abonnement Unibet Coolblue
pi_53142469
Hier verder maar weer.

Mijn laatste 2 posts uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:57 schreef vingerplant het volgende:

[..]


Dat was geen slechte opvoeding, dan had ze Rihanna enzo geluisterd
Maar mijn beeld van de Murphys is voor altijd verpest sinds ik bij een liveoptreden steeds aan hossende roze hoedjes moet denken...

Early DKM was briljant en ik ben het totaal met Nosh oneens dat het toen ook al feestmuziek was. De optredens waren compleet anders dan tegenwoordig en ik kan ook niet veel feest in de oude teksten ontdekken. Dat ze groot zijn geworden boeit me op zich niet, ik krijg (nog maar een keer) alleen de kriebels van het soort publiek (deel van dus) dat er tegenwoordig op af komt.

Overigens gisteravond nog wel de nieuwe cd binnengehaald en 2 tracks geluisterd. Meer van hetzelfde, maar ik geef pas een echt oordeel als ik hem een paar keer compleet heb gehoord.
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:00 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Zie mijn reply op de post van Hellfire, en ik wil bij deze toevoegen dat Flogging Molly best op Pater Moeskroen lijkt (als je Roodkapje wegdenkt)
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53142477
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:57 schreef vingerplant het volgende:

[..]


Dat was geen slechte opvoeding, dan had ze Rihanna enzo geluisterd
Maar mijn beeld van de Murphys is voor altijd verpest sinds ik bij een liveoptreden steeds aan hossende roze hoedjes moet denken...

Early DKM was briljant en ik ben het totaal met Nosh oneens dat het toen ook al feestmuziek was. De optredens waren compleet anders dan tegenwoordig en ik kan ook niet veel feest in de oude teksten ontdekken. Dat ze groot zijn geworden boeit me op zich niet, ik krijg (nog maar een keer) alleen de kriebels van het soort publiek (deel van dus) dat er tegenwoordig op af komt.

Overigens gisteravond nog wel de nieuwe cd binnengehaald en 2 tracks geluisterd. Meer van hetzelfde, maar ik geef pas een echt oordeel als ik hem een paar keer compleet heb gehoord.
Luister gelijk nummer #3!, #4, #8, #9, #10, #11, #13! en #14 eens. Ik vind dat wel sterke nieuwe DKM-nummers. Begin klinkt idd meer van hetzelfde, maar daarna... woei! Voor mij is The State Of ... de nieuwe Shipping Up to Boston .
pi_53142495
Ik vind de nieuwe DKM best tof.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_53142594
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:03 schreef Kuukske het volgende:
Ik vind de nieuwe DKM best tof.
Ding staat compleet op hun MySpace, hoe vet
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 12:06:45 #5
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_53142599
teevaupee
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_53142608
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:06 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Ding staat compleet op hun MySpace, hoe vet
Stond ook op 3v12 btw.
pi_53142825
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:07 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Stond ook op 3v12 btw.
Kom ik nooit
Zag het net toevallig op de site staan. Meteen maar even luisteren
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_53148418
TeringVettePunker
pi_53148464
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:57 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Early DKM was briljant en ik ben het totaal met Nosh oneens dat het toen ook al feestmuziek was. De optredens waren compleet anders dan tegenwoordig en ik kan ook niet veel feest in de oude teksten ontdekken. Dat ze groot zijn geworden boeit me op zich niet, ik krijg (nog maar een keer) alleen de kriebels van het soort publiek (deel van dus) dat er tegenwoordig op af komt.
Dan hebben we een andere definitie van feestmuziek.

Ik vond Do or Die al een hoog meezinggehalte hebben, en ook hun singles mogen dan wat meer recht-toe-recht-aan zijn (en daar is héél weinig mis mee. ), een nummer als Boys on the Docks of Never Alone verschilt vrij weinig van hun laatste albums.

Maar goed, doet er ook niet toe. Ieder z'n meug. .

Rechtstreeks uit het andere, gefaalde topic. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53148669
Nieuwe album is vet!
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_53149062
Johnny I Hardly knew ya heeft een leuk meeblér gehalte .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_53160533
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:00 schreef Nosh het volgende:

[..]

Dan hebben we een andere definitie van feestmuziek.

Ik vond Do or Die al een hoog meezinggehalte hebben, en ook hun singles mogen dan wat meer recht-toe-recht-aan zijn (en daar is héél weinig mis mee. ), een nummer als Boys on the Docks of Never Alone verschilt vrij weinig van hun laatste albums.

Maar goed, doet er ook niet toe. Ieder z'n meug. .

Rechtstreeks uit het andere, gefaalde topic. .
Inderdaad, we zijn het compleet oneens

Ik zie het zoals ik het zelf vroeger met deze band meemaakte en dat was compleet anders dan nu. Ook de muziek is veranderd, kun je niet ontkennen. Of hebben ze die 3 extra muzikanten er voor de sier bijgezet? Maar goed, ik vind het prima dat veel mensen het gaaf vinden, ik denk dat mijn probleem is dat ik me nu begin te beseffen dat 1 van mijn favoriete bands van vroeger me niet meer kan vermaken, zelfs niet meer op CD. De nieuwe zojuist ook constant door zitten skippen, het zal simpelweg m'n smaak niet meer zijn.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53170771
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:49 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Inderdaad, we zijn het compleet oneens

Ik zie het zoals ik het zelf vroeger met deze band meemaakte en dat was compleet anders dan nu. Ook de muziek is veranderd, kun je niet ontkennen. Of hebben ze die 3 extra muzikanten er voor de sier bijgezet? Maar goed, ik vind het prima dat veel mensen het gaaf vinden, ik denk dat mijn probleem is dat ik me nu begin te beseffen dat 1 van mijn favoriete bands van vroeger me niet meer kan vermaken, zelfs niet meer op CD. De nieuwe zojuist ook constant door zitten skippen, het zal simpelweg m'n smaak niet meer zijn.
Awwwww. Triest verhaal. Volgende keer bij de Street Dogs krijg je wel een pint Guiness van me!
pi_53172000
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53172534
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:23 schreef Kletz het volgende:
Ahum
Goed topique. Echter:
quote:
Supper strakke death metal heersers
En dit topic heet: Centraal Hardcore/Punk deel 22
pi_53172626
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:49 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Inderdaad, we zijn het compleet oneens

Ik zie het zoals ik het zelf vroeger met deze band meemaakte en dat was compleet anders dan nu. Ook de muziek is veranderd, kun je niet ontkennen. Of hebben ze die 3 extra muzikanten er voor de sier bijgezet? Maar goed, ik vind het prima dat veel mensen het gaaf vinden, ik denk dat mijn probleem is dat ik me nu begin te beseffen dat 1 van mijn favoriete bands van vroeger me niet meer kan vermaken, zelfs niet meer op CD. De nieuwe zojuist ook constant door zitten skippen, het zal simpelweg m'n smaak niet meer zijn.
Wat Hellfire zegt. De volgende Street Dogs gig doen we proosten op de oude tijden.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53173392
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:41 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Goed topique. Echter:
[..]

En dit topic heet: Centraal Hardcore/Punk deel 22
verdomme

Dan maar satanic surfers - hero of our time die moeten de mensen maar luisteren als ze die nog niet kennen.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53178654
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:44 schreef Nosh het volgende:

[..]

Wat Hellfire zegt. De volgende Street Dogs gig doen we proosten op de oude tijden.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53178680
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:11 schreef Kletz het volgende:

[..]

verdomme

Dan maar satanic surfers - hero of our time die moeten de mensen maar luisteren als ze die nog niet kennen.


Briljante skatepunkplaat uit de 90's. Die opvolger mocht er trouwens ook wezen. Daarna een beetje uit het oog verloren die band.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:19:01 #20
184465 Migue
Sensuele man
pi_53195226
Mein got wat is de nieuwe Modern Life Is War weer briljant goed Beetje traag wel, mis de explosiviteit van Witness, maar dat maakt de plaet er niet minder goed op
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:35:36 #21
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_53195471
tvp
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
pi_53198201
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:19 schreef Migue het volgende:
Mein got wat is de nieuwe Modern Life Is War weer briljant goed Beetje traag wel, mis de explosiviteit van Witness, maar dat maakt de plaet er niet minder goed op
Ben benieuwd, vond dat album met D.E.A.D.R.A.M.O.N.E.S. wel heel tof

Heb net de discografie van Agnostic Front gedownload en ben het nu allemaal aan het luisteren, maar moet zeggen dat ik die meer metal richting die ze opgaan toffer vind dan het door vele opgehemelde Victim in Pain(okee de titeltrack is heel tof, maar dat is ook het enige nummer dat bleef hangen).
pi_53198663
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:11 schreef Kletz het volgende:

[..]

verdomme

Dan maar satanic surfers - hero of our time die moeten de mensen maar luisteren als ze die nog niet kennen.
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_53198830
Nieuwe Peter Pan Speedrock kickt ook aars. Wel andere sound dan eerst geloof ik (maar ben niet zo'n hele PPS-kenner). Toffe band ook live trouwens.
  zaterdag 15 september 2007 @ 16:38:16 #25
163981 botar
acoustic revolution
pi_53198852
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:03 schreef vingerplant het volgende:

[..]



Briljante skatepunkplaat uit de 90's. Die opvolger mocht er trouwens ook wezen. Daarna een beetje uit het oog verloren die band.
Ach ze zijn gestopt.. Hero of our time is een meesterlijk album... Dik jeugdsentiment en één van de finest punkrock albums ooit!!
Music falls back to second place in this commercial race
pi_53199168
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:37 schreef =HellFire= het volgende:
Nieuwe Peter Pan Speedrock kickt ook aars. Wel andere sound dan eerst geloof ik (maar ben niet zo'n hele PPS-kenner). Toffe band ook live trouwens.
Zeer goeie liveband! Doordenderen!
Moet alleen de nieuwe plaat nog even checken
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_53199429
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:37 schreef =HellFire= het volgende:
Nieuwe Peter Pan Speedrock kickt ook aars. Wel andere sound dan eerst geloof ik (maar ben niet zo'n hele PPS-kenner). Toffe band ook live trouwens.
Staat ie ergens online? Ben wel benieuwd, vind PPS wel tof, maar ook niet een kenner. Het is echt een toffe band live, dat zeker ja
pi_53202587
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:37 schreef =HellFire= het volgende:
Nieuwe Peter Pan Speedrock kickt ook aars. Wel andere sound dan eerst geloof ik (maar ben niet zo'n hele PPS-kenner). Toffe band ook live trouwens.
Ik vind het vorige album "Spread Eagle" erg tegenvallen, "Lucky Basterds" daarintegen
pi_53215256
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:37 schreef =HellFire= het volgende:
Nieuwe Peter Pan Speedrock kickt ook aars. Wel andere sound dan eerst geloof ik (maar ben niet zo'n hele PPS-kenner). Toffe band ook live trouwens.
Die heb ik gisteren gezien op Breda Barst. Beste bak toffe herrie!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_53215681
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:14 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Die heb ik gisteren gezien op Breda Barst. Beste bak toffe herrie!
En dat voor drie man.
pi_53238410
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:36 schreef =HellFire= het volgende:
En dat voor drie man.
Ja inderdaad. Wel jammer dat het geluid zacht stond.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_53238842
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:38 schreef botar het volgende:

[..]

Ach ze zijn gestopt.. Hero of our time is een meesterlijk album... Dik jeugdsentiment en één van de finest punkrock albums ooit!!
en welke horen daar nog meer bij?











































[ Bericht 5% gewijzigd door Kletz op 17-09-2007 12:11:52 ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53238872
Millencolin .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_53240797
quote:


Stuk voor stuk goede tips voor de jongere kids die graag geupdate willen worden over het 90's spul

Alleen Heavy Petting Zoo vind ik maar niks trouwens en ik heb gewoon bijna alles wat je postte

Een paar toevoegingen:




De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53241639
verdomme ik ben heel pennywise en NUFAN vergeten!!! leche con carne meesterlijk!~

en over heavy petting zoo > ik moest er ook niks van hebben. Het was een greenday album wat nofx maakte met van die mooie rock nummers erop!

ik denk 1,5jaar nadat HPZ uitkwam, ben ik hem nog een keer gaan luisteren en toen viel het kwartje. GEWELDIGE PLAAT

Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53242203
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:56 schreef Kletz het volgende:
verdomme ik ben heel pennywise en NUFAN vergeten!!! leche con carne meesterlijk!~

en over heavy petting zoo > ik moest er ook niks van hebben. Het was een greenday album wat nofx maakte met van die mooie rock nummers erop!

ik denk 1,5jaar nadat HPZ uitkwam, ben ik hem nog een keer gaan luisteren en toen viel het kwartje. GEWELDIGE PLAAT

[afbeelding]
Het kwartje is bij nooit gevallen en dat gaat ook niet meer gebeuren denk ik

Don't Miss The Train is ook al zo'n klassieker. Ligt hier ook, maar dan met een andere hoes (de NRA versie). Daily Grind vond ik zelf wat minder en More Betterness echt briljant, hoewel ik hem nu wat minder vind. De laatste NUFAN-plaatjes vind ik stukken minder omdat Sly's stem nu veel te zoetjes klinkt.

Nog een paar juweeltjes:

De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53242524
Als we dan toch met plaatjes gaan strooien:


The almighty No Control. Eigenlijk had ik vrijwel elk Epitaph album hier neer kunnen zetten, maar No Control staat bij mij altijd wel hoog aanschreven. Process of Belief trouwens ook, als je het hebt over de nieuwere BR.


Tja, Rancid. Je houdt er van of je haat het, maar deze plaat kan ik eigenlijk altijd wel opzetten. Vooral in de zomer prima vermaeck!


Ben ik de enige die deze plaat van NOFX ook goed trek? Gebruik zelf helemaal geen drugs (behalve alcohol dan...) maar om een of andere manier ga ik flink los op deze nummers. Dinsosaurs will Die, top nummer!


Ahh... WWW. Beetje standaardkeuze van Social Distortion, maar het IS dan ook een goede plaat! de S/T vind ik ook erg goed... laatste album overigens ook.


WAT een DEBUUTplaat!


Live beetje slap dankzij saaie gitaristen, maar op plaat echt super. Samen met die laatste toch wel een van betere albums van die band.


Jeugdsentiment, maar ik post em lekker toch.
pi_53242639
yeah! Face to Face > pastel (nummer 9 volgens mij van Don't turn Away) is 1 van mijn favo nummers.
Deze doet het ook goed in huize Kletz


even als







En wat niet mag ontbreken in welk cd collectie dan ook
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53242689
edit

Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53242708
Hmm, MT. Dacht dat we het nu uitsluitend over (Amerikaanse) punkrockbandjes uit de 90's hadden. Maar hardcore, al dan niet sXe is ook goed natuurlijk.
pi_53242747
@ hellfire

Leuke platen vooral dookie en rise against trek ik bijzonder goed.

Alleen die NOFX plaat vind ik echt te ruk en te gelikt allemaal.

Is dat trouwens die Dead Kennedy's plaat waar MTV get off the air op staat? Das echt een briljant nummer.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53242778
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:43 schreef =HellFire= het volgende:
Hmm, MT. Dacht dat we het nu uitsluitend over (Amerikaanse) punkrockbandjes uit de 90's hadden. Maar hardcore, al dan niet sXe is ook goed natuurlijk.
Nou ik begon de reeks ook met millencolin en je weet wat ik van millencolin vind haha.

We verbreden het langzamerhand
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53242793
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:45 schreef Kletz het volgende:
@ hellfire

Leuke platen vooral dookie en rise against trek ik bijzonder goed.

Alleen die NOFX plaat vind ik echt te ruk en te gelikt allemaal.

Is dat trouwens die Dead Kennedy's plaat waar MTV get off the air op staat? Das echt een briljant nummer.
Nee dat is Frankenchrist. Mijn 2e favo DK album.

En te gelikt? Vergeleken So Long and Thanks For All The Shoes is PutV een stuk rauwer. Vreemd .


Super album .
pi_53242858
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:56 schreef Kletz het volgende:
verdomme ik ben heel pennywise en NUFAN vergeten!!! leche con carne meesterlijk!~

en over heavy petting zoo > ik moest er ook niks van hebben. Het was een greenday album wat nofx maakte met van die mooie rock nummers erop!

ik denk 1,5jaar nadat HPZ uitkwam, ben ik hem nog een keer gaan luisteren en toen viel het kwartje. GEWELDIGE PLAAT
Helemaal mee eens. Liza is één van mijn meest favoriete NOFX-tracks ooit. .
Qua energie is het een stapje terug na Punk in Drublic, maar NOFX is voor mij nooit een band geweest die het van adrenalinepunk moet hebben,

En als we toch jaren 90-bands gaan posten:
.

.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53242890
Ik vind zelf The Clash ook wel leuk. Compleet iets anders, maar goed...
pi_53242908
ow een vergeten NOFX plaat haha.

Ja je hebt gelijk. SLATFATS is wel een gelikte plaat maar die kwam volgens mij na heavy petting zoo. En toen was heavy petting zoo zo rockachtig en met deze plaat kwamen ze weer een beetje terug.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53243045
en waar het allemaal mee begon bij mij:





Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53243104
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:51 schreef =HellFire= het volgende:
Ik vind zelf The Clash ook wel leuk. Compleet iets anders, maar goed...
The Clash ís leuk. Sterker nog, The Clash is vrij briljant. Dat 'Career Opportunities' nergens op gebaseerd is, doet daar helemaal niets aan af.

En voor mij begon het met de punk-o-rama compilaties. Vanaf die cd's alle bands opzoeken op Kazaa, daarna uitkomen bij Nothing Nice 2 Say, en dáár alle tips meepikken, en zo uiteindelijk tot mijn nek in de punk zitten. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53243368
Vind Britse bands van die tijd sowieso wel goed. Heb zelf ook wel een zwak voor The Smiths en Morrissey. Noem het mijn guilty pleasure bwhaaha.

Ja, PoR was een goede. Nog steeds zijn de bands die daar in het begin opstaan (vanaf deel 7 was het eigenlijk niets meer!) super goed vind ik. Groot favoriet toentertijd, eigenlijk nu steeds, was (daar issie weer!) NOFX's The Decline. Wat een plaat. 18 minuten lang beuken!
pi_53243806
The Decline is meesterlijk!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53244781
hmz ik hou niet echt van de ramones sex pistols Dead kennedy's punk.

Ik zou zelf een top 25 van de zogenoemde skatepunk meer waarderen haha
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53245282
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:53 schreef =HellFire= het volgende:
Wel een grappig Top 25 punkband-lijstje. Kan je er in vinden?
Ik niet. Je kunt MC5 niet vergelijken met Dead Kennedys niet vergelijken met NOFX niet vergelijken met Generation X (you get the point )

Ik dacht dat we trouwens skatepunk en punkrock plaatjes uit de 90's aan het plaatsen waren, zie ik Minor Threat en DK staan (en in de mierenneukmodus No Control, die is uit '89 )

Nou ja, als dat de 'regel' niet meer is ga ik straks even goed los met mijn favoriete plaatjes
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53245308
O ja Hellfire, ik wist niet dat jij zo'n DK fan was! Ik vind trouwens Frankenchrist 1 van de mindere en heb ALLES van DK op vinyl
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53245316
wat ik al aangaf vingerplant. Is dat we de lijn iets gaan verbreden haha
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53246144
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:33 schreef vingerplant het volgende:
O ja Hellfire, ik wist niet dat jij zo'n DK fan was! Ik vind trouwens Frankenchrist 1 van de mindere en heb ALLES van DK op vinyl
Nou ja, 'zo'n' vind ik een groot woord. Maar de band kan me zeker wel bekoren, kan er dus goed naar luisteren. En eigenlijk vind ik de rest van het DK oeuvre ook vet hoor. Allleen Frankenchrist scoort sowieso al punten met MTV GET OFF THE AIR en STARS AND STRIPES... wat een lekker eind nummer. Geraffineerde teksten ook, heerlijk.
pi_53246169
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:32 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik niet. Je kunt MC5 niet vergelijken met Dead Kennedys niet vergelijken met NOFX niet vergelijken met Generation X (you get the point )

Ik dacht dat we trouwens skatepunk en punkrock plaatjes uit de 90's aan het plaatsen waren, zie ik Minor Threat en DK staan (en in de mierenneukmodus No Control, die is uit '89 )

Nou ja, als dat de 'regel' niet meer is ga ik straks even goed los met mijn favoriete plaatjes
No Control diende ter illustratie dat Bad Religion niet mag ontbreken in favo band plaatjes!

En 'fuck the rules/system' was het toch?
  maandag 17 september 2007 @ 17:22:57 #58
184465 Migue
Sensuele man
pi_53248023
FUCK YES deze week No Turning Back en True Colors! (en nog wat andere retegoede meuk)

Goede bands die jullie daar opnoemen, hoe erg ik vroeger punk niet uit kon staan zo rete feth vind ik het tegenwoordig
pi_53248060
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:33 schreef vingerplant het volgende:
O ja Hellfire, ik wist niet dat jij zo'n DK fan was! Ik vind trouwens Frankenchrist 1 van de mindere en heb ALLES van DK op vinyl
Dude, vind Frankenchrist samen met Fresh Fruits de tofste man! Serieus, echt die nummers maargoed, vind al die skatepunk als millincolin, no use for a name, nofx niet zo tof. De wat steverige skatepunk als pennywise vind ik dan wel weer tof En offspring en Social Distortion vind ik ook gaaf, niet echt hard ofzo, maar heeft iets speciaals voor mij.

En verder: HARDCORE altijd geweldig, op cd super vet en live echt geniaal!

En tja die top 25, wat een onzin. Greenday er wel in, maar dingen als T.S.O.L. en The Damned niet. Dan neem ik het al sowieso niet meer serieus.
pi_53249142
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:24 schreef Magereheinus het volgende:

[..]

Dude, vind Frankenchrist samen met Fresh Fruits de tofste man! Serieus, echt die nummers maargoed, vind al die skatepunk als millincolin, no use for a name, nofx niet zo tof. De wat steverige skatepunk als pennywise vind ik dan wel weer tof En offspring en Social Distortion vind ik ook gaaf, niet echt hard ofzo, maar heeft iets speciaals voor mij.

En verder: HARDCORE altijd geweldig, op cd super vet en live echt geniaal!

En tja die top 25, wat een onzin. Greenday er wel in, maar dingen als T.S.O.L. en The Damned niet. Dan neem ik het al sowieso niet meer serieus.
Hij pakt mij gewoon wat minder dan Fresh Fruit en ik vind zelfs Democracy iets beter (ben ik 1 van de weinigen van, ik weet het). Beste vind ik In God We Trust en Give Me Convenience. Geen goede reden, draai ze gewoon het vaakst.

Die top25 is onzin, maar Dookie hoort wel degelijk in zo'n lijst
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53251277
Nou, hier dan maar een aantal van mijn favorieten (een paar maar ):

Punkrocktoevoegingen:





Melodieuze HC






Punk/Oi!







Emo (geen discussies graag)






Hardcore in vele vormen














Ik vergeet nog wel wat favorieten, maar dit is wel even genoeg
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53265460
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_53265622
Schande dat ik ze er in moet zetten:




º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53268079
als we dan toch bezig zijn.





Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_53276781
Wehehe. Punk: voor mensen die een attentiespan hebben die nét plaatjes aan kan. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53278518
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:40 schreef Nosh het volgende:
Wehehe. Punk: voor mensen die een attentiespan hebben die nét plaatjes aan kan. .
Hehe

Ik heb trouwens toch maar de nieuwe Murphys gehaald vandaag, hij is toch wel leuker dan de vorige 2
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:46:09 #67
184465 Migue
Sensuele man
pi_53278985
Iemand nog wat oi!-tips voor mij? Ik ken alleen Frontkick, en da's toch wel rete gave shit
pi_53279919
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:46 schreef Migue het volgende:
Iemand nog wat oi!-tips voor mij? Ik ken alleen Frontkick, en da's toch wel rete gave shit
Frontkick? Dan moet je Oxymoron checken. Ook Duits, ook oi!, ook goed.
Zelfde geldt voor Loikaemie.

En als we naar het westen gaan: Discipline, The Oppressed, Blitz, Cock Sparrer, Cockney Rejects, Argy Bargy, Lower Class Brats. Om maar wat namen te roepen. Eventueel Angelic Upstarts of Los Fastidios, moet je ding zijn.

Gewoon even zoeken op myspace, of soulseek.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nosh op 18-09-2007 20:18:50 (blblaaalalala politics schmolitics) ]
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53280336
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:00 schreef Nosh het volgende:


Duidelijk!

Do they owe us a living? Ofcourse they fuckin do!
pi_53280756
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:23 schreef Yorrit het volgende:

[..]

Duidelijk!

Do they owe us a living? Ofcourse they fuckin do!
Yorrit ik kom je in alle topics tegen die er toe doen en dat bevalt me wel.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53280863
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:33 schreef Nosh het volgende:
Yorrit ik kom je in alle topics tegen die er toe doen en dat bevalt me wel.
Dat zeg je nou nooit tegen mij .

OT: Bad Religion . En ik ben ontzettend slecht in diepzinnige muzikale reviewende posts. Want ik vind iets gewoon tof of niet. En daar moeten jullie het maar mee doen. Ik ben hier meer voor inspiratie voor mijn muziekmapje.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:44:07 #72
163981 botar
acoustic revolution
pi_53283810


Briljant, ik zeg! Ik hou zo van Undeclinable

[ Bericht 21% gewijzigd door botar op 18-09-2007 21:49:24 ]
Music falls back to second place in this commercial race
pi_53293724
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:32 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Hehe

Ik heb trouwens toch maar de nieuwe Murphys gehaald vandaag, hij is toch wel leuker dan de vorige 2
Told ya , you fuckin bastard! En me maar niet geloven he. UNITY. RESPECT. TRUST. Daar gaat het om .
pi_53294714
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:44 schreef botar het volgende:
[afbeelding]

Briljant, ik zeg! Ik hou zo van Undeclinable
One for the money vind ik een hele goede, en normaal gesproken is zulke skatepunk niet eens écht m'n ding. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53295172
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:44 schreef botar het volgende:
[afbeelding]

Briljant, ik zeg! Ik hou zo van Undeclinable
Hele leuke band ja! En ik geloof dat ze net ook weer zijn begonnen met optreden enzo omdat ze een nieuwe zanger hadden gevonden.
pi_53295406
Ja en laat dat nou net niets zijn naar mijn mening. Die stem van Jasper (zo heettie toch?) was eigenlijk onmisbaar voor Undeclinable (toen nog Ambuscade erachter). Jammer dat hij op zo'n rare manier is vertrokken though. Ik vind One For The Money ook erg fijn btw. Zelfs Sound City Burning doet het goed hier. Maar of het nieuwe materiaal wat wordt...
  woensdag 19 september 2007 @ 18:06:12 #77
163981 botar
acoustic revolution
pi_53306006
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:31 schreef =HellFire= het volgende:
Ja en laat dat nou net niets zijn naar mijn mening. Die stem van Jasper (zo heettie toch?) was eigenlijk onmisbaar voor Undeclinable (toen nog Ambuscade erachter). Jammer dat hij op zo'n rare manier is vertrokken though. Ik vind One For The Money ook erg fijn btw. Zelfs Sound City Burning doet het goed hier. Maar of het nieuwe materiaal wat wordt...
Ik ben het erg met je eens, Ik vind de andere platen ook leuk.. Their greatest adventures heb ik gepost, omdat het mijn persoonlijke topper is, zowel muzikaal als sentimenteel....

Jasper, we willen je terug!!! (anyway, ik in ieder geval)

Verder heb ik Undeclinable (nu onder de derde naam = (the) Undeclinables) alweer live gezien, vorig jaar op Riorock in België met No fun at all... Die show had wel absoluut de Undeclinable spirit en alle klassiekers.. Anderzijds die nieuwe zanger, ik weet het niet... Zijn stem past op zich bij de muziek en op termijn zou ik voor de liveshows daar erg tevreden mee zijn (beter als geen shows). Toch blijf ik Jasper missen en vergat de nieuwe zanger gewoon stukken tekst en miste ie wat interactie met het publiek...

Over de nieuwe nummers en het komende album, alles wat ik gehoord heb voorlopig heeft echt wel de herkenbare Undelcinable sound alleen met de nieuwe zanger dan... Als laatste ben ik erg benieuwd naar wat ze gaan doen met de reeds opgenomen nummers voor de plaat waarvoor Jasper nog wel de zang heeft ingezongen... Eerst stond er wat op de myspace te beluisteren, nu al lang niet meer... Ik hoop niet dat ze ze weggooien, maar als bonustracks of bonuscd uitgeven op/ bij de plaat..
Music falls back to second place in this commercial race
pi_53308104
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:18 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Told ya , you fuckin bastard! En me maar niet geloven he. UNITY. RESPECT. TRUST. Daar gaat het om .


Er staan op deze plaat een paar juweeltjes, waaronder The State of Massachusets, Echoes on "A" Street en dat nummer met die Pogues en Dubliners-knakkers. Alleen hadden ze het bij 12 tracks moeten houden en kunnen die tenenkrommend valse ballads echt niet meer, dat was niet meer dan een leuke grap op de eerste platen

Undeclinable Ambuscade heel vroeger wel eens gezien. Op zich wel aardig, maar heb er nooit een hele cd van geluisterd. Vond het daar toch iets te zoet voor
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53310381
tvp
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:40:54 #80
184465 Migue
Sensuele man
pi_53355297
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:12 schreef Nosh het volgende:

[..]

Frontkick? Dan moet je Oxymoron checken. Ook Duits, ook oi!, ook goed.
Zelfde geldt voor Loikaemie.

En als we naar het westen gaan: Discipline, The Oppressed, Blitz, Cock Sparrer, Cockney Rejects, Argy Bargy, Lower Class Brats. Om maar wat namen te roepen. Eventueel Angelic Upstarts of Los Fastidios, moet je ding zijn.

Gewoon even zoeken op myspace, of soulseek.
Bedankt, slsk staat al aan
Discipline is dus ook oi!? Dan kende ik meer oi!-bands dan Frontkick
pi_53356527
Deze cd kan ik blijven opzetten, echt een van de betere ooit:



En hoeveel shows heb ik wel niet van deze gasten gezien:




Heerlijk van die shows ergens in een achteraf zaaltje en dan meebleren.
pi_53356764
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:25 schreef Professional het volgende:
Deze cd kan ik blijven opzetten, echt een van de betere ooit:

[afbeelding]

En hoeveel shows heb ik wel niet van deze gasten gezien:

[afbeelding]
[afbeelding]

Heerlijk van die shows ergens in een achteraf zaaltje en dan meebleren.
Eurocoreboer

Het mooie aan het stoppen van Right Direction destijds was dat er 2 goede bands voor terugkwamen. Reumers maakte een wereldplaat met $400 Suits en Maurice Gijsbers startte DJJ (waarvan ik de mini beter vind dat die plaat die jij postte).

Homethrust was ok, de opvolger van de plaat die jij postte was iets beter. En van Right Direction moet je natuurlijk een plaatje van All Of A Sudden posten, samen met Rebel 4 Life de eurocoreklassieker bij uitstek!
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53357193
Sorry hoor.

Jij bedoelt Crash into better days van Homethrust? Ik vond die juist iets minder. Beetje net zoals films, eerste deel is bijna altijd beter dan het 2de deel.
En de plaat van $400 Suits was inderdaad grandioos, jammer dat ik die kwijt ben geraakt met een verhuizing.
Enig pluspuntje, ben dan wel weer blij dat ik de M-Town Rebels cd`s heb, daar staan genoeg platen los op.
pi_53357558
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:53 schreef Professional het volgende:
Sorry hoor.

Jij bedoelt Crash into better days van Homethrust? Ik vond die juist iets minder. Beetje net zoals films, eerste deel is bijna altijd beter dan het 2de deel.
En de plaat van $400 Suits was inderdaad grandioos, jammer dat ik die kwijt ben geraakt met een verhuizing.
Enig pluspuntje, ben dan wel weer blij dat ik de M-Town Rebels cd`s heb, daar staan genoeg platen los op.
Die plaat van $400 Suits kun je nog wel voor weinig bij Dave Reumers krijgen denk ik. Het is samen met Rebel 4 Life het enige M-Town spul wat ik nog wel eens luister. Ik bedoelde inderdaad Crashin van Homethrust. Kan nu eerlijk gezegd niet meer beoordelen welke beter was, kan ze beide niet meer aanhoren
Ik heb trouwens een megacollectie aan eurocore thuis, vrijwel alle L&F en I Scream-releases van 1994-2001 heb ik hier. Luister het echt nooit meer maar vind het te zonde om ze weg te doen. Teveel leuke herinneringen uit die tijd, met alle showtjes enzo inderdaad.

Die 2 verzamelaars moet je zuinig op zijn, die lijken zich te ontwikkelen als collectors items. Die Among The Angels al een paar keer voor 40 euro zien gaan
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53363679


Ook wel een vrij mooie plaat Die zeker gepost moet worden!
pi_53363882
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:40 schreef Migue het volgende:

[..]

Bedankt, slsk staat al aan
Discipline is dus ook oi!? Dan kende ik meer oi!-bands dan Frontkick
Geen oi!, maar het schurkt er tegenaan. Als je Frontkick tof vindt, ligt dit ook wel in je straatje.
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:23 schreef Magereheinus het volgende:
[afbeelding]

Ook wel een vrij mooie plaat Die zeker gepost moet worden!
Oh zeker weten. Heldenplaat. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53364057
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:23 schreef Magereheinus het volgende:
[afbeelding]

Ook wel een vrij mooie plaat Die zeker gepost moet worden!


Don't believe the hype

De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53367644

Ik vind The Donnas stiekem ook wel geinig. Die nieuwe plaat is best leuk, haha!
pi_53380008
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:37 schreef vingerplant het volgende:

[..]



Don't believe the hype

Zonder grappen, maar hun debuut is daarom wel ijzersterk. De rest vind ik beduidend minder, maar hype ofniet(valt wel mee toch?)de Cro-Mags met Age of Quarell zijn gewoon hardcore zoals hardcore hoord te zijn.

En de donnas boeien me totaal niet
pi_53380500
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:11 schreef Magereheinus het volgende:

[..]

Zonder grappen, maar hun debuut is daarom wel ijzersterk. De rest vind ik beduidend minder, maar hype ofniet(valt wel mee toch?)de Cro-Mags met Age of Quarell zijn gewoon hardcore zoals hardcore hoord te zijn.

En de donnas boeien me totaal niet
Binnen de scene móet je die plaat goed vinden, vandaar dat ik het hype noem. Vind het ook niet slecht ofzo, maar ook Age Of Quarrel doet me weinig.

En de Donnas ken ik helemaal niet
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53381985
Iedereen moet trouwens heel erg The Epoxies checken. Tenminste, als je van upbeat femalefronted punk houdt, met synthesizers erin geflikkert en teksten over robots en toekomst en dingen.

Als ik het zo zeg klinkt het uiterst treurig, maar fuck, het is één van de meest catchy dingen die ik sinds tijden heb gehoord.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53390401
The Donna`s en The Epoxies zeggen me werkelijk helemaal niks.
Misschien ff een downloadje aanzetten.
pi_53396784
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:29 schreef Professional het volgende:
The Donna`s en The Epoxies zeggen me werkelijk helemaal niks.
Misschien ff een downloadje aanzetten.
Tis geen keiharde punk ofzo, maar dat hoeft ook niet. Sterker nog, als je alleen maar punk luistert, durf ik bijna te zeggen dat ik niets met je te maken wil hebben!

(puur hypothetisch gezien dan he, zeg niet dat jullie zo zijn ).
pi_53555922
quote:
Er is ooit een Bad Brains tributeplaat gemaakt. Op deze plaat staat een band die een compilatie heeft uitgebracht waarvan de titel verwijst naar een film van Stanley Kubrick. Om welke band gaat het?
Uit de 3voor12 nieuwsbrief.

De tribute ken ik natuurlijk, maar over welke band gaat het? Iemand?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53626674
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:04 schreef Nosh het volgende:

[..]

Uit de 3voor12 nieuwsbrief.

De tribute ken ik natuurlijk, maar over welke band gaat het? Iemand?
ik weet het niet..
dit zijn in ieder geval zn films, misschien dat iemand anders er iets mee kan
quote:
# Eyes Wide Shut (1999)
... aka EWS (USA: promotional abbreviation)

# Full Metal Jacket (1987)
... aka Stanley Kubrick's Full Metal Jacket (USA: poster title)
# The Shining (1980)
... aka Stanley Kubrick's 'The Shining'

# Barry Lyndon (1975)
# A Clockwork Orange (1971)
... aka Stanley Kubrick's A Clockwork Orange (USA: poster title)

# 2001: A Space Odyssey (1968)
# Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
... aka Dr. Strangelove
# Lolita (1962)
# Spartacus (1960)
... aka Spartacus: Rebel Against Rome (USA: poster title)

# Paths of Glory (1957)
# The Killing (1956)
# Killer's Kiss (1955)
# The Seafarers (1953)
# Fear and Desire (1953)
# Day of the Fight (1951)
# Flying Padre (1951)
Hajeto!
pi_53628333
Ik ben momenteel helemaal hooked aan de nieuwe Modern Life Is War. Ik mis nog steeds het desparate van de stem zoals die op MLMW was, maar trek deze steeds beter. Muzikaal is hij sowieso erg goed!
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53693602
NED 2 do 25-10-2007 22:50


There is no Authority but Yourself
Alexander Oey, VPRO


Een filmisch portret van het laatste Engelse punk-bolwerk 'Crass'(1977-1984). Deze anarchistische punkband was van een andere orde dan zijn tijdgenoten. The Sex Pistols en The Clash verkochten hun ziel aan grote platenmaatschappijen, Crass bleef daarentegen trouw aan anticommerciële idealen.

Crass bestaat nog steeds als een commune in een rustig plaatsje net buiten Londen, 'Dial House', een veilige haven voor die principiëlen die nog vasthouden aan de oude punk-slogan 'Do it yourself'.

There is no Authority but Yourself schetst een portret van een aantal oud-leden van Crass, zoals de voormalige drummer Penny Rimbaud en zanger Steve Ignorant die hun idealen nooit hebben losgelaten in een maatschappij, gericht op conformisme, consumptie en geld.

http://www.hollanddoc.nl/(...)leveringen/36798428/
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:02:34 #98
184465 Migue
Sensuele man
pi_53702835
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:09 schreef vingerplant het volgende:
Ik ben momenteel helemaal hooked aan de nieuwe Modern Life Is War. Ik mis nog steeds het desparate van de stem zoals die op MLMW was, maar trek deze steeds beter. Muzikaal is hij sowieso erg goed!
Ja, harde plaet, dit weekend maar eens het complete werk aanschaffen bij Reflections, moet er ook maar eens van komen. Kan echt niet, verliefd zijn op een band en in hun merch rondlopen, maar geen originele cds hebben.
pi_53706473
hardcore/punk ?? die 2 dingen zijn toch heel wat anders of?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_53706743
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:02 schreef Migue het volgende:

[..]

Ja, harde plaet, dit weekend maar eens het complete werk aanschaffen bij Reflections, moet er ook maar eens van komen. Kan echt niet, verliefd zijn op een band en in hun merch rondlopen, maar geen originele cds hebben.
Als je ook vinyl koopt: Reflections heeft zelf de nieuwe op LP uitgebracht, als het goed is hebben ze nog wat colored. MLMW is door Lifeline opnieuw uitgebracht op vinyl, Reflections heeft m op zwart/goud. Heb ze allebei even gescoord. Nu m'n Witness cd nog even vervangen door een plakje vinyl

Ik vind hun versie van Stagger Lee echt gaaf
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53708809
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:34 schreef MouzurX het volgende:
hardcore/punk ?? die 2 dingen zijn toch heel wat anders of?
Haha, NOPE. Je denkt zeker aan de Nederlandse benaming van 'hardcore'. Well guess again!
pi_53716654
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:34 schreef MouzurX het volgende:
hardcore/punk ?? die 2 dingen zijn toch heel wat anders of?
Hardcore punk (of alleen hardcore) is een bijzonder harde vorm van gitaarmuziek, met raakvlakken met punk en heavy metal. Het wordt gekenmerkt door korte, luide en vaak boze nummers met een snel tempo en snelle akkoordwisselingen.

Hardcore is ontstaan eind jaren '70, begin jaren '80 in Noord-Amerika, vooral in Los Angeles en Washington, maar ook in New York, Vancouver, Boston, en andere steden. Hardcore is, net als new-wave, ontstaan uit de punk, maar is daarnaast ook een reactie erop. Begin jaren tachtig begonnen jongeren uit achterbuurten en uit de punkscene zich te groeperen, om zo het harde bestaan een beetje te ontvluchten en om samen een groep te vormen, (zie Mentaliteit). Punk was, volgens deze jongeren, niet goed in staat om een vuist te vormen tegen de buitenwereld, omdat de idealen er wel waren maar een overvloed aan drank, drugs en ruzies de bewerkstelliging van het punk-ideaal belemmerden; om deze reden worden hardcore en straight edge vaak in één adem genoemd.

Droog @ wikipedia
pi_53717173
wow dat is een prachtige samenvatting
Hajeto!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:28:16 #104
184465 Migue
Sensuele man
pi_53729098
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:41 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Als je ook vinyl koopt: Reflections heeft zelf de nieuwe op LP uitgebracht, als het goed is hebben ze nog wat colored. MLMW is door Lifeline opnieuw uitgebracht op vinyl, Reflections heeft m op zwart/goud. Heb ze allebei even gescoord. Nu m'n Witness cd nog even vervangen door een plakje vinyl

Ik vind hun versie van Stagger Lee echt gaaf
Stagger Lee is echt briljant! Ik weet niet wat het met dat nummer is, maar het heeft iets speciaals vind ik

Ik doe niet aan vinyl, ben altijd bang dat er krassen op komen en het dus niet zo lang meegaat als cd Wel jammer dat ik daardoor nogsteeds The Human Devil van Strike First niet heb gehoord
Maar, is mijn vrees terecht wat betreft krassen, want ik sta al jaren op het punt een goedkoop spelertje te kopen
pi_53731502
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 20:28 schreef Migue het volgende:

[..]

Stagger Lee is echt briljant! Ik weet niet wat het met dat nummer is, maar het heeft iets speciaals vind ik

Ik doe niet aan vinyl, ben altijd bang dat er krassen op komen en het dus niet zo lang meegaat als cd Wel jammer dat ik daardoor nogsteeds The Human Devil van Strike First niet heb gehoord
Maar, is mijn vrees terecht wat betreft krassen, want ik sta al jaren op het punt een goedkoop spelertje te kopen


Dat speciale zit hem misschien wel in het verhaal van de tekst en het beeld dat je je erbij vormt. Met die stem erbij geeft het net wat extra's

Je vrees wat betreft krassen is ongegrond als je gewoon zorgvuldig met je vinyl omgaat. Zo af en toe een tikje geeft het ook wat extra's (vind ik dan). Zo'n grote (of kleine) plak vinyl op de speler leggen en een lekker groot tekstvel erbij pakken heeft net wat meer dan een cd in een lade schuiven en het tekstboekje ontcijferen

Bovendien komen er nog steeds releases (vooral ep's) alleen op vinyl uit, zoals inderdaad die SF-7". Prima plaatje overigens, hij ligt hier samen met de andere 7" ook. De LP is ook goed te doen

Goedkoop spelertje zou ik op markplaats op de kop tikken. Nieuwe naald erin en gaan met die banaan. Voor meer info over vinyl enzo kun je ook in het vinyl-liefhebbers topic kijken

Edit: En om je even lekker te maken:


En ook wel grappig om te hebben, Kill Your Idols 7" Boxset


[ Bericht 8% gewijzigd door vingerplant op 05-10-2007 22:32:00 ]
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:55:14 #106
181126 MouzurX
Misschien?
pi_53733129
waarom zet je er dan een / tussen?? ipv een spatie?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:21:01 #107
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_53739493
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:07 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik heb trouwens een megacollectie aan eurocore thuis, vrijwel alle L&F en I Scream-releases van 1994-2001 heb ik hier. Luister het echt nooit meer maar vind het te zonde om ze weg te doen. Teveel leuke herinneringen uit die tijd, met alle showtjes enzo inderdaad.

Man wat heb ik in (exact! ) die periode veel geld opgedaan aan L&F releases. Lekker ouderwets lijstje opstellen (niet vergeten alternatieven bij te zetten!), Duitse Marken kopen, in een enveloppe steken en dan maar hopen dat het geld veilig aankomt. Eén keer is dat niet gebeurt: 200 DM kwijt.

Ik denk dat ik zelfs nog alle catalogussen (niet enkel van L&F, ook van oa Burning Heart en kleinere mailorders) van die periode heb. Ook alle flyers ed heb ik bijgehouden van toen, vraag me niet waarom.
Ik zal binnenkort eens kijken of er wat leuks tussenzit om in te scannen.


Heb je toevallig geen foto's van je hele vinylcollectie vingerplant?
Jusqu'ici tout va bien
pi_53740912
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 22:55 schreef MouzurX het volgende:
waarom zet je er dan een / tussen?? ipv een spatie?

Omdat ze bij elkaar horen, maar niet gelijk zijn.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53741170
Vanavond reggaepunk in de vorm van Jaya The Cat
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:56:53 #110
184465 Migue
Sensuele man
pi_53741220
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 21:58 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Dat speciale zit hem misschien wel in het verhaal van de tekst en het beeld dat je je erbij vormt. Met die stem erbij geeft het net wat extra's

Je vrees wat betreft krassen is ongegrond als je gewoon zorgvuldig met je vinyl omgaat. Zo af en toe een tikje geeft het ook wat extra's (vind ik dan). Zo'n grote (of kleine) plak vinyl op de speler leggen en een lekker groot tekstvel erbij pakken heeft net wat meer dan een cd in een lade schuiven en het tekstboekje ontcijferen

Bovendien komen er nog steeds releases (vooral ep's) alleen op vinyl uit, zoals inderdaad die SF-7". Prima plaatje overigens, hij ligt hier samen met de andere 7" ook. De LP is ook goed te doen

Goedkoop spelertje zou ik op markplaats op de kop tikken. Nieuwe naald erin en gaan met die banaan. Voor meer info over vinyl enzo kun je ook in het vinyl-liefhebbers topic kijken

Edit: En om je even lekker te maken:
[afbeelding]

En ook wel grappig om te hebben, Kill Your Idols 7" Boxset
[afbeelding]
Klinkt goed, en ziet er ook goed uit Geluidskwaliteit zal vast niet veel verschil zijn? Hardcore/punk is immers geen overgeproduceerde zooi...
Zal eens in het vinyl-topic kijken, moet er nu toch echt eens aan
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:58:17 #111
184465 Migue
Sensuele man
pi_53741245
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:53 schreef Deansensitized het volgende:
Vanavond reggaepunk in de vorm van Jaya The Cat[afbeelding]
Vertelvertelwaarwaar!? Ik hou van die band!
pi_53741382
Poppodium Romein, Leeuwarden, gratis toegang
Start om 20.00
http://www.poppodiumromein.nl/agenda.php?id=68
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_53744193
Pff Jaya The Cat, vind daar echt geen hol aan eigenlijk...
Morgen Gorilla Biscuits(voor de 2e keer XD)met Justice en No Turning Back die ik ook erg gaaf vind . En dan donderdag Bad Brains, ja dit word mooi
pi_53744428
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:21 schreef Quannum het volgende:

[..]

Man wat heb ik in (exact! ) die periode veel geld opgedaan aan L&F releases. Lekker ouderwets lijstje opstellen (niet vergeten alternatieven bij te zetten!), Duitse Marken kopen, in een enveloppe steken en dan maar hopen dat het geld veilig aankomt. Eén keer is dat niet gebeurt: 200 DM kwijt.

Ik denk dat ik zelfs nog alle catalogussen (niet enkel van L&F, ook van oa Burning Heart en kleinere mailorders) van die periode heb. Ook alle flyers ed heb ik bijgehouden van toen, vraag me niet waarom.
Ik zal binnenkort eens kijken of er wat leuks tussenzit om in te scannen.


Heb je toevallig geen foto's van je hele vinylcollectie vingerplant?




Altijd die (legendarische!) samplers luisteren en dan maar kopen (L&F-releases kon je zelfs vrijwel altijd bij FRS krijgen!) of bestellen wat je niet kon vinden. Marken naar Duitsland en de vingers gekruist
Die catalogussen van L&F heb ik ook nog wel denk ik. Helaas mijn vorige woning helemaal volgehangen met flyers, dus die heb ik bij de verhuizing allemaal weggegooid. Heb er nog wel wat, maar niet veel bijzonders. Post maar wat van de jouwe, kijken naar welke gemeenschappelijke shows we zijn geweest

Enne, foto's van de hele vinylcollectie? Ik heb er wat gepost in het vinyltopic, maar om nou de hele collectie te fotograferen.. geen beginnen aan
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53744454
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:53 schreef Deansensitized het volgende:
Vanavond reggaepunk in de vorm van Jaya The Cat[afbeelding]

Jaya . Ik heb ze dit jaar 3 keer gezien. Supertoffe band
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_53744523
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:56 schreef Migue het volgende:

[..]

Klinkt goed, en ziet er ook goed uit Geluidskwaliteit zal vast niet veel verschil zijn? Hardcore/punk is immers geen overgeproduceerde zooi...
Zal eens in het vinyl-topic kijken, moet er nu toch echt eens aan


Geluidskwaliteit maakt inderdaad weinig uit. De bron is van zowel LP als CD gelijk (digitaal) dus van het complete frequentiebereik van vinyl wordt nog maar weinig gebruik gemaakt. Het klinkt wel iets anders (minder geblikt, waarschijnlijk vanwege de tikjes) maar bij een goede installatie verschilt het verder nauwelijks.
Verder vind ik het gewoon fijner om vinyl te hebben omdat je het moet omdraaien, houdt de aandacht er wat beter bij en ik ben gek van 7"'s (die KYI-box is ook op 1 cd te krijgen ).

Succes!
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:19:20 #117
184465 Migue
Sensuele man
pi_53744615
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:05 schreef Deansensitized het volgende:
Poppodium Romein, Leeuwarden, gratis toegang
Start om 20.00
http://www.poppodiumromein.nl/agenda.php?id=68
Leeuwarden is wel wat erg ver vanuit Arnhem Helaas!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 16:31:19 #118
166557 LennartCM
He's lost control
pi_53744836

Butthole Surfers
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:45:26 #119
184465 Migue
Sensuele man
pi_53747415
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:14 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Geluidskwaliteit maakt inderdaad weinig uit. De bron is van zowel LP als CD gelijk (digitaal) dus van het complete frequentiebereik van vinyl wordt nog maar weinig gebruik gemaakt. Het klinkt wel iets anders (minder geblikt, waarschijnlijk vanwege de tikjes) maar bij een goede installatie verschilt het verder nauwelijks.
Verder vind ik het gewoon fijner om vinyl te hebben omdat je het moet omdraaien, houdt de aandacht er wat beter bij en ik ben gek van 7"'s (die KYI-box is ook op 1 cd te krijgen ).

Succes!
Klinkt goed
Binnenkort eens wat spulletje aanschaffen, kan ik m'n Phil Collins-plaeten ook weer eens luisteren
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:40:35 #120
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_53751228
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:09 schreef vingerplant het volgende:

[..]



Altijd die (legendarische!) samplers luisteren en dan maar kopen (L&F-releases kon je zelfs vrijwel altijd bij FRS krijgen!) of bestellen wat je niet kon vinden. Marken naar Duitsland en de vingers gekruist
Die catalogussen van L&F heb ik ook nog wel denk ik. Helaas mijn vorige woning helemaal volgehangen met flyers, dus die heb ik bij de verhuizing allemaal weggegooid. Heb er nog wel wat, maar niet veel bijzonders. Post maar wat van de jouwe, kijken naar welke gemeenschappelijke shows we zijn geweest

Enne, foto's van de hele vinylcollectie? Ik heb er wat gepost in het vinyltopic, maar om nou de hele collectie te fotograferen.. geen beginnen aan

Niet enkel de (inderdaad legendarische) samplers van L&F, maar ook die van de fanzines, Against The Stream bijvoorbeeld. En tapetrading ook natuurlijk, ik heb nog honderden tapes liggen die ik niet durf weggooien . Zoals bijv de eerste demo van 25 ta life.

Ik betwijfel trouwens of we naar dezelfde shows gingen, ik ben van de omgeving van Mechelen (jaja, veel kakkers als vriend ). Dus ik ging vooral naar concerten in de buurt van Malines, Leuven, Brussel, Aarschot en zo.

Maar er moeten zeker interessante zaken tussenzitten die ik volgende week eens zal posten.
Jusqu'ici tout va bien
pi_53757247
Gister Peter Pan Speedrock gechecked, vandaag mn toffe picture disc van 'a live in a world full of hate' van sick of it all maar eens even ingelijst en opgehangen! Toffe shit
Hajeto!
pi_53760864
Jaya The Cat

Foto's komen zo
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:09:36 #123
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_53765197
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:13:36 #124
129836 withxhonor
straight edge
pi_53765304
NO REASON WHY...!!! je vanavond niet naar de 013 zou komen..
high fives and stagedives
pi_53767530
Jaya The Cat

















Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_53794987
Mensen die bij GB zijn geweest: hoe was het?
Ik kon niet ivm afstand en nieuwe baan (geen vrij willen nemen zo snel)

Er komt trouwens heel snel een nieuwe Cock Sparrer aan, mijn favoriete streetpunk/oi!-band. Kijken wat die oude mannen nog kunnen produceren
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53796733
Ik vond de show opzichzelf wel tof. Voorprogramma vond ik niet zo boeiend(had justice gemist). Wat opzich jammer was, omdat ik van No Turning Back meer verwachte, maar ik vond het iets missen.
Gorilla Biscuits zelf was weer zoals het hoord, lekker energiek, helaas was het in de grote zaal van de 013, waardoor er niet echt veel mogelijkheden waren om te stagediven...
Ze speelde zelf wel weer goed, was een leuke show met voor mij de nummers: New Direction, Hold Your Grond(nog in de microfoon lopen schreeuwen)en Cats en Dogs(ik moest wel losgaan hierop) als meest toffe nummers.
  maandag 8 oktober 2007 @ 19:18:54 #128
136780 Nosh
hurpdurp
pi_53796899
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 19:11 schreef Magereheinus het volgende:
Ik vond de show opzichzelf wel tof. Voorprogramma vond ik niet zo boeiend(had justice gemist). Wat opzich jammer was, omdat ik van No Turning Back meer verwachte, maar ik vond het iets missen.
Gorilla Biscuits zelf was weer zoals het hoord, lekker energiek, helaas was het in de grote zaal van de 013, waardoor er niet echt veel mogelijkheden waren om te stagediven...
Ze speelde zelf wel weer goed, was een leuke show met voor mij de nummers: New Direction, Hold Your Grond(nog in de microfoon lopen schreeuwen)en Cats en Dogs(ik moest wel losgaan hierop) als meest toffe nummers.
Grote zaal, netjes! Hoe druk was het? Heb het zelf ook helaas moeten missen, chronisch geldgebrek.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 8 oktober 2007 @ 21:19:27 #129
184465 Migue
Sensuele man
pi_53799689
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 19:11 schreef Magereheinus het volgende:
Wat opzich jammer was, omdat ik van No Turning Back meer verwachte, maar ik vond het iets missen.
Een tweede gitarist toevallig?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 22:18:11 #130
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_53850296
Iemand bekend met de H8000 band The Boss? Ben van nature geen doorgewinterde hardcore liefhebber (hoewel ik het wel vaker opzet en shows bezoek) maar dit sprong er wel uit voor mij.

Probeer Hoodlum Complex.
pi_53854583
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 19:18 schreef Nosh het volgende:

[..]

Grote zaal, netjes! Hoe druk was het? Heb het zelf ook helaas moeten missen, chronisch geldgebrek.
Redelijk druk, maar niet druk genoeg voor de grote zaal. Stagediven kon niet echt goed doordat er vooraan net niet genoeg mensen stonden.

@migue(oid): zou kunnen ja...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:14:07 #132
184465 Migue
Sensuele man
pi_53873208
Dat is ook, die missen ze nl al een tijdje, geen idee waarom ze geen vervanger hebben.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:02:57 #133
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_53886638
De Lintfabriek moet zijn deuren sluiten.
quote:
Sluiting Lintfabriek in Kontich.

Het gemeentebestuur van Kontich heeft, na overhandiging van een vernietigend rapport van de brandweer, besloten om het jeugdhuis te verzegelen. Dit werd op 26 september beslist tijdens een samenkomst van de burgemeester, politiecommissaris, een inspecteur, brandweercommandant en jeugdconsulent. Tegenover deze delegatie zaten 5 mensen van het Lintfabriek gesteund door Kartien Voorspoels van Formaat. Hier werd besloten dat enkel de geplande optredens mogen doorgaan en het daarna gedaan is.

Deze petitie moet er mee voor zorgen dat het Gemeentebestuur van Kontich eindelijk beseft dat Kontich voor vele mensen "De Lintfabriek" is en de organisatie achter deze Legendarische club Kontich hiermee op de (Rock) kaart gezet heeft.

De Lintfabriek moet blijven bestaan en zou voor de jarenlange inspanningen moeten beloond worden met het voortbestaan (met de noodzakelijke renovatie)in de Mechelsesteenweg 199 of met een nieuwe locatie.

Jeugdwerking en Jongerencultuur maken deel uit van onze maatschappij.
Geef ze dan ook een kans.

LINTFABRIEK FOREVER !!!!

http://www.petitiononline.com/Kontich7/petition.html
Jusqu'ici tout va bien
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:42:03 #134
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53887400
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:48 schreef =HellFire= het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind The Donnas stiekem ook wel geinig. Die nieuwe plaat is best leuk, haha!
Echt een loze nietszeggende band, "oh het zijn chicks, oh dan vind ik het wel leuk..", rot toch op zeg.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:52:45 #135
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53887600
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:53 schreef =HellFire= het volgende:
Wel een grappig Top 25 punkband-lijstje. Kan je er in vinden?
Geen The Shape Of Punk To Come, No Gods No Managers, Stations of the Crass?

Lame.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:59:30 #136
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53887740
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:40 schreef Nosh het volgende:
Wehehe. Punk: voor mensen die een attentiespan hebben die nét plaatjes aan kan. .
Huh? wat?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:01:43 #137
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53887780
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:44 schreef botar het volgende:
[ afbeelding ]

Briljant, ik zeg! Ik hou zo van Undeclinable
Terwijl Sound City Burning een van de meest verneukt-geproduceerde album aller tijden is.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_53889059
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:42 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Echt een loze nietszeggende band, "oh het zijn chicks, oh dan vind ik het wel leuk..", rot toch op zeg.
En dat slaat op, want? Als ik het een leuke band vind, en het leuke muziek vind, dan kan dat toch? Tis ook niet ineens mijn favoriete band ofzo. Maar... Jij staart je blind op die foto en/of gooit er gelijk een of ander oordeel tegenaan dat absoluut niet klopt. Maar dat doe je wel vaker geloof ik.
pi_53889118
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:52 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Geen The Shape Of Punk To Come, No Gods No Managers, Stations of the Crass?

Lame.
Honorable Mentions:
Left¿ver Crack - Mediocre Generica
Refused - The Shape of Punk to Come

LC zit wel in het lijstje wat het net niet heeft gehaald, net als die plaat van Refused. Maar snap het ook niet echt wat The Shape Of Punk To Come betreft. Was wel een behoorlijk invloedbare plaat namelijk.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:07:13 #140
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53889156
Nee, ik ken The Donnas en iedereen loopt gelijk als 12 jarige meisjes te springen om The Donnas als je er over begint terwijl de muziek gewoon inhoudloze meuk is.

Dat ze een bandje hebben en muziek maken, leuk voor ze, ik vind dr geen zak aan, maar ik vind het vervelend als mensen gelijk de band helemaal geweldig vinden puur alleen omdat er chicks in spelen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:44:42 #141
184465 Migue
Sensuele man
pi_53891441
Hebben ze tieten? Want dan ben ik ook fan!
pi_53891484
Misschien moet je je beeld wat mensen betreft eens bijstellen: zo'n iemand ben ik dus niet.

Hoewel... Donna's...

.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:21:05 #143
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53892314
Pff, niet eens de Devotchkas zijn aantrekkelijk.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_53897563
O o OFfSprngrtje, post eens wat je zelf leuk vindt en waarom in plaats van altijd maar de keuzes van anderen af te kraken. Dat jij het kut vindt, ok, maar presenteer jouw mening niet als feiten. Je hebt vaak een punt maar respecteer de smaak van anderen ajb
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_53897703
Ik luister nog steeds veel naar de laatste MLIW en de Kill Your Idols-box kan me ook goed bekoren. No Salvation van Coliseum draait ook nog steeds z'n rondjes.

De punkliefhebbers moeten ook eens de single (demo) van het onnederlands goede Union Town checken. Voorlopig alleen te krijgen op tape en vinyl, maar er komt geloof ik een full length cd aan.

En dan binnenkort een nieuwe Cock Sparrer plaat
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:53:56 #146
184465 Migue
Sensuele man
pi_53898726
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:08 schreef vingerplant het volgende:
O o OFfSprngrtje, post eens wat je zelf leuk vindt en waarom in plaats van altijd maar de keuzes van anderen af te kraken. Dat jij het kut vindt, ok, maar presenteer jouw mening niet als feiten. Je hebt vaak een punt maar respecteer de smaak van anderen ajb
Ik ben bang dat hij nu Caliban gaat zeggen
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 05:17:25 #147
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53902572
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:08 schreef vingerplant het volgende:
O o OFfSprngrtje, post eens wat je zelf leuk vindt en waarom in plaats van altijd maar de keuzes van anderen af te kraken. Dat jij het kut vindt, ok, maar presenteer jouw mening niet als feiten. Je hebt vaak een punt maar respecteer de smaak van anderen ajb
ALLES IS KUT, LANG LEVE HET SYSTEEM!
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 05:25:14 #148
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53902577
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:53 schreef Migue het volgende:

[..]

Ik ben bang dat hij nu Caliban gaat zeggen
Caliban heeft 2 wellicht 3 dat durf ik niet uit mn hoofd te zeggen albums maar nu ze live te hebben gezien vallen ze vrij tegen net zoals het 1 na laatste album van Chimaira wat op het album zelf best goed klinkt maar live echt ongelovelijk bagger is, maar ja, binnen de vrij populaire Metalcore en vooral de pop-Metalcore is er op een aantal minder bekende bands toch echt een hoop bagger geproduceerd, persoonlijk vind ik dat soort bands maar veelste veel proberen te lijken op een verbaggerde Gothenburg-stijl.

Persoonlijk ben ik zelf wel erg een fan van de Umeå Hardcore scene terwijl ik persoonlijk totaal niets heb met sXe of veganisme en veelal andere achterliggende persoonlijk 'politieke' issues die in die betrekkening hebben op in mijn mening direct eigen verantwoordelijkheid.

Verder buiten dat vind ik zo'n beetje alle Punk soorten wel leuk behalve Oi, de meeste Street en praktisch alle Pop en over ge-produceerde/hypte Skate (Undiclinable Ambuscade, Pennywise) en various poppy Ska-Punk zoals nieuwere Less Than Jake (omdat ik de oude te veel heb gehoord en daardoor vooral de zang te zeikerig is geworden voor mijn smaak).

Eveneens als alle "emo", maar ja dat is al een decenium niet meer Punk.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_53907458
Iemand de Bad Brains gezien te Paradiso? Wat een aanfluiting zeg, ze hadden niet echt veel enthousiasme en HR praate gewoon en was soms zijn tekst kwijt, echt slecht. Verder teveel reagge en tevens een tekorte show met weinig energie. Ik snap ook wel dat de heren ouder zijn geworden, maar dit was gewoon erg kut vond ik. Ook mocht stagediven niet en was de security vrij vervelend.
Al met al vond ik het dus een klote show, behalve het einde toen iedereen met bekertjes ging gooien, een beetje kinderachtig, maar wel grappig
pi_54118687
Hoi anarchisten,

Ook dit jaar is er weer een FOK! album top 100 allertijden 2007 . En omdat die top 100 elk jaar een ongevarieerd stukje indie-nerdproza is lijkt het me tijd dat eens te gaan veranderen. Dus als jullie even massaal ook wat lijstjes indienen, al is het maar een top 10, dan wordt het misschien nog wel leuk ook dit jaar. En anders niet gaan zeuren straks dat de punk/hardcore ondervertegenwoordigd is natuurlijk

Einde dienstmededeling
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_54128346
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 21:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hoi anarchisten,

Ook dit jaar is er weer een FOK! album top 100 allertijden 2007 . En omdat die top 100 elk jaar een ongevarieerd stukje indie-nerdproza is lijkt het me tijd dat eens te gaan veranderen. Dus als jullie even massaal ook wat lijstjes indienen, al is het maar een top 10, dan wordt het misschien nog wel leuk ook dit jaar. En anders niet gaan zeuren straks dat de punk/hardcore ondervertegenwoordigd is natuurlijk

Einde dienstmededeling
Ach, vind het wel best als The Smiths - The Queen is Dead op #1 staat... .
pi_54129623
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:03 schreef Yorrit het volgende:
NED 2 do 25-10-2007 22:50


There is no Authority but Yourself
Alexander Oey, VPRO


Een filmisch portret van het laatste Engelse punk-bolwerk 'Crass'(1977-1984). Deze anarchistische punkband was van een andere orde dan zijn tijdgenoten. The Sex Pistols en The Clash verkochten hun ziel aan grote platenmaatschappijen, Crass bleef daarentegen trouw aan anticommerciële idealen.

Crass bestaat nog steeds als een commune in een rustig plaatsje net buiten Londen, 'Dial House', een veilige haven voor die principiëlen die nog vasthouden aan de oude punk-slogan 'Do it yourself'.

There is no Authority but Yourself schetst een portret van een aantal oud-leden van Crass, zoals de voormalige drummer Penny Rimbaud en zanger Steve Ignorant die hun idealen nooit hebben losgelaten in een maatschappij, gericht op conformisme, consumptie en geld.

http://www.hollanddoc.nl/(...)leveringen/36798428/
Morgen!
Crass
pi_54132736
Even wat spam voor vrienden van me.

Zaterdag 27 oktober: hardcore/punk in De Kade te Zaandam
Het is in de grote zaal, maar er is speciaal een podium IN de zaal gezet!

Citizens Patrol (vroege show!) - http://myspace.com/citizenspatrol
Union Town - http://myspace.com/uniontownband
Annotation (de) - http://myspace.com/annotation4
Rush 'N Attack - http://myspace.com/rushnattackyo
Straight A's - http://myspace.com/straightas
henceforth - http://myspace.com/henceforthmusic
Gascoigne - http://myspace.com/gascoigne

20:00 open
20:15-20:45 Citizens Patrol
21:00-21:30 Rush 'N Attack
21:45-22:15 Gascoigne
22:30-23:00 Henceforth
23:15-23:45 Straight A's
00:00-00:30 Annotation
00:45-01:15 Union Town

Damage: 6 eury
  woensdag 24 oktober 2007 @ 17:40:38 #154
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54138955
zat 27 okt: VOGUE (BE) + CITIZENS PATROL (NL) - LEKKERE STRAKKE PUNK - START 21.30

don 1 nov: POPRONDE: BLACKEST GREY (METALCORE) + CAPTAIN HELL & THE SWEET MONICA'S (ELECTROPUNK) - START 21.00 - GRATIS

zat 10 nov: PEARL NECKLACE (DH) + BURKA BARBIES - DIT WORDT EEN GEKKEHUIS - START 21.30

De Vinger
Bagijnestraat 25
2511 CK Den Haag
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54425449
Bij een vriend van me hoorde ik een paar weken terug iets van de Beatsteaks, punkrockband uit Duitsland, en dat klonk wel erg lekker. Is iemand hier een beetje bekend met deze band toevallig?
Ik kwam hun nieuwe cd in de winkel tegen en meteen maar gekocht, want hij rockt erg lekker.

Hier wat muziek enzo:
http://www.myspace.com/beatsteaks

Hand In Hand (toffe clip trouwens): http://nl.youtube.com/watch?v=fCpOW_Pt8qc
Cut Off The Top (van nieuwe cd): http://nl.youtube.com/watch?v=CesGtvOoWwk
Let Me In (live @ Rock Am Ring 2007): http://nl.youtube.com/watch?v=Qs0LvyuiqjM
pi_54425766
Whaha @ nieuwe NOFX liveplaat. 30 minuten gelul, 30 minuten spelen. Ontzettend loos, eigenlijk is het een kutplaat. Maar wel leuk om naar te luisteren.

Niet punk/hc maar wel gaaf: die nieuwe soloplaat van Serj Tankian, zanger van System of a Down.
pi_54425906
Ik vind de Beatsteaks wel grappig. Heb ze op Lowlands '05 gezien als openingsact, was toen best tof. Maar op CD vind ik ze niet echt boeiend, paar nummers zijn leuk, daarna vind ik t saai worden.
pi_54426065
Beatsteaks ken ik zeker wel hoor, erg relaxte muziek

Iemand bekend verder met G.U. Medicine?? Ook erg vet
Clipje: G.U. Medicine - Saints Of Excess
[weet niet of het hier echt tussen past, maar denk dat jullie het wel leuk vinden ]
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_54426702
Zondag naar: Comeback Kid, Parkway Drive, The Warriors, This Is Hell, Cancer Bats + All For Nothing
pi_54427558
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:56 schreef =HellFire= het volgende:
Whaha @ nieuwe NOFX liveplaat. 30 minuten gelul, 30 minuten spelen. Ontzettend loos, eigenlijk is het een kutplaat. Maar wel leuk om naar te luisteren.

Niet punk/hc maar wel gaaf: die nieuwe soloplaat van Serj Tankian, zanger van System of a Down.
Beetje jammer van die NOFX plaat dan, maar Serj daarentegen! Die plaat is echt zo erg tof. Idd niet punk/hardcore, maar wel erg vet. Wat een geweldige stem heeft die gast toch...
pi_54427793
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:01 schreef Magereheinus het volgende:
Ik vind de Beatsteaks wel grappig. Heb ze op Lowlands '05 gezien als openingsact, was toen best tof. Maar op CD vind ik ze niet echt boeiend, paar nummers zijn leuk, daarna vind ik t saai worden.
Ik heb nu wat livedingen gezien en dat is erg positief moet ik zeggen. En op plaat klinkt het ook allemaal lekker hoor. Iig, dat vind ik. :p
Die nieuwe cd is ook goed te doen:

  woensdag 7 november 2007 @ 16:24:36 #162
184465 Migue
Sensuele man
pi_54432341
quote:
Op woensdag 7 november 2007 11:56 schreef =HellFire= het volgende:
Niet punk/hc maar wel gaaf: die nieuwe soloplaat van Serj Tankian, zanger van System of a Down.
Ik ben ook wel nieuwsgierig, wat moet ik me erbij voorstellen?
pi_54432817
Beatstakes komen a.s. vrijdag in de Melkweg. Voor jaarleden is het gratis. Zou er eerst heengaan, maar omdat het verplaatst is naar de 9e kan ik helaas niet. Vond ze op Lowlands wel leuk, kon mij nog een nummer herinneren dat ze in het Duits zongen en dat klonk écht waanzinnig!

Volgende week maandag naar The Loved Ones in Waterfront. Ben benieuwd!
  woensdag 7 november 2007 @ 21:22:47 #164
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54439935
Ongelovelijk cliché maar de nieuwere platen van The Beatsteaks is niets, tot en met het album met Hand in Hand zijn ze onwijs leuk.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54440689
Ooit een keer van Epitaph een promotapeje van The Beatsteaks in m'n handen gedrukt gekregen. Vond het niets en heb die band ook nooit meer geluisterd. Misschien toch nog maar eens een poging wagen dan.

Nieuwe liveplaat van NOFX vind ik nogal overbodig en al helemaal als ze een half uur van dat puberale gezwam erop hebben staan. Ze hebben de perfecte NOFX-liveplaat al lang gemaakt, waarom dan een nieuwe maken. Voor de nieuwe songs hoeven ze het niet te doen (behalve als ze The Decline compleet zouden spelen)

En jawel, ik heb de nieuwe Cock Sparrer binnen. Mijn persoonlijke streetpunk-helden zijn voor een deel inmiddels 50-plussers maar die nieuwe plaat sloeg toch wel in als een bom. Had er stiekem niet veel van verwacht, maar qua power (en zeker productie) overtreft hij met gemak de 2 jaren '90 platen
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  woensdag 7 november 2007 @ 21:52:33 #166
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54440907
Sonic Youth heeft trouwens een contract met Starbucks en Sham 69 werd (of nog steeds) gesponserd door Kodak.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54442380
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:46 schreef vingerplant het volgende:
En jawel, ik heb de nieuwe Cock Sparrer binnen. Mijn persoonlijke streetpunk-helden zijn voor een deel inmiddels 50-plussers maar die nieuwe plaat sloeg toch wel in als een bom. Had er stiekem niet veel van verwacht, maar qua power (en zeker productie) overtreft hij met gemak de 2 jaren '90 platen
Ik ga 'm van het weekend even halen bij de Independent. Als het ook maar líjkt op Shock Troops ben ik een tevreden man. En dat het mijn vaders hadden kunnen zijn die daar op het podium staan: och. Bij sommige van die reünieconcerten vind ik het er wat treurig uitzien (Cockney Rejects ook, bierbuiken-punk.), maar boys will be boys enzo. En zolang Keith Richard het kan, kunnen zij het ook. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_54442430
Beatsteaks is 'wel leuk' trouwens. Living Targets kent twee absolute uitschieters, en voor de rest is het vrij inwisselbaar, maar als die twee nummers voorbijkomen is het ook wel écht goed.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_54443603
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:32 schreef Nosh het volgende:

[..]

Ik ga 'm van het weekend even halen bij de Independent. Als het ook maar líjkt op Shock Troops ben ik een tevreden man. En dat het mijn vaders hadden kunnen zijn die daar op het podium staan: och. Bij sommige van die reünieconcerten vind ik het er wat treurig uitzien (Cockney Rejects ook, bierbuiken-punk.), maar boys will be boys enzo. En zolang Keith Richard het kan, kunnen zij het ook. .
CSP geeft niet zoveel concerten meer, maar degene die ze nog doen (hoogstens enkele per jaar) zijn stuk voor stuk legendarisch. Als je ook maar enigszins liefhebber bent van deze band moet je ook de dubbel dvd "What You See Is What You Get" aanschaffen, verplichte kost

Er zijn overigens mensen die nu roepen dat de nieuwe plaat Shock Troops op zijn minst evenaart, maar zo ver durf ik niet te gaan. Als je Two Monkeys en Guilty As Charged kent: deze ligt in het verlengde van die 2 cd's, maar dan wel alleen de uptempo nummers. Nu een keer of 8 gehoord en ik begin de refreintjes al aardig mee te zingen
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54448679
Sex Pistols klaar voor reünie

De legendarische punkrockband Sex Pistols draait in Los Angeles warm voor een zevental reünieconcerten in Engeland. De eerste daarvan vindt vanavond plaats in de Londense Brixton Academy. Met de reünie viert de band in de originele line-up het dertig jarig jubileum van het enige studioablum Never Mind The Bollocks. Die destijds zeer geruchtmakende plaat bevatte onder meer het nummer God Save The Queen, dat ondanks een Britse mediaboycot een grote hit werd. Een jaar later hield de band het alweer voor gezien. In 1996 en 2003 kwamen de Sex Pistols ook al bij elkaar voor een reünie.
Bron: Sp!ts.

Als ze nou ook eens een paar showtjes doen in Nederland volgende keer
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  donderdag 8 november 2007 @ 08:39:25 #171
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54448767
Hopelijk zakt het podium in, kankerapen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54448769
Iemand naar de Taste of Chaos tour geweest gisteren?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_54448782
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:39 schreef OFfSprngr het volgende:
Hopelijk zakt het podium in, kankerapen.

Vanwaar die haat?
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_54450398
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:39 schreef OFfSprngr het volgende:
Hopelijk zakt het podium in, kankerapen.
Jij valt er natuurlijk weer over dat het een commercieel boybandje is en nog meer van die puberale onzin.

Feit is dat ze een briljante punkplaat hebben afgeleverd, daar kun je echt niet omheen. Net als dat ik best kan begrijpen dat ze nog een paar centjes proberen te verdienen dmv een reunietoer en een heruitgave van de LP en enkele singles. Er moet ook brood op de plank komen...
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54451889
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:46 schreef vingerplant het volgende:
Ooit een keer van Epitaph een promotapeje van The Beatsteaks in m'n handen gedrukt gekregen. Vond het niets en heb die band ook nooit meer geluisterd. Misschien toch nog maar eens een poging wagen dan.

Nieuwe liveplaat van NOFX vind ik nogal overbodig en al helemaal als ze een half uur van dat puberale gezwam erop hebben staan. Ze hebben de perfecte NOFX-liveplaat al lang gemaakt, waarom dan een nieuwe maken. Voor de nieuwe songs hoeven ze het niet te doen (behalve als ze The Decline compleet zouden spelen)

En jawel, ik heb de nieuwe Cock Sparrer binnen. Mijn persoonlijke streetpunk-helden zijn voor een deel inmiddels 50-plussers maar die nieuwe plaat sloeg toch wel in als een bom. Had er stiekem niet veel van verwacht, maar qua power (en zeker productie) overtreft hij met gemak de 2 jaren '90 platen
Hahah, The Decline staat er op.... Maar die stopt na een minuut.

Go figure. De hele avond lopen ze te kloten. En dan... gaan ze 18 minuten ineens LOS! EN DAT STAAT NIET OP DE PLAAT .

Fat Mike Ik haat je!
pi_54453476
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:30 schreef Deansensitized het volgende:
Sex Pistols klaar voor reünie

De legendarische punkrockband Sex Pistols draait in Los Angeles warm voor een zevental reünieconcerten in Engeland. De eerste daarvan vindt vanavond plaats in de Londense Brixton Academy. Met de reünie viert de band in de originele line-up het dertig jarig jubileum van het enige studioablum Never Mind The Bollocks. Die destijds zeer geruchtmakende plaat bevatte onder meer het nummer God Save The Queen, dat ondanks een Britse mediaboycot een grote hit werd. Een jaar later hield de band het alweer voor gezien. In 1996 en 2003 kwamen de Sex Pistols ook al bij elkaar voor een reünie.
Bron: Sp!ts.

Als ze nou ook eens een paar showtjes doen in Nederland volgende keer
wat een onzin
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:39 schreef OFfSprngr het volgende:
Hopelijk zakt het podium in, kankerapen.
pi_54454003
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:55 schreef Yorrit het volgende:

[..]

wat een onzin
Leg eens even uit wat er onzin aan is dan. Ze zijn bij lange na niet de 1e band die een reunietour doet om een jubileum te vieren. Ik ben benieuwd naar je motivatie
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  donderdag 8 november 2007 @ 19:14:47 #178
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54462562
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:29 schreef vingerplant het volgende:
Jij valt er natuurlijk weer over dat het een commercieel boybandje is en nog meer van die puberale onzin.

Feit is dat ze een briljante punkplaat hebben afgeleverd, daar kun je echt niet omheen. Net als dat ik best kan begrijpen dat ze nog een paar centjes proberen te verdienen dmv een reunietoer en een heruitgave van de LP en enkele singles. Er moet ook brood op de plank komen...
Geld verdienen?, Glen Mattlock zat nog altijd in een tourende band.

En Rotten is een miljonair in Bevery Hills als makelaar.

En nu kun je de boyband zien vanaf 50 pond, wat een ongelovelijk Punk prijs.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54463471
Morgenavond Twiggy in de Bazart, Den Haag!!!
pi_54464497
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:14 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Geld verdienen?, Glen Mattlock zat nog altijd in een tourende band.

En Rotten is een miljonair in Bevery Hills als makelaar.

En nu kun je de boyband zien vanaf 50 pond, wat een ongelovelijk Punk prijs.
Waar haal je die prijs vandaan dan? Als dat waar is is dat natuurlijk een slechte zaak, zal wel een verhaaltje vraag/aanbod zijn. Maar om ze daarom kankerapen te noemen...
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54464889
Serieus, who gives a shit. De Sex Pistols zijn geworden waar ze vroeger op scheten, jammer dan. Maakt Never Mind.. niet minder geweldig, en dat maakt hun houding destijds niet minder oprecht.

Net zoals het hele boyband-verhaal, of het feit dat The Damned en The Ramones, en de New York Dolls stuk voor stuk eerder waren. De Pistols hadden hun imago, hun frontman, en alles gewoon heel erg mee. Juiste plek, juiste tijd, juiste mensen. Doet niets af aan hun muziek.

(maar als die 50 pond waar is, mogen er best wat flessen urine richting podium. Dát dan weer wel.)
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 8 november 2007 @ 21:43:13 #182
184465 Migue
Sensuele man
pi_54466623
Ik ben siked om Sid Vicious live (check de woordgrap) te zien
  donderdag 8 november 2007 @ 22:58:28 #183
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54468976
Mja, dan moeten ze op zn minst Sid zn lijk tot leven wekken, dan is het misschien nog iets.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54469216
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:58 schreef OFfSprngr het volgende:
Mja, dan moeten ze op zn minst Sid zn lijk tot leven wekken, dan is het misschien nog iets.
Leg een spuit voor zijn urn, geheid dat er wat leven uit te halen valt. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 8 november 2007 @ 23:17:32 #185
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54469566
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54469603
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:07 schreef Nosh het volgende:

[..]

Leg een spuit voor zijn urn, geheid dat er wat leven uit te halen valt. .
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54469747
een paar ouwe lullen die ouwe shit spelen is niet punk
  vrijdag 9 november 2007 @ 00:24:48 #188
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54471485
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:22 schreef Yorrit het volgende:
een paar ouwe lullen die ouwe shit spelen is niet punk
i'm living up in Canada, and i'm Canadian
Scottish Canadian with opportunity
i could have been a manager of a brewery
making beer for everyone but most of all for me
my father was a soda jerk, my mom an office clerk
but neither one of those was good enough for me
i could have moved into the hill, and ran a few stills
and made a fortune selling hooch beyond the law

pour decisions, a punk musician just ain't as cute at 53

i used to be a lumberjack, and i'm ok with that
i wore suspenders, little panties, and a bra
i used to be a socialist, a sort of communist
now i'm a pessimist and i don't care at all
i could have been a minister, a holy predator
a man of faith you really wouldn't want to meet
perhaps a Scientologist, just as a hobbyist
and start a cult that's turning people into sheep

pour decisions, a punk musician just ain't as cute at 53
i have forsaken money makin'
yeah, you still wish you were me!
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54471524
Hoera voor Paul en zijn real Mckenzie clan! Aardige vent! Nog een mooi avondje mee gehad in VERA, Groningen.
  vrijdag 9 november 2007 @ 01:07:27 #190
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54472282
Ik heb ze gemist, kende ze nog niet en ik wist niet waar het kraakpand was waar ze speelde.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54473680
Real McKenzies
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_54477542
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 01:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik heb ze gemist, kende ze nog niet en ik wist niet waar het kraakpand was waar ze speelde.
Laatste keer dat ik ze zag was in Parkhof, Alkmaar. Kleine zaaltjes zijn ze echt op hun best. Leuke band, aardige gasten, hoop bier! .
pi_54477866
quote:
Op woensdag 7 november 2007 12:01 schreef Magereheinus het volgende:
Ik vind de Beatsteaks wel grappig. Heb ze op Lowlands '05 gezien als openingsact, was toen best tof. Maar op CD vind ik ze niet echt boeiend, paar nummers zijn leuk, daarna vind ik t saai worden.
Ik zie net dat ze volgende week vrijdag in de Melkweg staan. Ga denk ik wel ff kijken, want hoor van meerder mensen dat t live erg tof is. En gratis voor jaarleden als ik t goed zag.
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:14:51 #194
184465 Migue
Sensuele man
pi_54484451
Ooh over zaaltjes gesproken, Goudvishal gaat dicht na 31 december, doen jullie met mij mee in een klein donker en koud hoekje in foetushouding te gaan huilen?
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:38:42 #195
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54490834
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:42 schreef Krissinas het volgende:

[..]

Ik zie net dat ze volgende week vrijdag in de Melkweg staan. Ga denk ik wel ff kijken, want hoor van meerder mensen dat t live erg tof is. En gratis voor jaarleden als ik t goed zag.
Waar heb jij dat gezien?, op de Melkweg site en op Punx.nl staat niets.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54495196
Hun myspace zegt van wel:
16.nov.2007 20:00
Melkweg NL - AMSTERDAM

Misschien gaan ze ervoor staan, ofzo? .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 november 2007 @ 23:45:01 #197
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_54495382
ik ga naar speedfest

wooohoo
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zaterdag 10 november 2007 @ 01:03:42 #198
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54496969
Myspace, waar?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54497408
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 01:03 schreef OFfSprngr het volgende:
Myspace, waar?
http://www.myspace.com/beatsteaks ?
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 10 november 2007 @ 02:14:12 #200
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54497947
quote:
Ik was in de war dat iemand zei dat de Real McKenzies binnekort in de Melkweg stonden.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54506126
Kom me ook maar weer eens melden hier...

Zojuist nieuw albumpje van Tiger Army geluisterd maar vond hem wat tegenvallen eigenlijk. Misschien straks nog maar eens op me in laten werken.

Wat ik ook een tegenvaller vond was het album van DKM, enige nummer dat mij een beetje aansprak was "Flannigans Ball".
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_54547231
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 23:37 schreef Nosh het volgende:
Hun myspace zegt van wel:
16.nov.2007 20:00
Melkweg NL - AMSTERDAM

Misschien gaan ze ervoor staan, ofzo? .
Ik ben er bij! Hoop dat t een mooi feestje wordt. Heeft iemand enig idee of The Quotes iets is? Die doen t voorprogramma namelijk...
  maandag 12 november 2007 @ 22:46:58 #203
184465 Migue
Sensuele man
pi_54562302
Wat een kansloos weekend was het weer op hardcore/punk gebied, geen enkele gig die de moeite waard was in omg. Arnhem
Maar zondag wel First Blood, YES!
  woensdag 14 november 2007 @ 23:15:17 #204
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54615078
Ik zoek ik zoek.. iets nieuws, iets positiefs, iets wat te vergelijken valt met:

Latterman, A Wilhelm Scream, Strike Anywhere, Capdown... iets positiefs, iets met uitstraling, iets waarvan je, wanneer je op de fiets zit, met je vuist in de lucht loopt te zwaaien omdat het zo tof is!

Kunnen de medepunkliefhebbers hier nog iets moois aanraden?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54615394
hoi ik ben nieuw ik vind punk muziek wel leuk denk ik ik houd van bands als tokio hotel en heideroosjes vooral schrei en lekker belangrijk vind ik leuke liedjes weten jullie nog andere liedjes die ik mischien ook leuk vind?

ik heb ook een shirt van tokio hotel en een shirt van heideroosjes
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
  woensdag 14 november 2007 @ 23:31:10 #206
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54615486
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:28 schreef De_Brandweer het volgende:
hoi ik ben nieuw ik vind punk muziek wel leuk denk ik ik houd van bands als tokio hotel en heideroosjes vooral schrei en lekker belangrijk vind ik leuke liedjes weten jullie nog andere liedjes die ik mischien ook leuk vind?

ik heb ook een shirt van tokio hotel en een shirt van heideroosjes
Is dat punk dan? MAar goed... probeer eens:

Dropkick Murphys, The Offspring, Blink 182, NOFX, Anti Flag, Bad Religion.... beetje "mainstream" punk zooi
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54615539
haha goeie grap
pi_54615581
loving de crass quotes in de verschillende sigs in dit topic trouwens
pi_54615631
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:32 schreef Yorrit het volgende:
haha goeie grap
whehehe
mijn humor
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
  woensdag 14 november 2007 @ 23:39:19 #210
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_54615725
Kennen jullie Stick To Your Guns? (metalcore oid..).

Ik draai bijna niks anders meer de afgelopen dagen.
pi_54615863
dat gebrul het zal wel aan mij liggen want kheb geen verstand van deze muziek maarja het klinkt best aardig maar dat gebrul der doorheen verpest het wel een beetje
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
  woensdag 14 november 2007 @ 23:49:38 #212
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54615977
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:34 schreef Yorrit het volgende:
loving de crass quotes in de verschillende sigs in dit topic trouwens
Crass =

Ik ben te laat geboren
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 14 november 2007 @ 23:51:36 #213
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54616030
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:39 schreef zwareshag het volgende:
Kennen jullie Stick To Your Guns? (metalcore oid..).

Ik draai bijna niks anders meer de afgelopen dagen.
Klinkt wel aardig.. haalt het niet bij Raised Fist Maar als je langer luistert begin je het wel een beetje "door" te krijgen... wel aardig goed ja. Ken je Cancer Bats? Ook wel toffe band

Ik moet oppassen wat ik zeg, want anders komt Offspring straks weer afzeiken dat al die bands die ik noem geen echte punk zijn
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 14 november 2007 @ 23:54:08 #214
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54616101
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:44 schreef De_Brandweer het volgende:
dat gebrul het zal wel aan mij liggen want kheb geen verstand van deze muziek maarja het klinkt best aardig maar dat gebrul der doorheen verpest het wel een beetje
http://topartists.myspace.com/index.cfm?fuseaction=music.topBands&genreID=34

De bands in het midden en rechts... dat zijn de "grotere bands" en die met een label... luister en klik en luister, tot je wat leuks vindt. Myspace is handig
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 15 november 2007 @ 00:49:34 #215
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54617028
Crass was pas op tv trouwens, hier te bekijken:

http://www.hollanddoc.nl/(...)leveringen/36798428/
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 15 november 2007 @ 02:43:41 #216
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54617653
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:39 schreef zwareshag het volgende:
Kennen jullie Stick To Your Guns? (metalcore oid..).

Ik draai bijna niks anders meer de afgelopen dagen.
Het is idd een rare band, Grindcore gemixt met "emo" zing. Apart en hilarisch.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54618370
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:44 schreef De_Brandweer het volgende:
dat gebrul het zal wel aan mij liggen want kheb geen verstand van deze muziek maarja het klinkt best aardig maar dat gebrul der doorheen verpest het wel een beetje
Vind ik ook nooit veel
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  donderdag 15 november 2007 @ 10:18:25 #218
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54620108
Wat?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54623082
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:49 schreef maniack28 het volgende:
Crass was pas op tv trouwens, hier te bekijken:

http://www.hollanddoc.nl/(...)leveringen/36798428/
leuke doc idd
pi_54623227
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:39 schreef zwareshag het volgende:
Kennen jullie Stick To Your Guns? (metalcore oid..).

Ik draai bijna niks anders meer de afgelopen dagen.
Heerlijke band is dat. Ik draai het echt vet vaak! Vooral This Is More is heerlijk.
pi_54630273
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:39 schreef zwareshag het volgende:
Kennen jullie Stick To Your Guns? (metalcore oid..).

Ik draai bijna niks anders meer de afgelopen dagen.
wat vet zeg!
Hajeto!
pi_54630690
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:15 schreef maniack28 het volgende:
Ik zoek ik zoek.. iets nieuws, iets positiefs, iets wat te vergelijken valt met:

Latterman, A Wilhelm Scream, Strike Anywhere, Capdown... iets positiefs, iets met uitstraling, iets waarvan je, wanneer je op de fiets zit, met je vuist in de lucht loopt te zwaaien omdat het zo tof is!

Kunnen de medepunkliefhebbers hier nog iets moois aanraden?
euhmm..

break the silence, with honor, first class, 1208, death by stereo, much the same, strung out, no trigger ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Crack_david op 15-11-2007 18:17:53 ]
Hajeto!
  donderdag 15 november 2007 @ 19:14:08 #223
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54632328
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:51 schreef Crack_david het volgende:

[..]

euhmm..

break the silence, with honor, first class, 1208, death by stereo, much the same, strung out, no trigger ?
tnx.. with honor vind ik niks, death by stereo is een van mn favo bands , strung out.. mwah.. de rest ken ik niet en ga dus luisteren!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54633437
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:15 schreef maniack28 het volgende:
Ik zoek ik zoek.. iets nieuws, iets positiefs, iets wat te vergelijken valt met:

Latterman, A Wilhelm Scream, Strike Anywhere, Capdown... iets positiefs, iets met uitstraling, iets waarvan je, wanneer je op de fiets zit, met je vuist in de lucht loopt te zwaaien omdat het zo tof is!

Kunnen de medepunkliefhebbers hier nog iets moois aanraden?
Ik neem gezien de bovenstaande bands aan dat je iets zoekt op het randje van punkrock en melodieuze hardcore? Te proberen zijn: Crime In Stereo, Set Your Goals, Only Crime, Kid Dynamite, Lifetime, Saves The Day (1e cd), nieuwere Stretch Arm Strong, 7 Seconds, Fury 66, Reach The Sky, H2O, Avail (Over The James!), Grey Area and many more
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  donderdag 15 november 2007 @ 22:22:19 #225
149006 Danny_Ramone
www.betteroffs.com
pi_54637148
ben weer helemaal into social distortion laatste tijd.
www.betteroffs.com
* Ik ben een drummer....mag ik je nummer ? *
www.betteroffs.com
  vrijdag 16 november 2007 @ 00:04:11 #226
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54639738
Nieuwere Distortion heb ik nu inmiddels wel genoeg gehoord, het is verder wel leuk, maar ik hoor het zo'n beetje elke dag bij een vriend van me en dan krijg je dr al snel genoeg van.

Zoals ELKE keer Psychobilly.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54645164
Ik moet stiekum zeggen dat ik de laatste tijd Paramore ook erg goed trek. Eindelijk weer eens een toffe band met een vrouw op zang.
http://www.myspace.com/paramore
pi_54647596
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:32 schreef Krissinas het volgende:
Ik moet stiekum zeggen dat ik de laatste tijd Paramore ook erg goed trek. Eindelijk weer eens een toffe band met een vrouw op zang.
http://www.myspace.com/paramore
Waarom stiekem? Het is gewoon een catchy poprock-bandje met een uitstekende zangeres. Het bevreemdt me eerder waarom dit bandje sinds de vorige cd niet al megagroot is (in Nederland dan). Ik trek het stukken beter dan die 'rock'bandjes die allemaal wél doorbreken. En Haley was , maar slaat helaas een beetje door in de emo-alto-look. En o ja, Paramore hoort niet in het punk/hardcore topic
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54647723
Trouwens na mijn aanraders voor Maniack28 maar even de nieuwe Crime In Stero gecheckt. Ik verwachtte na de switch naar Bridge9 wel een snelle melodieuze oldschoolplaat, maar het is echt een vreemde eend in de bijt op het label. De muziek is moeilijk te definieren, erg divers. Er staan nog wat uptempo punkrocksongs op, maar vooral het 2e deel van de cd is experiment troef. Maar het belangrijkste is: ik vind het echt helemaal geweldig! Drumwerk is heerlijk, gitaarwerk is heerlijk, productie is helder en de zang is meestal ook prima. Aanradertje voor de minder closeminded punkliefhebbers en rockliefhebbers in het algemeen
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54649220
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:19 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Waarom stiekem? Het is gewoon een catchy poprock-bandje met een uitstekende zangeres. Het bevreemdt me eerder waarom dit bandje sinds de vorige cd niet al megagroot is (in Nederland dan). Ik trek het stukken beter dan die 'rock'bandjes die allemaal wél doorbreken. En Haley was , maar slaat helaas een beetje door in de emo-alto-look. En o ja, Paramore hoort niet in het punk/hardcore topic
Ja ok.... Niet helemaal stiekum dan. Maar zag ze begin dit jaar in de HMH (wat een irritante koters liepen daar trouwens rond!) en t verraste me echt. En t schuurt tegen punk aan, dus dan mag t toch?
pi_54649267
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:25 schreef vingerplant het volgende:
Trouwens na mijn aanraders voor Maniack28 maar even de nieuwe Crime In Stero gecheckt. Ik verwachtte na de switch naar Bridge9 wel een snelle melodieuze oldschoolplaat, maar het is echt een vreemde eend in de bijt op het label. De muziek is moeilijk te definieren, erg divers. Er staan nog wat uptempo punkrocksongs op, maar vooral het 2e deel van de cd is experiment troef. Maar het belangrijkste is: ik vind het echt helemaal geweldig! Drumwerk is heerlijk, gitaarwerk is heerlijk, productie is helder en de zang is meestal ook prima. Aanradertje voor de minder closeminded punkliefhebbers en rockliefhebbers in het algemeen
Ken de band niet, maar 't klinkt goed!
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:46:13 #232
184465 Migue
Sensuele man
pi_54654299
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 13:29 schreef Krissinas het volgende:

[..]

wat een irritante koters liepen daar trouwens rond!
Walgelijk volk is dat
  zaterdag 17 november 2007 @ 21:54:30 #233
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_54682974
quote:
Op donderdag 15 november 2007 17:32 schreef Crack_david het volgende:

[..]

wat vet zeg!
Check ook deze waanzin .
pi_54692749
Gisteravond CD presentatie van een bevriende [punk]band van ons: NewSense Memory

Goeie band
Denk dat jullie het ook wel leuk vinden!
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  zondag 18 november 2007 @ 16:31:28 #235
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_54696094
Hoe kan Lagwagon - Trashed nou nog niet genoemd zijn in 'r rijtje punkrock bands/albums?

Maar goed... Ik heb eindelijk de moeite genomen om de releases van Circle Takes The Square eens goed te beluisteren en eindelijk is het kwartje gevallen. Geniale band!
I make love in theory and touch myself in practice
pi_54713581
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:46 schreef Migue het volgende:

[..]

Walgelijk volk is dat
Zeker. Ik hoorde ook dat t zo erg was bij Taste Of Chaos. Dat al die figuurtje al uren vantevoren voor de deur zaten en zodra ze binnen waren meteen naar t podium rende om alvast een goed plekje te hebben voor tijdens Rise Against enzo. De zanger van Gallows had zich er ook lekker aan geirriteerd enzo en flink zitten schreeuwen tegen ze.
pi_54714067
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:03 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik neem gezien de bovenstaande bands aan dat je iets zoekt op het randje van punkrock en melodieuze hardcore? Te proberen zijn: Crime In Stereo, Set Your Goals, Only Crime, Kid Dynamite, Lifetime, Saves The Day (1e cd), nieuwere Stretch Arm Strong, 7 Seconds, Fury 66, Reach The Sky, H2O, Avail (Over The James!), Grey Area and many more
ik kwam gister no warning tegen. Klinkt ook erg lekker
Hajeto!
pi_54714767
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:31 schreef Crack_david het volgende:

[..]

ik kwam gister no warning tegen. Klinkt ook erg lekker
Heerlijke band is dat! Maar dan niet t laatste album (Suffer, Survive)...
pi_54716371
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:09 schreef Krissinas het volgende:

[..]

Zeker. Ik hoorde ook dat t zo erg was bij Taste Of Chaos. Dat al die figuurtje al uren vantevoren voor de deur zaten en zodra ze binnen waren meteen naar t podium rende om alvast een goed plekje te hebben voor tijdens Rise Against enzo. De zanger van Gallows had zich er ook lekker aan geirriteerd enzo en flink zitten schreeuwen tegen ze.
Ik snap het niet (drink je niks? moet je niet pissen? heb je niks beters te doen in je schrale leven?), maar zeker bij hardcoreconcerten loopt dat wel los. Uiteindelijk is er door obvious redenen meer dan genoeg ruimte, en ze dienen als prettige opstapjes naar het podium, dus hey.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_54719179
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:00 schreef Krissinas het volgende:

[..]

Heerlijke band is dat! Maar dan niet t laatste album (Suffer, Survive)...
Dat vond ik eerst ook, omdat ik het met de single en het eerste album vergeleek. Het kwartje viel een stuk later toch en ik heb Suffer, Survive onlangs alsnog origineel aangeschaft. Uitstekende plaat!
Er schijnen trouwens meer mensen rond te lopen die hetzelfde hebben gehad met die cd

Check hier de opvolger van No Warning, ze vonden na deze carriereswitch dat ze maar eens van naam moesten wisselen
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54727215
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:35 schreef vingerplant het volgende:
Check hier de opvolger van No Warning, ze vonden na deze carriereswitch dat ze maar eens van naam moesten wisselen
wtf?
dat is toch niet dezelfde band???
Hajeto!
  maandag 19 november 2007 @ 22:54:03 #242
184465 Migue
Sensuele man
pi_54727898
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:09 schreef Krissinas het volgende:

[..]

Zeker. Ik hoorde ook dat t zo erg was bij Taste Of Chaos. Dat al die figuurtje al uren vantevoren voor de deur zaten en zodra ze binnen waren meteen naar t podium rende om alvast een goed plekje te hebben voor tijdens Rise Against enzo. De zanger van Gallows had zich er ook lekker aan geirriteerd enzo en flink zitten schreeuwen tegen ze.
Zo hoort het ook, ik kan die pisnichten echt niet uitstaan. Nu ja mag iedereen van mij homo zijn, maar je als een battieboy gedragen gaat er bij mij echt niet in, niet als je mensen als mijzelf belachelijk maakt met je gejank. Als ik ooit eens zo'n smeerlap bij een hardcoregig tegenkom breek ik 'm z'n rug en poep in zijn schriftje met gedichten
TOC is verder ook vrij kansloos met al die (semi-)emobands, dus de zanger van Gallows had zelf ook kunnen weten dat er huilies op z'n bandje af zouden komen.
Nog kanslozer is overigens van die meisjes/emo's die op fora helemaal de hardcorekid uit gaan hangen en vervolgens gaan wateren op Evergreen Terrance en Parkway Drive

Maar ik draaf weer door, ik haat ze gewoon, met passie.

Oohja, Stick To Your Guns is gruwelijk harde shit, ik trek het goed, bedankt aan wieever die band noemde
pi_54728148
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:54 schreef Migue het volgende:

[..]
Oohja, Stick To Your Guns is gruwelijk harde shit, ik trek het goed, bedankt aan wieever die band noemde
zeker harde shit, ik trek dat nieuwe nummer (driving force) nog weer iets beter dan de rest. Echt een cool nummer, maakt de band ook iets minder standaard. Hoewel niet iedereen het met me eens zal zijn mbt de clean zang
Hajeto!
  maandag 19 november 2007 @ 23:04:39 #244
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54728175
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:03 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Ik neem gezien de bovenstaande bands aan dat je iets zoekt op het randje van punkrock en melodieuze hardcore? Te proberen zijn: Crime In Stereo, Set Your Goals, Only Crime, Kid Dynamite, Lifetime, Saves The Day (1e cd), nieuwere Stretch Arm Strong, 7 Seconds, Fury 66, Reach The Sky, H2O, Avail (Over The James!), Grey Area and many more
Tnx ook aan het luisteren (had je reactie gemist lol):

Crime in Stereo is werkelijk geniaal btw... tnx daarvoor, zeker een aanrader.. band met hoe zeg je dat... kippenvel muziek, ze weten de juiste snaar te raken!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 20 november 2007 @ 02:04:41 #245
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54730903
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:54 schreef Migue het volgende:
Zo hoort het ook, ik kan die pisnichten echt niet uitstaan. Nu ja mag iedereen van mij homo zijn, maar je als een battieboy gedragen gaat er bij mij echt niet in, niet als je mensen als mijzelf belachelijk maakt met je gejank. Als ik ooit eens zo'n smeerlap bij een hardcoregig tegenkom breek ik 'm z'n rug en poep in zijn schriftje met gedichten
TOC is verder ook vrij kansloos met al die (semi-)emobands, dus de zanger van Gallows had zelf ook kunnen weten dat er huilies op z'n bandje af zouden komen.
Nog kanslozer is overigens van die meisjes/emo's die op fora helemaal de hardcorekid uit gaan hangen en vervolgens gaan wateren op Evergreen Terrance en Parkway Drive

Maar ik draaf weer door, ik haat ze gewoon, met passie.

Oohja, Stick To Your Guns is gruwelijk harde shit, ik trek het goed, bedankt aan wieever die band noemde
Was ook een keer bij een stel Hardcore bands en toen gingen die kankerpubers hardcore dansen.

Die trend moeten ze ook verbieden, dat die bands dr ook niets van zeggen ook.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54732262
Hmm, ben sinds kort helemaal weg van Ignite...Die stem van die zanger
pi_54733427
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:32 schreef Crack_david het volgende:

[..]

wtf?
dat is toch niet dezelfde band???


Ze zagen de hardcore niet meer zitten en vonden dat ze meer konden, vandaar de verandering van de sound (en naam).
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54733531
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:54 schreef Migue het volgende:

[..]

Zo hoort het ook, ik kan die pisnichten echt niet uitstaan. Nu ja mag iedereen van mij homo zijn, maar je als een battieboy gedragen gaat er bij mij echt niet in, niet als je mensen als mijzelf belachelijk maakt met je gejank. Als ik ooit eens zo'n smeerlap bij een hardcoregig tegenkom breek ik 'm z'n rug en poep in zijn schriftje met gedichten
TOC is verder ook vrij kansloos met al die (semi-)emobands, dus de zanger van Gallows had zelf ook kunnen weten dat er huilies op z'n bandje af zouden komen.
Nog kanslozer is overigens van die meisjes/emo's die op fora helemaal de hardcorekid uit gaan hangen en vervolgens gaan wateren op Evergreen Terrance en Parkway Drive

Maar ik draaf weer door, ik haat ze gewoon, met passie.
Waar maak je je toch druk om. In de tijd dat je je daarover loopt op te winden had je alweer de nieuwe Cock Sparrer of wat anders leuks kunnen luisteren

Btw, Gallows wordt zelf ook uitgepoept door een heleboel 'punks' die het niet kunnen uitstaan dat die gasten bergen met platen verkopen. Ik trek het wel overigens, dat Gallows
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54733627
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:04 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Tnx ook aan het luisteren (had je reactie gemist lol):

Crime in Stereo is werkelijk geniaal btw... tnx daarvoor, zeker een aanrader.. band met hoe zeg je dat... kippenvel muziek, ze weten de juiste snaar te raken!


Welke Crime In Stereo heb je geluisterd? Is Dead is de nieuwe, die is behoorlijk anders dan het oudere werk. En hierna de discography cd van Kid Dynamite luisteren en Over The James van Avail
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:43:34 #250
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54733884
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:32 schreef vingerplant het volgende:

[..]



Welke Crime In Stereo heb je geluisterd? Is Dead is de nieuwe, die is behoorlijk anders dan het oudere werk. En hierna de discography cd van Kid Dynamite luisteren en Over The James van Avail
De nieuwe

Ja baas
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:05:42 #251
184465 Migue
Sensuele man
pi_54745517
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:04 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Was ook een keer bij een stel Hardcore bands en toen gingen die kankerpubers hardcore dansen.

Die trend moeten ze ook verbieden, dat die bands dr ook niets van zeggen ook.
Gericht feet-first stagediven op die scenekids/emo's (allemaal hetzelfde ldfgjidfghdddfgAaaaaaaaaaaghhhhgagha!!11!)

@ vingerplant: ik ben multifunctioneel (maar wel man, tho), ik spuuw mijn gal en luister tegelijkertijd Framtid
pi_54755847
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:04 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Was ook een keer bij een stel Hardcore bands en toen gingen die kankerpubers hardcore dansen.

Die trend moeten ze ook verbieden, dat die bands dr ook niets van zeggen ook.
Heel gek idd dat bij n hardcoreband ook hardcore gedanst wordt ja.
  woensdag 21 november 2007 @ 12:30:27 #253
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54757986
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:00 schreef Krissinas het volgende:

[..]

Heel gek idd dat bij n hardcoreband ook hardcore gedanst wordt ja.
Dit is geen dansen, dit is trendgevoelig mongool doen: http://uk.youtube.com/watch?v=qACnquW0y_Y
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54759832
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:30 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Dit is geen dansen, dit is trendgevoelig mongool doen: http://uk.youtube.com/watch?v=qACnquW0y_Y
Ik dacht dat trends het nooit zo lang volhielden. De meeste van die moves deden ze 12 jaar geleden al. Ben het verder wel met je eens dat die kicks enzo een beetje heel erg overdreven zijn.

De enige échte hardcore moves video is natuurlijk die van Step Down van Sick Of It All
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  woensdag 21 november 2007 @ 14:00:29 #255
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54759935
Hehe.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54760547
WOoow, loopt er iemand half te free runnen (springen tegen de muur op en dan gewoon verder beuken) in dat filmpje .
  woensdag 21 november 2007 @ 14:50:30 #257
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54761136
Dat is dan nog wel cool, maar ook loos, wat heb je nu aan een flying sidekick als bij een concert bent.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54761284
Ik heb een picture disc gekocht van The Damned. Vet toffe bedrukking op dat ding.

Maar die flying kicks en bla bla bla, waar is dat nou voor nodig, als je zo iemand het ziekenhuis in trapt is toch niet leuk.
  woensdag 21 november 2007 @ 22:06:23 #259
184465 Migue
Sensuele man
pi_54770401
Moet je maar niet naar een hardcoregig gaan als je gaat huilen van een schoen in je nek.
Mij hoor je toch ook niet huilen over mijn gebroken neus en gescheurde quadriceps (laatste had ik wel aan mijn eigen dwaasheid te danken, but still)?
Hoe harder de moves hoe harder de gig, zeg ik maar altijd Ik ga pas terugslaan als ik zie dat ik geraakt ben door een emo
pi_54770592
Haha, je vind je zelf wel een echte vent zeker?
pi_54771427
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:06 schreef Migue het volgende:
Moet je maar niet naar een hardcoregig gaan als je gaat huilen van een schoen in je nek.
Helemaal mee eens hoor, en ik maal ook niet om een kist in mijn nek meer of minder, maar aan de andere kant zorgt die instelling voor een self-fulfilling prophecy. Mensen die naar gigs komen, puur en alleen om heel erg die zuurstof te lijf te gaan, en al beginnen te flailen bij het fucking intropraatje, zeg maar.

Op den duur wordt het een parodie van zichzelf, en gaat het hele effect verloren in een parade van poseurs en capoeira-class dropouts.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_54771599
Maar goed, die hele 'harder than thou'-attitude is sowieso mijn ding niet, dus ik houd lekker mijn ribbenkast intact en luister positive hardcore, zonder dat ik mijn mannelijkheid hoef te bewijzen tegenover schoenzolen in mijn gezicht, iedere keer dat Gorilla Biscuits opgaat. Heuj.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 21 november 2007 @ 23:17:10 #263
184465 Migue
Sensuele man
pi_54772585
Ik heb het inmiddels ook wel gezien. Als ik me uit wil sloven ga ik wel los in de sportschool, ben de puberteit inmiddels wel uit.
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:11 schreef punkjunk het volgende:
Haha, je vind je zelf wel een echte vent zeker?
Dat sowieso.
  donderdag 22 november 2007 @ 01:38:03 #264
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54775188
Als ik een voet in me nek wil ga ik wel weer Tae Kwon Do doen.

Als een mongool op je heen slaan heeft niets meer te maken met muziek.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54776404
Geef mij maar Normaal, da's al mans zat met al dat gehoke. Elkaar het ziekenhuis intrappen is in mijn opinie niet zo fijn.
pi_54784107
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:30 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Dit is geen dansen, dit is trendgevoelig mongool doen: http://uk.youtube.com/watch?v=qACnquW0y_Y
Als je ergens over wilt zeiken, laat je dan eerst ff beter informeren. Zo dansen is totaal geen trend en is echt al weet ik hoe lang aan de gang. Dat hoort gewoon bij bepaalde stromingen van hardcore. En t ziet er misschien wel heel erg agressief uit enzo, maar dat valt reuze mee hoor. Men let gewoon wel op elkaar en als er iemand is die gericht gaat staan beuken enzo, dan wordt ie binnen no-time duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is.
Bij hardcore komt er gewoon n onwijze berg energie vrij en shows zijn voor veel mensen ook echt n uitlaatklep voor veel dingen. En dat uit zich door zo te dansen. Als je naar een hardcoreshow gaat dan weet je dat er zo gedanst gaat worden, dus loop dan niet te janken. Ik ga toch ook niet janken als ik op n punkshowtje ben en en de hele tijd mensen tegen me aan staan te springen?

Denk ff na aub. Dat scheelt n hoop.
  donderdag 22 november 2007 @ 17:54:57 #267
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54785366
Bullshit, het is gewoon uitermate vervelend en puberaal gedrag door als een mongool rond te gaan slaan, dat heeft nergens een plek, wil je je aggressie kwijt? ga je maar de pit in of een vechtsport doen.

En dan nog, bij Grindcore en Death Metal komt er nog meer energie kwijt en die lui ook niet als mongolen om zichzelf heen te schoppen.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  donderdag 22 november 2007 @ 19:59:44 #268
184465 Migue
Sensuele man
pi_54787815
De geur van metalheads is al pijnlijk zat.
Maar serieus, als je naar shows gaat weet je dat mensen zo uit hun dak kunnen gaan, zo gaat het al sinds dag één dat hardcore bestaat en zo hoort het ook altijd blijven te gaan. Als je er niet aan mee wilt doen ga je maar ergens aan de zijkant of achteraan staan, of thuis naar je plaetjes luisteren, niemand die je er raar voor aan zal kijken. Huilen over mensen die wel opgaan in de muziek, dát is hardcore onwaardig. Dan heb je niets te zoeken in het wereldje en ken je je geschiedenis duidelijk niet.
Je gaat toch ook niet in een oorlogsgebied wonen en dan huilen dat je achtertuin volligt met landmijnen?
pi_54792602
Oh gaan we weer krijgen dat metalheads stinken? Mijn god, ik denk dat er evenveel punkers zijn die stinken als metalheads ("ja, is slecht voor het milieu weet je, ik wil biologisch verantwoord zijn").

Overigens vind ik moshen zelf wel vet, zolang er maar geen gewonden vallen. Ik vind het trouwens ook belachelijk dat mensen stagediven/moshen juist om anderen te raken. Als je je uit wil leven moet je dat vooral doen, maar anderen hoeven daar geen slachtoffer van te worden.
pi_54792974
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:59 schreef Migue het volgende:
De geur van metalheads is al pijnlijk zat.
Maar serieus, als je naar shows gaat weet je dat mensen zo uit hun dak kunnen gaan, zo gaat het al sinds dag één dat hardcore bestaat en zo hoort het ook altijd blijven te gaan.
ben ik niet met je eens.. de 'normale' pit was echt veel eerder, je ziet pas de laatste paar jaar dat mensen meer dan een vierkante meter ruimte om zich heen nodig hebben om hun coole hardcore moves uit de kast te halen.. erg triest.. voornamelijk omdat als er een pit komt dat de eerste zijn die weg springen..
Hajeto!
pi_54793085
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 00:29 schreef Crack_david het volgende:

[..]

ben ik niet met je eens.. de 'normale' pit was echt veel eerder, je ziet pas de laatste paar jaar dat mensen meer dan een vierkante meter ruimte om zich heen nodig hebben om hun coole hardcore moves uit de kast te halen.. erg triest.. voornamelijk omdat als er een pit komt dat de eerste zijn die weg springen..
Onzin, die moves waren er al in het midden van de jaren '90.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  vrijdag 23 november 2007 @ 04:11:20 #272
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54794475
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:59 schreef Migue het volgende:
De geur van metalheads is al pijnlijk zat.
Maar serieus, als je naar shows gaat weet je dat mensen zo uit hun dak kunnen gaan, zo gaat het al sinds dag één dat hardcore bestaat en zo hoort het ook altijd blijven te gaan. Als je er niet aan mee wilt doen ga je maar ergens aan de zijkant of achteraan staan, of thuis naar je plaetjes luisteren, niemand die je er raar voor aan zal kijken. Huilen over mensen die wel opgaan in de muziek, dát is hardcore onwaardig. Dan heb je niets te zoeken in het wereldje en ken je je geschiedenis duidelijk niet.
Je gaat toch ook niet in een oorlogsgebied wonen en dan huilen dat je achtertuin volligt met landmijnen?
Ik ga ook uit mn dak tijdens een concert maar dat betekend nog niet dat ik een schop tegen me hoofd wil krijgen door een of andere hyper-mongool.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:45:03 #273
184465 Migue
Sensuele man
pi_54806572
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 00:36 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Onzin, die moves waren er al in het midden van de jaren '90.
Jaren tachtig al. Tóen ging het er pas hard aan toe, dát was pas echt schandalig, niet alleen in de pit maar ook daar buiten.
pi_54809394
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:45 schreef Migue het volgende:

[..]

Jaren tachtig al. Tóen ging het er pas hard aan toe, dát was pas echt schandalig, niet alleen in de pit maar ook daar buiten.
Alleen was ik daar niet bij, ik spreek in alleen uit eigen ervaring

Zelf maar 1x echt los gegaan trouwens, toen ik door m'n toenmalige vriendinnetje was gedumpt tijdens een hardcorematinee in de GVH. Met Congress toen echt een aantal mensen flink gemeen (en bewust) geraakt, had ik een dag later toch wel spijt van Was overigens dat optreden waar die zangert in adamskostuum op het podium ging staan. Daarvoor had ik met m'n zatte kop Vincent Driven al een paar keer toegeschreeuwd dat hij niet moest lullen maar spelen
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54812904
Hey! Ik luister nog maar pas hardcore, ben er in contact mee gekomen via het Italiaanse label Traxtorm, kennen sommige van jullie vast wel. Ze hebben op hun myspace 2 players staan waar je veel nummers kunt beluisteren. Een aantal daarvan wil ik downloaden, maar via die site kan dat niet en op andere plaatsen kan ik ze ook niet vinden. Het gaat me vooral om nummers van Core Pusher en de samenwerking tussen Art of Fighters, Dj Tetta en DJ Nico of hoe ze ook precies heten. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?
pi_54813640
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:08 schreef Eveli het volgende:
Hey! Ik luister nog maar pas hardcore, ben er in contact mee gekomen via het Italiaanse label Traxtorm, kennen sommige van jullie vast wel. Ze hebben op hun myspace 2 players staan waar je veel nummers kunt beluisteren. Een aantal daarvan wil ik downloaden, maar via die site kan dat niet en op andere plaatsen kan ik ze ook niet vinden. Het gaat me vooral om nummers van Core Pusher en de samenwerking tussen Art of Fighters, Dj Tetta en DJ Nico of hoe ze ook precies heten. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?
http://partyflock.nl

En probeer anders de Always Hardcore cd's, van Traxtorm zelf
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 24 november 2007 @ 03:20:20 #277
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54817943
Omar Santana en 3 Steps Ahead.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 25 november 2007 @ 14:24:47 #278
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_54823914
Mensen die klagen over positieve agressie bij optredens moeten maar niet naar dergelijke optredens gaan!
  maandag 26 november 2007 @ 07:26:44 #279
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_54840808
Ah ninja's, opzich is dat altijd wel goed voor een lach.
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  maandag 26 november 2007 @ 09:42:51 #280
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54842010
http://www.myspace.com/breakdancekickboxer

Beetje mathy, Electro-achtige, Metalcore.

Past een beetje in het rijtje Genghis Tron en HORSE the band.

Sowieso, weet iemand nog meer -Core zooi met Electro dr doorheen (behalve Enter Shikari, die kent iedereen inmiddels al wel).
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 26 november 2007 @ 09:44:05 #281
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54842026
Ik krijg trouwens steeds meer genoeg van die breakdown Hardcore, allemaal zo het zelfde, schreeuwen, breakdown, hard stuk, breakdown, schreeuwen met hard stuk.. meh
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54842444
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:44 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik krijg trouwens steeds meer genoeg van die breakdown Hardcore, allemaal zo het zelfde, schreeuwen, breakdown, hard stuk, breakdown, schreeuwen met hard stuk.. meh
Ik heb dat eerlijk gezegd nooit zo leuk gevonden ook.
pi_54842963
Ik ben een beetje afgehaakt na een aantal filmpjes, waar het me nogal erg opviel dat er alleen 'gedanst' werd bij een breakdown. Voor de rest staan ze er een beetje lomp bij te kijken, breakdown, hup iedereen 'dansen', snel stuk, iedereen armen over elkaar.

  maandag 26 november 2007 @ 10:50:50 #284
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_54843185
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:45 schreef Migue het volgende:

[..]

Jaren tachtig al. Tóen ging het er pas hard aan toe, dát was pas echt schandalig, niet alleen in de pit maar ook daar buiten.
Precies, Floorpunches, Windmills en Walls Of Death zijn al zo oud als hardcore zelf. Mits niet te acrobatisch is het echt vet om te zien en te doen.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_54843629
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:42 schreef OFfSprngr het volgende:
Sowieso, weet iemand nog meer -Core zooi met Electro dr doorheen (behalve Enter Shikari, die kent iedereen inmiddels al wel).
Sky Eats Airplane
Machinae Supremacy
Iamerror
Borg 64
Laser Boys
Antitainment

Check ook is:
Sabrepulse
8 bit weapon
Super 8-Bit Brothers
Crystal Castles
Ram Rider
Bondage Fairies
14 year old girls
  maandag 26 november 2007 @ 22:38:07 #286
184465 Migue
Sensuele man
pi_54857750
Als we dan toch gaan linkdroppen, check mijn homie's E4corebandje:
http://www.myspace.com/bloodstainedpavement
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:49:51 #287
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54864749
Iemand bekend met de geweldige post-punk/post-HC band Ink & Dagger?
quote:
Ink & Dagger was a Vampire-themed punk rock band from Philadelphia, Pennsylvania that was active in the 1990s. The two permanent members throughout the band's career were guitarist Don Devore and vocalist Sean McCabe (who passed away in 2000). Other members included Dave McLaughlin, Joshua Brown, and Jennifer Park. They were notable for bringing the theatrics of glam rock bands like KISS to punk rock shows, and for mixing more experimental rock music with hardcore punk rock. Band members frequently incoporated references to vampires in their dark music, painted their faces, and played with fake blood. Some members were previously in The Mandela Strike Force, Frail and Crud Is A Cult.

Ink & Dagger attmpted to change the aesthetic of punk rock shows, which at the time were typically very plain and basic. With the rallying cry of "Who stole the show from Rock and Roll?" the band developed an intricate stage show, at times featuring scented candles, members dressed in all black with vampire face paint, and intricately organized stage lighting. On one occation, the band vomited on Christmas trees on stage.[1] Their high-energy theatrical shows worked their way into the burgeoning underground music scene, influencing bands such as Refused, Frodus, The Murder City Devils, At the Drive-In, The Icarus Line, and Thursday.
Hun album 'The Fine Art of Original Sin' is een aanrader.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_54874144
Ik heb alleen het self titled album van Ink & Dagger. Wel een goed album, het is alleen echt een eeuwigheid geleden dat ik dat album geluisterd heb. Ik luister alleen bijna niet meer naar vinyl, leuk voor de verzameling en dergelijke.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:50:27 #289
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54877042
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:47 schreef OMG het volgende:
Ik heb alleen het self titled album van Ink & Dagger. Wel een goed album, het is alleen echt een eeuwigheid geleden dat ik dat album geluisterd heb. Ik luister alleen bijna niet meer naar vinyl, leuk voor de verzameling en dergelijke.
Vooral The Fine Art of Original Sin, maar ook hun eerste album; Drive This Seven Inch Wooden Stake Through My Philadelphia Heart vind ik persoonlijk stukken beter, wel de moeite waard om uit te checken als je die self titled ook kan waarderen denk ik. Vooral The Fine Art is heerlijk onconventioneel.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_55033079
Vanavond speelt Gallows in de kleine zaal van Paradiso. Heerlijke band, alleen jammer dat ik er zelf niet bij kan zijn...

En het ziet er naar uit dat Paramore in het voorprogramma zal spelen van New Found Glory in februari in de Melkweg.
  woensdag 5 december 2007 @ 09:35:19 #291
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_55051206
Teenage Bottlerocket heeft een nummer (in the basement ) van hun nieuwe album gepost
http://www.myspace.com/teenagebottlerocket
Kan niet wachten tot de nieuwe plaat uit komt!

Poppunk
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
pi_55075214
Gisteren naar de persistance tour geweest en het was weer vet.

Ringworm viel een beetje tegen, kwam met name door het slechte geluid (de zang viel regelmatig weg), helaas hadden bijna alle bands hier last van.

Death Before Dishonor was tof

Sworn Enemy was heel erg gaaf.

Evergreen Terrace was suf, dus toen ben ik maar gaan eten.

Ignite heb ik alleen het laatste stukje van gezien, niet mijn soort muziek maar ze brachten het wel goed.

Agnostic Front viel vanwege het geluid ook wat tegen (het kwam gewoon niet over).

Hatebreed heb ik al best vaak gezien, maar deze keer vond ik veruit de beste! Het geluid stond zowaar goed (de boxen kraakte niet zoals bij eerdere shows van hen in 013) en ze speelde lekker strak. Dat de hele zaal meedeed hielp ook wel.

Volgend jaar weer!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_55076978
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:35 schreef tomttt het volgende:
Teenage Bottlerocket heeft een nummer (in the basement ) van hun nieuwe album gepost
http://www.myspace.com/teenagebottlerocket
Kan niet wachten tot de nieuwe plaat uit komt!

Poppunk
Eigenlijk is poppunk toch best leuk soms. Ik ben de laatste tijd ook weer best veel Paramore, Simple Plan, Beatsteaks, +44 en zo aan het luisteren. Erg relax.
pi_55078842
Beetje een Ramones-achtige sound erin. Alleen de Ramones deden het dertig jaar stukken beter. Qua alles eigenlijk.

Maar sommige poppunk (contradictie eigenlijk, maar a la) kan best nog wel leuk zijn ja. Toch waren de '90's de beste tijden voor dit subgenre vind ik.
pi_55079530
Gistere dus Persistance tour. Was wel tof, alleen wel minder dan vorig jaar. En in tegenstelling tot vorig jaar waren er flink wat nazi's, gelukkig geen gezeik mee gehad(op wat agressieve blikken na, maargoed dat boeit me niet).
Ringworm, ach het was wel okee. Beetje standaart mix tussen metal en hardcore maar wel ok.
Daarna Death Before Dishonor, ook een beetje het standaart though guy hardcore, maar wel invloeden van bijvoorbeeld Warzone en toffe breakdowns. Was wel goed te doen.
Sworn Enemy, een van de bands waar ik naar uitkeek, muzikaal stak het goed in elkaar en het publiek ging goed los, de zang was helaas minder. Maar het was wel relax en tof dat ik ze heb gezien, maar had er iets meer van verwacht.
Evergreen Terrace, wat een kutband. Was geen hardcore, maar meer screamo en kon me totaal niet boeien.
Ignite, nog een band die niet tussen de line-up paste, maar het was wel voldoende. Had ze al eens eerder gezien en toen overtuigde ze aanzienlijk meer.
Agnostic Front, hardcore legendes, maar damn wat een tegenvaller. Geluid was heel slecht, zang was amper verstaanbaar, Vinnie Stigma zn gitaar viel uit, nee geluid was echt om te huilen. De sfeer zelf was ook niet geweldig, maargoed who cares, maar ook de setlist had ik anders gekozen. Veel nummers van het nieuwe album(logisch)maar klassiekers ontbraken.
Daarna HATEBREED. Altijd een toffe band, flink hard, sterke breakdowns en een agressie waar je bijna eng van word. De show stak sterk in elkaar, niet super afwisselend ofzo, daar is de band ook helemaal niet naar, maar ze speelde gewoon heel strak en zweepte iedereen op om los te gaan. Flink wat meegebrult, echt super gaaf.
Na de show met zn 5-en maar richting de jassen gelopen, want had geen zin om in mn eentje langs een groep nazi's te lopen gezien ik in Dordrecht ook al gezeik met dat soort tuig had gehad.
Maar de line-up en sfeer van vorig jaar was vele malen beter.
pi_55079657
Waar haal jij steeds die nazi's vandaan? Serieus?

Wel tof om te zien hoe wisselend de reacties zijn. Ik heb het maar laten schieten, alleen voor Agnostic Front en de aanstekelijke show van Hatebreed gaan is ook zoiets.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_55079997
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:23 schreef Magereheinus het volgende:
Gistere dus Persistance tour. Was wel tof, alleen wel minder dan vorig jaar. En in tegenstelling tot vorig jaar waren er flink wat nazi's, gelukkig geen gezeik mee gehad(op wat agressieve blikken na, maargoed dat boeit me niet).
[..]
Maar de line-up en sfeer van vorig jaar was vele malen beter.
Dat viel mij ook al op, vooral in het begin waren ze nogal irritant, mensen wegduwen en -slaan in de pit enzo.
Later werd het erg druk dus toen was er ook geen ruimte om te moshen, wel om te circle-pitten.

De line-up vond ik erg goed, maar de sfeer was de vorige keer inderdaad beter.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_55081853
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:28 schreef Nosh het volgende:
Waar haal jij steeds die nazi's vandaan? Serieus?

Wel tof om te zien hoe wisselend de reacties zijn. Ik heb het maar laten schieten, alleen voor Agnostic Front en de aanstekelijke show van Hatebreed gaan is ook zoiets.
Haha weet het ook niet. Maargoed heb ik eigenlijk nog nooit gehad, maar nu binnen niet al te lange tijd al 2x een aantal tegen gekomen bij shows... Wel zuur opzich.
Maar aan Agnostic Front heb je niets gemist, ik kan ze wel afstrepen op mn lijstje, maar daar is ook alles mee gezegt. Viel echt tegen zeg.
Hatebreed was weer top en aanstekelijk ja!
  donderdag 6 december 2007 @ 23:33:48 #299
176355 tomttt
My brain's on vacation
pi_55090912
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:53 schreef =HellFire= het volgende:
Beetje een Ramones-achtige sound erin. Alleen de Ramones deden het dertig jaar stukken beter. Qua alles eigenlijk.
Ramones zijn helden
Ramonescore
quote:
Maar sommige poppunk (contradictie eigenlijk, maar a la) kan best nog wel leuk zijn ja. Toch waren de '90's de beste tijden voor dit subgenre vind ik.
Welke bands bedoel je? Screeching Weasel? The Queers?
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, walking on the moon
I saw the apeman, he’s havin’ a bad day
Because Neil Armstrong, took his banana away
  donderdag 6 december 2007 @ 23:40:48 #300
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55091040
Zoiets...

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_55098185
quote:
Op donderdag 6 december 2007 23:40 schreef HAL9000S het volgende:
Zoiets...

[ afbeelding ]
Ja precies, dat soort meuk!

De 90's waren voor mijn gevoel de echte highschool punkrock/skatepunk tijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')