zechtquote:Op dinsdag 18 september 2007 01:17 schreef Under_Score het volgende:
ik vond het ook geweldig om te horen dat bij de DVD release van sledge hammer ze de gehele lach track ( canned laughter ) we gehaald hebben. waardoor de serie eindelijk echt is zoals het bedoeld was. het kijkt ook veel prettiger.
ik vind de "this comedy was recorded in front of a live studio audience" ook zo`n giller. alsof het publiek zit te wachten op 30 takes van wil smith die "wel, that was fun" zecht ofzo
Second that.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Of een lachband starten op momenten (of hele series) waarbij totaal niets grappigs gebeurt.
"Friends" is zo'n serie.
Scrubs, The Office, veel Engelse series... Er zijn er gelukkig nog genoeg zonder ingeblikt gelach...quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Friends is wel gaaf, maar de lachband kan soms irritant zijn.
Echt zo'n beetje alle series gebruiken het. De enige comedy zonder lachband die ik ken is My name is Earl.
Nu moet je gaan oppassen he vrindquote:Op dinsdag 18 september 2007 01:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Of een lachband starten op momenten (of hele series) waarbij totaal niets grappigs gebeurt.
"Friends" is zo'n serie.
Dat is ook niet zo gek, daar worden mensen betaald om te komen kijken.quote:
The Mighty Booshquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:06 schreef Morpheus2002 het volgende:
Lachbanden zijn ok. Zonder lachband is een comedy echt niet om aan te zien / horen.
Daar hadden ze dan iig wat meer variatie in de bandjesquote:Op dinsdag 18 september 2007 08:00 schreef ELdudeness het volgende:
El Bundy heeft ook een lachband toch?
Maar dat is meestal wel terrecht.
Dat waren toch geen bandjes? Je ziet in die serie ook heel vaak dat de acteurs moeten wachten totdat dat overdreven gejuig van het publiek eindelijk es afgelopen is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:51 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Daar hadden ze dan iig wat meer variatie in de bandjes
bandje 1: iets 'komisch' -> gelach
bandje 2: al bundy komt binnen -> mannelijk gejoel
bandje 3: kelly komt binnen -> gefluit
bandje 4: al bundy verteld over touchdowns -> amerikaans ge-'yeah'
etc.
ja daarom legde ik ook de nadruk op dán (tenminste, probeerde ik)quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:03 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat waren toch geen bandjes? Je ziet in die serie ook heel vaak dat de acteurs moeten wachten totdat dat overdreven gejuig van het publiek eindelijk es afgelopen is.
Ik zie in je post geen nadruk op dan eigenlijk, maar goed ik begrijp hetquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:14 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
ja daarom legde ik ook de nadruk op dán (tenminste, probeerde ik)
Die serie blijft trouwens wel hip
Vooral als je daar en dan per ongeluk omdraaitquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:35 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik zie in je post geen nadruk op dan eigenlijk, maar goed ik begrijp het
Scrubs toch niet. Ben echt blij dat die geen lachband heeft.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:40 schreef Vuile het volgende:
Scrubs.
Uuoooeeeeeeeeee, amerika, bashen, must be... anti- US.....quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:36 schreef ChillyWilly het volgende:
De gemiddelde Amerikaan is te dom om zelf te bepalen wanneer iets leuk is...
Oppassen vond plaats voor een live publiek met mensen die ook echt lachten om de grappen. Dat is eigenlijk nog een stuk triester...quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uuoooeeeeeeeeee, amerika, bashen, must be... anti- US.....
Alsof er in Nederland geen lachbanden onderzitten, simpelton...
Nee, daar word je gepushed om te lachen door van die kneuzerige stewardsquote:Op dinsdag 18 september 2007 00:47 schreef Ego8 het volgende:
Klopt.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:24 schreef Pek het volgende:
That 70's show dan. Niet eens een glimlach waardig maar dat bandje maakt overuren![]()
Dat overdreven gedoe als er weer iemand binnen kwamquote:Op dinsdag 18 september 2007 12:51 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Daar hadden ze dan iig wat meer variatie in de bandjes
bandje 1: iets 'komisch' -> gelach
bandje 2: al bundy komt binnen -> mannelijk gejoel
bandje 3: kelly komt binnen -> gefluit
bandje 4: al bundy verteld over touchdowns -> amerikaans ge-'yeah'
etc.
...maar niet grappigquote:
Jíj.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:33 schreef STORMSEEKER het volgende:
*lap tekst*
Maar weet iemand wat de dieperliggende reden is voor dit walgelijke fenomeen?
Om mij te pesten bedoel je?quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:39 schreef Poekel het volgende:
Jíj.
So true, so true.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Die serie is Tof
Fez![]()
Donna![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uuoooeeeeeeeeee, amerika, bashen, must be... anti- US.....
Alsof er in Nederland geen lachbanden onderzitten, simpelton...
quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:36 schreef ChillyWilly het volgende:
De gemiddelde Amerikaan is te dom om zelf te bepalen wanneer iets leuk is...
Zó irritant idd.quote:Op dinsdag 18 september 2007 02:10 schreef Parafernalia het volgende:
idd, mateloos irritant...soms vraag je je af waarom je de grap niet begrijpt...maar dr is gewoon geen grap![]()
Dat komt omdat sommige mensen echt heel aanstekelijk kunnen lachen.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:14 schreef Dingest het volgende:
Friends en Married... with Children worden wel degelijk (voor een gedeelte) met publiek erbij opgenomen. Bij de eerste is dat gewoon te zien in sommige specials. Bij MWC merk je het aan de pauzes die de acteurs - vooral later in de serie - regelmatig moeten inlassen vanwege de overenthousiaste fans. Volgens de MWC Reunion Special was dit dus oprecht, en niet geforceerd met een bordje of zoIk weet ook dat Red Dwarf voor het grootste gedeelte voor een publiek is opgenomen. Ze hebben 1 seizoen geëxperimenteerd met een lachbandje en dat vonden ze zelf ook niets. Bij That '70s Show weet ik het niet, ik denk eigenlijk net als met Friends.
Het is natuurlijk een beetje om de kijker te manipuleren. Ga maar eens een dvd van een cabaretier bekijken in je eentje, en eens met vrienden erbij. Je zal merken dat je in het laatste geval veel vaker moet lachen of dat je iets grappiger vindt. Dat probeert zo'n lachband/publiek in comedyshows ook te bereiken
Ja, maar Bob Saget is ook helemaal niet grappig... tussen de lach-momenten door zit daar waarschijnlijk het hele publiek met eenquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:22 schreef Sigmund666 het volgende:
Of zoals vroeger [schoot me vanochtend te binnen]: Van die borden of lampen waar echt "LAUGH" op staat, zoals bij America's most funniest home videos.
Dat is niet helemaal waar. Serie 7 had aanzienlijk meer vrijheid in de opbouw van decors en camerastandpunten (je hoeft tenslotte geen "gat" open te houden voor het publiek) en dat had zo z'n eigen charme. Alhoewel het tegelijktijdig achteruit gaan van de scripts (Rob Grantquote:Op woensdag 19 september 2007 17:14 schreef Dingest het volgende:
Ik weet ook dat Red Dwarf voor het grootste gedeelte voor een publiek is opgenomen. Ze hebben 1 seizoen geëxperimenteerd met een lachbandje en dat vonden ze zelf ook niets.
Het ging er meer om dat ze het lachbandje niet zo'n succes vonden.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Serie 7 had aanzienlijk meer vrijheid in de opbouw van decors en camerastandpunten (je hoeft tenslotte geen "gat" open te houden voor het publiek) en dat had zo z'n eigen charme. Alhoewel het tegelijktijdig achteruit gaan van de scripts (Rob Grant) en het tijdelijk opstappen van Chris Barrie natuurlijk met de beste wil van de wereld niet te redden viel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |