Ah thanks. Ik heb zo een hekel aan die dingen. Ze zitten echt overal in mijn tuin en vind die nesten zo smerig.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Klopt, ze maken in spleten en spelonken een trechtervormig web, waar ze hun prooi in verschalken.
wat een joekelquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
Wij hadden gisternacht ook eentje boven ons bed hangen.
[afbeelding]
En zoeen zat er ook al op het toilet.quote:
Da's best een joekel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
ja, dat zijn fijne beestjes... lopen net zo hard als muizen. Ik denk in eerste instantie ook vaak dat het een muis is. Was het maar zoquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:
Waaaaaaaaaaaarom heb ik ooit in dit topic gereageerd... hij blijft terugkomen in MAT en ik blijf er steeds in kijken!!![]()
Geweldige beesten!quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:24 schreef crazy_ivan het volgende:
Ik heb in huis ook veel van die grote huisspinnen maar heb me er inmiddels bij neergelegd dat er niet zoveel aan te doen valt. Als ik er een grote tegenkom dan vang ik deze en zet deze buiten weer uit en hoop dat hij naar de buren vertrekt. (De kleinere exemplaren die ik tegenkom laat ik over het algemeen gewoon hun gang gaan.)
Het is wel minder prettig als je 's-avonds in het donker thuis komt, de deur opendoet en vervolgens iets in je nek voelt kriebelen en het blijkt zo'n joekel van een spin te zijn. Vroeger was ik echt verschrikkelijk bang voor zulke beesten maar hoe vaker ik er mee in aanraking kom des te minder angst ik heb.
Hier een voorbeeldje van zo'n spin bij mij in huis:
[afbeelding]
quote:Op zondag 19 augustus 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:
Waaaaaaaaaaaarom heb ik ooit in dit topic gereageerd... hij blijft terugkomen in MAT en ik blijf er steeds in kijken!!![]()
quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:27 schreef knep het volgende:
[..]
Geweldige beesten!. Gisteren ook weer een gered
.
O natuurlijk. Jij bent dan daar overal als eerste en bent dan de pineut.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:42 schreef El_Liberaliste het volgende:
*meldt
Ik heb de twijfelachtige eer om de bewoners van een mooie groene wijk elke zondag de Telegraaf te brengen. Twee weken geleden óveral maar dan ook echt overal kruisspinnetjes over de paden, ben 2 uur bezig geweest met bezorgen (alles zat over de paden heen) tegenover normaal zo'n 45 minuten. Vorige week was het wat minder en nu is het nog wat minder, maar die dingen zijn schrikbarend groot geworden. Vandaag een kruisspin maatje semi-vogelspin moeten verwijderen voor een brievenbus (met poten mee al snel een decimeter, wist niet dat kruisspinnen zo groot konden worden) en met al die spinnen wen je er wel aan, maar bij deze stond ik echt in m'n broek te schijten
Verder ook een grote hoeveelheid iets minder grote maar nog steeds flinke jongens moeten weghalen, het is echt oppassen als je een tuin binnenloopt. Je zou zo'n web maar eens recht in je gezicht krijgen..
Tips heb ik trouwens niet echt, maar je moet maar hopen op een hoop kou en elke spin die je wegkrijgt óf elimineren óf heel ver van je huis plaatsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |