Het zou kunnen. En als je zou willen zou je misschien ook kunnen bedenken dat er bepaalde belangen bij bepaalde mensen spelen die bijv. gezorgd hebben voor die toch wel opmerkelijke situatie van een rechercheur die een bekentenis uit een moeder mept en daar blijkbaar tot dusver, ondanks aanwezige sporen etc., mee weg is gekomen... Zo iemand moet normaal gesproken toch meteen flink op zijn lazer krijgen als hij een verdachte ondervraagt zonder advocaat en die verdachte er gewond uit komt, en zou toch zeker niet het volgende soortgelijke geval mogen onderoeken?? Zou het ontvoering met medeweten van hogerhand zijn en de McCanns gegronde redenen hebben om ansgtig te zijn erbij gelapt te worden, misschien n.a.v. hun eerdere ervaringen tijdens ondervragingen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:30 schreef moussie het volgende:
[..]
statistisch gezien verdwijnen er erg veel kinderen daar in die buurt .. in 17 jaar tijd 3 stuks op minder dan 35 km afstand van elkaar .. hoe groot is de statische kans dat dit toeval is ?
Nu geef je dus precies aan wat er wmb aan schort. Kort door de bocht 'hee, de McCanns reageren op die manier ergens op, ik zou anders reageren of ik heb op iets dergelijks ooit anders gereageerd en dus is dat verdacht en dus zijn de McCanns verdacht'. Dit kun je nooit te vuur en te zwaard blijven verdedigen als ook andere theorieën, die gebaseerd zijn op meer algemenere normen, op z'n minst even geldig kunnen zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:17 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ja, ik was al bang dat je dit weer zou aangrijpen om er weer over te beginnen. Nee, dat zie je m.i. fout, Milagro verdedigt altijd en overal haar standpunten met vuur, niet specifiek in deze topicreeks. Bijna alle posts op Fok hebben een subjectivistische inslag, het zijn geen wetenschappelijke verhandelingen over het algemeen, dat is geen onderscheidend criterium. En 'kribbig' is een waardeoordeel dat ik persoonlijk niet deel. Maar goed, het is offtopic, zullen we hierover ophouden?
'Ontvoering door derde(n)' of 'doding door ouders (even los van hoe) én een ontvoering in scene zetten', van dit laatste ken ik maar 1 voorbeeld. In de VS, de dame heette Smith, weet ik nog, zou gaan trouwen, maar die man wilde in feite de kinderen niet van haar uit een eerder huwelijk oid, zij zette een ontvoeringszaak in elkaar door een zwarte man gepleegd, maar had haar twee kinderen in de auto in een riviertje gereden, waar ze verdronken. Ook in dat geval kwam een heel media-spectakel op gang.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:22 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Maar wat we wél zeker weten is dat het ofwel om ontvoering door een vreemde gaat ofwel om doding door de ouders. Dan is statistisch gezien het laatste het meest waarschijnlijk. Dat zegt bijzonder weinig over dit specifieke geval natuurlijk, maar het zegt wel dat zolang er geen duidelijke bewijzen in één van de richtingen zijn het niet raar is de ouders stevig te verdenken.
En wat als de reden is dat de politie gewoon een * dader * - kan niet schelen wie - wil zonder er daarbij rekening te houden of ze wel de échte dader hebben ?quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:00 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar de McCanns worden vast niet zonder reden onder druk gezet. Misschien wel met foutieve informatie, maar dan nog altijd omdat ze verdacht worden. Het maakt het er wel ingewikkelder op, toch is het geen reden om ze dan maar onschuldig te verklaren.
Ik vraag me af of die vragen bedoelt zijn om Madeleine te vinden, eerlijk gezegd lijkt het me waarschijnlijker dat ze er stuk voor stuk op gericht zijn om Kate als dader/slechte moeder aan te wijzen.quote:Kate McCann heeft, meen ik, nog zo'n 40 vragen te beantwoorden. Misschien heeft ze gebruik gemaakt van haar zwijgrecht uit angst om genaaid te worden door de Portugese politie. Dat kan, dat sluit ik zeker niet uit. Toch lijkt het mij, in het licht van de zoektocht naar Maddie, verstandiger om die vragen wél te beantwoorden. Kate McCann houdt op deze manier het onderzoek op. En ja, het spijt mij erg, maar ik verplaats me dan toch weer even in haar schoenen, en ik denk: 'Fuck de vragen, ik beantwoord ze allemaal, en naar waarheid, ik vertel precies wat er is gebeurd, elk detail, elke lullige kruimel dis ik op, want IK BEN MIJN KIND KWIJT EN IK WIL HAAR TERUG." En ja, om dát te bereiken, zou ik zelfs het risico wel lopen om ten onrechte achter slot en grendel te verdwijnen. First things first.
ik geloof dat ik die al stuk voor stuk gecounterd had met redelijk simpele verklaringen ..quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:39 schreef keesjeislief het volgende:
Maar er blijven een aantal dingen onverklaarbaar in dat scenario, zoals de kinderen die ook in de kamer sliepen en niets gemerkt hebben, de knuffel op het kastje, tegenstrijdige verklaringen, de vraag waarom zo iemand geen minder riskante gelegenheid uitzoekt (een dagje rondlopen in een pretpark oid geeft je waarschijnlijk meer gelegenheid een verdwaald kind mee te lokken) etc...
Dat van dat raam...ik verwacht eigenlijk dat dat nog eens herroepen wordtquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef moussie het volgende:
[..]
ik geloof dat ik die al stuk voor stuk gecounterd had met redelijk simpele verklaringen ..
kinderen kunnen nu eenmaal ongelooflijk diep slapen, sommigen hebben dat altijd en anderen soms .. dat hun kinderen zo diep slapen zou een evtle dader overhoord kunnen hebben terwijl die naast hun zat aan de pool, misschien al op de eerste dag toen die vrienden uitvonden dat die luisterservice niet meer bestaat daar, en de McCanns opmerkten dat zij zich iig wat betreft de tweeling geen zorgen hoeven maken omdat die slapen als een blok ..[[b]b]Ik denk inderdaad dat de tweeling diep sliep. Waarschijnlijk sliepen die ook de andere avonden door het gekrijs van Maddie door.[/b][/b]de knuffel op het kastje is juist wel logisch .. als je een slapend kind wil verplaatsten pak je als eerste die knuffel en zet hem buiten handbereik, het enige wat dat vetelt, mi, is dat diegene ervaring had met slapende kinderen .. Als ik als ouders m'n kind per ongeluk vermoord wordt mijn kind begraven met zijn/haar lievelingsknuffel![]()
tegenstrijdige verklaringen zijn zelfs in minder belangrijke zaken heel normaal, het schijnt vrij zelden te zijn dat die overeenstemmen . en dan heb ik het over simpele dingen, zoals het zien van een ongeluk .. hoe helder je vragen kan beantwoorden als je kind net is ontvoerd kan ik alleen naar raden .. je weet alleen maar wat je hebt gedaan in de loop van de avond, maar hoe laat precies en in welke volgorde ..
en hoezo is een pretpark minder riskant voor een dader, als het daar op het resort tussen 9 en 10 echt doodstil is omdat iedereen of zit te eten of bezig is het eten te bereiden en te serveren, je hebt de afspraken overhoord, je zit al 3 dagen mee te kijken en weet dat zij idd met de regelmaat van de klok checken, je kent de omgeving, je hebt het verdoofde kind binnen een paar minuten ergens verstopt, dat is toch stukken veiliger dan zo'n schreeuwend kind meesleuren in de een of andere openbare gelegenheid ?
Ik bedoel maar, dat er hier mensen rond lopen die het normaal vinden dat een schreeuwend kind meegesleept word en er verder niet naar omkijken is voor hun rekening, ik hoor bij die mensen die zoiets in de gaten blijft houden tot ik uit de een of andere reactie op elkaar heb gezien dat dit geen vreemden van elkaar zijn, en ik mag toch hopen dat ik wat dat aangaat geen uitzondering ben .. Het gebeurde op het complex wel vaker dat er ouders met een slapend kind liepen. Van een creche achtig iets terug naar hun app. begreep ik.
nah, in mijn scenario heb je 2 ontvoerders, een in de kamer die het kind verdoofd, een buiten het raam (waren daar geen sporen gevonden?) die het kind uit het zicht van de (het?) Tapas in ontvangst neemt, om de hoek staat de renault, daar word het verdoofde kind in gelegd, daarbij worden een paar haartjes uitgerukt, het kind heeft dankzij de verdoving geen controle over haar blaas en verliest een paar druppels (bodily fluids) ..
ik kan me niet voorstellen dat je zo'n knuf dan meesleept al die tijd .. ik zou knettergek wordenquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:14 schreef crohntje het volgende:
Als ik als ouders m'n kind per ongeluk vermoord wordt mijn kind begraven met zijn/haar lievelingsknuffel
yup, dat komt er dan ook nog bij .. plus dat je weet dat diegenen die het kind makkelijk(er) zouden kunnen herkennen in de Tapas zittenquote:Het gebeurde op het complex wel vaker dat er ouders met een slapend kind liepen. Van een creche achtig iets terug naar hun app. begreep ik.
ik probeer dat terug te vinden van de sporen onder dat raam .. er staat me vaag iets bij dat er wel sporen waren, de honden die iets roken ?, maar daar kon men ook niets meer mee omdat het te lang geleden was .. ??quote:Dat van dat raam...ik verwacht eigenlijk dat dat nog eens herroepen wordtzou wel zo makkelijk zijn.
Dat kan ook heel makkelijk weerlegd worden door te zeggen dat ze eerst op haar kuffel heeft gesabbelt en er daarna mee op de vensterbank heeft gespeeld.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:53 schreef crohntje het volgende:
Ja, er was toch DNA van Maddie op de vensterbank gevonden?
De politie in Portugal heeft geprobeerd om de McCanns weer terug te halen naar de Algarven maar dat verzoek is afgewezen, blijkbaar is de zaak tegen hen dus toch niet zo sterk als de Portugese politie had doen voorkomen.quote:In a further development, the Portuguese judge assessing the police case against the McCanns has refused requests that they be ordered back to the Algarve.
Instead Kate McCann could be re-interviewed this week by British police acting on behalf of Portuguese authorities. A source close to the family said that no formal request for an interview had been made.
"The report that police have been refused permission to bring Kate back to Portugal is interesting to hear, but so far Kate and Gerry are not aware of any discussion between the judge and police filtering through," the source said.
Earlier the couple's lawyers said that "to date" they had not received a request for new questioning.
Judge Pedro Daniel dos Anjos Frias rejected the request to have the McCanns brought back to Portugal, reported the Correio da Manha newspaper. A letter of appeal will now be sent to Britain, setting out the questions detectives want to ask, the paper said.
Portuguese officers are understood to be keen to sit in on any interviews in the UK as observers although it is thought there was only a "very low" probability this would happen.
quote:McCanns sick and tired of speculation on missing Madeleine
Parents of Madeleine McCann called Tuesday for an end to the rampant speculation surrounding the case and said the focus should return to the search for the missing girl.
McCanns sick and tired of speculation on missing Madeleine
Family spokesman Clarence Mitchell said any suggestion Kate and Gerry McCann had harmed their daughter was "as ludicrous as it is nonsensical."
"Indeed, it would be laughable if it wasn't so serious," said Mitchell, standing beside the couple in the driveway of their home in Rothley, central England.
He said there were "entirely innocent explanations for anything the police may have found during their inquiries."
Portuguese police have named Kate and Gerry McCann, both doctors, as suspects in their daughter's May 3 disappearance from a resort in the southern Algarve region.
The couple strongly deny any involvement in the disappearance of Madeleine, who was 3 when she went missing. They have led a high-profile international campaign to find her.
Mitchell said he was prevented by Portuguese law from going into detail about the case, but stressed the McCanns would continue to cooperate with Portuguese authorities.
"The focus must now move away from the rampant, unfounded and inaccurate speculation of recent days to return to the child at the very center of this: Madeleine," he said. "The task is simply to find her. Kate and Gerry are again urging everyone to keep looking as they firmly believe she could still be alive."
Mitchell, a former government official appointed to speak for the McCanns in the weeks after Madeleine's disappearance, resigned from his government job this week to take up a full-time post as their spokesman.
A Portuguese investigating judge is examining the police file on Madeleine's disappearance and could decide this week what steps should be taken next.
Forensic tests conducted at a government laboratory in Britain found evidence indicating that DNA from Madeleine was in the trunk of a rental car the parents used after her disappearance.
However, Portugal's national police chief, Alipio Ribeiro, said last week that the forensic tests on the car were not conclusive and that he expected the investigation to continue.
Het gaat er niet om dat je met het scheemes van Ockham kunt vaststellen welke theorie logischer is: logisch = logisch. Het voorspelt ook niet welke theorie uiteindelijk klopt (want er komt naar mate het onderzoek vordert meer informatie vrij als het goed is). Het gaat om waarschijnlijkheid en testbaarheid van een theorie.quote:De laatste vraag van ryan3 in het laatste topic was of ik op de hoogte was van Occams razor, ik heb dat opgezocht en bedacht me dat het een vrij subjectief hulpmiddel is, niet iedereen vindt dezelfde dingen logisch en het een en ander is aan de interpretatie van de gebruiker van dat hulpmiddel.
Ryan alsjeblieft, ik heb gesnapt wat de theorie is, je bent toch met me eens dat als iemand de weersomstandigheden hanteert als zijnde een schakeltje en een ander dat niet ter zake vind doen er een andere uitkomst is?quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je met het scheemes van Ockham kunt vaststellen welke theorie logischer is: logisch = logisch. Het voorspelt ook niet welke theorie uiteindelijk klopt (want er komt naar mate het onderzoek vordert meer informatie vrij als het goed is). Het gaat om waarschijnlijkheid en testbaarheid van een theorie.
Het komt redelijk vaak voor dat insider/outsider theorieën elkaar beconcurreren.
Kijk, naar 9/11; twee samenzweringen, een insiderssamenzwering en een outsiderssamenzwering. De insidertheorie een stuk gecomopliceerder dan de outsidertheorie. Stel dat voor de insidertheorie (een regering of een factie daar binnenin die zoiets dus op poten zet) misschien wel 1000 schakeltjes met elkaar communiceren en misschien moeten 1000 x 1000 toevalligheidjes (om niet bespiedt te worden tijdens de samenzwering) net op zijn juiste plaats vallen, zonder dat je dit van tevoren goed kan sturen. Bij de outsidertheorie heb je misschien 100 (of minder) schakeltjes die communiceren en iig veel minder toevalligheden die net goed moet gaan zonder dat je die vantevoren kunt beïnvloeden. Nu hebben al die toevalligheden voor mislukken of slagen een bepaalde kans en zij moeten slagen, want anders gaat de boel niet door en obviously is de boel wel doorgegaavn dus alle toevalligheden zijn goed gevallen. Welke theorie als verklaring is dan de meest aangewezen theorie om te testen, denk je. Een reeks van 1000 schakeltjes en 1000^2 toevalligheden. Of een reeks van 100 schakeltjes en < 100^2 toevalligheden???
Dit komt weer om dat je de waarschijnlijkheid van slagen voor iedere toevalligheid met elkaar moet vermenigvuldigen. Een geringe reeks van toevalligheden betekent een grote kans op waarschijnlijkheid.
Nou het lijkt er echt op dat de politie in Portugal een poging heeft gedaan tot schrijven van een aflevering van CSI via de media, bijna alle punten uit de DNA analyse zijn ontkracht, ik twijfel nu wel een beetje, er blijkt gewoon niks waar te zijn behalve het feit dat de McCanns de kinderen alleen hebben gelaten.quote:However, forensics experts in the UK have cast doubt on the reported findings.
The University of Leicester's Sir Alec Jeffreys, who invented DNA fingerprinting, said there was no genetic characteristic of Madeleine that could not be found in another family member. Therefore, there could be a problem attributing an incomplete sample to Madeleine when all family members had been in the car.
Top forensic scientist Allan Jamieson, interviewed about the case, has dismissed reports that evidence of sedatives could have been detected in a sample of dried blood or in strands of hair.
Unconfirmed reports had alleged that tests on a liquid found in the McCann family's hire car suggest the young girl might have overdosed on sleeping tablets.
+ het feit dat Madeleine verdwenen is.quote:er blijkt gewoon niks waar te zijn behalve het feit dat de McCanns de kinderen alleen hebben gelaten.
Hangt dat toekennen van het DNA aan Madeleine er niet ook nog een beetje van af of Gerry nu wel of niet de biologische vader is? Indien niet, opent dat wel mogelijkheden om het DNA te vergelijken met dat van de andere familieleden of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:14 schreef kahaarin het volgende:
Attention has focused on what police found in the hire car rented by Madeleine's parents 25 days after she went missing.
Senior sources linked to the investigation said police had discovered ''bodily fluids''- not blood - with an 88 per cent match to Madeleine's genetic profile in the boot of the silver Renault Scenic.
[..]
Nou het lijkt er echt op dat de politie in Portugal een poging heeft gedaan tot schrijven van een aflevering van CSI via de media, bijna alle punten uit de DNA analyse zijn ontkracht, ik twijfel nu wel een beetje, er blijkt gewoon niks waar te zijn behalve het feit dat de McCanns de kinderen alleen hebben gelaten.
Bron: http://www.thisisleicestershire.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=132935&command=displayContent&sourceNode=132702&contentPK=18421845&folderPk=77465&pNodeId=132393
Het is nog steeds niet 100% zeker dat de ouders het niet gedaan hebben hoor. Of bedoel je dat niet?quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:02 schreef crohntje het volgende:
Wat is die Portugeze politie ontzettend slecht! En wat vreselijk voor die ouders. Wat een nachtmerrie!![]()
Ja ik vond het ook wel verrassend dat die ineens opduikt. Compleet met crematorium en al.quote:Op maandag 17 september 2007 18:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben volledig vóór deze ontwikeling.
The University of Leicester's Sir Alec Jeffreys, who invented DNA fingerprinting, said there was no genetic characteristic of Madeleine that could not be found in another family member.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:13 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Hangt dat toekennen van het DNA aan Madeleine er niet ook nog een beetje van af of Gerry nu wel of niet de biologische vader is? Indien niet, opent dat wel mogelijkheden om het DNA te vergelijken met dat van de andere familieleden of zie ik dat verkeerd?
Dat is toch een gerucht, tenminste ik heb ergens gelezen dat ze het ten stelligste ontkend.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
The University of Leicester's Sir Alec Jeffreys, who invented DNA fingerprinting, said there was no genetic characteristic of Madeleine that could not be found in another family member.
Nee, het punt is dat het niet afwijkt van de rest van de familie, Kate en de twins dus blijkbaar, Gerry is de vader immers niet, dus kan het van alle vier de overige McCanns zijn, Maddy, Kate of de tweeling.
Je kunt de anderen niet uitsluiten maar het is wel zeker van iemand van de familie.
Maar als de kinderen verschillende biologische vaders hebben zou je zeggen dat dat ook een duidelijk aanwijsbaar verschil in hun resp. DNA veroorzaakt. Alleen als er één donor is die de vader van alle kinderen is dan zou het misschien onmogelijk zijn verschil te maken tussen DNA van Madeleine en de andere kinderen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
The University of Leicester's Sir Alec Jeffreys, who invented DNA fingerprinting, said there was no genetic characteristic of Madeleine that could not be found in another family member.
Nee, het punt is dat het niet afwijkt van de rest van de familie, Kate en de twins dus blijkbaar, Gerry is de vader immers niet, dus kan het van alle vier de overige McCanns zijn, Maddy, Kate of de tweeling.
Je kunt de anderen niet uitsluiten maar het is wel zeker van iemand van de familie.
In dat geval kan het van alle 5 zijn, ik had begrepen dat het vaststond dat Gerry de vader niet is maar ik kijk nergens meer van op.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:47 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Dat is toch een gerucht, tenminste ik heb ergens gelezen dat ze het ten stelligste ontkend.
Natuurlijk, hier was het wachten al op, het kind is nog niet eens gevonden, de zaak nog niet afgelopen en er moet al een film van zijn.....quote:Australian actors Cate Blanchett and Russell Crowe have been tipped to star in a movie about missing English toddler Madeleine McCann.
At least two movie studios are believed to be planning dramatisations of the saga surrounding the four-year-old's disappearance from her family's holiday apartment in Portugal in May.
The Daily Express said studio executives were "beginning to whisper" about possible A-list names to play Madeleine's parents, Gerry and Kate McCann, who have been named as suspects in the case by Portuguese police.
"Obviously, it's not something that people are going to be making a lot of noise about yet as the investigation is still continuing - anyone who spoke publicly about such a project would come in for a great deal of criticism," an unnamed movie insider told the newspaper.
"But at least two studios are hoping to take up the tale and have started considering who they would cast.
"Two names that have been mentioned as possibles to play the McCanns are Cate Blanchett and Russell Crowe."
Of hij of zij is minder vruchtbaar en er is daarom overgegaan tot ivf omdat het op de natuurlijke manier niet ging, ze kunnen dan gerust beide de natuurlijke ouders zijn, zou me niets verbazzen dat een Portugese journalist ivf zag staan en er een eigen conclusie aan heeft verbonden, je weet het idd niet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:01 schreef tbl1966 het volgende:
Als Gerry onvruchtbaar is en alle kinderen zijn via IVF verwekt hebben ze misschien inderdaad voor dezelfde donor gekozen.
Nee, ik weet wel dat er nog niets zeker is. Maar het is nog al niet wat! Zo wordt je van alles beschuldigd en zo wordt het weer van tafel geveegd.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:14 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet 100% zeker dat de ouders het niet gedaan hebben hoor. Of bedoel je dat niet?
Dat is ook mijn insteek, ik heb ergens gelezen dat ze 't een aantal jaar geprobeerd hadden en dat ze toen het niet lukte IVF gedaan hebben. Ben d'r eigenlijk gewoon altijd van uitgegaan dat Gerry de vader is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Of hij of zij is minder vruchtbaar en er is daarom overgegaan tot ivf omdat het op de natuurlijke manier niet ging, ze kunnen dan gerust beide de natuurlijke ouders zijn, zou me niets verbazzen dat een Portugese journalist ivf zag staan en er een eigen conclusie aan heeft verbonden, je weet het idd niet.![]()
Het blijkt wel dat alle dna in de kofferbak ook bij de andere familieleden te vinden is, er staat niet specifiek welk familielid.
Er was ook al geen sprake van slaapmiddelen in die bodily fluids of bewijs dat het van een lijk kwam, zelfs een CSI had dit niet binnen een uur opgelost, dit was een 2 b continued geworden.
![]()
Dat is nu iets waar ik haar wel op haar woord kan geloven, het maakt toch niet uit of hij de 'donor' is, als hij de kinderen die zijn vrouw heeft gebaard maar als zijn eigen ziet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:31 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn insteek, ik heb ergens gelezen dat ze 't een aantal jaar geprobeerd hadden en dat ze toen het niet lukte IVF gedaan hebben. Ben d'r eigenlijk gewoon altijd van uitgegaan dat Gerry de vader is.
lag die er überhaupt in ? voor de rest weet ik niet hoe dat zit in die auto, maar ik kan me voorstellen dat je het na verloop van tijd eens schoonmaakt, gezinsauto hé, helemaal als je je kinderen af en toe verschoont op de klep, dus kleed eruit, uitkloppen en/of stofzuigen .. dan is het goed mogelijk dat er bij het terugplaatsen iets onder het kleed terecht komt tochquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:15 schreef keesjeislief het volgende:
Toch hè.. De berichten waren dat het DNA niet in de kofferbak zelf gevonden is, maar in de ruimte van het reservewiel onder de mat in de kofferbak. Als dat inderdaad zo is, dan zie ik daar nog steeds geen logische verklaring van. Hoe zou dat daar terecht moeten zijn gekomen? Is het reservewiel gebruikt geweest ter reparatie door één van de McCanns?
In de OP van die topic: Madeleine McCann: bezorgde ouders of spin doctors? (7) (meest recent)quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:23 schreef dvr het volgende:
Is er al ergens een timeline te vinden waarin alle bekende feiten en spelers op een rijtje zijn gezet?
Ik heb deze zaak nauwelijk gevolgd (heb van Natalee Holloway mijn lesje wel geleerd) maar 't is wel fascinerend.
Haren hebben ook nog eens de onhebbelijke gewoonte dat het overal onder of tussen "kruipt".quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:15 schreef keesjeislief het volgende:
Toch hè.. De berichten waren dat het DNA niet in de kofferbak zelf gevonden is, maar in de ruimte van het reservewiel onder de mat in de kofferbak. Als dat inderdaad zo is, dan zie ik daar nog steeds geen logische verklaring van. Hoe zou dat daar terecht moeten zijn gekomen? Is het reservewiel gebruikt geweest ter reparatie door één van de McCanns?
En die vermeende lichaamssappen? Zweet van het stofzuigen of zo? Of doorgelekte spetterpoep?quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:27 schreef moussie het volgende:
[..]
lag die er überhaupt in ? voor de rest weet ik niet hoe dat zit in die auto, maar ik kan me voorstellen dat je het na verloop van tijd eens schoonmaakt, gezinsauto hé, helemaal als je je kinderen af en toe verschoont op de klep, dus kleed eruit, uitkloppen en/of stofzuigen .. dan is het goed mogelijk dat er bij het terugplaatsen iets onder het kleed terecht komt toch
Ok, maar toch niet zo erg dat er een duidelijke concentratie met een behoorlijke hoeveelheid (meer dan normaal gesproken uit een borstel oid komt waren de verhalen) op één plaats optreedt?quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:36 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Haren hebben ook nog eens de onhebbelijke gewoonte dat het overal onder of tussen "kruipt".
Dat heeft ook enkel in de roddelpers gestaan, schepje zout, iemand?quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:39 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ok, maar toch niet zo erg dat er een duidelijke concentratie met een behoorlijke hoeveelheid (meer dan normaal gesproken uit een borstel oid komt waren de verhalen) op één plaats optreedt?
is volgens mij al een keer eerder geopperd. De tweeling is misschien een keer verschoond in de kofferbak, deed ik ook wel eens en wij hebben een Astra, lekker veel ruimte. Vooral jongetjes hebben soms de neiging om te plassen als de luier opengaat en er lucht bij komt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:37 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
En die vermeende lichaamssappen? Zweet van het stofzuigen of zo? Of doorgelekte spetterpoep?.
Dat is ook zo, als de ouders het niet gedaan hebben is het niet leuk ervan beschuldigd te worden. Anderzijds blijf ik vinden dat ze zelf ook 1+1=2 hebben moeten kunnen uitrekenen, d.w.z. als ze zelf steeds maanden lang op de meest rare plekken in Europa opduiken met een compleet uit z'n natuurlijke proporties getrokken mediacampagne (=mijn mening) dan wéét je dat je als publiek figuur gezien gaat worden en dat publieke figuren zelden of nooit onbesproken blijven.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:13 schreef crohntje het volgende:
[..]
Nee, ik weet wel dat er nog niets zeker is. Maar het is nog al niet wat! Zo wordt je van alles beschuldigd en zo wordt het weer van tafel geveegd.
Ik vind trouwens Maddie wél qua uiterlijk op die vader lijken.![]()
tientallen .. google is your friendquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:23 schreef dvr het volgende:
Is er al ergens een timeline te vinden waarin alle bekende feiten en spelers op een rijtje zijn gezet?
nee, dat is een aanname die zijn voedingsbodem vindt inquote:Staat het vast dat het kind verdoofd is geweest? En zo ja met welke stof?
wat is meer dan uit een borstel komt? Lagen er hele plukken. Juist het feit dat ze zeggen dat het veel was deed mij aan de plukken denken die je uit de borstel haalt. Vooral als je met meerdere mensen dezelfde borstel gebruikt. Kate heeft lang haar, maddie d'r haar is ook redelijk lang en van d'r kleinere zusje weet ik het niet, heeft volgens mijn ook al wat langer haar. Dus als je met z'n drieën gebruik maakt van die borstel dan is dat best wel veel haar wat daar in kan zitten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:39 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ok, maar toch niet zo erg dat er een duidelijke concentratie met een behoorlijke hoeveelheid (meer dan normaal gesproken uit een borstel oid komt waren de verhalen) op één plaats optreedt?
Nou ja, niemand weet volgens mij precies wat nu feit en fictie is wat betreft de verhalen die naar buiten zijn gekomen. Ik vind het ook wel weer heel wat om de Portugese politie te beschuldigen van het spelen van smerige spelletjes hoor. In hoeverre het lekken van feiten/verzinsels bewust is gedaan weten we niet natuurlijk, het valt niet mee een groot team omringd door persmuskieten 100% in het gareel te houden natuurlijk, kan best dat er zo nu en dan de een of andere medewerker voor een kleine vergoeding het een of ander aan info loslaat... Het zou wel een erg risicovol spel zijn, zo met de internationale pers op je huid...quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat heeft ook enkel in de roddelpers gestaan, schepje zout, iemand?
Er is een smerig spelletje gespeeld door de Portugese politie, ik weet niet meer wat er wel of niet waar is.
Maar het is toch zeker wel mogelijk om onderscheid te zien tussen de haren van de verschillende dames?quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:50 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
wat is meer dan uit een borstel komt? Lagen er hele plukken. Juist het feit dat ze zeggen dat het veel was deed mij aan de plukken denken die je uit de borstel haalt. Vooral als je met meerdere mensen dezelfde borstel gebruikt. Kate heeft lang haar, maddie d'r haar is ook redelijk lang en van d'r kleinere zusje weet ik het niet, heeft volgens mijn ook al wat langer haar. Dus als je met z'n drieën gebruik maakt van die borstel dan is dat best wel veel haar wat daar in kan zitten.
het is idd meer afgaan op wat er niet gebeurt en had moeten gebeuren als de beschikbare informatie zou kloppenquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:54 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Nou ja, niemand weet volgens mij precies wat nu feit en fictie is wat betreft de verhalen die naar buiten zijn gekomen.
je zou haast denken dat ze de wet zo gemaakt hebben zodat een arme politieagent ook nog wat bijverdienste heeftquote:Ik vind het ook wel weer heel wat om de Portugese politie te beschuldigen van het spelen van smerige spelletjes hoor. In hoeverre het lekken van feiten/verzinsels bewust is gedaan weten we niet natuurlijk, het valt niet mee een groot team omringd door persmuskieten 100% in het gareel te houden natuurlijk, kan best dat er zo nu en dan de een of andere medewerker voor een kleine vergoeding het een of ander aan info loslaat... Het zou wel een erg risicovol spel zijn, zo met de internationale pers op je huid...
nope .. familieleden kunnen meer dan 16 markers delen, dus het kan van iedereen zijnquote:Op dinsdag 18 september 2007 18:06 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Maar het is toch zeker wel mogelijk om onderscheid te zien tussen de haren van de verschillende dames?![]()
Kinderen hebben DNA van paps en mams, dus dat van moeders kan niet identiek met dat van kinderen zijn toch? En volgens deze foto van de één van de tweelingquote:Op dinsdag 18 september 2007 18:08 schreef moussie het volgende:
[..]
nope .. familieleden kunnen meer dan 16 markers delen, dus het kan van iedereen zijn
Als simpele agent in Portugal verdien je vast geen rooie centquote:Op dinsdag 18 september 2007 18:06 schreef moussie het volgende:
[..]
het is idd meer afgaan op wat er niet gebeurt en had moeten gebeuren als de beschikbare informatie zou kloppen
[..]
je zou haast denken dat ze de wet zo gemaakt hebben zodat een arme politieagent ook nog wat bijverdienste heeft![]()
ik weet er het fijne niet van, ik weet alleen dat het niet zo simpel is als 1+1 bij elkaar optellen, het schijnt zelfs mogelijk te zijn dat volstrekt vreemden op 18 markers overeenstemmen .. je hoort/leest er weinig over, maar een aantal wetenschappers hebben hun twijfels over de betrouwbaarheid van DNA tests ..quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:29 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Kinderen hebben DNA van paps en mams, dus dat van moeders kan niet identiek met dat van kinderen zijn toch? En volgens deze foto van de één van de tweeling
[afbeelding]
hebben die duidelijk korter haar als Madeleine, dus als er langere haren gevonden zijn kunnen die niet van de tweeling zijn zou ik zeggen?
Niet veel maar zoals ik eerder heb gepost, de McCanns krijgen nog een vragenlijst te beantwoorden van de Britse politie (die deze vragen nog moet doornemen) iov hun Portugese collega's, uit de independent.co.uk, (een serieuze krant):quote:
Daar begrijp ik helemaal niets van, dat is toch raar?quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:19 schreef Suko het volgende:
[..]
O ja, de zus van Gerry McCann heeft een site geopend voor handtekeningen: "Mr McCann's sister Philomena has also launched an online petition to gather signatures from those convinced that the McCanns are innocent. She hopes that her 'Gerry And Kate McCann Are Innocent' petition - at www.ipetitions.com - will convince the Government to put pressure on Portuguese police to improve their search."
Wat is daar raar aan ? Als ( let wel áls ) ze onschuldig zijn is het te begrijpen dat graag zouden zien dat de politie op zoek gaat naar hun kind ipv hun energie te gebruiken om schuld te zoeken bij onschuldige mensen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:34 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Daar begrijp ik helemaal niets van, dat is toch raar?![]()
Och, niet als je bedenkt dat er een mega-PR-offensief is gestart om de naam van de McCanns te zuiveren, en daarvoor wordt alles en iedereen voor ingezet. Ook de Britse PM Gordon Brown wordt up to date gehouden over de laatste ontwikkelingen. En ik lees net van (anonieme) senior Portuguese inspector: "senior police officer investigating the disappearance of Madeleine McCann has launched an astonishing attack on her parents for jeopardising the inquiry. He accused Kate and Gerry McCann, both official suspects in the case, of interfering with "constant interruptions and distractions". The tirade from a senior Portuguese inspector, speaking on condition of anonymity, follows the revelation that Gordon Brown has been approached by Mr McCann to intervene on their behalf in the case."quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:34 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Daar begrijp ik helemaal niets van, dat is toch raar?![]()
Het rare is dat het zo bombastisch en ongepast is als maar zijn kan. Als ze werkelijk onschuldig zijn hebben ze niets te vrezen. Het maakt op mij de indruk dat ze er alles aan doen om zichzelf uit dat onderzoek te worstelen en via de media en politici druk willen uitoefenen op de Portugezen om de boel te laten rusten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan ? Als ( let wel áls ) ze onschuldig zijn is het te begrijpen dat graag zouden zien dat de politie op zoek gaat naar hun kind ipv hun energie te gebruiken om schuld te zoeken bij onschuldige mensen.
Ha ha ha ha ha. Mag ik even lachen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:32 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Als ze werkelijk onschuldig zijn hebben ze niets te vrezen.
omg .. dacht dat ik dus al .. dus omdat Maddie tot 3½ jaar geleden veel kolieken had en een huilbaby was zou zij nu haar kind om zeep geholpen kunnen hebben ..quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:19 schreef Suko het volgende:
One Portuguese newspaper claimed that police wanted to analyse Mrs McCann's medical history and possible hereditary illnesses. An interview before she and her husband became arguidos (suspects) revealed that the first six months of Madeleine's life were difficult because she "had lots of colic and cried practically for 18 hours a day", but she had settled down when her siblings were born.
ik neem aan dat de familie net als wij de indruk hebben dat er atm alleen maar gefocussed word op de McCanns .. natuurlijk willen die dat er naar het kind gezocht word ..quote:O ja, de zus van Gerry McCann heeft een site geopend voor handtekeningen: "Mr McCann's sister Philomena has also launched an online petition to gather signatures from those convinced that the McCanns are innocent. She hopes that her 'Gerry And Kate McCann Are Innocent' petition - at www.ipetitions.com - will convince the Government to put pressure on Portuguese police to improve their search."
dat was hij idd in het begin, vanaf half mei ergens, de spokes-person, alleen dat hij niet in hun dienst was maar in dienst van de britse overheid, hij heeft het toen overgenomen van de spokes-person van het resort en is later vervangen door McGuiness, die werd ook betaald door de overheid ..quote:Puntje nog: let op berichten van The McCanns' new spokesman, Clarence Mitchell. Hij is al de hele zomer zowat bij de McCanns geweest en is nu DE pr-man (ander woord voor woordvoerder naar mijn mening) voor de McCanns. Net zoals aantal berichten van sommige kranten gekleurd kunnen zijn is dit zeker het geval als je berichten van Clarence Mitchell leest. Alles behalve objectief dus.
Jij mag lachen. Ik denk niet dat ook maar iemand in Portugal van plan is de McCanns iets aan te hangen/te veroordelen als er geen overtuigend bewijs is, daarvoor is de internationale media-aandacht veel te groot. Portugal zou zich daarmee nogal te kijk zetten en het risico lopen de toorn van het Engelse publiek over zich heen te krijgen, waarna Engelse politici zich gedwongen zien goede sier te maken door allerlei uitspraken/acties. Ik denk niet dat ze zich dat in Portugal niet bedacht hebben hoor, ondanks dat jij het blijkbaar als een corrupter land als NL ziet (?).quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ha ha ha ha ha. Mag ik even lachen?
Ga je dat ook even tegen Cees de B. vertellen? Of tegen de "daders" van de Puttense moordzaak?
En dat was in Nederland. Dit is Portugal.
gokje .. het is nou juist die inspecteur uit de post van Suko die het hele onderzoek verneukt heeft door oa te "vergeten" dat je een vermoedelijke plaats van delict moet afschermen en onderzoeken ..quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:32 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het rare is dat het zo bombastisch en ongepast is als maar zijn kan. Als ze werkelijk onschuldig zijn hebben ze niets te vrezen. Het maakt op mij de indruk dat ze er alles aan doen om zichzelf uit dat onderzoek te worstelen en via de media en politici druk willen uitoefenen op de Portugezen om de boel te laten rusten.
Zoals die inspecteur in de post van Suko zegt, als ze nou eens gewoon rustig met het onderzoek meewerken en zich verder op de vlakte houden kan het recht zijn loop hebben..
nee joh, in Portugal heb je alleen maar lieve mensen .. heel lief voor kinderen vooralquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:46 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Jij mag lachen. Ik denk niet dat ook maar iemand in Portugal van plan is de McCanns iets aan te hangen/te veroordelen als er geen overtuigend bewijs is, daarvoor is de internationale media-aandacht veel te groot. Portugal zou zich daarmee nogal te kijk zetten en het risico lopen de toorn van het Engelse publiek over zich heen te krijgen, waarna Engelse politici zich gedwongen zien goede sier te maken door allerlei uitspraken/acties. Ik denk niet dat ze zich dat in Portugal niet bedacht hebben hoor, ondanks dat jij het blijkbaar als een corrupter land als NL ziet (?).
Ach ja, er waren ten tijden van Dutroux ook bergen geruchten dat er sprake was van een groot netwerk met hooggeplaatsten, we hebben Tonino gezien met zijn plaatjes, het verhaal over die hoge pief bij justitie, Joris D, die zich aan pedofilie zou hebben bezondigd, afpersbaar is, maar uit de wind wordt gehouden door hoger hand zingt nog ergens rond etc etc. Ik moet nog maar eens zien of het in Portugal wel slechter gesteld is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:59 schreef moussie het volgende:
[..]
nee joh, in Portugal heb je alleen maar lieve mensen .. heel lief voor kinderen vooral
http://www.wsws.org/articles/2003/jun2003/port-j18.shtml
Dat is de grootste onzin ! Net alsof onschuldige mensen niet met grote regelmaat ten onrechte worden veroordeeld.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:32 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het rare is dat het zo bombastisch en ongepast is als maar zijn kan. Als ze werkelijk onschuldig zijn hebben ze niets te vrezen.
Of om de Portugezen op zoek te laten gaan naar de échte dader(s). Dat kan ook toch ?quote:Het maakt op mij de indruk dat ze er alles aan doen om zichzelf uit dat onderzoek te worstelen en via de media en politici druk willen uitoefenen op de Portugezen om de boel te laten rusten.
quote:Zoals die inspecteur in de post van Suko zegt, als ze nou eens gewoon rustig met het onderzoek meewerken en zich verder op de vlakte houden kan het recht zijn loop hebben..
"Met grote regelmaat"? Bron?quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is de grootste onzin ! Net alsof onschuldige mensen niet met grote regelmaat ten onrechte worden veroordeeld.
Die Portugezen raken alleen maar meer geïrriteerd door zoveel misplaatst populisme. En behoorlijk terecht imo. Als je geschoren wordt, moet je stilzitten. Zij zijn helaas aan de beurt op het moment. Ze hadden ook gewoon in Portugal kunnen blijven en volledige medewerking aan het onderzoek kunnen verlenen, dát was de enige juiste actie geweest als je de politie z.s.m. duidelijk wilt maken dat ze ernaast zitten. Hun reden om te vertrekken was toch de tweeling? Waarom was Madeleine toen niet het allerbelangrijkst?quote:Of om de Portugezen op zoek te laten gaan naar de échte dader(s). Dat kan ook toch ?
Dat verklaart ook des te beter de irritatie van die Portugese rechercheur over de vertragingstactieken van de McCanns... Jammer dat de beantwoording van die vragen nog zo lang op zich laat wachten, ik hoop eigenlijk dat dat rapport in Engeland uitlekt zodat we nu eens weten wat voor feiten de Portugese politie heeft tegen de ouders...quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:17 schreef Suko het volgende:
Nog even toevoegend wat ik eerder schreef, de Portugese politie is bovendien doodarm, de bodem met wát men aan geld kan besteden aan deze zaak is bijna bereikt, ook Kate McCann weet dat (dus ook haar ondersteunende omgeving): "Police don't want a murder in Portugal and all the publicity about them not having paedophile laws here, so they're blaming us," she told the paper. "The Portuguese police are running out of budget for this investigation and want it to end." Bron Toch ook handig om te weten voor de tegenpartij...
probeer het nou niet te downplayen door te refereren aan geruchten hier in Nederland .. lees het artikel nog eens goed en laat het in zijn geheel tot je doordringen ..quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:08 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ach ja, er waren ten tijden van Dutroux ook bergen geruchten dat er sprake was van een groot netwerk met hooggeplaatsten, we hebben Tonino gezien met zijn plaatjes, het verhaal over die hoge pief bij justitie, Joris D, die zich aan pedofilie zou hebben bezondigd, afpersbaar is, maar uit de hand wordt gehouden door hoger hand zingt nog ergens rond etc etc. Ik moet nog maar eens zien of het in Portugal wel slechter gesteld is.
het is echt niet voor niets dat ik keer op keer terug kom op die andere gevallen daar in die streek, 3 kindsontvoeringen in een landelijke omgeving in een radius van 35 km is gewoon uitzonderlijk, en dat er in 2 van de gevallen dezelfde achterlijke fouten worden gemaakt door dezelfde leidinggevende maakt het nog uitzonderlijker .. en om dat af te toppen is het ronduit absurd dat daar niet naar gekeken word .. maar dat had ik geloof ik al gezegdquote:After the paedophile allegations were first published, Prime Minister Jose Manuel Durao Barroso ordered an investigation. Jorge Sampaio, the President and a Socialist Party leader, proclaimed, “The impunity which for decades on end has made this case a shame for us all will finally end ... Faced with the horror that so many children, who were entrusted to us to be educated and cared for, were victimised it is necessary to declare here that the guilty will be severely punished.”
He implored Portuguese citizens to trust the justice system saying, “We have to hope that our institutions work.”
However, a spokeswoman from Portugal’s Innocence in Danger charity said the organisation had been warning about child abuse for years in Portugal but there had been a virtual “media blackout”.
“It is no good President Sampaio and Parliament sounding off about the problem now and appearing to be knights in shining armour,” the spokeswoman continued. “They, like the police, must have known about the widespread abuse of children in Portuguese institutions for years. They have been warned often enough by charities such as ours but for reasons best known to themselves have remained silent. Their recent acts of breast-beating are outright hypocrisy... Time and time again complaint files are lost, witnesses are seldom interviewed and suspects let off the hook.”
http://www.state.gov/g/drl/rls/hrrpt/2004/41702.htmquote:The monthly minimum wage, which covers full-time workers as well as rural workers and domestic employees ages 18 and over, was approximately $496.27 (374.70 euros). Along with widespread rent controls and basic food and utility subsidies, the minimum wage afforded a decent standard of living for a worker and family. Most workers received higher wages, with the CGTP estimating an average monthly salary of approximately $853 (682 euros), excluding public servants.
Zo denk ik er ook over. De McCanns gedragen zich als supersterren, en voor het gemak hebben ze zich ook de bijbehorende sterallures maar vast aangemeten. Al die grote namen waarmee ze zich associëren, politici en mediatycoons en filmsterren - dat was allemaal reuze begrijpelijk toen het nog om Maddie draaide, maar nu zij zélf in de problemen zitten, maakt het een wat minder frisse indruk.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:23 schreef keesjeislief het volgende:
Die Portugezen raken alleen maar meer geïrriteerd door zoveel misplaatst populisme. En behoorlijk terecht imo. Als je geschoren wordt, moet je stilzitten. Zij zijn helaas aan de beurt op het moment. Ze hadden ook gewoon in Portugal kunnen blijven en volledige medewerking aan het onderzoek kunnen verlenen, dát was de enige juiste actie geweest als je de politie z.s.m. duidelijk wilt maken dat ze ernaast zitten. Hun reden om te vertrekken was toch de tweeling? Waarom was Madeleine toen niet het allerbelangrijkst?
Hallo dvrquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:23 schreef dvr het volgende:
Ik heb deze zaak nauwelijk gevolgd (heb van Natalee Holloway mijn lesje wel geleerd) maar 't is wel fascinerend.
Staat het vast dat het kind verdoofd is geweest? En zo ja met welke stof?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:42 schreef Suko het volgende:
@ Nadine, altijd leuk jouw post te lezen, of je er al dan niet mee eens bent.
Precies. Daarom is PR zo belangrijk. Het kan de McCanns maken of breken.quote:Zoeken naar je kind, dát moeten ze doen, met je mobieltje mee, dan blijft je ook nog op de hoogte wat de advocaten nou weer voor briljants hebben verzonnen. Maar ja, ik vrees dat ze daar geen zin in hebben, misschien omdat de afloop hen al bekend is....
Dát, dus. Verdorie Nadine26, ik ben jaloers op je schrijftalent.quote:
Ik probeer het niet down te playen en natuurlijk is die affaire die je aanhaalt schandalig. Maar onderschat de Nederlandse situatie niet hoor, hoe vaak zijn er al niet hele en halve misstanden aan het licht gekomen binnen ons systeem? Ik herinner me nog levendig de grapjes van Youp van het Hek over Nederlandse politiewagens die drugs aan het vervoeren waren voor de een of andere losgeslagen undercoveroperatie. En what about Jorritsma die als politicus besloot over bouwprojecten waar het bouwbedrijf van haar man belangen bij had? En die hele bouwfraudezaak, waar ook meerdere corrupte ambtenaren zich lieten fêteren? Hier in Duitsland is net aan het licht gekomen dat de halve top van Miele corrupt is en in allerlei seksgerelateerde schandalen verwikkeld is. Is allemaal niet precies hetzelfde, nee natuurlijk niet, maar vergis je niet hoor...quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:32 schreef moussie het volgende:
[..]
probeer het nou niet te downplayen door te refereren aan geruchten hier in Nederland .. lees het artikel nog eens goed en laat het in zijn geheel tot je doordringen ..
bvb dit ..
[..]
het is echt niet voor niets dat ik keer op keer terug kom op die andere gevallen daar in die streek, 3 kindsontvoeringen in een landelijke omgeving in een radius van 35 km is gewoon uitzonderlijk, en dat er in 2 van de gevallen dezelfde achterlijke fouten worden gemaakt door dezelfde leidinggevende maakt het nog uitzonderlijker .. en om dat af te toppen is het ronduit absurd dat daar niet naar gekeken word .. maar dat had ik geloof ik al gezegd
ik denk dat we maar eens het idee los moeten laten dat de politie daar net zo integer is als de politie hier
trouwens, een eerdere "vraag" .. niks concreets over salaris van de politie, alleen dit uit 2004
[..]
http://www.state.gov/g/drl/rls/hrrpt/2004/41702.htm
quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:59 schreef dvr het volgende:
Ha Nadine! We zouden ook iets van Jacques Brel kunnen neuriën.. 'Ce soir j'attends Madeleine, pompom pompidom pompidom'.
Maar Nathalee Holloway is toch gewoon vermoord door die Nederlandse jongen, God, hoe heet hij ook alweer - Van der Sloot, Goran of Ryan of zoiets? En kijk, dat is interessant, want eigenlijk heb ik die zaak alleen in het begin even zijdelings gevolgd, alleen via de Amerikaanse bladen ('People', met name) en ik weet dat de Van der Sloot-jongen inmiddels een boek heeft uitgebracht, ongetwijfeld om zichzelf vrij te pleiten - maar toch is die naam altijd bij mij blijven hangen.quote:De overeenkomsten met Nat Holloway zijn verbazingwekkend, van filmsterrengedrag van de ouders en 'de politie heeft zijn hele jaarbudget in dit ene onderzoek gestoken' tot 'het lijk is met een boot ergens in zee gedropt' en 'nee, gecremeerd bij een begrafenisondernemer even verderop'.
quote:Ik dacht ergens gehoord te hebben dat dat verdovingsidee niet alleen met een gevonden injectiespuit te maken had, maar ook met een of andere aangetroffen lichaamsvloeistof, die na forensisch onderzoek een heel hoge dosis slaapmiddelen had verraden. Misschien was het maar een gerucht.
Ik vind die abusievelijke overdosis ook nog steeds wel een goede plotlijn. Artsen zijn (soms) inderdaad wat gemakkelijker in de omgang met medicijnen. Kennis haalt de angst weg. En als de angst eenmaal weg is, ga je gemakkelijker een grens over. Toegegeven: dit is een ongefundeerde gedachte, maar ik denk wel dat het (soms) zo kan werken. Los daarvan ben ik zelf panisch voor slaapmiddelen, ik zou nóóit zo'n pil durven nemen, puur uit angst voor controleverlies, laat stáán dat ik mijn kinderen een slaapmiddel zou geven, maar toch... ik had vroeger een vriendinnetje dat elke dag, standaard, gewoon omdat het buiten regende, of om welke reden dan ook, een sinaspril kreeg. Elke dag. Die ouders waren geen artsen. Maar ze deden het wél omdat ze er kennelijk goede ervaringen mee hadden. Dus meer onder het motto: 'Dan heb je die vast binnen.' En een kind dat slecht slaapt, nou ja... het zóu kunnen.quote:Maar een abusievelijke overdosis lijkt me niet ondenkbaar - sommige artsen zijn in hun familie behoorlijk kwistig met medicijnen, en als je met spoed een druk kind onder zeil wilt krijgen omdat je een dinerafspraak hebt, is een diazepammetje gauw toegediend. Als je er dan in de haast per ongeluk een van 20 miligram geeft, bv. omdat zo'n Portugees doosje een andere dosering bevat dan je thuis gewend bent, kan het met zo'n hummeltje fout aflopen. Dat zou natuurlijk wel het laatste zijn dat een arts zich kan permitteren - een eigen kind om het leven brengen door dom, ongepast en oneigenlijk gebruik van medicijnen. Je carriere in de gezondheidszorg kun je dan op je buik schrijven.
Dat had werkelijk nog niemand gemeld in dit topic, oneindig bedankt voor deze originele bijdrage.quote:Op woensdag 19 september 2007 01:00 schreef ThinkTank het volgende:
Opvallend veel Nancy Grace look-a-likes in deze topicreeks.
Niets mis met het besmeuren van iemands reputatie, het suggereren van de meest vreselijke dingen in de zoektocht naar de waarheid, nietwaar?
En dan trekken sommigen nog de vergelijking met JonBenet, een zaak waarin de eerste onderzoekers van hogerhand zwaar zijn bekritiseerd wegens het eenzijdig onderzoek.
En Pietverdriet komt telkens met z'n statistieken af, de meeste kinderen worden door ouders vermoord. Hij negeert daarbij dat het meestal één ouder is die het dan doet en dat zelden de tweede ouder actief meewerkt aan het verbergen van de misdaad. Een juistere theorie zou dan zijn: Kate McCann heeft Madeleine vermoord en het lijk weggewerkt zonder dat Gerry er iets van gemerkt heeft.
ik geloof dat je nog steeds niet snapt/wil snappen wat ik zeg ..quote:Op woensdag 19 september 2007 00:37 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik probeer het niet down te playen en natuurlijk is die affaire die je aanhaalt schandalig. Maar onderschat de Nederlandse situatie niet hoor, hoe vaak zijn er al niet hele en halve misstanden aan het licht gekomen binnen ons systeem? Ik herinner me nog levendig de grapjes van Youp van het Hek over Nederlandse politiewagens die drugs aan het vervoeren waren voor de een of andere losgeslagen undercoveroperatie. En what about Jorritsma die als politicus besloot over bouwprojecten waar het bouwbedrijf van haar man belangen bij had? En die hele bouwfraudezaak, waar ook meerdere corrupte ambtenaren zich lieten fêteren? Hier in Duitsland is net aan het licht gekomen dat de halve top van Miele corrupt is en in allerlei seksgerelateerde schandalen verwikkeld is. Is allemaal niet precies hetzelfde, nee natuurlijk niet, maar vergis je niet hoor...
en wie was het ook alweer die de getuigen moet ondervragen, de aktes door moet sturen, verdachten arresteren .. dezelfde politie die nu, 2 jaar later het geval McCann moet onderzoeken ? Misschien zelfs wel dezelfde mensen, zo groot is het apparaat immers niet ?quote:Time and time again complaint files are lost, witnesses are seldom interviewed and suspects let off the hook.”
babelfish vertaling, steenkoolengels dus, maar begrijpelijk genoegquote:Nesta sessão, quer o pai de Leonor Cipriano, quer Anatólio, cunhado dos arguidos, recusaram-se a prestar declarações em tribunal à semelhança do que sucedeu com a mãe da arguida na parte da manhã.
O coordenador da investigação, Gonçalo Amaral, questionado sobre quais os motivos que levaram à suspeita da existência de crime, salientou a existência de certos elementos que não batiam certo, nomeadamente a atitude de Leonor Cipriano na forma como deu as entrevistas às televisões.
Segundo Gonçalo Amaral, em vários pontos da casa de Leonor Cipriano foram encontrados alguns vestígios de sangue, contudo, uma vez que a casa foi limpa com um produto que funcionou como inibidor, não foi possível avaliar o ADN.
http://www.rtp.pt/index.php?article=202336&visual=16quote:In this session, it wants the father of Leonor Cipriano, wants Anatólio, brother-in-law of the arguidos ones, had opposed to give declaration to it in court to the similarity of that he occurred with the mother of the arguida one in the part of the morning. The coordinator of the inquiry, Gonçalo Amaral, questioned on which the reasons that had led to the suspicion of the crime existence, pointed out the existence of certain elements that they did not beat certain, nominated the attitude of Leonor Cipriano in the form as he gave the interviews to the televisions.
According to Gonçalo Amaral, in some points of the house of Leonor Cipriano some vestiges of blood had been found, however, a time that the house was clean with a product that functioned as inhibiting, was not possible to evaluate the ADN.
Nou, een andere dan, geen van de moordenaars die ik ontmoet heb lijken in de verste verten op de McCannsquote:Op woensdag 19 september 2007 01:07 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dat had werkelijk nog niemand gemeld in dit topic, oneindig bedankt voor deze originele bijdrage..
Hoeveel moordenaars heb je ontmoet dan, en in welke hoedanigheid? Welke eigenschappen hebben de McCanns dat ze niet in die categorie thuishoren?quote:Op woensdag 19 september 2007 03:10 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Nou, een andere dan, geen van de moordenaars die ik ontmoet heb lijken in de verste verten op de McCanns![]()
Een leugendetektortest? Meen je dat nou? Dat heeft toch nauwelijks waarde, zie bijv. bron:quote:Op woensdag 19 september 2007 03:18 schreef ThinkTank het volgende:
Men zou beter in het begin van het onderzoek een polygraph test aan de directe betrokkenen vragen. Geen idee of dit juridisch overal mogelijk is...
Btw, ik zag vannacht een stukje op CNN waarin de nieuwe woordvoerder van de McCanns aan kort interview gaf. Online hier te zien. Hij zei natuurlijk inhoudelijk weinig bijzonders (elke verdachtmaking van de ouders is 'ludicrous' en ze zullen graag alle vragen beantwoorden) en het was maar kort, maar het viel me op dat hij maar slecht uit z'n woorden kwam en zich een paar keer versprak, blijkbaar was hij nogal nerveus.quote:In 2002, a panel from the National Academy of Sciences were charged with "conduct[ing] a scientific review of the research on polygraph examinations that pertains to their validity and reliability, in particular for peronnel secutiry screening." The panel's findings were compiled into the report, "The Polygraph and Lie Detection," and presented to Congress and the Department of Energy. The panel found polygraph testing to be unscientific because it lacked fixed standards. After reiviewing the available data and studies on polygraph testing, the panel concluded: "Almost a century of research in scientific psychology and physiology provides little basis for the expectation that a polygraph test could have extremely high accuracy." Further, there was little hope for advancing polygraph testing. According to the panel's findings: "The inherent ambiguity of the physiological measures used in the polygraph suggest that further investments in improving polygraph technique and interpretation will bring only modest improvements in accuracy."
Gewoon, in m'n kennissenkring.quote:Op woensdag 19 september 2007 04:36 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Hoeveel moordenaars heb je ontmoet dan, en in welke hoedanigheid? Welke eigenschappen hebben de McCanns dat ze niet in die categorie thuishoren?
[..]
Zeggen de buren en bekenden van de meest verschrikkelijke psychopaten niet altijd dat het zo'n zachtaardige jongen leek en dat ze het nauwelijks kunnen geloven?quote:Op woensdag 19 september 2007 05:28 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Gewoon, in m'n kennissenkring.![]()
De McCanns zijn niet zo angstaanjagend.![]()
Kijk wat mij betreft is 't heel simpel :quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:28 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dat verklaart ook des te beter de irritatie van die Portugese rechercheur over de vertragingstactieken van de McCanns... Jammer dat de beantwoording van die vragen nog zo lang op zich laat wachten, ik hoop eigenlijk dat dat rapport in Engeland uitlekt zodat we nu eens weten wat voor feiten de Portugese politie heeft tegen de ouders...
Kom op zeg, doe eens even niet zo naïef. Bewijs laat zich fabriceren. En zelfs als dat niet lukt kan de Portugese politie zich verschuilen achter 'We weten dat zij het gedaan hebben, we kunnen het alleen niet overtuigend bewijzen'.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:46 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Jij mag lachen. Ik denk niet dat ook maar iemand in Portugal van plan is de McCanns iets aan te hangen/te veroordelen als er geen overtuigend bewijs is, daarvoor is de internationale media-aandacht veel te groot.
Ik heb niet het idee, dat GB en Portugal nu zulke innige banden onderhouden of dat het in Portugal wemelt van de Britten. Als Britten besluiten niet meer in Portugal op vakantie te gaan, zal dat echt niet de impact hebben, die dezelfde beslissing in Spanje zou hebben.quote:Portugal zou zich daarmee nogal te kijk zetten en het risico lopen de toorn van het Engelse publiek over zich heen te krijgen, waarna Engelse politici zich gedwongen zien goede sier te maken door allerlei uitspraken/acties.
Als ik de verhalen zie die moussie hier post en de manier waarop nu met de McCann's wordt omgegaan, durf ik de stelling wel aan dat de Portugese politie misschien niet corrupter is dan gemiddeld in Zuid-Europa, maar dat ze een stuk incompetenter zijn dan de noordelijker korpsen lijkt me tamelijk duidelijk. En als je dan als incompetent korps in het centrum van de internationale media-aandacht komt te staan, vind ik het helemaal niet zo onwaarschijnlijk dat je rare sprongen gaat maken, al was het maar om te bewijzen dat je eigenlijk helemaal niet zo incompetent bent.quote:Ik denk niet dat ze zich dat in Portugal niet bedacht hebben hoor, ondanks dat jij het blijkbaar als een corrupter land als NL ziet (?).
Testen van de betrouwbaarheid van werknemers is iets heel anders dan gerichte vragen stellen over het al dan niet betrokken zijn bij de verdwijning of moord van een kind.quote:Op woensdag 19 september 2007 04:36 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Een leugendetektortest? Meen je dat nou? Dat heeft toch nauwelijks waarde, zie bijv. bron:
Je klinkt sarcastisch? Ik heb even de laatste 1000 posts nagezien, Nancy Grace wordt geen enkele keer vermeld, de incompetentie van de politie in de JonBenet case al evenmin (behalve door mijzelf in deel 9).quote:Op woensdag 19 september 2007 01:07 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Dat had werkelijk nog niemand gemeld in dit topic, oneindig bedankt voor deze originele bijdrage..
Zal ik er dan nog maar een vergelijking tegenaan houden?quote:Op woensdag 19 september 2007 03:10 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Nou, een andere dan, geen van de moordenaars die ik ontmoet heb lijken in de verste verten op de McCanns![]()
Over PR heb ik ooit de volgende gouden regel geleerd: "Be good and tell it!"quote:Op woensdag 19 september 2007 00:53 schreef Nadine26 het volgende:[..]Volgens mij is PR een heel simpel vak. Je kiest één insteek, en daar hamer je vervolgens met volle kracht op, net zo lang tot de boodschap er bij het publiek in is geramd. Bij de McCanns zou die boodschap op dit moment moeten luiden: 'Wij willen Maddie terug, en laat ons verder met rust.'[..]
Alleen is dat per se niet het argument dat wordt aangedragen: 'de McCanns lijken niet op moordenaars, dus zijn ze geen moordenaars'. Dan maak je karikatuur van degenen die sceptisch staan tov de insidertheorie.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Zal ik er dan nog maar een vergelijking tegenaan houden?
Ted Bundy leek ook in de verste verte niet op een moordenaar. Harold Shipman, de brave huisarts, ook niet. En toch, hè....
Nee, ik probeer daarmee niet te suggereren dat de McCanns seriemoordenaars zijn, voor het geval één van de niet zo oplettende lezertjes me dat in de schoenen wil schuiven.Ik wil er alleen maar mee zeggen dat iemand 'niet op een moordenaar lijkt' wel het grootste kulargument is dat in deze discussie kan worden aangedragen.
Zo, en nu ben ik weer weg.
Bron: http://www.anorak.co.uk/madeleine-mccann/176455.htmlquote:Madeleine McCann: A Wild Theory, Clarence Mitchell Says And Father Pacheco Vanishes
MADDYWATCH - Anorak’s at-a-glance guide to press coverage of Madeleine McCann.
DAILY MIRROR front page: “First she loses a child. Then she is suspected of killing her. Now she fights back. WHY I AM INNOCENT. BY KATE McCANN.”
Pages 4 and 5: Kate says her Portuguese lawyer believes in her and Gerry McCann’s innocence: “She’s also of the view that everyone she has spoken to in Praia da Luz also believe we didn’t do it.”
The Mirror says Portuguese police are working on the “wild theory”, Kate accidentally killed her daughter.
The Mirror has in the past voiced the theory that Madeleine McCann was abducted by an international gang of paedophiles and has been spotted in Morocco, Malta and Belgium. The Mirror produced six theories after Madeleine vanished. Read them here. And, no, Kate and Gerry were not mentioned as suspects.
The paper’s Brian Reade says: “I can’t see how any sane person could have convinced themselves the McCanns were capable of doing this and covering it up.”
Pages 6 and 7: The Mirror says the McCanns’ new media operator, Clarence Mitchell, cut his teeth at the BBC where the Soham murders.
THE TIMES front page: “Portuguese officers fly in to question McCanns.”
Page 3: “We can explain Madeleine’s DNA in our car, say parents.”
A family “source” looks at the McCanns’ hired people mover and says: “Who is to say what happened when they moved to the new villa? The seats were ripped out and everything including Madeleine’s sandals and the twins’ nappies were dumped in the car – which would have included traces of skin, sweat and bodily fluids.”
THE SUN front page: “MADDIE SENSATION. CAR DNA WAS TWINS’. Nappies in boot cold clear parents.”
Pages 4 and 5: “We talk about Maddie to the kids every day.” Given how children talks and how prevalent Madeleine’s face is on the newspapers, in the bank and how she talked about by mums on the school run, the McCanns twins might hear of little else.
Page 6: “We must have faith Maddie will be found,” says the Archbishop of York Dr John Sentamu. Says he: “Speculation will not help. Evidence and witnesses will.” As God is my witness.
THE INDEPENDENT page 6: “McCanns launch fightback over ‘nonsensical’ murder claims.”
Clarence Mitchell says the claim the McCanns harmed their child are “as ludicrous as it is nonsensical”.
DAILY STAR front page: “McCANNS: WE’LL FACE TRIAL. Parents admit there is enough evidence to charge them.”
Pages 4 and 5: “WE CAN EXPLAIN EVERY SHRED OF POLICE EVIDENCE.”
Katie Andre, aka Jordan says: “Whether they are guilty or not, I think they are in some way to blame for whatever happened to that poor girl by leaving her alone in a room with two babies…you just don’t do it.”
Page 6: “MADDIE PRIEST HAS VANISHED.” The “tormented priest who detectives think Kate McCann may have confessed to” is missing. Father Jose Pacheco has “disappeared”. Is he a suspect?
DAILY MAIL front page: “MADELEINE: DNA evidence branded ‘pathetic’ as fightback begins. “McCANNS: DOSSIER FOR THE DEFENCE.”
Pages 4 and 5: “The smears that started on Day 1.” The Mail says the McCanns’ lawyers are “going back through the newspapers to look for evidence of black propaganda planted by police.”
The McCanns have a new spokesman. Clarence Mitchell is a married father of two.
“While the police were secretly spinning their doubts about the McCanns to the media, the couple were faithfully obeying Portugal’s strict laws preventing them from speaking about the investigations.”
DAILY EXPRESS front page: “MADELEINE. HER MOTHER IS INNOCENT. We can prove it says family as Portuguese police fly to Britain.”
Pages 2 and 3: “Mother in jail over secret.” Kate McCanns could be jailed for telling journalists that police had seized her Bible. (See Mail story above.)
Page 4: “Madeleine: Police will question two priests on Algarve.” Jose Manuel Pacheco will be questioned. If police can find him. As will his Anglican colleague Haynes Hubbard.
DAILY TELEGRAPH front page: “McCanns challenge police evidence.”
Page 6: “’An innocent explanation for everything’.”
“Celebrities anger police.” A senior Portuguese police officer says: “It is amazing to me that people in high positions are getting involved…doesn’t Gordon Brown have a job to do?”
THE GUARDIAN: “McCANNS ‘innocent victims of heinous crime’.” Clarence Mitchell is with the McCanns.
Ja, ik denk dan ook dat men de outsidertheorie nog lang niet uitgerechercheerd heeft. Wat Lord_Vetenari steeds oppert, hoe zit het met de Zwitser bijv.? Het lijkt er een beetje op dat men al in het begin met een vrij sterke vooronderstelling zat, iets wat je in deze topicreeks ook een beetje ziet. Zo'n vooronderstelling kleurt de manier waarop je onderzoek doet natuurlijk.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Bron: http://www.anorak.co.uk/madeleine-mccann/176455.html
Deze site houdt het nieuws over Maddy in de gaten, dit staat er allemaal over in de kranten, het valt me idd op dat er vooral over Kate en haar 'innocence' wordt gesproken en heel weinig over de zaak zelf.
Mijn idee is dat er vooral in zaken die zoveel in de media komen en waar iedereen een mening over heeft, er heel veel mis gaat omdat rechercheren onder al die aandacht heel moeilijk is en het onderzoek juist in de weg staat.
Het is waar dat het politieapparaat in deze zaak een heleboel blunders op elkaar heeft gestapeld.
Er is imho onderzoek gedaan vanuit een onderbuikgevoel ipv de feiten en bewijzen bekijken.
Hier heeft niemand baat bij gehad, vooral het meisje zelf niet, ze sneeuwt onder in het mediageweld over de ouders, het welles - nietes spelletje heeft naar mijn smaak lang genoeg geduurd, er mag wel verder onderzocht worden waar ze is en wie dat op zijn/haar geweten heeft.
Ik zou zeggen dat er genoeg buitenlanders een rood vaantje toegespeeld krijgen, misschien kan interpol iets doen?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk dan ook dat men de outsidertheorie nog lang niet uitgerechercheerd heeft. Wat Lord_Vetenari steeds oppert, hoe zit het met de Zwitser bijv.? Het lijkt er een beetje op dat men al in het begin met een vrij sterke vooronderstelling zat, iets wat je in deze topicreeks ook een beetje ziet. Zo'n vooronderstelling kleurt de manier waarop je onderzoek doet natuurlijk.
Overigens moeten ze misschien een nieuw rechercheteam aanstellen hoor. Maar misschien hebben ze daarvoor de middelen weer niet.
Er zijn (schep zout) Portugezen richting Engeland vertrokken om de ouders nog eens te verhoren.quote:Die Eltern der verschwundenen Madeleine sollen erneut von der Polizei verhört werden. Drei portugiesische Ermittler seien bereits nach England geflogen, berichteten britische Medien. Die britischen Behörden sollten Kate und Gerry McCann im Auftrag der portugiesischen Polizei noch einmal 40 Fragen stellen, die diese in Portugal nicht beantwortet hätten. VIDEO.Die Eltern sind Verdächtige, eine Anklage wird nach britischen Medienberichten aber immer unwahrscheinlicher. Die DNA-Spuren, die in dem Leihwagen der McCanns gefunden wurden, könnten von anderen Familienmitgliedern stammen, zitierten britische Zeitungen einen Angehörigen. Unter anderem seien die Spuren auf Madeleines kleine Geschwister, die Zwillinge Sean und Amelie, zurückzuführen, deren Windeln in dem Auto lagen, berichtete die Zeitung „The Sun“.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |