abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54389435
allo allemaal.. ben nieuw hier... Ben bezig met regelen van stage in Australie... zit te twijfelen tussen 2 organisaties nml wereldstage of travelactive. Iemand ervaring met deze organisaties??
  maandag 5 november 2007 @ 22:26:56 #202
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54391709
Als het goed is staat er al wat informatie in dit topic daarover. Wat ik vooral wil vragen aan je: is het echt zo lastig om zelf iets te regelen? Het scheelt namelijk zo'n 1400 euro (en normaal gesproken kost het niet meer dan 10 mailtjes werk ongeveer om een stage te regelen)
pi_54392400
hmm het gaat me met name om dat ik nu vrij snel weg wil gaan. Ik ben ook naar Aiesec geweest maar die hadden niks. Als ik het via Nederlandse bedrijven wil doen ben ik nog veel langer bezig, vandaar..
pi_54392475
Gewoon zelf regelen.

Bedrijven niet emaillen maar BELLEN.

pi_54392725
precies, als je ruim de tijd hebt kan je zelf mailen of bellen.
wil je binnen nu en 2 maanden weg, gewoon even via een bemiddelingsorganisatie regelen.
pi_54392972
Ach wil in Feb echt weg zijn, maar heeft iemand hier ervaring met zelf regelen van een stage in australie? Kreeg je ook betaald voor je stage?
  maandag 5 november 2007 @ 23:13:31 #207
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54393283
waar studeer je ? wat doe je? Je opleiding al gevraagd naar connecties? Ik weet van mijn uni wel dat ze stage-contacten in Australie hebben namelijk.

Daarnaast, als je zelf regelt: Pak gewoon een bedrijf waar je wilt werken. Bel dit bedrijf op, en leg uit wat je wilt. Stuur daarna gewoon overmorgen een brief met motivatie, leg nogmaals uit wat je wilt doen en met wie je gesproken hebt, voeg je CV toe, en klaar is kees. Doe dit bij 2 of 3 bedrijven (brief kan telkens zelfde natuurlijk ) en je zit gegarandeert wel aan je stage zonder problemen.

Als vergoeding krijg je een erasmus-beurs. Daarnaast moet je dat met bedrijf zelf regelen.
pi_54393488
hmmm laat ik zo zeggen.. ben nu afgestudeerd..(bedrijfskunde/ Groningen). dus die beurs zit er niet meer in.. Zal voor de gein morgen mijn heerlijke uni weer eens opbellen (ken de ervaringen van andere met hen.. :S)...

Hetgeen wat ik op meerdere topics lees met name over australie dat er niet veel stage mogelijkheden zijn voor buitenlandse studenten.
  maandag 5 november 2007 @ 23:28:01 #209
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54393737
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:20 schreef cartoonist81 het volgende:
hmmm laat ik zo zeggen.. ben nu afgestudeerd..(bedrijfskunde/ Groningen). dus die beurs zit er niet meer in.. Zal voor de gein morgen mijn heerlijke uni weer eens opbellen (ken de ervaringen van andere met hen.. :S)...

Hetgeen wat ik op meerdere topics lees met name over australie dat er niet veel stage mogelijkheden zijn voor buitenlandse studenten.
je wilt bij bedrijf werken? Aangezien bij universiteiten stageplekken vrij makkelijk te regelen zijn. Bij bedrijven heb ik iets minder ervaring (maar anderen in dit topic wel)
pi_54394087
hmm nee gewoon werkervaringsstage... daar wel zo goed best doen om optie wellicht om te blijven. Wil na 6mnd stage daar ergens down under wel opzoek gaan naar normale baan. Maar jij hebt wel ervaring met buitenlandstages?
  maandag 5 november 2007 @ 23:51:18 #211
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54394487
Ik denk iedereen in dit topic wel op zijn of haar vakgebied. Dit is voor mij mijn 2e buitenlandse stage.

Je moet je niet verkijken op het werken in Australie. Volgens mij is het daar vrijwel onmogelijk om een werkvergunning voor een normale baan te krijgen.
pi_54402780
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:28 schreef Lethe het volgende:

[..]

Ja, ik was er vorig jaar een semester.. Best time of my life

Mis het onwijs daar, dus geniet er zoveel mogelijk van. Maar uit je verhaal te halen doe je dat wel!

Bestaan jouw weken ook al uit TigerTiger Mondays, 42nd Street Tuesdays, AU's Wednesdays, 5th Avenue Thursdays and so on... ?

Ik vond het niveau van de uni ook een beetje tegenvallen, en ik volgde zelfs master-vakken. Achteraf gezien vond ik het niet heel erg, bleef er genoeg tijd over voor leuke dingen!
Hihi! idd, veel tiger tiger en AU op woensdag, zit zelf in het voetbalteam, dus is erg leuk die AU wednesday.

Verder veel te vinden in the footage op oxford road, wat een super pub, lekker opde banken hangen.
Heb jij nog uitstapjes gedaan die echt zijn aan te raden?
the liver is evil, it must be punished
pi_54403004
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:47 schreef Roosje11 het volgende:

[..]

Hihi! idd, veel tiger tiger en AU op woensdag, zit zelf in het voetbalteam, dus is erg leuk die AU wednesday.

Verder veel te vinden in the footage op oxford road, wat een super pub, lekker opde banken hangen.
Heb jij nog uitstapjes gedaan die echt zijn aan te raden?
Bath & Stonehenge vond ik erg leuk! Evenals London. Gewoon met de International Society. Verder zelf dagjes naar Blackpool en Liverpool geweest; wat erg leuk was om wat van de omgeving te zien. Edinburgh ben ik zelf niet geweest, maar wel heel enthousiaste verhalen over gehoord; kan geloof ik ook met de International Society, maar vrienden van mij zijn toen zelf gegaan. York en Oxford waren ook interessant, omdat dat gewoon wel historische steden zijn. Stratford-upon-Avond hoef je niet heen, tenzijn je een enorme Shakespeare freak bent. Sowieso vond ik trips met de International Society wel leuk; beter dan een zaterdag brak in je hall of residence hangen en je bent nog cultureel verantwoord bezig ook Heb jij er al veel gedaan?
Verder zijn de aankomende Christmas Markets in de stad erg aan te raden, waar ze zelf Dutch Pancakes Houses hebben Ook de Christmas Light On was wel een leuk feestje, maar dat is denk ik net geweest? Primark al ontdekt trouwens ? Hoe lang blijf je? 1 semester?

Ik plan wel om binnenkort even een weekendje 'terug' te gaan, waarschijnlijk in januari
You gotta learn to live
and live and learn
pi_54416516
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:47 schreef annoylikethewind het volgende:
Knoekie, het lijkt erop dat ze alleen mensen willen die alles al geregeld hebben qua visa. Dat houdt dus in dat ze zelf de papierhandel niet willen doen. Denk ik. Ik zou me er niet door uit het veld laten slaan. Gewoon alsnog proberen. Maar dat doe je al
Mijn stage begeleider heeft gebeld met het bedrijf in New York. En toen waren ze best geïnteresseerd. Heb ik vorige week opnieuw mijn portfolio en resumé op mogen sturen. Dit was op woensdag. Helaas nog geen reactie gekregen. Morgen maar eens bellen.
pi_54424929
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:57 schreef Lethe het volgende:

[..]

Bath & Stonehenge vond ik erg leuk! Evenals London. Gewoon met de International Society. Verder zelf dagjes naar Blackpool en Liverpool geweest; wat erg leuk was om wat van de omgeving te zien. Edinburgh ben ik zelf niet geweest, maar wel heel enthousiaste verhalen over gehoord; kan geloof ik ook met de International Society, maar vrienden van mij zijn toen zelf gegaan. York en Oxford waren ook interessant, omdat dat gewoon wel historische steden zijn. Stratford-upon-Avond hoef je niet heen, tenzijn je een enorme Shakespeare freak bent. Sowieso vond ik trips met de International Society wel leuk; beter dan een zaterdag brak in je hall of residence hangen en je bent nog cultureel verantwoord bezig ook Heb jij er al veel gedaan?
Verder zijn de aankomende Christmas Markets in de stad erg aan te raden, waar ze zelf Dutch Pancakes Houses hebben Ook de Christmas Light On was wel een leuk feestje, maar dat is denk ik net geweest? Primark al ontdekt trouwens ? Hoe lang blijf je? 1 semester?

Ik plan wel om binnenkort even een weekendje 'terug' te gaan, waarschijnlijk in januari
Ik heb eigenlijk nog helemaal niks gedaan aan trips... echt slecht..ben alleen een weekendje terug naar amsterdam geweest. Ik wil wel echt nog naar stonehenge, en naar edinburgh, ohja..london ben ik trouwens wel geweest. Ik wil eigenlijk ook wel naar stratford upon avon, ik studeer engelse literatuur, dus vind t eigenlijk wel interessant hihi. De trips van de international society zijn alleen zo snel uitverkocht, ik moet echt wat sneller gaan reageren. Ik blijf gelukkig een heel jaar, en plan om me volgend semester gewoon voor ALLE trips in te schrijven, hihi. Ik ben eigenlijk meer bezig met internationale trips boeken, ik ga over een paar weken naar stockholm, en in januari naar rome. We trekken hier veel met amerikanen op en die reizen echt het hele continent af, daardoor krijg ik ook z'n neiging om de hele dag opeasyjet.com, ryanair.com en jet2.com rond te hangen, en dan vind je wel eens wat, haha! Stom eigenlijk...want ik heb Engeland zelf nog niet eens fatsoenlijk gezien...
De christmas market trips zijn nog niet uitverkocht trouwens...misschien ga ik daar wel heen idd. De Christmas light on is deze donderdag, daar ga ik ook zeker heen, op Albert quare toch?
  woensdag 7 november 2007 @ 11:27:27 #216
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54425061
Voordeel van waar ik zit is dat het maar 40 minuten in de trein is naar Londen, dus dat doe ik dan ook zo vaak mogelijk . Stonehenge viel me wat tegen, wat stenen in een cirkeltje, maar ik ga binnenkort trip maken langs Oxford (de concurrent ), Bath, Bristol en Cardiff. Wil ook nog een trip maken naar York en Edinburgh...is Manchester ook het bezoeken waard?
  woensdag 7 november 2007 @ 11:44:15 #217
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_54425468
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:29 schreef Leinonlein het volgende:
Volgende week het idee even bij school neerleggen en misschien zit ik over 4 maanden met mijn kont op het strand want ze hebben al min of meer toezegging gegeven
School vindt het wel oke volgens mij, maar nu heb ik nog geen definitieve toezegging gekregen van mijn mogelijke stagebedrijf... nu ga ik weer zitten stressen, potverdikkie, ik haat onzekerheid
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_54428005
Snel vraagje : Is het moelijker om in het buitenland te gaan studeren ( na een paar jaar hier in nederland te hebben gestudeerd ) als je HBO doet ipv Universiteit?
pi_54428669
Ik ben van een MBO naar een Institute of Technology (HBO achtig) gegaan in Ierland dus het is te doen, het is wel moeilijker wat te verwachten is.

Mijn diploma's moesten vertaald worden, veel uitzoek werk over hoe en wat, TOEFL test etc etc, er zit werk in.
pi_54430677
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:27 schreef Grumpey het volgende:
Voordeel van waar ik zit is dat het maar 40 minuten in de trein is naar Londen, dus dat doe ik dan ook zo vaak mogelijk . Stonehenge viel me wat tegen, wat stenen in een cirkeltje, maar ik ga binnenkort trip maken langs Oxford (de concurrent ), Bath, Bristol en Cardiff. Wil ook nog een trip maken naar York en Edinburgh...is Manchester ook het bezoeken waard?
Er is niet bijster veel te zien in Manchester zelf, maar wel in de buurt, lake district bijv.
Het uitgaan doordeweeks is wel echt iets wat je wil meemaken. Alleen maar studenten, iedereen gaat helemaal los, dat is wel echt grappig. Ik zou als je naar manchester gaat op een doordeweekse dag gaan, avondje stappen en dan de volgende dag door naar de lake district ofzo..of het combineren met liverpool en leeds?
  vrijdag 9 november 2007 @ 17:37:11 #221
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_54486272
Voor de mensen in Zweden ...

Ik wil graag in sep 2008 naar Zweden, liefst Stockholm. Via mijn Hogeschool (Utrecht) kan ik eventueel geregeld erheen, maar dat hangt ervan af of er genoeg plaatsen zijn. Dat eventueel staat me niet zo aan, dus ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om het zelf te regelen.

Nu vroeg ik me af of iemand die nu in Zweden zit, mij kan helpen d.m.v. een emailadres van een persoon die over aankomende studenten gaat.

Momenteel ben ik 3e jaars Technische bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht. Ik zou graag economische/bedrijfskundige vakken volgen en/of Engels.

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen .
pi_54486799
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:37 schreef qmaxor het volgende:

Ik wil graag in sep 2008 naar Zweden, liefst Stockholm. Via mijn Hogeschool (Utrecht) kan ik eventueel geregeld erheen, maar dat hangt ervan af of er genoeg plaatsen zijn. Dat eventueel staat me niet zo aan, dus ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om het zelf te regelen.

Nu vroeg ik me af of iemand die nu in Zweden zit, mij kan helpen d.m.v. een emailadres van een persoon die over aankomende studenten gaat.

Momenteel ben ik 3e jaars Technische bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht. Ik zou graag economische/bedrijfskundige vakken volgen en/of Engels.

Ik zit in Borås.. ligt 40km ten oosten van Göteborg en doe hier een aantal Engelstalige bedrijfskundige en IT-achtige courses aan de Högskolan i Borås.

Ik raad je af om hier Business English te volgen, want je begint bijna op basisschool niveau

Ik zal je een pm sturen, met het contactadres van international coordinator van de HB, vind het een beetje "gevaarlijk" om hier zijn email adres neer te posten en anders is het wel op de website van de hogeschool te vinden.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_54486929
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:37 schreef qmaxor het volgende:

Nou zit ik via de HU in Zweden, in Skövde, dus aan een adres van Stockholm kan ik je net helpen. Het enige wat je kan doen is de universteit in Stockholm bellen en vragen naar de international office, dan krijg je ook wel iemand aan de lijn die je verder kan helpen.

Hoe zit het met Erasmus beurs als je het zelf regelt? Val je daar dan onder? of word je een "free mover"
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_54531506
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:21 schreef Roosje11 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog helemaal niks gedaan aan trips... echt slecht..ben alleen een weekendje terug naar amsterdam geweest. Ik wil wel echt nog naar stonehenge, en naar edinburgh, ohja..london ben ik trouwens wel geweest. Ik wil eigenlijk ook wel naar stratford upon avon, ik studeer engelse literatuur, dus vind t eigenlijk wel interessant hihi. De trips van de international society zijn alleen zo snel uitverkocht, ik moet echt wat sneller gaan reageren. Ik blijf gelukkig een heel jaar, en plan om me volgend semester gewoon voor ALLE trips in te schrijven, hihi. Ik ben eigenlijk meer bezig met internationale trips boeken, ik ga over een paar weken naar stockholm, en in januari naar rome. We trekken hier veel met amerikanen op en die reizen echt het hele continent af, daardoor krijg ik ook z'n neiging om de hele dag opeasyjet.com, ryanair.com en jet2.com rond te hangen, en dan vind je wel eens wat, haha! Stom eigenlijk...want ik heb Engeland zelf nog niet eens fatsoenlijk gezien...
De christmas market trips zijn nog niet uitverkocht trouwens...misschien ga ik daar wel heen idd. De Christmas light on is deze donderdag, daar ga ik ook zeker heen, op Albert quare toch?
waarom regel je niet zelf een trip met een paar studenten? dat is vaak net zo leuk (kleinere groep, je kunt meer doen wat je zelf wilt) en nog goedkoper ook (lang leve megabus). ik zit dus in londen, ben inmiddels met een aantal anderen op eigen initiatief naar brighton en oxford geweest. ik ga waarschijnlijk half december naar schotland, misschien een beetje een rare tijd ervoor, maar ik ga begin januari alweer naar huis en ik wil graag de kans aangrijpen om eindelijk eens naar schotland te gaan, dat kan vanaf londen namelijk veel goedkoper dan vanaf nederland. ik zou nog wel veel meer dingen van engeland willen zien, maar daar heb ik de tijd niet voor, dus ik hou het maar op londen waar natuurlijk ook genoeg te zien is.
pi_54537082
quote:
Op zondag 11 november 2007 18:11 schreef paperboats het volgende:

[..]

waarom regel je niet zelf een trip met een paar studenten? dat is vaak net zo leuk (kleinere groep, je kunt meer doen wat je zelf wilt) en nog goedkoper ook (lang leve megabus). ik zit dus in londen, ben inmiddels met een aantal anderen op eigen initiatief naar brighton en oxford geweest. ik ga waarschijnlijk half december naar schotland, misschien een beetje een rare tijd ervoor, maar ik ga begin januari alweer naar huis en ik wil graag de kans aangrijpen om eindelijk eens naar schotland te gaan, dat kan vanaf londen namelijk veel goedkoper dan vanaf nederland. ik zou nog wel veel meer dingen van engeland willen zien, maar daar heb ik de tijd niet voor, dus ik hou het maar op londen waar natuurlijk ook genoeg te zien is.
Dat ga ik binnenkort ook wel doen. Ik ga met een vriendinnetje van hier en een vriend van mij die in Leeds studeert naar stonehenge met de auto, yeey! Hij mag rijden, want hij is Iers, en kan dus al links rijden, ik zie dat echt niet zitten, hihi!
Verder bijna alle mensen die ik hier heb leren kennen zijn Amerikaans, en die gaan allemaal op trip door heel Europa, die doen niet echt tripjes binnen Engeland.
Point is..ik moet eigenlijk gewoon meer mensen leren kennen
pi_54537964
Ik hop ook even langs

Op dit moment zit ik nog in mijn eerste jaar, het duurt dus nog "even" maar ik wil graag in mijn 3de jaar ergens stage lopen danwel studeren Ik ben me nu eigenlijk gewoon vooral aan het orrienteren wat de mogelijkheden zijn, welke landen me leuk lijken en hoeveel het me ongeveer gaat kosten.

Ik heb nu een paar vragen en hopelijk kunnen jullie die beantwoorden

1) Waarom heb je voor een stage gekozen en niet voor daar studeren(of juist andersom..)
2) Hoelang van te voren hebben jullie alles geregeld? Ik las in dit topic dat je een half jaar van te voren moest beginnen en dan kon je alles met gemak regelen. In wat folders las ik echter dat je minstens een jaar van te voren moest beginnen..
3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen? Ik begrijp dat er grote verschillen in bedragen zitten per land, maar wil toch graag een globale schatting
4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen? Behalve natuurlijk bij mijn uni

Overigens studeer ik communicatie en informatiewetenschappen, zijn er meer mensen met een buitenlandse stage die dat studeren?
  maandag 12 november 2007 @ 02:26:16 #227
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54542190
1) omdat ik al in die fase van mijn studie zit. Achteraf is studeren leuker denk ik (je hebt meer vrije tijd en meer mogelijkheden tot daadwerkelijke integratie)
2) 6 maanden is voldoende. Tenzij je geen zelfdicipline hebt enzo.
3) ik neem aan dat je geld hier bedoelt: engeland is erg duur. Voor huur ben je ongeveer 500-600 euro per maand wel kwijt (Cambridge/Oxford/Londen tarief), en ook onderhoud is duur. Maar bedenk wel dat het toch tijdelijk is, en dat je beurzen krijgt van je universiteit/instelling en erasmusbeurs + stufi en OV vergoeding. Voor het regelen heb ik trouwens geen geld betaald, dat regelen kost ongeveer 10 mailtjes en 10 keer bellen ofzo. 1400 euro aan zo'n stagebemiddelingsbureau is een dief van je portomonee (ik doe geen uitspraak of het goede of slechte stages zijn, dat weet ik gewoon niet)
4) je kan heel goed even bij de masterbeurs langsgaan (in utrecht meestal), daar zijn ook internationale universiteiten aanwezig.
pi_54542324
1) Studeren is gewoon gaaf, je hebt meer tijd om te intergreren in de samenleving en universiteiten organiseren over het algemeen van alles voor exchange students
2) half jaar zou ik aanhouden. Let op de deadlines van je universiteit!
3) Korea is goedkoop, woon hier gratis op campus, krijg in totaal 1100 euro beurs + OV vergoeding, Kamer in NL gaat de onderhuur in. Ik heb veel geluk.
4) Lees eens weblogs door op blogspot of op waarbenjij.nu, krijg je vaak goed beeld. Zeker als je al beetje idee waar je heen wilt.
pi_54544727
1) Ik had nog een vrij te besteden blok over en aangezien dit mijn laatste jaar is, dacht ik waarom niet naar het buitenland
2) Begon met regelen in januari en begon in Augustus, dus zeg ongeveer een half jaar. School heeft overigens wel veel dingen geregel
3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen? Niet zo heel veel, wat postzegels en wat telefoongesprekken.
4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen? De informatie die ik kreeg van school en de school waaraan ik studeer in |Zweden was voldoende
pi_54547501
1) Waarom heb je voor een stage gekozen en niet voor daar studeren(of juist andersom..)
Is al genoemd: bij studeren integreer je meer, want je zit met een hoop studenten in hetzelfde schuitje. (dat denk ik tenminste, ik heb dan ook bewust voor studeren en niet stage gekozen)

2) Hoelang van te voren hebben jullie alles geregeld? Ik las in dit topic dat je een half jaar van te voren moest beginnen en dan kon je alles met gemak regelen. In wat folders las ik echter dat je minstens een jaar van te voren moest beginnen..
Als je via Erasmus gaat zou het snel geregeld kunnen zijn, dan is een half jaar voldoende. Voor mij was het zo dat er nog geen erasmuscontract was en ik dus heel veel zelf moest doen, maar uiteindelijk wist ik in Januari dat ik hierheen wilde en 1 dag voor de deadline (eind mei) was het rond, maar wel met heel veel bellen, mailen en stressen. Normaal gesproken moet een half jaar dus voldoende zijn lijkt me.

3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen? Ik begrijp dat er grote verschillen in bedragen zitten per land, maar wil toch graag een globale schatting
Bloed zweet en tranen Geen geld, omdat het via Erasmus-beurs is gegaan bij mij. Ik ben hier in totaal wel zo'n 1100,- per maand kwijt aan alles, maar stappen is hier ook duur

4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen? Behalve natuurlijk bij mijn uni
Surf eens naar websites van uni's die je leuk lijken en kijk wat ze daar doen.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_54548710
Redelijk simpel, het heeft bij mij twee redenen. Als eerste zit ik nu in de fase van mijn studie dat ik stage moet lopen, en dit kan in het buitenland. Studeren kan ook maar was moeilijker. Als tweede wilde ik perse naar Barcelona omdat de stad mij erg trok. Dit ging niet met studeren, omdat ze alleen Salamanca hadden in Spanje dacht ik. Tevens was het alleen Spaans en geen Engels, al hoeft dat niet zon probleem te zijn.
Achteraf was studeren voor mij niet echt een optie, maar ik denk wel dat studeren verstandiger is dan stage. Ik heb het super getroffen, maar tijdens studeren heb je meer vrije tijd en leer je meer mensen kennen.

2) Hoelang van te voren hebben jullie alles geregeld?
Ik wist al lang van te voren wat ik wilde, dus had alle tijd. Ik denk dat een half jaar ruim voldoende is, maar dat ligt er ook aan naar welk land je gaat. VS of Australie heb je wel een jaar voor nodig denk ik.

3) Hoeveel waren jullie kwijt om alles te regelen?
Ik zit in Spanje. Het leven hier is hetzelfde of iets goedkoper dan in Nederland (op uitgaan na). Huur is ruim 300 euro. Ik heb het via een bemiddelingsbureau gedaan. Eerst wel gewoon gezocht, maar omdat mijn Spaans nihil was kwam ik niet ver. Ik geef toe het is (veel te veel) geld, maar alles is wel erg goed geregeld.

4) Heeft iemand nog tips waar ik het beste informatie kan inwinnen?
Mijn Hogeschool heb ik niet eens veel aan gehad. Maar kijk eens op travelsites, het Nuffic ed. Al is het maar om een beeld te krijgen van wat je kan verwachten.
Wat je studeert maakt niet uit denk ik, vooral communicatie kan je bijna overal wel terecht neem ik aan.
pi_54551031
Hoe zit het eigenlijk met de reisverzekering. Ik ga in januari een half jaar naar het buitenland om stage te lopen. Ik heb nu een doorlopende reisverzekering bij de Postbank. Ik ben gaan informeren, en wat blijkt: mocht ik me willen laten verzekeren voor 6 maanden via de Postbank dan moet ik:
- mijn huidige reisverzekering uitbreiden naar 2 maanden;
- een werelddekking erbij nemen;
- daarnaast nog 4 maanden los laten verzekeren (á ¤ 3 zoveel per dag).

Dit komt dus neer op ongeveer 350 euro voor de totale grap. Hoe hebben jullie dit geregeld?

Bestaat er misschien iets als een speciale studenten reisverzekering dat een gehele stageperiode van 6 maanden dekt...etc?
pi_54551425
Kijk hier eens:

http://www.acepolis.com/
pi_54554001
Ik kreeg van de uva een folder met verzekeringen als je langer tijd in het buitenland zit. www.ips-lippmann voor meer info. Ik dus afgesloten, 25 e per maand bovenop me NL premie van 100 e per maand, netjes dacht ik...
Blijkt dat in Engeland je als student automatisch en gratis verzekerd bent....
pi_54554378
Deze jongen zit in the UK volgend jaar mocht ik voor me VWO slagen

!
Ik support gevallen topclubs!
pi_54555004
Hey thanks voor de info. Ik ga ernaar kijken.

@Roosje: zo, dat is grof. ¤100 per maand? Plus nog de ¤25 per maand erboven op? Waar heb jij het geregeld? Als dan ook nog blijkt dat je in Engeland gratis verzekerd bent als student.... Maar best ideaal eigenlijk. Helaas dat ik niet naar Engeland ga.
pi_54555320
quote:
Op maandag 12 november 2007 14:37 schreef Zephyrus het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de reisverzekering. Ik ga in januari een half jaar naar het buitenland om stage te lopen. Ik heb nu een doorlopende reisverzekering bij de Postbank. Ik ben gaan informeren, en wat blijkt: mocht ik me willen laten verzekeren voor 6 maanden via de Postbank dan moet ik:
- mijn huidige reisverzekering uitbreiden naar 2 maanden;
- een werelddekking erbij nemen;
- daarnaast nog 4 maanden los laten verzekeren (á ¤ 3 zoveel per dag).

Dit komt dus neer op ongeveer 350 euro voor de totale grap. Hoe hebben jullie dit geregeld?

Bestaat er misschien iets als een speciale studenten reisverzekering dat een gehele stageperiode van 6 maanden dekt...etc?
ik heb een studentenreisverzekering afgesloten bij http://www.ips-lippmann.com/index.htm
  maandag 12 november 2007 @ 19:57:10 #238
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_54557014
Ik heb het allebei gedaan omdat het zo toevallig uitkwam. Als ik jou was zou ik voor studeren kiezen als je de keuze hebt, je leert hier sneller meer mensen kennen.

Ik ben voor mijn stage/studeren 2 maanden van tevoren begonnen. Vooral voor stage leverde dit nogal wat stress op! Ik ga in februari waarschijnlijk weer op stage in het buitenland en daar ben ik in augustus al mee begonnen. Half jaar is ruim genoeg!

Ik snap niet of je onderhoud of echte regelkosten bedoelt? Anyway, kosten om het gebeuren te regelen heb ik niet gemaakt. Onderhoud kosten in Duitsland/Berlijn (huisvesting+uitgaan+vaste kosten) kwam bij mij rond de 500 euro. Qua tijd ben ik voor stage veel langer bezig geweest, het studeren regelt je uni ben je zelf geen tijd aan kwijt, stage zoeken kost veel tijd > brieven schrijven/ sollicitatiegesprekken e.d.

Mensen die ervaring hebben, in dit topic dus

Oh mijn stagebegeleider is steeds niet op school en die moet mijn stage goed keuren! Schiet weer lekker op bij mijn school... . Met mijn Spaans gaat het al beter, heb deze week mijn eerste voldoende gehaald, joepieee! En mijn bedrijf vond dat ik mijn scriptieonderwerp beter moet gaan formuleren, wordt nog lastig dus maar ik heb er ziiin in!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_54561677

3 jaar geleden kon ik stage lopen via mijn MBO-opleiding. Studeren was geen optie (had de school geen ervaring mee.) School had contacten met Spaanse stage bedrijven en kon zo gemakkelijk aan een stageplaats komen. Heb 3 geweldige maanden daar gehad.

Ik hoorde ongeveer 8 maanden van te voren dat ik daar naartoe kon. Ongeveer 2 maand van te voren kreeg ik te horen dat mijn stagebedrijf geregeld was, en kon mij toen nog gemakklijk inschrijven voor een studentenkamer in dat plaatsje. (Was genoeg plek op die campus, het gaat lang neit overal zo gemakkelijk!!!)

0.0 alles via school gedaan. Dat is het beste, zij hadden allerlei contacten. Daar werd zelfs mijn onderdak betaald. Volgend jaar wil ik weer stage lopen, maar mijn huidige opleiding/school vind nu dat alles zelf geregeld moet worden. En dat is zeer terecht. Deze keer zal ik wel wat meer geld kwijt zijn.

www.wilweg.nl . Ik heb thuis een boekje liggen met heel veel websites, zal ze binnenkort eens plaatsen als ik er aan denk
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:52:30 #240
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54565816
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:42 schreef Fetai het volgende:
Deze jongen zit in the UK volgend jaar mocht ik voor me VWO slagen

!
Waar? Welke uni? Al geregeld? Wat ga je studeren?
Leuk avontuur, en in 6 VWO zou ik daar nog niet eens opgekomen zijn dus vind het sowieso gave beslissing
pi_54577437
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:52 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Waar? Welke uni? Al geregeld? Wat ga je studeren?
Leuk avontuur, en in 6 VWO zou ik daar nog niet eens opgekomen zijn dus vind het sowieso gave beslissing
Ik heb me aangemeld voor 5 universiteiten om "Economics (L100)" te studeren, waarbij ik van sommige al een beslissing heb ontvangen.
- University of Leeds --> afgewezen.
- Leeds Met. --> aangenomen
- Newcaste University --> aangenomen op de voorwaarde dat ik een 7 gemiddeld sta.
- Cardiff University --> nog geen antwoord antwoord ontvangen
- Heriot-Watt University. --> nog geen antwoord ontvangen

Maar ik kan nu hoe dan ook al zeggen dat ik daar zoiezo terecht kom, is het niet in Leeds, dan wel in Newcastle of misschien wel Edinburgh of Cardiff ! Heb je eigenlijk toevallig ervaring met één van deze steden?
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:47:59 #243
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54577474
Even ander soort vraagje aan iedereen. Hebben jullie ook zoveel mensen in je omgeving in nederland die allemaal roepen dat het zo gaaf lijkt en dat ze het zelf ook zo graag willen doen etc. En die het dan vervolgens nooit doen? Ben maar gestopt met het overhalen van die mensen om het wel te doen, want hoe concreter je het voor hun maakt, hoe meer ze terug gaan krabbelen.
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:53:00 #244
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54577616
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:46 schreef Fetai het volgende:

[..]

Ik heb me aangemeld voor 5 universiteiten om "Economics (L100)" te studeren, waarbij ik van sommige al een beslissing heb ontvangen.
- University of Leeds --> afgewezen.
- Leeds Met. --> aangenomen
- Newcaste University --> aangenomen op de voorwaarde dat ik een 7 gemiddeld sta.
- University of Cardiff --> nog geen antwoord antwoord ontvangen
- Heriot-Watt University. --> nog geen antwoord ontvangen

Maar ik kan nu hoe dan ook al zeggen dat ik daar zoiezo terecht kom, is het niet in Leeds, dan wel in Newcastle of misschien wel Edinburgh of Cardiff ! Heb je eigenlijk toevallig ervaring met één van deze steden?
Nee sorry, heb zelf alleen ervaring met Cambridge en de Londen universiteiten (UCL, Kings, Queen Mary, East), maar wat ik wel kan vertellen is dat Edinburgh echt een geweldige plek is. Het is een oude, sfeervolle, stad met heel veel internationale studenten. Het heeft hele hoog aangeschreven onderzoeksmasters en het mooie is dat je geen collegegeld hoeft te betalen daar in Schotland .
En schotland is geweldig ....denk dat het leukere stad is dan Newcastle zo op eerste gezicht.

Cardiff daarnaast is ook geweldig als plaats, de universiteit ken ik niet
pi_54581813
hallo allemaal, ben een tijd niet hier geweest omdat ik informatie over studies aan het zoeken was. Nu heb ik 3 studies op het oog hier in Chili. Maar ik vroeg me af, hoe je de studiefinanciering moet regelen om hele studies in het buitenland te volgen.
Nu heb ik al wat gelezen erover maar mischien heeft iemand hier er ervaring mee, en kan me een beetje op weg helpen.
want ik las iets over verschillende organisaties zoals het nuffic, ib-groep.
En mischien dat iemand enig idee heeft hoe lang het ongeveer duurt tot alles geregeld is(alleen studiefinanciering enzo).
pi_54582683
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:53 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Nee sorry, heb zelf alleen ervaring met Cambridge en de Londen universiteiten (UCL, Kings, Queen Mary, East), maar wat ik wel kan vertellen is dat Edinburgh echt een geweldige plek is. Het is een oude, sfeervolle, stad met heel veel internationale studenten. Het heeft hele hoog aangeschreven onderzoeksmasters en het mooie is dat je geen collegegeld hoeft te betalen daar in Schotland .
En schotland is geweldig ....denk dat het leukere stad is dan Newcastle zo op eerste gezicht.

Cardiff daarnaast is ook geweldig als plaats, de universiteit ken ik niet
Bedankt voor je reactie ! Eerst ging vooral mijn voorkeur uit naar Leeds/Newcastle, maar na je reactie gaat deze meer naar Edinburgh. Maar.... heb je dan in Cambridge een opleiding gevolgd !? Dat is nou niet voor bepaald veel mensen weggelegd ?
pi_54583317
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:47 schreef Grumpey het volgende:
Even ander soort vraagje aan iedereen. Hebben jullie ook zoveel mensen in je omgeving in nederland die allemaal roepen dat het zo gaaf lijkt en dat ze het zelf ook zo graag willen doen etc. En die het dan vervolgens nooit doen? Ben maar gestopt met het overhalen van die mensen om het wel te doen, want hoe concreter je het voor hun maakt, hoe meer ze terug gaan krabbelen.
Hier ben ik tijdens mn stage al mee gestopt, kwam er snel achter dat ik het er wel voor over had om een langere tijd (inmiddels bijna 9 maand) weg te zijn van huis en vrienden en dat ook nog wel even te blijven. al mn vrienden buiten mn opleiding om, zullen het waarschijnlijk toch niet doen.

ik doe IBMS dus moet naar het buitenland
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Het is mijn zus, gast.
pi_54583392
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:47 schreef Grumpey het volgende:
De meeste van mijn vrienden, die hadden zelfs zoiets van.. dat gaat hij toch nooit doen..
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:04:36 #249
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54583913
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:18 schreef Fetai het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie ! Eerst ging vooral mijn voorkeur uit naar Leeds/Newcastle, maar na je reactie gaat deze meer naar Edinburgh. Maar.... heb je dan in Cambridge een opleiding gevolgd !? Dat is nou niet voor bepaald veel mensen weggelegd ?
Ze staan wel erg goed aangeschreven, bron
Het is een van de grootste universiteiten, erg oud ook en Edinburgh is zeg maar het Amsterdam van Schotland (waar Glasgow het Rotterdam is).

Ik studeer op dit moment af in Cambridge. Ik doe in nederland een van de topmasters aan de VU, en hier in Cambridge zit een prof die heel erg werkt op een gebied wat ik heel boeiend vind. Via open sollicitatie kan ik bij hem mijn afstudeerproject doen, dus heb beetje geluk gehad
Als ik op basis van mijn middelbare schoolresultaten (en die waren niet eens heel bagger ofzo) hier bij een van de colleges had aangeklopt had ik nooit een kans gemaakt.

Kom bij uitgaan wel eens andere nederlanders tegen, en hun indrukwekkende waslijstjes van internationale opleidingen/universiteiten/honourprogramma's etc is erg slecht voor je eigen ego
pi_54616303
Als je info wil over een land waar je heenwil, zou ik aanraden op waarbenjij.nu (oid) iemand te zoeken en daar contact mee te zoeken. Sowieso kun je verhalen lezen (voorpret) en die mensen zullen denk ik echt wel bereid zijn tips te geven. Dat zou ik in elk geval wel zijn. Juist van mensen die ergens zitten kun je er veel waardevolle tips krijgen....

Hebben veel van jullie zo'n weblog-achtig ding? Ik vind het wel een leuke manier om een 'dagboek' bij te houden. Ik doe hier zo veel....
  donderdag 15 november 2007 @ 00:42:37 #251
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54616952
zo'n dagboek voor een student ziet er wel vrij anders uit dan een dagboek van iemand die stage loopt denk ik...ik hou het zelf bij een paar leuke logs op hyves/facebook en via de mail naar een groep mensen, en dat is goed genoeg...

wat wel echt gaaf is is om te zien hoeveel support ik krijg van alle mensen uit nederland, mensen sturen kaartjes, mailtjes en komen allemaal ook langs, dat vind ik echt heel fijn want had veel minder verwacht
pi_54617765
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:07 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Hier een lijstje met handige sites. De meeste zullen al wel bekend zijn denk ik. Misschien wat voor in de OP?
Orgineel van de OP aangepast!
quote:
Hoe zit het eigenlijk met de reisverzekering.
Ik heb zelf geen reisverzekering, mijn ziektekosten verzekering dekt 200% in het buitenland, daarnaast denk mijn WA alles wat ik anderen aan doe.
Het enige wat een reisverzekering extra dekt is je baggage zo ongeveer.
quote:
Hebben jullie ook zoveel mensen in je omgeving in nederland die allemaal roepen dat het zo gaaf lijkt en dat ze het zelf ook zo graag willen doen etc. En die het dan vervolgens nooit doen?
Echt wel! Altijd excuses van "maar het is zo lastig te regelen", "geen geld voor". Na 20x uitgelegd hebben dat als je echt wil het altijd lukt er ook maar mee opgehouden.
pi_54620440
Als je mensen echt moet gaan overtuigen dan laat maar lekker zitten. Ik vertel ze wel hoe vet het is en dat iedereen het zou moeten doen, of ze het dan ook doen moeten ze zelf maar uitzoeken. (is wel makkelijker dat 3 mensen uit mijn vriendengroep ook al weg zijn geweest, dus de resilustige mensen hebben het al gedaan)

En ik heb ook een waarbenjij.nu ja --> jordyvoesten.wbj
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_54620671
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:03 schreef MevrouwLili het volgende:
Als je info wil over een land waar je heenwil, zou ik aanraden op waarbenjij.nu (oid) iemand te zoeken en daar contact mee te zoeken. Sowieso kun je verhalen lezen (voorpret) en die mensen zullen denk ik echt wel bereid zijn tips te geven. Dat zou ik in elk geval wel zijn. Juist van mensen die ergens zitten kun je er veel waardevolle tips krijgen....

Hebben veel van jullie zo'n weblog-achtig ding? Ik vind het wel een leuke manier om een 'dagboek' bij te houden. Ik doe hier zo veel....
Natuurlijk heb ik een waarbenjij.nu en plaats zo nu en dan foto´s op facebook. Niet op hyves, aangezien dat voor iedereen te bekijken is en dat soms niet altijd even nodig is
Het is altijd leuk om reacties te krijgen van mensen uit het thuisland en vindt het zelf ook wel leuk zoiets bij te houden. Al doe ik het nu minder vaak dan eerst. Beetje lui.
pi_54620914
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:03 schreef MevrouwLili het volgende:

Als ik terugkijk hoe mijn voorbereiding was voor Zweden, was het eigenlijk meer dat ik stage liep in Berlijn en moest gaan bedenken wat ik mee wou nemen vaniut nederland, aangezien ik tussen Berlijn en Zweden 46 uur binnen de landsgrenzen van NL was. Ik ben dus eigenlijk zonder enige voorbereiding qua land hierheen gegaan.

ik heb mn eigen site, dus heb ook mn eigen weblog daar, en sinds een paar week probeer ik er meer en meer op te zetten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is mijn zus, gast.
pi_54622027
mijn omgeving is echt boring qua reizen. ben eigenlijk de enige.
pi_54622190
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:44 schreef Dizzee het volgende:
zit je al in China eigenlijk?
Hoe kijken je vrienden tegen je aan dan?
Het is mijn zus, gast.
pi_54622374
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:44 schreef Dizzee het volgende:
Ik ken wel een paar mensen die het (gaan) doen, maar het is wel iets van het jaatste jaar.

Veel vrienden en familie vinden het hardstikke leuk, een enkeling is een beetje jaloers naar mijn idee.

Wat ik al eerder gezegd heb, ik twijfel een beetje of ik hierna nog een keer zal gaan studeren in het buitenland. Doe nu stage en nog eens iets lijkt me misschien wel leuk, maar aan de andere kant weet ik niet of ik het echt wil en of het überhaupt kan en wat de mogelijkheden zijn. Het reizen in me is in ieder geval wel toegenomen.
  donderdag 15 november 2007 @ 12:07:08 #259
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54622573
Ik kan studietechnisch niet meer naar buitenland hierna, ik weet ook niet of ik dat zou willen, ik zou juist weer iets nieuws willen. Daarnaast zou ik mijn vrienden in nederland toch wel weer minimaal een half jaar willen zien na dit halve jaar, puur omdat ik niet wil vervremen van ze. Zoals het er nu allemaal uit ziet ga ik waarschijnlijk volgend jaar november/december twee maanden reisje maken in india/china...maar dat hangt nog wel van veel dingen nog af nu.
pi_54622719
Jij zit nu een half jaar in het buitenland dus? Hiervoor niks gedaan verder?

Aan de ene kant lijkt het me erg aantrekkelijk vanwege het avontuur en de lol die ik nu hier heb, maar volgens mij kan het ook niet. Sowieso niet gelijk als ik terug ben, omdat de minor dan begint. En misschien is 1 keer wel leuk geweest

Wil wel zo af en toe reisjes blijven maken of weekendjes weg. Dat is er moeilijk uit te krijgen denk ik.
pi_54622891
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:14 schreef JeroenV het volgende:

Aan de ene kant lijkt het me erg aantrekkelijk vanwege het avontuur en de lol die ik nu hier heb, maar volgens mij kan het ook niet. Sowieso niet gelijk als ik terug ben, omdat de minor dan begint. En misschien is 1 keer wel leuk geweest

Wil wel zo af en toe reisjes blijven maken of weekendjes weg. Dat is er moeilijk uit te krijgen denk ik.
Ik heb het gelukkige probleem, dat als ik terug ben in Juli, ik al eigenlijk mn stage geregeld moet hebben omdat ik nog 10 week in Utrecht zal studeren en daarna mn eindstage ga doen hoogstwaarschijnlijk.

En nu, na 9 maanden in Berlijn en Zweden gewoond te hebben moet ik eerlijk zeggen dat ik meer naar Berlijn terug verlang dan Nederland...
Het is mijn zus, gast.
pi_54623122
Nou lees ik net op de frontpage, dit nieuwsbericht --> Zweedse bijt man in penis kijk nog eens beter s het in Skövde...!
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 15 november 2007 @ 12:50:36 #263
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54623406
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:14 schreef JeroenV het volgende:

ik heb nog eens een vak gevolgd aan de universiteit van Praag. Prachtstad, duurde een maandje. Zoiets is niet moeilijk te regelen, gewoon naar je eigen examencommissie stappen en het goed laten keuren als vervangend vak van een niet zo belangrijk vak uit het curriculum, en dan de uni van praag bellen om te vragen als het goed is als je daar bij komt zitten en het vak komt volgen. Alleen slaapplek is wat lastiger, maar had geluk dat ik bij iemand terecht kon daarvoor via kennis van ouders. Wel makkelijk geregeld allemaal, en aan te raden aan iedereen
pi_54629743
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:48 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik een waarbenjij.nu en plaats zo nu en dan foto´s op facebook. Niet op hyves, aangezien dat voor iedereen te bekijken is en dat soms niet altijd even nodig is
Het is altijd leuk om reacties te krijgen van mensen uit het thuisland en vindt het zelf ook wel leuk zoiets bij te houden. Al doe ik het nu minder vaak dan eerst. Beetje lui.
Op hyves kan niet iedereen het bekijken als je het goed doet En het nadeel van facebook is: facebook is nu eigenaar van alle foto's die je erop zet.... (lees de voorwaarden maar )
pi_54629771
Mja, dat Facebook eigenaar is heb ik weinig aan, dat maakt me niet zo uit. Mijn Hyves is nu voor te veel mensen toegankelijk
pi_54630537
Facebook gebruik ik alleen om na mijn studie hier nog "contact" te hebben met de rest van de exchange students. Gelukkig heb ik een aantal foto's op mijn facebook achter "alleen voor vrienden" gezet. Kan ook bij Hyves geloof ik.

Op Hyves krijg ik af en toe krabbels van mijn vrienden waar de foto's blijven en hoe mooi/lekker/geil de Zweedse meiden zijn.

en waarbenjij.nu gebruik ik eigenlijk voor mijn logs. Alleen heb ik het gevoel dat er maar een vast groepje mensen mijn blogjes lezen
  donderdag 15 november 2007 @ 17:54:09 #267
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54630736
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:10 schreef JeroenV het volgende:
Mja, dat Facebook eigenaar is heb ik weinig aan, dat maakt me niet zo uit. Mijn Hyves is nu voor te veel mensen toegankelijk
Ik heb mijn hyves alweer helemaal teruggetrokken. Alleen mijn toegevoegde vrienden kunnen nog mijn foto's en blogs zien. Al het overige is onzichtbaar voor iedereen.
Oh, en ik heb er ook maar 2 foto's op staan
pi_54637072
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:54 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik heb mijn hyves alweer helemaal teruggetrokken. Alleen mijn toegevoegde vrienden kunnen nog mijn foto's en blogs zien. Al het overige is onzichtbaar voor iedereen.
Oh, en ik heb er ook maar 2 foto's op staan
Hyves heb ik helemaal weggegooid, gewoonweg omdat ik meer vrienden had op facebook dan op hyves... en daarentegen had ik wel genoeg wat de kut kwaliteit van Hyves...
Het is mijn zus, gast.
pi_54638000
quote:
Op donderdag 15 november 2007 22:19 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

Hyves heb ik helemaal weggegooid, gewoonweg omdat ik meer vrienden had op facebook dan op hyves... en daarentegen had ik wel genoeg wat de kut kwaliteit van Hyves...
Hyves was af en toe heel erg traag, maar goed het werkt nu wel beter. Elk land heeft zo'n zijn eigen social networking websites
pi_54651027
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:51 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:

[..]

zit je al in China eigenlijk?
Hoe kijken je vrienden tegen je aan dan?
Neen nog niet. Over 3 maandjes in februari zit ik er.

Vrienden vinden het allemaal wel mooi voor mij, maar hebben zelf niet de intresse om bijv. stage te lopen in het buitenland.

Ohja, doet hyves het in china gewoon?
  zondag 18 november 2007 @ 16:47:28 #271
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_54696537
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:37 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Neen nog niet. Over 3 maandjes in februari zit ik er.

Vrienden vinden het allemaal wel mooi voor mij, maar hebben zelf niet de intresse om bijv. stage te lopen in het buitenland.

Ohja, doet hyves het in china gewoon?
Nee, hyves werkt niet in China, dit jaar rond maart ofzo geblokkeerd door de overheid. Via zo'n externe link kun je er wel op, alleen bij elke klik logt hij weer uit, dus je kunt er vrijwel niks mee ......

Btw waar ga je heen in China?
  zondag 18 november 2007 @ 18:47:43 #272
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_54699499
Weet iemand of er ergens een forum is over Zweden, waar zowel Zweedse als internationale studenten zitten? Zodat ik een beetje ervaring kan opdoen met studenten die op verschillende universiteiten zitten.

// http://www.studyinsweden.se is wel de bekenste site, maar daar kan ik nergens een forum vinden
pi_54705565
Hoeveel maanden van te voren kregen jullie alle benodigde informatie over jullie stage? Ik hoef over een jaar pas stage te lopen, maar als ik naar het buitenland ga zullen er toch wat dingen geregeld moeten worden die tijd gaan kosten (verzekeringen, visa, werk :p).

Wat raden jullie btw aan qua housing? Ik ben van plan gewoon een huis / appartement te huren, maar hebben jullie dit voor jullie vertrek al geregeld? Of gewoon eerst hotel, en dan via internet (craigslist ofzo) huisjes kijken etc. en de boel daar op locatie gewoon regelen. Naar dat laatste gaat eigenlijk m'n voorkeur ook uit
you and I ain't done Zeke!
pi_54712635
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:47 schreef qmaxor het volgende:

[..]

Nee, hyves werkt niet in China, dit jaar rond maart ofzo geblokkeerd door de overheid. Via zo'n externe link kun je er wel op, alleen bij elke klik logt hij weer uit, dus je kunt er vrijwel niks mee ......

Btw waar ga je heen in China?
ah jammer van dat hyves. vooral omdat mn vrienden daar vaak op kijken. ik ga overigens naar Shanghai.
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:37 schreef Johnns het volgende:
Hoeveel maanden van te voren kregen jullie alle benodigde informatie over jullie stage? Ik hoef over een jaar pas stage te lopen, maar als ik naar het buitenland ga zullen er toch wat dingen geregeld moeten worden die tijd gaan kosten (verzekeringen, visa, werk :p).

Wat raden jullie btw aan qua housing? Ik ben van plan gewoon een huis / appartement te huren, maar hebben jullie dit voor jullie vertrek al geregeld? Of gewoon eerst hotel, en dan via internet (craigslist ofzo) huisjes kijken etc. en de boel daar op locatie gewoon regelen. Naar dat laatste gaat eigenlijk m'n voorkeur ook uit
regelen van werk kost je in principe het meeste tijd.

ik zit nu ook voor Shanghai te kijken op craigslist. weet alleen niet of het goed te doen is qua tijd om daar ter plekke wat te regelen. (iemand?) mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar het van te voren regelen.
  maandag 19 november 2007 @ 12:15:47 #275
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54713709
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:37 schreef Johnns het volgende:

lees topic even door, deze vraag is al vaak langsgekomen, en al even zo vaak beantwoord

Maar goed, 6 maanden is voldoende. Maar hoe eerder hoe relaxter voor je. Ik zou beginnen met werk, dat is het heikele punt. Als je eenmaal werk hebt, kan je van daaruit visa regelen. Verzekeringen is een dagje uitzoekwerk, maar vraagt niet veel meer tijd dan dat. Voor housing scheelt het heel veel per land. Als je al wat geld hebt, dan is een appartement huren vaak gewoon goede optie. Op locatie gaat het allemaal makkelijker (zeker als je bij een hospita of studentenhuis ofzo wilt), maar hotel eerste week is vrij duur. Misschien een idee om ergens eerst voor een maand te zitten en van daaruit verder te zoeken, je kan altijd nog switchen als je daar zit namelijk. Maar goed, als je geld hebt lukt alles wel natuurlijk

waar wil je gaan werken? welk land?
pi_54718747
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:47 schreef qmaxor het volgende:
Weet iemand of er ergens een forum is over Zweden, waar zowel Zweedse als internationale studenten zitten? Zodat ik een beetje ervaring kan opdoen met studenten die op verschillende universiteiten zitten.

// http://www.studyinsweden.se is wel de bekenste site, maar daar kan ik nergens een forum vinden
www.student.se
pi_54724291
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:15 schreef Grumpey het volgende:
waar wil je gaan werken? welk land?
Verenigde Staten
you and I ain't done Zeke!
pi_54725195
tvp.. beter laat dan nooit
Life sucks
pi_54840757
Beter vroeg dan laat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54852985
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:04 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik studeer op dit moment af in Cambridge. Ik doe in nederland een van de topmasters aan de VU, en hier in Cambridge zit een prof die heel erg werkt op een gebied wat ik heel boeiend vind. Via open sollicitatie kan ik bij hem mijn afstudeerproject doen, dus heb beetje geluk gehad
Als ik op basis van mijn middelbare schoolresultaten (en die waren niet eens heel bagger ofzo) hier bij een van de colleges had aangeklopt had ik nooit een kans gemaakt.

Kom bij uitgaan wel eens andere nederlanders tegen, en hun indrukwekkende waslijstjes van internationale opleidingen/universiteiten/honourprogramma's etc is erg slecht voor je eigen ego
Hoe heb je dat precies gedaan? Gewoon een brief naar die prof gestuurd met een goede motivatiebrief en hij had de mogelijkheid om jou toe te laten op Cambridge? En volg je er ook vakken of schrijf je alleen je scriptie daar/doe je daar je onderzoek?
ik ben sowieso da bomb
  maandag 26 november 2007 @ 20:42:21 #281
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_54854286
Ik ben uitgenodigd om van zondag tot woensdag aan de universiteit van Oxford te verblijven voor interviews die uiteindelijk moeten leiden tot aanname in Philosophy, Politics and Economics als een undergraduate! Ik heb er zin in! Nu nog even een goedkope vlucht boeken...
  dinsdag 27 november 2007 @ 00:22:16 #282
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54861097
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:44 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:

[..]

Hoe heb je dat precies gedaan? Gewoon een brief naar die prof gestuurd met een goede motivatiebrief en hij had de mogelijkheid om jou toe te laten op Cambridge? En volg je er ook vakken of schrijf je alleen je scriptie daar/doe je daar je onderzoek?
Dat eerste klopt precies. Je moet niet vergeten dat je gratis hulp bent, en als je het als zodanig omschrijft en aanbiedt ben je natuurlijk veel interessanter voor hun. Ze kennen zelf in Engeland niet het stage-lopen, dus er is plek zat bij allerlei afdelingen, die maar al te graag een gratis iemand voor half jaartje willen (die ook wat van het onderwerp afweet). Het geld voor je stage moet je gewoon via je eigen uni en de beurzen regelen.
Ik schrijf hier nu mijn scriptie, doe hier mijn verplichte stage en doe ook gelijk een literatuuronderzoek hier zodat dat studieonderdeel ook afgerond is. Ik volg 1 vak, relevant voor mijn literatuuronderzoek (en dat is hier 3 op 1 les in dit geval, dus leer meer dan in 1 trimester in nederland bij dat vak) en volg daarnaast nog de algemene lectures die voor iedereen in het vakgebied van de uni gegeven worden, met indrukwekkende sprekers die ik vroeger alleen in mijn studieboek zag staan. Wat dat betreft is het echt wereld van verschil met Nederland.

En nickybol, politics in Oxford, impressive, aangezien ze daar zowat de beste in de wereld van zijn
Succes, en laat even weten wat het geworden is!
pi_54868130
yesjjss... uitnodigingsbrief uit Shanghai is binnen. ik kan nu dus wel zeggen dat ik daar definitief heen ga voor mijn afstuderen.
pi_54871215
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:42 schreef nickybol het volgende:
Ik ben uitgenodigd om van zondag tot woensdag aan de universiteit van Oxford te verblijven voor interviews die uiteindelijk moeten leiden tot aanname in Philosophy, Politics and Economics als een undergraduate! Ik heb er zin in! Nu nog even een goedkope vlucht boeken...
Nice, is dat de enige universiteit waar je je voor hebt aangemeld? Of heb je je ook bij 5 universiteiten ingeschreven?
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:00:08 #285
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_54879567
Ik heb me verder nog ingeschreven bij LSE en St. Andrews en enkele Amerikaanse topuniversiteiten.
pi_54879648
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:00 schreef nickybol het volgende:
Ik heb me verder nog ingeschreven bij LSE en St. Andrews en enkele Amerikaanse topuniversiteiten.
Over St. Andrews heb ik ook een tijd zitten twijfelen. Is dat niet een beetje jammer in zo'n kleine stad dan? Ik ben maar voor Heriot Watt gegaan
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:27:26 #287
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_54880392
St. Andrews is voor mij echt een "safety", ik zit liever op een Amerikaanse topuniversiteit of op Oxford, maar als dat niets wordt heb ik in St. Andrews altijd nog een goede kwaliteitsuniversiteit om op terug te vallen.
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:42:45 #288
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54880825
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:27 schreef nickybol het volgende:
St. Andrews is voor mij echt een "safety", ik zit liever op een Amerikaanse topuniversiteit of op Oxford, maar als dat niets wordt heb ik in St. Andrews altijd nog een goede kwaliteitsuniversiteit om op terug te vallen.
Cambridge niet overwogen? Zonde
  woensdag 28 november 2007 @ 07:55:29 #289
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_54884347
Cambridge en Oxford tegelijk aanmelden is niet toegestaan.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:12:17 #290
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_54892336
Ik ga in Februari naar Turkije
Nog meer mensen die er zijn geweest toevallig?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_54892540
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:27 schreef nickybol het volgende:
Aan ambitie geen gebrek, opzich best positief te noemen. Heb je zulke über cijfers dan? Ik ben allang blij als ik Newcastle binnenkom. Russel group enzo, in ieder geval een offer gekregen van ze, ABB
pi_54918799
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:23 schreef paperboats het volgende:
ik zit momenteel in londen om voor 3,5 maand aan het university college london (ucl) te studeren. het geld vliegt werkelijk mijn portemonnee uit (maar dat viel te verwachten natuurlijk), maar ik heb het erg naar mijn zin. morgen is mijn zomervakantie dan toch echt voorbij, in tegenstelling tot de mensen in nederland die al weer een maand bezig zijn

volgens mij is trouwens de reden voor het feit dat veel mensen 's avonds zonder jas rondlopen (hier ook) dat garderobes in clubs zo duur zijn. ik vind 2 pond betalen voor enkel je jas ook erg duur, maar om nu 's nachts een uur (ik loop bijna alles omdat ik zo centraal woon) in de kou in een shirtje zonder mouwen rond te gaan lopen... nee.
Hoi paperboats!
Ik las dat je op UCL studeert! Dat is zeker wel een geweldige ervaring? Ik ga proberen om vanaf september 2008 een master te volgen aan UCL. Ik hoop dat ik je een paar vraagjes mag stellen. Ben jij tevreden over UCL? Hoe is het contact met andere internationale studenten? Heb jij een kamer via de universiteit weten te bemachtigen? Ik las dat je vrij in het centrum zit, dat kost dat zeker wel het eea?
pi_54922696
Iemand enig idee welke universiteiten in london het beste aangeschreven staan?

Ik zelf wil volgend jaar Economie studeren in London, de vraag is alleen een beetje
welke springt er echt bij uit? Of iemand slechte ervaringen mee? Daar komt nog bij dat het wel gefinancierd moet worden door IBG, ik had eerst de london school of political science and economics voor ogen, maar daar krijg je alleen een beurs voor als je je masters doet als nederlander.

bummer
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_54922900
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Iemand enig idee welke universiteiten in london het beste aangeschreven staan?

Ik zelf wil volgend jaar Economie studeren in London, de vraag is alleen een beetje
welke springt er echt bij uit? Of iemand slechte ervaringen mee? Daar komt nog bij dat het wel gefinancierd moet worden door IBG, ik had eerst de london school of political science and economics voor ogen, maar daar krijg je alleen een beurs voor als je je masters doet als nederlander.

bummer
Voor economie springt London School of Economics er echt ruim bovenuit, die staat hoger genoteerd dan Oxford/Cambridge op dit vlak. Maar ook University College London staat goed aangeschreven
pi_54923965
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:56 schreef Fetai het volgende:

[..]

Voor economie springt London School of Economics er echt ruim bovenuit, die staat hoger genoteerd dan Oxford/Cambridge op dit vlak. Maar ook University College London staat goed aangeschreven
Heb je misschien een lijstje of iets dergelijks ? Waarin ik een soort evaluatie van al deze uni's in london kan bekijken? Ook in de zin van welke uni de makkelijkste toelatingseisen heeft etc. etc.

Ik ben trouwens even geleden een week op de uni van Oxford geweest ivm de UKAEA Culham fusie reactor.
Alle stereotyperingen over suffe dikke professortjes in witte jassen in een meurende ruimte kwamen uit
My god dat was echt te ernstig
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 29 november 2007 @ 19:42:13 #296
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54926792
via wikipedia vind je allerlei lijstjes, geen probleem
UCL staat hoog aangeschreven, na oxbridge is dat nummertje 3 van het land (globaal op ratings gefixeerd tenminste).
pi_54930519
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je misschien een lijstje of iets dergelijks ? Waarin ik een soort evaluatie van al deze uni's in london kan bekijken? Ook in de zin van welke uni de makkelijkste toelatingseisen heeft etc. etc.

Ik ben trouwens even geleden een week op de uni van Oxford geweest ivm de UKAEA Culham fusie reactor.
Alle stereotyperingen over suffe dikke professortjes in witte jassen in een meurende ruimte kwamen uit
My god dat was echt te ernstig
http://extras.timesonline.co.uk/gug/gooduniversityguide.php

http://browse.guardian.co.uk/education?SearchBySubject=false&FirstRow=0&SortOrderDirection=&SortOrderColumn=GuardianTeachingScore&Subject=Economics&Go=Go

http://www.topuniversitie(...)ngs/social_sciences/

Kun je hier wat mee ? De toelatingseisen zijn over het algemeen hoog tot zeer hoog, wil je naar een echt goed aangeschreven universiteit gaan. Van de meeste Russell Group universiteiten (de sjiekste zeg maar) is echt het minimale wat ze van je verlangen een 7 gemiddeld op je VWO diploma.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fetai op 29-11-2007 21:46:08 ]
  zaterdag 1 december 2007 @ 01:03:24 #298
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_54961016
Intussen komt mijn Erasmusperiode in Slovakije weer wat dichter en heb ik contact kunnen maken met een aantal plaatselijke studenten (helaas is MSN daar gene traditioneel communicatiemiddel, dus moest ik opnieuw ICQ installeren.. )
De studenten zelf lijken me best leuk, en de foto's die ze doorsturen van de plaatselijke vrouwen zijn (maar da's uiteraard bijkomstig). Enig nadeel is dat ze daar traditioneel met 2 of 3 op een kamer slapen..
10 februari ben ik weg..
When all things seem to end, the future still remains..
pi_54962153
Voor mij komt het alweer tot een einde. 14 december is het einde van mijn semester hier, ga daarna nog naar North Carolina met m'n roommate voor 5 dagen en vanuit daar vlieg ik naar New York om daar nog 4 dagen te veblijven en dan ben ik 24e weer terug in Nederland. Net op tijd voor kerst Heb het heel erg leuk gehad hier in de VS, maar vind het ook leuk dat ik weer terug ga. Had achteraf echt een jaar weg moeten gaan, maar van tevoren was ik er meer mee bezig dat ik in m'n 3e jaar een bachelorthesis moest gaan schrijven. Ach ja, het is ook wel goed zo.

Die laatste paar dagen hier zijn wel heel erg apart. Het is moeilijk om er soms van te genieten, omdat je weet dat je over 2 weken weggaat en het echt een heel dubbel gevoel geeft dat je niet weg wil gaan, maar toch ook wel weer je familie en vrienden thuis wilt zien. Maar dat zullen wel meerderen hebben ervaren die naar het buitenland gaan.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_54962695
Ik heb hetzelfde Avani, over 2 weekjes ben ik hier ook alweer weg, 14 december (toevallig) laatste tentamen en de 17e vlieg ik alweer terug. Gemengde gevoelens erover. Toptijd gehad hier, vermaak me nog steeds prima alleen Nederland begin je ook wel te missen. Zeker in een compleet verschillend land als Korea.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')