Theoretisch gezien heeft Georgie ook nog een kansje?quote:Op zondag 23 september 2007 09:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, Ierland moet winnen met vier tries of meer en zorgen dat Argentinie geen vier trys of meer scoort. Daarnaast mag Argentinie ook het verliezersbonuspunt niet pakken (verliezen met 7 punten of minder).
De score doet er verder toch niet zo heel veel toe? Wat telt zwaarder voor je plek in de poule, scoresaldo of onderling resultaat? Als het onderling resultaat zwaarder weegt, dan hoeft Ierland toch niet te winnen met 50 punten of meer? (Er even vanuit gaande dat Frankrijk gewoon een punt haalt in hun laatste wedstrijd)
Ik zeg; onmogelijk opgave en Argentinie gaat door ten koste van Ierland.
Argentinie wint, Georgie wint met 4 tries en >7 punten verschil: Argentinie en Georgie doorquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:48 schreef Mark het volgende:
[..]
Theoretisch gezien heeft Georgie ook nog een kansje?
Niet helemaal, Wilkinson staat nu op 206 gescoorde punten tijdens WK's, en staat daarmee tweede achter Gavin Hastings (die tussen 1986 en 1995 voor Schotland speelde). Hastings heeft in totaal 227 WK punten gescoord, dus Wilkinson moet er nog 22 om voor te komen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 11:47 schreef Olmo het volgende:
Klopt het dat als Johnny Wilkonson nog vijf punten scoort, hij topscorer aller tijden is in de World Cup? Zou natuurlijk wel mooi staan, ondanks dat Engeland er de volgende ronde uitvliegt
Tuurlijk wel: Engelandquote:Op zondag 30 september 2007 11:25 schreef Barnet_Bee het volgende:
Gelukkig zijn de Schotten door. Ik ben trouwens benieuwd of we een Europees land in de halve finales gaan zien dit jaar, want ze waren allemaal niet echt overtuigend (misschien alleen Frankrijk zo nu en dan).
Mooi inderdaad dat de rest van de wereld ook begint aan te haken.quote:Op zondag 30 september 2007 09:20 schreef Nielsch het volgende:
Mooi voor Schotland dat ze door zijn! Echter, dit WK heeft tot nu toe wel bewezen dat het verschil tussen de Home Nations en de rest van de wereld een stuk kleiner is geworden. Tonga, Fiji, Italie en Argentinie hebben het de Home Nations erg lastig gemaakt.
Vandaag de ontknoping in de laatste poule! Ben benieuwd. Gister heb ik in ieder geval genoten!
Als Argentinie niet eerste wordt in Poule D hebben we sowieso een Europees land in de halve finale, want die speelt tegen Schotlandquote:Op zondag 30 september 2007 11:25 schreef Barnet_Bee het volgende:
Gelukkig zijn de Schotten door. Ik ben trouwens benieuwd of we een Europees land in de halve finales gaan zien dit jaar, want ze waren allemaal niet echt overtuigend (misschien alleen Frankrijk zo nu en dan).
Bij mij lukt het! Je moet met het progamma TVU player op de zender Star Sports kijken.quote:Op zondag 30 september 2007 17:21 schreef MissX het volgende:
Ik probeer online Ierland - Argentinie te kijken, maar echt lukken wil het nietAlleen maar buffer.
quote:Op zondag 30 september 2007 17:28 schreef EricG het volgende:
[..]
Bij mij lukt het! Je moet met het progamma TVU player op de zender Star Sports kijken.
Maar ik had niet verwacht dat Argentinië dat nog weg zou geven. Ik denk nog steeds dat er geen enkel Europees land de halve finale gaat halen. Frankrijk v All Blacks gaat wel een fantastische wedstrijd worden en live te zien op tv.quote:Op zondag 30 september 2007 12:45 schreef Mark het volgende:
[..]
Als Argentinie niet eerste wordt in Poule D hebben we sowieso een Europees land in de halve finale, want die speelt tegen Schotland
Ik heb een Springboks sjaalquote:Op zondag 30 september 2007 23:07 schreef Barnet_Bee het volgende:
Springboks is Engels en Springbokke is Afrikaans, dus het kan allebei. Ook amaBokoboko kan.
Die laatste is dan zeker Xhosa of Zulu?quote:Op zondag 30 september 2007 23:07 schreef Barnet_Bee het volgende:
Springboks is Engels en Springbokke is Afrikaans, dus het kan allebei. Ook amaBokoboko kan.
Ik denk Xhosa, maar weet het niet helemaal zeker. Ik heb zelf in een gebied gewoond waar ze Swazi spraken en dat is het volgens mij niet, maar mijn Swazi is niet meer wat het geweest isquote:Op zondag 30 september 2007 23:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die laatste is dan zeker Xhosa of Zulu?
amaBokoboko klinkt trouwens wel hip.
Volgens wikipedia is het Xhosa.quote:Op zondag 30 september 2007 23:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Die laatste is dan zeker Xhosa of Zulu?
amaBokoboko klinkt trouwens wel hip.
Ek sê liewer Springbokke. Die ander twee name kan ook gebruik word maar ek is nogal trots op my eie taal.quote:Op zondag 30 september 2007 23:00 schreef Leatherface het volgende:
Is het nou Springboks of Springbokke.
Of kan het allebei?
Jy is 'n reg Afrikaner?quote:Op zondag 30 september 2007 23:36 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ek sê liewer Springbokke. Die ander twee name kan ook gebruik word maar ek is nogal trots op my eie taal.
Laat ons maar net sê dat die Springbokke besig is om die wêreld te verower
Ja, geboren en getogen.quote:Op zondag 30 september 2007 23:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Jy is 'n reg Afrikaner?
Ik zal vast wel een grammaticale fout of twee hebben gemaakt.
Dat vermoedde ik al.quote:Op zondag 30 september 2007 23:50 schreef Oldbie het volgende:
[..]
En ja, je Afrikaans is niet al te best
Meestal gaat dat prima, even wennen aan elkaars accentquote:Op zondag 30 september 2007 23:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al.![]()
Maar als ik Nederlands spreek tegen een Afrikaner, verstaan ze mij dan grotendeels?
Of zijn er ook zinnen en constructies waar ze geen hout van snappen?
Dat is meestal geen probleem. Zo zal je een Afrikaner ook goed begrijpen.quote:Op zondag 30 september 2007 23:54 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al.![]()
Maar als ik Nederlands spreek tegen een Afrikaner, verstaan ze mij dan grotendeels?
Of zijn er ook zinnen en constructies waar ze geen hout van snappen?
quote:Op zondag 30 september 2007 23:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Meestal gaat dat prima, even wennen aan elkaars accent
Wederzijds erg vermakelijk.
Een van de mooiste Afrikaanse uitdrukkingen vind ik toch wel: 'hy gooi sy flikkers'
Nee, het is zoiets als 'hij gooit z'n charmes in de strijd'... Flikkers als in knipperende ogen, zeg maar. Maar idd, knipperlicht is ook flikker. Zo kwamen we erop, toen.quote:Op zondag 30 september 2007 23:59 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Dat is meestal geen probleem. Zo zal je een Afrikaner ook goed begrijpen.
Tenzij je dus met aparte woorden of uitdrukkigen op de proppen komt zoals hierboven beschreven......en dan kan zelfs een Afrikaner een blik vanin zijn ogen krijgen. Ik denk dat ik weet wat zij bedoeld maar ik weet het niet zeker.
![]()
ik denk dat je het hebt over knipperlichten op een auto?
oke dan!!quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee, het is zoiets als 'hij gooit z'n charmes in de strijd'... Flikkers als in knipperende ogen, zeg maar. Maar idd, knipperlicht is ook flikker. Zo kwamen we erop, toen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |