abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53377946
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:42 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ynske geeft al wat tips, maar welk fotobewerkingspakket gebruik je?
photoshop
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:12:43 #277
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53381335
Oké komt ie..

Spinnebeest 1

1. orgineel

=

alleen rechtgetrokken en gecropt

Spinnebeest 2

2. orgineel

=

3. orgineel

=

4. orgineel

=

5. orgineel

=

Foto's gemaakt met Fuji Finepix S5600 (Macro- in Auto-stand)

Nummer 4 vind ik wel jammer dat ie zo donker is. Ik krijg 'm op één of andere manier niet lekker..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53381508
#3 is Je gaat lekker zeg Bij #1 ligt je scherptepunt niet helemaal lekker. Volgende keer even goed kijken waar je focuspunt op ligt. Er is nu nl. gefocussed op het web ipv het achterlichaampje van de spin.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:32:43 #279
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53381767
Ja klopt, ik moest bij eigenlijk bijna alle foto's eerst ergens anders op focussen.
Ik heb dat gedaan op mijn hand (knopje half indrukken) tot ik de fijne handlijntjes scherp zag, dan weer op de spin richten, zorgen dat ik de spin goed scherp had, intussen zorgen dat ik niet ondersteboven van een stapel grindtegels af flikkerde (ik haal soms wel wat rare capriolen uit om een beetje foto te krijgen) en SCHIETEN!
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:46:54 #280
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53382079
P kijk 's... Voor het eerst van de autostand af!

Zoonlief was toch met de LEGO bezig..

A stand en dan F3.2

Dan macro en focussen op de bloemetjes.

Ja ja, ik weet het. Het poppetje is bij de eerste niet helemaal scherp maar dit was even snel een 2-seconden-doe-'s-een-keer-iets-anders-dan-de-autostand-experiment.
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:27:32 #281
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53382915
Zo wat een tipslessen hier in korte tijd zeg! Ik ga snel lezenleren!

Noli, je spinnen zijn top gelukt zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:38:45 #282
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53383143
Ik kan niks met fotoshop, maar dan ook echt niks...

Deze foto vind ik zelf wel goed, ik maak heel veel foto's en zit best vaak te klooien met de juiste positie, zo kan ik voor een foto van een pluim riet wel tien minuten zitten passen en meten en ben ik nog niet tevreden over het resultaat

Het licht onderin de hoek had minder fel moeten zijn en die pluim op de achtergrond

Ik heb geen geweldige camera, kan geen sluitertijden regelen enzo...
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_53383845
JamesBrownie, is die bovenste foto in Turkije genomen? Het zou gewoon té toevallig zijn, maar ik herken het volgens mij

Ik heb ook even zitten klooien met de AV-stand, de kinders waren even aan het spelen:

zaterdag 22 september 2007 @ 17:56:44 #284
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53384946
Hier ook twee kids..
en een schoon opgemaakt bed (iets wat altijd een magische aantrekkingskracht heeft op die twee van mij )

1.
orgineel:

=

2. Geen hele handjes maar wel leuk.
orgineel:

=

3. Hele handjes maar niet zoveel zin meer.
orgineel:

=
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:03:23 #285
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53385109
LadyS, die van Iris is geloof ik goed gefocust/sed(?)
Bij die van Amber lijkt het dat ie op haar haren en dat lila speelgoedje voor haar scherp gesteld is?
Maxi, Midi & Mini
pi_53385152
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:46 schreef Noli. het volgende:
P kijk 's... Voor het eerst van de autostand af!
stap 1 tot het worden van een echte fotograaf
quote:
Zoonlief was toch met de LEGO bezig..

A stand en dan F3.2
[[url=http://photo.ringo.com/234/234245365RL668295017.jpg]afbeelding][/url]

Dan macro en focussen op de bloemetjes.
[[url=http://photo.ringo.com/234/234245369RL409949567.jpg]afbeelding][/url]

Ja ja, ik weet het. Het poppetje is bij de eerste niet helemaal scherp maar dit was even snel een 2-seconden-doe-'s-een-keer-iets-anders-dan-de-autostand-experiment.
Laat wel duidelijk het gedoe in diafragma en scherptediepte zien
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53385161
@JamesBrownie
Je meer stroomt leeg!
Ik ben even zo vrij geweest om je foto recht te zetten.

Houd met photoshop het pipet icoontje lang ingedrukt totdat je de meetlat kunt selecteren.
Trek nu een streep over je horizon.
Ga naar Afbeelding - Canvas roteren - Instelbaar
Photoshop heeft nu zelf de hoek berekend welke hij moet rechtzetten.
Dan alleen de foto nog uitsnijden (dat lukt je wel?) en klaar

zaterdag 22 september 2007 @ 18:08:01 #288
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53385205
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

stap 1 tot het worden van een echte fotograaf
Ik voel me ook heel stoer nu.
Maxi, Midi & Mini
pi_53385221
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:38 schreef JamesBrownie het volgende:

[afbeelding]
Lekker kleurig iig Jammer dat-ie wat schuinig is, maar verder gewoon netjes
quote:
Deze foto vind ik zelf wel goed, ik maak heel veel foto's en zit best vaak te klooien met de juiste positie, zo kan ik voor een foto van een pluim riet wel tien minuten zitten passen en meten en ben ik nog niet tevreden over het resultaat

[afbeelding]

Het licht onderin de hoek had minder fel moeten zijn en die pluim op de achtergrond

Vind het een leuk resultaat. Je gaf zelf al aan wat je probleempuntjes waren en ik ga daar wel in mee Volgende keer even proberen de zon achter je houden of schuin achter je iig.
pi_53385233
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:08 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ik voel me ook heel stoer nu.
Zo hoort het Enneh...je PS-kunsten gaan ook vooruit
pi_53385668
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:03 schreef Noli. het volgende:
LadyS, die van Iris is geloof ik goed gefocust/sed(?)
Bij die van Amber lijkt het dat ie op haar haren en dat lila speelgoedje voor haar scherp gesteld is?
Ja, dat is idd zo... haar gezichtje is niet helemaal scherp
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:10:34 #292
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53388196
Ik weet niet of je dat al doet maar gewoon meerdere foto's maken.
Bewogen of niet goed scherpe foto's kan je altijd nog weggooien. Hoe meer je er maakt hoe meer kans dat er een paar mooi(e), scherpe exemplaren tussen zitten.

Doe ik ook hoor. Als ik zeven van de tien weg moet gooien om drie hele mooie te krijgen, heb ik toch wél drie mooie foto's!
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:22:47 #293
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53388576
Ik heb wat geprobeerd met Picasa bij deze foto, maar ook wat met instellingen gerommeld (200 ISO, geen flits, ingesteld als "bewolkt", diafragma zo ver mogelijk open en vaak geprobeerd de camera vanuit stand te bedienen). Sowieso druk ik nu steeds eerst half, zodat de camera kan scherpstellen, maar toch is ook onderstaande foto niet helemaal scherp.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53389059
Je sluitertijd is iets te lang Sugar. Daarnaast heeft een compactcamera normaal gesproken een vertraging bij het afdrukken (shutterlag). Dus je drukt dan en en de camera heeft zelf nog even nodig om daadwerkelijk te reageren.
pi_53389143
1 x is wel genoeg
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53389144
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:22 schreef Sugar het volgende:
Ik heb wat geprobeerd met Picasa bij deze foto, maar ook wat met instellingen gerommeld (200 ISO, geen flits, ingesteld als "bewolkt", diafragma zo ver mogelijk open en vaak geprobeerd de camera vanuit stand te bedienen). Sowieso druk ik nu steeds eerst half, zodat de camera kan scherpstellen, maar toch is ook onderstaande foto niet helemaal scherp.
[afbeelding]
De autofocus van een camera zoekt contrastpunten om de afstand te bepalen. Bij weinig licht is dat lastiger, moet de cam meer zoeken. Bovendien wordt met je diafragma wijd open het scherptegebied heel klein, en dat is in combinatie met beweeglijke kinderen heel lastig. Heb je net scherptgesteld, is dat kind alweer uit het scherptegebied verdwenen. Als het een troost is, van de foto's die ik binnen van de kinderen maak is de helft onscherp.

Overigens worden je foto's van verkleinen ook ietsje minder scherp, Ik denk dat als je deze afdrukt, hij heel acceptabel scherp is.

Ik vind het trouwens een hele leuke foto . Let wel op de lichte plekken, die zijn nu net op het randje, maak ze niet veel lichter.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53389205
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:38 schreef PdeHoog het volgende:
Je sluitertijd is iets te lang Sugar.
nee, hij is niet bewogen (los van de beweingsonscherpte van de hand). De slab is wel scherp, dus hij is net een stukje uit focus.
Mijn DeviantART gallery
,
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:46:49 #298
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53389288
Sugar, het moment is wel heel sterk!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_53389403
@Noli. : Ik ben onder de indruk van je vooruitgang. Spinnen zijn fraai, en kinderportretjes ook heel goed en prima bewerkt. Ook leuk hoe je een beetje speelt met de schuine stand van de camera bij het eerste portretje. Zie je dat dat een heel leuk speels beeld oplevert?
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53389666
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:38 schreef JamesBrownie het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

'

Bij beide foto's vraag ik me eerlijk gezegd af wat je in beeld hebt willen brengen (dat kan natuurlijk ook aan mij liggen). Ging het je bij de eerste om de omgeving (netjes in beeld gebracht, maar wat doen die meisjes daar dan?) of om de meisjes (waar zijn hun gezichten?). Bij de pluim, ging het je om de pluim zelf of om het effect van het tegenlicht op de pluim? Dat laatste zit er wel in namelijk, maar dan zou je m een stuk krapper uit kunnen snijden om de aandacht daar meer op te richten. Dat kan ook achteraf nog, en is niet zo heel moeilijk.

Als je de tijd hebt, kijk eerst eens rustig naar het beeld en vraag je af wat je voor plaatje wilt gaan maken. Pak dan pas je camera en kijk nog eens. Die twee meisjes hadden ms beter met hun gezicht naar je toegedraaid kunnen zitten. Misschien vind je dat te geposeerd? Dan was het een optie geweest om je camera te richten, te focussen, en ze dan te roepen.
Mijn DeviantART gallery
,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')