Klopt, maar toen ik net moeder was (erg onzeker en 2 linkerhanden) was ik toch echt blij met de vakmensen van mijn plaatselijke CBquote:Op maandag 17 september 2007 13:55 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Met je eigen gezond verstand en veel lezen kom je al een heel eind.
Maar heb je ze dat wel eens verteld?quote:Op maandag 17 september 2007 13:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet je wat het is, als je ondanks dat je best weet dat het heel goed gaat met je kind (misschien wel te goed!) is het heel vervelend om van het CB geen bevestiging te krijgen en dat ze liever elke keer een pietluttigheidje aanhalen om maar te laten zien dat ze verstand van kindjes hebben. Het is echt zo typisch!
Goed hoor, als zij daar het volste vertrouwen in heeft. En er zullen zeker mensen tussen zitten die zich blijven inlezen in hun vakgebied, maar helaas niet iedereen heb ik en andere mensen al ondervonden...quote:Op maandag 17 september 2007 14:24 schreef _evenstar_ het volgende:
ja sorry icicle en BM doe het mooi even hier![]()
Als iemand dan tevreden is over het Cb waar ze naar toe gaan , ongeacht jijzelf andere ervaring hebt , wie ben je dan om te zeggen dat die ook nooit iets zeker weten.
BM is nooit op het CB van stiekemerd geweest dus kan ze ook geen oordeel vellen over hoe de medewerkers daar zijn.
Was je er dan wel al aan toe om kinderen te krijgen als je 2 linker handen hebt en zo erg onzeker bentquote:Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Klopt, maar toen ik net moeder was (erg onzeker en 2 linkerhanden) was ik toch echt blij met de vakmensen van mijn plaatselijke CB
En nog steeds!!
Niet iedereen is van nature zo zeker, dat heeft in mijn ogen niks ermee te maken dat je er niet klaar voor zou zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 17:35 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Was je er dan wel al aan toe om kinderen te krijgen als je 2 linker handen hebt en zo erg onzeker bent![]()
Net als wat Bass-Miss zegt: er bestaat ook nog zo iets als gezond verstand en wat dacht je van je moedergevoel, ook niet geheel onbelangrijk![]()
Dat dus ook ja.quote:Op maandag 17 september 2007 18:01 schreef Jelief het volgende:
Het cb is prima om de ontwikkeling van je kindje een beetje in de gaten te houden maar gebruik het in godsnaam niet als DE autoriteit vwb de verzorging en opvoeding. Ze weten veel maar lang niet alles. Zelf een beetje inlezen in wat je met je hummel moet kan doen werkt heel verhelderend.
Door wie?quote:Op maandag 17 september 2007 18:01 schreef Jelief het volgende:
Ik vind dat er over het algemeen te veel waarde wordt gehecht aan het oordeel/ advies van het cb.
Het is 'belangrijk' dat je kindje zijn eigen lijntje in die curve gaat ontwikkelen. Dat de 2 waardes (gewicht lengte) een beetje evenwijdig oplopen.quote:Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef DaviniaHR het volgende:
Want het is wel belangrijk dat je ongeveer op dezelfde lijn blijft, toch?
Idd!! En ik vraag me trouwens af wat Marit hierover te zeggen heeft.....quote:Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef texelonia het volgende:
[..]
Door wie?
Hier op Fok! is de gemiddelde mening dat het CB bij voorbaat al van geen kanten deugt en dat je hun advies vooral niet serieus moet nemen. Zo lijkt het tenminste. En als je wel tevreden bent met je CB en de mensen die er werken, en je hun advies wel serieus neemt, dan ben je zelf niet helemaal lekker, en niet toe aan het ouderschap, blijkbaar
Echt, trieste wending van dit topic vind ik
Dat vroeg ik me ook al af!quote:Op maandag 17 september 2007 20:19 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Idd!! En ik vraag me trouwens af wat Marit hierover te zeggen heeft.....
Ik ben zo'n moeder die wel haar mond open trekt.quote:Op maandag 17 september 2007 20:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook al af!
Enne... goede edit...![]()
Wat ik me nog meer afvraag. Als jullie elders ontevreden zijn, ga je dan ook alleen maar tegen je vriendinnen lopen klagen, of trek je je mond ook tegen de betreffende persoon open?
Ik herken nl ook wel wat van bij ons op school. Sommige moeders lullen een heleboel bij elkaar tegen alles en iedereen behalve tegen de juf. Terwijl als je die rechtstreeks aanspreekt er iets aan 'het probleem' gedaan kan worden, of iig eea verduidelijkt kan worden. Zo ook bij het CB lijkt me.
Ik krijg hier een beetje een 'opstook'gevoel bij.
Ik kom regelmatig in mijn werk mensen tegen die blindelings af gaan op wat het cb zegt. Vooral met borstvoeding wordt vaak de plank mis geslagen. (let op ik zeg vaak,niet altijd!)quote:
ho wacht even dat bedoelde ik helemaal niet! Zo staat het ook echt niet in mijn post.quote:Hier op Fok! is de gemiddelde mening dat het CB bij voorbaat al van geen kanten deugt en dat je hun advies vooral niet serieus moet nemen. Zo lijkt het tenminste. En als je wel tevreden bent met je CB en de mensen die er werken, en je hun advies wel serieus neemt, dan ben je zelf niet helemaal lekker, en niet toe aan het ouderschap, blijkbaar
Echt, trieste wending van dit topic vind ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |