bron: Daily Mailquote:Mrs McCann started the diary at her sister-in-law's suggestion to record how the family had battled to look for Madeleine - with the idea that she would show it to her daughter once she was found.
Philomena McCann explained: "I asked Kate to keep this journal because at first the Portugese police were doing very little.
"A lot of the things that happened were only because of the family contacting the media [...]"
Ik zou dat met de mijne wel kunnen doen, die gingen van kleins af aan overal mee naar toe en werden dan daar wel ik in bed gelegd. Die waren het wel gewend. Die van mijn broertje schreeuwde al moord en brand als ze bij haar oma moest blijven slapen omdat m'n broer en z'n vrouw een feestje hadden. Ik weet natuurlijk niet hoe dat met deze 3 kindjes ging.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:08 schreef milagro het volgende:
[..]
scherp.
maar dan doe je dat toch, je brengt ze naar de daycare oppas, en je neemt ze slapend mee terug later, iets wat met kleintjes niet zelden makkelijk kan , je hoeft ze niet aan te kleden, in een autozitje te sjorren om dan met ze naar huis te rijden, dus wakker worden zal ws niet eens gebeuren.... zeker met de tweeling niet, want dat zijn zulke vaste slapers toch?
Inderdaad, en 2 artsen zouden dat om het geld niet hoeven laten toch?quote:Op donderdag 13 september 2007 15:08 schreef milagro het volgende:
[..]
scherp.
maar dan doe je dat toch, je brengt ze naar de daycare oppas, en je neemt ze slapend mee terug later, iets wat met kleintjes niet zelden makkelijk kan , je hoeft ze niet aan te kleden, in een autozitje te sjorren om dan met ze naar huis te rijden, dus wakker worden zal ws niet eens gebeuren.... zeker met de tweeling niet, want dat zijn zulke vaste slapers toch?
Feit is <> koffiepraat. Produceer één (en dat zou makkelijk moeten zijn) fatsoenlijke wetenschappelijke studie waarin dat vastgesteld is. En niet aankomen met www.kinderkwebbels.nl of het laatste nummer van de Libelle.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:38 schreef moussie het volgende:
[..]
ze kunnen Freud wel 10 keer afdanken, feit blijft dat het trekken naar de ene ouder tijdens dat stukje groeifase (tussen pakweg 2 en 4 jaar oud) er gewoon bij hoort .. en tja, meestal is het naar de ouder van het andere geslacht, misschien dat Freud zo bij zijn generalisatie kwam ?
en dat is dus een feit, de rest van jou is veronderstelling
die man bestaat ms niet, maar als hij bestaat is jouw opmerking volgens mij helemaal raak, het was een vader die zijn eigen kind opgehaald had, een kind wat gewoon lekker (half) doorslaapt.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, en 2 artsen zouden dat om het geld niet hoeven laten toch?
Misschien toch handig om die man op te sporen, wie weet heeft hij iets gezien.
Hij was tenslotte rond de tijd dat de paniek uitbrak nog bij de weg.
yup .. stukkie blog van iemand die daar geweest isquote:Op donderdag 13 september 2007 15:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, vandaar die man die met een meisje in een deken liep.
http://www.e-gezondheid.b(...)sen-3873-281-art.htmquote:Op donderdag 13 september 2007 15:23 schreef voyeur het volgende:
Feit is <> koffiepraat. Produceer één (en dat zou makkelijk moeten zijn) fatsoenlijke wetenschappelijke studie waarin dat vastgesteld is. En niet aankomen met www.kinderkwebbels.nl of het laatste nummer van de Libelle.
Toen onze jongens 6 en 4 waren, stonden we ook op een Franse camping, waar 's avonds rondom het zwembad allerhande vermaak was. Wij namen de kids mee. Zelfs als het disco was. De jongste viel dan vanzelf in slaap op een bankje en werd pas wakker als de muziek stopte.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:43 schreef Ticootje het volgende:
Het ligt ook wel een beetje aan de cultuur.
Ik verbaasde me in Frankrijk over het feit dat om 10 uur 's avonds daar kinderen gewoon nog wakker waren. Op het moment dat mijn dochter naar bed werd gestuurd (12) gingen sommige franse gezinnen net eten...
Inderdaad, ik las net op dat stukje weblog dat hierboven iemand postte dat je bij kleine kinderen zoals de tweeling moest blijven zitten tot ze slapen, nou hoe moeilijk kan het zijn, mama zingt een slaapliedje en blijft bij de twee jongsten, papa maakt nog even een ommetje met Maddy zodat ze goed moe is, kusje erop en compleet gesupervised ongestoord genieten.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:25 schreef milagro het volgende:
[..]
die man bestaat ms niet, maar als hij bestaat is jouw opmerking volgens mij helemaal raak, het was een vader die zijn eigen kind opgehaald had, een kind wat gewoon lekker (half) doorslaapt.
lijkt mij dat je met een oppas een stuk meer plezier aan je avond beleeft, dan wanneer je ze alleen laat, en konstant moet checken .
puur eigen belang dus hoef je niet eens een verantwoord ouder voor te zijn
het argument evt. 'ik vertrouw geen vreemden' kan ik inkomen, hoor, maar dan moet je ook je kinderen alleen laten zonder extra controle (babyfoon) en met een open deur niet vertrouwen.
het klopt gewoon niet, ofwel men is ernstig onverschillig in deze, ofwel het is met opzet zo geregeld, het etentje was het alibi, de checks ook. helemaal als je die door vrienden ook laat doen en ze dan op het hart drukt vooral NIET in de slaapkamer te gaan kijken.
als je dan zo bang bent dat een deur openen je kind wakker maakt, dan laat je de slaapkamerdeur toch open, zodat je bij binnenkomst door de voordeur meteen zicht heb op de bedjes.
bovendien, het waren toch zo'n vaste slapers
oh Maddie natuurlijk niet, nou en dat is dan weer reden om haar niet alleen te laten zonder extra controle
ergo, hoe je het ook bekijkt, het klopt niet gewoon.
Ik kan me voorstellen dat je op vakantie je kinderen bij je wil houden, maar als er zo'n service was in een vakantieverblijf en je kind was niet zo makkelijk, dan is dat toch een betere keuze dan ze dan maar helemaal alleen te laten?quote:Op donderdag 13 september 2007 15:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen onze jongens 6 en 4 waren, stonden we ook op een Franse camping, waar 's avonds rondom het zwembad allerhande vermaak was. Wij namen de kids mee. Zelfs als het disco was. De jongste viel dan vanzelf in slaap op een bankje en werd pas wakker als de muziek stopte.
Ik maak me sowieso op vakantie niet druk over bedtijd of zo. Ik heb ze gewoon liever bij me.
Hoewel dat niet meer zo lang zal zijn, zijn nu 15 en 13.![]()
Maar goed, even ter illustratie dat er ook andere mogelijkheden zijn. En inderdaad, wat Milagro zegt, zo'n centrale oppas kan toch ook! Ga je ze na je avondje uit gewoon even oppikken en legt ze thuis weer in bed.
Je weet natuurlijk niet hoeveel de McCanns gedronken hebben....quote:Op donderdag 13 september 2007 15:37 schreef debuurvrouw het volgende:
Als ik dan al met vrienden ging eten tewijl ik mijn kinderen alleen achter liet zonder babyfoon, dan nog kantelde ik vast niet met 9 personen 14 (!) flessen wijn weg...
Het is ongeveer 1,5 fles p.p. Al kunnen sommige mensen sneller drinken dan andere. Ach, het is niet heel veel, maar echt weinig is het ook niet. Je zult er zeker wel iets van voelen.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:02 schreef tbl1966 het volgende:
14 flessen wijn is toch niet zoveel met 9 personen. Hoeveel glazen komen er uit een fles? Een fles wijn is meestal 0,75 l, komen er dan een stuk of 4 glazen uit, dan heb je al 2,5 flessen nodig en dan heeft iedereen pas 1 glaasje. Omgerekend zit je dan aan 5 à 6 glazen p.p. Is dat veel, ik drink zelf niet dus ik heb geen flauw idee. Je weet natuurlijk ook niet of er mensen bij waren die geen wijn dronken. Hoewel het zijn allemaal engelsen en die houden wel van innemen.
Nou, ik ken iemand die helemaal niets over dit soort dingen wil lezen of horen, raakt ze van in paniek.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:58 schreef milagro het volgende:
die man heeft zichzelf onderhand toch ook wel herkend, lijkt me, uit de media?
of het moet iemand zijn die geen kranten leest, geen tv kijkt, want op vakantie, zegt men ms dan, maar ondertussen is die man ws allang weer thuis en leest iets over een man met dochtertje in roze pyama, hé dat zou ik wel eens kunnen zijn.
ik besef goed dat niet iedereen deze zaak zo volgt als wij dat doen, maar als je nota bene in dat hotel was op het moment dat een meisje verdween, wat nu al maanden voorpagina nieuws is, dan lijkt me dat je die extra interesse wel hebt en dan moet je jezelf toch herkennen of iig een vermoeden hebben dat jij dat wel eens geweest zou kunnen zijn, toch maar even de politie contacteren.
dus da's ongeveer 1,2 liter, ervan uitgaand dat een fles 0,75 l is. Ik weet echt niet of dat veel is. Als wij bij vrienden van ons op visite zijn en 't is gezellig zie ik ze soms 4 flessen opentrekken op een avond. Mijn man en ik drinken geen wijn, dus da's 2 flessen p.p.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is ongeveer 1,5 fles p.p. Al kunnen sommige mensen sneller drinken dan andere. Ach, het is niet heel veel, maar echt weinig is het ook niet. Je zult er zeker wel iets van voelen.
Als je voor het eten al een paar flessen hebt besteld en tijdens het eten ook hebt gedronken valt dat wel een beetje mee, er is bij gegeten dan komt het wel minder aan natuurlijk.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het is ongeveer 1,5 fles p.p. Al kunnen sommige mensen sneller drinken dan andere. Ach, het is niet heel veel, maar echt weinig is het ook niet. Je zult er zeker wel iets van voelen.
nou aten ze er ook bij, vooruit...quote:Op donderdag 13 september 2007 16:07 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
dus da's ongeveer 1,2 liter, ervan uitgaand dat een fles 0,75 l is. Ik weet echt niet of dat veel is. Als wij bij vrienden van ons op visite zijn en 't is gezellig zie ik ze soms 4 flessen opentrekken op een avond. Mijn man en ik drinken geen wijn, dus da's 2 flessen p.p.
die man had misschien toch madeleine vastquote:Op donderdag 13 september 2007 15:58 schreef milagro het volgende:
die man heeft zichzelf onderhand toch ook wel herkend, lijkt me, uit de media?
of het moet iemand zijn die geen kranten leest, geen tv kijkt, want op vakantie, zegt men ms dan, maar ondertussen is die man ws allang weer thuis en leest iets over een man met dochtertje in roze pyama, hé dat zou ik wel eens kunnen zijn.
ik besef goed dat niet iedereen deze zaak zo volgt als wij dat doen, maar als je nota bene in dat hotel was op het moment dat een meisje verdween, wat nu al maanden voorpagina nieuws is, dan lijkt me dat je die extra interesse wel hebt en dan moet je jezelf toch herkennen of iig een vermoeden hebben dat jij dat wel eens geweest zou kunnen zijn, toch maar even de politie contacteren.
niet dat het iets met deze zaak te maken heeft, maar ik drink echt met gemak twee flessen wijn op als ik met vrienden ga uit etenquote:Op donderdag 13 september 2007 16:14 schreef debuurvrouw het volgende:
nou aten ze er ook bij, vooruit...
Maar dan nog, van mijzelf uitgaande, ben ik wel teut na 1,5 fles wijn... (nooit geprobeerd eigenlijk)
Je kan idd niks zeggen over de alcoholconsumptie van de mcCanns maar vond het een enorm aantal....
quote:Op donderdag 13 september 2007 16:16 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
die man had misschien toch madeleine vast![]()
als je zo'n foto ziet kan je je toch haast niet voorstellen dat ze evt zelf madeleine hebben gedoodt,quote:Op donderdag 13 september 2007 16:21 schreef milagro het volgende:
[..]ja, dat of hij bestaat niet
[afbeelding]
nee, klopt, maar ik kan ook niet voorstellen dat je zo op de foto gaat op dit moment.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:24 schreef QueenR het volgende:
[..]
als je zo'n foto ziet kan je je toch haast niet voorstellen dat ze evt zelf madeleine hebben gedoodt,maar goed, hoe zou iemand eruit moeten zien die dat wel kan. Ziet het aan de buitenkant niet.
![]()
is deze foto heel recent dan? want ze hebben ook zo'n vakantie armbandje om. ZOu het niet van voor het gebeuren kunnen zijn? (heb data van foto niet gechecked dus weet niet natuurlijk) als het van nu zou zijn zou het wel een heel vreemd geposeerde foto zijn. Al huilt een mens, ook in deze situatie niet de hele dag en moet je om niet te breken natuurlijk ook weleens wat leuks doen. (probeer toch nog maar een beetje het " onschuldig tot tegendeel bewezen is" idee aan te houden, al betwijfel ik helaas ten zeerste dat ze onschuldig zijn)quote:Op donderdag 13 september 2007 16:29 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, klopt, maar ik kan ook niet voorstellen dat je zo op de foto gaat op dit moment.
je leest konstant dat vooral Kate aan het einde van haar latijn is, een schaduw van zichzelf, en dat zie ik hier ook niet.
het is allemaal van 2 kanten te bekijken, maar net waar je gevoel ligt.
waar het mijne ligt is wel duidelijk
dan ga je er vanuit dat iedereen evenveel heeft gedronken.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
dat schreven de kranten ook al toen maddie nog maar net weg was.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:29 schreef milagro het volgende:
je leest konstant dat vooral Kate aan het einde van haar latijn is, een schaduw van zichzelf
dat bedoelde ik dus idd te zeggenquote:Op donderdag 13 september 2007 16:45 schreef Viking84 het volgende:
En of ze wel of niet lachend op de foto moeten gaan: het is kennelijk verboden om ooit weer te lachen als je kind vermist / dood is. Wees blij dat ze zich nog een beetje kunnen ontspannen. Ze hebben ook nog twee andere kleine kinderen die papa en mama nodig hebben. Die lijden er ook onder als papa en mama lijden, dus als ze bij de tweeling zijn, proberen ze hun zorgen even opzij te zetten.
dat zeg ik toch ook, het is maar wat je wil zien in een fotoquote:Op donderdag 13 september 2007 16:45 schreef Viking84 het volgende:
En of ze wel of niet lachend op de foto moeten gaan: het is kennelijk verboden om ooit weer te lachen als je kind vermist / dood is. Wees blij dat ze zich nog een beetje kunnen ontspannen. Ze hebben ook nog twee andere kleine kinderen die papa en mama nodig hebben. Die lijden er ook onder als papa en mama lijden, dus als ze bij de tweeling zijn, proberen ze hun zorgen even opzij te zetten.
die foto is van gisteren, en dat bandje is een Maddie bandje, geen vakantie bandjequote:Op donderdag 13 september 2007 16:38 schreef QueenR het volgende:
[..]
is deze foto heel recent dan? want ze hebben ook zo'n vakantie armbandje om. ZOu het niet van voor het gebeuren kunnen zijn? (heb data van foto niet gechecked dus weet niet natuurlijk) als het van nu zou zijn zou het wel een heel vreemd geposeerde foto zijn. Al huilt een mens, ook in deze situatie niet de hele dag en moet je om niet te breken natuurlijk ook weleens wat leuks doen. (probeer toch nog maar een beetje het " onschuldig tot tegendeel bewezen is" idee aan te houden, al betwijfel ik helaas ten zeerste dat ze onschuldig zijn)
Thanks! ik kies de Engelse uitgave danquote:Op donderdag 13 september 2007 16:49 schreef SunChaser het volgende:
Milagro of ieder ander die van lezen houdt. Alice Sebold heeft een prachtig boek geschreven over een meisje dat wordt vermoord en ze vertelt dan zelf hoe de nabestaanden verder leven. De Wijde Hemel heet t, in t Engels The Lovely Bones.
Waarom zou ze ook? Ze heeft immers niets gedaan?quote:Op donderdag 13 september 2007 16:47 schreef Ephemera het volgende:
shiit.. ik al die pagina's in het oude en nieuwe topic doorlopen in de hoop wat nieuwe info te vinden.. is het allemaal maar nattevingerwerk.
Ik had stiekem gedacht dat Kate mcCann al vrij snel zou bekennen, maar nog niet dus![]()
Foto van deze week?quote:Op donderdag 13 september 2007 16:57 schreef SunChaser het volgende:
Nou als t een foto is van deze week dan zie ik t alsof ze de Portugezen uitlachen. Hahaha, we zijn lekker op tijd gevlucht,
Het kán natuurlijk ook zo zijn dat de moeder uit een milieu komt waaraan ze liever geen ruchtbaarheid geeft.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:09 schreef milagro het volgende:
ik herhaal mezelf even, omdat ik het toch opmerkelijk vind :
maar ik mis iemand , nog steeds.
dat ze lachen is niet vreemd, dat ze een uitje organiseren met de kids is niet vreemd, dat je in de publiciteit wil blijven ook niet, als je aandacht wil voor je zaak, maar zo poseren vind ik weer wel vreemd, ook als je onschuldig bent.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Foto van deze week?
Goh, ze proberen wel koste wat het kost in de publiciteit te blijven. Ze geilen er echt op en voelen zich behoorlijk celebrity lijkt het wel.
Dat wist hij wel, alleen wie nog meer weet ik niet, stel je voor dat de grootouders of verdere familie en vrienden er op deze manier achter zijn gekomen, lijkt me niet echt fijn.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:06 schreef SunChaser het volgende:
Het is niet echt lachen wat ze doen, t zijn 2 grimassen, wel geforceerd. Volgens mij gelooft die vader ook niet meer in zn vrouw. Wist hij trouwens al dat hij niet de vader van Maddy was of pas deze week?
Ja, heel logisch.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:10 schreef SunChaser het volgende:
Eerst zoeken ze 4 maanden de media op, dan willen ze met rust worden gelaten en dan lachen ze zo voor de camera, poserend.
dan noem je het adres nietquote:Op donderdag 13 september 2007 17:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het kán natuurlijk ook zo zijn dat de moeder uit een milieu komt waaraan ze liever geen ruchtbaarheid geeft.
hebben ze gezegd dat ze met rust gelaten wilden worden? Wanneer was dat? Toen ze terugkeerden naar GB?quote:Op donderdag 13 september 2007 17:10 schreef SunChaser het volgende:
Eerst zoeken ze 4 maanden de media op, dan willen ze met rust worden gelaten en dan lachen ze zo voor de camera, poserend.
film is uitgesteld, hè , toch?quote:Op donderdag 13 september 2007 17:17 schreef Viking84 het volgende:
de Madeleine uit Gone baby gone van Ben Affleck
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |