quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:34 schreef Oldbie het volgende:Oh, weet iemand trouwens hoe het met Danie Rossouw is?
Ik kan er nog niets over vinden....zag er beroerd uit
Crap, had ik een heel verslag getikt, is ie weg.
We waren vrij vroeg in Lens, even een beetje sfeer proeven, ik kreeg het idee dat er vooral veel Springbokke-fans waren (bleek wel mee te vallen achteraf). Goede plekken, we konden de warming-up van de Bokke goed zien
![]()
Was een leuk gezicht. Percy is een ijdeltuit, staat daaqr echt in z'n eentje te showen
![]()
en Os du Randt is wel echt oud aan het worden (en niet zo lenig, itt de rest).
Goed, de wedstrijd begon, een weinig opwindende opstelling, maar zeker niet slecht. Danie Rossouw, Bobby Skinstad, Gary Botha... Wijnand Olivier vind ik ook altijd een goeie; met zijn nog geen 90 kilo verdedigt hij ontzettend sterk.
Maar ja, Tonga bleek sterk, ze speelden als leeuwen. Waren zich volgens mij ook zeer bewust van hun underdog-positie; viel het jou niet op, Oldbie, dat ze ontzettend zaten te rekken steeds? Met 'blessures' (op die kerel van die pols na) en ook heel erg traag met opstellen bij line-outs en scrums? Echt heel irritant.
Afijn, veel balbezit en terrein voor Tonga dus. Fysiek echt de sterkere partij, en ze bleven ook goed 'bij' met de punten, Zuid-Afrika slaagde er niet in een grote voorsprong te nemen. Kwam natuurlijk ook doordat Andre Pretorius penalty na penalty miste... Ik zat me echt te ergeren, een ander had die niet gemist, zeker Percy niet.
Tweede helft, meteen veel wissels. Blijkbaar was het ze op de bank ook opgevallen dat er toch iets moest gebeuren. Steyn, Smit, Matfield (de ZA koning van de line-out
![]()
) en Habana. Vooral die laatste werd, terecht, toegejuicht door alle groene shirtjes. Terecht. Wat speelde hij lekker. Steyn deed het trouwens ook niet slecht! Dat wordt nog wel wat, hij is pas 20, die kerel. Ik was enigszins opgelucht toen hij die penalty schoot... En daarna werd Pretorius ook nog 's gewisseld voor Montgomery. Wel een beetje jammer van die gele kaarten trouwens, zeker die van Habana.
Maar oh, die twee tries van Tonga! En zeker die laatste, man, wat ontzettend goed! Echt een mooi gezicht, en de Bokke-fans konden dan ook niet anders dan applaudiseren!
Maar toen begonnen we m natuurlijk wel echt te knijpen: zo dicht bij de 80 minuten, zo'n klein verschil! Toen vervolgens Tonga nog een poging ondernam om een laatste try te scoren, en de scheidsrechter na precies 80 minuten affloot, was ik wel erg opgelucht, het had niet veel gescheeld.
Nee, wat mij betreft een morele overwinning voor Tonga, al ben ik natuurlijk heel blij dat ZA gewonnen heeft.
Oldbie, vond je dat ere-rondje van Tonga niet ook erg ijdeltuiterig? After all, ze hadden niet eens gewonnen....
Nou ja. Als iemand nieuws heeft over Danie Rossouw, hoor ik dat graag. Ik vrees ook dat het niet best is; Rossouw is bepaald geen mietje... En wel een heel sympathieke, goede speler