abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:15:48 #241
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53199573
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan zou je toch beter moeten weten.
Joh, het is lekker dollen met je, maar ik moet wel zeggen dat ik het wel een beetje gehad heb met die schrille 'Het Volk moet GeHoord worden'-kreten. Zeker als 'Het Volk' alleen maar onzin en vage complottheorien uitslaat. Best leuk en aardig, maar op een gegeven moment is 't wel welletjes geweest, en dan vind ik 't een stuk prettiger als de besluitvorming bij een stel technocraten ligt. En als sommige luitjes van 'Het Volk' daar niet tegen kunnen, en gaan lopen rellen, dan moeten ze maar monddood worden gemaakt.

Elitair? Reken maar. Da's voor je eigen bestwil.

Ik zie wel een redelijke gelijkenis tussen mensen van het kaliber JohnDope en kindertjes van een jaar of 7, die niet weten hoeveel d'r op hun bord kan, en heul verongelijkt worden als ze hun zin niet krijgen omdat pa de bui al ziet hangen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:16:53 #242
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53199599
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Komop zeg, zou jij *niet* gaan lopen dollen met JohnDope als je politieagente was en 'm een dagje vast kon zetten?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53199620
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom zou je uberhaupt Limburgers op je verjaardag willen hebben?
Ik zou PJO wel op m'n kinderfeestje willen...
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53199647
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Joh, het is lekker dollen met je, maar ik moet wel zeggen dat ik het wel een beetje gehad heb met die schrille 'Het Volk moet GeHoord worden'-kreten. Zeker als 'Het Volk' alleen maar onzin en vage complottheorien uitslaat. Best leuk en aardig, maar op een gegeven moment is 't wel welletjes geweest, en dan vind ik 't een stuk prettiger als de besluitvorming bij een stel technocraten ligt. En als sommige luitjes van 'Het Volk' daar niet tegen kunnen, en gaan lopen rellen, dan moeten ze maar monddood worden gemaakt.

Elitair? Reken maar. Da's voor je eigen bestwil.

Ik zie wel een redelijke gelijkenis tussen mensen van het kaliber JohnDope en kindertjes van een jaar of 7, die niet weten hoeveel d'r op hun bord kan, en heul verongelijkt worden als ze hun zin niet krijgen omdat pa de bui al ziet hangen.
Ik heb het al jaren gehad met de Elite.

nog even voor de meelurkertz: ik heb geen strafblad.

Maargoed mensen ik moet gaan, duty calls
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53199653
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:16 schreef gronk het volgende:

[..]

Komop zeg, zou jij *niet* gaan lopen dollen met JohnDope als je politieagente was en 'm een dagje vast kon zetten?
Dat zal haar wel aanspreken, strenge uniformpjes
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:20:34 #246
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53199668
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

jij ja

Met dat verhaaltje van jou kom je echt niet weg, want dan zou er echt geen cellentekort zijn
Wat is jóu dan overkomen?
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:21:04 #247
130955 Floripas
Blast from the past
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:22:48 #248
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53199717
Huh, blijkbaar is die Daily Invisible een fenomeen - ik heb er nog nooit van gehoord.
pi_53199718
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:01 schreef JohnDope het volgende:
Dan weet je toch dat ze bij de recherche met de meest vergezochte logica komen aanzetten en ze dus niet op mensen met een tunnelvisie zoals Dodecahedron in hun team zitten te wachten.
Klopt in een brainstorm/verken sessie doe je dat. Daarna ga je kritische kijken voor welke theorieen er bewijs is. En als dat er niet is, dan schap je die theorie van je lijstje tot er weer een aanleiding komt om hem erop te zetten.. Maar jij blijft in de eerste fase wat hangen heb ik het idee.
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
pi_53199762
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:19 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb het al jaren gehad met de Elite.
Geinig is dat die Eilite de macht heeft en niet de plebs.. Heerlijk!
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:25:42 #251
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53199772
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:15 schreef gronk het volgende:
Best leuk en aardig, maar op een gegeven moment is 't wel welletjes geweest, en dan vind ik 't een stuk prettiger als de besluitvorming bij een stel technocraten ligt. En als sommige luitjes van 'Het Volk' daar niet tegen kunnen, en gaan lopen rellen, dan moeten ze maar monddood worden gemaakt.
WTF?
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:35:28 #252
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53199964
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:22 schreef Floripas het volgende:
Huh, blijkbaar is die Daily Invisible een fenomeen - ik heb er nog nooit van gehoord.
Ik tot een paar jaar geleden ook niet, tot Julius himself een keer binnen kwam vallen.

Maar hij mag dus al heel lang altijd de laatste vraag aan de minister president stellen.

Waar kwam je hem tegen?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:36:38 #253
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53199998
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:25 schreef Floripas het volgende:

WTF?
Sorry, maar da's een beetje een 'management-in-de-praktijk'-ervaringsfeit: open en democratische besluitvorming is een goed ding. Absoluut. Maar als er mensen of groeperingen zijn die maar door *blijven* emmeren, en waar geen redelijk woord mee te wisselen valt, dan heeft dat een negatieve uitstraling op de rest van de groep, en dan is het voor het resultaat (maar ook voor de groep zelf) beter om die mensen uit de groep te kwakken of anderszins het zwijgen op te leggen.

Zolang die mensen nog steeds als stoorzender fungeren, zul je nooit een hechte groep krijgen. Daar is helemaal niets machiavelliaans aan; de eerste de beste middelbare school-leraar zal dit volmondig beamen.

Het risico wat je natuurlijk wel loopt --en daar zal het 'leidersclubje' terdege rekening mee moeten houden -- is dat dat herrieschoppersgroepje misschien wel degelijk een punt heeft, maar dat ze *voorlopen* op de groep en de leiding van de groep, en dat ze domweg niet begrepen worden. Daar kun je goed de mist mee ingaan. Aan de andere kant, om JohnDope te parafraseren 'de groep heeft altijd gelijk', en als de groep daar nog niet aan toe is, dan moet je op een gegeven moment je mond houden, of een rol vinden waarin je die kritiek kunt blijven uiten. In ieder geval, wat JohnDope doet, is contraproductief.

(en voor 'groep' kun je ook 'partij','bedrijf' of 'land' invullen, maar allez...)

Overigens, de NRC van vandaag heeft ook wel een aardige kijk op dit geheel.

[ Bericht 6% gewijzigd door gronk op 15-09-2007 17:48:47 ]
pi_53200012
Typisch voorbeeld van Karma wat er nu in de VVD gebeurd.

Enkele jaren geleden zocht de VVD een kil en harteloos iemand die zonder emotie een hard vreemdelingenbeleid uit kon voeren onder het motto "regel is regel, Befehl ist Befehl"
Als je dan als partij denkt dat die kilheid en harteloosheid zich beperkt tot de "vreemdelingen "is dat wel erg naief. Ze hebben nu gewoon terug op hun bordje wat ze voor anderen in gedachten hadden.

VVD gefeliciteerd !!!
pi_53200705
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:35 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik tot een paar jaar geleden ook niet, tot Julius himself een keer binnen kwam vallen.

Maar hij mag dus al heel lang altijd de laatste vraag aan de minister president stellen.
Een paar maanden geleden stond in de krant dat Balkenende de persconferentie na afloop van de ministerraad had veranderd. Zo was de locatie veranderd van nieuwpoort naar het ministerie van Algemene Zaken. Daarnaast wordt het wekelijks live uitgezonden via politiek24.nl. En ook met de traditie dat dhr. Vischjager de laatste vraag mocht stellen werd doorbroken. Na protest heeft hij dit gebruik toch weer in ere hersteld.
De krant (ik denk dat het NRC was) plaatste dit verhaal in de context van het feit dat de overheid steeds vaker zelf het nieuws direct naar de burgers brengt en de media als doorgeefluik overslaat.
Ik heb nog even naar het artikel gezocht, maar kan het niet meer vinden.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 18:10:21 #256
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53200761
quote:

[..]

Waar kwam je hem tegen?
Jij doet dit voor je werk? Met die Julius Vischjager?
Kun je er eens eentje voor me inscannen?
Gewoon via de stream.
  zaterdag 15 september 2007 @ 18:30:20 #257
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53201158
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:36 schreef gronk het volgende:

Overigens, de NRC van vandaag heeft ook wel een aardige kijk op dit geheel.
http://flickr.com/photos/23966711@N00/1386624121/
http://flickr.com/photos/23966711@N00/1386624533/

't leest misschien wat beroerd, maar dan moet je maar 'n Echte Krant kopen
pi_53201162
quote:

[..]

Waar kwam je hem tegen?
Inmiddels mag Julius dat toch niet meer, sinds de nieuwe opzet van de pc's?
  zaterdag 15 september 2007 @ 18:31:53 #259
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_53201180
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij doet dit voor je werk? Met die Julius Vischjager?
Kun je er eens eentje voor me inscannen?
Gewoon via de stream.
Neenee, dat niet. Maar ik heb een paar jaar geleden binnen politicologie een keer een collegereeks georganiseerd die draaide om allerlei aspecten van het oprichten van een politieke partij. Marianne Thieme kwam ook een keer, en toen was Julius Vischjager ook van de partij (en stelde ook allerlei vragen waar ze niks mee aankon). Een paar dagen later kwam ie bij Machiavelli (da's de studentenvereniging politicologie) langs om een exemplaar te laten zien en zo, en toen vroegen we ons ook echt af wie het nou precies was. Maar dat exemplaar is helaas niet in mijn bezit. Als je in A'dam bent moet je gewoon maar een keer naar Atheneum gaan, daar hebben ze hem altijd wel staan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_53204964
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:30 schreef SCH het volgende:
Inmiddels mag Julius dat toch niet meer, sinds de nieuwe opzet van de pc's?
Die traditie is weer in ere hersteld. Kijk maar eens op politiek24.nl, daar wordt de pc van Balkenende in het weekend meestal een paar keer herhaald.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53205031
Het was vermakelijke tv
pi_53206933
Ik zou gewoon lekker op die kamerzetel blijven zitten als ik Rita was, ze is op persoonlijke titel gekozen, > 600K voorkeurstemmen, niet weggaan.
I´m back.
pi_53206950
Bovendien we hebben nog 3 balen popcorn staan in de schuur, die moeten ook op.
I´m back.
pi_53206996
Ik verwacht ook wel dat ze in haar eentje verder gaat. Het zou haar veel stemmen kosten als ze die zetel nu opgeeft, en al die kiezers in de kou laat staan.
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:33:17 #265
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53207013
Ik verwacht eigenlijk dat ze morgen een personcferentie houdt waar ze haar nieuwe partij lanceert.
pi_53207022
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef Urquhart het volgende:
Ik verwacht ook wel dat ze in haar eentje verder gaat. Het zou haar veel stemmen kosten als ze die zetel nu opgeeft, en al die kiezers in de kou laat staan.
Dat zou op zich ook niet correct zijn idd.
I´m back.
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:34:31 #267
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53207034
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:31 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Neenee, dat niet. Maar ik heb een paar jaar geleden binnen politicologie een keer een collegereeks georganiseerd die draaide om allerlei aspecten van het oprichten van een politieke partij. Marianne Thieme kwam ook een keer, en toen was Julius Vischjager ook van de partij (en stelde ook allerlei vragen waar ze niks mee aankon). Een paar dagen later kwam ie bij Machiavelli (da's de studentenvereniging politicologie) langs om een exemplaar te laten zien en zo, en toen vroegen we ons ook echt af wie het nou precies was. Maar dat exemplaar is helaas niet in mijn bezit. Als je in A'dam bent moet je gewoon maar een keer naar Atheneum gaan, daar hebben ze hem altijd wel staan.
Is hij dul? Of is hij exentriek?
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:35:05 #268
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53207042
Ik vind ook dat ze door moet - als ze met een consistent plan kan komen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:36:21 #269
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53207063
OMFG, verdonk als partijvoorzitster!
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:42:49 #270
130955 Floripas
Blast from the past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')