quote:Op donderdag 13 september 2007 13:29 schreef Keiichi het volgende:
Waarschijnlijk zitten er nog wel wat meer![]()
Het is een spin en deze soort leeft in paartjes.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
resterende vraag: wat is dit voor monster?en belangrijker; hoe groot is de kans dat er nog zo'n ding in mijn huis/tussen mijn sokken zit?
![]()
[afbeelding]
Idioot he?quote:Op donderdag 13 september 2007 13:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
jezus zeg, wát een wijf ben ik, ik zie en voel nu overal van die vieze dingen, waarom kunnen mensen zo panisch zijn voor zulke beesten?
leedvermaak topic
Jaquote:
Jaaaaaquote:Op donderdag 13 september 2007 13:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
wie komt er zoeken naar de eventuele tweede spin?
ik heb een splinternieuwe digicam gekocht voor de vakantie (morgen weg, vandaar sokken vouwen)quote:Op donderdag 13 september 2007 13:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja
En ga je op je gemak een foto maken van zo'n beestje?
30 x zoomquote:Op donderdag 13 september 2007 13:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja
En ga je op je gemak een foto maken van zo'n beestje?
Precies, ik heb werkelijk nog nooit een paartje gezien.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:35 schreef deedeetee het volgende:
Zover ik weet leven spinnen solitair, ik ben vaker van die joekels tegengekomen, maar die waren gelukkig altijd alleen.![]()
kom jij ff zoeken tussen mijn sokken, en de rest van de slaapkamer dan?quote:Op donderdag 13 september 2007 13:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Precies, ik heb werkelijk nog nooit een paartje gezien.
Wel een mooie spin!
Zeg, zijn je sokken recent buiten geweest, komen ze van de waslijn?quote:Op donderdag 13 september 2007 13:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik heb een splinternieuwe digicam gekocht voor de vakantie (morgen weg, vandaar sokken vouwen)
dus ik stond heel heldhaftig vanuit de deuropening, met de camera maximaal ingezoomd en half dichtgeknepen oogjes een foto te maken, om te laten analyseren
Je woont tever wegquote:Op donderdag 13 september 2007 13:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
kom jij ff zoeken tussen mijn sokken, en de rest van de slaapkamer dan?![]()
nee.. rechtstreeks uit de droger. althans, ze hebben even gelegen in de slaapkamer, op een stapel, verfrommeld enzo.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zeg, zijn je sokken recent buiten geweest, komen ze van de waslijn?
hou op! *rent in het rond*quote:Op donderdag 13 september 2007 13:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar als ze in je slaapkamer zitten. Hebben ze ook een reisje gemaakt door andere kamers misschien. En daar waarschijnlijk eitjes neergelegd. En nu heb je dus een 'gigantische' spinnenplaag in je huis denk ik
quote:Op donderdag 13 september 2007 13:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hou op! *rent in het rond*![]()
Jup, slaapkamerraam, spinnen zijn aardig actief nuquote:Op donderdag 13 september 2007 13:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nee.. rechtstreeks uit de droger. althans, ze hebben even gelegen in de slaapkamer, op een stapel, verfrommeld enzo.
heb wel graag de voordeur open ivm benauwd krot, en gisteren slaapkamerraam open gehad.
nu ook.
die moet zo dicht
vannacht hele nacht een mug rond m'n hoofd gehad, kutspinquote:Op donderdag 13 september 2007 13:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jup, slaapkamerraam, spinnen zijn aardig actief nu
Leuk toch? Ze ruimen alle muggen enzo voor je op.
Ik heb weleens zo'n nestje gezien, tering!quote:Op donderdag 13 september 2007 13:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Maar als ze in je slaapkamer zitten. Hebben ze ook een reisje gemaakt door andere kamers misschien. En daar waarschijnlijk eitjes neergelegd. En nu heb je dus een 'gigantische' spinnenplaag in je huis denk ik
ik heb wel nog een 2e exemplaar van zelfde formaat thuis aangetroffen, weliswaar gelukkig op de muur van de badkamer, dus snel gezien (en vermoordquote:Op donderdag 13 september 2007 13:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hou op! *rent in het rond*![]()
Beter dan zo'n spin OP je hoofd, en dan wakker worden (of juist niet)quote:Op donderdag 13 september 2007 13:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
vannacht hele nacht een mug rond m'n hoofd gehad, kutspin
Klopt, er zijn soorten die heul niet bang zijn, er zijn ook zgn springspinnen, die springen ahw op je af.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:40 schreef deedeetee het volgende:
Doet me er opeens aan denken dat mijn zoon een week of wat geleden aan de stok had met een dikke spin in de schuur. Volgens hem rende dat beest niet voor hem weg maar probeeerde hem juist aan te vallen. Helaas trok hij wel snel aan de kuierlatten toen zoonlief een poging waagde om 'm dood te meppen.
Voorlopig de schuur maar niet in dus....![]()
quote:
AAh, like WTF Yvonne, probeer je mensen een trauma aan te jagen??quote:Op donderdag 13 september 2007 13:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klopt, er zijn soorten die heul niet bang zijn, er zijn ook zgn springspinnen, die springen ahw op je af.
Wow. Dan had je wel een grote stofzuigerslang / atlasquote:Op donderdag 13 september 2007 13:53 schreef DarkElf het volgende:
die hadden wij ook ooit in huis. maar dan echt 50 keer zo groot![]()
Nou ja zo kwam het op ons, drie vrouwen, over midden in de nacht
we hebben hem eerst opgezogen maar daar kwam ie weer uit en toen hebben we hem geplet met de bosatlas![]()
ja nou he?quote:Op donderdag 13 september 2007 13:54 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wow. Dan had je wel een grote stofzuigerslang / atlas![]()
ja dat moest mijn moeder ook ineens toen mijn vader er niet meer was. stonden mijn zus en ik te gillen, moest mijn moeder (met dezelfde spinnenfobie) het gaan oplossenquote:Op donderdag 13 september 2007 13:58 schreef Lois het volgende:
*kriebeltopic*
Het is pas echt leuk als je kinderen hebt, dan moet je heel koelbloedig doen over zulke joekels om je angst niet door te geven![]()
Jah die ja! Van die tijgerspinnen zijn dat..gatver..Ze loeren naar je als je t.o ze staat...quote:Op donderdag 13 september 2007 13:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klopt, er zijn soorten die heul niet bang zijn, er zijn ook zgn springspinnen, die springen ahw op je af.
dan moet je met een stok bij de spinnen naar binnen slaanquote:Op donderdag 13 september 2007 14:02 schreef yvonne het volgende:
Veel mensen denken dat spinnen enge, gevaarlijke beesten zijn die opgeveegd of opgezogen moeten worden. De spin Sebastiaan van Annie M.G. Schmidt moest dit lot ook al ondergaan. Het tegenovergestelde is echter waar. In onze streken is er geen spin gevaarlijk. Over de hele wereld zijn er maar zeven spinnen die het waardig zijn om als gevaarlijk bestempeld te worden. Met veertigduizend beschreven soorten en nog tienduizenden onbekende soorten is dat niet veel. Naast die zeven zijn er nog tientallen die vervelend kunnen bijten, ongeveer te vergelijken met een wespensteek. De enige spin in Nederland die vervelend kan bijten is de waterspin.
http://www.xs4all.nl/~ednieuw/Spiders/spidhomeNL.htm
Miriam, we gaan deze winter naar dierenpark Emmen met je, ben je meteen van je spinnenangst af.
Nee, nee, ze zijn alleen maar op een schermquote:Op donderdag 13 september 2007 14:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dan moet je met een stok bij de spinnen naar binnen slaan
Ja weet ik, maar ik kwam dat laatst tegen, leek me wel een leuk topic om dit neer te gooien.quote:
ohquote:Op donderdag 13 september 2007 14:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, nee, ze zijn alleen maar op een scherm
Verbranden is veel cooler, dan krimpen ze zo helemaal samenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:34 schreef deedeetee het volgende:
Wat ik nou echt akelig vind aan die grote spinnen met dikke poten is het *gekraak * dat je hoort als je 't beest doodslaat![]()
Groot, Check.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:46 schreef Deceit het volgende:
ik dacht dat grote harige spinnen niet in nederland kwamen
Dat dachten ze van bepaalde mensen met enge geloofsovertuiging ook.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:46 schreef Deceit het volgende:
ik dacht dat grote harige spinnen niet in nederland kwamen
Waarom niet ? Dat beest is toch weggehaald ? De kans dat er nog eentje rondsjokt lijkt me heel erg klein hoor. Da's mij idg nog nooit overkomen. Ze duiken steeds op een andere plaats en in een ander vertrek op en meestal met vele maanden er tussen dat ik er niet eentje tegen kom.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
ben nog steeds niet in de slaapkamer geweest
* Greys rent acuut naar boven om slaapkamerraam dicht te gaan doen.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jup, slaapkamerraam, spinnen zijn aardig actief nu
Leuk toch? Ze ruimen alle muggen enzo voor je op.
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn mama heeft me net geholpen met de rest van de sokken![]()
Nou ik kan je vertellen sinds ik mn eerste zwarte huisspin heb gemold in mijn slaapkamer ben ik niet bang meer voor de meeste kleinere spinnen, soort van therapie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb echt het kippevel op mijn rug staan nu!![]()
En dat terwijl ik nog wel vriendjes heb gesloten met de kruisspin die elke nacht weer heel ijverig een web maakt aan mijn fiets vast terwijl ik diezelfde fiets elke ochtend weg haal... Ik vind het best sneu...
Jakkes, dat 3e plaatje is echt UBER ranzigquote:Op donderdag 13 september 2007 14:13 schreef M4a1 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=NXbwi1XFPXo
Camel spider
[afbeelding]
Check wat dat beest met je doet....
http://www.zaanlan.nl/forum/viewtopic.php?id=302
Spinnen en slapen, doet me denken aan het liedje Facts of Life van Lazyboy..quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik loop nu heel psychotisch al mijn kleren uit te schudden en te controleren, en heb mezelf wel een beetje in bed moeten dwingen
wat zo'n ding al niet kan aanrichten zeg
Gewoon de kat op bed laten slapen, dan heb je zeker geen last van spinnen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik loop nu heel psychotisch al mijn kleren uit te schudden en te controleren, en heb mezelf wel een beetje in bed moeten dwingen
wat zo'n ding al niet kan aanrichten zeg
Grow a pair, wijf.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:46 schreef M4a1 het volgende:
AAh, like WTF Yvonne, probeer je mensen een trauma aan te jagen??
*slaapt niet vannacht*![]()
ik heb geen katquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:30 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Gewoon de kat op bed laten slapen, dan heb je zeker geen last van spinnen.
Die van mij zit er meestal al achteraan voordat ik ook maar enig idee heb dat er een spin in de kamer zit
quote:Op donderdag 13 september 2007 13:31 schreef senesta het volgende:
Oeh, wat een ding, brrr.
Er is mij altijd verteld dat spinnen meestal met z'n tweeen zijn maar weet niet of dat echt bij alle soorten zo is.
Ik heb wel vaak een tweede gevonden![]()
Ik zie trouwens een hoop echt grote spinnen buiten ook al.
Bullshit. Dat fabeltje is in de wereld gebracht om te testen hoe vaak dat soort 'onderzoeksresultaten' geverifieerd worden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Spinnen en slapen, doet me denken aan het liedje Facts of Life van Lazyboy..
'The average person swallows 8 spiders in a year'
http://www.sing365.com/mu(...)9C4A48256F430010C416![]()
Hijs wel mooi behaardquote:Op donderdag 13 september 2007 13:34 schreef M4a1 het volgende:
Ik had laatst ook zo'n leuk vriendje ineens naast mn bed...
Zelden zo fucking hard geschrokken
[afbeelding]
Nou ik heb er 2 in mijn tuin, en ergens raak ik gehecht aan hemquote:Op vrijdag 14 september 2007 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb echt het kippevel op mijn rug staan nu!![]()
En dat terwijl ik nog wel vriendjes heb gesloten met de kruisspin die elke nacht weer heel ijverig een web maakt aan mijn fiets vast terwijl ik diezelfde fiets elke ochtend weg haal... Ik vind het best sneu...
O my god...quote:Op donderdag 13 september 2007 14:13 schreef M4a1 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=NXbwi1XFPXo
Camel spider
[afbeelding]
Check wat dat beest met je doet....
http://www.zaanlan.nl/forum/viewtopic.php?id=302
Deze noemen wij hier : archibaldje , hij heeft haren op de kuiten en kan 60 km per uur lopenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:55 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Groot, Check.
Harig, hmmmm check.
Tochwel
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |