdat je vroeg naar bed moet. Maar goed, als ik dan eindelijk thuiskom na zo'n dag, heb ik echt geen puf meer om nog te gaan sporten en vaak ook zoiets van "ik heb de hele dag hard gewerkt dus ik mag best iets lekkers". Uiteindelijk moet je daar ook naartoe, dat je jezelf toch met mate lekkere dingen kunt gunnen. Je kunt toch moeilijk je hele leven op blijven letten. Maarja, op dit moment is het bij mij nog zo dat het dan al snel elke dag ietsje meer wordt. Toch iets sneller een snack bij het brood ipv gezond beleg en dat soort dingen. Dan is het nog makkelijker om jezelf helemaal niets toe te staan, dan heb je tenminste duidelijkheid.
Hoe gaan jullie ermee om als je lange dagen maakt? Hoe krijg je het voor elkaar om dan toch nog de energie te hebben om te sporten en/of discipline op te brengen qua eten?
leuk pakje aantrekken?quote:Op maandag 24 september 2007 11:06 schreef Mini_rulez het volgende:
Dat is wel waar ja, als je eenmaal gesport hebt of eenmaal een tijdje gezond hebt gegeten, wil je dat ook niet verpesten door weer te gaan snoepen.
Heeft er trouwens nog iemand tips om lastige vriendjes mee te krijgen naar de sportschool?
Hmm bij die van mij gaat het ècht niet lukken heb ik al gemerkt. zelfs niet als ik zeg dat er 'veel mooie meisjes in strakke kleren rondlopen'.quote:
Ik heb zo'n lange sportbroek met een shirttje, ik denk niet dat hij het daarvoor doet.quote:
Dat is wel een goed idee ja. Of zelfs de sporttas meenemen en meteen doorgaan.quote:Op maandag 24 september 2007 11:57 schreef conleche het volgende:
Mijn truc voor sporten na het werk is: direct doen. Dus niet eerst even gaan zitten, want dan kom je niet meer uit de bank. Ik kom thuis, kleed me om en spring weer op de fiets.
Het is niet zo erg als je een dagje zondigt, als je daarna maar weer de draad oppakt! Het gevaar is om dan te denken "nu is alles verpest, dan stop ik er maar helemaal mee." Je moet maar zo denken: als je niet lijnde, had je zeven dagen per week gezondigd, en nu maar twee.quote:Op maandag 24 september 2007 13:21 schreef StefanieV het volgende:
Goeiemiddag!
Ik ben hier weer een weekend niet geweest, druk druk druk maar ben er opnieuwMijn voornemens gaan altijd in de kast als het weekend is, maar nu probeer ik ze toch vol te houden. Ik blijf gezond verder gaan
O echt? Hoezo?quote:Op zaterdag 22 september 2007 08:09 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en denk er aan je hebt nog een week om de lessen van evy te downloaden dan zijn ze weg
O dat wist ik niet. Snel even downloaden dan. Thanks!quote:Op maandag 24 september 2007 14:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
omdat ze na een jaar van de site afgaan
Ja inderdaad, dat is ook wel waar.quote:Op maandag 24 september 2007 13:52 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het is niet zo erg als je een dagje zondigt, als je daarna maar weer de draad oppakt! Het gevaar is om dan te denken "nu is alles verpest, dan stop ik er maar helemaal mee." Je moet maar zo denken: als je niet lijnde, had je zeven dagen per week gezondigd, en nu maar twee.
quote:Op maandag 24 september 2007 16:12 schreef Alcarin het volgende:
![]()
Ik heb ze gekocht (de schoenen)!
