quote:Op donderdag 20 september 2007 20:18 schreef donald_dick het volgende:
dan koop je toch een macbook als je erbij wilt horen
Je kan toch niet zomaar windows xp/vista draaien op een macbook?quote:Op donderdag 20 september 2007 20:34 schreef Danny het volgende:
macbook met een core2duo processor. dualboot met Vista of XP en OSX en je hebt the best of both worlds.
De nieuwe mac's met een intel processor kun je gewoon windows op draaien. Mac levert daar zelfs zelf gratis de benodigde dualboot software voor.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:51 schreef bhm het volgende:
[..]
Je kan toch niet zomaar windows xp/vista draaien op een macbook?
Of vergis ik mij nu heel erg?
je hoeft toch niet te upgraden naar leopard?quote:Op donderdag 20 september 2007 21:10 schreef Anthraxx het volgende:
Tot Leopard uitkomt. Dan moet je er voor betalen (of Leopard aanschaffen).
Nee, maar dan werkt Bootcamp dus niet meer omdat het een beta is. Het moment dat Leopard uitkomt (met standaard Bootcamp in Leopard) moet je er voor betalen (dat is altijd gezegd).quote:Op donderdag 20 september 2007 21:45 schreef Danny het volgende:
[..]
je hoeft toch niet te upgraden naar leopard?
quote:According to a report MacScoop has obtained, Apple will charge current users of Mac OS X Tiger for the final version of Boot Camp that will be released at the same time as Mac OS X Leopard, this Spring.
Though the source wasn't sure about the final pricing, the report said there is strong possibility that Apple's boot manager software, allowing to use Windows and Mac OS X in dual boot mode will be sold for $29 to Tiger users.
dat zuigt behoorlijkquote:Op donderdag 20 september 2007 21:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nee, maar dan werkt Bootcamp dus niet meer omdat het een beta is. Het moment dat Leopard uitkomt (met standaard Bootcamp in Leopard) moet je er voor betalen (dat is altijd gezegd).
[..]
Als Windows gewoon EFI ondersteunt heb je heel bootcamp niet nodig. Linux werkt gewoon zonder bootcamp. Alleen voor de drivers heb je het eigenlijk nodig en dat zal vast wel ergens anders vandaan te halen zijn.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:01 schreef Danny het volgende:
[..]
dat zuigt behoorlijk
maar er zal toch wel een open source of freeware tooltje voor verschijnen?
Design mag ook wat kosten maar verder weinig verschil buiten het heilige der heilige OSX.quote:Op vrijdag 21 september 2007 01:17 schreef Synthesist het volgende:
apple is totaal niet nodig binnen de grafische wereld. Het biedt ook geen voordelen. Als ik jou was zou ik gewoon een normale laptop nemen met een grote hdd, minimaal 2gb ram en een leuke videokaart (8600 oid)
proc: core 2 duo.
en dan ben je voordelig klaar. Apple is gewoon duurder. Aluminium is mooi, een camera'tje is leuk.. maar who gives a fu*k.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 01:17 schreef Synthesist het volgende:
apple is totaal niet nodig binnen de grafische wereld. Het biedt ook geen voordelen. Als ik jou was zou ik gewoon een normale laptop nemen met een grote hdd, minimaal 2gb ram en een leuke videokaart (8600 oid)
proc: core 2 duo.
en dan ben je voordelig klaar. Apple is gewoon duurder. Aluminium is mooi, een camera'tje is leuk.. maar who gives a fu*k.
Wat een onzin. Ik heb ene mac omdat ik OSX briljant vindquote:Op vrijdag 21 september 2007 08:25 schreef Rnej het volgende:
alle anderen zijn grotendeels mensen die graag laten zien dat ze geld hebben...
quote:het is echt fijner dan werken met windows.... je hebt gewoon minder muisklikken en minder gezeik per handeling nodig om iets gedaan te krijgen, en ze draaien echt als een tiet!
jajajaj er zijn mensen zoals jij en ik waarbij dat niet zo isquote:Op vrijdag 21 september 2007 08:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb ene mac omdat ik OSX briljant vind
[..]
Dat dus.
13 inch wit:quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geef eens een prijs van een normale windows laptop met die specs (dus geen medion meuk, maar dell of HP of Sony ofzo) Zoeken we daarna de prijs van een vergelijkbare macbook erbij. Prijsverschil zal meevallen
Intel GMA 950 met shared memory.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:32 schreef Synthesist het volgende:
Wat voor gpu zal erin zitten. 7600 ofzo?
En dan ook met 13 inch scherm, lekker licht, goeie kwaliteit en met fatsoenlijke battery life ? Laat maar zien waar je zo'n ding vind, ik ben wel benieuwd.quote:Ik kan voor 1000 euro echt wel een merk x laptop vinden met 2gb ram, 120 gb hdd en een 8600gpu. Linux distro erop en je hebt een machine 2x zo krachtig als die macbook.
Grafisch vormgeven op een 13" scherm? Dat lijkt me zo goed als onmogelijk. Nou ja, het kan wel, maar dan moet je er wel een loep bij gebruikenquote:Op zaterdag 22 september 2007 19:58 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Intel GMA 950 met shared memory.
[..]
En dan ook met 13 inch scherm, lekker licht, goeie kwaliteit en met fatsoenlijke battery life ? Laat maar zien waar je zo'n ding vind, ik ben wel benieuwd.
Een laptop is niet hetzelfde als een portable desktop met interne UPS.
Ik neem aan dat je zo'n ding thuis in een 20" of groter Cinema Display plugt, onderweg moet je scherm zo klein mogelijk, thuis zo groot mogelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:59 schreef Danny het volgende:
[..]
Grafisch vormgeven op een 13" scherm? Dat lijkt me zo goed als onmogelijk. Nou ja, het kan wel, maar dan moet je er wel een loep bij gebruiken
Pfff lekker je kop in het zand steken en je afzetten tegen de hype om een Mac te hebben is ook een kunst opzich he! Mischien hebben die mensen eindelijk eens door dat ze al die tijd in de maling zijn genomen door de budget Dell's die op een bepaalt moment altijd iets mankeerden,software die om wat voor reden elke keer iets mankeert..jadijadijadi..m.a.w dit mondt uit in een Mac vs Windows bashtopic. In de grafische sector is de Mac vanaf dag 1 al standaard. En niet voor niets als je een beetje de feiten erop naslaat. Heeft weinig te maken met hype of welke andere smoes die je uit de hoge hoed tovert. De aangedragen tips zijn uitstekend en het is verder aan de TS om er iets mee te doen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:31 schreef Rnej het volgende:
[..]
jajajaj er zijn mensen zoals jij en ik waarbij dat niet zo is
maar hier op de hhs loopt de helft met een mac rond om er gilmore girls op te kijken en te internetten...
hyperbool enzo...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |