abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53145883
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

In mijn ogen zou dat dagboek - of ze nou heeft opgeschreven dat ze hysterische kinderen heeft, of dat ze zélf hysterisch op hen reageert - het grootste bewijs zijn voor haar onschuld. Ze heeft dat dagboek al die tijd bewaard. Als zij Maddie heeft vermoord, zelfs als het per ongeluk is gebeurd, is ze zich maar al te goed bewust van het gevaar van haar dagboek, waarin ze zichzelf (of haar kinderen) hysterisch noemt. Wat als het gevonden wordt? Dus: weg ermee.

De McCanns mogen dan onvoorzichtig zijn geweest, dit zou echt een KOE van een FOUT zijn. Gerry lijkt me nou ook niet de domste, die zou dat dagboek meteen hebben vernietigd.

Wel kan ik me voorstellen dat de schuldige Kate een dagboek heeft bijgehouden om de zaken mooi zwart-op-wit te krijgen, ik bedoel: om zichzelf vrij te pleiten. De onschuldige Kate zal een dagboek hebben bijgehouden om het verdriet van zich af te schrijven, en om data en tijden te boekstaven, zodat ze bepaalde voorvallen later gemakkelijk kan terugvinden.
en als die dingen dan niet kloppen met wat ze verteld heeft, of met wat ze kon weten toen ze het opschreef , dan zouden dat de fouten kunnen zijn.

maar ms heeft ze nooit kunnen vermoeden dat iemand wist van dat dagboek en weet ze het pas sinds heel kort dat men weet dat er een dagboek is, nu ze een officiele verdachte is, maar dan nog zou ze snel kunnen weggooien, geen nieuws is in dit geval goed nieuws immers voor haar.
dat is verdacht, maar daar red je je dan wel weer uit. , is iig beter dan het risico nemen dat er toch mogelijk iets belastends in staat wat je zelf nog niet zo 123 kan bedenken.

dus ik ga met je mee, het dagboek pleit haar vrij en daarom is er ueberhaupt een dagboek, en de verontwaardiging over het opeisen ervan is gespeeld dan.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53146049
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:14 schreef Gia het volgende:
Wij hebben nog nooit een babyfoon gehad. Niet nodig, vond ik.
Kleine kinderen laat je gewoon niet alleen in een vakantiehuisje achter. Stel er breekt brand uit, door kortsluiting of zo. Dat wil je toch niet meemaken!!

Nee, ga je uit eten, dan doe je dat op een tijdstip dat de kinderen mee kunnen en daarna blijf je in je huisje.
Wil je later gaan dineren met vrienden, dan regel je een babysit. Maar alleen laten, zelfs met babyfoon, vind ik onverantwoord.

(En dan heb ik het niet over 'de tuin in' natuurlijk, want dan ben je gewoon nog thuis.)
Wij hebben ook geen babyfoon. Op vakantie gaan de kinderen gewoon mee uit eten, ik begrijp ook niet dat de McCanns en hun vrienden dat niet deden. Als je ze om 7 uur in bed legt, sta je de volgende ochtend ook weer om 7 uur naast je bed, het is maar waar je zin in hebt tijdens de vakantie. (Logisch dat Kate hysterisch werd...)

Maar goed. Zó gek is het niet dat de McCanns en hun vrienden het zo deden. Als ik het plaatje van het vakantiecomplex bekijk, gaat het om een soort compound of resort: het restaurant is onderdeel van het complex, het ligt op hetzelfde terrein als de appartementen. Echt een steenworp. Dit soort complexen is specifiek bedoeld voor ouders met jonge kinderen; het wordt ze gemakkelijk gemaakt, in de brochure staat misschien zelfs wel zoiets als: "Romantisch eten terwijl de kinderen lekker liggen te slapen..." Kortom: ik vind dat niet zo vreemd. Het gebeurt wereldwijd op dit soort vakantiecomplexen, en daarbij: stel je even voor dat je - zoals wij vaak doen - samen met vrienden een grote villa huurt op een afgelegen plek. Wij zitten buiten te eten, veel wijn, enzovoort, en de kinderen liggen ergens in de villa op één oor. Af en toe luistert er iemand in de hal, of er wordt een snelle blik in de kamers geworpen. Niets is gemakkelijker voor een ontvoerder dan het huis binnendringen (meerdere ingangen, alles staat open) en een van die kinderen ongezien meenemen. Toch is dat idee nooit bij ons opgekomen.

Ik heb er grote moeite mee om mijn kinderen alleen thuis te laten, maar ik heb er 3 en soms is er een situatie waarin het niet anders kan: dochter van 2 ligt ziek in bed, dan belt de school om te melden dat zoon van 10 ook ziek is. Ja, dan race ik even op mijn fiets - 5 à 10 minuten op en neer - om hem te gaan halen. Of mijn man zit in het buitenland (vaak) en mijn dochter van 8 krijgt om elf uur 's avonds heimwee bij een vriendinnetje, terwijl mijn andere twee kinderen al slapen. Ga ik ze dan uit bed rukken en op de fiets zetten in de koude nacht?
Ik ken eigenlijk niemand (met 3 kinderen, want dat maakt een verschil) die dat nooit doet. Iedereen vindt het griezelig, het liefst blijf je gewoon thuis, maar de kinderen bevinden zich vaak op verschillende locaties, ik moet ze allemaal brengen & halen, en soms valt er even een gat dat ik in mijn eentje niet kan dichten. Uit eten gaan terwijl de kinderen alleen thuis zijn vind ik belachelijk, uiteraard. Maar in de omstandigheden van de McCanns kan ik me er wel iets bij voorstellen. Vergeet ook niet dat de hele groep het zo deed; kennelijk kon het wel, denk ik dan. Ja: naderhand bleek het niet te kunnen, maar achteraf is het altijd gemakkelijk praten.
pi_53146348
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:37 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nou doe ik mijn best om gezellig mee te beppen, maar bakerpraatjes en broodjes aap gaan me te ver. Dit broodje werd vroeger geserveerd door mijnheer Freud, maar is uit de handel genomen. En nu niet gaan komen met verhalen over je vriendin, je zus en jouw gezin, want dan zijn we straks drie delen verder met persoonlijke getuigenissen.

Kinderen trekken inderdaad wel eens wat meer naar de ene of de andere ouder. Geheel normale fases, maar als moeders niet de natuurlijke moeder is, moeite heeft met haar lastige kind, verschijnselen van bindingsproblemen heeft dán is het wel relevant dat Madeleine steeds om haar vader riep.
ze kunnen Freud wel 10 keer afdanken, feit blijft dat het trekken naar de ene ouder tijdens dat stukje groeifase (tussen pakweg 2 en 4 jaar oud) er gewoon bij hoort .. en tja, meestal is het naar de ouder van het andere geslacht, misschien dat Freud zo bij zijn generalisatie kwam ?

en dat is dus een feit, de rest van jou is veronderstelling
pleased to meet you
  donderdag 13 september 2007 @ 14:40:18 #84
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_53146390
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:26 schreef Nadine26 het volgende:

Wij hebben ook geen babyfoon. Op vakantie gaan de kinderen gewoon mee uit eten, ik begrijp ook niet dat de McCanns en hun vrienden dat niet deden.

vrienden van mij deden exact hetzelfde met hun zoontje. ging gewoon mee wanneer we een hapje gingen eten. jochie werd vanzelf moe en ging dan in de wandelwagen slapen totdat we terug gingen. moeders had een dekentje mee en zie daar werkt perfect!

tegelijkertijd besef ik ook dat niet iedereen op dezelfde manier omgaat met kinderen...
Neerkomen wel!
pi_53146413
Freud is zo achterhaald

pffft.
pi_53146462
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef Freeflyer het volgende:

vrienden van mij deden exact hetzelfde met hun zoontje. ging gewoon mee wanneer we een hapje gingen eten. jochie werd vanzelf moe en ging dan in de wandelwagen slapen totdat we terug gingen. moeders had een dekentje mee en zie daar werkt perfect!
dit werkt echt niet met alle kindjes. Mijn oudste slaapt NIET in een wandelwagen, al is ze doodmoe, en het is werkelijk onmogelijk om haar mee te nemen op restaurant. Met mijn jongste gaat dit dan wel weer vlot.

maar goed, ik zou mijn kindjes niet alleen achterlaten in een hotelkamer... maar ja, zeg nooit nooit...
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_53146475
Het ligt ook wel een beetje aan de cultuur.

Ik verbaasde me in Frankrijk over het feit dat om 10 uur 's avonds daar kinderen gewoon nog wakker waren. Op het moment dat mijn dochter naar bed werd gestuurd (12) gingen sommige franse gezinnen net eten...

Ik heb ook in salou genoeg engelse gezinnen gezien die hun kinderen gewoon meenamen naar een pub, dat vond ik dan ook weer wat ver gaan. Kinderen van 4 of 5 jaar oud tot een uur of 12 in de pub, waar flink werd gezopen en gerookt. In dat geval zou ik zeker mijn kinderen even op bed leggen, zeker als het op een resort is wat er voor gemaakt is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53146523
en nou staat er weer op rtl nieuws dat de politie niet zeker is of het bloed in de auto wel van Maddie is .. pff

ik moet er toch niet aan denken, als die ouders echt onschuldig zijn .. door wat voor hel moeten die mensen gaan
pleased to meet you
pi_53146566
Moussie, het gevonden materiaal matcht voor 88% met dat van maddie. Mits de tweeling dezelfde ouders hebben zou het in theorie van 1 van de tweeling kunnen zijn.
pi_53146586
quote:
Portugese pers citeert uit dagboek Kate McCann

Kate McCann

DossierMadeleine

De Portugese pers heeft vandaag delen van het dagboek gepubliceerd van Kate McCann, de moeder van de verdwenen Maddie, gepubliceerd. In het dagboek heeft Kate het over 'een zeer energiek kind dat haar uitput'.

Kate McCann klaagt er regelmatig over dat haar kinderen hysterisch zijn, schrijft de krant Correio da Manha. 'Ze bevestigt in het dagboek ook dat haar man Gerry haar niet helpt bij de huishoudelijke taken en dat ze er bij de opvoeding van haar kinderen alleen voor staat', aldus de krant.

Volgens de krant Publico toont het dagboek ook aan hoezeer Kate piekerde over haar opgewonden kinderen en hoe moeilijk ze het had om hen discipline op te leggen.

De krant kwam naar eigen zeggen aan kopies na een zoekactie twee maanden geleden in het huis van de McCanns. Volgens 24 Horas, een andere Portugese krant, bevindt het origineel zich in handen van de Portugese gerechtelijke politie.

Nieuw verhoor

Nog volgens Publico wil de gerechtelijke politie de moeder van Maddie opnieuw verhoren. De aanvraag daartoe staat in het duizend bladzijden tellende rapport, dat nu bij de onderzoeksrechter ligt. Kate McCann had bij haar verhoor geweigerd op 40 vragen te beantwoorden, waar de politie nu wil op terugkomen. Kate en haar echtgenoot Gerry McCann zijn vorige week als verdachten genoemd in het dossier. Ze zijn inmiddels naar huis in het Midden-Engelse Rothley teruggekeerd.

De zoektocht naar het lijk zou zich volgens de Portugese media nu concentreren op het kerkje in Praia da Luz, waar de McCanns dagelijks hebben gebeden. Het artsenpaar beschikte over de sleutel van het kerkje. Mogelijk zal de politie graafwerken in de omgeving laten uitvoeren. Op het ogenblik van de verdwijning werden daar werken aan de riolisering verricht en waren er derhalve verschillende greppels, die later met beton werden gedicht. kld
bron: Het Nieuwsblad
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_53146598
maar er was ook nog zoiets als een oppas, daar was daar de mogelijkheid voor, waarom dan dat niet geregeld?

omdat je geen vreemden vertrouwt, maar wel een open deur van een kamer waar drie kids onder de 4 jaar liggen te slapen, alleen?

ik snap hun behoefte om eens lekker rustig te kunnen eten alleen of met vrienden wel op zich ( sort of dan, je neem je kinderen mee op vakantie, dus wat verwacht je nou ) maar waarom niet de babyfoon, waarom niet de oppas, het is niet de moeite of het geld om het te laten toch?

als je behoefte aan een uitje zonder de kids zo groot is, wat is dan de reden de twee makkelijkste opties om net effe wat meer zekerheid maar ook vrijheid te hebben, niet te gebruiken?
pi_53146633
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

dit werkt echt niet met alle kindjes. Mijn oudste slaapt NIET in een wandelwagen, al is ze doodmoe, en het is werkelijk onmogelijk om haar mee te nemen op restaurant. Met mijn jongste gaat dit dan wel weer vlot.

maar goed, ik zou mijn kindjes niet alleen achterlaten in een hotelkamer... maar ja, zeg nooit nooit...
precies, we kennen de acomodatie daar niet .. het is speciaal gericht op gezinnen dus wie weet staat er een hek omheen dat kleine kinderen niet zo maar van het terrein af kunnen lopen oid .. net zoiets dus als de boerin die in de stal even verderop staat te werken terwijl het kind in huis slaapt
pleased to meet you
pi_53146777
Gaan snel die topics, tvp dan maar weer.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_53146864
Wat ik begreep is dat je geen oppas aan huis had, maar dat je je kinderen in een soort van 'daycare' afleverde waar ze vervolgens naar bed gingen en dan kon je ze 's avonds weer oppikken.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:02:54 #95
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53146991
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:58 schreef tbl1966 het volgende:
Wat ik begreep is dat je geen oppas aan huis had, maar dat je je kinderen in een soort van 'daycare' afleverde waar ze vervolgens naar bed gingen en dan kon je ze 's avonds weer oppikken.
Oh, vandaar die man die met een meisje in een deken liep.
be nice or go away
  donderdag 13 september 2007 @ 15:03:01 #96
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_53146999
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Dat je als moeder af en toe gestoord wordt van je kind, is natuurlijk helemaal geen aanwijzing dat je je kind wilt ombrengen.
nee absoluut niet, ik heb ook weleens dat ik hor en dol van ze word. EN dat ik dan een tiende van een seconde denk, zou willen dat ik ze niet had dan was het leven toch een stuk makkelijker. Ik schrijf geen dagboek, maar deed ik dat wel zou ik dat er misschien wel een keer inschrijven, houdt niet in dat ik in staat zou zijn mijn kinderen om te brengen.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_53147077
Ik plak de mijne soms ook in gedachten met liefde achter het behang.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_53147160
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:02 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Oh, vandaar die man die met een meisje in een deken liep.
scherp.

maar dan doe je dat toch, je brengt ze naar de daycare oppas, en je neemt ze slapend mee terug later, iets wat met kleintjes niet zelden makkelijk kan , je hoeft ze niet aan te kleden, in een autozitje te sjorren om dan met ze naar huis te rijden, dus wakker worden zal ws niet eens gebeuren.... zeker met de tweeling niet, want dat zijn zulke vaste slapers toch?
pi_53147168
Iedere ouder heeft wel eens momenten van "ik-plak-ze-achter-het-behang". Sommige ouders schrijven daar ook wel eens over hoor.

Ik vind dat geen reden dat ze het gedaan kan hebben.
  donderdag 13 september 2007 @ 15:08:26 #100
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_53147169
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:05 schreef tbl1966 het volgende:
Ik plak de mijne soms ook in gedachten met liefde achter het behang.
welke moeder/vader niet. Maar je doet het niet.. en niet alleen om die lelijke bubbels tegen de muur

oftewel, zulke opmerkingen maken niet van iemand een dader of zelfs potentiele dader. Dagboek gevoelens/opmerkingen zijn toch heel anders dan daden.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')