abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:46:21 #51
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53366036
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ook bijna 500% van het BNP?
Geen idee, ik heb me er niet in verdiept. Jij wel? Ken jij de exacte cijfers, van de VS en van de EU?

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met die pensioenen, zowel hier als in de VS. Allemaal doemdenkerij. En ik ben ervan overtuigd dat de EU de VS in economische zin kan inhalen. Dat het kan wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook gaat gebeuren. Veel hangt af van hoe de EU zich politiek gezien ontwikkelt.

Wat dat betreft zie ik de EU als een nog in te lossen belofte, en de VS een belofte die al ingelost en uitgemolken is. Als ik zie hoe ze daar in de VS leven, op welke voet, dan kan ik me niet voorstellen dat men daar goed met langdurige economische tegenwind om zal kunnen gaan.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:54:22 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53366279
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:46 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb me er niet in verdiept. Jij wel? Ken jij de exacte cijfers, van de VS en van de EU?

bron http://www.brusselsjournal.com/node/935
Let wel, de Euro betekent dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten
Ken jij de Amerikaanse cijfers?
quote:
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen met die pensioenen, zowel hier als in de VS. Allemaal doemdenkerij. En ik ben ervan overtuigd dat de EU de VS in economische zin kan inhalen. Dat het kan wil natuurlijk nog niet zeggen dat het ook gaat gebeuren. Veel hangt af van hoe de EU zich politiek gezien ontwikkelt.
Waar baseer je dat op?
quote:
Wat dat betreft zie ik de EU als een nog in te lossen belofte, en de VS een belofte die al ingelost en uitgemolken is. Als ik zie hoe ze daar in de VS leven, op welke voet, dan kan ik me niet voorstellen dat men daar goed met langdurige economische tegenwind om zal kunnen gaan.
Cijfers?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:14:36 #53
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53366742
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[afbeelding]
bron http://www.brusselsjournal.com/node/935
Let wel, de Euro betekent dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten
Ik vind het allemaal wel meevallen. Het lijkt meer dan het is. Zulke grafiekjes zijn vooral bedoeld om mensen bang te maken, iets waar we in Europa erg goed in zijn. Daar moeten we ook eens mee stoppen.
quote:
Ken jij de Amerikaanse cijfers?
Nee, zoals gezegd, ik heb me er verder niet in verdiept. Ik vroeg juist of jij ze kende.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:16:37 #54
45206 Pietverdriet
pi_53366786
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:14 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal wel meevallen. Het lijkt meer dan het is. Zulke grafiekjes zijn vooral bedoeld om mensen bang te maken, iets waar we in Europa erg goed in zijn. Daar moeten we ook eens mee stoppen.
leg uit
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:25:42 #55
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53367028
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

leg uit
Overheidsschulden hebben de neiging om als sneeuw voor de zon te verdwijnen als de economie echt lekker loopt. Bovendien wordt die schuld ook niet allemaal in één keer opgeeist, maar over een hele lange periode. Als je het echter allemaal bij elkaar optelt en zo in een grafiekje zet, dan lijkt het allemaal veel erger dan het is.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:30:34 #56
45206 Pietverdriet
pi_53367165
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:25 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Overheidsschulden hebben de neiging om als sneeuw voor de zon te verdwijnen als de economie echt lekker loopt. Bovendien wordt die schuld ook niet allemaal in één keer opgeeist, maar over een hele lange periode. Als je het echter allemaal bij elkaar optelt en zo in een grafiekje zet, dan lijkt het allemaal veel erger dan het is.
Ik denk dat je extrapoleerd vanuit de NL situatie, voor andere landen geld dat niet.
Verder kan je de betaling van een pensioenverplichting niet in de toekomst verschuiven.
Kijk eens in de prinsjesdag plaatjes wat de NL staatsschuld ieder jaar kost, en die is slechts 62% van het BNP
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:37:18 #57
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53367322
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat je extrapoleerd vanuit de NL situatie, voor andere landen geld dat niet.
Verder kan je de betaling van een pensioenverplichting niet in de toekomst verschuiven.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat die pensioenverplichtingen niet allemaal tegelijkertijd hoeven te worden ingelost. Ik mag toch aannemen dat je het daar wel mee eens bent.
quote:
Kijk eens in de prinsjesdag plaatjes wat de NL staatsschuld ieder jaar kost, en die is slechts 62% van het BNP
Volgens deze pagina slechts 42%, en dan doen we het dus stukken beter dan de VS.

42% is niks. 10 goede jaren en het is weg. Dat hadden ze tijdens Paars moeten doen, maar toen zagen ze nog meer in multikul.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:41:08 #58
45206 Pietverdriet
pi_53367434
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:37 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat die pensioenverplichtingen niet allemaal tegelijkertijd hoeven te worden ingelost. Ik mag toch aannemen dat je het daar wel mee eens bent.
Maar evengoed, waar ga je het vandaan halen
quote:
Volgens deze pagina slechts 42%, en dan doen we het dus stukken beter dan de VS.

42% is niks. 10 goede jaren en het is weg. Dat hadden ze tijdens Paars moeten doen, maar toen zagen ze nog meer in multikul.
Kijk eens in de prinsjesdag plaatjes wat die staatsschuld in 2008 gaat kosten..
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:45:36 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53367574
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Ach, een beetje hyperinflatie en die staatsschuld stelt niets meer voor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:50:11 #60
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53367695
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uit hetzelfde potje waar we het nu ook uit halen. Het is even doorbijten, maar het lost zich vanzelf op in de tijd.
quote:
Vast een heleboel. Maar dat probleem heeft de VS dus ook, alleen dan nog een beetje erger.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:51:04 #61
45206 Pietverdriet
pi_53367714
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ach, een beetje hyperinflatie en die staatsschuld stelt niets meer voor.[afbeelding]
Met je pensioenverplichtingen is het iets minder eenvoudig
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:00:48 #62
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53367959
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met je pensioenverplichtingen is het iets minder eenvoudig
Hoezo? De overheid wordt volgens mij niet geacht de pensioenen daarvoor te compenseren. Hooguit de AOW, maar ook dat is een keuze.

Wat ik altijd frappant vind aan dit soort plaatjes is dat men wel laat zien hoeveel pensioenverplichtingen men heeft, maar niet hoeveel de pensioenfondsen daadwerkelijk in kas hebben.
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:40:37 #63
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_53369134
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:00 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Hoezo? De overheid wordt volgens mij niet geacht de pensioenen daarvoor te compenseren. Hooguit de AOW, maar ook dat is een keuze.

Wat ik altijd frappant vind aan dit soort plaatjes is dat men wel laat zien hoeveel pensioenverplichtingen men heeft, maar niet hoeveel de pensioenfondsen daadwerkelijk in kas hebben.
Het is ook geen Nederlands probleem. Hier zijn is het een kapitaalstelsel (net als in het VK) het overgrote deel van de pensioenen zijn gewoon gedekt (pensioenfondsen). Het gaat voornamelijk om de landen frankrijk, Italie en Duitsland waar ze nog een omslagstelsel hebben.
pi_53369616
Chaves !
Laat die Amerikaanse luchtbel maar uit elkaar spatten.
Desnoods opnieuw beginnen en dan niet meer afhankelijk zijn van een economie die een grote farce blijkt te zijn.
-
pi_53371414
Dat hangt heel erg van het land af. In Nederland is het meeste goed afgedekt.
pi_53371512
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

je vreest dat ze te vroeg juichen.
Ergo, er is straks wel degelijk reden om te juichen, maar nu nog niet
ergo. je kent de uitdrukking en de etyomologie er niet van.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53371540
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
Chaves !
Desnoods opnieuw beginnen en dan niet meer afhankelijk zijn van een economie die een grote farce blijkt te zijn.

ben je zo onnozel of doe je maar alsof?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53373648
Stelletje hypocrieten.

De gros van de Nederlanders waren tegen de euro. Nu dat de munt zo hoog staat zijn wij er ineens zo pro?! Where the hell did that came from? Dat de Amerikaanse dollar blijft dalen, is een tijdelijk gebeurtenis. De euro is overgewaardeerd. En de Amerikaanse dollar zal op den duur weer stijgen, ben benieuwd of Venezuela dan weer swicht als de dollar sterk staat.
pi_53374426
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 02:18 schreef Stratos het volgende:
Stelletje hypocrieten.

De gros van de Nederlanders waren tegen de euro. Nu dat de munt zo hoog staat zijn wij er ineens zo pro?! Where the hell did that came from? Dat de Amerikaanse dollar blijft dalen, is een tijdelijk gebeurtenis. De euro is overgewaardeerd. En de Amerikaanse dollar zal op den duur weer stijgen, ben benieuwd of Venezuela dan weer swicht als de dollar sterk staat.
ik ben gelukkig nooit tegen geweest
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:53:50 #70
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53378360
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 02:18 schreef Stratos het volgende:
Stelletje hypocrieten.

Ik ben altijd tegen de euro geweest vanwege de manier waarop die is ingevoerd.
En ik blijf tegen de euro, die zal dezelfde weg gaan als de dollar. Te veel ongedekte verplichtingen in de meeste landen, vele malen groter dan het BNP. De economische groei in die landen is veel te laag om daaraan ook maar iets te veranderen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:56:26 #71
45206 Pietverdriet
pi_53378412
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:40 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Het is ook geen Nederlands probleem. Hier zijn is het een kapitaalstelsel (net als in het VK) het overgrote deel van de pensioenen zijn gewoon gedekt (pensioenfondsen). Het gaat voornamelijk om de landen frankrijk, Italie en Duitsland waar ze nog een omslagstelsel hebben.
En met de Euro hangen we daar bij in.
pi_53378635
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met 1 groot verschil, dat europa geen 1 land is.

En Amerika zal wel gewoon die hele pensioen ''verplichting'' laten verdwijnen en dan heeft de burger gewoon pech gehad.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:01:40 #73
45206 Pietverdriet
pi_53379804
quote:
Chaves !
Vergeet je Che-Tshirt niet.
pi_53381058
quote:
Chaves !
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:36:47 #75
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_53387195
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat uiteraard
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties