abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53242984
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:54 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Waar heb je dat dan wel?
Met je eigen gezond verstand en veel lezen kom je al een heel eind.
  maandag 17 september 2007 @ 14:02:25 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53243140
alsof wat er geschreven staat ALTIJD klopt en gezond verstand klopt hoe beraadzaam en ebdcahtzaam je ook altijd bent ook niet altijd.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53243183
[edit: reactie op ge-editte post]

[ Bericht 94% gewijzigd door BE op 17-09-2007 14:58:44 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53243305
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:55 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Met je eigen gezond verstand en veel lezen kom je al een heel eind.
Klopt, maar toen ik net moeder was (erg onzeker en 2 linkerhanden) was ik toch echt blij met de vakmensen van mijn plaatselijke CB
En nog steeds!!
  maandag 17 september 2007 @ 14:24:15 #65
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53243631
ja sorry icicle en BM doe het mooi even hier

Als iemand dan tevreden is over het Cb waar ze naar toe gaan , ongeacht jijzelf andere ervaring hebt , wie ben je dan om te zeggen dat die ook nooit iets zeker weten.
BM is nooit op het CB van stiekemerd geweest dus kan ze ook geen oordeel vellen over hoe de medewerkers daar zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53243805
Ik ben ook tevreden over ons CB hoor.
We hebben altijd dezelfde arts. Prima vrouw.
In het begin had ik een startende wvk over wie ik niet zo tevreden was (beetje vage adviezen, ze vond Thies te dik, bij het prikken bloedde hij zo hevig dat het zelfs op mijn broek zat). Ze is inmiddels weg. Maar ik ben toen meteen overgestapt naar een ervaren wvk over wie ik heel tevreden ben. Lekker nuchter, zeer deskundig. En met de officiële regels doet ze niet zo spastisch ("Ik moet idd zeggen dat je hem eigenlijk geen pap uit een fles mag geven 's ochtends... ).

Ook heeft ze me indertijd heel erg gerustgesteld toen ik bang was dat Thies te weinig oogcontact maakte en wat wazig door ons heen leek te kijken. Er was me aangepraat dat hij wellicht autistisch kon zijn. Zij heeft me dat weer uit het hoofd gepraat (precies andersom dus als bij K-P... wat ik overigens een schandalige opmerking vind!).

Wat me in de geposte verhalen vooral opvalt, is dat bepaalde zaken zo ontactisch worden medegedeeld. Ze hebben blijkbaar geen idee wat voor impact dat op een moeder kan hebben.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_53243923
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet je wat het is, als je ondanks dat je best weet dat het heel goed gaat met je kind (misschien wel te goed!) is het heel vervelend om van het CB geen bevestiging te krijgen en dat ze liever elke keer een pietluttigheidje aanhalen om maar te laten zien dat ze verstand van kindjes hebben. Het is echt zo typisch!
Maar heb je ze dat wel eens verteld?

Ik heb die eerste wvk gezegd dat ik het lastig vond vertrouwen in haar te hebben omdat ze nog maar zo weinig ervaring met baby's had (en ik ook ). Geen probleem, ze reageerde heel begripvol.
pi_53246702
Afgezien van het feit dat ik bij een bezoek in de eerste drie maanden daar ruzie heb gehad gemaakt met de arts, gaat het eigenlijk heel goed. Dat ging over het slapen en ons verschil in opvatting daarover (CB: laten huilen, IK: absoluut niet laten huilen). Waarbij ze ook driftig begon te schrijven en zei: "Ik zie dat je toch niet van plan ben om iets van me aan te nemen"

Maar daarna is het altijd heel goed gegaan, altijd vol complimenten over Myhron en ze loopt goed op schema wb gewicht en lengte, iets boven de middellijn en voor wb ontwikkeling en spraak. Dusss ik heb niet echt te klagen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_53247991
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:24 schreef _evenstar_ het volgende:
ja sorry icicle en BM doe het mooi even hier

Als iemand dan tevreden is over het Cb waar ze naar toe gaan , ongeacht jijzelf andere ervaring hebt , wie ben je dan om te zeggen dat die ook nooit iets zeker weten.
BM is nooit op het CB van stiekemerd geweest dus kan ze ook geen oordeel vellen over hoe de medewerkers daar zijn.
Goed hoor, als zij daar het volste vertrouwen in heeft. En er zullen zeker mensen tussen zitten die zich blijven inlezen in hun vakgebied, maar helaas niet iedereen heb ik en andere mensen al ondervonden...
En ja, ik weet ook dat niet alles wat geschreven staat juiste informatie is, daarom schreef ik er ook bij dat je je gezond verstand kan gebruiken...

[edit: onnodig]

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 17-09-2007 19:06:33 ]
pi_53248312
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Klopt, maar toen ik net moeder was (erg onzeker en 2 linkerhanden) was ik toch echt blij met de vakmensen van mijn plaatselijke CB
En nog steeds!!
Was je er dan wel al aan toe om kinderen te krijgen als je 2 linker handen hebt en zo erg onzeker bent

Net als wat Bass-Miss zegt: er bestaat ook nog zo iets als gezond verstand en wat dacht je van je moedergevoel, ook niet geheel onbelangrijk
pi_53248459
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:35 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Was je er dan wel al aan toe om kinderen te krijgen als je 2 linker handen hebt en zo erg onzeker bent

Net als wat Bass-Miss zegt: er bestaat ook nog zo iets als gezond verstand en wat dacht je van je moedergevoel, ook niet geheel onbelangrijk
Niet iedereen is van nature zo zeker, dat heeft in mijn ogen niks ermee te maken dat je er niet klaar voor zou zijn.
Ik denk dat Stiekemurd bedoelt dat ze er gewoon handigheid in moest krijgen en omdat ze onervaren was, ze onzeker was net als elke moeder is in het begin. Sommige mensen hebben net dat steuntje in de rug nodig om te weten dat ze het goed doen.
pi_53248532
En als je dan ergens niet zeker van bent vraag je het aan het CB en ga je ervan uit dat alles wat zij vertellen correct is?
Dan moet je met een kind eens langs verschillende dokters gaan, krijg je net zoveel meningen als dokters...
pi_53248886
Ik heb dus drie verschillende artsen gezien. En een wvk kiezen? Ik zou niet weten hou dat kan, ikheb een afspraak en moet maar afwachten wie er dan is. Er is een wvk waar ik het goed mee kan vinden, die heeft zelf ook lang borstvoeding gegeven en denkt met mij mee en geeft idd ook gelegenheid om lekker trots te zijn.

Ik vind dat er over het algemeen te veel waarde wordt gehecht aan het oordeel/ advies van het cb.
'het cb zegt dat we het zus of zo moeten doen' en dan wordt het maar zo gedaan, al gaat het in tegen het gevoel en gezond verstand van de ouder.
Het cb is prima om de ontwikkeling van je kindje een beetje in de gaten te houden maar gebruik het in godsnaam niet als DE autoriteit vwb de verzorging en opvoeding. Ze weten veel maar lang niet alles. Zelf een beetje inlezen in wat je met je hummel moet kan doen werkt heel verhelderend.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53249030
Ik zelf ga uit van een combi. Ik neem nooit zomaar adviezen aan en kijk eerst of het klopt met wat ik zelf weet en de info die ik kan vinden.
Maar ik neem aan dat iedereen dat wel doet? Zeker omdat je regelmatig ook hoort dat het CB verkeerde adviezen geeft.
pi_53249147
Hier een beetje hetzelfde als bij Jelief, 1 wijkverpleegkundige en 1 arts en daarmee klaar. Niets te kiezen...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53249197
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:01 schreef Jelief het volgende:
Het cb is prima om de ontwikkeling van je kindje een beetje in de gaten te houden maar gebruik het in godsnaam niet als DE autoriteit vwb de verzorging en opvoeding. Ze weten veel maar lang niet alles. Zelf een beetje inlezen in wat je met je hummel moet kan doen werkt heel verhelderend.
Dat dus ook ja.
En bijv. ervaringen uitwisselen met vriendinnen of zo als hier op een forum. Daar volg je ook niet blind alle adviezen op, maar pik je hetgeen eruit wat jij denkt wat het beste bij je kindje past
  maandag 17 september 2007 @ 19:14:16 #77
108648 cattie
lieve moeder
pi_53250837
Zelf heb ik nooit problemen met het cb of hun adviezen gehad. Bij mij op het cb zijn ze juist erg ontspannen. Ze geven pas advies als er naar gevraagd wordt. Hun advies neem ik wel serieus. Maar ik denk ook zelf wel na. Ik vind ook de onderbouwing van adviezen belangrijk. Waarom vinden ze iets. En naar aanleiding daarvan doe ik het wel of niet.
Ik vind trouwens dat er soms wel erg negatief over cb's wordt gedaan. Het is ook wel een sport om ze af te zeiken. Natuurlijk zijn sommige van de adviezen/uitspraken die hier langskomen schokkend, maar niet alle cb's, wvk's en cb-artsen zijn zo. De sport is om te beoordelen of ze geloofwaardig zijn of niet. Out of the blue opmerkingen vind ik niet zo geloofwaardig. Maar als je als moeder het gevoel hebt dat het cb goede, nuttige adviezen geeft die goed onderbouwd zijn, waarom zou je jezelf dan nog urenlang inlezen of op zoek gaan naar andere informatie?
pi_53251415
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:01 schreef Jelief het volgende:
Ik vind dat er over het algemeen te veel waarde wordt gehecht aan het oordeel/ advies van het cb.
Door wie?
Hier op Fok! is de gemiddelde mening dat het CB bij voorbaat al van geen kanten deugt en dat je hun advies vooral niet serieus moet nemen. Zo lijkt het tenminste. En als je wel tevreden bent met je CB en de mensen die er werken, en je hun advies wel serieus neemt, dan ben je zelf niet helemaal lekker, en niet toe aan het ouderschap, blijkbaar

Echt, trieste wending van dit topic vind ik
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 17 september 2007 @ 19:35:37 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_53251425
Ik mag begin okt voor het eerst naar het cb, dus dit is een zeer interessant topic

De mevrouw die bij ons de intake kwam doen zei idd dat ze vooral wegen en meten, maar als er iets echt medisch is, dat ze dan doorverwijzen, en ze leek ook wel een voorstander te zijn van gezond verstand. Maar ze hadden een eerste afspraak gemaakt op een dag dat ik niet kon, en toen ik die wilde verzetten, kreeg ik een te gestressde meneer aan de telefoon...

Nu heb ik ook nog een vraagje: bij de borstvoedingscursus zeiden ze dat er voor borstvoeding en kunstvoeding verschillende curves zijn, maar in haar (cb-intake-mevrouw) boekje was er maar 1 curve. Toen ik daar naar vroeg zei ze dat de curve zo breed was dat het alles wel dekte... Wat is het nou? Want het is wel belangrijk dat je ongeveer op dezelfde lijn blijft, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 17 september 2007 @ 19:37:50 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53251488
Ik ben hier ook niet tevreden over het cb (ze hebben nogal problemen met het personeel volgens mij ). Ik heb dus echt, ongelogen, de laatste twee en half jaar nog nooit dezelfde arts/verpleegkundige gezien. Echt altijd weer iemand anders, heel storend vond ik dat. Bovendien, als er een afspraak verzet moest worden, zat daar altijd weer minstens een maand tussen. Zo kon het dus gebeuren dat jongste pas met drie maanden voor het eerst op het cb kwam...

Met Freek liep het overigens allemaal prima, de eerste twee jaar.

Ik ben echt pro cb hoor, er zijn denk ik heel veel ouders en kinderen die daar erg bij gebaat zijn, maar stel nou, dat iemand die echt even helemaal niet meer weet wat te doen, bij een cb zoals het mijne terecht komt?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_53252220
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef DaviniaHR het volgende:
Want het is wel belangrijk dat je ongeveer op dezelfde lijn blijft, toch?
Het is 'belangrijk' dat je kindje zijn eigen lijntje in die curve gaat ontwikkelen. Dat de 2 waardes (gewicht lengte) een beetje evenwijdig oplopen.
Er zijn inderdaad 2 verschillende curves, maar ik zou daar niet teveel waarde aan hechten. Pas wanneer bijvoorbeeld het gewicht ineens omhoog/omlaag schiet terwijl de lengte gelijk blijft, is er reden om eventueel iets in de voeding aan te passen.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 17 september 2007 @ 20:16:42 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_53252833
http://www.borstvoeding.com/groeicurve/
Hier staat de curve van de WHO, de meest recente die te gebruiken is voor alle baby's, dus ook voor borstvoedingsbaby's. Is leuk om bij te houden!
pi_53252924
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef texelonia het volgende:

[..]

Door wie?
Hier op Fok! is de gemiddelde mening dat het CB bij voorbaat al van geen kanten deugt en dat je hun advies vooral niet serieus moet nemen. Zo lijkt het tenminste. En als je wel tevreden bent met je CB en de mensen die er werken, en je hun advies wel serieus neemt, dan ben je zelf niet helemaal lekker, en niet toe aan het ouderschap, blijkbaar

Idd!! En ik vraag me trouwens af wat Marit hierover te zeggen heeft.....
pi_53253299
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:19 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Idd!! En ik vraag me trouwens af wat Marit hierover te zeggen heeft.....
Dat vroeg ik me ook al af!
Enne... goede edit...

Wat ik me nog meer afvraag. Als jullie elders ontevreden zijn, ga je dan ook alleen maar tegen je vriendinnen lopen klagen, of trek je je mond ook tegen de betreffende persoon open?
Ik herken nl ook wel wat van bij ons op school. Sommige moeders lullen een heleboel bij elkaar tegen alles en iedereen behalve tegen de juf. Terwijl als je die rechtstreeks aanspreekt er iets aan 'het probleem' gedaan kan worden, of iig eea verduidelijkt kan worden. Zo ook bij het CB lijkt me.
Ik krijg hier een beetje een 'opstook'gevoel bij.
pi_53253434
Wat heb je te verliezen?
pi_53253618
Nou ja, ik moet er nog een keer heen enzo Ik ben echt een trut wat dat aangaat.
Overigens laat ik ook niet alles over mijn kant gaan, hoor. Maar als ik nog vaker met die mensen te maken krijg, hou ik meestal mijn mond
pi_53253801
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af!
Enne... goede edit...

Wat ik me nog meer afvraag. Als jullie elders ontevreden zijn, ga je dan ook alleen maar tegen je vriendinnen lopen klagen, of trek je je mond ook tegen de betreffende persoon open?
Ik herken nl ook wel wat van bij ons op school. Sommige moeders lullen een heleboel bij elkaar tegen alles en iedereen behalve tegen de juf. Terwijl als je die rechtstreeks aanspreekt er iets aan 'het probleem' gedaan kan worden, of iig eea verduidelijkt kan worden. Zo ook bij het CB lijkt me.
Ik krijg hier een beetje een 'opstook'gevoel bij.
Ik ben zo'n moeder die wel haar mond open trekt.
En helaas bij het CB hadden we gewoon een arts waar het er niet bij in wilde dat we niet op haar zaten te wachten, met duidelijke onderbouwing trouwens waarom niet.
Mijn dochter staat al onder strakke kundige begeleiding, dan zit ik niet op een zgn arts te wachten die geen drol van DownSyndroom weet, en ook niet de intentie had om daar iets aan te veranderen, ondanks dat ik haar tips had gegeven om bijv. update info te achterhalen, of de juiste groeicurve's.
Maar nog mochten we niet gewoon naar de leuke en betrokken wijkverpleegkundige.

En nog even wat...er wordt hier om verkeerde CB adviezen en opmerkingen gevraagd, logisch dat er negatieve ervaringen worden verteld.

Ook bij andere instantie's of onkundige artsen trek ik mijn mond open, vanaf begin af aan al, dat is gewoon nodig, anders kom je geen stap vooruit met de meer dan geweldige bureaucratie waar je tegenaan loopt als ouder met een gehandicapt kind.

Maargoed ik spreek voor mezelf, en ik ben blij dat ondanks dat ik vrij jong was toen ik Milou kreeg, me altijd overal doorheen heb weten te slaan met haar, mede door mijn zekerheid voor als iets niet goed voelt, mijn gevoel te volgen en op te stappen en even advies in te winnen bij bijv. het DownsyndroomTeam voor wel een kundige arts bijv.

Nog zoiets, ruim 4 jaar geleden kreeg Milou een kopje soep over haar heen. De dienstdoende arts op de SEH wilde me haar weer mee naar huis geven.
Ik heb geweigerd, heb tegen de verpleegsters gezegd dat ik haar achter zou laten als ze niets deden, toen kwamen ook de verpleegsters tegen de arts in opstand, hebben tegen zijn wil een andere arts opgeroepen.
Uiteindelijk heeft Milou bijna een maand in het Brandwondencentrum te Beverwijk gelegen en heeft op 5 plaatsen huidtransplantatie's moeten ondergaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2007 20:43:14 ]
pi_53253820
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef texelonia het volgende:

[..]

Door wie?
Ik kom regelmatig in mijn werk mensen tegen die blindelings af gaan op wat het cb zegt. Vooral met borstvoeding wordt vaak de plank mis geslagen. (let op ik zeg vaak,niet altijd!)
quote:

ho wacht even dat bedoelde ik helemaal niet! Zo staat het ook echt niet in mijn post.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_53253958
Als iets me niet aanstaat en ik vind het echt een probleem dan zeg ik er echt wel wat van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')