abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53337012
Ah, Eef Hoos is weer in beeld, Sky News: A criminal who cremates dead animals in a furnace behind his house in Portugal says he has been quizzed about missing toddler Madeleine McCann. Eef Hoos, 61, says detectives repeatedly questioned him about whether he had ever met Madeleine's parents.

And he said officers had visited his heavily fortified villa in remote mountains in the Algarve where they asked about his animal cremations. Dutchman Hoos, who has spent almost eight years in jail for planting bombs in the Netherlands, says police have now ordered him to attend their headquarters for questioning on Monday. He said: "He asked me three times if I had spoken to the parents, I said I had not spoken to the parents. "The other guy said he had seen that I had spoken to the parents."

The Dutchman explained he earned his living as a debt collector, but carried out animal incineration as a sideline in furnaces on wasteland on the slopes below his house. Following complaints about the smell from neighbours he said he had closed down the furnaces in March this year.

Meanwhile Gerry and Kate McCann are meeting lawyers in London to prepare their defence against any possible charges. Although they remain official suspects, Portuguese police say they have no plans to re-interview the couple in the near future. But the McCanns want to be ready should the Portuguese authorities try to bring a case against them."

Eeder in deze reeks topics in de spotlights: Eef Hoos
pi_53337440
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:29 schreef Rewimo het volgende:
De Portugese politie maakt wel een lachertje van zichzelf met al die zogenaamde "bewijzen" die stuk voor stuk weer worden weerlegd. Hoe kan iemand het onderzoek nog serieus nemen? En wat erger is, als de ouders inderdaad geen schuld hebben, hoeveel tijd wordt er dan nu verknoeid met het nagaan van valse sporen? Stel nu dat over een tijdje blijkt dat Maddy nog gered had kunnen worden als de politie haar taak goed uitgevoerd had en meteen grondig naar haar op zoek was gegaan?
Je verwoordt precies wat ik ook al dacht.
Je zal net zien dat de echte dader heeft kunnen ontvluchten doordat de politie zich met de ouders bezig hield.

Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze er iets mee te maken hebben. Al die zogenaamde bewijzen zijn wel erg ver gezocht. Maar ja, als je haar niet kunt vinden dan ga je vanzelf denken dat familie het op z'n geweten heeft. Zo lijkt het.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  donderdag 20 september 2007 @ 20:25:00 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53337608
quote:
My ass! In eerdere topic is al uitgebreid gepost hoe wij zouden reageren als je kind niet in bed ligt. Zelfs dan roep je niet Madeleine's gone, maar schreeuw je eerst tig keer keihard haar naam.
Niet iedereen reageert 't zelfde, stel dat de moeder om de een of andere reden altijd al stiekem bang is geweest dat mensen een van haar kinderen zou ontvoeren ? Als dan blijkt dat haar dochter weg komt haar angst tot * leven * en schreeuwt ze die angst uit. Ik zou niemand willen veroordelen op grond van zo'n uitroep hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 20 september 2007 @ 20:28:03 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53337697
Tja. Het lijkt steeds meer op de Puttense moordzaak. De portugese politie roept dingen om de andacht af te leiden van het feit dat ze helemaal geen sporen hebben. Dus pak je de ouders, die al kwetsbaar zijn door wat er gebeurd is, ga je er lekker op lopen beuken en hopen dat ze breken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_53338070
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:51 schreef Suko het volgende:
Toch blijf ik er bij dat alles wat nu uit het McCann-kamp wordt gezegd, met name via hun woordvoerder Clarence Mitchel en hun familieleden, er op is gericht hun naam te zuiveren. Kate McCann, zoals ik eerder postte, heeft tot nu toe altijd in het meervoud gesproken (to stick to her story?) qua ontvoerders en dan komen ze nu met dat Kate alleen Madeleine's gone heeft geroepen?
dat is die ene ooggetuige die dat zegt, link staat in een van de posts hierboven
quote:
My ass! In eerdere topic is al uitgebreid gepost hoe wij zouden reageren als je kind niet in bed ligt. Zelfs dan roep je niet Madeleine's gone, maar schreeuw je eerst tig keer keihard haar naam.
even afgezien van het feit dat ieder mens anders reageert, en dat je wel makkelijk in je leunstoel kan bedenken hoe jij zou reageren, maar dat dat niets zegt over wat je zou doen als het echt gebeurt ..
niemand van ons weet wat haar eerste reactie was, daar was nl niemand bij
quote:
Die Mitchel was vermorgen 'toevallig' bij de BBC in het programma Breakfast en volgens mij maakte hij een slip of the tongue door te zeggen dat ze/we vooral doorgaan to look out voor Madeleine (het publiek dan he, zij niet) net zolang 'the body was found.' Ook zij gaan er dus vanuit dat de kleine niet meer leeft. Ik lees bovenstaande berichten met een zekere cynisme if you don't mind...
op SKY verwoord die het iets beter .. de McCanns zijn realistische mensen en beseffen dat met het verstrijken van tijd .. bla bla
pleased to meet you
pi_53338857
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja. Het lijkt steeds meer op de Puttense moordzaak. De portugese politie roept dingen om de andacht af te leiden van het feit dat ze helemaal geen sporen hebben. Dus pak je de ouders, die al kwetsbaar zijn door wat er gebeurd is, ga je er lekker op lopen beuken en hopen dat ze breken.
Behalve dan dat in de Puttense moordzaak die lui wel werden veroordeeld. In deze zaak zie je vrij snel al verdachtmakingen (ook in deze topicreeks...) in de richting van de ouders, en dat heeft met psychologie te maken, op één of andere manier 'willen' mensen dat de McCanns -leuk, hoogopgeleid koppel, labour minded ook nog- schuldig zijn, bijv. omdat ze zogenaamd 'slechte ouders' zijn, hun kinderen alleen laten, maar die verdachtmakingen blijven niet overeind: het is te onwaarschijnlijk ook. Ondertussen is er wrs ook door het Portugese politieteam kostbare tijd verspild...
I´m back.
pi_53338974
Eef Hoos is volgens mij een dead herring.
I´m back.
pi_53339150
-edit- Probeer het eens zonder persoonlijk te worden.

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 21-09-2007 09:40:49 ]
I´m back.
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 21:33:09 #49
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53339805
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:06 schreef Suko het volgende:
Ah, Eef Hoos is weer in beeld,
quote:
Portugese politie onderzoekt dierencrematorium
MONCHIQUE - De Portugese politie heeft donderdag een dierencrematorium doorzocht op 50 kilometer van de plaats waar het Britse meisje Madeleine McCann in mei vermist raakte. Dit meldde Evert Hendrik Hoos, de Nederlandse eigenaar van het dierencrematorium Creon Starlight.

„De agenten vroegen me drie keer of ik de ouders van het meisje had gesproken of ze kende”, aldus Hoos in de zuidelijke plaats Monchique. De eigenaar zei ze niet te kennen.

Twee agenten in burger doorzochten het crematorium een half uur lang, ook binnenin de oven. De politiemannen wilden niet zeggen of ze naar Madeleine zochten. Het meisje verdween op 3 mei in Praia da Luz.
pi_53339844
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:33 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]
En dus een dead herring, wil je mededelen?
I´m back.
pi_53340284
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probeer eens kritisch te zijn tav jezelf; haat je mensen zoals de McCanns, blijf je daarom geloven aan de schuld van de McCanns? En indien zo (het lijken wel kamervragen van Wilders btw) warom haat je ze zo?
Zie een eerder antwoord. Heb hier geen zin in, klaar.

Overigens is het nog maar de vraag of de advocaten van de McCanns zelf de advocaten van de dader Sean Hoey (wat betreft die Omagh bombing, uit een eerder topic) hebben gecontacteerd, het was juist andersom: "Gerry and Kate McCann were involved in a potentially embarrassing dispute yesterday over their association with lawyers representing a man accused of the 1998 Omagh bombing."

"However, the McCanns issued a categorical denial of a relationship with the Belfast firm of solicitors, Kevin R. Winters. The denial came as sources close to the firm said that information was already being conveyed to the McCanns’ solicitors.

The Real IRA claimed to have carried out the Omagh bombing, the worst terrorist atrocity of the Troubles. A key element of the prosecution case against Mr Hoey is the use of a forensic science test called Low Copy Number (LCN) DNA. The judge in the case, which ended in January, has yet to deliver his verdict. "

A spokesman for the couple categorically denied the involvement of Mr Hoey’s solicitors, who have become experts in LCN DNA. He said that rather than the McCanns’ legal team contacting the Belfast lawyers, it was the other way round.

“Along with a number of other legal companies we have been contacted by this firm. They contacted us,” the spokesman insisted. “The suggestion that they are working with us is untrue. No meeting has been arranged for next week.”

The firm’s senior partner, Kevin Winters, later said that a meeting with Kingsley Napley would take place in Belfast next week. Mr Winters said: “I can confirm that we were approached to assist them in the specific area of DNA.” LCN DNA is a highly sensitive testing procedure that magnifies material that cannot be identified by a standard test. Opponents say that LCN DNA tests are unreliable because the magnification carries a risk of distortion." Compleet te lezen op The Times.
pi_53340490
-edit- Ik heb al eerder gezegd niet persoonlijk te gaan worden. Dit vind ik topicverneukend gedrag. En zal de rest van dergelijke posts gewoon weghalen.

[ Bericht 44% gewijzigd door paddy op 21-09-2007 09:01:34 ]
I´m back.
pi_53340757
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Probeer eens kritisch te zijn tav jezelf; haat je mensen zoals de McCanns, blijf je daarom geloven aan de schuld van de McCanns? En indien zo (het lijken wel kamervragen van Wilders btw) warom haat je ze zo?
Het raam was vanuit de binnenkant van de kamer geforceerd.
De knuffel stond op een hoge plank. Sliep Maddy dit keer niet met haar knuffel? Heeft de ontvoerder haar die knuffel afgepakt toen hij haar ontvoerde? Waarom? Om haar wakker te maken, zodat ze huilend het appartement zou verlaten?
Als het waar is dat er lichaamsvocht in de kofferbak van de auto die de McCanns hebben gehuurd is gevonden, is dat toch wel erg verdacht.

De McCans riepen dat ze Portugal niet zouden verlaten, voordat Maddy werd gevonden. Toen de politie de McCans verdachten, vertrokken ze halsoverdekop uit Portugal.

Je kunt dit allemaal gewoon vinden, maar zo gewoon is dit nu ook weer niet.
Ik volg dit onderwerp zijdelings, maar als de moeder hier iets mee te maken heeft, zou het ook mij niet verbazen.

Lijkt trouwens veel op de Deventer Moordzaak. Blijven ontkennen, de media opzoeken en de detectives de schuld geven.
Het enige verschil met deze zaak is, is dat er geen hard bewijs is tegen de McCanns.

Wat mij trouwens opviel was dat mevrouw McCann vanuit Engeland had gezegd dat ze Maddy dan eerst maar eens moesten vinden. Ik vermoed daarom dan ook dat Maddy nooit gevonden zal worden.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2007 @ 22:06:31 #54
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53340958
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:34 schreef Ryan3 het volgende:

wil je mededelen?
Neen, ik dacht, kom laat ik eens iets posten waar R3 direct op gaat reageren
pi_53341366
Ach, ik heb er ook geen zin meer in, er wordt teveel op de persoon (poster) gespeeld, een topic zoals deze onwaardig, dus why bother...
pi_53341582
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:51 schreef Suko het volgende:
Toch blijf ik er bij dat alles wat nu uit het McCann-kamp wordt gezegd, met name via hun woordvoerder Clarence Mitchel en hun familieleden, er op is gericht hun naam te zuiveren.
You bet

Alleen al de reactie van de McCanns (via hun woordvoerder) op het nieuws dat ze niet opnieuw verhoord hoeven te worden: "This is positive news. We see it as very encouraging."
Maar ze blijven 'verdachten', dus wat is er precies zo bemoedigend aan? Het hoeft niks om het lijf te hebben, het zou pas positief nieuws zijn als ze niet langer als 'verdachten' werden beschouwd. Feitelijk is er geen nieuws. Al begrijp ik heel goed dat de McCann-clan deze wending aangrijpt om Kate & Gerry een beetje positief in het zonnetje te zetten, het is een inkopper.

Aan de andere kant: dit is een oorlog. Tussen de McCanns en de Portugese politie. En voor de Portugezen is dit wel degelijk een nederlaag - ze hebben namelijk niks nieuws te melden. Maar ze zijn ook niet bereid de McCanns 'off the hook' te laten. Dat is misschien hun eer te na; logisch ook, na alle commotie. Het is ook mogelijk dat ze in Portugal wel toekunnen met de informatie die ze al hebben van het vorige verhoor.

Kortom: de zaak staat stil. Er is niets te melden. Maar voor de McCanns is dit een uitgelezen kans om een punt te scoren. Het ziet ernaar uit dat de publieke opinie een grote rol speelt in deze zaak. De Portugezen zijn in dat opzicht de underdogs - zij zijn klein en arm, terwijl de McCanns groot en beroemd zijn. En rijk.
quote:
Kate McCann, zoals ik eerder postte, heeft tot nu toe altijd in het meervoud gesproken (to stick to her story?) qua ontvoerders en dan komen ze nu met dat Kate alleen Madeleine's gone heeft geroepen? My ass! In eerdere topic is al uitgebreid gepost hoe wij zouden reageren als je kind niet in bed ligt. Zelfs dan roep je niet Madeleine's gone, maar schreeuw je eerst tig keer keihard haar naam. Die Mitchel was vermorgen 'toevallig' bij de BBC in het programma Breakfast en volgens mij maakte hij een slip of the tongue door te zeggen dat ze/we vooral doorgaan to look out voor Madeleine (het publiek dan he, zij niet) net zolang 'the body was found.' Ook zij gaan er dus vanuit dat de kleine niet meer leeft. Ik lees bovenstaande berichten met een zekere cynisme if you don't mind...
Ja, volgens mij is het bijna onmogelijk om nog wijs te worden uit alle 'ooggetuigenverklaringen' en 'bronnen' en 'reconstructies'.
Eerst wordt voortdurend onderstreept dat Kate McCann meteen na de ontdekking van Maddies ontvoering heeft geroepen: "They have taken her." Dat zou verdacht zijn geweest. Persoonlijk vind ik niks verdacht, ik ben zelf eens door twee herdershonden aangevallen in Frankrijk, en het enige dat ik na afloop tegen de arts en de politie nog kon uitbrengen was: "Je suis Hollandaise." Oók niet echt to the point. Ik spreek heel goed Frans, maar op dat moment toch even niet. En als ik denk aan een ontvoering van één van mijn kinderen... nee, ik denk niet dat er een zinnig woord uit zou komen. Daar kun je die vrouw dus niet op vastpinnen.
Wél heel merkwaardig vind ik het dat de McCanns zich nu kennelijk geroepen voelen om dat gerucht tegen te (laten) spreken. Zijn ze zó uitgekookt dat ze zich laten leiden door de publieke opinie? En waar kwamen die eerdere geruchten ("They have taken her!") dan vandaan? Zó sterk is dat argument gewoon niet.

Veel gekker vind ik:

* De tegenstrijdige verklaringen over het tijdstip waarop de McCanns in de Tapasbar zouden zijn gearriveerd (volgens de McCanns om 20:30, volgens hun vrienden om 21:00);
* De 5 minuten die Gerry in de Tapasbar zou hebben doorgebracht voordat hij om 21:05 - je kunt niet voorzichtig genoeg zijn! - bij zijn kinderen ging kijken;
* Het telefoontje van Kate naar SkyNews, 10 minuten na de ontdekking;
* De 40 minuten die de McCanns voorbij hebben laten gaan voordat ze de politie hebben ingeschakeld;
* Het verbogen raamluik;
* De grote kelder die nu onder het appartement blijkt te zitten

Dat laatste punt zou dan eindelijk het antwoord kunnen zijn op de prangende vraag waarover wij langdurig de hersens hebben gebroken: Maddie bevond zich in de kelder. In een koffer of een tas. (En dan moet ik meteen denken aan die toneeluitvoering van 'Het dagboek van Anne Frank', waarbij het publiek - verveeld, gapend - na verloop van tijd naar de Gestapo op het toneel begon te roepen: "In het achterhuis! Kijk dan in het achterhuis!")

"In de kelder! Onder dat grote luik!"

Afijn, het blijft spannend
pi_53341692
http://www.briansprediction.com/alerts/THIS%20MONTH.html
interessant die man droomt voorspellingen oid en droomt ook dingen over dat meisje!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53341747
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:47 schreef Suko het volgende:

[..]

Zie een eerder antwoord. Heb hier geen zin in, klaar.

Overigens is het nog maar de vraag of de advocaten van de McCanns zelf de advocaten van de dader Sean Hoey (wat betreft die Omagh bombing, uit een eerder topic) hebben gecontacteerd, het was juist andersom: "Gerry and Kate McCann were involved in a potentially embarrassing dispute yesterday over their association with lawyers representing a man accused of the 1998 Omagh bombing."

"However, the McCanns issued a categorical denial of a relationship with the Belfast firm of solicitors, Kevin R. Winters. The denial came as sources close to the firm said that information was already being conveyed to the McCanns’ solicitors.

The Real IRA claimed to have carried out the Omagh bombing, the worst terrorist atrocity of the Troubles. A key element of the prosecution case against Mr Hoey is the use of a forensic science test called Low Copy Number (LCN) DNA. The judge in the case, which ended in January, has yet to deliver his verdict. "

A spokesman for the couple categorically denied the involvement of Mr Hoey’s solicitors, who have become experts in LCN DNA. He said that rather than the McCanns’ legal team contacting the Belfast lawyers, it was the other way round.

“Along with a number of other legal companies we have been contacted by this firm. They contacted us,” the spokesman insisted. “The suggestion that they are working with us is untrue. No meeting has been arranged for next week.”

The firm’s senior partner, Kevin Winters, later said that a meeting with Kingsley Napley would take place in Belfast next week. Mr Winters said: “I can confirm that we were approached to assist them in the specific area of DNA.” LCN DNA is a highly sensitive testing procedure that magnifies material that cannot be identified by a standard test. Opponents say that LCN DNA tests are unreliable because the magnification carries a risk of distortion." Compleet te lezen op The Times.
omg .. nou zijn ze zelfs verdacht omdat zij een advocaat benadert zouden hebben die ervaring heeft met een bepaald soort DNA onderzoek ? Omdat die iemand heeft verdedigt die ervan verdacht word iets afschuwelijks te hebben gedaan ?
En ik maar denken dat dit de basis is van onze westerse rechtspraak .. hoe afschuwelijk het ook is wat je gedaan hebt, je hebt recht op een zo goed mogelijke verdediging .. als je als advocaat "besmet" word verklaard omdat je zo'n persoon verdedigt blijft er van ons systeem maar treurig weinig over ..
pleased to meet you
pi_53341751
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:18 schreef Suko het volgende:
Ach, ik heb er ook geen zin meer in, er wordt teveel op de persoon (poster) gespeeld, een topic zoals deze onwaardig, dus why bother...
-edit- Ik vraag je gewoon waarom jij voelt dat de McCanns daders zijn, terwijl langzaam maar zeker duidelijk wordt dat iets anders gebeurd moet zijn. Waarom wil je elke strohalm aanpakken??? Ik ben echt benieuwd. Leg me dat gewoon eens uit... Ik ken geen haat of weerzin tegen de McCanns, ik ben neutraal, hoe komt dat?

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 21-09-2007 09:20:35 ]
I´m back.
pi_53341809
-edit- Zeik eens op met die persoonlijke aanvallen.

[ Bericht 91% gewijzigd door paddy op 21-09-2007 09:21:46 ]
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')