Diep in mn hart dacht hoopte ik dat er geen massatoerisme was jaquote:Op donderdag 20 september 2007 22:25 schreef _Boo_ het volgende:
Wat dacht jij dan, dat je een ongerept Venetie ging verkennen
Spaghetie Bolgognese. Was prima, slechts 2 euro extra voor je bestek. Ik zat dan ook achteraf. Begreep al als je op San Marco op een terrasje zit je de prijs op de borden maal drie moet doen,quote:Op donderdag 20 september 2007 22:26 schreef Tism het volgende:
Hoe waren de pizza's?
55 km idd. We zijn er nog een dag, morgen nog ff zwemmen in het meer. Heel het Gardameer is ook 1 toeristische Costa del Sol, het is hier in de straat net Salou.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:27 schreef Beach het volgende:
Ga liever naar Sirmionemoet te doen zijn vanuit Riva.
had dat dan gedaanquote:Op donderdag 20 september 2007 22:30 schreef LudoSanders het volgende:
Dat had ik je voor vertrek ook wel kunnen vertellen.
Kunstwerkjes meneer, kunstwerkjes! Stuk voor stuk handgemaakt Venetiaans vakwerk.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Diep in mn hart dacht hoopte ik dat er geen massatoerisme was jaEen enkele gondelier die O Sole Mio zingt voor een euro of 10. Niet kanalen vol gondels.
Sja, Venetië zien en Sterfen zeggen ze. Maar ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Maar goed, het is een ervaring én een desillusie rijker. We zijn expres allemaal steegjes in gedoken om een beetje te verdwalen. Maar in feite lijkt Venetïe erg op de binnenstad van Amsterdam. Toerisme, eettentjes, souveniers, drukke bezienswaardigheden, bedelaars, MC Donalds, grachten, rondvaarten, duiven, kledingwinkels, pleintjes en steegjes.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:30 schreef LudoSanders het volgende:
Dat had ik je voor vertrek ook wel kunnen vertellen.
Totally agree...en als ik dat zeg kijken ze me allemaal verbaasd aan.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:37 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sja, Venetië zien en Sterfen zeggen ze. Maar ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Maar goed, het is een ervaring én een desillusie rijker. We zijn expres allemaal steegjes in gedoken om een beetje te verdwalen. Maar in feite lijkt Venetïe erg op de binnenstad van Amsterdam. Toerisme, eettentjes, souveniers, drukke bezienswaardigheden, bedelaars, MC Donalds, Kledingwinkels, Pleintjes en steegjes.
Oja, idd wat smerig. Duiven worden niet voor niks vliegende ratten genoemd, mensen vinden t leuk om 100 duiven op zich te hebben door voer vast te houden. Was echt een smerig gezicht.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:41 schreef Parkinson_XTC het volgende:
ow en je vergeet die schijtduiven.
Dat is vreemd, ik ben er vorige week geweest, lekker weer prachtige kodakmomenten.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:24 schreef SunChaser het volgende:
Vandaag dagje Efteling gedaan. Herstel, Venetië, je weet wel, in Italië. Het was wel net de Efteling. Je moest over de hoofden van toeristen lopen om wat te zien of uberhaubt ergens te komen. Bij attracties als kerken, musea en torens stonden wachtrijen van meer dan een uur en dan moest je nog 16 euro entree betalen ook. Verder kon je gondelen voor 70 euro en was er in elke steeg wel een masker of glassouvenierwinkel. Op elke brug heb je bedelaars en Afrikanen met nepCuccis.
Kosten om alleen al heen en terug van Riva del Garda: 84 euro, 20 benzine, 24 pond (zwart rijden mensen zwart!) 18 euro parkeren en 19 euro tol.
Leuk voor een keer, maar nee, niks romantisch aan, En de kanalen stonken.
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:37 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sja, Venetië Napels zien en Sterfen sterven zeggen ze.
Oh die zijn er zeker genoeg. Maar goed, als je honderden toeristen tegelijk hetzelfde ziet schieten dan hoeft t voor mij ook niet meer.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:47 schreef Re het volgende:
[..]
Dat is vreemd, ik ben er vorige week geweest, lekker weer prachtige kodakmomenten.
Weet je zeker dat je allerlei steegjes bent ingedoken?quote:Op donderdag 20 september 2007 22:37 schreef SunChaser het volgende:
We zijn expres allemaal steegjes in gedoken om een beetje te verdwalen. Maar in feite lijkt Venetïe erg op de binnenstad van Amsterdam. Toerisme, eettentjes, souveniers, drukke bezienswaardigheden, bedelaars, MC Donalds, grachten, rondvaarten, duiven, kledingwinkels, pleintjes en steegjes.
ik heb dan ook niet de geijkte dingen op de foto gezet... maar dat mag je wel verwachtenquote:Op donderdag 20 september 2007 22:51 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Oh die zijn er zeker genoeg. Maar goed, als je honderden toeristen tegelijk hetzelfde ziet schieten dan hoeft t voor mij ook niet meer.
Ik heb trouwens vooral fotograferende toeristen gefilmd
Nee, ik ook niet, ik film graag de details, tuintjes door een hek heen, mooi hang en sluitwerk, een kanaal in tegenlicht. Maar ik had gewoon het gevoel dat ik in een pretpark terechtkwam, dat is in feite ook zo want elke centimeter Venetie ademt toerisme. In venetie zelf wonen ook amper nog Venetianen.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:54 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb dan ook niet de geijkte dingen op de foto gezet... maar dat mag je wel verwachten... ik kijk dan ook niet met een toeristenoog...
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:47 schreef Re het volgende:
[..]
Dat is vreemd, ik ben er vorige week geweest, lekker weer prachtige kodakmomenten.
Je moet ook niet de standaard dingen doen daar, niet een drankje drinken op het San Marco plein of die kerk in aldaar (er zijn daar 40 kerken de meeste gewoon gratis), gewoon lekker rondlopen en met de vaporetta's door de stad scheuren, achteraf terassjes pikken, lekkere panini's eten in volkscafeetjes en lekker dineren in typisch Italiaanse vis restaurantjes, overnachten by een leuk omaatje van 90. Lekker met de vaporetta's naar murano, glasblazers bekijken voor 1 euro, op naar burano leuk pitoreske huisjes bekijken, eventueel even overspringen naar torcello, op de terugweg ff langs St Michelle en je hebt een top dag.
Dus het ligt echt aan hoe je je eigen toeristje wilt spelen. Voor mij de kosten... 4 euro met de bus vanuit Caorle, 12 euro dagkaart voor de vaporetto's ... 50 euro voor een overnachting met ontbijt
En de kanalen stonken niet vorige week dus of je bent niets gewend of je stelt je gewoon aan
nou die wonen er nog genoeg maar die komen pas naar buiten als de toeristen weer weg zijn... Het is inderdaad een top attractie dat venetie en het kan er belachelijk druk zijn met hordes japanners en duitsers maar die zijn redelijk makkelijk te ontvluchten. Foto's komen binnenkort welquote:Op donderdag 20 september 2007 22:57 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet, ik film graag de details, tuintjes door een hek heen, mooi hang en sluitwerk, een kanaal in tegenlicht. Maar ik had gewoon het gevoel dat ik in een pretpark terechtkwam, dat is in feite ook zo want elke centimeter Venetie ademt toerisme. In venetie zelf wonen ook amper nog Venetianen.
MissyMirjam zal ook wel eea online gooien. Misschien leuk om een Venetietopic in FOT te openen.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:03 schreef Re het volgende:
[..]
nou die wonen er nog genoeg maar die komen pas naar buiten als de toeristen weer weg zijn... Het is inderdaad een top attractie dat venetie en het kan er belachelijk druk zijn met hordes japanners en duitsers maar die zijn redelijk makkelijk te ontvluchten. Foto's komen binnenkort wel
ja leuk ideequote:Op donderdag 20 september 2007 23:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
MissyMirjam zal ook wel eea online gooien. Misschien leuk om een Venetietopic in FOT te openen.
Wat ik me trouwens afvroeg, waarom kopen mensen die lelijke en enge maskers?
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Diep in mn hart dacht hoopte ik dat er geen massatoerisme was jaEen enkele gondelier die O Sole Mio zingt voor een euro of 10. Niet kanalen vol gondels.
ze gangen niet boven de grachten maar uit het raam, en het is daar bloedheet.quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:52 schreef SunChaser het volgende:
Ik vraag me wel af of er echt mensen wonen. In Amsterdam zie je mensen op balkons en achter ramen, hier is alles dichtgetimmerd en hangt er af en toe een was buiten voor de vorm. Wie hangt zn was nu boven een stinkende gracht?
laat me raden....quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wacht maar tot je mn column hebt gelezen zondag
Mensen zonder kinderen zouden buiten het hoogseizoen moeten gaan. Ik kan er doorgaans gewoon binnenwandelen, mijn pasje van de uni (kunstgesch., staat er ook bij) laten zien, en ik ben binnen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:10 schreef Jarno het volgende:
Wachtrijen van een uur bij een museum? Mietje. Probeer de Uffizi in Florence eens op een mooie augustusdag. Drie uur of meer gegarandeerd!.
Oma's van 90 versieren. Dan hoef je in elk geval niet meer naar een visrestaurantquote:Op donderdag 20 september 2007 22:47 schreef Re het volgende:
[..]
Je moet ook niet de standaard dingen doen daar, niet een drankje drinken op het San Marco plein of die kerk in aldaar (er zijn daar 40 kerken de meeste gewoon gratis), gewoon lekker rondlopen en met de vaporetta's door de stad scheuren, achteraf terassjes pikken, lekkere panini's eten in volkscafeetjes en lekker dineren in typisch Italiaanse vis restaurantjes, overnachten by een leuk omaatje van 90. Lekker met de vaporetta's naar murano, glasblazers bekijken voor 1 euro, op naar burano leuk pitoreske huisjes bekijken, eventueel even overspringen naar torcello, op de terugweg ff langs St Michelle en je hebt een top dag.
Dus het ligt echt aan hoe je je eigen toeristje wilt spelen. Voor mij de kosten... 4 euro met de bus vanuit Caorle, 12 euro dagkaart voor de vaporetto's ... 50 euro voor een overnachting met ontbijt
En de kanalen stonken niet vorige week dus of je bent niets gewend of je stelt je gewoon aan
zo jij bent adremquote:Op vrijdag 21 september 2007 16:30 schreef vbmot het volgende:
[..]
Oma's van 90 versieren. Dan hoef je in elk geval niet meer naar een visrestaurant
Jij ook?quote:
Hoi, Mag ik misschien jouw avatar?quote:Op donderdag 20 september 2007 22:35 schreef Koenz0r het volgende:
Iedereen weet dat de wateren van Venetië de vieste, vervuilste, onreinste wateren zijn die er op de aarde zijn.
En dan klagen over de lucht. Informeer je eens naar de bestemming oer-hollandse toerist die je er bent.
quote:
Je moet ook met de WATERfiets gaanquote:Op zaterdag 22 september 2007 00:56 schreef Hi_flyer het volgende:
Venetië, ben er een keer heen gefietst, maar vond er weinig aan. Sowieso niet echt aan te raden om het laatste stukje per fiets te doenIk had gedacht dat het wel ging, maar dat viel even tegen.
Ik heb haar idd achtergelaten bij ene Guan. Kon ik lekker de hele weg naar huis K3 in de auto draaienquote:Op zondag 23 september 2007 02:14 schreef BonJovi het volgende:
wat zeik je je bent met je vriendin/vrouw in venetie ze smelt helemaal weg. Je gaat haar uit eten nemen savonds en chillen in de bubbelbad met Champagne, maar jij gaat fokken. Terwijl een of andere Italiaanse Don Juan met mooie woorden je vriendin inpalmpt1
Kost vanaf Roverto 86 euro voor 2 retourtjes.quote:Op zondag 23 september 2007 11:54 schreef StarGazer het volgende:
Venetie
Waarom ben je trouwens niet met de trein gegaan naar Venetie? Kost geen drol.
Hmm valt tegen vanuit Rovoreto. 4 jaar geleden vanaf Trento met de trein gegaan en dat was ong 15 ¤.quote:Op zondag 23 september 2007 11:58 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Kost vanaf Roverto 86 euro voor 2 retourtjes.
Zie mn column: http://frontpage.fok.nl/column/6267/1
Ben ik niet geweest. Limone is ook erg de moeite waard trouwens.quote:Op zondag 23 september 2007 12:38 schreef SunChaser het volgende:
Je kunt voor 20 euro vanuit Roverto voor 19 euro maar die trein rijdt maar 2x per dag.
Moet zeggen dat Arco nog t leukst was, met heerlijk eten voor weinig, goedkope winkeltjes en lekker sfeervol.
quote:Op zondag 23 september 2007 00:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je moet ook met de WATERfiets gaan![]()
: D;d;d:D D
Allereerst, dit gezegde wordt zovaak verkeerd gequote: maar het is " eerst NAPELS zien en dan sterven " (met een v dus;-)) dat sterven duidt op het nabij gelegen plaatsje dat vrij vertaald sterven betekent.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:37 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sja, Venetië zien en Sterfen zeggen ze. Maar ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Maar goed, het is een ervaring én een desillusie rijker. We zijn expres allemaal steegjes in gedoken om een beetje te verdwalen. Maar in feite lijkt Venetïe erg op de binnenstad van Amsterdam. Toerisme, eettentjes, souveniers, drukke bezienswaardigheden, bedelaars, MC Donalds, grachten, rondvaarten, duiven, kledingwinkels, pleintjes en steegjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |