Ah thanks. Ik heb zo een hekel aan die dingen. Ze zitten echt overal in mijn tuin en vind die nesten zo smerig.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Klopt, ze maken in spleten en spelonken een trechtervormig web, waar ze hun prooi in verschalken.
wat een joekelquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
Wij hadden gisternacht ook eentje boven ons bed hangen.
[afbeelding]
En zoeen zat er ook al op het toilet.quote:
Da's best een joekel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
ja, dat zijn fijne beestjes... lopen net zo hard als muizen. Ik denk in eerste instantie ook vaak dat het een muis is. Was het maar zoquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:
Waaaaaaaaaaaarom heb ik ooit in dit topic gereageerd... hij blijft terugkomen in MAT en ik blijf er steeds in kijken!!![]()
Geweldige beesten!quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:24 schreef crazy_ivan het volgende:
Ik heb in huis ook veel van die grote huisspinnen maar heb me er inmiddels bij neergelegd dat er niet zoveel aan te doen valt. Als ik er een grote tegenkom dan vang ik deze en zet deze buiten weer uit en hoop dat hij naar de buren vertrekt. (De kleinere exemplaren die ik tegenkom laat ik over het algemeen gewoon hun gang gaan.)
Het is wel minder prettig als je 's-avonds in het donker thuis komt, de deur opendoet en vervolgens iets in je nek voelt kriebelen en het blijkt zo'n joekel van een spin te zijn. Vroeger was ik echt verschrikkelijk bang voor zulke beesten maar hoe vaker ik er mee in aanraking kom des te minder angst ik heb.
Hier een voorbeeldje van zo'n spin bij mij in huis:
[afbeelding]
quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:
Waaaaaaaaaaaarom heb ik ooit in dit topic gereageerd... hij blijft terugkomen in MAT en ik blijf er steeds in kijken!!![]()
quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:27 schreef knep het volgende:
[..]
Geweldige beesten!. Gisteren ook weer een gered
.
O natuurlijk. Jij bent dan daar overal als eerste en bent dan de pineut.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:42 schreef El_Liberaliste het volgende:
*meldt
Ik heb de twijfelachtige eer om de bewoners van een mooie groene wijk elke zondag de Telegraaf te brengen. Twee weken geleden óveral maar dan ook echt overal kruisspinnetjes over de paden, ben 2 uur bezig geweest met bezorgen (alles zat over de paden heen) tegenover normaal zo'n 45 minuten. Vorige week was het wat minder en nu is het nog wat minder, maar die dingen zijn schrikbarend groot geworden. Vandaag een kruisspin maatje semi-vogelspin moeten verwijderen voor een brievenbus (met poten mee al snel een decimeter, wist niet dat kruisspinnen zo groot konden worden) en met al die spinnen wen je er wel aan, maar bij deze stond ik echt in m'n broek te schijten
Verder ook een grote hoeveelheid iets minder grote maar nog steeds flinke jongens moeten weghalen, het is echt oppassen als je een tuin binnenloopt. Je zou zo'n web maar eens recht in je gezicht krijgen..
Tips heb ik trouwens niet echt, maar je moet maar hopen op een hoop kou en elke spin die je wegkrijgt óf elimineren óf heel ver van je huis plaatsen.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:34 schreef zhe-devilll het volgende:
nou ik zit weer vol kippevel...
en bedankt he..
is er nog geen antwoord op mijn vraag of ze met zijn 2'en zijn?
![]()
Ik las net dat het spionnen zijn van de aliens..zitten zendertjes in enzo..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:48 schreef KonnieKipke het volgende:
oef, toen ik net thuis kwam op deze zwoele avond had ik echt 10 spinnen voor mn voordeur... Griezels die ook mijn huis in renden
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:
me 2quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:13 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom klik ik toch altijd
Whaaah, ik zou dagen niet meer kunnen slapenquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:42 schreef Mirage het volgende:
ik had er afgelopen week één ín mijn bed.
DIe was wel plat trouwens
Holy fuck wat een joekel!!!quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
Nou, ik ook niet hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:42 schreef senesta het volgende:
[..]
Whaaah, ik zou dagen niet meer kunnen slapen![]()
quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:53 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nou, ik ook niet hoor.
Ik kon de rest van de week spinnen vangen voor manlief voordat ik mocht gaan slapen
quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:54 schreef senesta het volgende:
[..]
![]()
Die heb ik opgeslagen he![]()
Oversight bang voor spinnen?!
quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:42 schreef Mirage het volgende:
ik had er afgelopen week één ín mijn bed.
Idd, wat een joekel ! Die wil ik echt niet in mijn slaapkamer. Hadden jullie die van een paar jaar geleden bij mij moeten zien, had toen nog geen toestel, maar echt wat een vervelende grote spin(nen !), als een spin spieren kan hebben, dat had ie. Grondspin geloof ik, maar hij zat op de muur.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
Ach ja, ik word ook helemaal giebelig van die dingen, mijn man maakt ze dood en dat vind ik ook weer zielig dus tegenwoordig vraag ik mijn zoontje meestal om ze weg te halen en als ze te groot zijn (dan durft hij dus ook niet ) dan bel ik mijn zusjequote:Op zondag 26 augustus 2007 22:58 schreef Mirage het volgende:
[..]ja!
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ook hier ontzettend veel spinnen ronddwalen.
De buitengevel zit helemaal vol en ik heb eigenlijk de hele dag iets open staan op de slaapkamer.
Daarnaast bijten deze spinnen daadwerkelijk. De spin uit ons bed heeft mij ook gebeten en dat plekje heeft dagen gejeukt.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:58 schreef Mirage het volgende:
[..]ja!
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ook hier ontzettend veel spinnen ronddwalen.
De buitengevel zit helemaal vol en ik heb eigenlijk de hele dag iets open staan op de slaapkamer.
Daarnaast bijten deze spinnen daadwerkelijk. De spin uit ons bed heeft mij ook gebeten en dat plekje heeft dagen gejeukt.
Die lijkt kei klein.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:30 schreef BaajGuardian het volgende:
Pfff zit ik net "the silver surfer" op dvdtje te kijken zie ik opeens iets groots bewegen op de muur, ik sta meteen op en kijk ernaar (dacht eerst dat het een grote langpootmug was ofzo)
Is het echt een dikke zwarte haakpoot spin, ook wel bekend als zwarte huisspin, een beest wat zeer intelligent is, moeilijk dood te krijgen als het doorheeft dat er op gejaagd word...
Pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik pakte toen mn bamboe stok en wachte tot ie net langs de bank was met lopen, toen zwiepte ik langs em en hij sprong snel opzij en kwam op de grond terecht waarop hij begon te rennen, stap ik eerst mis (beest was best groot, dat ik als iemand die altijd arachnafobie heeft gehad dat nog durf)
Stap 2e keer recht op em, resultaat was:
[afbeelding]
IK HAD EM TOCH GEKOCHT !!11oenoneaonaedreivier
Klote spin.
Gerechtigheid.
Ja dikke amehoela, dat beest was zo groot als mn vuist.quote:
Jah dat had ik bij deze dus ook...quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja dikke amehoela, dat beest was zo groot als mn vuist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |