abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:08:13 #226
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53359215
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:07 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, jou ontbreekt het talent dat bijtijds te ontdekken,

geeft niets, hoor, een man mag best onzeker zijn, zo af en toe
en een vrouw best wel dom
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53359267
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:04 schreef STING het volgende:

[..]

Nee vind ik niet.
Wat ik al zei, naast de onzekerheid die zogenaamde dominantie en arrogantie kan veroorzaken (wat Logician kennelijk zo hekelt ), is er ook nog een biologische drang. Als ik in het bedrijfsleven in een team terecht kom, waar niemand echt de leiding heeft, heb ik de neiging om de leiding te nemen. En dat is dan uit gevoel, omdat ik "voel" dat het team een betere overlevingskans heeft met iemand aan het roer.
Als je vriend/vriendin onderdanig is, geen controle heeft over het leven, moet de ander extra moeite doen om dat te compenseren.
Dat is dan natuurlijke dominantie, want anderen geven je dan de gelegenheid om de leiding te nemen. Het wordt pas irritant als je mensen moet dwingen om onderdanig te zijn of om iets te doen wat ze niet willen. Dan doe je iets fout
pi_53359325
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en een vrouw best wel dom
kronkel draai kronkel draai, wel aandoenlijk
aantrekkelijk, nee, dat weer niet.

durven toegeven dat je onzeker bent, af en toe, is weer een teken van zelfverzekerdheid, hoe krom dat ook lijkt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53359509
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:12 schreef milagro het volgende:

[..]

durven toegeven dat je onzeker bent, af en toe, is weer een teken van zelfverzekerdheid, hoe krom dat ook lijkt.
da's gewoon een teken van zelfreflectie / zelfkennis.
van jezelf erkennen dat je onzeker bent, maakt je niet zekerder.
uit onderzoek blijkt zelfs dat zelfkennis kan leiden tot meer onzekerheid.
neemt niet weg, dat erkennen dat je onzeker bent, kan leiding tot bewustwording, zodat je je onzekerheid kan doen verminderen. eigen zwakke punten erkennen is toch de eerste stap bij het groeien als persoon.
pi_53359622
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:19 schreef STING het volgende:

[..]

da's gewoon een teken van zelfreflectie / zelfkennis.
van jezelf erkennen dat je onzeker bent, maakt je niet zekerder.
uit onderzoek blijkt zelfs dat zelfkennis kan leiden tot meer onzekerheid.
neemt niet weg, dat erkennen dat je onzeker bent, kan leiding tot bewustwording, zodat je je onzekerheid kan doen verminderen. eigen zwakke punten erkennen is toch de eerste stap bij het groeien als persoon.
je kunt onzeker zijn over je uiterlijk maar niet over je intelligentie, of omgekeerd, of ander vlak.

je kunt dus toegeven dat je onzeker bent over je verschijning, maar zelfverzekerd genoeg zijn op ander vlak om die onzekerheid over je verschijning te kunnen relativeren, of je leven niet te laten beheersen.

of omgekeerd, genoeg mensen die ondanks hun mindere intelligentie beseffen dat ze minder uitblinken daarin en daar best onzeker over zijn, maar dat kunnen compenseren met een opvallend mooi uiterlijk, en dat dan weer uitbuiten, wat op zich slim is, maar van een andere orde dan de slimheid die hen ontbreekt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53359744
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:26 schreef STING het volgende:
Een dominante man is per definitie asociaal en egoistisch.
Wat jullie willen kan hem nix schelen. Jullie problemen en gevoelens kan hem nix schelen.
Is dat wat jullie zo graag willen?
Mwah, niet helemaal mee eens...
Ik ben persoonlijk behoorlijk dominant, maar dat uit zich niet zozeer in een dusdanig aanwezige positie.

Ik beschouw dominant an sich in eerste instantie toch voornamelijk in het niet afwachten van gemijmer en een geheel onzeker denkproces.
Oftewel, een mening hebben, die uiten en daar naar handelen; doen wat je wilt zonder rekening te houden met eventuele consequenties.

En dat hoeft niet per definitie a-sociaal te zijn mits je er niemand mee schaadt.
Het wordt echter door het overgrote deel van de vrouwelijke bevolking als egoistisch beschouwd, dat is wel degelijk een punt dat behoorlijk irritant is.
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:28:56 #232
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53359771
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:12 schreef milagro het volgende:

[..]

ik hou van woorden popje.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53360062
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:51 schreef STING het volgende:
En arrogantie is inderdaad vanuit onzekerheid:

ver·waand (bn.)
1 ingebeeld, hoogmoedig, te veel met zichzelf ingenomen
Arrogantie wordt helaas maar al te vaak verward met zelfkennis/zelfbewustzijn en de daar uit voortkomende zelfverzekerdheid...
pi_53360063
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:27 schreef kastanova het volgende:

[..]

Mwah, niet helemaal mee eens...
Ik ben persoonlijk behoorlijk dominant, maar dat uit zich niet zozeer in een dusdanig aanwezige positie.

Ik beschouw dominant an sich in eerste instantie toch voornamelijk in het niet afwachten van gemijmer en een geheel onzeker denkproces.
Oftewel, een mening hebben, die uiten en daar naar handelen; doen wat je wilt zonder rekening te houden met eventuele consequenties.

En dat hoeft niet per definitie a-sociaal te zijn mits je er niemand mee schaadt.
Het wordt echter door het overgrote deel van de vrouwelijke bevolking als egoistisch beschouwd, dat is wel degelijk een punt dat behoorlijk irritant is.
hey een dominante man
pi_53360121
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:40 schreef Logician het volgende:

[..]

hey een dominante man
Ga eens voor me koken trut!
pi_53360166
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:26 schreef STING het volgende:
Aan deze discussie komt op deze manier geen einde

Jullie hebben het allemaal over zelfverzekerheid, tegengas, niet over zich heen laten lopen.
Dat is geen dominantie.

Een dominante man is per definitie asociaal en egoistisch.
Wat jullie willen kan hem nix schelen. Jullie problemen en gevoelens kan hem nix schelen.
Is dat wat jullie zo graag willen?
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Wat de dames hier doen is aan dominantie een eigen betekenis geven. Want dan kunnen ze toch gezellig spelenderwijs genieten van schijndominantie. Maar dat is dus geen werkelijke dominantie.
pi_53360177
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bedoeld dat als het geheel goed loopt dominantie niet continu dmv van geweld gevestigd hoeft te worden?

He, je begint het te begrijpen!

De underdog is er namelijk wel altijd, maar als het geheel goed loopt is er rust in het geheel en is het steeds vestigen van dominantie omdat je onzeker bent voor je positie niet nodig.
Onzin.
pi_53360195
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:43 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ga eens voor me koken trut!
Morgen?
pi_53360201
do·mi·nant1 (de ~, ~en)
1 overheersende kleur
2 [muz.] hoofdtoon
3 overheersende erfelijke factor

do·mi·nant2 (bn.)
1 overheersend
2 [biol.] (van erfelijke factoren) de werking van andere factoren onderdrukkend <=> recessief

hier staat niks over agressie hoor
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_53360242
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:46 schreef liefie_ het volgende:
do·mi·nant1 (de ~, ~en)
1 overheersende kleur
2 [muz.] hoofdtoon
3 overheersende erfelijke factor

do·mi·nant2 (bn.)
1 overheersend
2 [biol.] (van erfelijke factoren) de werking van andere factoren onderdrukkend <=> recessief

hier staat niks over agressie hoor
dat hoeft toch ook helemaal niet? Dominant is toch ook geen synoniem voor agressie, hoor. Agressie een instrument van dominantie.
pi_53360272
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:46 schreef Logician het volgende:

[..]

Morgen?
Nope, morgen heb ik andere dingen te doen, zondag it is...

En ik wil grote hompen vlees en dus niet die vegetarische onzin .
pi_53360287
ja idioot ben toch 6 jaar uit..
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:01 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

wanneer je 16 wordt? over een jaartje of 10?
pi_53360289
Ik weet wel dat ik niet van dominante vrouwen houd, daar word ik onzeker van .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53360525
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Kom op, vrouwen zijn hoeren en ze lopen alleen maar over mannen heen.
Wil je erover praten?
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:13:00 #245
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53360815
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:50 schreef Laduna het volgende:
ja idioot ben toch 6 jaar uit..
[..]
het ging meer om je gebrekkige schrijfstijl waardoor ik vermoedde dat je nog met school moet beginnen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_53361042
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:50 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nope, morgen heb ik andere dingen te doen, zondag it is...

En ik wil grote hompen vlees en dus niet die vegetarische onzin .
Zondag, we eten om 16:00 omdat C om 16:40 de bus moet hebben.
Vlees, zal mijn best doen (krijg om 20:30 bezoek)

Tot dan
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:23:44 #247
172358 oddman
Introspecteur
pi_53361073
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:18 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Hoe kan een intelligente stille man dominantie uitstralen naar jouw idee? Over wat voor een type heb je het dan precies?
Makkelijk zat.
Weten wat je wilt (niet per sé makkelijk als je veel factoren ziet), dus doelbewust zijn, en daar naar handelen.
Ondubbelzinnig zijn terwijl wel blijkt dat je weet waar je mee bezig bent.

Geen woorden maar daden. De goede daden, welteverstaan.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_53361305
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:23 schreef oddman het volgende:

[..]

Makkelijk zat.
Weten wat je wilt (niet per sé makkelijk als je veel factoren ziet), dus doelbewust zijn, en daar naar handelen.
Ondubbelzinnig zijn terwijl wel blijkt dat je weet waar je mee bezig bent.

Geen woorden maar daden. De goede daden, welteverstaan.
Ik kan het kennelijk niet goed genoeg uitleggen, dus ik copy & paste
ff twee stukjes over assertiviteit, wat in dit topic steeds weer wordt verward met dominantie:

Assertiviteit is het opkomen voor je persoonlijke belangen, het uitdrukking geven aan (uiten van) je gevoelens, gedachten en wensen op een gepaste manier (het durven zeggen van wat je denkt, voelt en wilt).

Dit op basis van respect. Respect voor je eigen belangen én respect voor de belangen van de ander.

In principe is assertiviteit gericht op het openhouden van de communicatie (omgang) met anderen en zal assertiviteit (door de eerlijkheid, directheid en openheid) de communicatie stimuleren.

Assertiviteit is wel: vragen om iets, waarbij je de mogelijkheid openhoudt om tot een compromis te komen als er twee belangen botsen.

Assertiviteit is niet: ten koste van alles krijgen wat je wilt of de ander overdonderen. Assertiviteit is dus wezenlijk iets anders als egoïsme of agressie !!

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor wie is een Assertiviteits cursus geschikt?
De cursus is bedoeld voor mensen die zich òf te verlegen (subassertief), òf te overheersend (dominant) gedragen en voor mensen de ene keer tè fel en de andere keer tè verlegen zijn.
Veelal zie ik onder het agressieve gedrag een verlegen mens en onder het verlegen gedrag een mens die veel boosheid heeft opgezouten.
pi_53361349
pi_53361358
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:38 schreef Logician het volgende:
Kreng
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')