Ok, het zullen niet de beste zijn, maar ik trok ze aan en ze zaten goed!Ter informatie: als ik welke schoenen dan ook aandoe (geen sportschoenen dus), zitten ze altijd eerst 2 weken k*t en als ik ze heb ingelopen zitten ze goed. Deze zaten meteen lekker. Ik ben wat rond gaan springen in die V&D (kreeg wat rare blikken, maar pech dan), en ik voelde er niets van! Demping zal dus ook wel ok zijn voor mij. En wat ik heel tof vind: mijn hiel en het midden van mijn voet zijn goed ingepakt, en mijn tenen hebben ruimte
![]()
Het zijn lelijke schoenen, maar ik hou nu al van ze![]()
Jeej! Ik ga een hardloopschema maken!![]()
Kun je ook gewoon downloaden, hoorquote:Op maandag 24 september 2007 16:12 schreef Alcarin het volgende:
Jeej! Ik ga een hardloopschema maken!![]()
Nee, ik vind evy irritant..ik hoef ook geen muziek in mijn oren tijdens het lopen.quote:Op maandag 24 september 2007 16:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]succes ermee
ga je niet evy lopen?
daarmee ben ik ook ooit begonnenquote:Op maandag 24 september 2007 16:33 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nee, ik vind evy irritant..ik hoef ook geen muziek in mijn oren tijdens het lopen.
Ik heb gewoon een schema gemaakt op internet, ik mag de eerste keer 5x een minuut lopen met steeds 2 min. wandelen ertussen.
En begin december loop ik dan 20 minuten achter elkaar, als het goed is![]()
Dat is het schema van Hardloopschema.nl, dus die heb je gewoon gedownload en niet gemaaktquote:Op maandag 24 september 2007 16:33 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nee, ik vind evy irritant..ik hoef ook geen muziek in mijn oren tijdens het lopen.
Ik heb gewoon een schema gemaakt op internet, ik mag de eerste keer 5x een minuut lopen met steeds 2 min. wandelen ertussen.
En begin december loop ik dan 20 minuten achter elkaar, als het goed is![]()
ik vond hem al bekendquote:Op maandag 24 september 2007 16:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is het schema van Hardloopschema.nl, dus die heb je gewoon gedownload en niet gemaakt[/mierenneukmodus]
Ik doe dat schema ook.
Weet niet. Probeer het eens uit, zou ik zeggenquote:Op maandag 24 september 2007 16:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik vond hem al bekend
wat zou trouwens zwaarder zijn
10-5 min lopen of
2-3-6-6-7 min lopen
ik heb het beide gedaanquote:Op maandag 24 september 2007 17:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Weet niet. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.
Ik denk dat ik de tweede het zwaarst vind, want ik heb meer moeite met weer op gang komen dan aan de gang blijven als ik eenmaal aan het lopen ben.
Klopt, ik heb het gemaakt op die site door in te vullen wat ik wildequote:Op maandag 24 september 2007 16:46 schreef Viking84 het volgende:
Dat is het schema van Hardloopschema.nl, dus die heb je gewoon gedownload en niet gemaakt[/mierenneukmodus]
Ik doe dat schema ook.
dat gaat echt heel snel vooruitquote:Op maandag 24 september 2007 18:02 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het gemaakt op die site door in te vullen wat ik wildeEn nee, ik heb 'm niet gedownload!
![]()
Ik heb net de eerste training gelopen, en daarmee vastgesteld dat mijn conditie 0 is.
Hoe snel gaat dat vooruit?![]()
Wel lekker trouwens, moe thuiskomen en douchen enzo![]()
Netjesquote:Op maandag 24 september 2007 07:01 schreef Dizer het volgende:
Net op de weegschaal geweest!!!! 89,5!!!!!!!!!!!
Misschien moet je ze (het grote gevreesde woord..) inlopen?quote:Op maandag 24 september 2007 18:04 schreef conleche het volgende:
Heb les 8 gedaan, 8x2 minuten, met telkens maar 1 minuut ertussen, weer eens wat anders. Vanochtend nieuwe schoenen gekocht van Nike. Eerst hebben ze m'n voeten bekeken en m'n rechtervoet is helemaal goed en m'n linker bijna. (loop iets naar binnen) Voor mijn gevoel heeft ze me te grote schoenen gegeven, maar zij zei dat het moest. Mijn teen raakt dus niet de voorkant. Een hele maat groter dan mijn oude schoenen! Eigenlijk vond ik m'n oude schoenen lekkerder lopen en deze waren ook fucking duur (115 euro)
Misschien is het wel een kwestie van inlopen; ik hoop het maar. Spierpijn na je eerste paar keren is vrij normaal. Tenminste ik heb het ook altijd. Maar niet aan de buitenkant van m'n enkel, ik had het aan m'n scheenbenen. Maar misschien is dat weer bij iedereen anders? Laat je voeten anders ook eens testen bij zo'n goede sportzaak? Alhoewel ze dan waarschinlijk wel zullen verwachten dat je ook een paar schoenen koopt, maar volgens mij ben je dat niet verplicht.quote:Op maandag 24 september 2007 21:35 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Misschien moet je ze (het grote gevreesde woord..) inlopen?
Bij mij raken mijn tenen ook de voorkant niet, maar het is gewoon de maat die ik altijd heb.
Vraagje aan de hardlopers: Ik heb nu (na mijn eerste hardloopavontuur van in totaal 5 minuten) 'spierpijn' in mijn enkel, aan de buitenkant. Is dat een teken van slechte schoenen, of komt het gewoon doordat ik het hardlopen niet gewend ben?
Dat vind ik zo lullig, om dan wel de service te verwachten, maar niets te kopen. Het voelt wel echt als vermoeidheid, en niet als iets dat kapot is oid. Ik zie wel of het echt vervelend wordt.quote:Op maandag 24 september 2007 22:11 schreef conleche het volgende:
Misschien is het wel een kwestie van inlopen; ik hoop het maar. Spierpijn na je eerste paar keren is vrij normaal. Tenminste ik heb het ook altijd. Maar niet aan de buitenkant van m'n enkel, ik had het aan m'n scheenbenen. Maar misschien is dat weer bij iedereen anders? Laat je voeten anders ook eens testen bij zo'n goede sportzaak? Alhoewel ze dan waarschinlijk wel zullen verwachten dat je ook een paar schoenen koopt, maar volgens mij ben je dat niet verplicht.
Ja ik zou het zelf ook niet durven. Misschien wel door open kaart te spelen en zeggen dat je op het moment weinig geld hebt, maar dat je in de toekomst bij ze zal kopen. Wat voor schoenen zijn het die van de V&D?quote:Op maandag 24 september 2007 22:15 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Dat vind ik zo lullig, om dan wel de service te verwachten, maar niets te kopen. Het voelt wel echt als vermoeidheid, en niet als iets dat kapot is oid. Ik zie wel of het echt vervelend wordt.
Ja het klopt wel dat ze een maat groter zijn. Ik heb normaal 37 of 37,5 en van sneakers neem ik meestal 38. Maar dit is 38,5 en m'n vorige hardloopschoenen (ook nikes) waren 37,5 en die omsloten m'n voeten beter voor m'n gevoel. De mijne heten: Air structure Triax+10 van de Bowerman series. (niet dat het mij ook maar iets zegt.) Ze zei dat het een licht corrigerende schoen was. Ik kijk het even aan, het is waarschijnlijk gewoon wennen.quote:Op maandag 24 september 2007 23:02 schreef Viking84 het volgende:
Wat vervelend van je schoenen, Conleche.
Het klopt dat je hardloopschoenen een maat groter moeten zijn dan gewone schoenen. Heb je wel de juiste maat opgegeven? (bijv dat je denkt dat je 39 hebt, maar eigenlijk 38 en dan geven ze je dus 40 = 2 maten te groot). Als je er niet tevreden mee bent, moet je er echt mee teruggaan, want 115 euro is geen kattenpis. Dan heb je vast maximale demping of niet? Heb je ook Air Pegasus, trouwens? (hardloopschoen vh jaar 2006).
En ik heb ook vaak last van m'n scheenbenen tijdens het lopen, maar ik heb gemerkt dat even stretchen na een warming-up echt helpt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |