abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53266389
Koop ik twee dvd's in de mediamarkt, reken netjes af. Komt er opeens zo'n pauper bewaker op mij af om te vragen of hij even mijn bonnetje mocht bekijken en of het allemaal wel klopte met wat het in tasje zit. Wtf echt, kom daar al 6 jaar, heb al duizenden euro's uitgegeven en dan zo doen.
pi_53266406
kan die gast niet weten, hij doet gewoon zijn job. Als je niets gepikt hebt maakt dat ook niet uit, voor dat minuutje dat hij even wil kijken...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53266472
zie je er toevallig verdacht uit
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_53266505
Nee, had nog netjes mijn tas opgeborgen in een kluisje omdat ze daar normaal altijd over gaan zeiken
pi_53266511
Heb je je vanochtend fatsoenlijk aangekleed en je haren gedaan?
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:36:43 #6
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53266512
Die negert dacht dat je een McChicken in je tasje had
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53266597
Ja, steekproeven noemen ze dat. De mensen die er het betrouwbaarst bijlopen zijn meestal het verdachtst. Er wordt jaarlijks voor 10.000en euros gestolen in dat soort zaken, dus het verbaast me ook niet.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:41:15 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53266659
Moet je maar niet als allochtoon de mediamarkt ingaan...
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_53266691
Ik liep laatst in de MM Utrecht met een schoudertas (kwam uit school). Loopt er zo'n beveiligingspipo naar mij toe, zit al heel vreemd naar die tas te staren en toen die langs me was gelopen ging die me nog nakijken ook

Heb daar twee maanden geleden voor 1000 euro een plasma gekocht, niet dat hij dat weet maar goed. Je wordt bij voorbaat al als verdachte behandeld door die pipo's.
pi_53266696
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:42 schreef Bdijk het volgende:
Moet je maar niet als allochtoon de mediamarkt ingaan...
zo Nederlands als maar kan mja ik hou het er maar op dat ik verdacht over kwam dan ofzo haha.
pi_53266702
Ik kan me er ook aan ergeren hoor, dat ik bij de Mediamarkt eruit gepikt word om mijn tas te controleren. Terwijl er dan echt 50 gezinnetjes met kinderwagens met 10 boodschappentassen eraan mogen doorlopen :x.
Ik snap ook dat die mensen hun werk doen maar eruit gepikt worden voelt wel als een belediging, ben ik het mee eens.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:44:56 #13
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53266708
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:44 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik liep laatst in de MM Utrecht met een schoudertas (kwam uit school). Loopt er zo'n beveiligingspipo naar mij toe, zit al heel vreemd naar die tas te staren en toen die langs me was gelopen ging die me nog nakijken ook

Heb daar twee maanden geleden voor 1000 euro een plasma gekocht, niet dat hij dat weet maar goed. Je wordt bij voorbaat al als verdachte behandeld door die pipo's.
Misschien stond je gulp open.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:45:21 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53266713
Heb bij dat soort gevallen altijd de neiging om nee te zeggen en net iets te hard te vragen waarom hij een betalende klant van diefstal verdenkt.
So we just called him Fred
pi_53266727
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:45 schreef FredvZ het volgende:
Heb bij dat soort gevallen altijd de neiging om nee te zeggen en net iets te hard te vragen waarom hij een betalende klant van diefstal verdenkt.
Laat dat nou net precies hetgene zijn wat een echte dief ook zou zeggen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:47:00 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53266750
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:44 schreef ThaMadEd het volgende:
Je wordt bij voorbaat al als verdachte behandeld door die pipo's.
Nee, écht? Zou dat zijn werk niet zijn dan?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53266758
Ik snap dat diefstal een plaag is voor dat soort toko's, maar er moet wel een reden zijn om iemand als verdacht te bestempelen (hele tijd heel schichtig rondkijken, heen en weer lopen). En dan nog hebben ze het recht niet om ook maar iets te doen bij jou.
quote:
Nee, écht? Zou dat zijn werk niet zijn dan?
Nee, want als hij mij verdacht vindt omdat ik met een tas rondloop en hij naar die tas zit te loeren en achter mijn rug om ook doet hij zijn werk niet goed. Zoals ik al zei: er moet een gegronde reden zijn om iemand verdacht te vinden.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:47:40 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53266761
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:45 schreef FredvZ het volgende:
Omdat jij misschien geen betalende klant bent. Of een betalende klant die toch wat gepikt heeft. Snap het nou
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:48:32 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53266784
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:47 schreef ThaMadEd het volgende:
maar er moet wel een reden zijn om iemand als verdacht te bestempelen (hele tijd heel schichtig rondkijken, heen en weer lopen).
In jouw fantasiewereld lopen boeven zeker ook met een streepjesshirt en een lapje voor de ogen?

