Nee, volgens mij tijdens interviews. Het lijkt mij in ieder geval erger om voor een gevaarlijke gek of racist te worden uitgemaakt, dan knettergek te worden genoemd. Wilders is tenminste nog zo eerlijk om het in het gezicht van Vogelaar te zeggen, terwijl Fortuyn altijd in een interview werd beledigd, waarna de betreffende lafaard het achteraf altijd ontkendequote:Op zondag 16 september 2007 15:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Laakbaar, maar gebeurde dat in de Kamer tijdens een debat?
Verlicht mij dan eens, in plaats van me een beetje te gaan zitten aanvallen?quote:
Ik val je niet aan. Lees m'n posts in dit topic maar terug voor wat verlichting.quote:Op zondag 16 september 2007 16:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Verlicht mij dan eens, in plaats van me een beetje te gaan zitten aanvallen?
Luister.quote:Op zondag 16 september 2007 15:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, volgens mij tijdens interviews. Het lijkt mij in ieder geval erger om voor een gevaarlijke gek of racist te worden uitgemaakt, dan knettergek te worden genoemd. Wilders is tenminste nog zo eerlijk om het in het gezicht van Vogelaar te zeggen, terwijl Fortuyn altijd in een interview werd beledigd, waarna de betreffende lafaard het achteraf altijd ontkende.
Jij bent toch geen Wilderstype cultheld? Jij neemt het nu zo voor hem op?quote:Op zondag 16 september 2007 15:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, volgens mij tijdens interviews. Het lijkt mij in ieder geval erger om voor een gevaarlijke gek of racist te worden uitgemaakt, dan knettergek te worden genoemd. Wilders is tenminste nog zo eerlijk om het in het gezicht van Vogelaar te zeggen, terwijl Fortuyn altijd in een interview werd beledigd, waarna de betreffende lafaard het achteraf altijd ontkende.
Absoluut niet. Ik zou een tegenstander ook nooit 'knettergek' noemen, maar dat is een stijlkeuze. Ik vind het alleen goedkoop om Wilders aan te vallen vanwege zijn (vrij ongenuanceerde) woordkeuze. Je moet elkaar op inhoud bestrijden en daarmee basta.quote:Op zondag 16 september 2007 16:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent toch geen Wilderstype cultheld? Jij neemt het nu zo voor hem op?
Heb ik je zo verkeerd ingeschat dan?
Punt is wel een beetje dat inhoud en stijl bij Wilders nogal samenvallen de laatste tijd.quote:Op zondag 16 september 2007 16:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik zou een tegenstander ook nooit 'knettergek' noemen, maar dat is een stijlkeuze. Ik vind het alleen goedkoop om Wilders aan te vallen vanwege zijn (vrij ongenuanceerde) woordkeuze. Je moet elkaar op inhoud bestrijden en daarmee basta.
Dat is feitelijk onmogelijkquote:Op zondag 16 september 2007 16:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Een knettergek plan. Wat snap je daar niet aan en waarom zou dat niet kunnen?
uhmquote:Op zondag 16 september 2007 15:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je (ondanks dat je pretendeert nogal hoog opgeleid te zijn) de Nederlandse taal niet voldoende machtig. Het blijft vermakelijk: Figuren die constant met dure woorden smijten, maar de betekenis van een 'eenvoudig' begrip als 'gek' blijkbaar niet eens kennen.
wie kent hier de betekenis van het woord gek niet ?quote:gek1 (de ~ (m.), ~ken)
1 [inf.] krankzinnige
2 dwaas
3 met de wind meedraaiende schoorsteenkap
4 sluiting aan een deurklink, die voorkomt dat deze van buiten geopend kan worden
gek2 (bn.)
1 [inf.] krankzinnig
2 blijk gevend van gebrek aan gezond verstand => beduveld, belazerd, crazy, dwaas, inept, kolderiek, krankzinnig, lijp, maf, mal, mallotig
3 vreemd, eigenaardig
4 grappig
5 hevig, erg
Een gek plan, een gekke broek, een gek idee. Niks mis mee.quote:Op zondag 16 september 2007 16:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onmogelijk. Zoek de definitie van gek maar op. Een plan denkt niet; Een plan is bedacht.
Dat is ook het verschil. Wilders speelde op de persoon, Bolkestein heeft het over een idee.quote:gek2 (bn.)
1 [inf.] krankzinnig
2 blijk gevend van gebrek aan gezond verstand => beduveld, belazerd, crazy, dwaas, inept, kolderiek, krankzinnig, lijp, maf, mal, mallotig
3 vreemd, eigenaardig
4 grappig
5 hevig, erg
Je hebt gelijk. Het ging in eerste instantie echter om knettergek, wat niet op een vreemd voorstel wijst, maar sec gezien knotsgek/volslagen gek/stapelgek is. Daar zit duidelijk een negatieve connotatie aan vast die wijst op een dwaas verstand. Een voorstel als 'knettergek' afdoen is impliciet dus een kwalificatie van de bedenker van het betreffende voorstel.quote:Op zondag 16 september 2007 16:29 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm
[..]
wie kent hier de betekenis van het woord gek niet ?
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?quote:Op zondag 16 september 2007 16:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het ging in eerste instantie echter om knettergek, wat niet op een vreemd voorstel wijst, maar sec gezien knotsgek/volslagen gek/stapelgek is. Daar zit duidelijk een negatieve connotatie aan vast die wijst op een dwaas verstand. Een voorstel als 'knettergek' afdoen is impliciet dus een kwalificatie van de bedenker van het betreffende voorstel.
Dat noemt men 'de aftocht dekken'...quote:
Mee eens, honderd procent mee eens.quote:Op zondag 16 september 2007 16:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Absoluut niet. Ik zou een tegenstander ook nooit 'knettergek' noemen, maar dat is een stijlkeuze. Ik vind het alleen goedkoop om Wilders aan te vallen vanwege zijn (vrij ongenuanceerde) woordkeuze. Je moet elkaar op inhoud bestrijden en daarmee basta.
Bolkestein reflecteert natuurlijk het woord van Wilders, daar heb je gelijk in.quote:Op zondag 16 september 2007 16:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het ging in eerste instantie echter om knettergek, wat niet op een vreemd voorstel wijst, maar sec gezien knotsgek/volslagen gek/stapelgek is. Daar zit duidelijk een negatieve connotatie aan vast die wijst op een dwaas verstand. Een voorstel als 'knettergek' afdoen is impliciet dus een kwalificatie van de bedenker van het betreffende voorstel.
Dan had hij het een vreemd idee moeten noemen en niet knettergek. Normaal gesproken houd ik me niet bezig met dat soort mierenneukerij, maar zij die Wilders bekritiseren vanwege zijn woordkeuze moeten m.i. zelf ieder woord dat zij gebruiken meester zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 16:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Een gek plan, een gekke broek, een gek idee. Niks mis mee.
[..]
Dat is ook het verschil. Wilders speelde op de persoon, Bolkestein heeft het over een idee.
Practice what you preach.quote:
Oh, je hebt de ironie niet begrepen...quote:Op zondag 16 september 2007 16:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan had hij het een vreemd idee moeten noemen en niet knettergek. Normaal gesproken houd ik me niet bezig met dat soort mierenneukerij, maar zij die Wilders bekritiseren vanwege zijn woordkeuze moeten m.i. zelf ieder woord dat zij gebruiken meester zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |