photoshopquote:Op vrijdag 21 september 2007 10:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ynske geeft al wat tips, maar welk fotobewerkingspakket gebruik je?
quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:46 schreef Noli. het volgende:
P kijk 's... Voor het eerst van de autostand af!
Laat wel duidelijk het gedoe in diafragma en scherptediepte zienquote:Zoonlief was toch met de LEGO bezig..
A stand en dan F3.2
[[url=http://photo.ringo.com/234/234245365RL668295017.jpg]afbeelding][/url]
Dan macro en focussen op de bloemetjes.
[[url=http://photo.ringo.com/234/234245369RL409949567.jpg]afbeelding][/url]
Ja ja, ik weet het. Het poppetje is bij de eerste niet helemaal scherp maar dit was even snel een 2-seconden-doe-'s-een-keer-iets-anders-dan-de-autostand-experiment.
Ik voel me ook heel stoer nu.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]stap 1 tot het worden van een echte fotograaf
Lekker kleurig iigquote:Op zaterdag 22 september 2007 16:38 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik kan niks met fotoshop, maar dan ook echt niks...
[afbeelding]
Vind het een leuk resultaat. Je gaf zelf al aan wat je probleempuntjes waren en ik ga daar wel in meequote:Deze foto vind ik zelf wel goed, ik maak heel veel foto's en zit best vaak te klooien met de juiste positie, zo kan ik voor een foto van een pluim riet wel tien minuten zitten passen en meten en ben ik nog niet tevreden over het resultaat
[afbeelding]
Het licht onderin de hoek had minder fel moeten zijn en die pluim op de achtergrond![]()
Ik heb geen geweldige camera, kan geen sluitertijden regelen enzo...
quote:
Ja, dat is idd zo... haar gezichtje is niet helemaal scherpquote:Op zaterdag 22 september 2007 18:03 schreef Noli. het volgende:
LadyS, die van Iris is geloof ik goed gefocust/sed(?)
Bij die van Amber lijkt het dat ie op haar haren en dat lila speelgoedje voor haar scherp gesteld is?
De autofocus van een camera zoekt contrastpunten om de afstand te bepalen. Bij weinig licht is dat lastiger, moet de cam meer zoeken. Bovendien wordt met je diafragma wijd open het scherptegebied heel klein, en dat is in combinatie met beweeglijke kinderen heel lastig. Heb je net scherptgesteld, is dat kind alweer uit het scherptegebied verdwenen. Als het een troost is, van de foto's die ik binnen van de kinderen maak is de helft onscherp.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:22 schreef Sugar het volgende:
Ik heb wat geprobeerd met Picasa bij deze foto, maar ook wat met instellingen gerommeld (200 ISO, geen flits, ingesteld als "bewolkt", diafragma zo ver mogelijk open en vaak geprobeerd de camera vanuit stand te bedienen). Sowieso druk ik nu steeds eerst half, zodat de camera kan scherpstellen, maar toch is ook onderstaande foto niet helemaal scherp.![]()
[afbeelding]
nee, hij is niet bewogen (los van de beweingsonscherpte van de hand). De slab is wel scherp, dus hij is net een stukje uit focus.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:38 schreef PdeHoog het volgende:
Je sluitertijd is iets te lang Sugar.
'quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:38 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik kan niks met fotoshop, maar dan ook echt niks...
[afbeelding]
Deze foto vind ik zelf wel goed, ik maak heel veel foto's en zit best vaak te klooien met de juiste positie, zo kan ik voor een foto van een pluim riet wel tien minuten zitten passen en meten en ben ik nog niet tevreden over het resultaat
[afbeelding]
Het licht onderin de hoek had minder fel moeten zijn en die pluim op de achtergrond![]()
Ik heb geen geweldige camera, kan geen sluitertijden regelen enzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |