ik troost me maar met de gedachte dat vooral amerika-vijandige staten hiertoe overgaan.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:17 schreef shilizous_88 het volgende:
Als andere landen dit voorbeeld gaan volgen is de koers van de dollar niet meer te houden en krijgen we een groot probleem op de beurs
Moeten we dan de luchtbel die Amerika heet maar in leven blijven houden en sponsoren?quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:16 schreef zoalshetis het volgende:
nu lijkt het een leuke streek van chaves. maar als iedereen zo denkt gaat de hele wereld fanancieel kapot.
Sinds wanneer is de euro een Aziatische munteenheid?quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:53 schreef vero-legata het volgende:
maar in euro’s en overige aziatische munteenheden.
neen, maar het is gewoon jezelf in de vingers snijden als het zonder enige overgangsfase gaat.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Moeten we dan de luchtbel die Amerika heet maar in leven blijven houden en sponsoren?
Welnee, we krijgen juist nieuwe kansen!quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:16 schreef zoalshetis het volgende:
nu lijkt het een leuke streek van chaves. maar als iedereen zo denkt gaat de hele wereld fanancieel kapot.
Je bericht komt uit mei 2006 toen dachten ze er idd aan nu hebben ze het gedaan. Bron is peakoil.nlquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:40 schreef indahnesia.com het volgende:
het nieuwsbericht wat er het meeste op lijkt zegt dit:
Venezuela 'may swap oil currency'
Niets omwisseling, een mogelijke aanpassing in de toekomst dus. Zoals ik al dacht.
Ik snap niet zo goed wat je wilt. Ik geef gewoon een nieuwbericht wat ik van peakoil af haal en daarbij staat onder andere een link naar bloomberg.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Dus de bron zou bloomberg moeten zijn en niet Stichting Peakoil Nederland. Maar dat laatste komt wellicht beter uit natuurlijk
Maar dan moet de olie nog wel voornamelijk in dollars worden verhandeld want daardoor valt de prijsstijging van de benzine tenminste nog een beetje mee.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:10 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Gaat de dolllar verder zakken, kunnen wij nog goedkoper spullen kopen uit Amerika.
Als de prijs te hoog word kunnen we altijd nog oorlog gaan voeren.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:37 schreef HarryP het volgende:
[..]
Maar dan moet de olie nog wel voornamelijk in dollars worden verhandeld want daardoor valt de prijsstijging van de benzine tenminste nog een beetje mee.
tja, of andersom juistquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:37 schreef HarryP het volgende:
[..]
Maar dan moet de olie nog wel voornamelijk in dollars worden verhandeld want daardoor valt de prijsstijging van de benzine tenminste nog een beetje mee.
Het antiamerikanisme zit daarvoor veel te diep om dat in te zien.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
De val van de dollar is nu ook weer niet echt iets om over te juichen als Europa
Maar het juichen an sich is in jouw ogen okay, zei het te vroeg?quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:46 schreef zoalshetis het volgende:
we exporteren idd nogal veel. en er is nog niet echt een homogeen, krachtig europa. dus ik vrees dat veel mensen te vroeg juichen.
Ook dan is de devaluatie van de Dollar niet gunstig. De dalende Dollar is alleen maar gunstig voor de VS, Import wordt duurder en export goedkoper (wat goed is voor hun handelsbalans) en de staatsschuld wordt steeds minder waard.quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:44 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
De devaluatie van de dollar kan alleen gunstig zijn voor Europa zolang onze eigen economie op eigen kracht kan blijven draaien. Het is echter maar de vraag of dat het geval zal zijn.
lees mijn eerste post. en wat snap je niet aan het woordje 'vrees'?quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar het juichen an sich is in jouw ogen okay, zei het te vroeg?
Als wij in de EU in staat zijn onze eigen broek op te houden zonder de impuls van de Amerikaanse economie, dan kan het heel gunstig uitpakken. De euro devalueren kan dan namelijk altijd nog.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook dan is de devaluatie van de Dollar niet gunstig.
als ja. maar daar zijn geen tekenen van. europa is weer eens de zieke oude man.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:30 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Als wij in de EU in staat zijn onze eigen broek op te houden zonder de impuls van de Amerikaanse economie, dan kan het heel gunstig uitpakken. De euro devalueren kan dan namelijk altijd nog.
Dat gaat alleen op als ze een positief saldo op de handelsbalans hebben. En ik heb al jaren niemand iets horen zeggen over een positief saldo op de Amerikaanse handelsbalans. Nee, de goedkope Dollar (en daarmee voor Amerika dure vreemde valuta) is alles behalve fijn voor de handelsbalans.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook dan is de devaluatie van de Dollar niet gunstig. De dalende Dollar is alleen maar gunstig voor de VS, Import wordt duurder en export goedkoper (wat goed is voor hun handelsbalans)
Ik ben er ook bang voor. Toch zie ik ook wel gunstige signalen. Alleen dit topic al. Het bewijst toch dat de euro als munt serieus genomen wordt. Dat doet men ook alleen maar als je een economische machtsfactor van betekenis bent.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als ja. maar daar zijn geen tekenen van. europa is weer eens de zieke oude man.
Waarom? Dan wordt de euro gewoon de nieuwe dollar.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:16 schreef zoalshetis het volgende:
De Amerikaanse en de Europese economie zijn sterk interafhankelijk, maar niet exclusief. Er zijn voldoende nieuwe groeimarkten.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:30 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Als wij in de EU in staat zijn onze eigen broek op te houden zonder de impuls van de Amerikaanse economie, dan kan het heel gunstig uitpakken. De euro devalueren kan dan namelijk altijd nog.
Zo zie ik het dus ook. Kansen zat, maar je moet ze wel pakken.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:51 schreef Floripas het volgende:
[..]
De Amerikaanse en de Europese economie zijn sterk interafhankelijk, maar niet exclusief. Er zijn voldoende nieuwe groeimarkten.
gewoon?quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom? Dan wordt de euro gewoon de nieuwe dollar.
het kan ook een schijnbeweging zijn. zodra er meer mensen afhankelijk van de euro worden buiten europa, hoe makkelijker het ook in elkaar kan storten als rusland, china, corea, japan en nog wat aziaten een echt fiancieel pact gaan vormen. de chinyen ofzo.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:39 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor. Toch zie ik ook wel gunstige signalen. Alleen dit topic al. Het bewijst toch dat de euro als munt serieus genomen wordt. Dat doet men ook alleen maar als je een economische machtsfactor van betekenis bent.
Van wie? Wie zou er belang hebben bij het instorten van de hele wereldeconomie? Helemaal niemand toch?quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het kan ook een schijnbeweging zijn.
je vreest dat ze te vroeg juichen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lees mijn eerste post. en wat snap je niet aan het woordje 'vrees'?
Om maar een citaat er tegenaan te gooien, Not a snowflakes chance in hell..quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:30 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Gewoon doen. Als Amerika gewoon op z'n gat ligt kan je dat afdwingen. Moet je als Europa net zo'n grote (eensgezinde, probleem?) bek opzetten als Amerika deed toen ze nog wat voorstelden.quote:
Ik zie het toch wat minder somber in. De 'oude' economie, die waarin alles om olie draaide, loopt op z'n eind. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, en de EU heeft daarin imho betere papieren dan de VS.quote:Op vrijdag 21 september 2007 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Om maar een citaat er tegenaan te gooien, Not a snowflakes chance in hell..
Dat zijn imho nu juist aanzichten (germanisme) van een 10 jaar terug.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:40 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ik zie het toch wat minder somber in. De 'oude' economie, die waarin alles om olie draaide, loopt op z'n eind. Nieuwe ronde, nieuwe kansen, en de EU heeft daarin imho betere papieren dan de VS.
Het is en blijft de grootste, sterkste en meest flexibele economie ter wereld.quote:Ik heb zelf geen hekel aan de VS, maar je moet je ook niet koste wat het kost aan die natie blijven vastklampen. De EU moet vooruit, wat de VS doet moeten ze daar maar uitzoeken.
Dat is een hoax gebleken, de internetbubble klapte in mekaar. Maar de olie wordt vanaf nu alleen maar minder. Dat betekent niet dat we meteen zonder komen te zitten, maar dat betekent wel dat je vanaf die kant weinig groei meer hoeft te verwachten.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat zijn imho nu juist aanzichten (germanisme) van een 10 jaar terug.
Op dit moment nog wel.quote:Het is en blijft de grootste, sterkste en meest flexibele economie ter wereld.
De EU heeft enorme problemen in de toekomst, waarbij de staatsschuld van de VS en haar handelstekort een lachertje zijn, de pensioen verplichtingen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:25 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Alles wat ik zeg is dat ik zeker mogelijkheden zie voor de EU. Men zal het spelletje dan wel keihard moeten spelen en ook de band met de VS wat moeten laten vieren.
Da's ook maar net wie je daarover hoort of spreekt. Dat probleem met die pensioenen hebben ze in de VS ook als ik Greenspan mag geloven.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De EU heeft enorme problemen in de toekomst, waarbij de staatsschuld van de VS en haar handelstekort een lachertje zijn, de pensioen verplichtingen.
ook bijna 500% van het BNP?quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:34 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Da's ook maar net wie je daarover hoort of spreekt. Dat probleem met die pensioenen hebben ze in de VS ook als ik Greenspan mag geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |