en een vrouw best wel domquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:07 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, jou ontbreekt het talent dat bijtijds te ontdekken,
geeft niets, hoor, een man mag best onzeker zijn, zo af en toe
Dat is dan natuurlijke dominantie, want anderen geven je dan de gelegenheid om de leiding te nemen. Het wordt pas irritant als je mensen moet dwingen om onderdanig te zijn of om iets te doen wat ze niet willen. Dan doe je iets foutquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:04 schreef STING het volgende:
[..]
Nee vind ik niet.
Wat ik al zei, naast de onzekerheid die zogenaamde dominantie en arrogantie kan veroorzaken (wat Logician kennelijk zo hekelt), is er ook nog een biologische drang. Als ik in het bedrijfsleven in een team terecht kom, waar niemand echt de leiding heeft, heb ik de neiging om de leiding te nemen. En dat is dan uit gevoel, omdat ik "voel" dat het team een betere overlevingskans heeft met iemand aan het roer.
Als je vriend/vriendin onderdanig is, geen controle heeft over het leven, moet de ander extra moeite doen om dat te compenseren.
kronkel draai kronkel draai, wel aandoenlijkquote:
da's gewoon een teken van zelfreflectie / zelfkennis.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:12 schreef milagro het volgende:
[..]
kronkel draai kronkel draai, wel aandoenlijk![]()
aantrekkelijk, nee, dat weer niet.![]()
durven toegeven dat je onzeker bent, af en toe, is weer een teken van zelfverzekerdheid, hoe krom dat ook lijkt.
je kunt onzeker zijn over je uiterlijk maar niet over je intelligentie, of omgekeerd, of ander vlak.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:19 schreef STING het volgende:
[..]
da's gewoon een teken van zelfreflectie / zelfkennis.
van jezelf erkennen dat je onzeker bent, maakt je niet zekerder.
uit onderzoek blijkt zelfs dat zelfkennis kan leiden tot meer onzekerheid.
neemt niet weg, dat erkennen dat je onzeker bent, kan leiding tot bewustwording, zodat je je onzekerheid kan doen verminderen. eigen zwakke punten erkennen is toch de eerste stap bij het groeien als persoon.
Mwah, niet helemaal mee eens...quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:26 schreef STING het volgende:
Een dominante man is per definitie asociaal en egoistisch.
Wat jullie willen kan hem nix schelen. Jullie problemen en gevoelens kan hem nix schelen.
Is dat wat jullie zo graag willen?
quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:12 schreef milagro het volgende:
[..]
kronkel draai kronkel draai, wel aandoenlijk![]()
aantrekkelijk, nee, dat weer niet.![]()
durven toegeven dat je onzeker bent, af en toe, is weer een teken van zelfverzekerdheid, hoe krom dat ook lijkt.
Arrogantie wordt helaas maar al te vaak verward met zelfkennis/zelfbewustzijn en de daar uit voortkomende zelfverzekerdheid...quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:51 schreef STING het volgende:
En arrogantie is inderdaad vanuit onzekerheid:
ver·waand (bn.)
1 ingebeeld, hoogmoedig, te veel met zichzelf ingenomen
hey een dominante manquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:27 schreef kastanova het volgende:
[..]
Mwah, niet helemaal mee eens...
Ik ben persoonlijk behoorlijk dominant, maar dat uit zich niet zozeer in een dusdanig aanwezige positie.
Ik beschouw dominant an sich in eerste instantie toch voornamelijk in het niet afwachten van gemijmer en een geheel onzeker denkproces.
Oftewel, een mening hebben, die uiten en daar naar handelen; doen wat je wilt zonder rekening te houden met eventuele consequenties.
En dat hoeft niet per definitie a-sociaal te zijn mits je er niemand mee schaadt.
Het wordt echter door het overgrote deel van de vrouwelijke bevolking als egoistisch beschouwd, dat is wel degelijk een punt dat behoorlijk irritant is.
Ik sluit mij hier volledig bij aan. Wat de dames hier doen is aan dominantie een eigen betekenis geven. Want dan kunnen ze toch gezellig spelenderwijs genieten van schijndominantie. Maar dat is dus geen werkelijke dominantie.quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:26 schreef STING het volgende:
Aan deze discussie komt op deze manier geen einde
Jullie hebben het allemaal over zelfverzekerheid, tegengas, niet over zich heen laten lopen.
Dat is geen dominantie.
Een dominante man is per definitie asociaal en egoistisch.
Wat jullie willen kan hem nix schelen. Jullie problemen en gevoelens kan hem nix schelen.
Is dat wat jullie zo graag willen?
Onzin.quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bedoeld dat als het geheel goed loopt dominantie niet continu dmv van geweld gevestigd hoeft te worden?
He, je begint het te begrijpen!
De underdog is er namelijk wel altijd, maar als het geheel goed loopt is er rust in het geheel en is het steeds vestigen van dominantie omdat je onzeker bent voor je positie niet nodig.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:46 schreef liefie_ het volgende:
do·mi·nant1 (de ~, ~en)
1 overheersende kleur
2 [muz.] hoofdtoon
3 overheersende erfelijke factor
do·mi·nant2 (bn.)
1 overheersend
2 [biol.] (van erfelijke factoren) de werking van andere factoren onderdrukkend <=> recessief
hier staat niks over agressie hoor
Nope, morgen heb ik andere dingen te doen, zondag it is...quote:
quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:01 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
wanneer je 16 wordt? over een jaartje of 10?
Wil je erover praten?quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom op, vrouwen zijn hoeren en ze lopen alleen maar over mannen heen.
quote:
Zondag, we eten om 16:00 omdat C om 16:40 de bus moet hebben.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:50 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nope, morgen heb ik andere dingen te doen, zondag it is...
En ik wil grote hompen vlees en dus niet die vegetarische onzin.
Makkelijk zat.quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:18 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Hoe kan een intelligente stille man dominantie uitstralen naar jouw idee? Over wat voor een type heb je het dan precies?
Ik kan het kennelijk niet goed genoeg uitleggen, dus ik copy & pastequote:Op vrijdag 21 september 2007 17:23 schreef oddman het volgende:
[..]
Makkelijk zat.
Weten wat je wilt (niet per sé makkelijk als je veel factoren ziet), dus doelbewust zijn, en daar naar handelen.
Ondubbelzinnig zijn terwijl wel blijkt dat je weet waar je mee bezig bent.
Geen woorden maar daden. De goede daden, welteverstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |