abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53380775
De verdediding van Tonga is wel geweldig trouwens! Nu weer: op slag van rust een try van ZA voorkomen na mooi en hard verdedigen op hun eigen try-line.

Engeland gaat het niet heel gemakkelijk krijgen volgende week in de beslissende wedstrijd tegen dit Tonga team, als ze zo blijven spelen.
pi_53380826
Stel in je Internet opties van Explorer een Engelse proxy in (ik gebruik nu 212.241.168.186 en poort 8080) en je kunt kijken via ITV.com.
pi_53381079
TRY VOOR TONGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het stadion ontploft!!!!!!
pi_53381084
En de conversie is ook raak!!!

Go Tonga!!!

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2007 15:01:21 ]
pi_53381114
Zuid-Afrika gaat nu in een keer 4 vaste spelers in het veld brengen. Mooi compliment voor Tonga!
pi_53381123
Ik kijk nu al uit naar Engeland - Tonga!
pi_53381481
Kut ik wil ook kijken maar het lukt niet met dat proxy gedoe
pi_53381527
hmm vervelend

Try nu voor Zuid-Afrika. Tonga heeft het lang volgehouden maar denk dat de Bokken nu wel wat gaan uitlopen. 't Was een mooie wedstrijd!
pi_53381965
WAAAAAAAAAAAAH I WAS WRONG! Twee try's voor Tonga's achter elkaar!!!! Wat een geweldige wedstrijd, wat een geweldig team!!!
pi_53382399
Kun je uitleggen hoe het werkt met het instellen van die proxy-server? ik kom er niet echt uit en wil 't ook wel zien! alvast bedankt
Hoe ons leven echt kan zijn:
www.biopsychiatry.com
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 september 2007 @ 19:28:37 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_53386991
Jammer Tonga was er dicht bij

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:32:12 #62
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_53390485
OMG wat een thriller!!!
Ik ben net thuis en ik heb eerst even een schone onderbroek aangedaan. De vorige heb ik vanmiddag volgescheten.

Zuidafrika speelde vrij slordig en fysiek was de tegenstander veel sterker. Toch leuk om te zien dat ZA plotseling goed ging spelen toen Habana in het veld kwam. Toen hij naar de sin-bin werdt gestuurd was het ook meteen weer afgelopen met het goede spel. Tonga kwam nog erg dichtbij en ik zat hem echt te knijpen.

Alle Fransen op de tribune waren trouwens voor Tonga. Toch is het erg leuk dat je er rustig tussen kan zitten en je keel helemaal schor kan schreeuwen bij een try voor ZA.

Na afloop gaf mijn Franse buurman mij een hand en feliciteerde mij met de overwinning.

Wat een thriller. Wat een uitslag
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:34:40 #63
65997 Oldbie
pi_53390567
Oh, weet iemand trouwens hoe het met Danie Rossouw is?
Ik kan er nog niets over vinden....zag er beroerd uit
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 september 2007 @ 22:17:30 #64
7889 tong80
Spleenheup
pi_53391931
Gefeliciteerd Oldbie. Maar je wet iedereen is altijd voor de underdog

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53392029
Zit nu argentinie - namibië te kijken op tv ants...
Stand nu 49-3 na 60 minuten... De argentijnen spelen erg degelijk. Zie ze nog wel ver komen. Halve finale moet er toch wel in zitten zo!
www.biopsychiatry.com
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 september 2007 @ 22:22:13 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_53392079
Ik vind het eenb sensatie dat Argentinië zo goed is geworden

pi_53393177
Al die Argentijnen spelen toch in Frankrijk? Moest er een keer van komen.
pi_53399470
Wat een wedstrijd was dat tussen Zuid Afrika en Tonga, ik heb echt genoten. Volgende week de decider in poule A tussen Engeland en Tonga! Ik kijk er nu al naar uit en ik hoop dat het net zo spannend wordt als ZA-Tonga! Mooi voor Engeland dat Wilkinson terug is, stond toch weer goed te kicken.

Ierland gaat het nu heel moeilijk krijgen tegen Argentinie. Ze staan vijf punten achter en dus moeten ze niet alleen winnen met meer dan zeven punten verschil (anders krijgt Argentinie het verliezersbonuspunt), maar ook nog eens zelf het bonuspunt halen (vier trys of meer) en ook nog eens zorgen dat Argentinie geen bonuspunt krijgt. Als Argentinie vier trys scoort zijn ze door naar de kwartfinale, ongeacht de uitslag van de wedstrijd.

Het gaat een mooi rugbyweekend worden volgend weekend

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2007 08:43:27 ]
pi_53399737
Sterker nog: Ierland moet én 4 of meer tries scoren, maar daarnaast ook met maar liefst 50 punten verschil winnen i.v.m. het onderlinge resultaat... Dat zie ik dus nog niet gebeuren. Argentinië is op dit moment het enige land dat nog geen try heeft weggegeven...

Engeland - Tonga gaat heel spannend worden hoop ik.
www.biopsychiatry.com
pi_53399789
quote:
Op zondag 23 september 2007 09:38 schreef Ambivalent het volgende:
Sterker nog: Ierland moet én 4 of meer tries scoren, maar daarnaast ook met maar liefst 50 punten verschil winnen i.v.m. het onderlinge resultaat... Dat zie ik dus nog niet gebeuren. Argentinië is op dit moment het enige land dat nog geen try heeft weggegeven...

Engeland - Tonga gaat heel spannend worden hoop ik.
Ja, Ierland moet winnen met vier tries of meer en zorgen dat Argentinie geen vier trys of meer scoort. Daarnaast mag Argentinie ook het verliezersbonuspunt niet pakken (verliezen met 7 punten of minder).

De score doet er verder toch niet zo heel veel toe? Wat telt zwaarder voor je plek in de poule, scoresaldo of onderling resultaat? Als het onderling resultaat zwaarder weegt, dan hoeft Ierland toch niet te winnen met 50 punten of meer? (Er even vanuit gaande dat Frankrijk gewoon een punt haalt in hun laatste wedstrijd)

Ik zeg; onmogelijk opgave en Argentinie gaat door ten koste van Ierland.
pi_53399839
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:03 schreef Ambivalent het volgende:
Kun je uitleggen hoe het werkt met het instellen van die proxy-server? ik kom er niet echt uit en wil 't ook wel zien! alvast bedankt
- Open Internet Explorer en ga naar www.itv.com (het is belangrijk dat je Explorer gebruikt, want de live-streamer van ITV draait niet op Firefox)

- Ga in je browser naar Tools -> Internet Options -> Connections -> LAN settings

- Vul bij Proxy Server het adres en het nummer van de poort in dat ik eerder in dit topic gaf

- Klik op ITV1 (voor de grote wedstrijden) of ITV4 (voor de kleine wedstrijden) in de live streamer

- Even wachten, het laden kan even duren

- Wanneer je toch nog het bericht krijgt dat je niet in de UK zit en dus niet kan kijken moet je het even proberen met een andere proxy. Op deze website kun je er een aantal uitzoeken: http://www.samair.ru/proxy/type-20.htm

- Zorg in dat geval wel dat je een proxy neemt uit het United Kingdom

- Vergeet je proxy na afloop niet uit te zetten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2007 09:59:10 ]
pi_53402041
Ah, mijn dank is groot! heb hem aan de praat gekregen! Vanmiddag eens lekker naar de all blacks tegen schotland kijken...

btw, je had gelijk over Ierland - Argentinië, het onderlinge resultaat weegt zwaarder dan het doelsaldo.
www.biopsychiatry.com
  zondag 23 september 2007 @ 12:29:27 #73
65997 Oldbie
pi_53402108
Ohja, de haka van Tonga is net zo impressive als die van Nieuw Zeeland.
Erg leuk om een keer in het echt te zien. Het was toen ook vrij stil in stadion dus ik kon hun schreeuwen goed horen.

Om nog even terug te komen op de wedstrijd zelf. Andre Pretorius heeft een hoop verprutst voor zuidafrika. 4 Penalties missen is toch 12 punten verprutst. De 1e penalty was een niet te missen kans en toch schoot hij naast We waren dan ook niet blij met hem
pi_53402705
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:34 schreef Oldbie het volgende:
Oh, weet iemand trouwens hoe het met Danie Rossouw is?
Ik kan er nog niets over vinden....zag er beroerd uit
Crap, had ik een heel verslag getikt, is ie weg.

We waren vrij vroeg in Lens, even een beetje sfeer proeven, ik kreeg het idee dat er vooral veel Springbokke-fans waren (bleek wel mee te vallen achteraf). Goede plekken, we konden de warming-up van de Bokke goed zien Was een leuk gezicht. Percy is een ijdeltuit, staat daaqr echt in z'n eentje te showen en Os du Randt is wel echt oud aan het worden (en niet zo lenig, itt de rest).

Goed, de wedstrijd begon, een weinig opwindende opstelling, maar zeker niet slecht. Danie Rossouw, Bobby Skinstad, Gary Botha... Wijnand Olivier vind ik ook altijd een goeie; met zijn nog geen 90 kilo verdedigt hij ontzettend sterk.
Maar ja, Tonga bleek sterk, ze speelden als leeuwen. Waren zich volgens mij ook zeer bewust van hun underdog-positie; viel het jou niet op, Oldbie, dat ze ontzettend zaten te rekken steeds? Met 'blessures' (op die kerel van die pols na) en ook heel erg traag met opstellen bij line-outs en scrums? Echt heel irritant.
Afijn, veel balbezit en terrein voor Tonga dus. Fysiek echt de sterkere partij, en ze bleven ook goed 'bij' met de punten, Zuid-Afrika slaagde er niet in een grote voorsprong te nemen. Kwam natuurlijk ook doordat Andre Pretorius penalty na penalty miste... Ik zat me echt te ergeren, een ander had die niet gemist, zeker Percy niet.

Tweede helft, meteen veel wissels. Blijkbaar was het ze op de bank ook opgevallen dat er toch iets moest gebeuren. Steyn, Smit, Matfield (de ZA koning van de line-out ) en Habana. Vooral die laatste werd, terecht, toegejuicht door alle groene shirtjes. Terecht. Wat speelde hij lekker. Steyn deed het trouwens ook niet slecht! Dat wordt nog wel wat, hij is pas 20, die kerel. Ik was enigszins opgelucht toen hij die penalty schoot... En daarna werd Pretorius ook nog 's gewisseld voor Montgomery. Wel een beetje jammer van die gele kaarten trouwens, zeker die van Habana.

Maar oh, die twee tries van Tonga! En zeker die laatste, man, wat ontzettend goed! Echt een mooi gezicht, en de Bokke-fans konden dan ook niet anders dan applaudiseren!
Maar toen begonnen we m natuurlijk wel echt te knijpen: zo dicht bij de 80 minuten, zo'n klein verschil! Toen vervolgens Tonga nog een poging ondernam om een laatste try te scoren, en de scheidsrechter na precies 80 minuten affloot, was ik wel erg opgelucht, het had niet veel gescheeld.

Nee, wat mij betreft een morele overwinning voor Tonga, al ben ik natuurlijk heel blij dat ZA gewonnen heeft.

Oldbie, vond je dat ere-rondje van Tonga niet ook erg ijdeltuiterig? After all, ze hadden niet eens gewonnen....

Nou ja. Als iemand nieuws heeft over Danie Rossouw, hoor ik dat graag. Ik vrees ook dat het niet best is; Rossouw is bepaald geen mietje... En wel een heel sympathieke, goede speler
  zondag 23 september 2007 @ 13:03:36 #75
65997 Oldbie
pi_53402938
Ik kon de warming up van Percy wel waarderen. Trouwens, tijdens dezelfde warming up stond Pretorius ook op de palen te schieten en toen ging het erg goed. Hij stond van veel verder weg te schieten (rond de middellijn) en bal na bal gingen door de palen. Daardoor vond ik het verrassend dat hij zo slecht schoot tijdens de wedstrijd.

Het tijdrekken van Tonga viel mij niet zo op. Nu je het zegt heb je wel gelijk maar ik was veel te gespannen om me daaraan te ergeren denk ik. Terwijl ik me juist wel ergerde aan die gast met zijn geblesseerde arm. Hij ging steeds stilstaan bij het verlaten van het veld.

Steyn was idd erg goed. Jammer van zijn vechtpartij, en gele kaart, in de 62e minuut. Ik had graag nog wat meer van hem gezien.

De tries van Tonga waren mooi maar ik vond de eerste en derde try van de bokke ook erg goed. Bij de eerste had niemand verwacht dat ze meteen gingen spelen en de derde was gewoon en briljante aanval. Echt zoals ZA het kan. Geweldig.

Het ere rondje van Tonga vond ik ook iets teveel van het goede maar ik heb even Google gebruikt en ik ben erachter dat Tonga een kolonie van Frankrijk is geweest. Geen wonder dat Frankrijk zo voor Tonga was en dat was misschien ook reden voor hun ere-rondje.

Ook ik ben nog op zoek naar nieuws over Rossouw. Het zag er echt beroerd uit
pi_53403136
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:03 schreef Oldbie het volgende:
Ik kon de warming up van Percy wel waarderen. Trouwens, tijdens dezelfde warming up stond Pretorius ook op de palen te schieten en toen ging het erg goed. Hij stond van veel verder weg te schieten (rond de middellijn) en bal na bal gingen door de palen. Daardoor vond ik het verrassend dat hij zo slecht schoot tijdens de wedstrijd.

De tries van Tonga waren mooi maar ik vond de eerste en derde try van de bokke ook erg goed. Bij de eerste had niemand verwacht dat ze meteen gingen spelen en de derde was gewoon en briljante aanval. Echt zoals ZA het kan. Geweldig.

Het ere rondje van Tonga vond ik ook iets teveel van het goede maar ik heb even Google gebruikt en ik ben erachter dat Tonga een kolonie van Frankrijk is geweest. Geen wonder dat Frankrijk zo voor Tonga was en dat was misschien ook reden voor hun ere-rondje.

Ook ik ben nog op zoek naar nieuws over Rossouw. Het zag er echt beroerd uit
Natuurlijk, Percy mag doen wat ie wil Maar de rest ging echt groepsgewijs staan stretchen en Percy stond echt te showen in z'n eentje. Nou ja, eerlijk is eerlijk, het is ook wel een piece of eye candy

Nee, niets tegen de tries van ZA natuurlijk, maar ik had van hen niet anders verwacht... Die tweede try van Tonga was echt prachtig, zo onverwacht en zo mooi.

Dat van die kolonie, dat zei mijn man gister ook al. Alle Fransen waren dus gewoon voor Tonga. Want ik neem aan dat er weinig mensen de wereld over zijn gevlogen voor deze wedstrijd.

Trouwens, die kapsels van sommige van de spelers van Tonga Daar kun je toch niet mee rugby'en? (vind ik van Ndungane ook trouwens)
pi_53403201
Oh, nog wat, Oldbie: kijk hier eens! Blijkbaar valt het mee.

Phew!
  zondag 23 september 2007 @ 13:19:36 #78
65997 Oldbie
pi_53403356
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:14 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, nog wat, Oldbie: kijk hier eens! Blijkbaar valt het mee.

Phew!
You made my day
Ik was echt een beetje ongerust!!
pi_53410993
New zeeland staat bij rust 20 - 0 voor, schotland verdedigt best aardig, maar zullen in de tweede helft nog wel vernederd kunnen worden...
In de kwartfinale's zullen de all blacks toch wel serieuze tegenstand krijgen, ben benieuwd hoe het dan gaat want nu spelen ze soms aardig onverzorgd...
www.biopsychiatry.com
  zondag 23 september 2007 @ 18:47:59 #80
65997 Oldbie
pi_53412003
Oh, Coldfeet, wat vond jij van het "hanen" muziekje uit de luidsprekers tijdens de wedstrijd?
Achteraf merk ik dat het dus simpelweg was om de supporters op te peppen tegen zuidafrika.....

Typisch Franse arrogantie ja, ik haat Frankrijk en alles wat frans is
pi_53413949
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:29 schreef Oldbie het volgende:
Ohja, de haka van Tonga is net zo impressive als die van Nieuw Zeeland.
Erg leuk om een keer in het echt te zien. Het was toen ook vrij stil in stadion dus ik kon hun schreeuwen goed horen.
Deze ken je dan al vast wel, maar hij blijft leuk:

http://nl.youtube.com/watch?v=8eGCsEQ15L4
pi_53413988
Nieuw Zeeland wint met 40-0 van Schotland. Had toch wel verwacht dat Schotland een paar punten op het bord kon brengen.
pi_53414396
Nou ik moet ze nog zien in de kwartfinale waarschijnlijk tegen Frankrijk... de ABs in hun vrijwel sterkste opstelling toch niet geheel imponerend tegen een veredeld Schots b-15tal.
Frankrijk speelt de thuiswedstrijd en als ze de volgende wedstrijd nog iets meer in het tournooi groeien zou het wel eens een vroege aftocht voor de All Blacks kunnen worden...
www.biopsychiatry.com
pi_53422120
Het ziet er goed uit voor Zuid-Afrika! Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat ze de finale nog halen

In de kwartfinale tegen Wales of Fiji, dat zou moeten lukken. Dan de halve finale tegen de winnaar van de laatste kwartfinale, ik zou gokken op Frankrijk... Hoewel Frankrijk de Bokke vorig jaar twee keer heeft verslagen, lijken deze nu beter te spelen.

Ja, ik zie het wel zitten. Ze komen de Wallabies en de All Blacks op z'n vroegst in de finale tegen
pi_53433841
Zo. Thuis. Het was GAAAAAAAAAF

Geweldige sfeer in de stad, mooi stadion (met bier! voor het eerst in 25 jaar bier op Murrayfield ), matige wedstrijd, mooie uittocht.

Ik heb echt genoten dus
pi_53436060
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:47 schreef ColdFeet het volgende:
Het ziet er goed uit voor Zuid-Afrika! Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat ze de finale nog halen

In de kwartfinale tegen Wales of Fiji, dat zou moeten lukken. Dan de halve finale tegen de winnaar van de laatste kwartfinale, ik zou gokken op Frankrijk... Hoewel Frankrijk de Bokke vorig jaar twee keer heeft verslagen, lijken deze nu beter te spelen.

Ja, ik zie het wel zitten. Ze komen de Wallabies en de All Blacks op z'n vroegst in de finale tegen
Denk eerder dat Zuid-Afrika in de halve finale de sterk spelende Pumas ontmoet. Frankrijk wordt tweede in de poule en dan kunnen ze hun borst nat maken tegen de All Blacks.
pi_53436117
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:02 schreef Olmo het volgende:

[..]

Denk eerder dat Zuid-Afrika in de halve finale de sterk spelende Pumas ontmoet. Frankrijk wordt tweede in de poule en dan kunnen ze hun borst nat maken tegen de All Blacks.
Kan idd ook, we zullen het zien. Maar ook tegen de Pumas heb ik er vertrouwen in. Ze zijn gewoon vrij constant (OK, behalve zaterdag ).
pi_53449353
Oh, ik moet nog even wat kwijt over de haka van de All Blacks. Een mooie en cultureel diep ingebedde gewoonte. Zo imponerend als het is kan ik er van genieten, en snap ik wel dat als ik vertel dat ik naar Schotland-All Blacks ga/ben gegaan, mensen geljik beginnen over de haka. Dat de AB bij tijd en wijle prachtig rugby spelen kan nu eenmaal niet iedereen boeien

Maar waar ik wel problemen mee heb is dat, buiten de schuld van de AB zelf, het een beetje degradeert tot simpele vermaak. Mensen die buiten op straat het nadoen, duizenden flitsende camera's in het stadion, duizenden mensen die zelf meedoen met de hoo's en de haaa's, of zelfs mensen die fluiten , ik vind het een beetje jammer ...

Nouja, om dan nog positief te eindigen een foto van mooie uittocht die van Murrayfield tot het centrum liep. Duurde ongeveer een uur en de sfeer was erg goed

Ohja, ik heb érg veel nationaliteiten gezien daar, was wel mooi. Kiwi's (ik schat krap de helft van het aantal AB-shirtdragers, wat nog extreem veel is), Schotten, Engelsen, Ieren, Fransen, Nederlanders, Portugezen, Spanjaarden, Polen, Australiërs, Argentijnen ...
pi_53451955
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 00:27 schreef knnth het volgende:

Nouja, om dan nog positief te eindigen een foto van mooie uittocht die van Murrayfield tot het centrum liep. Duurde ongeveer een uur en de sfeer was erg goed
Ik was dit jaar bij Engeland - Schotland voor de Six Nations op Twickenham. De uittocht na afloop duurde ook vrij lang maar was ook super positief. Supporters van zowel Engeland als Schotland werden in dezelfde bussen gezet om naar de metro gebracht te worden. Niks geen vernielingen of vechtpartijen. Gewoon de hele busrit lang (die vrij lang duurde door alle mensen op straat en al het verkeer, het stukje zelf was niet echt superlang) zingen en bier drinken en nog meer zingen
pi_53451968
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:02 schreef Olmo het volgende:

[..]

Nou, als Nieuw-Zeeland net zo speelt als tegen Schotland en Frankrijk het niveau van tegen Ierland kan vasthouden, dan zie ik Frankrijk die kwartfinale nog best wel eens winnen van de All Blacks !
pi_53453215
Dat zou me zeker niet verbazen, nee! AB hebben alleen eerste wedstrijd echt een hoog niveau gehaald, dat moeten ze voor over twee weken zeker weer halen, het kan anders nog heel spannend worden.
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:26:41 #92
65997 Oldbie
pi_53550416
Bedrijfsfeestje (weer ), dus het wordt via de nulzes.

Beslissend weekend voor alle nummers 2 en de nummer 1 van Pool D. Heb er zin in!
pi_53559830
Goed van Engeland

Nu de andere drie homenations nog
pi_53560015
'k Heb het niet gezien, maar dat valt dus niet tegen!

Moeten ze tegen Australie in de kwartfinale, het zal mij benieuwen

Ik lees net dat Schalk Burger zondag weer speelt; hij neemt de positie in van Danie Rossouw, want die is nog niet volledig hersteld van zijn letsel van een week geleden.
pi_53563866
Engeland toch door. Vandaag eens kijken wat Wales ervan bakt.
pi_53563952
Mooi van Engeland!

Vandaag de beslissende wedstrijden in twee andere poules: Wales - Fiji en Schotland - Italie!
pi_53564132
Klopt het dat als Johnny Wilkonson nog vijf punten scoort, hij topscorer aller tijden is in de World Cup? Zou natuurlijk wel mooi staan, ondanks dat Engeland er de volgende ronde uitvliegt
pi_53569181
Wat is Jerry Collins toch een heerlijke speler Als je hem ziet spelen denk je echt dat rugby makkelijk is.

Die try van Roemenië was ook mooi, keihard voor knokken, en het vieren als een overwinning. Rugby is mooi
pi_53569631
Oldbie, in het vorige topic noemde jij die Sopcast player, heb jij dan de web player of de 'gewone'? Die gewone doet het nl niet bij mij...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')