Da's een retorische vraag...quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:28 schreef PhysicsRules het volgende:
En nu willen jullie zeker ook nog een vraag
Je zit in de goede richting, maar de bijbel gaat ervanuit dat de mensen al in het beloofde land zijnquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:33 schreef hhhpsycho het volgende:
Vanwege de voettochten(reizen) om bij het beloofde land aan te komen?
Ter viering dat de voeten na het lopen weer gaan helen?quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:37 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je zit in de goede richting, maar de bijbel gaat ervanuit dat de mensen al in het beloofde land zijn
Check!quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:38 schreef SaskiaR het volgende:
feesten die in jeruzalem horen plaats te vinden, en waar je dan dus heen moet lopen?
quote:Im nin'alu
Dal thae na di vim
Dal thae na di vim
Dal thae ma rom
Im nin'alu (repeat 7 times)
Staring up into the heavens
In this hell that binds your hands
Will you sacrifice your comfort
Make your way in a foreign land
Wrestle with your darkness
Angels call your name
Can you hear what they are saying
Will you ever be the same
Chorus:
Mmmmmm
Im nin'alu, Im nin'alu
Mmmmmm
Im nin'alu, Im nin'alu
Remember, remember, never forget
All of your life has all been a test
You will find the gate that's open
Even though your spirit's broken
Open up my heart
And cause my lips to speak
Bring the heaven and the stars
Down to Earth for me
(Chants:)
Im nin'alu
Dal thae na di vim
(chorus, repeat)
(Chant:)
El hai
El hai maromam 'al karuvim
Kolam baruchu ya'alu
Wrestle with your darkness
Angels call your name
Can you hear what they are saying
Will you ever be the same
(chorus, repeat)
(Chant:)
El hai
El hai maromam 'al karuvim
(Spoken:)
The generous truly know
What will be given
Even if it does stop, you know
The gates of heaven are always open
And there's this God in the sky and the angels
How they sit, you know, in front of the light
And that's what it's about
Ah, onze bijbelexpertquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:53 schreef MadMaster het volgende:
Eli?
Starla +1quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:03 schreef starla het volgende:
westerbork?
Ik zat al te denken, jij bent lekker aan het associërenquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:03 schreef MadMaster het volgende:
Ik realiseer me nu dat deze vraag een beetje vreemd over kan komen, wat absoluut niet de bedoeling is...
quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:13 schreef koenboelrijk het volgende:
Kroatië?
Ik dacht al dat met name jij dat zou kunnen denken...quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:07 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik zat al te denken, jij bent lekker aan het associëren![]()
lekker hoorquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:24 schreef starla het volgende:
aardappel
Ooit ben ik in Auswitz geweest, denk het meest indrukwekkende en imposante wat ik ooit gezien heb. Ik kan er persoonlijk niet met mijn hoofd bij dat er mensen zijn die de holocaust ontkennenquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik dacht al dat met name jij dat zou kunnen denken...
Ik ben 4 weken geleden in Westerbork geweest en vond het, alhoewel er van het kamp zelf nagenoeg niets meer over is, buitengewoon interessant en imposant.
Theresiënstadt, Dachau en Bergen Belsen (??? - in de buurt van Hamburg in ieder geval, bij de Luneburger Heide toen ik in dienst zat) heb ik ook bezocht. Op één of andere manier moet ik dat soort plaatsen altijd bezoeken als ik er in de buurt ben...quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:47 schreef hhhpsycho het volgende:
[..]
Ooit ben ik in Auswitz geweest, denk het meest indrukwekkende en imposante wat ik ooit gezien heb. Ik kan er persoonlijk niet met mijn hoofd bij dat er mensen zijn die de holocaust ontkennen.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:55 schreef MadMaster het volgende:
Eieren niet het hele ei
Olie
Zout
Suiker
quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:59 schreef MadMaster het volgende:
Eigeel uiteraard
of je het wil of niet...het punt krijg jequote:Op vrijdag 21 september 2007 18:00 schreef MadMaster het volgende:
Trut, wel dus het eigeel, ik ben goed bzig...![]()
Heeft niets met Uri Geller te maken...quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:07 schreef RedWind het volgende:
amusebestekdelen
starla +1quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:11 schreef starla het volgende:
emulgator
quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:12 schreef MadMaster het volgende:
Starla zelf wel...
Starla +1quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:15 schreef starla het volgende:
een eiwit
ja, dacht er later nog aan...selectines zijn natuurlijk ook lectines, eiwitten die een rol spelen bij celadhesie en migratie e.d.quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:17 schreef RedWind het volgende:
[..]
Starla +1
Okee, twee halve punten maakt een heel punt.
Lectine is een eiwit dat zich bezig houdt met het binden van oligosacchariden.
als je er nooit mee te maken hebt gehad klinken ze vrij onbekend inderdaad, hoewel ik wel verwacht had dat mensen op cysteine, lysine, fenylalanine (PKU) zouden komen. Enfin...nieuwe vraag staat er al!quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:39 schreef qonmann het volgende:
ik zie net de 20 geposte..weinig AHA-Erlebnis bij mij
ik zie het , deze gaat vast snellerquote:Op vrijdag 21 september 2007 20:41 schreef starla het volgende:
[..]
als je er nooit mee te maken hebt gehad klinken ze vrij onbekend inderdaad, hoewel ik wel verwacht had dat mensen op cysteine, lysine, fenylalanine (PKU) zouden komen. Enfin...nieuwe vraag staat er al!![]()
quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:47 schreef qonmann het volgende:
Filmster ?
quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:55 schreef RedWind het volgende:
Eric Roberts
crap.quote:
join the club.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:12 schreef starla het volgende:
Hint: hij heeft samengewerkt met Mel Gibson
Neen,quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:44 schreef RoofingBurner het volgende:
Ze zijn allen jarig?
quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:00 schreef Flitspaal het volgende:
Ze zijn bezig met het WK dammen schaken.
WK Schaken in Mexico, nog iets meer dan een week te gaanquote:
quote:Den Haag, 14 december 1948 - Amsterdam, 23 november 2002
qonmann +1quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:22 schreef qonmann het volgende:
B. Buch
Volledig goed !quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:27 schreef Homdeck het volgende:
prins maurits
quote:, ss.cc., geboren als Jozef De Veuster, (Tremelo, 3 januari 1840 - Molokaï (Hawaï), 15 april 1889) was een Vlaamse Picpus-pater en missionaris, bekend voor zijn werk voor leprapatiënten.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:51 schreef SaskiaR het volgende:
starla, was mijn antwoord op jouw vraag goed?
mooi, dan kan ik naar bedquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Pater Damiaan?
Een eigen bannerquote:Op zaterdag 22 september 2007 00:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
misschien moeten we een advertentie zetten voor meer spelers?
Niet Rienks, al is het Rien gedeelte goedquote:Op zaterdag 22 september 2007 01:00 schreef TradeMarkie het volgende:
Robin Rienks
true, truequote:Op zaterdag 22 september 2007 00:39 schreef qonmann het volgende:
iedereen is nu onderhand wel weg, om nou een uur te wachten op een volgende vraag is wel erg lang.
Langzaam maar zeker verandert dit topic in een soort muziektrivia waar je zo nu en dan langs gaat om te kijken of er nog een vraag van je gading openstaat..
Snel reageren en posten was altijd de kracht van dit topic m.i..
RW +1quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:36 schreef RedWind het volgende:
Variomatic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je geantwoord hebt kun je de spoiler checken.Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
Tweede deel llijkt er op, eerste deel niet.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:51 schreef Flitspaal het volgende:
Leonidas Domesticas?
Hmm, Ik moet zo weg. Het antwoord is Felis domesticus, tegenwoordig is deze vervangen door Felis catus.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:06 schreef Flitspaal het volgende:
Felix Domestic?
dan heb ik ook wel recht op 1/3 puntje vind ikquote:Op zaterdag 22 september 2007 13:09 schreef RedWind het volgende:
[..]
tegenwoordig is deze vervangen door Felis catus.
Dus jullie zaten er met z'n tweeen dicht bij. Verdeel de punten zou ik zeggen.
Het laatste antwoord had ik niet gezien, dus ik bedoelde jou.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:10 schreef starla het volgende:
[..]
dan heb ik ook wel recht op 1/3 puntje vind ik![]()
Wel een beetje prut dit, of ligt dat aan mij???quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:19 schreef RedWind het volgende:
[..]
Het laatste antwoord had ik niet gezien, dus ik bedoelde jou.
Voor de beslissing. Een quick fire round.
Wat is de derde machtswortel van 2744?
Geef antwoord en controleer daarna de uitkomst.
Ik ben er vandoor.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:45 schreef Flitspaal het volgende:
Yes!
Nee, van een Amerikaan.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
toch van die MExicaanse regiseur?
Ga door!quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:16 schreef Branieschopper het volgende:
o.. Full of grace
Maria Full of Gracequote:Op zaterdag 22 september 2007 14:38 schreef Yurithemaster het volgende:
o mary full of grace?
Ja, ik kan ook gewoon weg gaan en niets doen. Tussen het stellen van de (eerste) vraag en deze nood oplossing zat anderhalf uur. Ik blijf niet achter mijn pc. Wat doe je anders in zo'n geval?quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:26 schreef hhhpsycho het volgende:
[..]
Wel een beetje prut dit, of ligt dat aan mij???
Jeejquote:Op zaterdag 22 september 2007 14:42 schreef Flitspaal het volgende:
Yurithemaster +1
Het was ook niet mijn intentie met derde punten te gaan strooien. Vandaar dat ik er en quick fire round vraag ingooide om een beslissing tussen de drie redelijk goede antwoorden te forceren. Het was mijn intentie het volle punt zo naar de beantwoorder van deze vraag te belonen met het befaamde puntje.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:12 schreef hhhpsycho het volgende:
snap het wel, vond alleen dat je niet met derde punten moet gaan strooien. Ik snap dat je geen anderhalf uur gaat zitten voor een vraag. Je had dan kunnen overwegen om het punt aan een van de drie te geven. Maar dat is mijn mening.
Neequote:Op zaterdag 22 september 2007 15:13 schreef hhhpsycho het volgende:
Falkland oorlog??
Eerst krijg je natuurlijk veel water ten oosten van die eilandenquote:Op zaterdag 22 september 2007 15:18 schreef hhhpsycho het volgende:
is nogal veel oosten ten opzichte van de falklands ;-)
Mijn tweede keusquote:Op zaterdag 22 september 2007 15:20 schreef Homdeck het volgende:
iran-irak?
quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:20 schreef Homdeck het volgende:
iran-irak?
starla +1quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:30 schreef starla het volgende:
paul simon - you can call me Al
quote:
thanks, kan ik wegquote:Op zaterdag 22 september 2007 15:50 schreef Yurithemaster het volgende:
olympic lyon??
Jeejquote:Op zaterdag 22 september 2007 15:51 schreef Homdeck het volgende:
YTM +1
Dat was 12 oktober 2000,quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:58 schreef hhhpsycho het volgende:
Bomaanslag op een amerikaans vliegdekschip??
komt in de buurt, er zaten geen arabieren achter. en hoewel de bom ontplofte waren de hoofddoelen niet bereikt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Lockerbie
quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:15 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Aanslag op het Labour congres met Margret Thatcher?
Andersom valt het best mee, want de A12 gaat richting Den Haag. Als je vanaf Utrecht vertrekt ga je eerst naar de ring, daarna volg je een stuk de A12 en uiteindelijk de goede weg naar Rotterdamquote:Op zaterdag 22 september 2007 16:29 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als ik uit Rotterdam naar Utrecht zou rijden zou ik me wezenloos naar de A12 zoeken
Er komt geen A12 bij R'dam
Is denk ik druk met Leeuwarden onveilig makenquote:Op zaterdag 22 september 2007 17:28 schreef starla het volgende:
Hawaii_Tim?
Volgens mij zijn er herhalingen op Ned 2 zo rond 11.00 uur 's-avondsquote:
Nope, meer dan 4quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:34 schreef starla het volgende:
4?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |