abonnement Unibet Coolblue
pi_53331196

Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien.Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook ALLES zelf regelen. Zelf contact leggen met de universiteit/hogeschool, zorgen dat je je punten kan meenemen naar Nederland en alle beurzen zal je zelf moeten regelen.

Stage
Voor stages zijn ook veel mogelijkheden in het buitenland. Helaas worden deze minder geregeld door de universiteit/hogeschool. Gelukkig zijn er wel enkele organisaties die dit regelen zoals aiesec(non profit) of Wereldstage Beter, doch duurder.

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep. Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
Veel universiteiten/hogescholen hebben beurzen. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben ook nog beurzen. Dit wordt vaak vergeten maar als uitwisselingsstudent kan je hier recht op hebben.
In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.


Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures dus begin hier op tijd aan. Het verschilt nogal per land. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card

vervolg van deel 5

Wie zit waar?

Avani - Florida
marcofok - Nice
Leinonlein - zat in Duitsland, wil naar Barcelona
superheist - Londen, Ontario (Canada)
japie12 - wil naar Berlijn
Kuno_van_Dijk - Zweden, daarvoor in Beriljn
KraZj - Aruba
Knoekie - Waarschijnlijk New York City
mel723 - Stockholm
Xonide - Spanje
PinPine - Canada
HenkieVdV - Wil naar NY of LA
Fiama - Canada
D1 - Zat in Cambridge
Grumpey - Cambridge
three.doors.up - Atlanta
Underdoggy - Korea
Steincity87 - Springfield
Tha Dijkstra - HongKong
Wouser - Volgend jaar Duitsland
paperboats - Londen
Quasi - Zuid Afrika
YOshi - Seattle
mr.marcus - Zat in Colombia, wil nu naar Spanje of Korea
r2dGeert - Australie
Roosje11 - Manchester
PieterBas - Boras Zweden
Saander - Ierland
ETA - zat voor studie in Italie, nu een stage in Taiwan
Whoopsydaisy - Brussel
Piepje - Siena Italie
Slomy - VS
Inu - Ijsland
MevrouwLili - Noorwegen
SuperHarregarre - wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)
annoylikethewink - wil een onderzoeksstage in Amerika (California) doen
Dizzee - wil naar China

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Het is aardig om te vertellen hoe je bij je stagebedrijf cq studie terecht gekomen bent. En meer picz please.

De OP HIERRRRR te vinden
Met dank aan: Underdoggy & Dizzee

[ Bericht 49% gewijzigd door crossover op 25-09-2007 19:02:32 ]
  donderdag 20 september 2007 @ 16:50:21 #2
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53331375
tvp als buitenland-stagiar
pi_53331719
TVP vanuit Zweden!

Ik zie alleen dat ik verkeerd in de op sta... dat ik in zweden zat... ik ben alleen gelukkig nog 9 maand hier!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_53332666
tvp vanuit de USA
......
pi_53333226
tvp uit het net droog worden Zweden..

Les 1.. Neem altijd een paraplu mee, als je in Zweden bent

Wolkbreukje over mijn giechel gehad..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53333351
Whehe, sta nou al in de op
pi_53333356
Ik wil ook in de OP

Ik zit in IJsland, waar je niks hebt aan een paraplu want die waait gewoon keihard weg, dus nat worden zul je
pi_53334400
TVP vanuit Nederland
pi_53334463
Voor de mensen die in Zweden zitten... hoe zijn jullie daar gekomen? Welke organisatie regelt stage/studieplaatsen?

Zelf wil ik óf volgend jaar stage lopen in Scandinavië óf mijn laatste studiejaar afstuderen in Scandinavië. Ik ben nu al een beetje aan het rondkijken, en handige tips zijn altijd welkom
  donderdag 20 september 2007 @ 18:45:44 #10
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53334512
van de mensen die ik ken die in zweden stage hebben gelopen is Uppsala de studentenstad van het land wat echt een feest schijnt te zijn.....meer weet ik niet van scandinavie
pi_53334641
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:43 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Voor de mensen die in Zweden zitten... hoe zijn jullie daar gekomen? Welke organisatie regelt stage/studieplaatsen?

Zelf wil ik óf volgend jaar stage lopen in Scandinavië óf mijn laatste studiejaar afstuderen in Scandinavië. Ik ben nu al een beetje aan het rondkijken, en handige tips zijn altijd welkom
IJsland is ook een beetje Scandinavië
pi_53336312
tvp vanuit Canada
pi_53337867
Zet mij eens in de OP als 'wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)'.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53337952
Groetjes uit Noorwegen
(studeer kunstgeschiedenis in Oslo)
pi_53338377
tvp
pi_53338795
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:43 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Voor de mensen die in Zweden zitten... hoe zijn jullie daar gekomen? Welke organisatie regelt stage/studieplaatsen?

Zelf wil ik óf volgend jaar stage lopen in Scandinavië óf mijn laatste studiejaar afstuderen in Scandinavië. Ik ben nu al een beetje aan het rondkijken, en handige tips zijn altijd welkom
Ik ben hier als Erasmus student. De UvA heeft afspraken met Stockholm en Göteborg, dus als je voor een van deze koos was het (min of meer) alleen een kwestie van een formulier invullen en inleveren bij Bureau Internationalisering.

Weet niet op welke school/uni jij zit, maar ze hebben er vast wel een internationalisering achtig iets, daar kunnen ze ja vast wel vertellen hoe je iets moet regelen, en wat zij precies voor je kunnen betekenen
pi_53339584
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zet mij eens in de OP als 'wil naar China (waarschijnlijk Shanghai)'.
als iets concreets?
  donderdag 20 september 2007 @ 22:12:21 #18
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53341150
Indien je zelf een stage wilt regelen met een buitenlandse universiteit naar eigen keuze en voorkeur, dan heb ik nog de volgende tips opgeschreven in het vorige topic:
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:47 schreef Grumpey het volgende:
Tip:
1) Controleer en zoek onderzoek waar je aan de slag kan, wat publiceert de afdeling en in welke journals, stellen ze wat voor in vakgebied, is het onderzoek al gefinancieerd met fundings, hoe groot is afdeling etc.
2) ga mailen met vakgroepen aan universiteiten waar je wel wilt zitten. Vertel wat je doet, wat je kan en wat je wilt. Benadruk dat je ondersteunt wordt door nederlandse fondsen en dat je geen geld kost voor hun. Vaak duurt het dan niet lang dat je ergens aan de slag kan.
3) Stap daarna pas naar je eigen universiteit. Zoek een docent in hetzelfde vakgebied die je erg mag, en die iniatief waardeert en erg fijn in de omgang is. Stap op hem af, en vraag of hij de stageplek wil begeleiden vanuit Nederland. Het kost hem geen moeite, maar hij kan dan garant staan voor de kwaliteit en de zekerheid dat je je studiepunten krijgt.
4) Ga dan pas met coordinator van je master/bachelor-richting praten, en leg het aanbod wat je hebt aan hem voor. Vertel dat je erg gemotiveerd bent, en dat je een begeleider binnen je opleiding hebt om stage te begeleiden. Vaak is de goedkeuring dan nog maar formele kwestie.
5) ga met coordinator internationalisering praten. Vaak doen mensen dit als eerste, je kan het beter tot het laatst bewaren. Hij kan dan informatie geven over fondsen die voor jou handig zijn, en vooral ook informatie over fondsen van de eigen universiteit (want die geven het snelst).

Stap 3 en 4 kan je omdraaien, maar je hebt dus een persoon binnen je opleiding nodig die de stage goedkeurt en de stagebegeleider vanuit nederland wil zijn als de faculteit niet al contacten heeft. Als je stapt naar de bereidwilligste en fijnste docent dan hoeft dit meestal geen probleem te zijn


edit:
om stappenplan even af te maken:
- daarna ga je fondsen aanschrijven en maak je begroting. Zorg ook dat je brieven met handtekeningen heb van begeleider uit Amerika en je nederlandse begeleider, veel fondsen vinden dit essentieel.
- je zegt je OV op, je zoekt iemand die in onderhuur in je kamer wilt
- je regelt kamer via internet in de plek van bestemming
- je regelt je ticket


al met al ben je ongeveer 1-2 maanden bezig met 1e gedeelte (afhankelijk van reactietijden), en 1-2 maanden met het 2e gedeelte. Als je half jaartje van tevoren begint, zal je het zonder enige stress ruim allemaal op tijd af krijgen in mijn ogen En dan zit je wel met een stage in amerika, zonde om het te laten
Misschien toch maar beter om hem nog eens aan te halen omdat de meest voorkomende vraag toch is hoe je een stage regelt, en dit een klein gedeelte van die groep al antwoord geeft
pi_53345921
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:25 schreef Dizzee het volgende:

[..]

als iets concreets?
Nee, nog niet echt. Zit ook weer goed tegen op de Erasmus. Had me ingeschreven voor het tweede deel van de lessen Chinees, gaan ze niet door vanwege gebrek aan animo. Dus nu moet ik weer wat anders vinden.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53348588
Ook al is mijn stage pas volgende zomer, ik doe gewoon weer mee aan het topic Plan is dus de US (California).

Iemand die een onderzoeksstage in Amerika doet/heeft gedaan? Ik heb namelijk gelezen dat ze daar alleen onderzoeksstages hebben voor Grad students en dat je daar als masterstudent niet automatisch toe gerekend kunt worden. Iemand daar ervaring mee?
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:46:47 #21
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53349258
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:09 schreef annoylikethewind het volgende:
Ook al is mijn stage pas volgende zomer, ik doe gewoon weer mee aan het topic Plan is dus de US (California).

Iemand die een onderzoeksstage in Amerika doet/heeft gedaan? Ik heb namelijk gelezen dat ze daar alleen onderzoeksstages hebben voor Grad students en dat je daar als masterstudent niet automatisch toe gerekend kunt worden. Iemand daar ervaring mee?
Dat systeem hebben ze hier in engeland ook, ze kennen dat 'vrijwillig' stage lopen bij een onderzoeksafdeling niet echt. En als het al gebeurd, zijn het zomercursussen van fanatieke studenten. Je moet dus gewoon duidelijk uitleggen dat het 4/5/6 maanden duurt, dat je gratis bent, en dat je reeds een hele studie binnen het vakgebied heb afgerond zodat je eventueel ook de expertise hebt.
Omdat je toch gratis bent, happen ze toch wel toe als ze je nodig hebben, ondanks dat je voor hun 'vreemd' bent.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:36:50 #22
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_53367307
Ik ben net terug van 5 maanden Stage in China en 2,5 maand reizen in Azië.

Nu is me dat zo goed bevallen dat ik mijn minor die ik in sep 2008 moet gaan volgen in Zweden wil gaan doen. Ik heb er erg veel goede verhalen over gehoord. Het campus leven zou fantastisch zijn, elke avond feesten en de studie is goed te doen.

Mijn voornaamste reden om een half jaar in het buitenland te studeren is mijn Engels te verbeteren. Ik doe Technische bedrijfskunde, dus kan veel vakken volgen die bij mijn studie passen.

Nu vroeg ik me af naar welke stad kan ik het beste gaan, mij hebben ze verteld dat Stockholm fantastisch moet zijn, 10.000 studenten op een campus!

Nu heeft mijn School (Hogeschool Utrecht) connecties met scholen waar men iets voor mij heeft in de volgende steden:

Kristianstad & Skövde

Hier heb ik nog niks over gehoord. Ik denk dat ik dan ook zelf een universiteit wil contacten of via via iets wil regelen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste moet doen. Hoeveel collegegeld kost mij dit in Zweden, wat kost een kamer op een campus enz.

Wie zou mij wat meer informatie hierover kunnen geven.

Groetjes Max
pi_53367519
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:36 schreef qmaxor het volgende:
--- verhaal ---
Hey max,

Ik zit ook op de Hogeschool Utrecht en op dit moment zit ik via erasmus in Skovde. Het makkelijkste zou zijn voor je, is dat je via het erasmus project naar Zweden gaat, aangezien ze dan alles voor je regelen qua huisvestng, kosten en je krijgt nog geld van de erasmus ook.

Als je het zelf wil proberen dan zou ik inderdaad naar Stockholm of Gotenburg gaan, ga er wel vanuit dat het je heel veel gaat kosten.

Als je vragen hebt stel ze, ik kan je alleen niets vertellen over hoe je het zelf moet regelen via een uni.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  vrijdag 21 september 2007 @ 21:55:39 #24
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_53367825
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:43 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Hey max,

Ik zit ook op de Hogeschool Utrecht en op dit moment zit ik via erasmus in Skovde. Het makkelijkste zou zijn voor je, is dat je via het erasmus project naar Zweden gaat, aangezien ze dan alles voor je regelen qua huisvestng, kosten en je krijgt nog geld van de erasmus ook.

Als je het zelf wil proberen dan zou ik inderdaad naar Stockholm of Gotenburg gaan, ga er wel vanuit dat het je heel veel gaat kosten.

Als je vragen hebt stel ze, ik kan je alleen niets vertellen over hoe je het zelf moet regelen via een uni.
Welke studie volg jij en welke vakken nu in Zweden? Verder daar een beetje leuk uitgaansleven?
pi_53368025
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:55 schreef qmaxor het volgende:

[..]

Welke studie volg jij en welke vakken nu in Zweden? Verder daar een beetje leuk uitgaansleven?
Ik doe International Business Management Studies. net echt gerelateerd aan jouwn opleiding dus. Uitgaansleven is tof, maar heel erg duur. voor een biertje betaal je gemakkelijk 4,50 in een normale kroeg. En uitgaansavonden over toegang betalen.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_53379400
In February is het dan eindelijk zover, ik mag op stage. Ik studeer technische bedrijfskunde hbo. Het is een stage van 20 weken en moet een probleem-oplossende stage zijn. Bedrijfskunde is nogal breed dus het kunnen heel veel verschillende stages zijn.
Nu was alleen mijn vraag of er mensen zijn die er bijvoorbeeld al stage hebben gelopen die goede tips of goede adressen hebben. Mijn school heeft helemaal niets, daar wordt je gewoon doorverwezen naar wereldstage, maar dan is het natuurlijk ook nog maar of je geplaats wordt.
Dus hopelijk kan iemand mij en misschien andere ermee helpen!
Alvast heel erg bedankt
I'm gonna make you an offer you can't refuse
pi_53380398
Heb je nou uberhaupt al een plek daar of wat bedoel je moet goede adressen? Bij ons is het op school zo dat de leraar contacten heeft in het buitenland. Daarmee wordt contact opgenomen en dan kan je verder alles regelen.

Reken er wel op dat in Curaçao alles op zijn gemakje gaat en dat de mensen niet echt op tijd, afspraken e.d. letten
pi_53382091
Nee ik heb nog helemaal geen plek, dus bedoel daarmee adressen van stageplaatsen. Bij ons op school is het jammer genoeg allemaal een stuk slechter geregeld
I'm gonna make you an offer you can't refuse
pi_53382398
Pfoe ik denk dat je het dan nog weleens lastig kan gaan krijgen zonder een contactpersoon. Wat ik om mij heen hoor op school is niet al te positief. Mensen nemen het daar niet zo nauw met afspraken en snelheid is daar volgens mij bijna uit den boze. Ik zou proberen om, eventueel via een andere school, een contactpersoon te krijgen. Of via hier
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:21:37 #30
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53384067
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:27 schreef Bastoenie het volgende:

Reken er wel op dat in Curaçao alles op zijn gemakje gaat en dat de mensen niet echt op tijd, afspraken e.d. letten
Nou...m.i. verzin je graag of heb je ergens "de klepel" gehoord..afijn. Op Curaçao let men wel op de tijd alleen gaat alles daar een tandje lager omdat het Curaçao is en het motto is: " Morgen is er ook nog een dag en het is warm genoeg om je druk te maken " .
verpachten & verpachten
pi_53384824
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:21 schreef r.liong het volgende:

[..]

Nou...m.i. verzin je graag of heb je ergens "de klepel" gehoord..afijn. Op Curaçao let men wel op de tijd alleen gaat alles daar een tandje lager omdat het Curaçao is en het motto is: " Morgen is er ook nog een dag en het is warm genoeg om je druk te maken " .
Ik ken mensen die er stage hebben gelopen en daar gebeurde met regelmaat dat mensen op de afgesproken niet kwamen opdagen. Of 2 uur later pas of de volgende dag pas, dus nee ik verzin niet graag iets

Oh ja en ik herken het ook van een klasgenoot die zelf daar vandaan komt
pi_53430828
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:02 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Ik doe International Business Management Studies. net echt gerelateerd aan jouwn opleiding dus. Uitgaansleven is tof, maar heel erg duur. voor een biertje betaal je gemakkelijk 4,50 in een normale kroeg. En uitgaansavonden over toegang betalen.
Zaterdag in Stockholm... 56 kronen voor een biertje neergelegd.. en 120kr entree voor een soort van breezah-tent..

Ze schonken daar Breezers
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53433023
quote:
Op maandag 24 september 2007 13:35 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Zaterdag in Stockholm... 56 kronen voor een biertje neergelegd.. en 120kr entree voor een soort van breezah-tent..

Ze schonken daar Breezers
Ach, dat is niks Hier betaal je 600 kronen voor een biertje, dat is zo'n 7,50 euro Maar je krijgt wel halve liters... en bij de slijterij is een biertje ongeveer 250 kr en een appelcider 350, dus het is meestal gewoon eerst een feestje bij iemand thuis
pi_53434581
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:09 schreef Inu het volgende:

[..]

Ach, dat is niks Hier betaal je 600 kronen voor een biertje, dat is zo'n 7,50 euro Maar je krijgt wel halve liters... en bij de slijterij is een biertje ongeveer 250 kr en een appelcider 350, dus het is meestal gewoon eerst een feestje bij iemand thuis
Ja, wij drinken ook eerst in.. (Doen de Zweden overigens zelf ook) en dan gaan pas de stad in. In Borås was ik laatst 7 euro kwijt voor import bier in een Irish pub (0,5l).

De prijzen zijn echt verschillend.. bij de ene bar betaal je gerust 110 kr voor 2 biertjes.. en bij de volgende (dezelfde bier) maar 88kr
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53465646
Kan de OP even worden aangepast? Ik zit niet in Memphis, maar in Springfield. Memphis is een mooie stad (ben er al geweest..) maar m'n vaste stekkie is Springfield..

(tevens tvp..)
pi_53465679
Ik zit zelf op dit moment op Aruba. Maar Arubanen nemen het hier ook niet zo nauw met afspraken, soms heb ik het gevoel dat ik op me stage regelmatig tegen muren aan het oplopen ben. Maar je moet niet vergeten dat er ook veel Nederlanders wonen, die wel een kar willen trekken en waar je gewoon goed mee kan werken.
pi_53466593
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:43 schreef Ralluv het volgende:
In February is het dan eindelijk zover, ik mag op stage. Ik studeer technische bedrijfskunde hbo. Het is een stage van 20 weken en moet een probleem-oplossende stage zijn. Bedrijfskunde is nogal breed dus het kunnen heel veel verschillende stages zijn.
Nu was alleen mijn vraag of er mensen zijn die er bijvoorbeeld al stage hebben gelopen die goede tips of goede adressen hebben. Mijn school heeft helemaal niets, daar wordt je gewoon doorverwezen naar wereldstage, maar dan is het natuurlijk ook nog maar of je geplaats wordt.
Dus hopelijk kan iemand mij en misschien andere ermee helpen!
Alvast heel erg bedankt
Topic gemerged.
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:24 schreef Steincity87 het volgende:
Kan de OP even worden aangepast? Ik zit niet in Memphis, maar in Springfield. Memphis is een mooie stad (ben er al geweest..) maar m'n vaste stekkie is Springfield..

(tevens tvp..)
Volgende keer is de topicreport sneller
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:46:08 #38
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53467744
Ralluv, het is natuurlijk gewoon mogelijk om zelf mensen te mailen van bedrijven. Niet geschoten, altijd mis, en zelf-iniatief wordt erg gewaardeerd door zowel je school als je stage-adres. Met een beetje goede indruk kan je gelijk blijven. Ik zou altijd gewoon je eigen stage regelen.
pi_53486975
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:07 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ja, wij drinken ook eerst in.. (Doen de Zweden overigens zelf ook) en dan gaan pas de stad in. In Borås was ik laatst 7 euro kwijt voor import bier in een Irish pub (0,5l).

De prijzen zijn echt verschillend.. bij de ene bar betaal je gerust 110 kr voor 2 biertjes.. en bij de volgende (dezelfde bier) maar 88kr
Echt Scandinavisch Vorspiel....
Is hier ook zeer gebruikelijk in Oslo. Tot ze dronken zijn, dan gaan ze de stad in. Heb nog nooit zo veel dronken mensen bij elkaar gezien....

En bier moet je voor 20h kopen, want dan sluit de alcoholverkoop. Op zaterdag zelfs om 18 uur....
  woensdag 26 september 2007 @ 14:26:32 #40
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_53487088
hej hej ga volgend jaar hopelijk stage lopen in new york iemand een idee hoe ik aan een leuk appartement kan komen bedankt alvast
#FreeHat
pi_53488265
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:22 schreef MevrouwLili het volgende:

[..]

Echt Scandinavisch Vorspiel....
Is hier ook zeer gebruikelijk in Oslo. Tot ze dronken zijn, dan gaan ze de stad in. Heb nog nooit zo veel dronken mensen bij elkaar gezien....

En bier moet je voor 20h kopen, want dan sluit de alcoholverkoop. Op zaterdag zelfs om 18 uur....
God tot 8 uur doordeweeks en op zaterdag zelfs al op 18 uur...? Her slut het doordeweeks om 6 uur en op zaterdag zelfs al om 3 uur...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_53489655
Groetjes uit Barcelona

Zit hier van begin september tot en met midden of eind januari.
Heb het via een bemiddelingsbureau gedaan omdat zelf niet lukte. Het kost veel te veel, maar het is het wel waard. Ik vermaak me prima en heb een super tijd hier.
pi_53489781
tvp, heb al eens 3 maanden stage gelopen in China, een tijdje in Litouwen, en ben nu aan het plannen om 6 maanden te gaan studeren in de VS.
pi_53490226
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:08 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

God tot 8 uur doordeweeks en op zaterdag zelfs al op 18 uur...? Her slut het doordeweeks om 6 uur en op zaterdag zelfs al om 3 uur...!
Hier ook zoiets... Al heb je wel light bier in de supermarkten, dat is 2% ofzo
pi_53490449
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:30 schreef Inu het volgende:

[..]

Hier ook zoiets... Al heb je wel light bier in de supermarkten, dat is 2% ofzo
hier is het zelfs 3,5 %! sta je met wat zweden te drinken (3,5 % bier) na 10 biertjes staan ze al bijna te draaien om hun as, sta ik samen met een NL vriend van mij nog normaal biertjes te drinken echt kut licht spul, gelukkg heb ik nu goedkoop een fles wodka op de kop getikt en gaat een pool me binnenkort leren hoe ik een beetje wodka kan maken en over een maandje ben ik al voor een weekendje in Polen dus ga ik ook weer goedkoop alcohol inslaan!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_53490688
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
hej hej ga volgend jaar hopelijk stage lopen in new york iemand een idee hoe ik aan een leuk appartement kan komen bedankt alvast
google: relocators
of via craiglist
pi_53490718
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:08 schreef Evil_Jur het volgende:
tvp, heb al eens 3 maanden stage gelopen in China, een tijdje in Litouwen, en ben nu aan het plannen om 6 maanden te gaan studeren in de VS.
is China goed bevallen?
waar zat je precies?
pi_53493046
quote:
Op woensdag 26 september 2007 16:49 schreef Dizzee het volgende:

[..]

is China goed bevallen?
waar zat je precies?
In een klein stadje onder Qingdao, in de Shandong provincie. Ik gaf Engels op een HBO achtige school, samen met nog 3 andere medestudenten van de Lero Engels.

Het is me uitstekend bevallen! Het was mijn eerste keer voor langere tijd in het buitenland, en ik had amper 2 maanden om te beslissen en voorbereiden, maar ik heb er nooit spijt van gehad. Je moet natuurlijk wel openstaan voor de cultuurverschillen, en de leefomstandigheden zijn niet wat je gewend bent. Maar als je een beetje nuchter in het leven staat, ben je snel gewend.

Het blijft een van de meest geweldige ervaringen van mijn leven; de mensen die ik heb ontmoet, de vrienden die ik heb gemaakt, de cultuur, de omgeving en de avonturen. Zoveel mogelijk rondreizen is ook zeker een aanrader!
pi_53514923
quote:
Op woensdag 26 september 2007 15:08 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

God tot 8 uur doordeweeks en op zaterdag zelfs al op 18 uur...? Her slut het doordeweeks om 6 uur en op zaterdag zelfs al om 3 uur...!


Laatst op de verkiezingsdag werd er gehelemaal geen alcohol verkocht
Maar, als Noren een paar biertjes op hebben zijn ze wel een stuk socialer. Dasn praten ze zelfs....
pi_53521036
tvp vanuit Korea, net een weekje chuseok (thanksgiving) achter de rug, lekker rondgereist en laatste dagen op het stand in Busan gelegen. 28 graden, zon, oftewel typisch herfstweer.
pi_53529748
In het rijtje leuke anekdotes voor later..

Ik kom terug van een weekendje Stockholm.. Erg leuk weekendje, maar ben daar wel gerold.. Gelukkig geen geld van mijn rekening afgehaald.. maar ben wel dus mijn rijbewijs kwijt.. Ik moet terug naar Nederland om een nieuwe rijbewijs aan te vragen.

Maar goed.. weer terug in Borås, denk je even te gaan plassen.. sta je met een wc bril in je hand..

uhmm.. okay

Kreeg ik vandaag te horen wat er gebeurd is.. Dit weekend was in mijn studentenflat een feestje aan de gang en stelletje was zo geil.. dat ze besloten een verdieping hoger te gaan (mijn verdieping) en op een van de wc even de liefde te bedrijven en het ging er zo wild aan toe, dat de wc bril afbrak .

Hoe ga ik dit verklaren aan de verhuurder..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53547726
tvp vanuit Manchester!

Ik kan Manchester echt aan iedereen aanraden. In het zuiden van de stad zitten 2 universiteiten, Uni of Manchester, en Metropolitan University of Manchester. Ik ga naar de Uni of Manchester, die vorig jaar de Times University of the Year award heeft gewonnen.
In het zuiden van Manchester wonen dus enorm veel studenten. Dit gedeelte van de stad heeft zelfs de grootste studentenpopulatie in heel Europa. Bij de introductie werd verteld dat er in het zuiden van de stad wel 100.000 (!!) studenten wonen. In een stad waar 500.000 mensen wonen is dit dus best wel een groot aantal.
Als je op straat loopt zie je echt alleen maar jonge mensen, niet normaal, maar wel heel erg leuk.

Tot nu toe nog niet heel veel verschillen opgemerkt tussen engeland en nederland, wel wat kleine dingen:
- engelsen dragen geen jassen, echt niet! Als we s avonds uitgaan lopen de meisjes gewoon in hempjes en korte rokjes over straat, terwijl het echt ijskoud is!
- er worden geen telefoonnummers uitgewisseld maar alles gaat hier via facebook, "are you on facebook?" is hier synoniem voor "mag ik je nummer?"
- engelsen zijn AARDIG! no offense...maar vergeleken met Nederlanders...wow!

Lessen zijn deze week begonnen, ook daar niet echt heel veel verschil met NL. De werkgroepen zijn wat stiller, hoorde van mijn coordinator hier op de uni dat ze altijd wel blij zijn met Erasmus studenten omdat die de werkgroepen wat levendiger maken, hihi.
Studie last wel wat zwaarder dan in NL, maar daar had ik wel op gerekend.

Nou alleen nog een baantje vinden want Engeland is duuurrrrr.....
the liver is evil, it must be punished
pi_53568226
Wat ik erg heb gemerkt in engeland is dat veel mensen achter je rug om lullen ipv in je gezicht. Nou schijnt dat in het noorden helemaal niet voor te komen, maar het zuiden van engeland is erg in dat opzicht. Noord engeland schijnt heel vriendelijk enzo te zijn
Hier in Ierland heb ik het ook erg naar mijn zin, aardige mensen enzo, tonen intresse in je thuisland enzo dus meteen iets om over te praten
  zaterdag 29 september 2007 @ 15:38:21 #54
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53568995
engeland is inderdaad verschrikkelijk duur, en dan is Cambridge waar ik zit ook nog eens na london de duurste stad van het land.....

Voor de rest alles wat roosje11 zegt merk ik hier ook. Dat ze bij de eerste de beste zonnestraal al in een korte broek lopen past er wel mooi bij . Daarnaast merk ik hoe enorm ze zich hier aan regeltjes houden. Als je een engelse fietser ziet stopt hij al bij een rood stoplicht van een zebrapad waar niemand oversteekt inclusief helm. Ook het aanvragen van mijn bewijs dat ik geen crimineel verleden heb was een grote rompslomp (Alleen al het feit dat ik dat nodig heb omdat ik onderzoekje doe met mensen zegt ook al iets over het de enorme beperking op gebied van privacy en ethiek hier).
pi_53570634
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:38 schreef Grumpey het volgende:
engeland is inderdaad verschrikkelijk duur, en dan is Cambridge waar ik zit ook nog eens na london de duurste stad van het land.....

Voor de rest alles wat roosje11 zegt merk ik hier ook. Dat ze bij de eerste de beste zonnestraal al in een korte broek lopen past er wel mooi bij . Daarnaast merk ik hoe enorm ze zich hier aan regeltjes houden. Als je een engelse fietser ziet stopt hij al bij een rood stoplicht van een zebrapad waar niemand oversteekt inclusief helm. Ook het aanvragen van mijn bewijs dat ik geen crimineel verleden heb was een grote rompslomp (Alleen al het feit dat ik dat nodig heb omdat ik onderzoekje doe met mensen zegt ook al iets over het de enorme beperking op gebied van privacy en ethiek hier).
In Zweden lopen de meeste meiden bij 12-13 graden al in hotpants en korte rokjes. Ik ben echt geen koukluns, maar ik ga niet met 13 graden met een beetje zon in een korte broek lopen.

Wij Nederlanders hanteren vaak de regel "Fuck you, we're Dutch' en "Rules are meant to be broken". De Engelsen in mijn flat kijken de Nederlanders vaak met verbazing aan... Rood licht bij een zebra.. komt er geen verkeer aan, dan steken we toch gewoon over..

Zweden houden zich graag aan de regels en zelfs bureaucratischer dan Duitsland en Nederland.
Volgens mij heeft Duitsland zelfs een regel in een industrieel handboek staan.. "Als er geen regels zijn, maak eerst regels en ga dan pas verder".
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 30 september 2007 @ 11:39:45 #56
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_53584890
Yes, ik mag volgens semester (waarschijnlijk) afstuderen in het buitenland . Ben nu vast vakken aan het inhalen die ik eigenlijk volgend semester zou moeten volgen, ik moet alleen nog zorgen dat mijn derde jaar helemaal is afgerond (erasmus cijfers staan na een jaar nog steeds niet op intranet *boos*).

Ben begonnen met Spaans leren en mijn CV is af, vandaag lekker brieven schrijven
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_53594665
ik zit momenteel in londen om voor 3,5 maand aan het university college london (ucl) te studeren. het geld vliegt werkelijk mijn portemonnee uit (maar dat viel te verwachten natuurlijk), maar ik heb het erg naar mijn zin. morgen is mijn zomervakantie dan toch echt voorbij, in tegenstelling tot de mensen in nederland die al weer een maand bezig zijn

volgens mij is trouwens de reden voor het feit dat veel mensen 's avonds zonder jas rondlopen (hier ook) dat garderobes in clubs zo duur zijn. ik vind 2 pond betalen voor enkel je jas ook erg duur, maar om nu 's nachts een uur (ik loop bijna alles omdat ik zo centraal woon) in de kou in een shirtje zonder mouwen rond te gaan lopen... nee.
  zondag 30 september 2007 @ 19:31:42 #58
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53597446
Vanaf februari tot en met juni zal ik in Trnava (Slovakije) zitten om mijn masterdiploma ingenieur in de elektrotechniek optie automatisering te vervolmaken. Als student in België moet ik wel zeggen dat het meeste door mijn hogeschool wordt geregeld. Dat heeft voordelen (je moet zelf je niet veel aantrekken van administratie enzo), maar ik kon slechts uit 4 ( ) bestemmingen kiezen.

Een klasgenoot doet zijn eindwerk bvb in La Palma, op de sterrenwacht, maar die moet zelf maar af en toe daar zien te geraken om verder te werken, terwijl hij elke week op school wordt verwacht voor labo's.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_53627347
Hey! Heeft iemand ervaring met deze stagebemiddelaars: http://www.wereldstage.com/ ?

Vandaag heb ik een gesprek gehad met mijn opleiding/docent, en die zijn geen voorstanders van een stage in Scandinavië. Voor mijn studierichting zijn er te weinig goede stageplaatsen waar je later echt iets aan hebt, is hun mening(en ik vertrouw ze:p). Dat is wel jammer, maar niet teleurstellend. Er zijn andere landen waar wel stages mogelijk zijn.

Verder heeft mijn opleiding geen contacten met andere opleidingen in het buitenland. Een minor kan ik wel lopen, maar ik ga liever voor een stage. Een engelstalig land heeft nu mijn voorkeur.
  maandag 1 oktober 2007 @ 21:49:51 #60
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53627764
wat dacht je van engeland
pi_53664937
In verband met de Internationalisering is het nu mogelijk voor studenten van mijn afdeling in het 3e jaar een semester stage te lopen in het buitenland, en in het 4e jaar een semester te studeren aan een universiteit in het buitenland. Ik helemaal in de glorie

Hoor ik twee dagen later dat dit niet voor Accountancy studenten geldt omdat die elke week tijdens hun stage en in het 4e jaar tijdens hun minor een dag op school moeten komen voor een verplicht blok
you and I ain't done Zeke!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:40:47 #62
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53665718
jemig, en je kan niet de minor gewoon een jaar later doen ofzo? Dat je alleen nog even je minor haalt aan het begin van het 5e jaar? Zo'n ramp is dat nou ook weer niet enzo..

edit: lijkt mij nogal suf om iets wat je heel erg leuk lijkt te laten schieten voor de rest van je leven door 1 simpel verplicht onderdeel wat je altijd nog kan volgen, je leeft (en studeert) maar 1x natuurlijk
pi_53667443
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 21:32 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Hey! Heeft iemand ervaring met deze stagebemiddelaars: http://www.wereldstage.com/ ?
Een vriend van me heeft er ervaring mee, is kneiterduur maar wel goed. Waarom zoek je zelf overigens niet iets?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:20:27 #64
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53667822
1475 euro voor iets wat ik met 10 mailtjes geregeld had

beetje overdreven in mijn ogen, wel gouden markt
pi_53669749
Kreeg vanmorgen een mailtje van school.. dat je in aanmerking kan komen voor een Master beurs in het Zweden..

Ik heb gewoon via school en een beetje zelf initatief geregeld.. School gaf het voorzetje en ik deed eigenlijk de rest
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53709038
ik heb een vraag:
Ik wil mischien volgend schooljaar in Chili een studie op een universiteit volgen. Maar dan wel de volledige 4 jaar. Nu weet ik dat je dan toch studiefinanciering kan krijgen. Maar ik vroeg me af of het bedrag aan studiefinanciering afhangt van de studiekosten of dat gewoon het bedrag in euros dat je in NL zou krijgen omgerekend wordt naar de lokale munteenheid?
pi_53711261
Gewoon het bedrag dat in euro's zou krijgen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:36:40 #68
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53713480
oftewel,nog verdraait gunstig in het geval van Chili. Zeker ook omdat je je OV kan laten uitbetalen, en dat je sowieso 339,97 krijgt zonder cent terug te hoeven betalen als je in 4 jaar klaar bent.
pi_53716911
Hebben jullie ook (gehad) dat als je eenmaal iets in het buitenland gedaan hebt je nog een keer wilt?

Ik zit nu op stage in Barcelona, ben er nog geen twee maanden, maar toch zit ik al wel te denken of het misschien mogelijk is later nog een keer iets te gaan doen. Weet niet of ik het dan doe, maar toch...
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:08 schreef Johnns het volgende:
In verband met de Internationalisering is het nu mogelijk voor studenten van mijn afdeling in het 3e jaar een semester stage te lopen in het buitenland, en in het 4e jaar een semester te studeren aan een universiteit in het buitenland. Ik helemaal in de glorie

Hoor ik twee dagen later dat dit niet voor Accountancy studenten geldt omdat die elke week tijdens hun stage en in het 4e jaar tijdens hun minor een dag op school moeten komen voor een verplicht blok
Bij mij kon het eerst ook niet met de minor, maar na wat praten met de leraren kon het wel. Het is alleen maar goed voor je ontwikkeling, dus waarom zouden ze dat tegen houden?
pi_53717500
Hey, dit topic had ik nog niet gevonden!
Ik zit nu voor een semester in Göteborg, Zweden via Erasmus en bevalt goed
Wat ik hierboven lees is wel waar ja: zie hier nog steeds zweden in korte broek lopen, maar ook genoeg zweden met dikke sjaal en muts. Erg vreemd gezicht
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:07:51 #71
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53718612
JeroenV, ik heb zelfs zoiets van: Het is een keertje leuk, maar vind het studeren in nederland ook erg leuk dus ik hoef niet perse nog iets ofzo. Ik ga wel weer reizen, maar dat vond ik altijd wel leuk
pi_53735924
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:57 schreef JeroenV het volgende:
Hebben jullie ook (gehad) dat als je eenmaal iets in het buitenland gedaan hebt je nog een keer wilt?

Ik zit nu op stage in Barcelona, ben er nog geen twee maanden, maar toch zit ik al wel te denken of het misschien mogelijk is later nog een keer iets te gaan doen. Weet niet of ik het dan doe, maar toch...
[..]

Bij mij kon het eerst ook niet met de minor, maar na wat praten met de leraren kon het wel. Het is alleen maar goed voor je ontwikkeling, dus waarom zouden ze dat tegen houden?

Ik zit er idd over na te denken om nog een keer zoiets te gaan doen. Ik doe nu een semester studeren, maar een stage lijkt me ook nog leuk. Maar goed, ik heb niet echt concrete plannen Als ik in Nederland zou blijven, zou ik het ook goed vinden, want daar heb ik het ook wel naar m'n zin
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 01:08:11 #73
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53735952
Ik ga afstuderen in Kenia, Nairobi
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:33:40 #74
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_53749673
Welke studie, welke universiteit en pas je op dat je niet bestolen wordt in nairobbery?
pi_53749955
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:19 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Hey, dit topic had ik nog niet gevonden!
Ik zit nu voor een semester in Göteborg, Zweden via Erasmus en bevalt goed
Wat ik hierboven lees is wel waar ja: zie hier nog steeds zweden in korte broek lopen, maar ook genoeg zweden met dikke sjaal en muts. Erg vreemd gezicht


Hey, dan zit ik vlakbij jou in de buurt . (Borås) en ja, ik sta hier ook een beetje van te kijken. Meiden in korte rokjes en hotpants bij 12 graden en mensen die al met dikke handschoenen lopen.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53750790
Het bedrijf in New York waar ik stage wil gaan lopen heeft nu geen vacatures voor internships. Ik ga in ieder geval nog wel proberen om het voor elkaar te krijgen.

En anders wordt het waarschijnlijk 6 maanden San Francisco
pi_53756909
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:08 schreef Johnns het volgende:
In verband met de Internationalisering is het nu mogelijk voor studenten van mijn afdeling in het 3e jaar een semester stage te lopen in het buitenland, en in het 4e jaar een semester te studeren aan een universiteit in het buitenland. Ik helemaal in de glorie

Hoor ik twee dagen later dat dit niet voor Accountancy studenten geldt omdat die elke week tijdens hun stage en in het 4e jaar tijdens hun minor een dag op school moeten komen voor een verplicht blok

Gruwelijk nieuws mensen. Ik heb even contact gehad met de mensen die gaan over het Internationaliseringsbeleid, en guess what: Ik mag toch naar het buitenland Zowel tijdens de stage (1 semester) in het derde jaar, als 1 semester uitwisseling aan een buitelandse universiteit in het 4e jaar
you and I ain't done Zeke!
pi_53758264
Als je zo'n stage gaat lopen in het buitenland, moet je dan vooraf een woonadres vinden, of komt het soms voor dat er al iets geregeld wordt?
pi_53759506
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:45 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Hey, dan zit ik vlakbij jou in de buurt . (Borås) en ja, ik sta hier ook een beetje van te kijken. Meiden in korte rokjes en hotpants bij 12 graden en mensen die al met dikke handschoenen lopen.


Mocht je in de buurt zijn, drop me a message. Mini-Fok-meet
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_53759570
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:35 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

Mocht je in de buurt zijn, drop me a message. Mini-Fok-meet


In dat geval wil ik het ook horen, dan kom ik ook even langs!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:48:36 #81
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53759720
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:58 schreef Wiehoe het volgende:
Als je zo'n stage gaat lopen in het buitenland, moet je dan vooraf een woonadres vinden, of komt het soms voor dat er al iets geregeld wordt?

Als je gaat studeren aan de universiteit dan is het via de universiteit vaak te regelen, in ieder geval voor tijdelijk onderkomen.

Voor gewoon stages aan bedrijven kan je het beste gewoon via internet aan de slag. Er is veel te regelen via internet. Ideaal is, en daar kom ik nu pas achter, dat je iets regelt voor de eerste week en dat je dan in die eerste week gewoon aan het zoeken gaat voor onderkomen. Veel internetadvertenties van gastgezinnen/studenten kamerverhuur willen graag hun huurder in levende lijve ontmoeten. Maar goed, dit is niet altijd nodig natuurlijk, dus je kan ook al vanaf thuis gewoon lekker aan de slag gaan.

Reken er wel op dat je meer betaald dan mensen normaal in het land doen, puur omdat je niet echt in de positie zit om alleen het beste van het beste te hoeven accepteren. Maar gewoon een kamer van 15m2 en een badkamer keuken gebruik in een rustige buurt is vrij makkelijk te vinden vaak, is mijn ervaring.
pi_53759880
Oke bedankt Het leek me leuk om stage te gaan lopen in Zambia. Het is dan wel handig om vooraf te weten of je onderdak kan krijgen
pi_53759944
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:35 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

Mocht je in de buurt zijn, drop me a message. Mini-Fok-meet


Zal ik doen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:42:43 #84
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_53760749
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:57 schreef Wiehoe het volgende:
Oke bedankt Het leek me leuk om stage te gaan lopen in Zambia. Het is dan wel handig om vooraf te weten of je onderdak kan krijgen

Zambia is natuurlijk wel een ander verhaal dan een Westers land. Wil je op het platteland of in de stad gaan zitten?
pi_53761445
Nou ja, de stageplek waar ik misschien heen ga, is een project dat te maken heeft met het Ministry of Science Technology and Vocational Training. Dus dat zou waarschijnlijk in een stad zijn.
  zondag 7 oktober 2007 @ 13:12:11 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53761478
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:33 schreef nickybol het volgende:
Welke studie, welke universiteit en pas je op dat je niet bestolen wordt in nairobbery?


Environmental Science, Universiteit Wageningen. Ja, ik zal opletten Schijnt inderdaad nogal een crimineel boeltje te kunnen zijn daar ja..
pi_53770526
Heeft iemand hier ervaringen met een technische stage in Indonesie?
Ik wil dit misschien volgend jaar doen en wil dit dan waarschijnlijk via wereldstage regelen...
Ik hoor dat ze erg duur zijn... kan iemand mij hier meer over vertellen die zijn/haar stage ook via wereldstage heeft geregeld? Ik heb zelf ook al het internet uitgepluist maar kan moeilijk info vinden over een stage in Indonesie...
pi_53773822
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:57 schreef JeroenV het volgende:
Hebben jullie ook (gehad) dat als je eenmaal iets in het buitenland gedaan hebt je nog een keer wilt?

Ik zit nu op stage in Barcelona, ben er nog geen twee maanden, maar toch zit ik al wel te denken of het misschien mogelijk is later nog een keer iets te gaan doen. Weet niet of ik het dan doe, maar toch...
[..]


Sterker nog, ik ben nu bezig mijn verblijf met een semster te verlengen tot 1 studiejaar. Het bevalt erg goed hier! (=Noorwegen, Oslo) Later terugkomen was qua beurs erg lastig, dus was dit de betere oplossing.
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:19 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Hey, dit topic had ik nog niet gevonden!
Ik zit nu voor een semester in Göteborg, Zweden via Erasmus en bevalt goed
Wat ik hierboven lees is wel waar ja: zie hier nog steeds zweden in korte broek lopen, maar ook genoeg zweden met dikke sjaal en muts. Erg vreemd gezicht



He, ik was vorige week nog In Göteborg . De Zweden waren zo moelijk nog meer Barbie en Ken dan de Noren. Was een leuke stad, uitgaan op de Aveny was erg ehm, Scandinavisch zullen we maar zeggen. Maar had een leuke avond in de Lounge(s)...
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:15:13 #89
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53777046
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:32 schreef OctaviaNus het volgende:
Heeft iemand hier ervaringen met een technische stage in Indonesie?
Ik wil dit misschien volgend jaar doen en wil dit dan waarschijnlijk via wereldstage regelen...
Ik hoor dat ze erg duur zijn... kan iemand mij hier meer over vertellen die zijn/haar stage ook via wereldstage heeft geregeld? Ik heb zelf ook al het internet uitgepluist maar kan moeilijk info vinden over een stage in Indonesie...


Stages worden niet 'aangeboden' op internet, daar moet je zelf achteraan. Dus je mailthet bedrijf/instelling en je zegt dat je graag (gratis!!) een half jaar voor ze zou willen werken. Dan leg je uit wat voor soort werkzaamheden je kan verrichten, en wat voor expertise jij wil leren van hun. Vaak snappen ze heus wel wat een stage inhoud dus zoveel woorden hoef je er ook weer niet aan kwijt. Vaak lukt het wel binnen een mailtje of 10. En dan moet je het even kortsluiten met je eigen opleidinginstelling.

Zo'n bedrijf als wereldstage vraagt voor dezelfde werkzaamheden 1475 euro. Ieder zijn eigen mening, maar ik vind dat best veel geld voor iets dat je zelf ook kan regelen. Daarnaast moet je het gegelen met je eigen instelling alsnog zelf doen van hun.

Maar ze zullen hun werk vast wel goed doen, daar niet van. (wie niet, voor zoveel geld :p )
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:30:10 #90
181454 PinPine
Have to return some videotapes
pi_53777554
Afgelopen vrijdag een definitieve bevestigingsbrief gekregen van de University of Lethbridge Canda.

3 jan is het vlieg vlieg naar Canada
God Dammit Loch Ness Monster, I ain't gonna give you no tree fiddy!
pi_53868781
gefeliciteerd ik hoop dat je de voorbereiding goed door komt en een leuke tijd krijgt
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:57:05 #92
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_53869930
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:32 schreef OctaviaNus het volgende:
Ik wil dit misschien volgend jaar doen en wil dit dan waarschijnlijk via wereldstage regelen...
Ik hoor dat ze erg duur zijn... kan iemand mij hier meer over vertellen die zijn/haar stage ook via wereldstage heeft geregeld? Ik heb zelf ook al het internet uitgepluist maar kan moeilijk info vinden over een stage in Indonesie...
Een vriendin van mij heeft stage gelopen bij wereldstage zélf en het is wel allemaal goed geregeld maar het wil nog wel eens voorkomen dat ze iets vinden wat onder je niveau is, dus let daar wel even op!

Gisteren was de buitenlandmanifestatie op de HvA, erg leuk om al die mensen te vertellen over Berlijn haha. Heb gelijk weer de kriebels om weg te gaan
Levenswerk: Berlijn Blog.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:40:40 #93
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53875908
komende zaterdag een beurs van mijn eigen uni in Londen, en aangezien ik wel vaker voor 'voorlichting' werk, en ik qua reiskosten wel goedkoop ben, vroegen ze of ik even wil helpen daar...

...mijn werk komt me achternagevlogen
pi_53878434
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:41 schreef Roosje11 het volgende:
tvp vanuit Manchester!

Ik kan Manchester echt aan iedereen aanraden. In het zuiden van de stad zitten 2 universiteiten, Uni of Manchester, en Metropolitan University of Manchester. Ik ga naar de Uni of Manchester, die vorig jaar de Times University of the Year award heeft gewonnen.
In het zuiden van Manchester wonen dus enorm veel studenten. Dit gedeelte van de stad heeft zelfs de grootste studentenpopulatie in heel Europa. Bij de introductie werd verteld dat er in het zuiden van de stad wel 100.000 (!!) studenten wonen. In een stad waar 500.000 mensen wonen is dit dus best wel een groot aantal.
Als je op straat loopt zie je echt alleen maar jonge mensen, niet normaal, maar wel heel erg leuk.

Tot nu toe nog niet heel veel verschillen opgemerkt tussen engeland en nederland, wel wat kleine dingen:
- engelsen dragen geen jassen, echt niet! Als we s avonds uitgaan lopen de meisjes gewoon in hempjes en korte rokjes over straat, terwijl het echt ijskoud is!
- er worden geen telefoonnummers uitgewisseld maar alles gaat hier via facebook, "are you on facebook?" is hier synoniem voor "mag ik je nummer?"
- engelsen zijn AARDIG! no offense...maar vergeleken met Nederlanders...wow!

Lessen zijn deze week begonnen, ook daar niet echt heel veel verschil met NL. De werkgroepen zijn wat stiller, hoorde van mijn coordinator hier op de uni dat ze altijd wel blij zijn met Erasmus studenten omdat die de werkgroepen wat levendiger maken, hihi.
Studie last wel wat zwaarder dan in NL, maar daar had ik wel op gerekend.

Nou alleen nog een baantje vinden want Engeland is duuurrrrr.....
Leuk dat je het naar je zin hebt! Manchester is leuk!!! Hoe vind je het nightlife daar?

En hoe vind je 't niveau van de uni daar verder? Woon je in een Hall of Residence?
You gotta learn to live
and live and learn
pi_53884122
Nightlife bevalt me heel erg. Moet wel even wennen aan dat het allemaal wat eerder begint. In Amsterdam ga ik nooit voor 11 uur savonds de deur uit en ben ik nooit voor 1 uur in een club, maar hier gaan de clubs al om 2 uur dicht, en je moet eigenlijk wel om 8 uur in de pub zijn om echt wat van de avond mee te kijgen. Ik ben tot nu toe nog niet echt veel in clubs geweest, een keer in Tiger tiger, en afgelopen woensdag in de M2, bij de Athletic Union, echt heel erg leuk. Ben eigenlijk vooral bij huis feestjes en in pubs geweest, love the Footage!
Ik vind het niveau van de uni tot nu toe een beetje tegenvallen. De professoren lezen de hoorcolleges gewoon voor! geen spontaniteit, dat vind ik een beetje jammer. Wat wel anders is dan in a'dam is dat de professoren hier ook werkgroepen geven, dat heb ik in amsterdam nog niet meegemaakt.
Ik woon idd in een hall of residence, whitworth park, aan oxford road. De locatie is echt perfect, vlakbij waar mijn lessen zijn en vlakbij supermarkten, rusholme, curry mile en met de bus ben je binnen 5 min. in het centrum.
Ben jij zelf ook in Manchester geweest?

Waar ik wel echt van baal, is dat die stomme UvA nog steeds(!!) niet die Erasmus beurs heeft gestort, ik heb t gewoon nodig nu, ik zit hier al een maand!. Hebben meer mensen die nu in het buitenland zitten de beurs nog niet ontvangen?
the liver is evil, it must be punished
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:55:23 #96
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53884228
Aan de VU krijg je de beurs pas achteraf, na een samenvattingkje van je verrichte werkzaamheden en resultaten.
Maar goed, cambridge zit niet in de erasmus, en ik krijg vanuit de uni een compensatie tegemoetkoming (die evenhoog is). Misschien dat het dan anders is natuurlijk.
pi_53884414
Ik zit nu bijna 2 maanden in Korea, ik moet zeggen de cultuurshock is over, de eerste extase heeft nu wel beetje plaatsgemaakt voor dagelijkse sleur en begin ook wel dingen aan NL te missen nu. Nog steeds geweldige tijd hier maar puur volgens het behaviour boekje het dipje na je eerst 2 maanden. De tentamens komen er nu aan, niets is meer echt nieuw en nu moet je jezelf gaan vermaken. De lokale kroegjes ook wel gezien nu. Zal na de tentamen tijd wel over zijn hoop ik.
pi_53884701
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:03 schreef Underdoggy het volgende:
Ik zit nu bijna 2 maanden in Korea, ik moet zeggen de cultuurshock is over, de eerste extase heeft nu wel beetje plaatsgemaakt voor dagelijkse sleur en begin ook wel dingen aan NL te missen nu. Nog steeds geweldige tijd hier maar puur volgens het behaviour boekje het dipje na je eerst 2 maanden. De tentamens komen er nu aan, niets is meer echt nieuw en nu moet je jezelf gaan vermaken. De lokale kroegjes ook wel gezien nu. Zal na de tentamen tijd wel over zijn hoop ik.
Ik weet precies wat je bedoeld! Zeker nu ik veel moet studeren en dus veel op m'n kamer zit hier.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:53:40 #99
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53885328
Ook zonder cultuurschok krijg je die 2 maanden dreun wel, alleen in iets mindere mate. Ik heb vooral het gevoel dat ik veel leuke dingen in Nederland mis, die nu allemaal plaats vinden (feestjes van vrienden etc.). Ook al zijn de feestjes hier ook leuk, je denkt er toch aan. Maar goed, het is nog altijd een achtergrond gevoel en mezelf kennende zal het nooit de overhand nemen
pi_53886098
Ook hier ben ik het mee eens
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_53887130
Ik heb echt totaal geen last vane en dip (gehad) en zit hier (Oslo) nu 2,5 maand. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, veel leuke mensen om me heen, hoop te doen, beetje studeren tussendoor... Ik heb domweg geen wijd voor een dip of om mensen te missen.
De enige "dip" die ik had was het idee dat ik het leven hier na 5 maanden zou moeten missen. Als "remedie" heb ik toen maar gevraagd of ik nog een half jaar kon blijven . Wacht overigens nog steeds op antwoord.

Over de beurs, ik studeer aan de UU en het heeft een eeuwigheid geduurd voor alles rond was. Nu heb ik nog geen info over ht verslag, terwijl ze steeds roepen dat ik er tijdig aan moet beginnen. Tja wil ik best, maar er staat nog geen info online. En steeds geven ze de Europee Commissie de schuld, maar ik betwijfel of zíj de schuldige zijn....
pi_53887537
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:53 schreef Grumpey het volgende:
Ook zonder cultuurschok krijg je die 2 maanden dreun wel, alleen in iets mindere mate. Ik heb vooral het gevoel dat ik veel leuke dingen in Nederland mis, die nu allemaal plaats vinden (feestjes van vrienden etc.). Ook al zijn de feestjes hier ook leuk, je denkt er toch aan. Maar goed, het is nog altijd een achtergrond gevoel en mezelf kennende zal het nooit de overhand nemen
Moet zeggen dat ik dat gevoel ook af en toe heb, zeker als je vrienden uit automatisme bellen of je mee gaat stappen.. en dan realiseren dat je niet in Nederland bent.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53889684
Het is denk ik voornamelijk de cultuurshock wat het bij mij veroorzaakt. Ben best wel gehecht aan hoe alles in NL zo goed voor elkaar is. Hier loop je echt in een isolement met een stel buitenlanders. De lokale bevolking spreekt geen enkele taal en elke dag is het weer jezelf met handen en voeten begrijpbaar maken. Het pielen met chopsticks, het altijd weer afwachten of je eten beetje fatsoenlijk smaakt, het delen van een veel te kleine kamer. Het zijn kleine dingen die absoluut niet de overhand krijgen bij mij, maar waar je je na een tijdje wel wat aan gaat ergeren.
pi_53890746
wacht maar tot je weer terug bent in Nederland. dan krijg je vaak last van de 're-entry shock'. misschien nog wel erger dan de 2maanden dip. aan beide vrij weinig tegen te doen, moet je even doorheen.
pi_53895004
hebben jullie er geen last van dat alles veel moeilijker te regelen is omdat je geen inwoner van het land bent, hoewel je wel een woonadres, maar niet de nationaliteit hebt? Ik wilde dus een telefoonabonnement afsluiten hiet in Engeland, maar werd gewoon bij bijna elke provider geweigerd! omdat ik dus geen credit history heb, ben uiteindelijk met veel moeite aangenomen bij O2, na het betalen van een 150 pond deposit, om zeker te weten dat ik wel ga betalen. Had ik eindelijk dat abbo, wilde ik even me ouders in NL bellen, blijkt dat je nog eens 100 pond deposit moet betalen als je internationale telefoontjes wilt kunnen maken! wat een assholes.
Ook het openen van een bankrekening heeft me bijna een maand geduurd, werd hele tijd van kastje naar de muur gestuurd en weetr terug...Jullie ook problemen ondervonden?
the liver is evil, it must be punished
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:29:05 #106
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53895195
Ik heb ook die problemen roosje, maar ik heb het gewoon opgelost door dan maar geen bankrekening te hebben (1x groot bedrag pinnen) en het bij prepaid te houden

Het is maar tijdelijk denk ik dan, als ik hier langer gezeten had had ik het wel gedaan overigens.
pi_53895679
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:14 schreef Dizzee het volgende:
wacht maar tot je weer terug bent in Nederland. dan krijg je vaak last van de 're-entry shock'. misschien nog wel erger dan de 2maanden dip. aan beide vrij weinig tegen te doen, moet je even doorheen.
Ik denk persoonlijk dat ik daar erg veel moeite mee zal krijgen, aangezien ik nu 6 maand weg ben uit nederland en pas in Juli weer echt terug ben in Nederland. Daarentegen ben ik waarschijnlijk maar 4-5 maand in Nederland en zal ik al weer naar het buitenland moeten gaan voor mn opleiding!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_53896241
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:29 schreef Grumpey het volgende:
Ik heb ook die problemen roosje, maar ik heb het gewoon opgelost door dan maar geen bankrekening te hebben (1x groot bedrag pinnen) en het bij prepaid te houden

Het is maar tijdelijk denk ik dan, als ik hier langer gezeten had had ik het wel gedaan overigens.
Ik heb een iets duurder betaalpakket genomen bij mijn Nederlandse bank (postbank). Kostte me 30 euro per jaar (dus doe ik gewoon 1 jaar) en dan kun je gratis pinnen in niet-euro landen. Scheelde me 1,82 per keer pinnen. Ik hoef dus niet steeds godsvermogens op te nemen om geld te besparen. Zat ook een "gratis" creditcard bij, die ik hier veel gebruik, omdat mijn pinpas niet overal geaccepteerd wordt.
pi_53900768
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:21 schreef Roosje11 het volgende:
hebben jullie er geen last van dat alles veel moeilijker te regelen is omdat je geen inwoner van het land bent, hoewel je wel een woonadres, maar niet de nationaliteit hebt? Ik wilde dus een telefoonabonnement afsluiten hiet in Engeland, maar werd gewoon bij bijna elke provider geweigerd! omdat ik dus geen credit history heb, ben uiteindelijk met veel moeite aangenomen bij O2, na het betalen van een 150 pond deposit, om zeker te weten dat ik wel ga betalen. Had ik eindelijk dat abbo, wilde ik even me ouders in NL bellen, blijkt dat je nog eens 100 pond deposit moet betalen als je internationale telefoontjes wilt kunnen maken! wat een assholes.
Ook het openen van een bankrekening heeft me bijna een maand geduurd, werd hele tijd van kastje naar de muur gestuurd en weetr terug...Jullie ook problemen ondervonden?
In Zweden heb je bijna voor alles je persoonlijke nummer nodig, wil ik dus een account aanmaken bij een onlineboekwinkel, moet ik dus een persoonlijk nummer hebben.

Die heb ik wel, maar dat is maar een tijdelijk en die wordt door niet veel bedrijven geaccepteerd. Dan maar via de boekwinkel van school bestellen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:44:40 #110
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53901211
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 22:15 schreef MevrouwLili het volgende:

[..]

Ik heb een iets duurder betaalpakket genomen bij mijn Nederlandse bank (postbank). Kostte me 30 euro per jaar (dus doe ik gewoon 1 jaar) en dan kun je gratis pinnen in niet-euro landen. Scheelde me 1,82 per keer pinnen. Ik hoef dus niet steeds godsvermogens op te nemen om geld te besparen. Zat ook een "gratis" creditcard bij, die ik hier veel gebruik, omdat mijn pinpas niet overal geaccepteerd wordt.
klinkt als een goede, bruikbare tip...en een gemiste kans voor mezelf . Goed geregeld!
pi_53901429
tvp, hoop vanaf eind januari volgend jaar voor 12 tot 16 weken in Engeland te zitten, druk bezig bedrijf te zoeken in Londen want als het even kan wil ik daarheen. Dinsdag gesprek op het hoofdkantoor van een Nederlands bedrijf wat net een vestiging in Londen heeft geopend
pi_53902911
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 01:44 schreef Grumpey het volgende:

[..]

klinkt als een goede, bruikbare tip...en een gemiste kans voor mezelf . Goed geregeld!
ik weet niet hoe lang je daar nog bent, maar volgens mij kon ik alles via internet regelen... Dan zou je het alsnog kunnen doen
pi_53904145
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 01:18 schreef PieterBas het volgende:

[..]

In Zweden heb je bijna voor alles je persoonlijke nummer nodig, wil ik dus een account aanmaken bij een onlineboekwinkel, moet ik dus een persoonlijk nummer hebben.

Die heb ik wel, maar dat is maar een tijdelijk en die wordt door niet veel bedrijven geaccepteerd. Dan maar via de boekwinkel van school bestellen
Ja pcies, zelfs met betalen met m'n creditcard vragen ze soms naar m'n persoonsnummer Ik heb toch niet voor niks een PINcode op dat ding of wel
Verder kost het allemaal wel wat extra moeite om iets geregeld te krijgen, maar wat me pas echt opvalt is de lakse houding van sommige andere internationale studenten hier :S Ach we zien wel en als het niet meteen lukt geven ze maar op. Niet te geloven af en toe. (misschien komt het omdat ik m'n hele trip hierheen zelf heb moeten regelen en ik gewend ben aan wat tegenwerking en stug volhouden wat ik wil, maar toch)
Wat de vergoeding betreft: Ik heb me 1 dag voor de deadline (31 mei) aangemeld en ik heb de beurs al een week of 2 op m'n rekening staan. Is nu 3/4 van het bedrag en de rest krijg ik na terugkomst en schrijven van het bijbehorende verslag.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_53904175
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:28 schreef MevrouwLili het volgende:
Ik heb echt totaal geen last vane en dip (gehad) en zit hier (Oslo) nu 2,5 maand. Ik heb het hier ontzettend naar mijn zin, veel leuke mensen om me heen, hoop te doen, beetje studeren tussendoor... Ik heb domweg geen wijd voor een dip of om mensen te missen.
De enige "dip" die ik had was het idee dat ik het leven hier na 5 maanden zou moeten missen. Als "remedie" heb ik toen maar gevraagd of ik nog een half jaar kon blijven . Wacht overigens nog steeds op antwoord.

Over de beurs, ik studeer aan de UU en het heeft een eeuwigheid geduurd voor alles rond was. Nu heb ik nog geen info over ht verslag, terwijl ze steeds roepen dat ik er tijdig aan moet beginnen. Tja wil ik best, maar er staat nog geen info online. En steeds geven ze de Europee Commissie de schuld, maar ik betwijfel of zíj de schuldige zijn....
Ik ben ook weg vanuit de UU en bij mij hadden ze een fout gemaakt met het Erasmus contract, dus ik hoorde maar niks en ik hoorde maar niks tot ik ze uiteindelijk ging stalken met emailtjes en toen kreeg ik eerst te horen dat ik iets niet had gedaan en toen later kwamen ze erachter dat het toch hun fout was

Stomme beurzen
pi_53904324
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 11:28 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

Ja pcies, zelfs met betalen met m'n creditcard vragen ze soms naar m'n persoonsnummer Ik heb toch niet voor niks een PINcode op dat ding of wel
Verder kost het allemaal wel wat extra moeite om iets geregeld te krijgen, maar wat me pas echt opvalt is de lakse houding van sommige andere internationale studenten hier :S Ach we zien wel en als het niet meteen lukt geven ze maar op. Niet te geloven af en toe. (misschien komt het omdat ik m'n hele trip hierheen zelf heb moeten regelen en ik gewend ben aan wat tegenwerking en stug volhouden wat ik wil, maar toch)
Wat de vergoeding betreft: Ik heb me 1 dag voor de deadline (31 mei) aangemeld en ik heb de beurs al een week of 2 op m'n rekening staan. Is nu 3/4 van het bedrag en de rest krijg ik na terugkomst en schrijven van het bijbehorende verslag.
Ik denk dat vooral de West Europese exchange students de nodige bureaucratie zijn gewend en dus zelf wel weten dat je soms formulier A1203b eerst moet invullen voor dat je in de rij voor loket C123G7 mag staan.

* PieterBas realiseert zich dat ie zijn nieuwe student discount kaart nog niet heeft ontvangen.. moet daar ook maar eens achter aangaan..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53906228
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 01:18 schreef PieterBas het volgende:

[..]

In Zweden heb je bijna voor alles je persoonlijke nummer nodig, wil ik dus een account aanmaken bij een onlineboekwinkel, moet ik dus een persoonlijk nummer hebben.

Die heb ik wel, maar dat is maar een tijdelijk en die wordt door niet veel bedrijven geaccepteerd. Dan maar via de boekwinkel van school bestellen
Dat vind ik dus ook heel irritant, je krijgt pas een persoonsnummer als je hier minstens 1 jaar woont. Een supermarkt bonuskaart aanvragen lukt niet eens zonder dat nummer. Niet heel belangrijk, maar wel gruwelijk irritant. En dan winkelpersoneel dat niet kan geloven dat je *echt* geen persoonsnummer hebt. Maar moet je nagaan hoeveel de regering hier (potentieel) over de inwoners weet...

Over welke internetboekhandel ging het trouwens PieterBas? Dan weet ik dat ik het daar niet moet proberen.

Ik heb trouwens zonder al te veel problemen hier een bankrekening geopend (bij Nordea), gewoon alle bewijzen mee dat je hier echt studeert enzo. Schijnbaar is het trouwens niet bij alle banken zo makkelijk.
pi_53906402
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:37 schreef MevrouwLili het volgende:
Groetjes uit Noorwegen
(studeer kunstgeschiedenis in Oslo)
Ik heb duidelijk het topic niet goed doorgelezen, want ik zie dit nu pas staan. Ik studeer nu kunstgeschiedenis in Stockholm Bij mij wordt het m'n minor (als ik m'n tentamens haal...). MevrouwLili, is het voor jou ook een minor, of studeer je in Nederland ook KG? Volg je het trouwens in het Noors? En hoe bevalt het je in het algemeen, al tentamens gehad?

Voor de andere mensen in Zweden: hebben jullie jezelf geregistreerd bij Migrationsverket, dat je hier (langer dan 3 maanden) bent? Ben je het nog van plan?
pi_53906627
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:01 schreef mel723 het volgende:

Voor de andere mensen in Zweden: hebben jullie jezelf geregistreerd bij Migrationsverket, dat je hier (langer dan 3 maanden) bent? Ben je het nog van plan?
Dit heb ik samen met alle andere studenten gedaan op de tweede dag op de hogeschool hier, dus ja ik heb het gedaan, aangezien ik hier 10 maanden verbljf
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_53907034
Hm. Ze hebben er hier verder niets over gezegd, en ik ga binnenkort ook een paar daagjes naar NL dus op die manier ben ik er niet langer dan 3 maanden. Dus weet niet of ik het nou zal gaan doen.
Hoe bewijs je trouwens ook dat je genoeg geld hebt? Daar zijn ze niet bepaald duidelijk over.
pi_53907527
Bijvoorbeeld:
- Een brief van de IB-groep waarop het bedrag staat aangegeven dat je krijgt.
- Een brief van je ouders waarin zij verklaren jou voor bedrag X per maand te ondersteunen
- Een bankafschrift van de rekening waar je spaargeld op staat
- Bankafschriften waar je inkomsten van de afgelopen tijd op staan.

Reken erop dat je een inkomen van rond de 500 euro per maand moet kunnen aantonen.

Hoe het precies zit weet ik niet. De Zweedse website heeft het over 'voeldoende middelen' en dat kan heel breed uitgelegd worden. In sommige EU-landen verschilt het van gemeente tot gemeente, op de ene plek moet je alle inkomsten met bewijsstukken aantonen, en in de buurgemeente is één bankafschrift met 500,- inkomsten al genoeg.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2007 15:18:18 ]
pi_53907909
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:51 schreef mel723 het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook heel irritant, je krijgt pas een persoonsnummer als je hier minstens 1 jaar woont. Een supermarkt bonuskaart aanvragen lukt niet eens zonder dat nummer. Niet heel belangrijk, maar wel gruwelijk irritant. En dan winkelpersoneel dat niet kan geloven dat je *echt* geen persoonsnummer hebt. Maar moet je nagaan hoeveel de regering hier (potentieel) over de inwoners weet...

Over welke internetboekhandel ging het trouwens PieterBas? Dan weet ik dat ik het daar niet moet proberen.

Ik heb trouwens zonder al te veel problemen hier een bankrekening geopend (bij Nordea), gewoon alle bewijzen mee dat je hier echt studeert enzo. Schijnbaar is het trouwens niet bij alle banken zo makkelijk.
www.bokus.com. Wat opzich een hele netje site is, want veel staat ook in het Engels beschreven, maar ja mijn persoonnummer werd hier niet geaccepteerd
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:01 schreef mel723 het volgende:

[..]

Ik heb duidelijk het topic niet goed doorgelezen, want ik zie dit nu pas staan. Ik studeer nu kunstgeschiedenis in Stockholm Bij mij wordt het m'n minor (als ik m'n tentamens haal...). MevrouwLili, is het voor jou ook een minor, of studeer je in Nederland ook KG? Volg je het trouwens in het Noors? En hoe bevalt het je in het algemeen, al tentamens gehad?

Voor de andere mensen in Zweden: hebben jullie jezelf geregistreerd bij Migrationsverket, dat je hier (langer dan 3 maanden) bent? Ben je het nog van plan?
Moet ik nog doen . Welke formulier was het nou?
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53907951
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:43 schreef mel723 het volgende:
Hm. Ze hebben er hier verder niets over gezegd, en ik ga binnenkort ook een paar daagjes naar NL dus op die manier ben ik er niet langer dan 3 maanden. Dus weet niet of ik het nou zal gaan doen.
Hoe bewijs je trouwens ook dat je genoeg geld hebt? Daar zijn ze niet bepaald duidelijk over.
bij mij ging het bewijs met een handtekening op papier dat ik genoeg geld had
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_53908098
- laat maar -

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2007 15:51:36 ]
pi_53908750
PieterBas, je hoeft alleen je persoonsnummer te geven als je een factuur wil krijgen. Als je met een creditcard betaalt hoeft het niet!

Als je je studentenkaart trouwens nog niet hebt, check dan even op www.studentkortet.se (links blauwe knop 'ditt kort, leveransstatus' waar die blijft. Met die kaart krijg je ook meteen korting bij o.a. bokus.
pi_53909523
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 16:27 schreef mel723 het volgende:
PieterBas, je hoeft alleen je persoonsnummer te geven als je een factuur wil krijgen. Als je met een creditcard betaalt hoeft het niet!

Als je je studentenkaart trouwens nog niet hebt, check dan even op www.studentkortet.se (links blauwe knop 'ditt kort, leveransstatus' waar die blijft. Met die kaart krijg je ook meteen korting bij o.a. bokus.
Ik heb hem wel, maar ik moest een nieuwe aanvragen, nadat mijn portomonnee was je gejat tijdens een weekendje Stockholm. Dit gaat via mijn student union , maar als het goed was zal deze naar mijn studentenflat gestuurd worden.

Ik heb trouwens een Mecenat studentkortet, die is volgens met even wat anders dan die van studentkortet

[ Bericht 10% gewijzigd door PieterBas op 13-10-2007 17:23:15 ]
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53910554
Er zijn er twee inderdaad, mecenat (wit) en studentkortet (geel). Waarom ze dat zo doen weet ik niet. Ik heb ze iig allebei opgestuurd gekregen.
pi_53915040
Ik moet hier eigenlijk ook een verblijfsvergunning aanvragen ivm de 3 maanden zonder visa etc, maar ik blijf maar 5 maanden en om nou voor 5 maanden al die trubbel te doen en ook nog eens 50 euro te betalen

Ik heb niet het idee dat iemand het controleert en als ik gewoon niet werk (waarvoor je een belastingkaart moet hebben) dan gaan ze het ook niet controleren denk ik.... Volgens mij heeft het meerendeel van de uitwisselingsstudenten hier dus ook niks aangevraagd
pi_53917304
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:18 schreef mel723 het volgende:
Er zijn er twee inderdaad, mecenat (wit) en studentkortet (geel). Waarom ze dat zo doen weet ik niet. Ik heb ze iig allebei opgestuurd gekregen.
Ik zal maandag wel even op de student union gaan vragen hoe lang het ongeveer duurt en anders vraag ik wel een nieuwe aan
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53926927
Hallo,

Afgelopen week een gesprek gehad met mijn studiebegeleider, even wat dingen geplanned enzo, allemaal mooi. Maar nu kwam ik met de vraag dat het mij wel leuk leek om aan een andere stad te gaan studeren in Nederland. Nu vroeg zij zich af waarom in Nederland? Buitenland had ik nog nooit echt serieus over na gedacht. Nu kreeg ik een lijstje mee met universiteiten waar de uni waar ik studeer (Wageningen) contact mee heeft. Nu stelde mijn studieadviseur voor om dat dan van september t/m december 2008 te gaan doen. Bonn stond ook op het lijstje, aangezien deze stad toch nog relatief dicht bij Nederland ligt is het toch nog mogelijk om af en toe eens terug naar Nederland te gaan. Weet iemand hoe studeren in Bonn is? Is het een beetje makkelijk om aan een kamer te komen?
Ik hoorde dat wanneer je naar het buitenland gaat een Erasmus vergoeding oid van 200 euro krijgt? Blijf je gewoon studiefinanciering ontvangen? Zo ja dan is het financieel toch wel heel aantrekkelijk om naar bijv. Duitsland te gaan? (aangezien je gewoon 200 euro extra p/maand krijgt in vergelijking met Nederland)
Hoe zit het verder met papierwerk? Is het eenvoudig om zo'n Erasmus beurs aan te vragen?
Hoe zit het met tentamens? Stel je haalt er eentje niet? Moet je dan je Erasmus beurs terug betalen?
Ik hoor het wel

Groet,

GFA
pi_53927466
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 16:28 schreef GFA het volgende:
*knip*

Ik hoorde dat wanneer je naar het buitenland gaat een Erasmus vergoeding oid van 200 euro krijgt? Blijf je gewoon studiefinanciering ontvangen? Zo ja dan is het financieel toch wel heel aantrekkelijk om naar bijv. Duitsland te gaan? (aangezien je gewoon 200 euro extra p/maand krijgt in vergelijking met Nederland)
Hoe zit het verder met papierwerk? Is het eenvoudig om zo'n Erasmus beurs aan te vragen?
Hoe zit het met tentamens? Stel je haalt er eentje niet? Moet je dan je Erasmus beurs terug betalen?
Ik hoor het wel

Groet,

GFA
Erasmus beurs is best makkelijk aan te vragen. Ik hoefde alleen een online formulier in te vullen en daarna een contract te ondertekenen en de rest wordt door je universiteit geregeld. Had alleen wat gedoe met een online formulier, omdat dat nieuw is dit jaar

Voor zover ik weet hoef je niks terug te betalen als je het niet haalt, maar er is vast wel meer op google te vinden hierover. Je tekent een contract met voorwaarden voor je de beurs krijgt, en daar stond (voor zover ik me kan herinneren) niks in over terugbetalen bij zakken. Wel als je tussentijdig stopt of naar huis gaat, maar dat is logisch.

Volgens mij is die Erasmus beurs ook een beetje bedoeld zodat je niet hoeft te werken in het buitenland. Hier is het namelijk nogal een gedoe om een werkvergunning te krijgen, dus ik heb het geld van Erasmus gebruikt om mijn huur te betalen (je krijgt de eerste 80% in 1x, dus dan kun je meteen voor de gehele tijd je huur betalen) en nu hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken en hoef ik ook niet te werken.

Maar IJsland is wel veel duurder dan Duitsland bijv, dus ik kan me voorstellen dat je misschien zelfs (met ook de OV-vergoeding van 80 euro er nog bij) wat beter af bent dan wanneer je in NL bent
pi_53927721
Ok bedankt voor je reactie

Wanneer ik daar dan evt. heen zou gaan heb ik nog recht op Stufi, gaat dat dan gewoon nog door? Of krijg je dat niet meer zodra je in het buitenland gaat studeren?
  zondag 14 oktober 2007 @ 17:38:20 #132
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53928273
ja, stufi gaat gewoon door, en je krijgt ook nog je OV-vergoeding erbij (80 euro per maand). Die moet je wel even aanvragen, maar zou ik zeker doen, het is immers gratis geld (want het komt bij je prestatiebeurs erbij en niet bij je lening).
pi_53928555
OK bedankt, dus om de kosten hoef je het echt niet te laten.
Nu was ik wel van plan dan af en toe eens terug naar NL te gaan (met de trein), maar aangezien ik dan geen OV heb moet ik een vol treinkaartje betalen in NL, maar die kosten zullen per maand vast wel lager zijn dan 80 euro.
Hoe zit het verder met collegegeld? Bij de universiteit in Nederland hoef je over de periode dat je in het buiteland zit toch geen collegegeld te betalen? Moet je als internationale student in het buitenland niet veel meer collegegeld betalen?
pi_53928826
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 17:49 schreef GFA het volgende:
OK bedankt, dus om de kosten hoef je het echt niet te laten.
Nu was ik wel van plan dan af en toe eens terug naar NL te gaan (met de trein), maar aangezien ik dan geen OV heb moet ik een vol treinkaartje betalen in NL, maar die kosten zullen per maand vast wel lager zijn dan 80 euro.
Hoe zit het verder met collegegeld? Bij de universiteit in Nederland hoef je over de periode dat je in het buiteland zit toch geen collegegeld te betalen? Moet je als internationale student in het buitenland niet veel meer collegegeld betalen?
Je betaalt gewoon aan je eigen universiteit, dus geen extra kosten.

Maar dit weten ze bij jou op school ook allemaal wel. Is er geen info-dag ofzo voor naar het buitenland gaan zoals de wilwegdag?
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:09:04 #135
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53930171
als je nog een lang stuk in nederland moet, en je gaat een paar keer, is het misschien ook wel voordelig om een voordeelkaart te kopen. Die zijn niet heel duur en je krijgt dan 40% korting op je kaartje. Moet je even berekenen of dat gunstig voor je uitpakt.

En dat collegegeld gaat meestal via je eigen uni, tenzij je daadwerkelijk een volledige studie ergens anders volgt uiteraard.
pi_53930378
Ik ben aan het regelen dat ik na de zomervakantie naar de USA ga. South Carolina zit ik aan te denken omdat school dat makkelijk kan regelen

Maar dat duurd nog een hele tijd dus ik kom gezellig meelezen
pi_53930684
Hoe lang? Jaar studeren?
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:58:26 #138
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53931317
Even een praktische vraag: hoe hebben jullie dat gedaan met jullie bagage? Ik neem aan dat als je ergens meerdere maanden verblijft, je niet voldoende hebt aan de 15kg ofzo die je mee mag zeulen op het vliegtuig. Verlangen van mijn ouders om me te voeren is alvast geen optie gezien hun job. Hoe deden jullie het?
-Hadden jullie wel genoeg aan hetgeen je mee mag nemen?
-Betaalden jullie gewoon extra voor een aantal extra kilo's?
-Vertrokken jullie vb met 2, waarvan de tweede slechts enkele dagen bleef (eigen bagage in handbagage) en als bagage de rest van jouw bagage meehad?
-via een transportbedrijf als DHL of wat dan ook?

Sommige van bovenstaande opmerkingen kunnen extreem stom klinken, ik heb er gewoon geen ervaring mee en ben wel eens benieuwd.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_53931322
Inu en Grumpey bedankt voor het antwoorden.

@Inu: ja binnenkort is er een infoavond over studeren in het buitenland, daar ga ik ook even heen wou alvast even wat dingetjes weten
pi_53931674
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:58 schreef Masanga het volgende:

-Vertrokken jullie vb met 2, waarvan de tweede slechts enkele dagen bleef (eigen bagage in handbagage) en als bagage de rest van jouw bagage meehad?
Vriend meegenomen, even nog een paar dagen vakantie vieren voor hij in NL weer aant werk moest en ik ging beginnen met de eerste intro dingen. Hij mocht van mij 2 tshirts en een broek meenemen Rest van de bagage was voor mij.

Sowieso vond ik het heel prettig dat ik al min of meer gesetteld was voor de eerste activiteiten en colleges begonnen, dan ben je tenminste al een beetje gewend en kom je niet zo net uit het vliegtuig met je koffertje op het universiteitsterrein aan. Wat je dus verder wel veel zag.
pi_53931771
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:58 schreef Masanga het volgende:
Even een praktische vraag: hoe hebben jullie dat gedaan met jullie bagage? Ik neem aan dat als je ergens meerdere maanden verblijft, je niet voldoende hebt aan de 15kg ofzo die je mee mag zeulen op het vliegtuig. Verlangen van mijn ouders om me te voeren is alvast geen optie gezien hun job. Hoe deden jullie het?
-Hadden jullie wel genoeg aan hetgeen je mee mag nemen?
-Betaalden jullie gewoon extra voor een aantal extra kilo's?
-Vertrokken jullie vb met 2, waarvan de tweede slechts enkele dagen bleef (eigen bagage in handbagage) en als bagage de rest van jouw bagage meehad?
-via een transportbedrijf als DHL of wat dan ook?

Sommige van bovenstaande opmerkingen kunnen extreem stom klinken, ik heb er gewoon geen ervaring mee en ben wel eens benieuwd.
Had 27 kilo bij me, mocht 20 hebben Gewoon een beetje zitten slijmen bij de stewardess en de rest van de passagiers hadden backpacks bij zich, dus zij zag zelf ook wel dat het vliegtuig niet te vol kon zitten...

Hoe ik het ga doen als ik terugga? Geen idee Kan niet zo goed slijmen in het IJslands Ik heb wat spullen terug aan mn ouders gegeven en geef ook wat mee aan mn vriend, maar ik heb daarvoor in de ruil ook weer wat dingen gekregen van ze...

Er zijn hier btw ook mensen die met een pakketje wat na hebben laten komen, maar dan betaal je 20 euro ofzo, dus dan kun je net zo goed bijbetalen als je vliegt of hopen dat je er gewoon zo doorkomt..
pi_53931783
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:58 schreef Masanga het volgende:
Even een praktische vraag: hoe hebben jullie dat gedaan met jullie bagage? Ik neem aan dat als je ergens meerdere maanden verblijft, je niet voldoende hebt aan de 15kg ofzo die je mee mag zeulen op het vliegtuig. Verlangen van mijn ouders om me te voeren is alvast geen optie gezien hun job. Hoe deden jullie het?
-Hadden jullie wel genoeg aan hetgeen je mee mag nemen?
-Betaalden jullie gewoon extra voor een aantal extra kilo's?
-Vertrokken jullie vb met 2, waarvan de tweede slechts enkele dagen bleef (eigen bagage in handbagage) en als bagage de rest van jouw bagage meehad?
-via een transportbedrijf als DHL of wat dan ook?

Sommige van bovenstaande opmerkingen kunnen extreem stom klinken, ik heb er gewoon geen ervaring mee en ben wel eens benieuwd.
ik heb 2.5 jaar geleden ook 3 maand in spanje stage gelopen. Maar toen had ik meer dan genoeg aan 20 kilo. Het enige wat ik moest meenemen was kleding. En daar kan je ook gewoon wassen . En als te weinig kleding hebt, koop je gewoon wat bij.... maar wat die persoon hierboven al zegt. Een paar kilo meer doen ze vaak niet moeilijk over
pi_53932799
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:31 schreef JeroenV het volgende:
Hoe lang? Jaar studeren?
5 maanden in een hotel werken.
pi_53933380
Ik heb mezelf een postpakket gestuurd
30kg binnen europa -> ¤38,- ofzo
Hoop alleen dat het terug net zo goedkoop is, heb ik nog niet bekeken
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  maandag 15 oktober 2007 @ 03:16:06 #145
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53941196
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:58 schreef Masanga het volgende:
Even een praktische vraag: hoe hebben jullie dat gedaan met jullie bagage? Ik neem aan dat als je ergens meerdere maanden verblijft, je niet voldoende hebt aan de 15kg ofzo die je mee mag zeulen op het vliegtuig. Verlangen van mijn ouders om me te voeren is alvast geen optie gezien hun job. Hoe deden jullie het?
-Hadden jullie wel genoeg aan hetgeen je mee mag nemen?
-Betaalden jullie gewoon extra voor een aantal extra kilo's?
-Vertrokken jullie vb met 2, waarvan de tweede slechts enkele dagen bleef (eigen bagage in handbagage) en als bagage de rest van jouw bagage meehad?
-via een transportbedrijf als DHL of wat dan ook?

Sommige van bovenstaande opmerkingen kunnen extreem stom klinken, ik heb er gewoon geen ervaring mee en ben wel eens benieuwd.
aan mij heb je niets, iemand heeft me gebracht met de auto

Maar ik heb vooral kleding mee hebt genomen, en een pc, en kleding is gewoon vervangbaar in het land zelf. Neem vooral spullen mee die multifunctioneel zijn. Een broek die bijvoorbeeld onder al je shirts wel gewoon past. Zware spullen, zoals schoenen truien etc. kan je vaak in het land zelf wel kopen, is nog leuk ook. Daarnaast zou ik maar 1 boek meenemen (of niet eens) en vooral denken dat alles vervangbaar is.

dan komt het vanzelf goed
pi_53941290
Ik wil business management gaan studeren/stage lopen in Colombia..
Carpe diem quam minimum credula postero.
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:11:15 #147
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_53944398
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 16:28 schreef GFA het volgende:
Weet iemand hoe studeren in Bonn is? Is het een beetje makkelijk om aan een kamer te komen?
Goede vriend van mij zit in Bonn, hij loopt stage, de stad is niet echt super als ik hem mag geloven. Een kamer regelen is op zich wel goed te doen (gewoon in een WG, Wohngemeinschaft is het goedkoopst). Duitsland is opzich wel vrij goedkoop en als je vaak naar NL terug wilt zou ik mijn OV kaart houden als ik jou was (afhankelijk van de locatie in NL waar je heen wilt )
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_53962424
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:01 schreef mel723 het volgende:

[..]

Ik heb duidelijk het topic niet goed doorgelezen, want ik zie dit nu pas staan. Ik studeer nu kunstgeschiedenis in Stockholm Bij mij wordt het m'n minor (als ik m'n tentamens haal...). MevrouwLili, is het voor jou ook een minor, of studeer je in Nederland ook KG? Volg je het trouwens in het Noors? En hoe bevalt het je in het algemeen, al tentamens gehad?
Hoe bevalt het daar in Stockholm?
Ik studeer thuis ook KG, en doe hier puur extra vakken. Geen tentamens tot nu toe, maar het is nieta l te moeilijk geloof ik. ik volg een vak in het Noors en twee in het Engels (heb vantevoren Noors gestudeerd als minor aan de UvA). En ik doe ook nog wat Noorse lessen hier, maar ik leer niet zo veel bij.

Ik heb overigens nog steeds niet gehoord of ik nog een semester mag blijven hier. Ze zijn zo traag bij de UU. En ik moet toch echt wat dingen gaan regelen als ik wil blijven...
pi_53979059
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:50 schreef Roosje11 het volgende:
Nightlife bevalt me heel erg. Moet wel even wennen aan dat het allemaal wat eerder begint. In Amsterdam ga ik nooit voor 11 uur savonds de deur uit en ben ik nooit voor 1 uur in een club, maar hier gaan de clubs al om 2 uur dicht, en je moet eigenlijk wel om 8 uur in de pub zijn om echt wat van de avond mee te kijgen. Ik ben tot nu toe nog niet echt veel in clubs geweest, een keer in Tiger tiger, en afgelopen woensdag in de M2, bij de Athletic Union, echt heel erg leuk. Ben eigenlijk vooral bij huis feestjes en in pubs geweest, love the Footage!
Ik vind het niveau van de uni tot nu toe een beetje tegenvallen. De professoren lezen de hoorcolleges gewoon voor! geen spontaniteit, dat vind ik een beetje jammer. Wat wel anders is dan in a'dam is dat de professoren hier ook werkgroepen geven, dat heb ik in amsterdam nog niet meegemaakt.
Ik woon idd in een hall of residence, whitworth park, aan oxford road. De locatie is echt perfect, vlakbij waar mijn lessen zijn en vlakbij supermarkten, rusholme, curry mile en met de bus ben je binnen 5 min. in het centrum.
Ben jij zelf ook in Manchester geweest?

Waar ik wel echt van baal, is dat die stomme UvA nog steeds(!!) niet die Erasmus beurs heeft gestort, ik heb t gewoon nodig nu, ik zit hier al een maand!. Hebben meer mensen die nu in het buitenland zitten de beurs nog niet ontvangen?
vreemd, ik ben ook uva-student, maar ik heb mijn erasmusbeurs 21 of 22 september al ontvangen. ik heb de formulieren begin september (persoonlijk) ingeleverd en zit hier nu bijna een maand. een studiegenoot zit hier ook en die heeft hetzelfde probleem als jij. in zijn geval kwamen we tot de conclusie dat het waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat het bedrag bij hem niet klopt: ik krijg een beurs voor 4 maanden en hij voor 5, terwijl we hier allebei even lang (eigenlijk maar 3,5 maand) zitten. ik heb hierover gemaild naar het internationaliseringsgedeelte van mijn studie (niet naar het bis zelf, omdat dat wel erg als klikken voelde, hoewel die medestudent er wel vanaf weet), dus wij vermoeden dat het iets daarmee te maken heeft. misschien klopt er bij jou ook iets niet?

oh en pure interesse: hoeveel erasmusbeurs krijgen jullie per maand? het is me hier opgevallen dat wij nederlanders veel meer krijgen dan andere europese studenten, dus misschien zijn er ook verschillen binnen nederland en per bestemming?
ik krijg 250 euro per maand en ik zit in londen.

het idee dat ik dingen mis in nederland heb ik zelf ook wel regelmatig, maar aan de andere kant: ik (wij) maken weer dingen mee die zij niet meemaken.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 00:22:13 #150
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53979663
Londen is natuurlijk wel een stuk gezelliger dan Cambridge is, wat gewoon een provinciedorpje is
Er is hier, naast de collegeschools parties niet zoveel te doen, zeg maar gerust niets
pi_53980213
3 vragen voor mensen die in londen zitten/zaten.

Hoeveel was je per maand/week kwijt aan huur van je appartement/huis?
Als je een leonardo beurs kreeg, hoeveel was dat per maand?
Kreeg je een stage vergoeding, zo ja, hoeveel was dit per maand?

Hoop dat paar mensen deze vragen kunnen beantwoorden, dan weet ik iets beter hoe het financiele gedeelte er uit kan gaan zien.
pi_53994176
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 00:51 schreef Niek. het volgende:
3 vragen voor mensen die in londen zitten/zaten.

Hoeveel was je per maand/week kwijt aan huur van je appartement/huis?
Als je een leonardo beurs kreeg, hoeveel was dat per maand?
Kreeg je een stage vergoeding, zo ja, hoeveel was dit per maand?

Hoop dat paar mensen deze vragen kunnen beantwoorden, dan weet ik iets beter hoe het financiele gedeelte er uit kan gaan zien.
ik betaal 86 pond per week aan huur, per maand is dat zo'n 550 euro geloof ik (ik heb het overigens in een keer, voor de gehele periode dat ik hier ben, moeten betalen). voor londen is dit heel goedkoop, gemiddeld is het zo'n 110 pond per week.
leonardobeurs? erasmus bedoel je denk ik. 250 euro per maand, zie vorige pagina.
ik studeer hier, dus ik doe geen stage.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 14:16:19 #153
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_54010353
Erasmusbeurs is voor studie in het buitenland, davinci voor stage in het buitenland. Denk dat je voor leonardo davinci wel kunt rekenen op 250 euro per maand ongeveer . Ik heb ze beide al gehad dus ik denk dat ik nergens meer aanspraak op kan maken of kent iemand nog een andere europese beurs voor stage of afstuderen in het buitenland?

Over 45 minuten heb ik een telefonisch sollicitatiegesprek met een bedrijf in Barcelona, ik ben echt FUUUUCKINGGGG zenuwachtig
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_54010778
Ik zou even op Beursopener kijken leinonlein.

En succes met je geprek!!!
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_54011539
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:16 schreef Leinonlein het volgende:
Erasmusbeurs is voor studie in het buitenland, davinci voor stage in het buitenland. Denk dat je voor leonardo davinci wel kunt rekenen op 250 euro per maand ongeveer . Ik heb ze beide al gehad dus ik denk dat ik nergens meer aanspraak op kan maken of kent iemand nog een andere europese beurs voor stage of afstuderen in het buitenland?

Over 45 minuten heb ik een telefonisch sollicitatiegesprek met een bedrijf in Barcelona, ik ben echt FUUUUCKINGGGG zenuwachtig
En hoe is het gegaan? (tegen de tijd dat je dit leest is het gesprek al achter de rug waarschijnlijk )
pi_54011572
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:18 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

[..]

En hoe is het gegaan? (tegen de tijd dat je dit leest is het gesprek al achter de rug waarschijnlijk )
Ik hoor net van haar dat ze zo goed als zeker er heen gaat!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:29:11 #157
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_54011747
Damn ik ben zooooo hyper haha! Het gesprek is al voorbij joh en het ging echt goed. Ik had echt hele lijsten vragen door gewerkt en geoefend met vragen als "tell me about youself" enneuh ""why do you want to work in this organization?" maar het was echt relaxed het gesprek! Ze wilde alleen veel weten over school en over werkervaring maar dat was eitje!

En zooo leuk he, het is een internationaal bedrijf dat appartementen verhuurt in Berlijn, Barcelona en Parijs en de vrouw die ik aan de telefoon had is Duits! Dus ik hoefde niet eens engels te praten (opluchting!!!). Waarschijnlijk ga ik mijn scriptie maken over 1 van hun websites die opnieuw gepromoot moet worden (oa met online marketing) dus dat klinkt ook super interessant. Volgende week het idee even bij school neerleggen en misschien zit ik over 4 maanden met mijn kont op het strand want ze hebben al min of meer toezegging gegeven

HYPERRR
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_54013555


* PieterBas wil ook wat warmer weer
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_54015584
* Mr._T-Rex anders ook wel
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_54019763
Ik wil stage lopen in New York. Echter het bedrijf heeft geen vrije plekken voor internships.

Ongeveer 2 weken geleden een emailtje gestuurd, geen reactie gehad dus gisteren maar eens gebeld, werd ik doorverbonden met humen resource management, voicemail ingesproken.

Zat me toch niet lekker. Dus 2 uur later teruggebeld en aan de receptioniste het emailadres gevraagd van iemand van die afdeling. Die stuurde ik vandaag een emailtje en ik kreeg na nog geen 15 minuten een reactie.

Ik mag mijn portfolio en cv opsturen en die worden dan beoordeeld door de designers van de internship commissie.

I'll keep my fingers crossed
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:28:55 #161
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54023826
succes knoekie

* Grumpey heeft wel mooi weer, maar warm is het niet te noemen nee..
pi_54048147
Na een half jaar in Seoul te hebben gestudeerd loop ik nu stage in Ho Chi Min City in Vietnam.
Moet nu zeggen dat ik bij vlagen toch wel spijt heb dat ik voor Vietnam heb gekozen! Het is een prachtig land voor vakantie, maar voor wonen en werken kom ik er niet meer terug.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:25:48 #163
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_54049041
Wat is er mis mee?
pi_54049696
ja, ben ook benieuwd.
pi_54072399
Ik woon op het moment in Kiev voor stage en dat bevalt tot nu toe beter dan ik had durven hopen
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:23:28 #166
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54072994
Kiev, wat voor stage loop je? Wat moet je daar doen zeg maar? Het lijkt mij een leukere plek om te zitten dan bijvoorbeeld australie of amerika eigenlijk
pi_54073362
Ik loop stage op neurobiologisch gebied (onderzoek). Ik doe ook Russisch naast deze studie, dus deze plek is erg goed voor mij aangezien ik heel de dag Russisch kan praten De stad is erg leuk en ik moet zeggen dat je makkelijk contact maakt hier. Mensen willen je altijd wel mee op sleeptouw nemen, dus je hoeft hier niet weg te kwijnen van eenzaamheid En jongeren spreken opzich best goed engels (wat natuurlijk weer minder goed is voor mijn russisch..).
pi_54073751
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 01:28 schreef Grumpey het volgende:
succes knoekie

* Grumpey heeft wel mooi weer, maar warm is het niet te noemen nee..
Dankje

Nu maar afwachten...
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:13:18 #169
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54074934
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:47 schreef pietjekanarie het volgende:
Ik loop stage op neurobiologisch gebied (onderzoek). Ik doe ook Russisch naast deze studie, dus deze plek is erg goed voor mij aangezien ik heel de dag Russisch kan praten De stad is erg leuk en ik moet zeggen dat je makkelijk contact maakt hier. Mensen willen je altijd wel mee op sleeptouw nemen, dus je hoeft hier niet weg te kwijnen van eenzaamheid En jongeren spreken opzich best goed engels (wat natuurlijk weer minder goed is voor mijn russisch..).
aangezien ik de master Neuroscience aan het aronden ben, ben ik wel benieuwd wat voor neurobiologisch onderzoek je doet en bij welke vakgroep
pi_54075194
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:13 schreef Grumpey het volgende:

[..]

aangezien ik de master Neuroscience aan het aronden ben, ben ik wel benieuwd wat voor neurobiologisch onderzoek je doet en bij welke vakgroep
Dat is toevallig. Ik loop stage bij het Bogomoletz Insitute of Physiology. Bij mij neurofysiologie dus. Een onderzoek naar de rol van voltage-operated calcium channels (ja ik ben een beetje uit de nederlandse terminologie) van DRG neuronen in noiciceptie tijdens diabetes.
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:36:40 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54088183
ik snap de engelse terminologie beter dan de nederlandse zolangzamerhand
leuk project
pi_54094650
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 21:32 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Hey! Heeft iemand ervaring met deze stagebemiddelaars: http://www.wereldstage.com/ ?

Vandaag heb ik een gesprek gehad met mijn opleiding/docent, en die zijn geen voorstanders van een stage in Scandinavië. Voor mijn studierichting zijn er te weinig goede stageplaatsen waar je later echt iets aan hebt, is hun mening(en ik vertrouw ze:p). Dat is wel jammer, maar niet teleurstellend. Er zijn andere landen waar wel stages mogelijk zijn.

Verder heeft mijn opleiding geen contacten met andere opleidingen in het buitenland. Een minor kan ik wel lopen, maar ik ga liever voor een stage. Een engelstalig land heeft nu mijn voorkeur.
De kogel is door de kerk, het wordt geen scandinavie of curacao, maar Australië voor mij.

Vandaag heb ik een mail gekregen van mijn school dat ze 3 stageplaatsen in Sydney hebben vanaf volgend schooljaar. Het duurt nog erg lang, maar het is ondertussen al 90% zeker dat ik er heen kan

Dat wordt 7 maanden tussen de aussies leven.

Maar zoals ik al zei, het duurt nog erg lang, november 2008 pas . Tot die tijd valt er nog een hoop te regelen en te sparen
pi_54094697
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 19:17 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

[..]

De kogel is door de kerk, het wordt geen scandinavie of curacao, maar Australië voor mij.

Vandaag heb ik een mail gekregen van mijn school dat ze 3 stageplaatsen in Sydney hebben vanaf volgend schooljaar. Het duurt nog erg lang, maar het is ondertussen al 90% zeker dat ik er heen kan

Dat wordt 7 maanden tussen de aussies leven.

Maar zoals ik al zei, het duurt nog erg lang, november 2008 pas . Tot die tijd valt er nog een hoop te regelen en te sparen
Tof!!!! Gefeliciteerd

Dat is wel ff een deur verder
pi_54096372
Ik blijf nóg een semester in Noorwegen
pi_54132185
Hmm ik krijg net een e-mail waarin staat dat ik een visa om in de VS te mogen werken moet regelen, voordat ze überhaupt naar mijn portfolio gaan kijken.

Is dit normaal niet andersom? Dat ze je eerst aannemen en dan ga je toch pas een visa aanvragen? Ik ga geen 1500 euro uitgeven als ik nog niks weet.

Ik ga mijn stage coördinator maar bellen...
pi_54134887
Hallo

Ik studeer sinds een maand in Brussel, niet zo ver weg van huis. Maar het is toch echt totaal anders.
En volgend jaar heb ik de mogelijkheid om voor een half jaar de studie in Londen te gaan volgen, maar daar is nog niks zeker van. Maar als ik de kans ga krijgen, dan ga ik het zeker doen!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:25:54 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54136015
Ik heb een PM van ZSeth gekregen met wat zaken over Nairobi..nu wil ik reageren maar zijn PM staat uit? Mailbox is in ieder geval niet beschikbaar..kent iemand Zseth misschien? Of kan Zseth zijn PM weer activeren als hij dit leest?
pi_54136857
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:28 schreef Knoekie het volgende:
Hmm ik krijg net een e-mail waarin staat dat ik een visa om in de VS te mogen werken moet regelen, voordat ze überhaupt naar mijn portfolio gaan kijken.

Is dit normaal niet andersom? Dat ze je eerst aannemen en dan ga je toch pas een visa aanvragen? Ik ga geen 1500 euro uitgeven als ik nog niks weet.

Ik ga mijn stage coördinator maar bellen...
Vreemd, je moet juist een 'offer' hebben om het visum te kunnen bemachtigen.
pi_54137272
quote:
Report gemaakt op 24-10-2007 15:00
Waarom is dit geen centraal topic?
Geen idee, hier wordt toch redelijk veel gepost zodat het niet wegzakt?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_54138269
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:01 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Vreemd, je moet juist een 'offer' hebben om het visum te kunnen bemachtigen.
'If you are authorized to work in the U.S., then we can review your
portfolio for possible internship opportunities here in the U.S.'



Ik ga even een mail terugsturen
pi_54138374
ik heb overigens de online copy/paste versie van de OP weer actueel gemaakt
pi_54138466
Wat mij alleen niet duidelijk is, moet ik een DS-2019 formulier krijgen van mijn stagebegeleider OF van het bedrijf?

Het lijkt mij dat het bedrijf zoiets moet geven, maar hoe krijgen zij die formulieren dan?
pi_54138656
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:07 schreef Knoekie het volgende:

[..]

'If you are authorized to work in the U.S., then we can review your
portfolio for possible internship opportunities here in the U.S.'



Ik ga even een mail terugsturen
Duidelijk een bedrijf dat je niet naar binnen wil sponsoren.
you and I ain't done Zeke!
pi_54138947
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:25 schreef Johnns het volgende:

[..]

Duidelijk een bedrijf dat je niet naar binnen wil sponsoren.
Moet ik dit dan zien als een afwijzing? Want ik zou niet weten wat dan moet doen om aan zo'n formulier te komen, als mijn stage begeleider zijn telefoon nou eens opneemt.
pi_54139049
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:40 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Moet ik dit dan zien als een afwijzing? Want ik zou niet weten wat dan moet doen om aan zo'n formulier te komen, als mijn stage begeleider zijn telefoon nou eens opneemt.
Je kan visa-aanvraag formulieren downloaden van de website van de Amerikaanse Ambassade . Maar van wat ik me kan herinneren moet je op deze application forms oa. je verblijfplaats in de VS aangeven en je werkgever.

Overigens kan het niet kwaad om nog even contact op te nemen met het bedrijf, en het een en ander vragen waarom ze willen dat je eerst je visas regeld.
you and I ain't done Zeke!
pi_54139158
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 17:44 schreef Johnns het volgende:

[..]

Je kan visa-aanvraag formulieren downloaden van de website van de Amerikaanse Ambassade . Maar van wat ik me kan herinneren moet je op deze application forms oa. je verblijfplaats in de VS aangeven en je werkgever.
Ik heb het formulier I-20 of DS-2019 nodig, die zijn niet te downloaden.

Wat ik daarna moet doen is mij wel allemaal wel vrij duidelijk.

Ik heb net alweer een e-mail gestuurd.
quote:
Q: What are the eligibility requirements for this internship?
Must have completed a minimum of 5 semesters or equivalent
(junior year, second semester)
Legal right to work in the U.S.
Acceptance based on resume/portfolio review
pi_54158637
Knoekie, het lijkt erop dat ze alleen mensen willen die alles al geregeld hebben qua visa. Dat houdt dus in dat ze zelf de papierhandel niet willen doen. Denk ik. Ik zou me er niet door uit het veld laten slaan. Gewoon alsnog proberen. Maar dat doe je al
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_54242271
Hoi, ik zit op dit moment in het laatste jaar van mijn HBO-studie technische bedrijfskunde. Het lijkt mij erg leuk om een Master te volgen in het buitenland na deze studie. Het probleem is echter dat ik zeer weinig informatie kan vinden op internet over de mogelijkheden.

Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie ideeen hebben over wat er met deze studie allemaal mogelijk is wat betreft studeren in het buitenland. (Voorkeur gaat uit naar Engeland en Zweden)

Hoop niet dat de vraag te algemeen is en alvast bedankt.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  maandag 29 oktober 2007 @ 12:57:36 #189
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54242618
Vaccinaties ed. zijn wel een heel gedoe voor mijn reis naar Kenia.

Introductiegesprek, medische keuring (voor visum en subsidies), 9 spuiten (3 bezoeken), TBC controle vooraf en achteraf, malaria spreekuur, en na terugkomst nog spuiten en een onderzoek.

Gelukkig kan het wel allemaal bij de studentenarts, en wordt het vergoed door mijn verzekering. Maar het is wel omslachtig allemaal, maar dat zal er wel bij horen..
  maandag 29 oktober 2007 @ 13:05:23 #190
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_54242763
Kan iemand mij informatie geven over een visum in Kenia?

Ik las nl. dat een visum maar 3 maanden geldig is, en ik wil 4 maanden gaan..
Hoe ga ik dat doen?
  maandag 29 oktober 2007 @ 13:21:23 #191
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54243073
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 12:40 schreef Breach het volgende:
Hoi, ik zit op dit moment in het laatste jaar van mijn HBO-studie technische bedrijfskunde. Het lijkt mij erg leuk om een Master te volgen in het buitenland na deze studie. Het probleem is echter dat ik zeer weinig informatie kan vinden op internet over de mogelijkheden.

Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie ideeen hebben over wat er met deze studie allemaal mogelijk is wat betreft studeren in het buitenland. (Voorkeur gaat uit naar Engeland en Zweden)

Hoop niet dat de vraag te algemeen is en alvast bedankt.
tip: bezoek eens een beurs. Er is een rondtoerende caravaan van universiteiten die voorlichting geven over al hun (internationale) masters. Ik zou daar gewoon langsgaan, dat scheelt enorm!
(ik heb zelf een de keer voor de VU Amsterdam voorlichting gegeven toen hij in londen was, aangezien voor mij toen de reiskosten niet hoog waren voor de VU )

oh...net gekeken op internet voor je, die rondtoerende caravaan komt niet meer in de buurt dit jaar, of je moet nog deze week toevallig in athene of istanbul zitten
  maandag 29 oktober 2007 @ 13:25:41 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54243120
http://www.topuniversities.com/gradschool/worldgradschooltour/
is overigens de link, en laat je niet afschrikken door universities, er zitten ook heel veel universities of prof. education tussen. Overigens, als je ooit plannen had om op HEC, Yale, Cambridge, Bocconi of UCL te studeren, die staan er ook tussen
pi_54244148
He bedankt voor je reactie. Heb je ook een schatting van wat het nou zou gaan kosten als je 2 jaar in Engeland studeerd? Want het is financieel bijzonder moeilijk om in te schatten..
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  maandag 29 oktober 2007 @ 14:21:41 #194
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54244289
Gemiddeld collegegeld ligt hier een stuk hoger. Het is ongeveer 5000 euro per jaar. Daarnaast is het levensonderhoud een stuk hoger. Als je een prestigeuze master doet wil de bank nog wel eens een lening verschaffen, of kan je in aanmerking komen voor vele beurzen.

Ik zou rekenen op alle kosten die je in nederland maakt, alleen dan een paar duizend meer per jaar aan collegegeld, en ongeveer 100 euro per maand meer aan levensonderhoud.
pi_54245908
ik zit op het moment in Manchester en merk dat het wel wat meer dan 100 euro per maand is dat ik meer kwijt ben dan normaal. Engeland is gewoon duur, alles is duur, maar zeker de moeite waard.
Een deel van de kosten liggen natuurlijk ook dat als je hier zit dat je dan ook tripjes doet, veel uitgaat en dat soort dingen. Merk hier ook dat zelf koken nauwelijks goedkoper is dan uit eten gaan...that is..eten in de pub
the liver is evil, it must be punished
pi_54301103
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:54 schreef Roosje11 het volgende:
ik zit op het moment in Manchester en merk dat het wel wat meer dan 100 euro per maand is dat ik meer kwijt ben dan normaal. Engeland is gewoon duur, alles is duur, maar zeker de moeite waard.
Een deel van de kosten liggen natuurlijk ook dat als je hier zit dat je dan ook tripjes doet, veel uitgaat en dat soort dingen. Merk hier ook dat zelf koken nauwelijks goedkoper is dan uit eten gaan...that is..eten in de pub
Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan levensonderhoud per week/maand?
pi_54302926
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:50 schreef Roosje11 het volgende:
Ben jij zelf ook in Manchester geweest?
Ja, ik was er vorig jaar een semester.. Best time of my life

Mis het onwijs daar, dus geniet er zoveel mogelijk van. Maar uit je verhaal te halen doe je dat wel!

Bestaan jouw weken ook al uit TigerTiger Mondays, 42nd Street Tuesdays, AU's Wednesdays, 5th Avenue Thursdays and so on... ?

Ik vond het niveau van de uni ook een beetje tegenvallen, en ik volgde zelfs master-vakken. Achteraf gezien vond ik het niet heel erg, bleef er genoeg tijd over voor leuke dingen!
You gotta learn to live
and live and learn
pi_54319809
Van 28 Januari tot en met 16 Mei zit ik in Londen Appartement wordt voor me betaald net als vervoerskosten voor de stage. Dankzij subsidie +ov-vergoeding +uitwonende beurs heb ik dan 750euro per maand te besteden.
pi_54319870
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:50 schreef Niek. het volgende:
Van 28 Januari tot en met 16 Mei zit ik in Londen Appartement wordt voor me betaald net als vervoerskosten voor de stage. Dankzij subsidie +ov-vergoeding +uitwonende beurs heb ik dan 750euro per maand te besteden.
Tof! Gefeliciteerd

750 euro is wel lekker. Feesten
pi_54319937
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:52 schreef Knoekie het volgende:

[..]

Tof! Gefeliciteerd

750 euro is wel lekker. Feesten
Inderdaad, blijf het erg veel vinden, stagecoordinator zei al, "jij wordt waarschijnlijk de eerste die geld overhoud aan zn buitenlandse stage" 750euro om uit te geven aan eten+wasserette (er is geen wasmachine in het appartement), lijkt me ruim voldoende. Alleen nog even een vertrekdatum plannen, ik wil vrijdag 25ste weg, komt school met de mededeling dat er dan nog een toets/herkansing kan zijn
pi_54389435
allo allemaal.. ben nieuw hier... Ben bezig met regelen van stage in Australie... zit te twijfelen tussen 2 organisaties nml wereldstage of travelactive. Iemand ervaring met deze organisaties??
  maandag 5 november 2007 @ 22:26:56 #202
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54391709
Als het goed is staat er al wat informatie in dit topic daarover. Wat ik vooral wil vragen aan je: is het echt zo lastig om zelf iets te regelen? Het scheelt namelijk zo'n 1400 euro (en normaal gesproken kost het niet meer dan 10 mailtjes werk ongeveer om een stage te regelen)
pi_54392400
hmm het gaat me met name om dat ik nu vrij snel weg wil gaan. Ik ben ook naar Aiesec geweest maar die hadden niks. Als ik het via Nederlandse bedrijven wil doen ben ik nog veel langer bezig, vandaar..
pi_54392475
Gewoon zelf regelen.

Bedrijven niet emaillen maar BELLEN.

pi_54392725
precies, als je ruim de tijd hebt kan je zelf mailen of bellen.
wil je binnen nu en 2 maanden weg, gewoon even via een bemiddelingsorganisatie regelen.
pi_54392972
Ach wil in Feb echt weg zijn, maar heeft iemand hier ervaring met zelf regelen van een stage in australie? Kreeg je ook betaald voor je stage?
  maandag 5 november 2007 @ 23:13:31 #207
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54393283
waar studeer je ? wat doe je? Je opleiding al gevraagd naar connecties? Ik weet van mijn uni wel dat ze stage-contacten in Australie hebben namelijk.

Daarnaast, als je zelf regelt: Pak gewoon een bedrijf waar je wilt werken. Bel dit bedrijf op, en leg uit wat je wilt. Stuur daarna gewoon overmorgen een brief met motivatie, leg nogmaals uit wat je wilt doen en met wie je gesproken hebt, voeg je CV toe, en klaar is kees. Doe dit bij 2 of 3 bedrijven (brief kan telkens zelfde natuurlijk ) en je zit gegarandeert wel aan je stage zonder problemen.

Als vergoeding krijg je een erasmus-beurs. Daarnaast moet je dat met bedrijf zelf regelen.
pi_54393488
hmmm laat ik zo zeggen.. ben nu afgestudeerd..(bedrijfskunde/ Groningen). dus die beurs zit er niet meer in.. Zal voor de gein morgen mijn heerlijke uni weer eens opbellen (ken de ervaringen van andere met hen.. :S)...

Hetgeen wat ik op meerdere topics lees met name over australie dat er niet veel stage mogelijkheden zijn voor buitenlandse studenten.
  maandag 5 november 2007 @ 23:28:01 #209
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54393737
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:20 schreef cartoonist81 het volgende:
hmmm laat ik zo zeggen.. ben nu afgestudeerd..(bedrijfskunde/ Groningen). dus die beurs zit er niet meer in.. Zal voor de gein morgen mijn heerlijke uni weer eens opbellen (ken de ervaringen van andere met hen.. :S)...

Hetgeen wat ik op meerdere topics lees met name over australie dat er niet veel stage mogelijkheden zijn voor buitenlandse studenten.
je wilt bij bedrijf werken? Aangezien bij universiteiten stageplekken vrij makkelijk te regelen zijn. Bij bedrijven heb ik iets minder ervaring (maar anderen in dit topic wel)
pi_54394087
hmm nee gewoon werkervaringsstage... daar wel zo goed best doen om optie wellicht om te blijven. Wil na 6mnd stage daar ergens down under wel opzoek gaan naar normale baan. Maar jij hebt wel ervaring met buitenlandstages?
  maandag 5 november 2007 @ 23:51:18 #211
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54394487
Ik denk iedereen in dit topic wel op zijn of haar vakgebied. Dit is voor mij mijn 2e buitenlandse stage.

Je moet je niet verkijken op het werken in Australie. Volgens mij is het daar vrijwel onmogelijk om een werkvergunning voor een normale baan te krijgen.
pi_54402780
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:28 schreef Lethe het volgende:

[..]

Ja, ik was er vorig jaar een semester.. Best time of my life

Mis het onwijs daar, dus geniet er zoveel mogelijk van. Maar uit je verhaal te halen doe je dat wel!

Bestaan jouw weken ook al uit TigerTiger Mondays, 42nd Street Tuesdays, AU's Wednesdays, 5th Avenue Thursdays and so on... ?

Ik vond het niveau van de uni ook een beetje tegenvallen, en ik volgde zelfs master-vakken. Achteraf gezien vond ik het niet heel erg, bleef er genoeg tijd over voor leuke dingen!
Hihi! idd, veel tiger tiger en AU op woensdag, zit zelf in het voetbalteam, dus is erg leuk die AU wednesday.

Verder veel te vinden in the footage op oxford road, wat een super pub, lekker opde banken hangen.
Heb jij nog uitstapjes gedaan die echt zijn aan te raden?
the liver is evil, it must be punished
pi_54403004
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:47 schreef Roosje11 het volgende:

[..]

Hihi! idd, veel tiger tiger en AU op woensdag, zit zelf in het voetbalteam, dus is erg leuk die AU wednesday.

Verder veel te vinden in the footage op oxford road, wat een super pub, lekker opde banken hangen.
Heb jij nog uitstapjes gedaan die echt zijn aan te raden?
Bath & Stonehenge vond ik erg leuk! Evenals London. Gewoon met de International Society. Verder zelf dagjes naar Blackpool en Liverpool geweest; wat erg leuk was om wat van de omgeving te zien. Edinburgh ben ik zelf niet geweest, maar wel heel enthousiaste verhalen over gehoord; kan geloof ik ook met de International Society, maar vrienden van mij zijn toen zelf gegaan. York en Oxford waren ook interessant, omdat dat gewoon wel historische steden zijn. Stratford-upon-Avond hoef je niet heen, tenzijn je een enorme Shakespeare freak bent. Sowieso vond ik trips met de International Society wel leuk; beter dan een zaterdag brak in je hall of residence hangen en je bent nog cultureel verantwoord bezig ook Heb jij er al veel gedaan?
Verder zijn de aankomende Christmas Markets in de stad erg aan te raden, waar ze zelf Dutch Pancakes Houses hebben Ook de Christmas Light On was wel een leuk feestje, maar dat is denk ik net geweest? Primark al ontdekt trouwens ? Hoe lang blijf je? 1 semester?

Ik plan wel om binnenkort even een weekendje 'terug' te gaan, waarschijnlijk in januari
You gotta learn to live
and live and learn
pi_54416516
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:47 schreef annoylikethewind het volgende:
Knoekie, het lijkt erop dat ze alleen mensen willen die alles al geregeld hebben qua visa. Dat houdt dus in dat ze zelf de papierhandel niet willen doen. Denk ik. Ik zou me er niet door uit het veld laten slaan. Gewoon alsnog proberen. Maar dat doe je al
Mijn stage begeleider heeft gebeld met het bedrijf in New York. En toen waren ze best geïnteresseerd. Heb ik vorige week opnieuw mijn portfolio en resumé op mogen sturen. Dit was op woensdag. Helaas nog geen reactie gekregen. Morgen maar eens bellen.
pi_54424929
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:57 schreef Lethe het volgende:

[..]

Bath & Stonehenge vond ik erg leuk! Evenals London. Gewoon met de International Society. Verder zelf dagjes naar Blackpool en Liverpool geweest; wat erg leuk was om wat van de omgeving te zien. Edinburgh ben ik zelf niet geweest, maar wel heel enthousiaste verhalen over gehoord; kan geloof ik ook met de International Society, maar vrienden van mij zijn toen zelf gegaan. York en Oxford waren ook interessant, omdat dat gewoon wel historische steden zijn. Stratford-upon-Avond hoef je niet heen, tenzijn je een enorme Shakespeare freak bent. Sowieso vond ik trips met de International Society wel leuk; beter dan een zaterdag brak in je hall of residence hangen en je bent nog cultureel verantwoord bezig ook Heb jij er al veel gedaan?
Verder zijn de aankomende Christmas Markets in de stad erg aan te raden, waar ze zelf Dutch Pancakes Houses hebben Ook de Christmas Light On was wel een leuk feestje, maar dat is denk ik net geweest? Primark al ontdekt trouwens ? Hoe lang blijf je? 1 semester?

Ik plan wel om binnenkort even een weekendje 'terug' te gaan, waarschijnlijk in januari
Ik heb eigenlijk nog helemaal niks gedaan aan trips... echt slecht..ben alleen een weekendje terug naar amsterdam geweest. Ik wil wel echt nog naar stonehenge, en naar edinburgh, ohja..london ben ik trouwens wel geweest. Ik wil eigenlijk ook wel naar stratford upon avon, ik studeer engelse literatuur, dus vind t eigenlijk wel interessant hihi. De trips van de international society zijn alleen zo snel uitverkocht, ik moet echt wat sneller gaan reageren. Ik blijf gelukkig een heel jaar, en plan om me volgend semester gewoon voor ALLE trips in te schrijven, hihi. Ik ben eigenlijk meer bezig met internationale trips boeken, ik ga over een paar weken naar stockholm, en in januari naar rome. We trekken hier veel met amerikanen op en die reizen echt het hele continent af, daardoor krijg ik ook z'n neiging om de hele dag opeasyjet.com, ryanair.com en jet2.com rond te hangen, en dan vind je wel eens wat, haha! Stom eigenlijk...want ik heb Engeland zelf nog niet eens fatsoenlijk gezien...
De christmas market trips zijn nog niet uitverkocht trouwens...misschien ga ik daar wel heen idd. De Christmas light on is deze donderdag, daar ga ik ook zeker heen, op Albert quare toch?
the liver is evil, it must be punished
  woensdag 7 november 2007 @ 11:27:27 #216
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54425061
Voordeel van waar ik zit is dat het maar 40 minuten in de trein is naar Londen, dus dat doe ik dan ook zo vaak mogelijk . Stonehenge viel me wat tegen, wat stenen in een cirkeltje, maar ik ga binnenkort trip maken langs Oxford (de concurrent ), Bath, Bristol en Cardiff. Wil ook nog een trip maken naar York en Edinburgh...is Manchester ook het bezoeken waard?
  woensdag 7 november 2007 @ 11:44:15 #217
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_54425468
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:29 schreef Leinonlein het volgende:
Volgende week het idee even bij school neerleggen en misschien zit ik over 4 maanden met mijn kont op het strand want ze hebben al min of meer toezegging gegeven
School vindt het wel oke volgens mij, maar nu heb ik nog geen definitieve toezegging gekregen van mijn mogelijke stagebedrijf... nu ga ik weer zitten stressen, potverdikkie, ik haat onzekerheid
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_54428005
Snel vraagje : Is het moelijker om in het buitenland te gaan studeren ( na een paar jaar hier in nederland te hebben gestudeerd ) als je HBO doet ipv Universiteit?
pi_54428669
Ik ben van een MBO naar een Institute of Technology (HBO achtig) gegaan in Ierland dus het is te doen, het is wel moeilijker wat te verwachten is.

Mijn diploma's moesten vertaald worden, veel uitzoek werk over hoe en wat, TOEFL test etc etc, er zit werk in.
pi_54430677
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:27 schreef Grumpey het volgende:
Voordeel van waar ik zit is dat het maar 40 minuten in de trein is naar Londen, dus dat doe ik dan ook zo vaak mogelijk . Stonehenge viel me wat tegen, wat stenen in een cirkeltje, maar ik ga binnenkort trip maken langs Oxford (de concurrent ), Bath, Bristol en Cardiff. Wil ook nog een trip maken naar York en Edinburgh...is Manchester ook het bezoeken waard?
Er is niet bijster veel te zien in Manchester zelf, maar wel in de buurt, lake district bijv.
Het uitgaan doordeweeks is wel echt iets wat je wil meemaken. Alleen maar studenten, iedereen gaat helemaal los, dat is wel echt grappig. Ik zou als je naar manchester gaat op een doordeweekse dag gaan, avondje stappen en dan de volgende dag door naar de lake district ofzo..of het combineren met liverpool en leeds?
the liver is evil, it must be punished
  vrijdag 9 november 2007 @ 17:37:11 #221
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_54486272
Voor de mensen in Zweden ...

Ik wil graag in sep 2008 naar Zweden, liefst Stockholm. Via mijn Hogeschool (Utrecht) kan ik eventueel geregeld erheen, maar dat hangt ervan af of er genoeg plaatsen zijn. Dat eventueel staat me niet zo aan, dus ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om het zelf te regelen.

Nu vroeg ik me af of iemand die nu in Zweden zit, mij kan helpen d.m.v. een emailadres van een persoon die over aankomende studenten gaat.

Momenteel ben ik 3e jaars Technische bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht. Ik zou graag economische/bedrijfskundige vakken volgen en/of Engels.

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen .
pi_54486799
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:37 schreef qmaxor het volgende:
Voor de mensen in Zweden ...

Ik wil graag in sep 2008 naar Zweden, liefst Stockholm. Via mijn Hogeschool (Utrecht) kan ik eventueel geregeld erheen, maar dat hangt ervan af of er genoeg plaatsen zijn. Dat eventueel staat me niet zo aan, dus ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om het zelf te regelen.

Nu vroeg ik me af of iemand die nu in Zweden zit, mij kan helpen d.m.v. een emailadres van een persoon die over aankomende studenten gaat.

Momenteel ben ik 3e jaars Technische bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht. Ik zou graag economische/bedrijfskundige vakken volgen en/of Engels.

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen .
Ik zit in Borås.. ligt 40km ten oosten van Göteborg en doe hier een aantal Engelstalige bedrijfskundige en IT-achtige courses aan de Högskolan i Borås.

Ik raad je af om hier Business English te volgen, want je begint bijna op basisschool niveau

Ik zal je een pm sturen, met het contactadres van international coordinator van de HB, vind het een beetje "gevaarlijk" om hier zijn email adres neer te posten en anders is het wel op de website van de hogeschool te vinden.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_54486929
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:37 schreef qmaxor het volgende:
Voor de mensen in Zweden ...

Ik wil graag in sep 2008 naar Zweden, liefst Stockholm. Via mijn Hogeschool (Utrecht) kan ik eventueel geregeld erheen, maar dat hangt ervan af of er genoeg plaatsen zijn. Dat eventueel staat me niet zo aan, dus ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om het zelf te regelen.

Nu vroeg ik me af of iemand die nu in Zweden zit, mij kan helpen d.m.v. een emailadres van een persoon die over aankomende studenten gaat.

Momenteel ben ik 3e jaars Technische bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht. Ik zou graag economische/bedrijfskundige vakken volgen en/of Engels.

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen .
Nou zit ik via de HU in Zweden, in Skövde, dus aan een adres van Stockholm kan ik je net helpen. Het enige wat je kan doen is de universteit in Stockholm bellen en vragen naar de international office, dan krijg je ook wel iemand aan de lijn die je verder kan helpen.

Hoe zit het met Erasmus beurs als je het zelf regelt? Val je daar dan onder? of word je een "free mover"
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_54531506
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:21 schreef Roosje11 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog helemaal niks gedaan aan trips... echt slecht..ben alleen een weekendje terug naar amsterdam geweest. Ik wil wel echt nog naar stonehenge, en naar edinburgh, ohja..london ben ik trouwens wel geweest. Ik wil eigenlijk ook wel naar stratford upon avon, ik studeer engelse literatuur, dus vind t eigenlijk wel interessant hihi. De trips van de international society zijn alleen zo snel uitverkocht, ik moet echt wat sneller gaan reageren. Ik blijf gelukkig een heel jaar, en plan om me volgend semester gewoon voor ALLE trips in te schrijven, hihi. Ik ben eigenlijk meer bezig met internationale trips boeken, ik ga over een paar weken naar stockholm, en in januari naar rome. We trekken hier veel met amerikanen op en die reizen echt het hele continent af, daardoor krijg ik ook z'n neiging om de hele dag opeasyjet.com, ryanair.com en jet2.com rond te hangen, en dan vind je wel eens wat, haha! Stom eigenlijk...want ik heb Engeland zelf nog niet eens fatsoenlijk gezien...
De christmas market trips zijn nog niet uitverkocht trouwens...misschien ga ik daar wel heen idd. De Christmas light on is deze donderdag, daar ga ik ook zeker heen, op Albert quare toch?
waarom regel je niet zelf een trip met een paar studenten? dat is vaak net zo leuk (kleinere groep, je kunt meer doen wat je zelf wilt) en nog goedkoper ook (lang leve megabus). ik zit dus in londen, ben inmiddels met een aantal anderen op eigen initiatief naar brighton en oxford geweest. ik ga waarschijnlijk half december naar schotland, misschien een beetje een rare tijd ervoor, maar ik ga begin januari alweer naar huis en ik wil graag de kans aangrijpen om eindelijk eens naar schotland te gaan, dat kan vanaf londen namelijk veel goedkoper dan vanaf nederland. ik zou nog wel veel meer dingen van engeland willen zien, maar daar heb ik de tijd niet voor, dus ik hou het maar op londen waar natuurlijk ook genoeg te zien is.
pi_54537082
quote:
Op zondag 11 november 2007 18:11 schreef paperboats het volgende:

[..]

waarom regel je niet zelf een trip met een paar studenten? dat is vaak net zo leuk (kleinere groep, je kunt meer doen wat je zelf wilt) en nog goedkoper ook (lang leve megabus). ik zit dus in londen, ben inmiddels met een aantal anderen op eigen initiatief naar brighton en oxford geweest. ik ga waarschijnlijk half december naar schotland, misschien een beetje een rare tijd ervoor, maar ik ga begin januari alweer naar huis en ik wil graag de kans aangrijpen om eindelijk eens naar schotland te gaan, dat kan vanaf londen namelijk veel goedkoper dan vanaf nederland. ik zou nog wel veel meer dingen van engeland willen zien, maar daar heb ik de tijd niet voor, dus ik hou het maar op londen waar natuurlijk ook genoeg te zien is.
Dat ga ik binnenkort ook wel doen. Ik ga met een vriendinnetje van hier en een vriend van mij die in Leeds studeert naar stonehenge met de auto, yeey! Hij mag rijden, want hij is Iers, en kan dus al links rijden, ik zie dat echt niet zitten, hihi!
Verder bijna alle mensen die ik hier heb leren kennen zijn Amerikaans, en die gaan allemaal op trip door heel Europa, die doen niet echt tripjes binnen Engeland.
Point is..ik moet eigenlijk gewoon meer mensen leren kennen
the liver is evil, it must be punished
pi_54537964
Ik hop ook even langs

Op dit moment zit ik nog in mijn eerste jaar, het duurt dus nog "even" maar ik wil graag in mijn 3de jaar ergens stage lopen danwel studeren Ik ben me nu eigenlijk gewoon vooral aan het orrienteren wat de mogelijkheden zijn, welke landen me leuk lijken en hoeveel het me ongeveer gaat kosten.

Ik heb nu een paar vragen en hopelijk kunnen jullie die beantwoorden

1) Waarom heb je voor een stage gekozen en niet voor daar studeren(of juist andersom..)
2) Hoelang van te voren hebben jullie alles geregeld? Ik las in dit topic dat je een half jaar van te voren moest beginnen en dan kon je alles met gemak regelen. In wat folders las ik echter dat je minstens een jaar van te voren moest beginnen..
3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen? Ik begrijp dat er grote verschillen in bedragen zitten per land, maar wil toch graag een globale schatting
4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen? Behalve natuurlijk bij mijn uni

Overigens studeer ik communicatie en informatiewetenschappen, zijn er meer mensen met een buitenlandse stage die dat studeren?
  maandag 12 november 2007 @ 02:26:16 #227
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54542190
1) omdat ik al in die fase van mijn studie zit. Achteraf is studeren leuker denk ik (je hebt meer vrije tijd en meer mogelijkheden tot daadwerkelijke integratie)
2) 6 maanden is voldoende. Tenzij je geen zelfdicipline hebt enzo.
3) ik neem aan dat je geld hier bedoelt: engeland is erg duur. Voor huur ben je ongeveer 500-600 euro per maand wel kwijt (Cambridge/Oxford/Londen tarief), en ook onderhoud is duur. Maar bedenk wel dat het toch tijdelijk is, en dat je beurzen krijgt van je universiteit/instelling en erasmusbeurs + stufi en OV vergoeding. Voor het regelen heb ik trouwens geen geld betaald, dat regelen kost ongeveer 10 mailtjes en 10 keer bellen ofzo. 1400 euro aan zo'n stagebemiddelingsbureau is een dief van je portomonee (ik doe geen uitspraak of het goede of slechte stages zijn, dat weet ik gewoon niet)
4) je kan heel goed even bij de masterbeurs langsgaan (in utrecht meestal), daar zijn ook internationale universiteiten aanwezig.
pi_54542324
1) Studeren is gewoon gaaf, je hebt meer tijd om te intergreren in de samenleving en universiteiten organiseren over het algemeen van alles voor exchange students
2) half jaar zou ik aanhouden. Let op de deadlines van je universiteit!
3) Korea is goedkoop, woon hier gratis op campus, krijg in totaal 1100 euro beurs + OV vergoeding, Kamer in NL gaat de onderhuur in. Ik heb veel geluk.
4) Lees eens weblogs door op blogspot of op waarbenjij.nu, krijg je vaak goed beeld. Zeker als je al beetje idee waar je heen wilt.
pi_54544727
1) Ik had nog een vrij te besteden blok over en aangezien dit mijn laatste jaar is, dacht ik waarom niet naar het buitenland
2) Begon met regelen in januari en begon in Augustus, dus zeg ongeveer een half jaar. School heeft overigens wel veel dingen geregel
3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen? Niet zo heel veel, wat postzegels en wat telefoongesprekken.
4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen? De informatie die ik kreeg van school en de school waaraan ik studeer in |Zweden was voldoende
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_54547501
1) Waarom heb je voor een stage gekozen en niet voor daar studeren(of juist andersom..)
Is al genoemd: bij studeren integreer je meer, want je zit met een hoop studenten in hetzelfde schuitje. (dat denk ik tenminste, ik heb dan ook bewust voor studeren en niet stage gekozen)

2) Hoelang van te voren hebben jullie alles geregeld? Ik las in dit topic dat je een half jaar van te voren moest beginnen en dan kon je alles met gemak regelen. In wat folders las ik echter dat je minstens een jaar van te voren moest beginnen..
Als je via Erasmus gaat zou het snel geregeld kunnen zijn, dan is een half jaar voldoende. Voor mij was het zo dat er nog geen erasmuscontract was en ik dus heel veel zelf moest doen, maar uiteindelijk wist ik in Januari dat ik hierheen wilde en 1 dag voor de deadline (eind mei) was het rond, maar wel met heel veel bellen, mailen en stressen. Normaal gesproken moet een half jaar dus voldoende zijn lijkt me.

3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen? Ik begrijp dat er grote verschillen in bedragen zitten per land, maar wil toch graag een globale schatting
Bloed zweet en tranen Geen geld, omdat het via Erasmus-beurs is gegaan bij mij. Ik ben hier in totaal wel zo'n 1100,- per maand kwijt aan alles, maar stappen is hier ook duur

4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen? Behalve natuurlijk bij mijn uni
Surf eens naar websites van uni's die je leuk lijken en kijk wat ze daar doen.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_54548710
1) Waarom heb je voor een stage gekozen en niet voor daar studeren(of juist andersom..)
Redelijk simpel, het heeft bij mij twee redenen. Als eerste zit ik nu in de fase van mijn studie dat ik stage moet lopen, en dit kan in het buitenland. Studeren kan ook maar was moeilijker. Als tweede wilde ik perse naar Barcelona omdat de stad mij erg trok. Dit ging niet met studeren, omdat ze alleen Salamanca hadden in Spanje dacht ik. Tevens was het alleen Spaans en geen Engels, al hoeft dat niet zon probleem te zijn.
Achteraf was studeren voor mij niet echt een optie, maar ik denk wel dat studeren verstandiger is dan stage. Ik heb het super getroffen, maar tijdens studeren heb je meer vrije tijd en leer je meer mensen kennen.

2) Hoelang van te voren hebben jullie alles geregeld?
Ik wist al lang van te voren wat ik wilde, dus had alle tijd. Ik denk dat een half jaar ruim voldoende is, maar dat ligt er ook aan naar welk land je gaat. VS of Australie heb je wel een jaar voor nodig denk ik.

3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen?
Ik zit in Spanje. Het leven hier is hetzelfde of iets goedkoper dan in Nederland (op uitgaan na). Huur is ruim 300 euro. Ik heb het via een bemiddelingsbureau gedaan. Eerst wel gewoon gezocht, maar omdat mijn Spaans nihil was kwam ik niet ver. Ik geef toe het is (veel te veel) geld, maar alles is wel erg goed geregeld.

4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen?
Mijn Hogeschool heb ik niet eens veel aan gehad. Maar kijk eens op travelsites, het Nuffic ed. Al is het maar om een beeld te krijgen van wat je kan verwachten.
Wat je studeert maakt niet uit denk ik, vooral communicatie kan je bijna overal wel terecht neem ik aan.
pi_54551031
Hoe zit het eigenlijk met de reisverzekering. Ik ga in januari een half jaar naar het buitenland om stage te lopen. Ik heb nu een doorlopende reisverzekering bij de Postbank. Ik ben gaan informeren, en wat blijkt: mocht ik me willen laten verzekeren voor 6 maanden via de Postbank dan moet ik:
- mijn huidige reisverzekering uitbreiden naar 2 maanden;
- een werelddekking erbij nemen;
- daarnaast nog 4 maanden los laten verzekeren (á ¤ 3 zoveel per dag).

Dit komt dus neer op ongeveer 350 euro voor de totale grap. Hoe hebben jullie dit geregeld?

Bestaat er misschien iets als een speciale studenten reisverzekering dat een gehele stageperiode van 6 maanden dekt...etc?
pi_54551425
Kijk hier eens:

http://www.acepolis.com/
pi_54554001
Ik kreeg van de uva een folder met verzekeringen als je langer tijd in het buitenland zit. www.ips-lippmann voor meer info. Ik dus afgesloten, 25 e per maand bovenop me NL premie van 100 e per maand, netjes dacht ik...
Blijkt dat in Engeland je als student automatisch en gratis verzekerd bent....
the liver is evil, it must be punished
pi_54554378
Deze jongen zit in the UK volgend jaar mocht ik voor me VWO slagen

!
Ik support gevallen topclubs!
pi_54555004
Hey thanks voor de info. Ik ga ernaar kijken.

@Roosje: zo, dat is grof. ¤100 per maand? Plus nog de ¤25 per maand erboven op? Waar heb jij het geregeld? Als dan ook nog blijkt dat je in Engeland gratis verzekerd bent als student.... Maar best ideaal eigenlijk. Helaas dat ik niet naar Engeland ga.
pi_54555320
quote:
Op maandag 12 november 2007 14:37 schreef Zephyrus het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de reisverzekering. Ik ga in januari een half jaar naar het buitenland om stage te lopen. Ik heb nu een doorlopende reisverzekering bij de Postbank. Ik ben gaan informeren, en wat blijkt: mocht ik me willen laten verzekeren voor 6 maanden via de Postbank dan moet ik:
- mijn huidige reisverzekering uitbreiden naar 2 maanden;
- een werelddekking erbij nemen;
- daarnaast nog 4 maanden los laten verzekeren (á ¤ 3 zoveel per dag).

Dit komt dus neer op ongeveer 350 euro voor de totale grap. Hoe hebben jullie dit geregeld?

Bestaat er misschien iets als een speciale studenten reisverzekering dat een gehele stageperiode van 6 maanden dekt...etc?
ik heb een studentenreisverzekering afgesloten bij http://www.ips-lippmann.com/index.htm
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 12 november 2007 @ 19:57:10 #238
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_54557014
1) Waarom heb je voor een stage gekozen en niet voor daar studeren(of juist andersom..)
Ik heb het allebei gedaan omdat het zo toevallig uitkwam. Als ik jou was zou ik voor studeren kiezen als je de keuze hebt, je leert hier sneller meer mensen kennen.

2) Hoelang van te voren hebben jullie alles geregeld? Ik las in dit topic dat je een half jaar van te voren moest beginnen en dan kon je alles met gemak regelen. In wat folders las ik echter dat je minstens een jaar van te voren moest beginnen..
Ik ben voor mijn stage/studeren 2 maanden van tevoren begonnen. Vooral voor stage leverde dit nogal wat stress op! Ik ga in februari waarschijnlijk weer op stage in het buitenland en daar ben ik in augustus al mee begonnen. Half jaar is ruim genoeg!

3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen? Ik begrijp dat er grote verschillen in bedragen zitten per land, maar wil toch graag een globale schatting
Ik snap niet of je onderhoud of echte regelkosten bedoelt? Anyway, kosten om het gebeuren te regelen heb ik niet gemaakt. Onderhoud kosten in Duitsland/Berlijn (huisvesting+uitgaan+vaste kosten) kwam bij mij rond de 500 euro. Qua tijd ben ik voor stage veel langer bezig geweest, het studeren regelt je uni ben je zelf geen tijd aan kwijt, stage zoeken kost veel tijd > brieven schrijven/ sollicitatiegesprekken e.d.

4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen? Behalve natuurlijk bij mijn uni
Mensen die ervaring hebben, in dit topic dus

Oh mijn stagebegeleider is steeds niet op school en die moet mijn stage goed keuren! Schiet weer lekker op bij mijn school... . Met mijn Spaans gaat het al beter, heb deze week mijn eerste voldoende gehaald, joepieee! En mijn bedrijf vond dat ik mijn scriptieonderwerp beter moet gaan formuleren, wordt nog lastig dus maar ik heb er ziiin in!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_54561677
1) Waarom heb je voor een stage gekozen en niet voor daar studeren(of juist andersom..)

3 jaar geleden kon ik stage lopen via mijn MBO-opleiding. Studeren was geen optie (had de school geen ervaring mee.) School had contacten met Spaanse stage bedrijven en kon zo gemakkelijk aan een stageplaats komen. Heb 3 geweldige maanden daar gehad.

2) Hoelang van te voren hebben jullie alles geregeld? Ik las in dit topic dat je een half jaar van te voren moest beginnen en dan kon je alles met gemak regelen. In wat folders las ik echter dat je minstens een jaar van te voren moest beginnen..

Ik hoorde ongeveer 8 maanden van te voren dat ik daar naartoe kon. Ongeveer 2 maand van te voren kreeg ik te horen dat mijn stagebedrijf geregeld was, en kon mij toen nog gemakklijk inschrijven voor een studentenkamer in dat plaatsje. (Was genoeg plek op die campus, het gaat lang neit overal zo gemakkelijk!!!)

3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen? Ik begrijp dat er grote verschillen in bedragen zitten per land, maar wil toch graag een globale schatting

0.0 alles via school gedaan. Dat is het beste, zij hadden allerlei contacten. Daar werd zelfs mijn onderdak betaald. Volgend jaar wil ik weer stage lopen, maar mijn huidige opleiding/school vind nu dat alles zelf geregeld moet worden. En dat is zeer terecht. Deze keer zal ik wel wat meer geld kwijt zijn.

4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen? Behalve natuurlijk bij mijn uni

www.wilweg.nl . Ik heb thuis een boekje liggen met heel veel websites, zal ze binnenkort eens plaatsen als ik er aan denk
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:52:30 #240
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54565816
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:42 schreef Fetai het volgende:
Deze jongen zit in the UK volgend jaar mocht ik voor me VWO slagen

!
Waar? Welke uni? Al geregeld? Wat ga je studeren?
Leuk avontuur, en in 6 VWO zou ik daar nog niet eens opgekomen zijn dus vind het sowieso gave beslissing
pi_54577437
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:52 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Waar? Welke uni? Al geregeld? Wat ga je studeren?
Leuk avontuur, en in 6 VWO zou ik daar nog niet eens opgekomen zijn dus vind het sowieso gave beslissing
Ik heb me aangemeld voor 5 universiteiten om "Economics (L100)" te studeren, waarbij ik van sommige al een beslissing heb ontvangen.
- University of Leeds --> afgewezen.
- Leeds Met. --> aangenomen
- Newcaste University --> aangenomen op de voorwaarde dat ik een 7 gemiddeld sta.
- Cardiff University --> nog geen antwoord antwoord ontvangen
- Heriot-Watt University. --> nog geen antwoord ontvangen

Maar ik kan nu hoe dan ook al zeggen dat ik daar zoiezo terecht kom, is het niet in Leeds, dan wel in Newcastle of misschien wel Edinburgh of Cardiff ! Heb je eigenlijk toevallig ervaring met één van deze steden?
Ik support gevallen topclubs!
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:47:59 #243
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54577474
Even ander soort vraagje aan iedereen. Hebben jullie ook zoveel mensen in je omgeving in nederland die allemaal roepen dat het zo gaaf lijkt en dat ze het zelf ook zo graag willen doen etc. En die het dan vervolgens nooit doen? Ben maar gestopt met het overhalen van die mensen om het wel te doen, want hoe concreter je het voor hun maakt, hoe meer ze terug gaan krabbelen.
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:53:00 #244
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54577616
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:46 schreef Fetai het volgende:

[..]

Ik heb me aangemeld voor 5 universiteiten om "Economics (L100)" te studeren, waarbij ik van sommige al een beslissing heb ontvangen.
- University of Leeds --> afgewezen.
- Leeds Met. --> aangenomen
- Newcaste University --> aangenomen op de voorwaarde dat ik een 7 gemiddeld sta.
- University of Cardiff --> nog geen antwoord antwoord ontvangen
- Heriot-Watt University. --> nog geen antwoord ontvangen

Maar ik kan nu hoe dan ook al zeggen dat ik daar zoiezo terecht kom, is het niet in Leeds, dan wel in Newcastle of misschien wel Edinburgh of Cardiff ! Heb je eigenlijk toevallig ervaring met één van deze steden?
Nee sorry, heb zelf alleen ervaring met Cambridge en de Londen universiteiten (UCL, Kings, Queen Mary, East), maar wat ik wel kan vertellen is dat Edinburgh echt een geweldige plek is. Het is een oude, sfeervolle, stad met heel veel internationale studenten. Het heeft hele hoog aangeschreven onderzoeksmasters en het mooie is dat je geen collegegeld hoeft te betalen daar in Schotland .
En schotland is geweldig ....denk dat het leukere stad is dan Newcastle zo op eerste gezicht.

Cardiff daarnaast is ook geweldig als plaats, de universiteit ken ik niet
pi_54581813
hallo allemaal, ben een tijd niet hier geweest omdat ik informatie over studies aan het zoeken was. Nu heb ik 3 studies op het oog hier in Chili. Maar ik vroeg me af, hoe je de studiefinanciering moet regelen om hele studies in het buitenland te volgen.
Nu heb ik al wat gelezen erover maar mischien heeft iemand hier er ervaring mee, en kan me een beetje op weg helpen.
want ik las iets over verschillende organisaties zoals het nuffic, ib-groep.
En mischien dat iemand enig idee heeft hoe lang het ongeveer duurt tot alles geregeld is(alleen studiefinanciering enzo).
pi_54582683
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:53 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Nee sorry, heb zelf alleen ervaring met Cambridge en de Londen universiteiten (UCL, Kings, Queen Mary, East), maar wat ik wel kan vertellen is dat Edinburgh echt een geweldige plek is. Het is een oude, sfeervolle, stad met heel veel internationale studenten. Het heeft hele hoog aangeschreven onderzoeksmasters en het mooie is dat je geen collegegeld hoeft te betalen daar in Schotland .
En schotland is geweldig ....denk dat het leukere stad is dan Newcastle zo op eerste gezicht.

Cardiff daarnaast is ook geweldig als plaats, de universiteit ken ik niet
Bedankt voor je reactie ! Eerst ging vooral mijn voorkeur uit naar Leeds/Newcastle, maar na je reactie gaat deze meer naar Edinburgh. Maar.... heb je dan in Cambridge een opleiding gevolgd !? Dat is nou niet voor bepaald veel mensen weggelegd ?
Ik support gevallen topclubs!
pi_54583317
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:47 schreef Grumpey het volgende:
Even ander soort vraagje aan iedereen. Hebben jullie ook zoveel mensen in je omgeving in nederland die allemaal roepen dat het zo gaaf lijkt en dat ze het zelf ook zo graag willen doen etc. En die het dan vervolgens nooit doen? Ben maar gestopt met het overhalen van die mensen om het wel te doen, want hoe concreter je het voor hun maakt, hoe meer ze terug gaan krabbelen.
Hier ben ik tijdens mn stage al mee gestopt, kwam er snel achter dat ik het er wel voor over had om een langere tijd (inmiddels bijna 9 maand) weg te zijn van huis en vrienden en dat ook nog wel even te blijven. al mn vrienden buiten mn opleiding om, zullen het waarschijnlijk toch niet doen.

ik doe IBMS dus moet naar het buitenland
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_54583392
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:47 schreef Grumpey het volgende:
Even ander soort vraagje aan iedereen. Hebben jullie ook zoveel mensen in je omgeving in nederland die allemaal roepen dat het zo gaaf lijkt en dat ze het zelf ook zo graag willen doen etc. En die het dan vervolgens nooit doen? Ben maar gestopt met het overhalen van die mensen om het wel te doen, want hoe concreter je het voor hun maakt, hoe meer ze terug gaan krabbelen.
De meeste van mijn vrienden, die hadden zelfs zoiets van.. dat gaat hij toch nooit doen..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:04:36 #249
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54583913
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:18 schreef Fetai het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie ! Eerst ging vooral mijn voorkeur uit naar Leeds/Newcastle, maar na je reactie gaat deze meer naar Edinburgh. Maar.... heb je dan in Cambridge een opleiding gevolgd !? Dat is nou niet voor bepaald veel mensen weggelegd ?
Ze staan wel erg goed aangeschreven, bron
Het is een van de grootste universiteiten, erg oud ook en Edinburgh is zeg maar het Amsterdam van Schotland (waar Glasgow het Rotterdam is).

Ik studeer op dit moment af in Cambridge. Ik doe in nederland een van de topmasters aan de VU, en hier in Cambridge zit een prof die heel erg werkt op een gebied wat ik heel boeiend vind. Via open sollicitatie kan ik bij hem mijn afstudeerproject doen, dus heb beetje geluk gehad
Als ik op basis van mijn middelbare schoolresultaten (en die waren niet eens heel bagger ofzo) hier bij een van de colleges had aangeklopt had ik nooit een kans gemaakt.

Kom bij uitgaan wel eens andere nederlanders tegen, en hun indrukwekkende waslijstjes van internationale opleidingen/universiteiten/honourprogramma's etc is erg slecht voor je eigen ego
pi_54616303
Als je info wil over een land waar je heenwil, zou ik aanraden op waarbenjij.nu (oid) iemand te zoeken en daar contact mee te zoeken. Sowieso kun je verhalen lezen (voorpret) en die mensen zullen denk ik echt wel bereid zijn tips te geven. Dat zou ik in elk geval wel zijn. Juist van mensen die ergens zitten kun je er veel waardevolle tips krijgen....

Hebben veel van jullie zo'n weblog-achtig ding? Ik vind het wel een leuke manier om een 'dagboek' bij te houden. Ik doe hier zo veel....
  donderdag 15 november 2007 @ 00:42:37 #251
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54616952
zo'n dagboek voor een student ziet er wel vrij anders uit dan een dagboek van iemand die stage loopt denk ik...ik hou het zelf bij een paar leuke logs op hyves/facebook en via de mail naar een groep mensen, en dat is goed genoeg...

wat wel echt gaaf is is om te zien hoeveel support ik krijg van alle mensen uit nederland, mensen sturen kaartjes, mailtjes en komen allemaal ook langs, dat vind ik echt heel fijn want had veel minder verwacht
pi_54617765
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:07 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Hier een lijstje met handige sites. De meeste zullen al wel bekend zijn denk ik. Misschien wat voor in de OP?
Orgineel van de OP aangepast!
quote:
Hoe zit het eigenlijk met de reisverzekering.
Ik heb zelf geen reisverzekering, mijn ziektekosten verzekering dekt 200% in het buitenland, daarnaast denk mijn WA alles wat ik anderen aan doe.
Het enige wat een reisverzekering extra dekt is je baggage zo ongeveer.
quote:
Hebben jullie ook zoveel mensen in je omgeving in nederland die allemaal roepen dat het zo gaaf lijkt en dat ze het zelf ook zo graag willen doen etc. En die het dan vervolgens nooit doen?
Echt wel! Altijd excuses van "maar het is zo lastig te regelen", "geen geld voor". Na 20x uitgelegd hebben dat als je echt wil het altijd lukt er ook maar mee opgehouden.
pi_54620440
Als je mensen echt moet gaan overtuigen dan laat maar lekker zitten. Ik vertel ze wel hoe vet het is en dat iedereen het zou moeten doen, of ze het dan ook doen moeten ze zelf maar uitzoeken. (is wel makkelijker dat 3 mensen uit mijn vriendengroep ook al weg zijn geweest, dus de resilustige mensen hebben het al gedaan)

En ik heb ook een waarbenjij.nu ja --> jordyvoesten.wbj
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_54620671
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:03 schreef MevrouwLili het volgende:
Als je info wil over een land waar je heenwil, zou ik aanraden op waarbenjij.nu (oid) iemand te zoeken en daar contact mee te zoeken. Sowieso kun je verhalen lezen (voorpret) en die mensen zullen denk ik echt wel bereid zijn tips te geven. Dat zou ik in elk geval wel zijn. Juist van mensen die ergens zitten kun je er veel waardevolle tips krijgen....

Hebben veel van jullie zo'n weblog-achtig ding? Ik vind het wel een leuke manier om een 'dagboek' bij te houden. Ik doe hier zo veel....
Natuurlijk heb ik een waarbenjij.nu en plaats zo nu en dan foto´s op facebook. Niet op hyves, aangezien dat voor iedereen te bekijken is en dat soms niet altijd even nodig is
Het is altijd leuk om reacties te krijgen van mensen uit het thuisland en vindt het zelf ook wel leuk zoiets bij te houden. Al doe ik het nu minder vaak dan eerst. Beetje lui.
pi_54620914
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:03 schreef MevrouwLili het volgende:
Als je info wil over een land waar je heenwil, zou ik aanraden op waarbenjij.nu (oid) iemand te zoeken en daar contact mee te zoeken. Sowieso kun je verhalen lezen (voorpret) en die mensen zullen denk ik echt wel bereid zijn tips te geven. Dat zou ik in elk geval wel zijn. Juist van mensen die ergens zitten kun je er veel waardevolle tips krijgen....

Hebben veel van jullie zo'n weblog-achtig ding? Ik vind het wel een leuke manier om een 'dagboek' bij te houden. Ik doe hier zo veel....
Als ik terugkijk hoe mijn voorbereiding was voor Zweden, was het eigenlijk meer dat ik stage liep in Berlijn en moest gaan bedenken wat ik mee wou nemen vaniut nederland, aangezien ik tussen Berlijn en Zweden 46 uur binnen de landsgrenzen van NL was. Ik ben dus eigenlijk zonder enige voorbereiding qua land hierheen gegaan.

ik heb mn eigen site, dus heb ook mn eigen weblog daar, en sinds een paar week probeer ik er meer en meer op te zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_54622027
mijn omgeving is echt boring qua reizen. ben eigenlijk de enige.
pi_54622190
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:44 schreef Dizzee het volgende:
mijn omgeving is echt boring qua reizen. ben eigenlijk de enige.
zit je al in China eigenlijk?
Hoe kijken je vrienden tegen je aan dan?
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_54622374
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:44 schreef Dizzee het volgende:
mijn omgeving is echt boring qua reizen. ben eigenlijk de enige.
Ik ken wel een paar mensen die het (gaan) doen, maar het is wel iets van het jaatste jaar.

Veel vrienden en familie vinden het hardstikke leuk, een enkeling is een beetje jaloers naar mijn idee.

Wat ik al eerder gezegd heb, ik twijfel een beetje of ik hierna nog een keer zal gaan studeren in het buitenland. Doe nu stage en nog eens iets lijkt me misschien wel leuk, maar aan de andere kant weet ik niet of ik het echt wil en of het überhaupt kan en wat de mogelijkheden zijn. Het reizen in me is in ieder geval wel toegenomen.
  donderdag 15 november 2007 @ 12:07:08 #259
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54622573
Ik kan studietechnisch niet meer naar buitenland hierna, ik weet ook niet of ik dat zou willen, ik zou juist weer iets nieuws willen. Daarnaast zou ik mijn vrienden in nederland toch wel weer minimaal een half jaar willen zien na dit halve jaar, puur omdat ik niet wil vervremen van ze. Zoals het er nu allemaal uit ziet ga ik waarschijnlijk volgend jaar november/december twee maanden reisje maken in india/china...maar dat hangt nog wel van veel dingen nog af nu.
pi_54622719
Jij zit nu een half jaar in het buitenland dus? Hiervoor niks gedaan verder?

Aan de ene kant lijkt het me erg aantrekkelijk vanwege het avontuur en de lol die ik nu hier heb, maar volgens mij kan het ook niet. Sowieso niet gelijk als ik terug ben, omdat de minor dan begint. En misschien is 1 keer wel leuk geweest

Wil wel zo af en toe reisjes blijven maken of weekendjes weg. Dat is er moeilijk uit te krijgen denk ik.
pi_54622891
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:14 schreef JeroenV het volgende:
Jij zit nu een half jaar in het buitenland dus? Hiervoor niks gedaan verder?

Aan de ene kant lijkt het me erg aantrekkelijk vanwege het avontuur en de lol die ik nu hier heb, maar volgens mij kan het ook niet. Sowieso niet gelijk als ik terug ben, omdat de minor dan begint. En misschien is 1 keer wel leuk geweest

Wil wel zo af en toe reisjes blijven maken of weekendjes weg. Dat is er moeilijk uit te krijgen denk ik.
Ik heb het gelukkige probleem, dat als ik terug ben in Juli, ik al eigenlijk mn stage geregeld moet hebben omdat ik nog 10 week in Utrecht zal studeren en daarna mn eindstage ga doen hoogstwaarschijnlijk.

En nu, na 9 maanden in Berlijn en Zweden gewoond te hebben moet ik eerlijk zeggen dat ik meer naar Berlijn terug verlang dan Nederland...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_54623122
Nou lees ik net op de frontpage, dit nieuwsbericht --> Zweedse bijt man in penis kijk nog eens beter s het in Skövde...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 15 november 2007 @ 12:50:36 #263
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54623406
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:14 schreef JeroenV het volgende:
Jij zit nu een half jaar in het buitenland dus? Hiervoor niks gedaan verder?

Aan de ene kant lijkt het me erg aantrekkelijk vanwege het avontuur en de lol die ik nu hier heb, maar volgens mij kan het ook niet. Sowieso niet gelijk als ik terug ben, omdat de minor dan begint. En misschien is 1 keer wel leuk geweest

Wil wel zo af en toe reisjes blijven maken of weekendjes weg. Dat is er moeilijk uit te krijgen denk ik.
ik heb nog eens een vak gevolgd aan de universiteit van Praag. Prachtstad, duurde een maandje. Zoiets is niet moeilijk te regelen, gewoon naar je eigen examencommissie stappen en het goed laten keuren als vervangend vak van een niet zo belangrijk vak uit het curriculum, en dan de uni van praag bellen om te vragen als het goed is als je daar bij komt zitten en het vak komt volgen. Alleen slaapplek is wat lastiger, maar had geluk dat ik bij iemand terecht kon daarvoor via kennis van ouders. Wel makkelijk geregeld allemaal, en aan te raden aan iedereen
pi_54629743
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:48 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik een waarbenjij.nu en plaats zo nu en dan foto´s op facebook. Niet op hyves, aangezien dat voor iedereen te bekijken is en dat soms niet altijd even nodig is
Het is altijd leuk om reacties te krijgen van mensen uit het thuisland en vindt het zelf ook wel leuk zoiets bij te houden. Al doe ik het nu minder vaak dan eerst. Beetje lui.
Op hyves kan niet iedereen het bekijken als je het goed doet En het nadeel van facebook is: facebook is nu eigenaar van alle foto's die je erop zet.... (lees de voorwaarden maar )
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_54629771
Mja, dat Facebook eigenaar is heb ik weinig aan, dat maakt me niet zo uit. Mijn Hyves is nu voor te veel mensen toegankelijk
pi_54630537
Facebook gebruik ik alleen om na mijn studie hier nog "contact" te hebben met de rest van de exchange students. Gelukkig heb ik een aantal foto's op mijn facebook achter "alleen voor vrienden" gezet. Kan ook bij Hyves geloof ik.

Op Hyves krijg ik af en toe krabbels van mijn vrienden waar de foto's blijven en hoe mooi/lekker/geil de Zweedse meiden zijn.

en waarbenjij.nu gebruik ik eigenlijk voor mijn logs. Alleen heb ik het gevoel dat er maar een vast groepje mensen mijn blogjes lezen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  donderdag 15 november 2007 @ 17:54:09 #267
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54630736
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:10 schreef JeroenV het volgende:
Mja, dat Facebook eigenaar is heb ik weinig aan, dat maakt me niet zo uit. Mijn Hyves is nu voor te veel mensen toegankelijk
Ik heb mijn hyves alweer helemaal teruggetrokken. Alleen mijn toegevoegde vrienden kunnen nog mijn foto's en blogs zien. Al het overige is onzichtbaar voor iedereen.
Oh, en ik heb er ook maar 2 foto's op staan
pi_54637072
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:54 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik heb mijn hyves alweer helemaal teruggetrokken. Alleen mijn toegevoegde vrienden kunnen nog mijn foto's en blogs zien. Al het overige is onzichtbaar voor iedereen.
Oh, en ik heb er ook maar 2 foto's op staan
Hyves heb ik helemaal weggegooid, gewoonweg omdat ik meer vrienden had op facebook dan op hyves... en daarentegen had ik wel genoeg wat de kut kwaliteit van Hyves...
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_54638000
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:19 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Hyves heb ik helemaal weggegooid, gewoonweg omdat ik meer vrienden had op facebook dan op hyves... en daarentegen had ik wel genoeg wat de kut kwaliteit van Hyves...
Hyves was af en toe heel erg traag, maar goed het werkt nu wel beter. Elk land heeft zo'n zijn eigen social networking websites
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_54651027
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:51 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

zit je al in China eigenlijk?
Hoe kijken je vrienden tegen je aan dan?
Neen nog niet. Over 3 maandjes in februari zit ik er.

Vrienden vinden het allemaal wel mooi voor mij, maar hebben zelf niet de intresse om bijv. stage te lopen in het buitenland.

Ohja, doet hyves het in china gewoon?
  zondag 18 november 2007 @ 16:47:28 #271
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_54696537
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:37 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Neen nog niet. Over 3 maandjes in februari zit ik er.

Vrienden vinden het allemaal wel mooi voor mij, maar hebben zelf niet de intresse om bijv. stage te lopen in het buitenland.

Ohja, doet hyves het in china gewoon?
Nee, hyves werkt niet in China, dit jaar rond maart ofzo geblokkeerd door de overheid. Via zo'n externe link kun je er wel op, alleen bij elke klik logt hij weer uit, dus je kunt er vrijwel niks mee ......

Btw waar ga je heen in China?
  zondag 18 november 2007 @ 18:47:43 #272
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_54699499
Weet iemand of er ergens een forum is over Zweden, waar zowel Zweedse als internationale studenten zitten? Zodat ik een beetje ervaring kan opdoen met studenten die op verschillende universiteiten zitten.

// http://www.studyinsweden.se is wel de bekenste site, maar daar kan ik nergens een forum vinden
pi_54705565
Hoeveel maanden van te voren kregen jullie alle benodigde informatie over jullie stage? Ik hoef over een jaar pas stage te lopen, maar als ik naar het buitenland ga zullen er toch wat dingen geregeld moeten worden die tijd gaan kosten (verzekeringen, visa, werk :p).

Wat raden jullie btw aan qua housing? Ik ben van plan gewoon een huis / appartement te huren, maar hebben jullie dit voor jullie vertrek al geregeld? Of gewoon eerst hotel, en dan via internet (craigslist ofzo) huisjes kijken etc. en de boel daar op locatie gewoon regelen. Naar dat laatste gaat eigenlijk m'n voorkeur ook uit
you and I ain't done Zeke!
pi_54712635
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:47 schreef qmaxor het volgende:

[..]

Nee, hyves werkt niet in China, dit jaar rond maart ofzo geblokkeerd door de overheid. Via zo'n externe link kun je er wel op, alleen bij elke klik logt hij weer uit, dus je kunt er vrijwel niks mee ......

Btw waar ga je heen in China?
ah jammer van dat hyves. vooral omdat mn vrienden daar vaak op kijken. ik ga overigens naar Shanghai.
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:37 schreef Johnns het volgende:
Hoeveel maanden van te voren kregen jullie alle benodigde informatie over jullie stage? Ik hoef over een jaar pas stage te lopen, maar als ik naar het buitenland ga zullen er toch wat dingen geregeld moeten worden die tijd gaan kosten (verzekeringen, visa, werk :p).

Wat raden jullie btw aan qua housing? Ik ben van plan gewoon een huis / appartement te huren, maar hebben jullie dit voor jullie vertrek al geregeld? Of gewoon eerst hotel, en dan via internet (craigslist ofzo) huisjes kijken etc. en de boel daar op locatie gewoon regelen. Naar dat laatste gaat eigenlijk m'n voorkeur ook uit
regelen van werk kost je in principe het meeste tijd.

ik zit nu ook voor Shanghai te kijken op craigslist. weet alleen niet of het goed te doen is qua tijd om daar ter plekke wat te regelen. (iemand?) mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar het van te voren regelen.
  maandag 19 november 2007 @ 12:15:47 #275
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54713709
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:37 schreef Johnns het volgende:
Hoeveel maanden van te voren kregen jullie alle benodigde informatie over jullie stage? Ik hoef over een jaar pas stage te lopen, maar als ik naar het buitenland ga zullen er toch wat dingen geregeld moeten worden die tijd gaan kosten (verzekeringen, visa, werk :p).

Wat raden jullie btw aan qua housing? Ik ben van plan gewoon een huis / appartement te huren, maar hebben jullie dit voor jullie vertrek al geregeld? Of gewoon eerst hotel, en dan via internet (craigslist ofzo) huisjes kijken etc. en de boel daar op locatie gewoon regelen. Naar dat laatste gaat eigenlijk m'n voorkeur ook uit
lees topic even door, deze vraag is al vaak langsgekomen, en al even zo vaak beantwoord

Maar goed, 6 maanden is voldoende. Maar hoe eerder hoe relaxter voor je. Ik zou beginnen met werk, dat is het heikele punt. Als je eenmaal werk hebt, kan je van daaruit visa regelen. Verzekeringen is een dagje uitzoekwerk, maar vraagt niet veel meer tijd dan dat. Voor housing scheelt het heel veel per land. Als je al wat geld hebt, dan is een appartement huren vaak gewoon goede optie. Op locatie gaat het allemaal makkelijker (zeker als je bij een hospita of studentenhuis ofzo wilt), maar hotel eerste week is vrij duur. Misschien een idee om ergens eerst voor een maand te zitten en van daaruit verder te zoeken, je kan altijd nog switchen als je daar zit namelijk. Maar goed, als je geld hebt lukt alles wel natuurlijk

waar wil je gaan werken? welk land?
pi_54718747
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:47 schreef qmaxor het volgende:
Weet iemand of er ergens een forum is over Zweden, waar zowel Zweedse als internationale studenten zitten? Zodat ik een beetje ervaring kan opdoen met studenten die op verschillende universiteiten zitten.

// http://www.studyinsweden.se is wel de bekenste site, maar daar kan ik nergens een forum vinden
www.student.se
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_54724291
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:15 schreef Grumpey het volgende:
waar wil je gaan werken? welk land?
Verenigde Staten
you and I ain't done Zeke!
pi_54725195
tvp.. beter laat dan nooit
Life sucks
pi_54840757
Beter vroeg dan laat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54852985
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:04 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik studeer op dit moment af in Cambridge. Ik doe in nederland een van de topmasters aan de VU, en hier in Cambridge zit een prof die heel erg werkt op een gebied wat ik heel boeiend vind. Via open sollicitatie kan ik bij hem mijn afstudeerproject doen, dus heb beetje geluk gehad
Als ik op basis van mijn middelbare schoolresultaten (en die waren niet eens heel bagger ofzo) hier bij een van de colleges had aangeklopt had ik nooit een kans gemaakt.

Kom bij uitgaan wel eens andere nederlanders tegen, en hun indrukwekkende waslijstjes van internationale opleidingen/universiteiten/honourprogramma's etc is erg slecht voor je eigen ego
Hoe heb je dat precies gedaan? Gewoon een brief naar die prof gestuurd met een goede motivatiebrief en hij had de mogelijkheid om jou toe te laten op Cambridge? En volg je er ook vakken of schrijf je alleen je scriptie daar/doe je daar je onderzoek?
ik ben sowieso da bomb
  maandag 26 november 2007 @ 20:42:21 #281
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_54854286
Ik ben uitgenodigd om van zondag tot woensdag aan de universiteit van Oxford te verblijven voor interviews die uiteindelijk moeten leiden tot aanname in Philosophy, Politics and Economics als een undergraduate! Ik heb er zin in! Nu nog even een goedkope vlucht boeken...
  dinsdag 27 november 2007 @ 00:22:16 #282
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54861097
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:44 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:

[..]

Hoe heb je dat precies gedaan? Gewoon een brief naar die prof gestuurd met een goede motivatiebrief en hij had de mogelijkheid om jou toe te laten op Cambridge? En volg je er ook vakken of schrijf je alleen je scriptie daar/doe je daar je onderzoek?
Dat eerste klopt precies. Je moet niet vergeten dat je gratis hulp bent, en als je het als zodanig omschrijft en aanbiedt ben je natuurlijk veel interessanter voor hun. Ze kennen zelf in Engeland niet het stage-lopen, dus er is plek zat bij allerlei afdelingen, die maar al te graag een gratis iemand voor half jaartje willen (die ook wat van het onderwerp afweet). Het geld voor je stage moet je gewoon via je eigen uni en de beurzen regelen.
Ik schrijf hier nu mijn scriptie, doe hier mijn verplichte stage en doe ook gelijk een literatuuronderzoek hier zodat dat studieonderdeel ook afgerond is. Ik volg 1 vak, relevant voor mijn literatuuronderzoek (en dat is hier 3 op 1 les in dit geval, dus leer meer dan in 1 trimester in nederland bij dat vak) en volg daarnaast nog de algemene lectures die voor iedereen in het vakgebied van de uni gegeven worden, met indrukwekkende sprekers die ik vroeger alleen in mijn studieboek zag staan. Wat dat betreft is het echt wereld van verschil met Nederland.

En nickybol, politics in Oxford, impressive, aangezien ze daar zowat de beste in de wereld van zijn
Succes, en laat even weten wat het geworden is!
pi_54868130
yesjjss... uitnodigingsbrief uit Shanghai is binnen. ik kan nu dus wel zeggen dat ik daar definitief heen ga voor mijn afstuderen.
pi_54871215
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:42 schreef nickybol het volgende:
Ik ben uitgenodigd om van zondag tot woensdag aan de universiteit van Oxford te verblijven voor interviews die uiteindelijk moeten leiden tot aanname in Philosophy, Politics and Economics als een undergraduate! Ik heb er zin in! Nu nog even een goedkope vlucht boeken...
Nice, is dat de enige universiteit waar je je voor hebt aangemeld? Of heb je je ook bij 5 universiteiten ingeschreven?
Ik support gevallen topclubs!
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:00:08 #285
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_54879567
Ik heb me verder nog ingeschreven bij LSE en St. Andrews en enkele Amerikaanse topuniversiteiten.
pi_54879648
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:00 schreef nickybol het volgende:
Ik heb me verder nog ingeschreven bij LSE en St. Andrews en enkele Amerikaanse topuniversiteiten.
Over St. Andrews heb ik ook een tijd zitten twijfelen. Is dat niet een beetje jammer in zo'n kleine stad dan? Ik ben maar voor Heriot Watt gegaan
Ik support gevallen topclubs!
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:27:26 #287
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_54880392
St. Andrews is voor mij echt een "safety", ik zit liever op een Amerikaanse topuniversiteit of op Oxford, maar als dat niets wordt heb ik in St. Andrews altijd nog een goede kwaliteitsuniversiteit om op terug te vallen.
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:42:45 #288
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54880825
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:27 schreef nickybol het volgende:
St. Andrews is voor mij echt een "safety", ik zit liever op een Amerikaanse topuniversiteit of op Oxford, maar als dat niets wordt heb ik in St. Andrews altijd nog een goede kwaliteitsuniversiteit om op terug te vallen.
Cambridge niet overwogen? Zonde
  woensdag 28 november 2007 @ 07:55:29 #289
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_54884347
Cambridge en Oxford tegelijk aanmelden is niet toegestaan.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:12:17 #290
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_54892336
Ik ga in Februari naar Turkije
Nog meer mensen die er zijn geweest toevallig?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_54892540
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:27 schreef nickybol het volgende:
St. Andrews is voor mij echt een "safety", ik zit liever op een Amerikaanse topuniversiteit of op Oxford, maar als dat niets wordt heb ik in St. Andrews altijd nog een goede kwaliteitsuniversiteit om op terug te vallen.
Aan ambitie geen gebrek, opzich best positief te noemen. Heb je zulke über cijfers dan? Ik ben allang blij als ik Newcastle binnenkom. Russel group enzo, in ieder geval een offer gekregen van ze, ABB
Ik support gevallen topclubs!
pi_54918799
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:23 schreef paperboats het volgende:
ik zit momenteel in londen om voor 3,5 maand aan het university college london (ucl) te studeren. het geld vliegt werkelijk mijn portemonnee uit (maar dat viel te verwachten natuurlijk), maar ik heb het erg naar mijn zin. morgen is mijn zomervakantie dan toch echt voorbij, in tegenstelling tot de mensen in nederland die al weer een maand bezig zijn

volgens mij is trouwens de reden voor het feit dat veel mensen 's avonds zonder jas rondlopen (hier ook) dat garderobes in clubs zo duur zijn. ik vind 2 pond betalen voor enkel je jas ook erg duur, maar om nu 's nachts een uur (ik loop bijna alles omdat ik zo centraal woon) in de kou in een shirtje zonder mouwen rond te gaan lopen... nee.
Hoi paperboats!
Ik las dat je op UCL studeert! Dat is zeker wel een geweldige ervaring? Ik ga proberen om vanaf september 2008 een master te volgen aan UCL. Ik hoop dat ik je een paar vraagjes mag stellen. Ben jij tevreden over UCL? Hoe is het contact met andere internationale studenten? Heb jij een kamer via de universiteit weten te bemachtigen? Ik las dat je vrij in het centrum zit, dat kost dat zeker wel het eea?
pi_54922696
Iemand enig idee welke universiteiten in london het beste aangeschreven staan?

Ik zelf wil volgend jaar Economie studeren in London, de vraag is alleen een beetje
welke springt er echt bij uit? Of iemand slechte ervaringen mee? Daar komt nog bij dat het wel gefinancierd moet worden door IBG, ik had eerst de london school of political science and economics voor ogen, maar daar krijg je alleen een beurs voor als je je masters doet als nederlander.

bummer
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_54922900
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Iemand enig idee welke universiteiten in london het beste aangeschreven staan?

Ik zelf wil volgend jaar Economie studeren in London, de vraag is alleen een beetje
welke springt er echt bij uit? Of iemand slechte ervaringen mee? Daar komt nog bij dat het wel gefinancierd moet worden door IBG, ik had eerst de london school of political science and economics voor ogen, maar daar krijg je alleen een beurs voor als je je masters doet als nederlander.

bummer
Voor economie springt London School of Economics er echt ruim bovenuit, die staat hoger genoteerd dan Oxford/Cambridge op dit vlak. Maar ook University College London staat goed aangeschreven
Ik support gevallen topclubs!
pi_54923965
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:56 schreef Fetai het volgende:

[..]

Voor economie springt London School of Economics er echt ruim bovenuit, die staat hoger genoteerd dan Oxford/Cambridge op dit vlak. Maar ook University College London staat goed aangeschreven
Heb je misschien een lijstje of iets dergelijks ? Waarin ik een soort evaluatie van al deze uni's in london kan bekijken? Ook in de zin van welke uni de makkelijkste toelatingseisen heeft etc. etc.

Ik ben trouwens even geleden een week op de uni van Oxford geweest ivm de UKAEA Culham fusie reactor.
Alle stereotyperingen over suffe dikke professortjes in witte jassen in een meurende ruimte kwamen uit
My god dat was echt te ernstig
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 29 november 2007 @ 19:42:13 #296
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54926792
via wikipedia vind je allerlei lijstjes, geen probleem
UCL staat hoog aangeschreven, na oxbridge is dat nummertje 3 van het land (globaal op ratings gefixeerd tenminste).
pi_54930519
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je misschien een lijstje of iets dergelijks ? Waarin ik een soort evaluatie van al deze uni's in london kan bekijken? Ook in de zin van welke uni de makkelijkste toelatingseisen heeft etc. etc.

Ik ben trouwens even geleden een week op de uni van Oxford geweest ivm de UKAEA Culham fusie reactor.
Alle stereotyperingen over suffe dikke professortjes in witte jassen in een meurende ruimte kwamen uit
My god dat was echt te ernstig
http://extras.timesonline.co.uk/gug/gooduniversityguide.php

http://browse.guardian.co.uk/education?SearchBySubject=false&FirstRow=0&SortOrderDirection=&SortOrderColumn=GuardianTeachingScore&Subject=Economics&Go=Go

http://www.topuniversitie(...)ngs/social_sciences/

Kun je hier wat mee ? De toelatingseisen zijn over het algemeen hoog tot zeer hoog, wil je naar een echt goed aangeschreven universiteit gaan. Van de meeste Russell Group universiteiten (de sjiekste zeg maar) is echt het minimale wat ze van je verlangen een 7 gemiddeld op je VWO diploma.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fetai op 29-11-2007 21:46:08 ]
Ik support gevallen topclubs!
  zaterdag 1 december 2007 @ 01:03:24 #298
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_54961016
Intussen komt mijn Erasmusperiode in Slovakije weer wat dichter en heb ik contact kunnen maken met een aantal plaatselijke studenten (helaas is MSN daar gene traditioneel communicatiemiddel, dus moest ik opnieuw ICQ installeren.. )
De studenten zelf lijken me best leuk, en de foto's die ze doorsturen van de plaatselijke vrouwen zijn (maar da's uiteraard bijkomstig). Enig nadeel is dat ze daar traditioneel met 2 of 3 op een kamer slapen..
10 februari ben ik weg..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_54962153
Voor mij komt het alweer tot een einde. 14 december is het einde van mijn semester hier, ga daarna nog naar North Carolina met m'n roommate voor 5 dagen en vanuit daar vlieg ik naar New York om daar nog 4 dagen te veblijven en dan ben ik 24e weer terug in Nederland. Net op tijd voor kerst Heb het heel erg leuk gehad hier in de VS, maar vind het ook leuk dat ik weer terug ga. Had achteraf echt een jaar weg moeten gaan, maar van tevoren was ik er meer mee bezig dat ik in m'n 3e jaar een bachelorthesis moest gaan schrijven. Ach ja, het is ook wel goed zo.

Die laatste paar dagen hier zijn wel heel erg apart. Het is moeilijk om er soms van te genieten, omdat je weet dat je over 2 weken weggaat en het echt een heel dubbel gevoel geeft dat je niet weg wil gaan, maar toch ook wel weer je familie en vrienden thuis wilt zien. Maar dat zullen wel meerderen hebben ervaren die naar het buitenland gaan.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_54962695
Ik heb hetzelfde Avani, over 2 weekjes ben ik hier ook alweer weg, 14 december (toevallig) laatste tentamen en de 17e vlieg ik alweer terug. Gemengde gevoelens erover. Toptijd gehad hier, vermaak me nog steeds prima alleen Nederland begin je ook wel te missen. Zeker in een compleet verschillend land als Korea.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')