abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53571033
Wales al met 3-15 achter tegen Fiji. Gaat dan een van de eilandjes zich plaatsen voor de kwartfinale?
  zaterdag 29 september 2007 @ 17:48:28 #102
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53571570
quote:
Op zondag 23 september 2007 09:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, Ierland moet winnen met vier tries of meer en zorgen dat Argentinie geen vier trys of meer scoort. Daarnaast mag Argentinie ook het verliezersbonuspunt niet pakken (verliezen met 7 punten of minder).

De score doet er verder toch niet zo heel veel toe? Wat telt zwaarder voor je plek in de poule, scoresaldo of onderling resultaat? Als het onderling resultaat zwaarder weegt, dan hoeft Ierland toch niet te winnen met 50 punten of meer? (Er even vanuit gaande dat Frankrijk gewoon een punt haalt in hun laatste wedstrijd)

Ik zeg; onmogelijk opgave en Argentinie gaat door ten koste van Ierland.
Theoretisch gezien heeft Georgie ook nog een kansje?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_53572783
Wat een spannende wedstrijd zeg...
38 - 34 uiteindelijk voor Fiji, waordt een mooie kwartfinale!
Hoe ons leven echt kan zijn:
www.biopsychiatry.com
pi_53572999
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 17:48 schreef Mark het volgende:

[..]

Theoretisch gezien heeft Georgie ook nog een kansje?
Argentinie wint, Georgie wint met 4 tries en >7 punten verschil: Argentinie en Georgie door
Argentinie wint, Frankrijk wint: Argentinie en Frankrijk door
Ierland wint met 4 tries en >7 punten verschil, Georgie wint met 4 tries en >7 punten verschil: Ierland en Argentinie door
Ierland wint met 4 tries en >7 punten verschil, Frankrijk wint met 4 tries: Ierland en Frankrijk door

Wat een rare pool!
pi_53573077
Fiji.
pi_53574035
Supermooi van Fiji! De hele pub stond achter hen! Wat een geweldig spannende wedstrijd! Straks weer terug om Schotland - Italie te zien. Persoonlijk zou ik het leuk vinden als Italie door zou gaan; alleen missen ze wel hun captain.
pi_53574273
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:47 schreef Olmo het volgende:
Klopt het dat als Johnny Wilkonson nog vijf punten scoort, hij topscorer aller tijden is in de World Cup? Zou natuurlijk wel mooi staan, ondanks dat Engeland er de volgende ronde uitvliegt
Niet helemaal, Wilkinson staat nu op 206 gescoorde punten tijdens WK's, en staat daarmee tweede achter Gavin Hastings (die tussen 1986 en 1995 voor Schotland speelde). Hastings heeft in totaal 227 WK punten gescoord, dus Wilkinson moet er nog 22 om voor te komen.

Hastings werd na z'n rugbycarriere trouwens kicker bij de Scottish Claymores (American Football) en kickte in z'n eerste jaar dat team naar de winst van de World Bowl tegen Frankfurt Galaxy. Zodoende heeft hij zelfs nog tegen de Amsterdam Admirals gespeeld in de ArenA.
pi_53578267
Paterson

Wat een spannende pot! Vooral toen die fullback van Italië drie minuten voor tijd een penalty miste. De pub ontplofte bijna na afloop.

Heerlijk
pi_53583282
Mooi voor Schotland dat ze door zijn! Echter, dit WK heeft tot nu toe wel bewezen dat het verschil tussen de Home Nations en de rest van de wereld een stuk kleiner is geworden. Tonga, Fiji, Italie en Argentinie hebben het de Home Nations erg lastig gemaakt.

Vandaag de ontknoping in de laatste poule! Ben benieuwd. Gister heb ik in ieder geval genoten!
pi_53584585
Gelukkig zijn de Schotten door. Ik ben trouwens benieuwd of we een Europees land in de halve finales gaan zien dit jaar, want ze waren allemaal niet echt overtuigend (misschien alleen Frankrijk zo nu en dan).
pi_53584632
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:25 schreef Barnet_Bee het volgende:
Gelukkig zijn de Schotten door. Ik ben trouwens benieuwd of we een Europees land in de halve finales gaan zien dit jaar, want ze waren allemaal niet echt overtuigend (misschien alleen Frankrijk zo nu en dan).
Tuurlijk wel: Engeland

(ik blijf hopen )
pi_53584757
quote:
Op zondag 30 september 2007 09:20 schreef Nielsch het volgende:
Mooi voor Schotland dat ze door zijn! Echter, dit WK heeft tot nu toe wel bewezen dat het verschil tussen de Home Nations en de rest van de wereld een stuk kleiner is geworden. Tonga, Fiji, Italie en Argentinie hebben het de Home Nations erg lastig gemaakt.

Vandaag de ontknoping in de laatste poule! Ben benieuwd. Gister heb ik in ieder geval genoten!
Mooi inderdaad dat de rest van de wereld ook begint aan te haken.

Zoals ik al eerder zei zouden ze eens een WK in Argentinië moeten houden, met tevens duels in Uruguay en Chili.

In Argentina zit de sport in de lift, daar zouden ze gebruik van moeten maken. En met duels in Uruguay en Chili kun je pogen de sport ook in die landen te populariseren.

Bovendien denk ik dat die drie landen het qua infrastructuur en financiën het best moeten kunnen rondkrijgen.
  zondag 30 september 2007 @ 12:45:12 #113
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53586214
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:25 schreef Barnet_Bee het volgende:
Als Argentinie niet eerste wordt in Poule D hebben we sowieso een Europees land in de halve finale, want die speelt tegen Schotland
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  zondag 30 september 2007 @ 14:07:22 #114
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_53588496
Vanavond mag Zuidafrika weer
Ze hebben aangekondigd dat ze niet met een B-team gaan spelen omdat ze dit als een goede trainingsmatch zien voor de kwartfinale tegen Fiji.
Danie Rossouw is er niet bij (nog steeds last van zijn nek na de match tegen Tonga) maar Schalk Burger is wel weer terug van zijn schorsing.

Ik ben benieuwd en ik ga zeker kijken
pi_53594624
Ik probeer online Ierland - Argentinie te kijken, maar echt lukken wil het niet Alleen maar buffer.
pi_53594800
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:21 schreef MissX het volgende:
Ik probeer online Ierland - Argentinie te kijken, maar echt lukken wil het niet Alleen maar buffer.
Bij mij lukt het! Je moet met het progamma TVU player op de zender Star Sports kijken.
pi_53594907
quote:
Op zondag 30 september 2007 17:28 schreef EricG het volgende:

[..]

Bij mij lukt het! Je moet met het progamma TVU player op de zender Star Sports kijken.
Hij doet het!! Ik had net steeds alleen maar stilstaande beelden.
pi_53595287
Zit het nu op itv.com te kijken, werkt bij mij een stuk beter dan met die p2p progjes...
Wat is die Hernandez toch goed, als de Puma's, zoals het er nu naar uitziet, de poule winnen en tegen Schotland winnen, wat niet te moeilijk hoeft te zijn, staan ze al in de halve finale tegen New zealand of Frankrijk, er is veel mogelijk als ze zo goed blijven spelen!
Hoe ons leven echt kan zijn:
www.biopsychiatry.com
  zondag 30 september 2007 @ 18:30:16 #119
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53595972
Dit mag Argentinie niet meer weggeven
Dommage arachide-fromage
  Trouwste user 2022 zondag 30 september 2007 @ 18:34:26 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_53596099
Wat is de stand dan ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 30 september 2007 @ 18:36:29 #121
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53596157
15-27

Edit: 15-30
Dommage arachide-fromage
  zondag 30 september 2007 @ 18:38:15 #122
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53596200
En afgelopen!

Argentinie dus 1e in de poule en mag tegen Schotland, Frankrijk tegen de All Blacks
Dommage arachide-fromage
  Trouwste user 2022 zondag 30 september 2007 @ 18:50:19 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_53596503
Zag het njet. Ierland weggespeeld. SWchande dat Argentinië niet mee mag doen bij de top 6

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53596539
Jammer voor Ierland.
pi_53599030
Argentinie gaat denk ik naar de halve finales van dit toernooi!
pi_53599199
Jammer voor de Ieren, maar erg mooi voor Argentinië.

Nu is het toch wel duidelijk dat dit land structureel bij de rugby-familie moet gaan horen.
pi_53601150
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:45 schreef Mark het volgende:

[..]

Als Argentinie niet eerste wordt in Poule D hebben we sowieso een Europees land in de halve finale, want die speelt tegen Schotland
Maar ik had niet verwacht dat Argentinië dat nog weg zou geven. Ik denk nog steeds dat er geen enkel Europees land de halve finale gaat halen. Frankrijk v All Blacks gaat wel een fantastische wedstrijd worden en live te zien op tv.
pi_53601587
Bah. Bah, bah, bah, bah. Ik kan ermee leven omdat Argentinië het dubbel en dwars verdiend heeft. Voor Ierland was het: too little, too late. Op naar de Six Nations, en de rest van het WK uitkijken. Van wat ik gezien heb verwacht ik veel van de Bokke en de All Blacks. Ik hoop ook dat dat de finale zal worden.

Mijn gok voor de halve finales: Bokke, Australië, All Blacks, Argentinië.
Ik had graag Schotland verder zien gaan, maar dat zie ik echt niet gebeuren. En misschien kan Frankrijk het nog wel spannend maken volgende week.
pi_53603175
Schema kwartfinales:

6 oktober - 15.00 uur / Australië - Engeland / Marseille
6 oktober - 21.00 uur / Nieuw Zeeland - Frankrijk / Cardiff
7 oktober - 15.00 uur / Zuid-Afrika - Fiji / Marseille
7 oktober - 21.00 uur / Argentinië - Schotland / Saint-Denis
pi_53603282
Ik gok voor de halve finales, weinig verrassend, toch ook op de Wallabies, All Blacks, Springboks en Pumas.

Nieuw Zeeland vs. Zuid Afrika zal de gedroomde finale van veel fans zijn, alhoewel mijn sympathie nu toch voornamelijk naar de Argentijnen gaat.
pi_53603583
Lekkere wedstrijd (ITV kijken sucks volgende keer weer naar de pub)

USA speelde best goed, zette zich echt vol in.En, al die fraaie tries van RSA ten spijt, was de mooiste van de wedstrijd toch echt die van Ngwenya. Prachtig!

Afijn, de Bokke speelden ook weer prima. Ik verheug me op de kwartfinale. Zou een makkie moeten zijn!

Schalk Burger weer terug; het blijft een raar ventje. Jeugdig, overenthousiast, ontzettend fanatiek. Hij houdt van publieke aandacht. Ik vind hem niet sympathiek overkomen. Maar hij speelt geweldig
pi_53603822
Is het nou Springboks of Springbokke.

Of kan het allebei?
pi_53603972
Springboks is Engels en Springbokke is Afrikaans, dus het kan allebei. Ook amaBokoboko kan.
pi_53604026
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:07 schreef Barnet_Bee het volgende:
Springboks is Engels en Springbokke is Afrikaans, dus het kan allebei. Ook amaBokoboko kan.
Ik heb een Springboks sjaal en een pet en een ontzettend strak polootje

Ik heb er zin in, in de kwartfinales
pi_53604028
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:07 schreef Barnet_Bee het volgende:
Die laatste is dan zeker Xhosa of Zulu?

amaBokoboko klinkt trouwens wel hip.
pi_53604210
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik denk Xhosa, maar weet het niet helemaal zeker. Ik heb zelf in een gebied gewoond waar ze Swazi spraken en dat is het volgens mij niet, maar mijn Swazi is niet meer wat het geweest is
pi_53604300
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:09 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Volgens wikipedia is het Xhosa.
  zondag 30 september 2007 @ 23:36:39 #138
65997 Oldbie
pi_53604709
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:00 schreef Leatherface het volgende:
Is het nou Springboks of Springbokke.

Of kan het allebei?
Ek sê liewer Springbokke. Die ander twee name kan ook gebruik word maar ek is nogal trots op my eie taal.
Laat ons maar net sê dat die Springbokke besig is om die wêreld te verower
pi_53604809
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:36 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ek sê liewer Springbokke. Die ander twee name kan ook gebruik word maar ek is nogal trots op my eie taal.
Laat ons maar net sê dat die Springbokke besig is om die wêreld te verower
Jy is 'n reg Afrikaner?

Ik zal vast wel een grammaticale fout of twee hebben gemaakt.
  zondag 30 september 2007 @ 23:50:40 #140
65997 Oldbie
pi_53605035
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:40 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Jy is 'n reg Afrikaner?

Ik zal vast wel een grammaticale fout of twee hebben gemaakt.
Ja, geboren en getogen.
En ja, je Afrikaans is niet al te best maar ach, mijn nederlands hapert nog weleens
pi_53605101
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:50 schreef Oldbie het volgende:

[..]

En ja, je Afrikaans is niet al te best
Dat vermoedde ik al.

Maar als ik Nederlands spreek tegen een Afrikaner, verstaan ze mij dan grotendeels?

Of zijn er ook zinnen en constructies waar ze geen hout van snappen?
pi_53605144
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:54 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat vermoedde ik al.

Maar als ik Nederlands spreek tegen een Afrikaner, verstaan ze mij dan grotendeels?

Meestal gaat dat prima, even wennen aan elkaars accent

Wederzijds erg vermakelijk.
Een van de mooiste Afrikaanse uitdrukkingen vind ik toch wel: 'hy gooi sy flikkers'
  zondag 30 september 2007 @ 23:59:05 #143
65997 Oldbie
pi_53605224
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:54 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dat vermoedde ik al.

Dat is meestal geen probleem. Zo zal je een Afrikaner ook goed begrijpen.
Tenzij je dus met aparte woorden of uitdrukkigen op de proppen komt zoals hierboven beschreven......en dan kan zelfs een Afrikaner een blik van in zijn ogen krijgen. Ik denk dat ik weet wat zij bedoeld maar ik weet het niet zeker.
ik denk dat je het hebt over knipperlichten op een auto?
pi_53605256
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:56 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Meestal gaat dat prima, even wennen aan elkaars accent

Wederzijds erg vermakelijk.
Een van de mooiste Afrikaanse uitdrukkingen vind ik toch wel: 'hy gooi sy flikkers'

Ik moet toegeven dat ik naar de betekenis van flikkers even moest googlen. Achteraf gezien klinkt ie best logisch.
pi_53605309
quote:
Op zondag 30 september 2007 23:59 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dat is meestal geen probleem. Zo zal je een Afrikaner ook goed begrijpen.
Tenzij je dus met aparte woorden of uitdrukkigen op de proppen komt zoals hierboven beschreven......en dan kan zelfs een Afrikaner een blik van in zijn ogen krijgen. Ik denk dat ik weet wat zij bedoeld maar ik weet het niet zeker.
ik denk dat je het hebt over knipperlichten op een auto?
Nee, het is zoiets als 'hij gooit z'n charmes in de strijd'... Flikkers als in knipperende ogen, zeg maar. Maar idd, knipperlicht is ook flikker. Zo kwamen we erop, toen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 00:02:47 #146
65997 Oldbie
pi_53605403
Inderdaad, zie de mededeling van Danny.
  maandag 1 oktober 2007 @ 00:05:26 #148
65997 Oldbie
pi_53605427
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 00:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nee, het is zoiets als 'hij gooit z'n charmes in de strijd'... Flikkers als in knipperende ogen, zeg maar. Maar idd, knipperlicht is ook flikker. Zo kwamen we erop, toen.
oke dan!!
Ik denk dat ik net iets te vroeg uit ZA ben weggegaan om dat soort taal te gebruiken. Ik was 15 toen ik in NL kwam wonen en op die leeftijd ben je daar nog niet zo heel erg mee bezig....dan begint het pas
Maar nu je het zegt: "jou oë flikker" is idd met je ogen knipperen.

Nu maar weer OT
pi_53605598
Het grappigste Afrikaanse woord vind ik verneukpoep.

Aftrekplek is ook grappig.

Maar zo raakt het wel off topic.
pi_53605826
En verreweg het beste scheldwoord is poepol, die moet je toch nog kennen, Oldbie.

OT: ja, er is ook niet veel te praten. De indeling van de kwartfinales is bekend, nu is het afwachten en speculeren geblazen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')