Ik las het op 22 oktober, precies een jaar nadat mijn beste vriendin zelfmoord pleegde dus dat blijft je ook wel bij ja.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:24 schreef ipanema22 het volgende:
Ik kan mij 21 oktober 2003 nog goed herinneren. Niet direct vanwege Elliott, maar omdat ik toen een relatie kreeg met mijn (ex-)vriendin. Een dag later las ik dat Elliott er niet meer was
quote:
Nog revelaties over zijn jeugd, of aparte ervaringen die je niet wist?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:11 schreef -Dries- het volgende:
Ik heb laatst de biografie van Smith gelezen, geschreven door Benjamin Nugent. Behoorlijk interessant!
Ik vond het meteen al een topnummer. Eigenlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:43 schreef Lamon het volgende:
Dus...... SCHOP!!!
En ik ben tegen alle verwachting in "A distorted reality is now a necessity to be free" de afgelopen weken meer gaan waarderen, terwijl ik er aanvankelijk weinig aan vond.
Jep, komen wel allemaal langs in het boek.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:28 schreef Lamon het volgende:
[..]
Nog revelaties over zijn jeugd, of aparte ervaringen die je niet wist?
Precies 6 jaar geleden...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:16 schreef Jimmy67 het volgende:
Inmiddels al weer 6 jaar geleden, ongelovelijk! R.I.P. Elliott.
Wow. Lucky you.quote:Op woensdag 25 mei 2011 06:38 schreef eefje801 het volgende:
Weer eens een schopje. Heb het geluk gehad hem op Lowlands te zien en sindsdien groot fan. Vond laatst het interview op Lowlands met een nummer erbij op youtube en zo'n maf idee dat ik daar tussen stond, in die ieniemienie Higher Ground tent, helemaal achteraan, was bomvol.
Lijstje nummers (al kan ik eigenlijk niet kiezen):
1.Between the bars
2.Angeles
3.In the lost and Found
4.Pitseleh
5.Everything means nothing to me
6.Alameda
7.Say Yes
8.Everything's Okay
9.I didn't understand
10.Somebody that I used to know
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:18 schreef Norrage het volgende:
![]()
Een van de beste moderne jazz artiesten, samen met ElliottPrachtig filmdocument!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al vind ik die cover van Jealous Guy misschien nog wel het mooiste van dit filmpje. Dat nummer lijkt voor Smith gemaakt te zijn, zeg.
(en we wisten natuurlijk al dat hij Big Star fantastisch kan coveren)
Ja muzikaal dan vooral. Als er meer piano en meer elektrische elementen inzitten vind ik het veel luchtiger dan dat akoestische emotionele getokkel. Maar echt naar de teksten heb ik nog niet geluisterd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:23 schreef methodmich het volgende:
Luchtig? Muzikaal dan toch zeker, maar qua teksten vind ik met name Figure 8 verre van luchtig... En op From A Basement On The Hill staan tekstueel gezien ook enkele van de donkerste songs uit zijn hele oeuvre. Dan vind ik XO toch een stuk luchtiger.
Dat nummer zeker. Overigens vind ik het op XO nog meevallen trouwens, daar zijn de teksten veel minder donker dan op de andere platen. Waarvan vooral de titelloze tweede natuurlijk een desolate junkieplaat is. Veel donkerder dan dat album krijg je ze niet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 03:51 schreef GeorgKacher het volgende:
Lees eens de tekst van kings crossing en de muziek die eronder zit, zeer depressief allemaal. Je hoort gewoon terugkomen in zijn muziek dat hij een eenzaam kutleven had. Op alle platen komt dat terug.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |