zo Nederlands als maar kanquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:42 schreef Bdijk het volgende:
Moet je maar niet als allochtoon de mediamarkt ingaan...
Misschien stond je gulp open.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:44 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik liep laatst in de MM Utrecht met een schoudertas (kwam uit school). Loopt er zo'n beveiligingspipo naar mij toe, zit al heel vreemd naar die tas te staren en toen die langs me was gelopen ging die me nog nakijken ook
Heb daar twee maanden geleden voor 1000 euro een plasma gekocht, niet dat hij dat weet maar goed. Je wordt bij voorbaat al als verdachte behandeld door die pipo's.
Laat dat nou net precies hetgene zijn wat een echte dief ook zou zeggenquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:45 schreef FredvZ het volgende:
Heb bij dat soort gevallen altijd de neiging om nee te zeggen en net iets te hard te vragen waarom hij een betalende klant van diefstal verdenkt.
Nee, écht? Zou dat zijn werk niet zijn dan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:44 schreef ThaMadEd het volgende:
Je wordt bij voorbaat al als verdachte behandeld door die pipo's.
Nee, want als hij mij verdacht vindt omdat ik met een tas rondloop en hij naar die tas zit te loeren en achter mijn rug om ook doet hij zijn werk niet goed. Zoals ik al zei: er moet een gegronde reden zijn om iemand verdacht te vinden.quote:Nee, écht? Zou dat zijn werk niet zijn dan?
Omdat jij misschien geen betalende klant bent. Of een betalende klant die toch wat gepikt heeft. Snap het nouquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:45 schreef FredvZ het volgende:
Heb bij dat soort gevallen altijd de neiging om nee te zeggen en net iets te hard te vragen waarom hij een betalende klant van diefstal verdenkt.
In jouw fantasiewereld lopen boeven zeker ook met een streepjesshirt en een lapje voor de ogen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:47 schreef ThaMadEd het volgende:
maar er moet wel een reden zijn om iemand als verdacht te bestempelen (hele tijd heel schichtig rondkijken, heen en weer lopen).
Goede klantenbehandeling dan, als je bij voorbaat er al vanuit gaat dat iemand wat heeft gepikt zonder gegronde reden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Omdat jij misschien geen betalende klant bent. Of een betalende klant die toch wat gepikt heeft. Snap het nou
In jouw fantasiewereld zijn politie en beveiliging zeker altijd je beste vriendquote:In jouw fantasiewereld lopen boeven zeker ook met een streepjesshirt en een lapje voor de ogen?
Misschien omdat er veel wordt gestoeln?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:49 schreef Vassili_Z het volgende:
MM is achterdochtig tegen iedereen. Zelfs tegen hun trouwste personeel.
Ik heb er gewerkt. MM kan beter op hun personeelsadvertenties zetten: moet symphatie hebben met de Gestapo.
Nee, je draait het om.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:49 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Goede klantenbehandeling dan, als je bij voorbaat er al vanuit gaat dat iemand wat heeft gepikt zonder gegronde reden.
Tuurlijk niet. Als je niets gedaan hebt is het GEEN goede klantenbehandeling om iemand als verdachte te kenmerken. Innocent until proven guilty toch?quote:
Dat vraag ik me af?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef Kreator het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je nee zegt? Technisch gezien ben je ná het betalen eigenlijk de winkel al uit en kan zo'n pet je in feit geen ruk maken.
"Als jij niets hebt gedaan"quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:51 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als je niets gedaan hebt is het GEEN goede klantenbehandeling om iemand als verdachte te kenmerken. Innocent until proven guilty toch?
Zo doe ik altijd als ik aan het winkelen ben.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:47 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik snap dat diefstal een plaag is voor dat soort toko's, maar er moet wel een reden zijn om iemand als verdacht te bestempelen (hele tijd heel schichtig rondkijken, heen en weer lopen). En dan nog hebben ze het recht niet om ook maar iets te doen bij jou.
[..]
Natuurlijk nietquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:49 schreef ThaMadEd het volgende:
In jouw fantasiewereld zijn politie en beveiliging zeker altijd je beste vriend?
Hatsa! Daar hebben we het al: een onervaren dief. Maar er lopen zat ERVAREN dieven rond. En die kunnen er gewoon uitzien als een omatje hoor.quote:Een winkeldief die niet ervaren is
alsof hen dat kan schelen? ze weten ook dat 95% van hun klanten daar enkel gaat omdat het echt goedkoop is, en hoe ze ook behandeld worden en hoe hard ze ook klagen, de volgende keer dat ze iets nodig hebben en het is in de MM 10¤ goedkoper zullen ze toch weer terugkeren, omdat die 10¤ voordeel blijkbaar opweegt tegen de manier van behandelen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:51 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Als je niets gedaan hebt is het GEEN goede klantenbehandeling om iemand als verdachte te kenmerken. Innocent until proven guilty toch?
blijf jij dan maar even drie kwartier wachten in een kantoortje tot de politie erbij is, als je echt niets nuttigs met je tijd te doen hebt doe je dat misschien, anders open je gewoon je tas even. Zo'n drukdoenerij om niets....quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Laat ze de politie er maar bij halen als ze in je tas willen kijken
Ja, want het is compleet onmogelijk om een MM zakje mee te nemen van huis en dat eenmaal binnen vol te ladenquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:51 schreef Simmertje het volgende:
Het was trouwens pas het plastic tasje dat ik bij de kassa heb gepakt. zou ik iets gejat moeten hebben dan zou het in mijn broekzak zitten of onder mijn trui
Nee, zo'n beveiligingsmedewerker heeft niet meer of minder rechten dan jij en ik. ze kunnen het vriendelijk vragen, en jij kan zonder consequenties nee zeggen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:02 schreef Athmozz het volgende:
[..]
blijf jij dan maar even drie kwartier wachten in een kantoortje tot de politie erbij is, als je echt niets nuttigs met je tijd te doen hebt doe je dat misschien, anders open je gewoon je tas even. Zo'n drukdoenerij om niets....
Is goed, ondertussen krijg je een rode kop en zitten alle voorbijganger jou uit te lachen. Maar ja, wel je principes verdedigt hequote:Op dinsdag 18 september 2007 16:33 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Nee, zo'n beveiligingsmedewerker heeft niet meer of minder rechten dan jij en ik. ze kunnen het vriendelijk vragen, en jij kan zonder consequenties nee zeggen.
Jij hoeft ook niet naar een kantoortje te gaan om op de politie te wachten. Men kan alleen maar een burger-aanhouding uitvoeren wanneer men op heterdaad wordt betrapt/men gezien heeft dat je iets hebt gepakt en dan niet afgerekend.
Wanneer men je daar toch houd is het wederechtelijke vrijheidsberoving, en zou ik de politie daar toch even van op de hoogte stellen.
Zoals aangegeven kun je gewoon nee zeggen en doorlopenquote:Op dinsdag 18 september 2007 16:35 schreef LENUS het volgende:
[..]
Is goed, ondertussen krijg je een rode kop en zitten alle voorbijganger jou uit te lachen. Maar ja, wel je principes verdedigt he![]()
Ik denk dat dat net het omdraaien is waar ivelen zo geirriteerd van raken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
"Als jij niets hebt gedaan"
Dat kan de beveiliging niet ruiken.
Je bent inderdaad innocent until proven.
Hoe "proven" ze dat? Door in je tas te kijken. Als je dus niets gepikt hebt is er niets mis mee.
Ze mogen tot op zeker hoogte maatregelen nemen om hun eigen spullen te bewaken. Dit lijkt me redelijk.
Een securitydude ziet iedereen toch als potentieel schuldige?
bij mij zeuren ze eigenlijk nooit om mijn tas.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:36 schreef Simmertje het volgende:
Nee, had nog netjes mijn tas opgeborgen in een kluisje omdat ze daar normaal altijd over gaan zeiken
Dus je kunt gewoon spullen in je tas stoppen en doorlopen,quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:43 schreef Duur het volgende:
[..]
Ik denk dat dat net het omdraaien is waar ivelen zo geirriteerd van raken.
Iemand is onschuldig totdat bewezen is dat ie iets fout gedaan is.
Dat je moet gaan bewijzen dat je niets gedaan hebt door in tassen te laten kijken is ongekeerde bewijslast en in nederland alleen in specifieke gevallen toe gestaan, maar zeker niet voor een winkel en een beveiligingsdienst.
Je mag nee zeggen en doorlopen... waarschijnlijk zal die je proberen tegen te houden dan, maar dat mag hij ook niet, tenzij hij bewijs heeft dat je bijv. gestolen hebt. heeft die dat niet dan is het vrijheidsberoving en zit hij goed fout.
Als je ze iets in je tas hebben zie stoppen hebben ze bewijsquote:Op dinsdag 18 september 2007 16:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus je kunt gewoon spullen in je tas stoppen en doorlopen,
volgens jou kunnen ze tenslotte niet bewijzen dat je iets hebt gestolen.
(Daarvoor zal toch je tas open moeten, en dat mag niet want ze hebben geen bewijs, en om bewijs te hebben moet je tas open, maar dat mag niet want... ad infinitum)
Aha, dus die kerel hoeft alleen maar gewoon elke keer te zeggen dat ie dat gezien heeft.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Als je ze iets in je tas hebben zie stoppen hebben ze bewijs
Dus kan die dikke bewaker jou tegen de grond werken, omdat hij een vermoeden heeft. En jij verzet je tegen een bugerarrest, dus mag hij gepast geweld gebruiken om jou te stoppen. Daarnaast vraag ik me af of zo'n vmbo'er wel op de hoogte is van de regelgeving.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:40 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Zoals aangegeven kun je gewoon nee zeggen en doorlopen
Nope geen eindeloze lus...quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus je kunt gewoon spullen in je tas stoppen en doorlopen,
volgens jou kunnen ze tenslotte niet bewijzen dat je iets hebt gestolen.
(Daarvoor zal toch je tas open moeten, en dat mag niet want ze hebben geen bewijs, en om bewijs te hebben moet je tas open, maar dat mag niet want... ad infinitum)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |