en als die dingen dan niet kloppen met wat ze verteld heeft, of met wat ze kon weten toen ze het opschreef , dan zouden dat de fouten kunnen zijn.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:00 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
In mijn ogen zou dat dagboek - of ze nou heeft opgeschreven dat ze hysterische kinderen heeft, of dat ze zélf hysterisch op hen reageert - het grootste bewijs zijn voor haar onschuld. Ze heeft dat dagboek al die tijd bewaard. Als zij Maddie heeft vermoord, zelfs als het per ongeluk is gebeurd, is ze zich maar al te goed bewust van het gevaar van haar dagboek, waarin ze zichzelf (of haar kinderen) hysterisch noemt. Wat als het gevonden wordt? Dus: weg ermee.
De McCanns mogen dan onvoorzichtig zijn geweest, dit zou echt een KOE van een FOUT zijn. Gerry lijkt me nou ook niet de domste, die zou dat dagboek meteen hebben vernietigd.
Wel kan ik me voorstellen dat de schuldige Kate een dagboek heeft bijgehouden om de zaken mooi zwart-op-wit te krijgen, ik bedoel: om zichzelf vrij te pleiten. De onschuldige Kate zal een dagboek hebben bijgehouden om het verdriet van zich af te schrijven, en om data en tijden te boekstaven, zodat ze bepaalde voorvallen later gemakkelijk kan terugvinden.
Wij hebben ook geen babyfoon. Op vakantie gaan de kinderen gewoon mee uit eten, ik begrijp ook niet dat de McCanns en hun vrienden dat niet deden. Als je ze om 7 uur in bed legt, sta je de volgende ochtend ook weer om 7 uur naast je bed, het is maar waar je zin in hebt tijdens de vakantie. (Logisch dat Kate hysterisch werd...)quote:Op donderdag 13 september 2007 13:14 schreef Gia het volgende:
Wij hebben nog nooit een babyfoon gehad. Niet nodig, vond ik.
Kleine kinderen laat je gewoon niet alleen in een vakantiehuisje achter. Stel er breekt brand uit, door kortsluiting of zo. Dat wil je toch niet meemaken!!
Nee, ga je uit eten, dan doe je dat op een tijdstip dat de kinderen mee kunnen en daarna blijf je in je huisje.
Wil je later gaan dineren met vrienden, dan regel je een babysit. Maar alleen laten, zelfs met babyfoon, vind ik onverantwoord.
(En dan heb ik het niet over 'de tuin in' natuurlijk, want dan ben je gewoon nog thuis.)
ze kunnen Freud wel 10 keer afdanken, feit blijft dat het trekken naar de ene ouder tijdens dat stukje groeifase (tussen pakweg 2 en 4 jaar oud) er gewoon bij hoort .. en tja, meestal is het naar de ouder van het andere geslacht, misschien dat Freud zo bij zijn generalisatie kwam ?quote:Op donderdag 13 september 2007 12:37 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nou doe ik mijn best om gezellig mee te beppen, maar bakerpraatjes en broodjes aap gaan me te ver. Dit broodje werd vroeger geserveerd door mijnheer Freud, maar is uit de handel genomen. En nu niet gaan komen met verhalen over je vriendin, je zus en jouw gezin, want dan zijn we straks drie delen verder met persoonlijke getuigenissen.
Kinderen trekken inderdaad wel eens wat meer naar de ene of de andere ouder. Geheel normale fases, maar als moeders niet de natuurlijke moeder is, moeite heeft met haar lastige kind, verschijnselen van bindingsproblemen heeft dán is het wel relevant dat Madeleine steeds om haar vader riep.
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:26 schreef Nadine26 het volgende:
Wij hebben ook geen babyfoon. Op vakantie gaan de kinderen gewoon mee uit eten, ik begrijp ook niet dat de McCanns en hun vrienden dat niet deden.
dit werkt echt niet met alle kindjes. Mijn oudste slaapt NIET in een wandelwagen, al is ze doodmoe, en het is werkelijk onmogelijk om haar mee te nemen op restaurant. Met mijn jongste gaat dit dan wel weer vlot.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef Freeflyer het volgende:
![]()
vrienden van mij deden exact hetzelfde met hun zoontje. ging gewoon mee wanneer we een hapje gingen eten. jochie werd vanzelf moe en ging dan in de wandelwagen slapen totdat we terug gingen. moeders had een dekentje mee en zie daar werkt perfect!
bron: Het Nieuwsbladquote:Portugese pers citeert uit dagboek Kate McCann
Kate McCann
DossierMadeleine
De Portugese pers heeft vandaag delen van het dagboek gepubliceerd van Kate McCann, de moeder van de verdwenen Maddie, gepubliceerd. In het dagboek heeft Kate het over 'een zeer energiek kind dat haar uitput'.
Kate McCann klaagt er regelmatig over dat haar kinderen hysterisch zijn, schrijft de krant Correio da Manha. 'Ze bevestigt in het dagboek ook dat haar man Gerry haar niet helpt bij de huishoudelijke taken en dat ze er bij de opvoeding van haar kinderen alleen voor staat', aldus de krant.
Volgens de krant Publico toont het dagboek ook aan hoezeer Kate piekerde over haar opgewonden kinderen en hoe moeilijk ze het had om hen discipline op te leggen.
De krant kwam naar eigen zeggen aan kopies na een zoekactie twee maanden geleden in het huis van de McCanns. Volgens 24 Horas, een andere Portugese krant, bevindt het origineel zich in handen van de Portugese gerechtelijke politie.
Nieuw verhoor
Nog volgens Publico wil de gerechtelijke politie de moeder van Maddie opnieuw verhoren. De aanvraag daartoe staat in het duizend bladzijden tellende rapport, dat nu bij de onderzoeksrechter ligt. Kate McCann had bij haar verhoor geweigerd op 40 vragen te beantwoorden, waar de politie nu wil op terugkomen. Kate en haar echtgenoot Gerry McCann zijn vorige week als verdachten genoemd in het dossier. Ze zijn inmiddels naar huis in het Midden-Engelse Rothley teruggekeerd.
De zoektocht naar het lijk zou zich volgens de Portugese media nu concentreren op het kerkje in Praia da Luz, waar de McCanns dagelijks hebben gebeden. Het artsenpaar beschikte over de sleutel van het kerkje. Mogelijk zal de politie graafwerken in de omgeving laten uitvoeren. Op het ogenblik van de verdwijning werden daar werken aan de riolisering verricht en waren er derhalve verschillende greppels, die later met beton werden gedicht. kld
precies, we kennen de acomodatie daar niet .. het is speciaal gericht op gezinnen dus wie weet staat er een hek omheen dat kleine kinderen niet zo maar van het terrein af kunnen lopen oid .. net zoiets dus als de boerin die in de stal even verderop staat te werken terwijl het kind in huis slaaptquote:Op donderdag 13 september 2007 14:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dit werkt echt niet met alle kindjes. Mijn oudste slaapt NIET in een wandelwagen, al is ze doodmoe, en het is werkelijk onmogelijk om haar mee te nemen op restaurant. Met mijn jongste gaat dit dan wel weer vlot.
maar goed, ik zou mijn kindjes niet alleen achterlaten in een hotelkamer... maar ja, zeg nooit nooit...
Oh, vandaar die man die met een meisje in een deken liep.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:58 schreef tbl1966 het volgende:
Wat ik begreep is dat je geen oppas aan huis had, maar dat je je kinderen in een soort van 'daycare' afleverde waar ze vervolgens naar bed gingen en dan kon je ze 's avonds weer oppikken.
nee absoluut niet, ik heb ook weleens dat ik hor en dol van ze word. EN dat ik dan een tiende van een seconde denk, zou willen dat ik ze niet had dan was het leven toch een stuk makkelijker. Ik schrijf geen dagboek, maar deed ik dat wel zou ik dat er misschien wel een keer inschrijven, houdt niet in dat ik in staat zou zijn mijn kinderen om te brengen.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Dat je als moeder af en toe gestoord wordt van je kind, is natuurlijk helemaal geen aanwijzing dat je je kind wilt ombrengen.
scherp.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh, vandaar die man die met een meisje in een deken liep.
welke moeder/vader niet. Maar je doet het niet.. en niet alleen om die lelijke bubbels tegen de muurquote:Op donderdag 13 september 2007 15:05 schreef tbl1966 het volgende:
Ik plak de mijne soms ook in gedachten met liefde achter het behang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |