abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53220439
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Laakbaar, maar gebeurde dat in de Kamer tijdens een debat?
Nee, volgens mij tijdens interviews. Het lijkt mij in ieder geval erger om voor een gevaarlijke gek of racist te worden uitgemaakt, dan knettergek te worden genoemd. Wilders is tenminste nog zo eerlijk om het in het gezicht van Vogelaar te zeggen, terwijl Fortuyn altijd in een interview werd beledigd, waarna de betreffende lafaard het achteraf altijd ontkende .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53220497
-edit- Nutteloos.

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 17-09-2007 10:32:23 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 16 september 2007 @ 16:24:10 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53221416
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

-edit- Nutteloos
Verlicht mij dan eens, in plaats van me een beetje te gaan zitten aanvallen?

[ Bericht 33% gewijzigd door paddy op 17-09-2007 10:33:50 ]
pi_53221444
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Verlicht mij dan eens, in plaats van me een beetje te gaan zitten aanvallen?
Ik val je niet aan. Lees m'n posts in dit topic maar terug voor wat verlichting.
  zondag 16 september 2007 @ 16:25:26 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53221455
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:45 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee, volgens mij tijdens interviews. Het lijkt mij in ieder geval erger om voor een gevaarlijke gek of racist te worden uitgemaakt, dan knettergek te worden genoemd. Wilders is tenminste nog zo eerlijk om het in het gezicht van Vogelaar te zeggen, terwijl Fortuyn altijd in een interview werd beledigd, waarna de betreffende lafaard het achteraf altijd ontkende .
Luister.
1. Het is belachelijk om iemand gevaarlijk of racist te noemen als-ie dat niet is. Dat ben ik met je eens. Dat vind ik ook uitermate laakbaar van de mensen die dat hebben gedaan.
2. Het helpt geen enkel debat om iemand "Knettergek" te noemen. Echt niet.
pi_53221478
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:45 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jij bent toch geen Wilderstype cultheld? Jij neemt het nu zo voor hem op?
Heb ik je zo verkeerd ingeschat dan?
pi_53221518
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent toch geen Wilderstype cultheld? Jij neemt het nu zo voor hem op?
Heb ik je zo verkeerd ingeschat dan?
Absoluut niet. Ik zou een tegenstander ook nooit 'knettergek' noemen, maar dat is een stijlkeuze. Ik vind het alleen goedkoop om Wilders aan te vallen vanwege zijn (vrij ongenuanceerde) woordkeuze. Je moet elkaar op inhoud bestrijden en daarmee basta.
pi_53221521
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Een plan kan niet gek zijn.

Een knettergek plan. Wat snap je daar niet aan en waarom zou dat niet kunnen?
pi_53221536
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:28 schreef cultheld het volgende:

[..]

Absoluut niet. Ik zou een tegenstander ook nooit 'knettergek' noemen, maar dat is een stijlkeuze. Ik vind het alleen goedkoop om Wilders aan te vallen vanwege zijn (vrij ongenuanceerde) woordkeuze. Je moet elkaar op inhoud bestrijden en daarmee basta.
Punt is wel een beetje dat inhoud en stijl bij Wilders nogal samenvallen de laatste tijd.
pi_53221550
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Een knettergek plan. Wat snap je daar niet aan en waarom zou dat niet kunnen?
Dat is feitelijk onmogelijk . Zoek de definitie van gek maar op. Een plan denkt niet; Een plan is bedacht.
pi_53221551
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Blijkbaar ben je (ondanks dat je pretendeert nogal hoog opgeleid te zijn) de Nederlandse taal niet voldoende machtig. Het blijft vermakelijk: Figuren die constant met dure woorden smijten, maar de betekenis van een 'eenvoudig' begrip als 'gek' blijkbaar niet eens kennen .
uhm
quote:
gek1 (de ~ (m.), ~ken)
1 [inf.] krankzinnige
2 dwaas
3 met de wind meedraaiende schoorsteenkap
4 sluiting aan een deurklink, die voorkomt dat deze van buiten geopend kan worden

gek2 (bn.)
1 [inf.] krankzinnig
2 blijk gevend van gebrek aan gezond verstand => beduveld, belazerd, crazy, dwaas, inept, kolderiek, krankzinnig, lijp, maf, mal, mallotig
3 vreemd, eigenaardig
4 grappig
5 hevig, erg
wie kent hier de betekenis van het woord gek niet ?
pleased to meet you
pi_53221649
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is feitelijk onmogelijk . Zoek de definitie van gek maar op. Een plan denkt niet; Een plan is bedacht.
Een gek plan, een gekke broek, een gek idee. Niks mis mee.
quote:
gek2 (bn.)
1 [inf.] krankzinnig
2 blijk gevend van gebrek aan gezond verstand => beduveld, belazerd, crazy, dwaas, inept, kolderiek, krankzinnig, lijp, maf, mal, mallotig
3 vreemd, eigenaardig
4 grappig
5 hevig, erg
Dat is ook het verschil. Wilders speelde op de persoon, Bolkestein heeft het over een idee.
pi_53221681
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:29 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm
[..]

wie kent hier de betekenis van het woord gek niet ?
Je hebt gelijk. Het ging in eerste instantie echter om knettergek, wat niet op een vreemd voorstel wijst, maar sec gezien knotsgek/volslagen gek/stapelgek is. Daar zit duidelijk een negatieve connotatie aan vast die wijst op een dwaas verstand. Een voorstel als 'knettergek' afdoen is impliciet dus een kwalificatie van de bedenker van het betreffende voorstel.
pi_53221711
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Het ging in eerste instantie echter om knettergek, wat niet op een vreemd voorstel wijst, maar sec gezien knotsgek/volslagen gek/stapelgek is. Daar zit duidelijk een negatieve connotatie aan vast die wijst op een dwaas verstand. Een voorstel als 'knettergek' afdoen is impliciet dus een kwalificatie van de bedenker van het betreffende voorstel.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
  zondag 16 september 2007 @ 16:38:53 #115
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53221727
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat noemt men 'de aftocht dekken'...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 16 september 2007 @ 16:39:04 #116
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53221729
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:28 schreef cultheld het volgende:

[..]

Mee eens, honderd procent mee eens.
Dat geldt dus voor iedereen.
  zondag 16 september 2007 @ 16:39:52 #117
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53221748
quote:

[..]

Bolkestein reflecteert natuurlijk het woord van Wilders, daar heb je gelijk in.
pi_53221749
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Een gek plan, een gekke broek, een gek idee. Niks mis mee.
[..]

Dat is ook het verschil. Wilders speelde op de persoon, Bolkestein heeft het over een idee.
Dan had hij het een vreemd idee moeten noemen en niet knettergek. Normaal gesproken houd ik me niet bezig met dat soort mierenneukerij, maar zij die Wilders bekritiseren vanwege zijn woordkeuze moeten m.i. zelf ieder woord dat zij gebruiken meester zijn.
pi_53221776
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Practice what you preach.
pi_53221798
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dan had hij het een vreemd idee moeten noemen en niet knettergek. Normaal gesproken houd ik me niet bezig met dat soort mierenneukerij, maar zij die Wilders bekritiseren vanwege zijn woordkeuze moeten m.i. zelf ieder woord dat zij gebruiken meester zijn.
Oh, je hebt de ironie niet begrepen...

Toch gek dat je zoveel kritiek op anderen hebt, over de inhoud merkt en doet alsof Wilders daar een voorbeeld van is. Begin nou even bij het begin.

Van mij mag ie het zeggen hoor. Het toont de onmacht.
pi_53221835
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, je hebt de ironie niet begrepen...
Het is zo makkelijk om je achter ironie te verschuilen... Ik begrijp echt wel dat Bolkestein 'knettergek' gebruikt als reactie op Wilders. Het is m.i. alleen volstrekt onwenselijk om ironisch te reageren als je iemand op zijn woordkeuze aanvalt.
pi_53221867
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is zo makkelijk om je achter ironie te verschuilen... Ik begrijp echt wel dat Bolkestein 'knettergek' gebruikt als reactie op Wilders. Het is m.i. alleen volstrekt onwenselijk om ironisch te reageren als je iemand op zijn woordkeuze aanvalt.
Nee, dat is juist erg geestig. Althans, ik vind het geestig, en jij vindt het onwenselijk. Het is dat niet, en zeker niet volstrekt
pi_53221921
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is juist erg geestig. Althans, ik vind het geestig, en jij vindt het onwenselijk. Het is dat niet, en zeker niet volstrekt
Waarom citeer je me verkeerd ?
  zondag 16 september 2007 @ 16:50:56 #124
66444 Lord_Vetinari
pi_53221971
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waarom citeer je me verkeerd ?
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:44 schreef cultheld het volgende:

Het is m.i. alleen volstrekt onwenselijk om ironisch te reageren
Waar citeert hij je verkeerd?
pi_53222000
quote:

[..]

mi is de heer Bolkensteijn niet verantwoordelijk voor de interpretatie van zijn woorden .. hij heeft gezegd wat die gezegd heeft, het plan is knettergek, en niet hetgeen jij meent uit die woorden te kunnen halen, da's voor jouw rekening ..

en dat is dus het verschil met de woorden van Wilders, daar komt geen persoonlijke interpretatie aan te pas, de minister is knettergek en dat heeft hij haar ten overstaan van de hele kamer in het gezicht gezegd ..
pleased to meet you
pi_53222006
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

Waar citeert hij je verkeerd?
Hij doet alsof ik zojuist heb beweerd dat het zo is. Ik heb volgens mij vrij duidelijk gepost dat het mijns inziens zo is .
  zondag 16 september 2007 @ 16:53:45 #127
66444 Lord_Vetinari
pi_53222034
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hij doet alsof ik zojuist heb beweerd dat het zo is. Ik heb volgens mij vrij duidelijk gepost dat het mijns inziens zo is .

Ja, dus...?
pi_53222119
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, dus...?
Ik breng het niet als feit.
  zondag 16 september 2007 @ 16:58:40 #129
66444 Lord_Vetinari
pi_53222153
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik breng het niet als feit.
Dat zegt hij ook niet. Hij zegt, dat jij het vindt. Tenzij jij de Paus en dus onfeilbaar bent, is dat geen feit. Het is wel een feit, dat jij het vindt.
pi_53222207
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tenzij jij de Paus en dus onfeilbaar bent ..
wablief
pleased to meet you
pi_53222211
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat zegt hij ook niet. Hij zegt, dat jij het vindt. Tenzij jij de Paus en dus onfeilbaar bent, is dat geen feit. Het is wel een feit, dat jij het vindt.
Lees zijn reply nog eens. "Hij is dat niet". Daarmee suggereert hij dat ik het als een gegeven heb gebracht, wat pertinent niet waar is.
pi_53222569
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

wat je dus eigenlijk zegt is dat als Bolkensteijn Wilders knettergek had genoemd ipv dat plan van hem was er niets aan de hand geweest .. ?
pleased to meet you
pi_53222651
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:16 schreef moussie het volgende:

[..]

wat je dus eigenlijk zegt is dat als Bolkensteijn Wilders knettergek had genoemd ipv dat plan van hem was er niets aan de hand geweest .. ?
Dan had hij open kaart gespeeld.
pi_53222693
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:20 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dan had hij open kaart gespeeld.
en wat nou als hij Wilders zelf niet knettergek vindt maar dat plan van hem wel .. dan heeft hij namelijk wel open kaart gespeeld en is het enkel jouw persoonlijke interpretatie van zijn woorden die je dwars zit
pleased to meet you
pi_53222755
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:21 schreef moussie het volgende:

[..]

en wat nou als hij Wilders zelf niet knettergek vindt maar dat plan van hem wel .. dan heeft hij namelijk wel open kaart gespeeld en is het enkel jouw persoonlijke interpretatie van zijn woorden die je dwars zit
Wat is de definitie van knettergek?
pi_53222918
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat is de definitie van knettergek?
quote:
knetˇterˇgek (bn.)
1 [inf.] stapelgek
quote:
staˇpelˇgek (bn.)
1 volslagen gek, krankzinnig => dubbelgebitakt, knetter, knettergek, knots, knotsgek, stapel, stapelzot
overtreffende trap van gek dus

/edit .. linkje voor de volgende keer .. kan je het zelf opzoeken
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/
pleased to meet you
pi_53222985
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:31 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

[..]

overtreffende trap van gek dus
Laten we het even op krankzinnig houden. Wat leert vandale.nl (ik ben lui ) ons?
quote:
zodanig gestoord in zijn geestelijke vermogens, dat men niet in staat is zichzelf te leiden of de rechten van anderen te eerbiedigen => abnormaal, bezeten, bezeten /door/van/ de duivel, dol, frenetiek, gaga, gek, geschift, geschuffeld, getikt, getroebleerd, halfgaar, halfwijs, kierewiet, krankjorum, mesjogge, niet goed snik, ontzind, toktok, van lotje getikt, van zijn verstand beroofd, verknipt, waanzinnig, zot
Volgens mij gaat dit over de verstandelijke vermogens van iemand. Dan kan een voorstel toch onmogelijk knettergek zijn? Hooguit is de bedenker van het voorstel knettergek te noemen.
pi_53223248
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:34 schreef cultheld het volgende:

[..]

Laten we het even op krankzinnig houden. Wat leert vandale.nl (ik ben lui ) ons?
[..]

Volgens mij gaat dit over de verstandelijke vermogens van iemand. Dan kan een voorstel toch onmogelijk knettergek zijn? Hooguit is de bedenker van het voorstel knettergek te noemen.
leuk geprobeerd .. zullen we het nou even helemaal plaatsen, incluis de betekenis die je hebt weg gelaten ?
quote:
krankˇzinˇnig1 (bn.)
1 zodanig gestoord in zijn geestelijke vermogens, dat men niet in staat is zichzelf te leiden of de rechten van anderen te eerbiedigen => abnormaal, bezeten, bezeten /door/van/ de duivel, dol, frenetiek, gaga, gek, geschift, geschuffeld, getikt, getroebleerd, halfgaar, halfwijs, kierewiet, krankjorum, mesjogge, niet goed snik, ontzind, toktok, van lotje getikt, van zijn verstand beroofd, verknipt, waanzinnig, zot
2 [pej.] gek, mal
pleased to meet you
pi_53224027
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:47 schreef moussie het volgende:

[..]

leuk geprobeerd .. zullen we het nou even helemaal plaatsen, incluis de betekenis die je hebt weg gelaten ?
[..]
Mea culpa.
pi_53224076
Bolkestein: de pot verwijt de ketel....
  zondag 16 september 2007 @ 18:33:34 #141
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53224295
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:23 schreef Bommenlegger het volgende:
Bolkestein: de pot verwijt de ketel....
Ik vind Bolkestein niet gestoord, hoor. Verre van.
pi_53224509
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind Bolkestein niet gestoord, hoor. Verre van.
Wilders wel?
  zondag 16 september 2007 @ 19:07:07 #143
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53225304
en last but not least .. Vogelaar ?
pleased to meet you
pi_53234359
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:18 schreef KarelMartel het volgende:

[..]

een gestoord iemand haalt geen 9 zetels.. geert weet precies hoe hij de bevolking moet bespelen
Uhmm... Hitler, Goebbels?
Bush's redevoeringenschrijver? Rumsfeldt?
Pim Fortuyn?
Jan Marijnissen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53234516
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:24 schreef mimir het volgende:

[..]

Volgens het CBS valt juist het grote deel laagopgeleiden op onder de aanhang van Wilders. Bovendien komen veel stemmers uit het platteland, met name in Limburg en Oosterlijke provincies. Wilders-stemmer zijn dus vooral veel niet al te snuggere boertjes die waarschijnlijk in hun hele leven nog nooit een echte allochtoon hebben gezien.

on topic: Wilders raakt steeds meer geisoleerd nu zelfs Bolkenstijein en andere beroemde critici van de multi culti samenleving hem laten vallen.
Dat Wilders laagopgeleiden aantrekt, geloof ik graag.
Maar dat boeren op Wilders stemmen, lijkt me errug onwaarschijnlijk. Al was het alleen maar omdat er veel buitenlanders in de land- en tuinbouw werken. En ook echt werken.
En de kwalificatie "niet al te snugger" zou ik niet meer gebruiken voor anderen.

Verder hoop ik wel, dat je gelijk krijgt
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53234761
quote:
Op zondag 16 september 2007 16:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Prisma woordenboek, 2004:
gek I bn & bw zonder goed functionerend verstand; afwijkend van het gewone; ~ op of ~ met, veel houdend van

van Dale, Nederlands als tweede taal, 2003:
gek [bijvoeglijk naamwoord]
1 een gekke persoon doet rare dingen
2 iets wat gek is, is vreemd of raar
pi_53234807
Ik liep een beetje achter, geloof ik
pi_53235392
quote:
Op zondag 16 september 2007 00:56 schreef gronk het volgende:

[..]

Alles wat niet minstens zo rechts is als wilders is links
ik ben links?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 17 september 2007 @ 08:55:16 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53236260
quote:
Op maandag 17 september 2007 01:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Uhmm... Hitler, Goebbels?
Bush's redevoeringenschrijver? Rumsfeldt?
Pim Fortuyn?
Jan Marijnissen?
Je noemt nu mensen gestoord die het niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')