abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53290848
quote:
Op woensdag 19 september 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, jij bent meer van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Oh nee: de rest moet mij geld lenen om dat te betalen.
Jij bent nog te simpel om in te zien dat de wereld niet zwart-wit is. Het is altijd hetzelfde met dom intellectueel 'uitgedaagd' links volk. Heb je commentaar op de invasie van moslims? Dan ben je een nazi! Vind je dat allochtonen moeten integreren? Dan wil je ze op de trein naar Auschwitz zetten! Stel je vragen bij de enorme hoeveelheid mensen met een uitkering? Dan wil je ze als zwervers op straat gooien! Heb je iets te zeggen over de absurde belasting en de onzin waaraan dat allemaal besteed wordt? Dan is het ikke, ikke en de rest kan stikken.

Laat me jou eens wat vertellen: ik ben een stuk socialer dan jouw soort. Ik betaal belasting en draag iets bij aan de samenleving, in tegenstelling tot die zogenaamd 'zielige' figuren waar jij zo mee dweept. Die komen niet verder dan zeiken dat ze niet genoeg krijgen en dat die 'rijken' maar meer belast moeten worden. Want een uitkering is immers een 'recht'. Daar werken die asociale belastingbetalers maar voor, en harder ook want die uitkering moet omhoog. En verder moeten die belastingbetalers hun bek houden. Toch? Wat dragen die uitkeringstrekkers bij? Ze liggen tot tien uur op hun nest en hoeven helemaal niets te doen, maar in jouw ogen zijn het modelburgers en iedereen die het waagt om iets te zeggen is meteen maar van de 'ikke, ikke en de rest kan stikke' soort?

Dan heb ik het nog niet eens over je andere idiote links gedachtengoed, zoals ontwikkelingshulp en staatsbemoeienis die mensen afhankelijk maken van de staat en nooit en te nimmer iets goeds zullen doen voor de mensen die het ontvangen. Nee, laten we het gewoon maar bij de verzorgingsstaat houden: het is fantastisch dat mensen niet gestimuleerd worden om te werken middels een forse uitkering. Het is fantastisch dat de overheid alles voor iedereen bepaalt, dat het volk afhankelijk, dom en apathisch gehouden wordt, dat de overheid alsmaar groeit, enzovoort. Pri-ma!

O ja, had jij geen uitkering? Als je het allemaal zo goed weet: zoek dan maar een baan, en probeer je 'kwaliteiten' maar in het bedrijfsleven te slijten in plaats van hier op Fok.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53290872
quote:
Op woensdag 19 september 2007 03:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jij bent nog te simpel om in te zien dat de wereld niet zwart-wit is. Het is altijd hetzelfde met dom intellectueel 'uitgedaagd' links volk. Heb je commentaar op de invasie van moslims? Dan ben je een nazi! Vind je dat allochtonen moeten integreren? Dan wil je ze op de trein naar Auschwitz zetten! Stel je vragen bij de enorme hoeveelheid mensen met een uitkering? Dan wil je ze als zwervers op straat gooien! Heb je iets te zeggen over de absurde belasting en de onzin waaraan dat allemaal besteed wordt? Dan is het ikke, ikke en de rest kan stikken.

Laat me jou eens wat vertellen: ik ben een stuk socialer dan jouw soort. Ik betaal belasting en draag iets bij aan de samenleving, in tegenstelling tot die zogenaamd 'zielige' figuren waar jij zo mee dweept. Die komen niet verder dan zeiken dat ze niet genoeg krijgen en dat die 'rijken' maar meer belast moeten worden. Want een uitkering is immers een 'recht'. Daar werken die asociale belastingbetalers maar voor, en harder ook want die uitkering moet omhoog. En verder moeten die belastingbetalers hun bek houden. Toch? Wat dragen die uitkeringstrekkers bij? Ze liggen tot tien uur op hun nest en hoeven helemaal niets te doen, maar in jouw ogen zijn het modelburgers en iedereen die het waagt om iets te zeggen is meteen maar van de 'ikke, ikke en de rest kan stikke' soort?

Dan heb ik het nog niet eens over je andere idiote links gedachtengoed, zoals ontwikkelingshulp en staatsbemoeienis die mensen afhankelijk maken van de staat en nooit en te nimmer iets goeds zullen doen voor de mensen die het ontvangen. Nee, laten we het gewoon maar bij de verzorgingsstaat houden: het is fantastisch dat mensen niet gestimuleerd worden om te werken middels een forse uitkering. Het is fantastisch dat de overheid alles voor iedereen bepaalt, dat het volk afhankelijk, dom en apathisch gehouden wordt, dat de overheid alsmaar groeit, enzovoort. Pri-ma!

O ja, had jij geen uitkering? Als je het allemaal zo goed weet: zoek dan maar een baan, en probeer je 'kwaliteiten' maar in het bedrijfsleven te slijten in plaats van hier op Fok.
Denk om je bloeddruk man!
Beste StefanP,

anderhalf jaar geleden voer mijn vader tegen mij uit. Dat was een tirade over hoe onbereikbaar ik was in mijn jeugd. Ik liet zijn woede langs me heen gaan en luisterde naar zijn pijn en spijt en wanhoop. En voelde mee. Hij had gelijk en ik voelde zijn pijn.
In jouw tirade voel ik wel ergernis en pijn en wanhoop, maar ik herken niks persoonlijks. In wat je me verwijt, herken ik mezelf niet. Gedeeltelijk wel, maar als karikatuur niet. Bovendien ken je me niet, in geen enkel opzicht.

Dus wat ik wil voorstellen: leg nou eens punt voor punt op tafel wat jij wel wilt van deze wereld en jezelf.
Dus niet wat je wilt dat ik doe, maar wat je wilt dat jij doet en wat "de wereld" daar dan tegenover moet stellen.
Dit is geen ironie of cynisme, ik meen dit echt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53290878
quote:
Op woensdag 19 september 2007 03:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Denk om je bloeddruk man!
Beste StefanP,

anderhalf jaar geleden voer mijn vader tegen mij uit. Dat was een tirade over hoe onbereikbaar ik was in mijn jeugd. Ik liet zijn woede langs me heen gaan en luisterde naar zijn pijn en spijt en wanhoop. En voelde mee. Hij had gelijk en ik voelde zijn pijn.
In jouw tirade voel ik wel ergernis en pijn en wanhoop, maar ik herken niks persoonlijks. In wat je me verwijt, herken ik mezelf niet. Gedeeltelijk wel, maar als karikatuur niet. Bovendien ken je me niet, in geen enkel opzicht.

Dus wat ik wil voorstellen: leg nou eens punt voor punt op tafel wat jij wel wilt van deze wereld en jezelf.
Dus niet wat je wilt dat ik doe, maar wat je wilt dat jij doet en wat "de wereld" daar dan tegenover moet stellen.
Dit is geen ironie of cynisme, ik meen dit echt.
Heb je teveel op? Er valt geen touw aan vast te knopen. Ach, ondanks dat het half vier 's ochtends is maak het toch niet uit want je kunt morgen immers lekker uitslapen; gevolgd door op Fok! meer commentaar te leveren op hoeveel recht je wel niet hebt op een uitkering, en hoe goed het wel niet is dat Jan Modaal voor de zoveelste keer mag bloeden om alles uit de OP weer te gaan betalen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53290883
quote:
Op woensdag 19 september 2007 03:34 schreef StefanP het volgende:

[..]

Heb je teveel op? Er valt geen touw aan vast te knopen. Ach, ondanks dat het half vier 's ochtends is maak het toch niet uit want je kunt morgen immers lekker uitslapen; gevolgd door op Fok! meer commentaar te leveren op hoeveel recht je wel niet hebt op een uitkering, en hoe goed het wel niet is dat Jan Modaal voor de zoveelste keer mag bloeden om alles uit de OP weer te gaan betalen.
Ik heb te veel op.
Of er een touw aan vast te knopen valt, is aan anderen ter beoordeling.
Voor de rest klopt er niks van en je beantwoordt mijn bericht niet!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53291698
In mijn ogen mag het niet zo zijn dat mensen die 40 uur per week werken er op achteruitgaan en mensen met een uitkering niet.

Dus of allemaal er op achteruit of allemaal niet. Het is niet fair om mensen die wel kunnen / willen werken te straffen op deze manier
Built for Speed
pi_53291851
quote:
Op woensdag 19 september 2007 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je genoeg verdient, moet je betalen voor de diensten. Dat kun je dan toch ook. Wat is daar oneerlijk aan? Als je weinig omzetbelasting wilt betalen, moet je weinig omzet maken. Simpel!

Dat is zo krom dat zelfs Brugman dat niet meer recht kan lullen
quote:
[..]

Je vergeet een bijvoeglijk naamwoord: afgunstige. Invoegen voor jou. En het luie voor uitkeringstrekkers mag vervallen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat er niet veel luie uitkeringstrekkers over zijn.
Uitkeringtrekkers zijn lui. Proof me wrong, ik ben er nog geen 1 tegengekomen die mij precies kon vertellen waarom hij geen baan had. Alleen maar smoesjes, halve leugens en gekronkel in de breedte.
En jij bent ook een uitkeringtrekkertje, is het niet?
quote:
[..]

Waarom werk je dan zo hard? Kennelijk is straf geen goed opvoedkundig instrument. Of jij bent erg dom.
Ik werk zo hard omdat sommige mensen blijkbaar wel voor zichzelf willen kunnen zorgen. Dat er andere mensen zijn die dat niet willen, zou eigenlijk niet mijn probleem moeten zijn. Die mogen van mij creperen ja, vooral als je er zelf voor kiest.
quote:
Wat een gezeik weer. Denk eens na jongens: wie heeft jullie in je positie gebracht? Als je geen belasting wilt betalen, moet je in Iran, Irak of Afghanistan gaan wonen. Of in Zimbabwe. Als je niet hard wilt werken en wilt profiteren (volgens jullie termen) ga dan een uitkering aanvragen. En daarnaar leven. Succes ermee!
Als je wel hard wilt werken, doe dat dan, maar zeik niet. Als je veel geld wilt verdienen, doe dat dan, maar zeik niet als je daarover belasting moet betalen. Dat heet beschaving.

Stelletje losers!
Je moet je bek houden, want in tegenstelling tot jou heeft Jan Modaal in een jaar tijd al meer aan de samenleving bijgedragen dan jij ooit in je hele uitkeringsgerechtigd-leventje zal doen.
Daarnaast zijn juist degene die werken degene die hun bek open mogen trekken om te bepalen wat er gebeurt met hun geld, vind je niet?
Jij zou op je blote knietjes moeten danken dat er mensen zijn die jouw zielig bestaan sponsoren, en jou in staat stellen op Internet dit soort onzin te kunnen verkondigen terwijl de rest van Nederland voor jouw sorry ass aan het werk is.

Loser.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2007 08:54:16 ]
pi_53294132
quote:
Op woensdag 19 september 2007 01:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet per se tegelijk, neem ik aan.
Wat mij betreft mogen ze helemaal zelf bepalen of ze gelijkertijd hun urine in de pleepot willen dumpen of om de beurt, net als met douchen trouwens.
quote:
[..]

Hangt van de grootte van de keuken af. Ik heb pakweg 15 jaar gewoond in een huis waar dat heel goed ging.
Ik was niet van plan om het formaat al te groot te maken, omdat het dan al snel luxe wordt, maar als het zo zou zijn dat een dubbel zo grote keuken door meer dan dubbel zoveel huishoudens tegelijk gebruikt kan worden, is dat wel het overwegen waard.
quote:
[..]

Inderdaad.
Waarbij ik moet aantekenen, dat ik een alleenstaande ben. Voor ouders met kinderen is het veel lastiger. Ik ben alleen voor mezelf verantwoordelijk, maar zij moeten ook nog opvoeden tot sociale burgers. Dat valt echt niet mee!
Kinderen en huishoudens met kinderen zijn wat mij betreft weer aparte gevallen, die anders behandeld moeten worden, omdat wat mij betreft kinderen niet in armoede zouden moeten opgroeien omdat de ouders hun eigen leven verkloot hebben. Een pasklare oplossing heb ik niet, omdat het anderzijds ook weer niet zo moet zijn dat mensen kinderen nemen om zich wat meer luxe te kunnen veroorloven en gelijkertijd ik kinderen ook niet onnodig van de ouders wil scheiden.
pi_53295739
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:35 schreef HansvanOchten het volgende:
In mijn ogen mag het niet zo zijn dat mensen die 40 uur per week werken er op achteruitgaan en mensen met een uitkering niet.

Dus of allemaal er op achteruit of allemaal niet. Het is niet fair om mensen die wel kunnen / willen werken te straffen op deze manier
Oneens, maar daar ben ik al eerder over begonnen: mensen met een uitkering moeten er in het geheel niet op vooruit of achteruit gaan. De uitkeringen moeten gewoon op een bepaald koopkrachtniveau worden gezet. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat gemeten in natura een uitkeringsgerechtigde in tijden van economische voorspoed meer nodig heeft dan in tijden van economische tegenspoed.

Natuurlijk zal een VVD'er anders aankijken tegen de vraag wat een uitkeringsgerechtige van zijn uitkering moet kunnen bekostigen dan een SP'er, maar ongeacht welk niveau iemand in gedachten heeft, vind ik: Als de uitkeringskoopkracht voldoende was vóór de economische groei, dan volstaat dezelfde koopkracht ook tijdens de economische groei. En als er tijdens economische krimp nog ruimte is om de uitkeringskoopkracht te verlagen, dan was de koopkracht blijkbaar nog te groot, dus zou de uitkeringskoopkracht ook niet verlaagd mogen worden tijden achteruitgang van de economie.

Alleen als de economie werkelijk volledig instortof dreigt te gaan instorten, ja, dan moeten er wat de uitkeringen betreft alsnog harde maatregelen genomen worden. Tenslotte kan er geen geld worden uitgegeven dat er niet is.
  woensdag 19 september 2007 @ 13:52:08 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53299200
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:47 schreef Scorpie het volgende:

Je moet je bek houden.

Loser.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53299263
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tja, zodra hij zo begint te blaten tegen hardwerkende mensjes, dan is hij de sjaak
pi_53299886
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, zodra hij zo begint te blaten tegen hardwerkende mensjes, dan is hij de sjaak
Ha, je dacht toch niet dat ik me van jouw mening over mij iets aantrok?
Hardwerkende mensjes! Je lijkt Calimero wel!
pi_53299911
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:44 schreef Petera het volgende:

[..]

Oneens, maar daar ben ik al eerder over begonnen: mensen met een uitkering moeten er in het geheel niet op vooruit of achteruit gaan. De uitkeringen moeten gewoon op een bepaald koopkrachtniveau worden gezet. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat gemeten in natura een uitkeringsgerechtigde in tijden van economische voorspoed meer nodig heeft dan in tijden van economische tegenspoed.

Natuurlijk zal een VVD'er anders aankijken tegen de vraag wat een uitkeringsgerechtige van zijn uitkering moet kunnen bekostigen dan een SP'er, maar ongeacht welk niveau iemand in gedachten heeft, vind ik: Als de uitkeringskoopkracht voldoende was vóór de economische groei, dan volstaat dezelfde koopkracht ook tijdens de economische groei. En als er tijdens economische krimp nog ruimte is om de uitkeringskoopkracht te verlagen, dan was de koopkracht blijkbaar nog te groot, dus zou de uitkeringskoopkracht ook niet verlaagd mogen worden tijden achteruitgang van de economie.

Alleen als de economie werkelijk volledig instortof dreigt te gaan instorten, ja, dan moeten er wat de uitkeringen betreft alsnog harde maatregelen genomen worden. Tenslotte kan er geen geld worden uitgegeven dat er niet is.
Heel strakke redenering! Onweerstaanbaar!
  woensdag 19 september 2007 @ 14:23:20 #138
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53299968
Hard werken wordt in dit land niet beloond...
- Eerst moet ik vanaf volgend jaar 5% meer dokken voor mijn auto
- Dan betaal je nog eens ~40% belasting
- wat je zogenaamd netto uitgeeft kun je nog eens 20% van afdragen aan btw
- En dan alle accijnzen nog...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53300012
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ha, je dacht toch niet dat ik me van jouw mening over mij iets aantrok?
Hardwerkende mensjes! Je lijkt Calimero wel!
Vooral niet doen. Denk je met kerst even na over wie je gesponsord heeft voor die maaltijd?
Vrede op aarde enzo
pi_53300295
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:36 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

De AOW komt van een grote geld boom? De uitkeringen komen uit een grote pot met goud aan het eind van de regenboog ? Draai er nou niet omheen. Dit soort zaken zijn een last op werkende mensen. Een last die ik bereid ben te dragen maar de balans schiet met dit rooms-rode beleid in de verkeerde richting door. Daar protesteer ik tegen
idd, lieve schat, de AOW komt van de grote geld-boom .. en deze boom is geplant door diezelfde ouderen, die hebben zij hun hele werkende leven lang water (geld dus) gegeven .. de opleiding die jij hebt genoten, de wegen waarop jij rijdt, de hele mik-mak waarmee jij bent opgegroeid en vanzelfsprekend vindt, het komt allemaal van dat boompje dat de AOW'ers van nu hebben geplant en verzorgd ..
achteraf bekeken hadden ze dat geld dus beter op een bankrekening kunnen storten, hadden ze hun levensonderhoud nu zelf kunnen bekostigen .. en waar jij je opleiding vandaan haalt zoek je maar lekker zelf uit ..
pleased to meet you
pi_53300359
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:37 schreef moussie het volgende:

[..]
achteraf bekeken hadden ze dat geld dus beter op een bankrekening kunnen storten, hadden ze hun levensonderhoud nu zelf kunnen bekostigen .. en waar jij je opleiding vandaan haalt zoek je maar lekker zelf uit ..
Weet je dat dat niet eens zo`n heel slecht idee is? Laat je ouders maar een opleiding voor je betalen, iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid, inclusief het opvoeden van kinderen.
Dat zou een mooi toekomstperspectief zijn imo.
  woensdag 19 september 2007 @ 14:42:57 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53300454
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Weet je dat dat niet eens zo`n heel slecht idee is? Laat je ouders maar een opleiding voor je betalen, iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid, inclusief het opvoeden van kinderen.
Dat zou een mooi toekomstperspectief zijn imo.
Jij bent vast dikke vrienden met HenriO.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53300566
quote:
het komt allemaal van dat boompje dat de AOW'ers van nu hebben geplant en verzorgd ..
Dat boompje waarvan toen al bekend was dat het in de toekomst lang niet meer groot genoeg ging zijn voor hun kinderen, maar dat was uiteraard niet hun probleem .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 19 september 2007 @ 14:47:22 #144
191980 jurgen.
Sarang Mi lobi
pi_53300572
Je wordt toch schijtziek van dit land langzamerhand! Alles stijgt, we zien nooit wat terug, en je mag je eigendommen niet eens meer beschermen en alle zielepoten krijgen weer alle ruimte en geld toe en de werkende man of vrouw die ook maar iete meer verdiend dan normaal moet maar elke keer lappen! Blij toe dat er steeds meer dit land de rug toekeren zodat de zielepoten straks de kar mogen trekken.
pi_53300795
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, waarom eigenlijk niet?
Omdat ze vroeger op school "stoer" waren en niet van plan waren om enige izet te vertonen. Lijkt me duidelijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_53301376
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat boompje waarvan toen al bekend was dat het in de toekomst lang niet meer groot genoeg ging zijn voor hun kinderen, maar dat was uiteraard niet hun probleem .
wanneer is "toen al"?
pleased to meet you
pi_53301484
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:21 schreef moussie het volgende:

[..]

wanneer is "toen al"?
Vanaf zeker de jaren 70. Dus sorry, de aankomende AOWers.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53301789
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vooral niet doen. Denk je met kerst even na over wie je gesponsord heeft voor die maaltijd?
Vrede op aarde enzo
Oh, maar daar ben ik me wel van bewust en ook wel dankbaar voor.
Ik ben hier ook niet degene die zit te klagen en schelden.

En ik kan je wat verklappen: sinds een half jaar heb ik een baantje. 20 uur per week, net iets meer inkomsten dan een uitkering. En ik zit nou meer uit mijn neus te vreten dan toen ik nog geen baan had. En allemaal van jouw centen. Tel uit je winst. Toen ik dit werk nog als vrijwilliger deed, was jij goedkoper uit.
pi_53301903
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:47 schreef jurgen. het volgende:
Je wordt toch schijtziek van dit land langzamerhand! Alles stijgt, we zien nooit wat terug, en je mag je eigendommen niet eens meer beschermen en alle zielepoten krijgen weer alle ruimte en geld toe en de werkende man of vrouw die ook maar iete meer verdiend dan normaal moet maar elke keer lappen! Blij toe dat er steeds meer dit land de rug toekeren zodat de zielepoten straks de kar mogen trekken.
Wie doet er hier zielig?
pi_53303041
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:23 schreef Ps2K het volgende:
Hard werken wordt in dit land niet beloond...
- Eerst moet ik vanaf volgend jaar 5% meer dokken voor mijn auto
- Dan betaal je nog eens ~40% belasting
- wat je zogenaamd netto uitgeeft kun je nog eens 20% van afdragen aan btw
- En dan alle accijnzen nog...
Tuurlijk wordt hard werken wel beloond, dat heet salaris. En nee, natuurlijk beloont de overheid hard werken niet. De overheid zal, indien ze aan de onderkant van de samenleving een groep mensen, hoe groot of klein die groep dan ook mag zijn, wil steunen (en ik geloof dat zelfs de VVD wel erkent dat er bepaalde personen zijn die werkelijk niet voor eigen inkomen kunnen zorgen), dat geld toch echt bij die mensen vandaan moeten halen die wél voor eigen inkomen kunnen zorgen. In die zin ontkomt een overheid er gewoon niet aan om (hard) werken te bestraffen. De mate waarin dat momenteel gebeurt zou wellicht wel iets minder kunnen, ja.
quote:

[..]

idd, lieve schat, de AOW komt van de grote geld-boom .. en deze boom is geplant door diezelfde ouderen, die hebben zij hun hele werkende leven lang water (geld dus) gegeven .. de opleiding die jij hebt genoten, de wegen waarop jij rijdt, de hele mik-mak waarmee jij bent opgegroeid en vanzelfsprekend vindt, het komt allemaal van dat boompje dat de AOW'ers van nu hebben geplant en verzorgd ..
achteraf bekeken hadden ze dat geld dus beter op een bankrekening kunnen storten, hadden ze hun levensonderhoud nu zelf kunnen bekostigen
Ik weet niet of dat uiteindelijk zoveel uit had gemaakt, behalve dan dat ze niet van politici afhankelijk waren geweest om te beslissen hoe de geproduceerde goederen onder de bevolking verdeeld moeten worden.

Maar uiteindelijk is het geen geldprobleem, maar een productieprobleem. Met een vergrijzende bevolking moet er met relatief minder mensen geproduceerd worden voor relatief meer ouderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')