dinsdag 18 september 2007 @ 11:49:06 #20
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_53266795
MM is achterdochtig tegen iedereen. Zelfs tegen hun trouwste personeel.
Ik heb er gewerkt. MM kan beter op hun personeelsadvertenties zetten: moet symphatie hebben met de Gestapo.
Era Vulgaris
pi_53266801
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:47 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Omdat jij misschien geen betalende klant bent. Of een betalende klant die toch wat gepikt heeft. Snap het nou
Goede klantenbehandeling dan, als je bij voorbaat er al vanuit gaat dat iemand wat heeft gepikt zonder gegronde reden.
quote:
In jouw fantasiewereld lopen boeven zeker ook met een streepjesshirt en een lapje voor de ogen?
In jouw fantasiewereld zijn politie en beveiliging zeker altijd je beste vriend ? Een winkeldief die niet ervaren is geeft onbewust door zijn lichaamstaal echt wel wat signalen af. Maar dan nog moet een beveiliger iets concreets hebben om moeilijk te doen.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:49:57 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53266823
Laat ze de politie er maar bij halen als ze in je tas willen kijken
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 september 2007 @ 11:50:37 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53266848
Wat gebeurt er eigenlijk als je nee zegt? Technisch gezien ben je ná het betalen eigenlijk de winkel al uit en kan zo'n pet je in feit geen ruk maken.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:50:38 #24
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53266849
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:49 schreef Vassili_Z het volgende:
MM is achterdochtig tegen iedereen. Zelfs tegen hun trouwste personeel.
Ik heb er gewerkt. MM kan beter op hun personeelsadvertenties zetten: moet symphatie hebben met de Gestapo.
Misschien omdat er veel wordt gestoeln?
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:50:43 #25
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53266852
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:49 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Goede klantenbehandeling dan, als je bij voorbaat er al vanuit gaat dat iemand wat heeft gepikt zonder gegronde reden.
Nee, je draait het om.
pi_53266881
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, je draait het om.
Tuurlijk niet. Als je niets gedaan hebt is het GEEN goede klantenbehandeling om iemand als verdachte te kenmerken. Innocent until proven guilty toch?
pi_53266883
Het was trouwens pas het plastic tasje dat ik bij de kassa heb gepakt. zou ik iets gejat moeten hebben dan zou het in mijn broekzak zitten of onder mijn trui
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:52:44 #28
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53266907
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:50 schreef Kreator het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je nee zegt? Technisch gezien ben je ná het betalen eigenlijk de winkel al uit en kan zo'n pet je in feit geen ruk maken.
Dat vraag ik me af?

Een soortgelijk gevalletje is het NS Station. Als je gewoon in de stationshal loopt moet je eigenlijk al een geldig kaartje hebben(hangen overal bordjes). Dus technisch gezien ben je op hun gebouw, in hun gebouw.

Zou dat voor de MM ook niet gelden? Want je moet vaak nog langs de beveiliging en de roltrappen e.d.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:54:43 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53266951
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:51 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Als je niets gedaan hebt is het GEEN goede klantenbehandeling om iemand als verdachte te kenmerken. Innocent until proven guilty toch?
"Als jij niets hebt gedaan"
Dat kan de beveiliging niet ruiken.

Je bent inderdaad innocent until proven.
Hoe "proven" ze dat? Door in je tas te kijken. Als je dus niets gepikt hebt is er niets mis mee.
Ze mogen tot op zeker hoogte maatregelen nemen om hun eigen spullen te bewaken. Dit lijkt me redelijk.

Een securitydude ziet iedereen toch als potentieel schuldige?
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:55:35 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53266969
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:47 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik snap dat diefstal een plaag is voor dat soort toko's, maar er moet wel een reden zijn om iemand als verdacht te bestempelen (hele tijd heel schichtig rondkijken, heen en weer lopen). En dan nog hebben ze het recht niet om ook maar iets te doen bij jou.
[..]
Zo doe ik altijd als ik aan het winkelen ben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:55:57 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53266977
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:49 schreef ThaMadEd het volgende:

In jouw fantasiewereld zijn politie en beveiliging zeker altijd je beste vriend ?
Natuurlijk niet
quote:
Een winkeldief die niet ervaren is
Hatsa! Daar hebben we het al: een onervaren dief. Maar er lopen zat ERVAREN dieven rond. En die kunnen er gewoon uitzien als een omatje hoor.

-edit- een SPREEKWOORDELIJK omatje. Anders word ik weer opgehangen door de neuzelpolitie
pi_53267043
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:51 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

alsof hen dat kan schelen? ze weten ook dat 95% van hun klanten daar enkel gaat omdat het echt goedkoop is, en hoe ze ook behandeld worden en hoe hard ze ook klagen, de volgende keer dat ze iets nodig hebben en het is in de MM 10¤ goedkoper zullen ze toch weer terugkeren, omdat die 10¤ voordeel blijkbaar opweegt tegen de manier van behandelen.

Wil je door je winkelier herkend worden & geen controle van je tas hebben, ga dan naar een kleinere zelfstandige, betaal wat meer, maar krijg dan ook de service mee.
pi_53267116
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Laat ze de politie er maar bij halen als ze in je tas willen kijken
blijf jij dan maar even drie kwartier wachten in een kantoortje tot de politie erbij is, als je echt niets nuttigs met je tijd te doen hebt doe je dat misschien, anders open je gewoon je tas even. Zo'n drukdoenerij om niets....
pi_53267336
heb ik ook s gehad en ik vroeg gewoon: wat krijg ik als ik NIKS heb gestolen?
lange stilte daarna maar hij wou toch nog ff kijken heb ook niks gekregen voor t niet stelen
pi_53270168
Mediamarkt koop ik toch al niks bij.
Mediamarkt is opgebouwd door moffen met geld/goud wat ze van de Joden hebben gejat.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:14:23 #36
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53270283
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:51 schreef Simmertje het volgende:
Het was trouwens pas het plastic tasje dat ik bij de kassa heb gepakt. zou ik iets gejat moeten hebben dan zou het in mijn broekzak zitten of onder mijn trui
Ja, want het is compleet onmogelijk om een MM zakje mee te nemen van huis en dat eenmaal binnen vol te laden
zzz
pi_53272534
Ze controleren iedereen hoor. nu ben jij toevallig een keertje aan de beurt.
  dinsdag 18 september 2007 @ 15:58:56 #38
31101 _Led_
pi_53272632
"Pardon meneer, bent u een dief ?
Ja..?
Zouden we dan even in uw tas mogen kijken ?"

zzz
pi_53272752
Dit had ik ook een toen ik een 20" breedbeeld monitor kocht. Die gast was volgens mij echt in de veronderstelling dat ik doe monitor had gejat.

Ja, ik loop naar binnen, pak een doos van een paar vierkante meter en loop weer naar buiten zonder te dokken.
Dream on.
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:33:41 #40
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_53273376
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:02 schreef Athmozz het volgende:

[..]

blijf jij dan maar even drie kwartier wachten in een kantoortje tot de politie erbij is, als je echt niets nuttigs met je tijd te doen hebt doe je dat misschien, anders open je gewoon je tas even. Zo'n drukdoenerij om niets....
Nee, zo'n beveiligingsmedewerker heeft niet meer of minder rechten dan jij en ik. ze kunnen het vriendelijk vragen, en jij kan zonder consequenties nee zeggen.

Jij hoeft ook niet naar een kantoortje te gaan om op de politie te wachten. Men kan alleen maar een burger-aanhouding uitvoeren wanneer men op heterdaad wordt betrapt/men gezien heeft dat je iets hebt gepakt en dan niet afgerekend.

Wanneer men je daar toch houd is het wederechtelijke vrijheidsberoving, en zou ik de politie daar toch even van op de hoogte stellen.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:35:52 #41
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53273426
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:33 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Nee, zo'n beveiligingsmedewerker heeft niet meer of minder rechten dan jij en ik. ze kunnen het vriendelijk vragen, en jij kan zonder consequenties nee zeggen.

Jij hoeft ook niet naar een kantoortje te gaan om op de politie te wachten. Men kan alleen maar een burger-aanhouding uitvoeren wanneer men op heterdaad wordt betrapt/men gezien heeft dat je iets hebt gepakt en dan niet afgerekend.

Wanneer men je daar toch houd is het wederechtelijke vrijheidsberoving, en zou ik de politie daar toch even van op de hoogte stellen.
Is goed, ondertussen krijg je een rode kop en zitten alle voorbijganger jou uit te lachen. Maar ja, wel je principes verdedigt he
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:40:39 #42
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_53273538
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:35 schreef LENUS het volgende:

[..]

Is goed, ondertussen krijg je een rode kop en zitten alle voorbijganger jou uit te lachen. Maar ja, wel je principes verdedigt he
Zoals aangegeven kun je gewoon nee zeggen en doorlopen
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_53273609
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

"Als jij niets hebt gedaan"
Dat kan de beveiliging niet ruiken.

Je bent inderdaad innocent until proven.
Hoe "proven" ze dat? Door in je tas te kijken. Als je dus niets gepikt hebt is er niets mis mee.
Ze mogen tot op zeker hoogte maatregelen nemen om hun eigen spullen te bewaken. Dit lijkt me redelijk.

Een securitydude ziet iedereen toch als potentieel schuldige?
Ik denk dat dat net het omdraaien is waar ivelen zo geirriteerd van raken.

Iemand is onschuldig totdat bewezen is dat ie iets fout gedaan is.
Dat je moet gaan bewijzen dat je niets gedaan hebt door in tassen te laten kijken is ongekeerde bewijslast en in nederland alleen in specifieke gevallen toe gestaan, maar zeker niet voor een winkel en een beveiligingsdienst.
Je mag nee zeggen en doorlopen... waarschijnlijk zal die je proberen tegen te houden dan, maar dat mag hij ook niet, tenzij hij bewijs heeft dat je bijv. gestolen hebt. heeft die dat niet dan is het vrijheidsberoving en zit hij goed fout.

En wie ze selecteren voor hun spelletje ter controle is mij altijd een raadsel... of je bent verdacht te netjes gekleed, of te gewoontjes, of te alternatief, of je kijkt teveel naar dingen, of je hebt een te bolle jas, grote zakken enz...
pi_53273647
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:36 schreef Simmertje het volgende:
Nee, had nog netjes mijn tas opgeborgen in een kluisje omdat ze daar normaal altijd over gaan zeiken
bij mij zeuren ze eigenlijk nooit om mijn tas.
"Zebraman... Kickpost!"
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 september 2007 @ 16:46:44 #45
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_53273671
Ik ga het de volgende keer eens proberen, mocht ik verzocht worden mijn tas te laten checken. Maar volgens mij staat hier maar zelden zo'n knakker.
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:48:31 #46
31101 _Led_
pi_53273710
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:43 schreef Duur het volgende:

[..]

Ik denk dat dat net het omdraaien is waar ivelen zo geirriteerd van raken.

Iemand is onschuldig totdat bewezen is dat ie iets fout gedaan is.
Dat je moet gaan bewijzen dat je niets gedaan hebt door in tassen te laten kijken is ongekeerde bewijslast en in nederland alleen in specifieke gevallen toe gestaan, maar zeker niet voor een winkel en een beveiligingsdienst.
Je mag nee zeggen en doorlopen... waarschijnlijk zal die je proberen tegen te houden dan, maar dat mag hij ook niet, tenzij hij bewijs heeft dat je bijv. gestolen hebt. heeft die dat niet dan is het vrijheidsberoving en zit hij goed fout.
Dus je kunt gewoon spullen in je tas stoppen en doorlopen,
volgens jou kunnen ze tenslotte niet bewijzen dat je iets hebt gestolen.
(Daarvoor zal toch je tas open moeten, en dat mag niet want ze hebben geen bewijs, en om bewijs te hebben moet je tas open, maar dat mag niet want... ad infinitum)
zzz
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:51:15 #47
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53273778
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

(Daarvoor zal toch je tas open moeten, en dat mag niet want ze hebben geen bewijs, en om bewijs te hebben moet je tas open, maar dat mag niet want... ad infinitum)
Als je ze iets in je tas hebben zie stoppen hebben ze bewijs
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:52:54 #48
31101 _Led_
pi_53273816
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Als je ze iets in je tas hebben zie stoppen hebben ze bewijs
Aha, dus die kerel hoeft alleen maar gewoon elke keer te zeggen dat ie dat gezien heeft.
Als ie dan je tas bekeken heeft zegt ie "sorry, ik heb me vergist ! ".
zzz
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:53:19 #49
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53273829
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:40 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Zoals aangegeven kun je gewoon nee zeggen en doorlopen
Dus kan die dikke bewaker jou tegen de grond werken, omdat hij een vermoeden heeft. En jij verzet je tegen een bugerarrest, dus mag hij gepast geweld gebruiken om jou te stoppen. Daarnaast vraag ik me af of zo'n vmbo'er wel op de hoogte is van de regelgeving.
pi_53273853
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:48 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nope geen eindeloze lus...
ze hadden gewoon in de winkel beter moeten opletten....

Maar ook vaak als ze vermoeden dat ze een stel potentiele "leners" binnen hebben dat ze dan opeens "aktief" tassen gaan controleren.... ter afschrikking, en voor onervaren dieven werkt dat vaak.

´t is een gewoonte dat het mag...
Maar net als het bordje "de directie stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing en/of diefstal" boven die kluisjes (en daar word vaak genoeg uit gejat, ook door/met hulp van bewakingspersoneel) totaal niets betekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')