Als het een speciale uitgave is, kan het wel heel logisch zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:08 schreef Metro2005 het volgende:
IKlacht: nummers die je leuk vindt die alleen op speciale uitgavecd's staan die idioot duur zijn.
Therion, als ze het al bij de FRS hebben zijn het de albums die ik al hebquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:09 schreef Ferdie88 het volgende:
Welke artiest? Ik koop ze meestal bij de FRS, 3 voor 25
Omdat een mp3 kut klinkt, zeker met deze muzieksoort hoor je best goed verschil tussen origineel en een mp3.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:10 schreef je_oma het volgende:
Waarom cd kopen als je het nummer al gedownload heb![]()
Die heeft ze nietquote:
quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:13 schreef Slappy het volgende:
Mensen die zeuren over cd prijzenterwijl het alleen maar goedkoper is geworden
Cd's waren vroeger 10 jaar geleden 45 gulden
Mee eens!quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:11 schreef nozem het volgende:
Ik koop vrijwel alle cd's voor 7.99
Kroese..
Jawel, heb het er zeker wel voor over maar ik vind het in verhouding met bv dvd's echt achterlijk duur.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:20 schreef B.. het volgende:
Voor een goede cd heb je dat er toch voor over? als het 21 goede nummers zijn....![]()
CD's van tegenwoordig zijn helemaal vernaggeld en kut sinds die tering afmonteerders met de volume hebben zitten kloten. De hele dynamic range is er uitgesloopt iets wat een concert en live muziek juist zo vet maakt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Therion, als ze het al bij de FRS hebben zijn het de albums die ik al heb
[..]
Omdat een mp3 kut klinkt, zeker met deze muzieksoort hoor je best goed verschil tussen origineel en een mp3.
Ja, klopt..quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jawel, heb het er zeker wel voor over maar ik vind het in verhouding met bv dvd's echt achterlijk duur.
Tis dat ik geluidskwaliteit ook erg belangrijk vind anders kocht ik nooit meer cd's.
Om de artiest te steunen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:10 schreef je_oma het volgende:
Ik weet hetquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:24 schreef Noway666 het volgende:
[..]
CD's van tegenwoordig zijn helemaal vernaggeld en kut sinds die tering afmonteerders met de volume hebben zitten kloten. De hele dynamic range is er uitgesloopt iets wat een concert en live muziek juist zo vet maakt.
Dit heeft ook effect op de mp3's die je kunt downloaden want je raad het al, daarvoor wordt de vernaggelde cd als bron gebruikt.
Dynamic range artikel
Maarja wat wordt er tegenwoordig nog voor "leuke" muziek in de schappen gezet ? Het is allemaal jantje shit of andere kampersplaten.
Kvind die games van tegenwoordig anders het geld ook niet waardquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:37 schreef Biogarde het volgende:
Da's het enige (met alle respect) wat ik niet koop.
Games en software wil ik kopen, en koop het dan ook met regelmaat, maar voor muziek en films kunnen ze aan het gas![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:47 schreef je_oma het volgende:
[..]
Kvind die games van tegenwoordig anders het geld ook niet waard![]()
Loop eens binnen bij een Plato of Velvet. IK heb daar zelf ook e.e.a. van Therion gekocht.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:12 schreef Metro2005 het volgende:
quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:03 schreef Biogarde het volgende:
Heil vogeltjesdans.
Al zal Blu-ray het afleggen tegen HD-DVD.
quote:
In grote lijnen met je betoog eens alleen dat van die dvd's vind ik niet helemaal kloppen. DVD's zijn zeer regelmatig in de aanbieding en koop je voor tussen de 7 en 9 euro films die nog geen jaar uit zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Hetzelfde zagen we gebeuren met de videobanden. Ook hier moest en zou de entertainmentindustrie de DVD op de markt brengen. Er was niet echt behoefte aan, het was duur, er moest weer nieuwe apparatuur gekocht worden, maar de DVD moest en zou er komen. Weer dat gelul over aanloopkosten, en ziedaar, in een tijdsbestek van enkele jaren is alles vervangen door een DVD die minimaal 40,- kost.
Dat vind ik ook het enige vette spel van het jaar, maar die heb ik dus ook al gedownloadquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:48 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Bij toeval Bioshock onlangs. Die vond ik z'n geld wel waard.
De muziekindustrie is van oudsher al een branche voor graaiers, is niks nieuws aan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat heeft niets te maken met aanloopkosten, inflatie of ander gelul. Het heeft te maken met gegraai van de muziekindustrie. Want waarom zou je een euro winst maken als dat er ook tien kunnen zijn?
kijk bij de large of displeasedquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:12 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[..]
Omdat een mp3 kut klinkt, zeker met deze muzieksoort hoor je best goed verschil tussen origineel en een mp3.
quote:Op woensdag 19 september 2007 08:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
super die is het inderdaad
Is dat een beetje betrouwbare shop?
Omrekenen naar guldens...quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:08 schreef Metro2005 het volgende:
66 guldens
Leveren die nog wel eens? Ik kan oders plaatsen wat ik wil maar ik krijg tegenwoordig niks meer.quote:
25? Je bent echt knettergek. Van mijn leven niet dat ik dat voor een cd neer ga tellen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:09 schreef Ferdie88 het volgende:
Welke artiest? Ik koop ze meestal bij de FRS, 3 voor 25
Mijn ervaringen zijn gematigd positief, maarja heb er maar 2 aankopen gedaan. 1 keer heb ik gewoon gekregen wat ik had besteld, andere keer was dat artikel niet meer leverbaar maar heb ik uiteindelijk wel het geld teruggehad. Al duurde het wat lang.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
super die is het inderdaad
Is dat een beetje betrouwbare shop?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:11 schreef Q. het volgende:
Ja, maar het wordt goedkoper hoor, die hogere prijzen zijn alleen maar omdat het nieuw is. Tenminste, dat zeiden ze in 1982.
Ben je scheel? Het zijn er dan 3.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:06 schreef Djaser het volgende:
[..]
25? Je bent echt knettergek. Van mijn leven niet dat ik dat voor een cd neer ga tellen.
Heffing op MP3 spelersquote:Op woensdag 19 september 2007 13:41 schreef B.. het volgende:
AMSTERDAM - De heffing voor consumenten op mp3-spelers en harddiskrecorders in Nederland wordt mogelijk al per 1 januari 2007 een feit. Dat blijkt uit een brandbrief van drie verontruste branche-organisaties aan de Minister van Justitie Hirsch Ballin.
Deze zogenaamde thuiskopievergoeding zou de prijs van een mp3-speler in Nederland met tot 25 euro verhogen, evenals die van een gangbare harddiskrecorder, de opvolger van de videorecorder. Op dit moment bedraagt de heffing op een blanco DVD-R in Nederland 45 procent van de consumentenprijs. Vorig jaar kostte deze opslag de Nederlandse consument circa 30 miljoen euro.
Inderdaad. Ik haal best veel CD's, maar bijna uitsluitend CD's van 7.99 of zo bij Bol.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:23 schreef dubidub het volgende:
De meeste albums die ik wil zijn een tietnje bij bol
Die zit hier ook!quote:
Hmmm software waar ze 600 dollar voor durven te vragen ga ik niet meer kopen hoor...quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:37 schreef Biogarde het volgende:
Da's het enige (met alle respect) wat ik niet koop.
Games en software wil ik kopen, en koop het dan ook met regelmaat, maar voor muziek en films kunnen ze aan het gas![]()
Dat heeft HIrsch Ballin toch afgeschoten?quote:Op woensdag 19 september 2007 13:41 schreef B.. het volgende:
AMSTERDAM - De heffing voor consumenten op mp3-spelers en harddiskrecorders in Nederland wordt mogelijk al per 1 januari 2007 een feit. Dat blijkt uit een brandbrief van drie verontruste branche-organisaties aan de Minister van Justitie Hirsch Ballin.
Deze zogenaamde thuiskopievergoeding zou de prijs van een mp3-speler in Nederland met tot 25 euro verhogen, evenals die van een gangbare harddiskrecorder, de opvolger van de videorecorder. Op dit moment bedraagt de heffing op een blanco DVD-R in Nederland 45 procent van de consumentenprijs. Vorig jaar kostte deze opslag de Nederlandse consument circa 30 miljoen euro.
Dat betaalde je voor de videobanden in guldens.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:55 schreef Metro2005 het volgende:
In grote lijnen met je betoog eens alleen dat van die dvd's vind ik niet helemaal kloppen. DVD's zijn zeer regelmatig in de aanbieding en koop je voor tussen de 7 en 9 euro films die nog geen jaar uit zijn.
Ja, zo kan ik het ook! Meenemenquote:Nu koop ik er misschien 2 tot 3 in een jaar terwijl ik dvd's regelmatig meeneem.
GEKOCHT?!!quote:Op donderdag 20 september 2007 11:09 schreef je_oma het volgende:
Laatste cd die ik heb gekocht is de smurfenhouse volgens mij![]()
Ja dat is al weer heel lang geleden toen we nog geen Internet en brander haddenquote:
Zodat de artiest niet gedumpt wordt door het platen label en vervolgens helemaal geen muziek meer kan maken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:10 schreef je_oma het volgende:
Omdat ze die cd's niet bij de platenzaak hebben hierquote:Op woensdag 19 september 2007 21:54 schreef RuttieQ het volgende:
[..]
Die zit hier ook!![]()
En ts, waárom ben je zo baggerlui dat je niet even naar een platenzaak loopt?![]()
Die quote is een bericht van een jaar oud, HB heeft het idd geblokkeerd.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat heeft HIrsch Ballin toch afgeschoten?
'ze' wie is ze? De onbekende underground artiesten zien daar volgens mij geen cent van, daarom koop ik ook vaak CDtjes van minder bekende bandjes, die ik natuurlijk tof vind, om die een beetje te sponserenquote:Op vrijdag 21 september 2007 01:00 schreef Bresser het volgende:
waarom kopen?
ze krijgen hun geld toch via heffingen op mp3 spelers en mediadragers.
als zij dat normaal vinden dan vind ik dowloaden ook gerechtig.
isohunt.com voor alles wat uw hartje wenst
Weer zo'n figuur dat gelooft dat het eerlijk verdeeld wordt.quote:Op vrijdag 21 september 2007 01:00 schreef Bresser het volgende:
waarom kopen?
isohunt.com voor alles wat uw hartje wenst
Ik steel ook auto's omdat ik de belastingen van aankoop en brandstof al zo hoog vindt.quote:Op vrijdag 21 september 2007 01:00 schreef Bresser het volgende:
waarom kopen?
Inderdaad is jouw redenatie kut.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik steel ook auto's omdat ik de belastingen van aankoop en brandstof al zo hoog vindt.
Oftewel: kut redenatie.
wel grappig dat in de bpm in nederland op auto's zo'n beetje hoogste ter wereld is.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik steel ook auto's omdat ik de belastingen van aankoop en brandstof al zo hoog vindt.
Oftewel: kut redenatie.
Onderbouwing mag ook wel als je zo intelligent bent zo te reageren. Als je mijn vergelijking niet snapt, kan je het ook gewoon vragen, want zoals je weet bestaan er geen domme vragen, maar alleen domme mensen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:03 schreef BottleKid het volgende:
[..]
Inderdaad is jouw redenatie kut.
Ach ja, niet alleen de BPM, ook de benzine prijzen zijn in Nederland het hoogst, maar dat komt omdat men denkt dat iets duurder maken er voor zorgt dat mensen het niet meer gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 21 september 2007 22:40 schreef Bresser het volgende:
[..]
wel grappig dat in de bpm in nederland op auto's zo'n beetje hoogste ter wereld is.
maar het is sowieso belachelijk dat mediadragers belast worden om zogenaamd de artiest te voorzien van zijn gage.
als de bakkers 10 euro voor een brood vragen dan is dat toch ook absurd, dan zit er in de schakels van graan naar brood iemand die de boel oplicht.
laat ze het produktieproces dan eens bekijken en niet de consument die het brood gapt
Nou ik vind de mediamarkt af en toe nog veelste duur, als je echt normale CD prijzen wilt, moet je altijd even zoeken naar de kleinere zaakjes in een steegje oid, daar hanteren ze altijd normale prijzen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:16 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Onderbouwing mag ook wel als je zo intelligent bent zo te reageren. Als je mijn vergelijking niet snapt, kan je het ook gewoon vragen, want zoals je weet bestaan er geen domme vragen, maar alleen domme mensen.![]()
(mijn reactie was namelijk geen redenatie maar een vergelijking.)
[..]
Ach ja, niet alleen de BPM, ook de benzine prijzen zijn in Nederland het hoogst, maar dat komt omdat men denkt dat iets duurder maken er voor zorgt dat mensen het niet meer gaan gebruiken.
Maar goed, ik vind het ook wel degelijk belachelijk dat je extra moet betalen op een CD-R oid terwijl je er misschien gewoon je eigen muziek of gekochte muziek op wil zetten voor in de auto, of je documentjes.
Bij verkoop van muziek CD's zit er ook ergens iemand die de boel oplicht, in Amerika kost een zelfde CD die in NL 20 euro kost meestal zo rond de 10 euro, ra ra, hoe kan dat. Niemand die er wat aan doet, behalve Media Markt, want die weet tenminste de CD's en DVD's voor een schappelijke prijs in de rekken te leggen.
Mja, ik heb hier niet echt veel keus, plus dat de MM hier vaak toch wel het goedkoopst is met nieuwe CD's. Soms download ik eerst nummers, en als ik een aantal CD's verzameld heb die ik leuk vind importeer ik er een hele zooi want van een aantal artiesten liggen in Nederland niet eens CD's in de winkel.quote:Op zaterdag 22 september 2007 08:17 schreef Magereheinus het volgende:
[..]
Nou ik vind de mediamarkt af en toe nog veelste duur, als je echt normale CD prijzen wilt, moet je altijd even zoeken naar de kleinere zaakjes in een steegje oid, daar hanteren ze altijd normale prijzen.
Maar jij zal dan ook geen muziekfreak zijn, zoals anderen dat wel zijn. Mensen die het origineel boven die gallige mp3-tjes zetten.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:41 schreef --- het volgende:
Ik denk dat je beter druk kan gaan maken op de kosten van je normale dagenlijkse boodschappen. ook reiskosten van het openbaar vervoer. en/of de kosten van je eigen auto.
Van mij mogen ze de cd's zo duur maken als ze willen, word het te gek dan koop ik het gewoon niet.
mijn muziek cd lijstquote:Op zaterdag 22 september 2007 12:44 schreef kriele het volgende:
[..]
Maar jij zal dan ook geen muziekfreak zijn, zoals anderen dat wel zijn. Mensen die het origineel boven die gallige mp3-tjes zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |