abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53147130
Een begrijpelijke stap van Rutte die overdue was en hem heel erg veel gaat kosten. Maar een goed leider moet af en toe ook een beslissing nemen wanneer hij overtuigd is dat de beslissing goed is , ook al kost het aan de eind van de dag, geld , zetels of aanzien.

Dat wil niet zegen dat ik een Rutte man . In tegendeel. ik zie Rutte als een Dijkstal-jongen en die koers vond ik toentertijd al rampzalig voor de vvd.

Het is te hopen dat Wilders Rita uitnodigd om samen met hem de PVV opte bouwen.
Aan de VVD maak ik geen zorgen meer vuil. Die partij za al la Long samen gaan met het D66 en dan een elitair leraren partijtje worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 13-09-2007 15:12:40 ]
pi_53147136
Het liberalisme heeft als uitgangspunt de vrijheid van het individu. Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken. Ook streeft het liberalisme naar een vrije markt waarin de overheid zich terughoudend opstelt. Ander speerpunt van het liberalisme is de scheiding van kerk en staat (onder andere als voorwaarde voor godsdienstige tolerantie). Ook willen liberalen dat de staatsinrichting wordt vastgelegd in een grondwet waarin ook de grondrechten van de burger staan.
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 september 2007 @ 15:07:53 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53147145
heb je veel eenmansfracties
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 13 september 2007 @ 15:08:07 #104
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53147151
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:06 schreef Frezer het volgende:
Wilders en Rita kunnen beide overduidelijk niet functioneren binnen een systeem waarin compromissen worden gesloten en samengewerkt moet worden. Als Rita zich dus bij de PVV aansluit gaat dat geheid botsen met Wilders, . Ze houden beide nogal van het ein Fuhrleider principe...
Dat is inderdaad een zeer explosief recept.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:08:15 #105
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53147155
Verdonk twijfelt over eigen partij

` Rita Verdonk sluit niet uit dat ze in
de Tweede Kamer blijft.De oud-minister
werd vanmiddag uit de VVD-fractie gezet
omdat ze opnieuw in het openbaar het
leiderschap van Rutte ter discussie zou
hebben gesteld.

In een eerste reactie zei Verdonk dat
haar uitspraken uit zijn verband zijn
gehaald.Ze weet nog niet of ze haar
zetel zal teruggeven.Een andere
mogelijkheid is om door te gaan met een
eigen partij,aldus Verdonk.

Ingewijden in Den Haag zeggen dat Rita
Verdonk met een eigen beweging verder
gaat.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53147166
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:07 schreef NLweltmeister het volgende:
Aptroot, van Baalen en Teeven waren tegen uitzetting, die zijn nu wel moreel verplicht om ook de VVD te verlaten
en jij denkt dat iemand jouw morele waardeoordelen serieus neemt?
pi_53147167
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:07 schreef Wilskracht het volgende:
Het liberalisme heeft als uitgangspunt de vrijheid van het individu. Liberalen streven naar een samenleving waarin burgers grote vrijheden genieten, zoals de burgerrechten die het individu beschermen en de macht van de staat en de kerk beperken. Ook streeft het liberalisme naar een vrije markt waarin de overheid zich terughoudend opstelt. Ander speerpunt van het liberalisme is de scheiding van kerk en staat (onder andere als voorwaarde voor godsdienstige tolerantie). Ook willen liberalen dat de staatsinrichting wordt vastgelegd in een grondwet waarin ook de grondrechten van de burger staan.
En dit heeft de VVD al heel lang niet meer laten zien.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:08:42 #108
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53147180
Misschien wordt het nu weer echt een liberale partij, die voor vrijheid en democratie staat. Wel jammer dat Verdonk op deze wijze weer meer aandacht zal gaan trekken, nu ze volledig los is. Ik vond haar rol als monddode fractievolgeling prettiger.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:09:21 #109
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53147196
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:07 schreef CANARIS het volgende:
Aan de VVD maak ik geen zorgen meer vuil. Die partij za al la Long samen gaan met het D66 en dan een elitair leeraren partijtje worden.
Jammer genoeg had jij vroeger geen goede elitaire leraar Nederlands.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:09:26 #110
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53147204
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het manifest is het huidige gezicht, dat daar niet naar gehandeld wordt of dat de beeldvorming anders is is wat anders.
Dat is een beetje de werkelijkheid omdraaien he. "Dit papiertje zegt wat we zijn, dat we heel andere dingen laten zien in de tweede kamer moet je maar niet op letten". Dus als de SP een manifest opstelt waarin ze zeggen libertarisch te zijn, en ondertussen door blijven gaan met hun huidige politiek zijn ze volgens jou een libertarische partij?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53147207
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:06 schreef Plato1980 het volgende:
Verstandig, de VVD moest een keuze maken. Hopelijk gaan ze nu een echt liberale koers varen, dan kan ik overwegen om VVD te stemmen.

Zoals altijd ben ik het met plato eens.
Al stem ik dr al op uiteraard maar rita weg is het beste nieuws van de week.
pi_53147218
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:08 schreef Pool het volgende:
Misschien wordt het nu weer echt een liberale partij, die voor vrijheid en democratie staat. Wel jammer dat Verdonk op deze wijze weer meer aandacht zal gaan trekken, nu ze volledig los is. Ik vond haar rol als monddode fractievolgeling prettiger.
Het SP principe bedoel je?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  donderdag 13 september 2007 @ 15:10:13 #113
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53147225
Dit had al veel eerder moeten gebeuren. Ik ben alleen bang dat de gezamelijke kliek, Wilders - Verdonk - VVD wel eens voor meer zetels zou kunnen zorgen dan wanneer je slechts op de vvd kan stemmen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:10:26 #114
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53147234
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:08 schreef Pool het volgende:
Anderzijds is het wel een manier om Wilders uit beeld te krijgen...
pi_53147242
Voor de verkiezingen vermoed ik dat Henk Kamp de vvd gaat aanvoeren
(hopelijk wordt hij gauw beter)
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  donderdag 13 september 2007 @ 15:11:01 #116
138783 Visitor1982
The Name of the Game
pi_53147247
D66 zal nooit met de VVD verder willen. D66 heeft meer met GroenLinks dan met de VVD.
the truth is out there... and it hurts!
pi_53147252
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Jammer genoeg had jij vroeger geen goede elitaire leraar Nederlands.
en waarom verlel jij dat niet aan de muur achter je ! Misschien is die geinterresseerd?
pi_53147258
het zou overigens heel mooi zijn als de VVD inderdaad een liberale koers zou gaan varen, en dan ook echt liberaal, niet wat in Nederland doorgaat voor liberalisme.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:11:42 #119
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53147266
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Anderzijds is het wel een manier om Wilders uit beeld te krijgen...
Het is een vooropgezet plan tussen Rita en Mark Eerst alle stemmen wegtrekken bij Wilders en dan na de verkiezingen heel sneaky weer fuseren.
pi_53147269
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is een beetje de werkelijkheid omdraaien he. "Dit papiertje zegt wat we zijn, dat we heel andere dingen laten zien in de tweede kamer moet je maar niet op letten".
Niks werkelijkheid omdraaien, overigens had ik het al over beeldvorming die nogal verkeerd is en gezien de recente uitlatingen van Rutte en anderen is de VVD zeker liberaal bezig. Nogmaals lees Opinio van vorige week.

quote:
Dus als de SP een manifest opstelt waarin ze zeggen libertarisch te zijn, en ondertussen door blijven gaan met hun huidige politiek zijn ze volgens jou een libertarische partij?
In beginsel zou het dan een libertarische partij zijn.
pi_53147290
Interessant, ben benieuwd wat ze nu gaat doen en hoe ze zich gaat profileren....
live life
pi_53147298
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:08 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een zeer explosief recept.
Nou ja, wellicht verzwakt ze Wilders deels, als ze een eigen partij begint. Wellicht is het beter als er 2 halve blaat-partijtjes zijn dan één grote/sterke.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_53147303
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:08 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

en jij denkt dat iemand jouw morele waardeoordelen serieus neemt?
ze kunnen ook gewoon als ruggegraadlozen toch onder Rutte blijven dienen, dat mag ook van mij
  donderdag 13 september 2007 @ 15:14:49 #124
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_53147326
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:11 schreef Godslasteraar het volgende:
het zou overigens heel mooi zijn als de VVD inderdaad een liberale koers zou gaan varen, en dan ook echt liberaal, niet wat in Nederland doorgaat voor liberalisme.
Exact, liberalisme is in Nederland onterecht synoniem aan rechts.
pi_53147335
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:13 schreef Frezer het volgende:

[..]

Nou ja, wellicht verzwakt ze Wilders deels, als ze een eigen partij begint. Wellicht is het beter als er 2 halve blaat-partijtjes zijn dan één grote/sterke.
Je vergeet de SP in je telling.

We wachten maar af
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')