Denk je dat echt? Want in feite stel je dan hetzelfde elftal op als Albanië. Welwillende hardwerkende jongens...... leuk voor op de training erbij om de boel 'scherp' te houden....quote:Op donderdag 13 september 2007 11:47 schreef FJD het volgende:
[..]
Als de overige 10 man de inzet zouden tonen van Kuyt dan hadden ze Albanie stuk gespeeld en met minimaal 4-0 weggelopen.
Als pure spits zou ik ook eerder Ruud neer zetten maar ik zou in het huidige Oranje Kuyt daar achter neer zetten. Dan wordt er tenminste ergens op het veld nog eens gewerkt en kan Ruud ook eens doen waar hij goed in is. Als het team echt op rolletjes loopt en goed verzorgd voetbal speelt dan zou je idd kunnen nadenken over mensen als Babel maar op dit moment deelt Babel in de algehele malaise en doet hij niets om dat tegen te gaan.
Ah, nog niet gezien voor m'n laatste antwoord. Ok, respect voor de staf, versta jij daaronder dat ze blind de opdrachten moeten uitvoeren, zonder enige kritiek, zoals nu? Of dat ze ook de ruimte moeten hebben om hun eigen invulling te geven, en kritiek te geven als ze het ergens niet mee eens zijn. Wist je dat er bij die Duitsers die jij zo gedisciplineerd vind wat van de grootste relschoppers uit de voetbalgeschiedenis liepen, zoals bijvoorbeeld Beckenbauer, Basler, Effenberg, Jeremies, Kahn etc. etc. Dat de grote kampioenen Pele en Maradona puur op intuitie speelden, en daarvoor ook de ruimte kregen? Dat zelfs bij de kampioenen van afgelopen WK, relschoppers als Totti en Materazzi rondliepen? Je opdracht uitvoeren is belangrijk, vooral in verdedigend opzicht, zover ben ik het met je eens, maar bedoel je dan te zeggen dat spelers dat onder Hiddink, Michels, Advocaat etc. niet deden? En respect voor de beslissingen van de staf, betekent dat dat je kritiek maar moet inslikken, ook al is het in het belang van het team dat je wat zegt? Moet iedereen die in discussie gaat maar niet meer geselecteerd worden? Is het niet veel belangrijker dat iedereen een eigen inbreng aan z'n taken mag geven?quote:Op donderdag 13 september 2007 11:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Heel veel. Buiten de wedstrijd respect hebben voor vooral de staf en de medespelers. Je opstellen in dienst van het team. Je opdracht zo goed mogelijk uitvoeren en dat als prioriteit hebben. Respect hebben voor beslissingen van de staf...
Op basis van wat geef jij Kuijt in godsnaam de voorkeur boven Babel, Huntelaar of Vennegoor zelfs?quote:Op donderdag 13 september 2007 11:56 schreef M0NTANA het volgende:
Persoonlijk zou ik zo gaan spelen tegen Roemenië:
[afbeelding]
Deze opstelling zal alleen niet gehanteerd worden door Marco van Basten, ook zal Mark van Bommel niet spelen. Maar goed, even als indicatie hoe ik het zou doen, als ik bondscoach was.
Mijn advertentie is verwijderd!quote:Op donderdag 13 september 2007 10:58 schreef Barca het volgende:
http://sport.marktplaats.(...)scoach-te-koop.html?
De Zeeuw zou ik met v. Bronckhorst wisselen en Hofland met Heitinga, verder ben ik het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:56 schreef M0NTANA het volgende:
[afbeelding]
Deze opstelling zal alleen niet gehanteerd worden door Marco van Basten, ook zal Mark van Bommel niet spelen. Maar goed, even als indicatie hoe ik het zou doen, als ik bondscoach was.
Naast een van die twee centrale verdedigers zou ik een wat meer ervaren speler zetten, maar verder klopt z'n opstelling wel redelijk hoor. De Cler verdedigt wanneer het moet, en komt mee op als het kan, dat kan in zo'n systeem ook, zo werkt bijvoorbeeld Milan ook met Jankulovski en Cafu vroeger. Ok wel een kwaliteitsverschil natuurlijk, maar het kan wel. Eigenlijk werkt bijna elk 4-4-2 systeem met zulk soort backs. Ooijer heeft trouwens het grootste deel van z'n carriere rechtsback gespeelt, dus waarom jij zegt dat dat geen rechtsback is snap ik niet.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Op basis van wat geef jij Kuijt in godsnaam de voorkeur boven Babel, Huntelaar of Vennegoor zelfs?
Dan heb je een verdediging die compleet wordt overrompeld, met twee agressieve, makkelijk geirriteerde spelers centraal achterin, een rechtsback die geen rechtsback is en het achterin centraal redelijk doet en een linksback die liever aanvalt dan verdedigd. Daarmee wil jij tegen de sterke Roemenen een uitwedstrijd spelen?
Overigens was Van Bronckhorst echt compleet onzichtbaar gisteren, dat is toch ook wel een speler waarvan je mag verwachten dat die opstaat in zo'n wedstrijd.
Dirk Kuijt kan tegen sterke tegenstanders hele verdedigingen gekmaken door zijn loopwerk, het hele middenveld én Ruud van Nistelrooij zullen daarvan profiteren. Klaas Jan Huntelaar vind ik teveel vergelijkbaar met Van Nistelrooij, lijkt me geen goed idee. Ryan Babel is veel te wisselvallig voor dit soort wedstrijden en Jan Vennegoor of Hesselink hoort niet thuis in Oranje, ook als stormram zie ik nog liever Jaap Stam.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Op basis van wat geef jij Kuijt in godsnaam de voorkeur boven Babel, Huntelaar of Vennegoor zelfs?
Khalid Boulahrouz de echte mandekker, Johnny Heitinga de man die kan doorschuiven, lijkt me ideaal. Sowieso is Heitinga beter dan de alternatieven die we hebben voor de positie links van het centrum, in de toeomst denk ik dat dat Ryan Donk zijn positie wordt. Als rechtsback lijkt mij André ooijer de beste mogelijkheid, die heeft daar vaak zat én goed gespeeld, zou ook geen betere optie weten? Jan Kromkamp? Jurgen Colin? Dwight Tiendalli? Serginho Greene? Michael Reiziger? Noem er maar eens één! Tim de Cler is overigens de beste linksback die we nu hebben en in dit systeem mag hij mee opkomen, ideaal toch juist? Giovanni van Bronckhorst is de ideale man om de zone te dekken achter De Cler, als die mee opkomt.quote:Dan heb je een verdediging die compleet wordt overrompeld, met twee agressieve, makkelijk geirriteerde spelers centraal achterin, een rechtsback die geen rechtsback is en het achterin centraal redelijk doet en een linksback die liever aanvalt dan verdedigd. Daarmee wil jij tegen de sterke Roemenen een uitwedstrijd spelen?
Vind je het gek? Alle ballen gingen over Van Bronckhorst heen en speelde teveel achterin om een afvallende bal op doel te rossen, in een 4-1-2-1-2 kan hij heel goed uit de voeten als defensieve middenvelder!quote:Overigens was Van Bronckhorst echt compleet onzichtbaar gisteren, dat is toch ook wel een speler waarvan je mag verwachten dat die opstaat in zo'n wedstrijd.
Huntelaar ben ik al helemaal niet van onder de indruk, zeker de afgelopen maanden niet.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is nog best moeilijk. Oranje heeft een heleboel spelers van heel hoog niveau. Ik zou persoonlijk v/d Vaart eruit halen en Sneijder erin zetten. Sneijder heeft zeker in aanvallend opzicht meer gevaar in zich dan v/d Vaart denk ik. Hofland in de verdediging voor de rust in t elftal, Heitinga en Boula zijn misschien iets te opgefokt zoals gezegd.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:56 schreef M0NTANA het volgende:
[afbeelding]
Die zal normaal ook spelen, maar is geschorst.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Het is nog best moeilijk. Oranje heeft een heleboel spelers van heel hoog niveau. Ik zou persoonlijk v/d Vaart eruit halen en Sneijder erin zetten. Sneijder heeft zeker in aanvallend opzicht meer gevaar in zich dan v/d Vaart denk ik. Hofland in de verdediging voor de rust in t elftal, Heitinga en Boula zijn iets te opgefokt zoals gezegd.
Robin van Persie speelt normaal ook, maar is geschorst.quote:Voor de aanval twijfel ik dan weer tussen v Persie of Kuyt. Als je elftal lekker loopt en je speelt ze helemaal dol dan heb je meer aan van Persie die is technisch toch een tik begaafder. Zoals Oranje nu loopt zou ik Kuyt laten staan. Inzet tonen en vechten voor elke meter
Heb je gelijk inquote:Op donderdag 13 september 2007 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
Die zal normaal ook spelen, maar is geschorst.
Robin van Persie speelt normaal ook, maar is geschorst.
Is dit wat je wilt of wat je verwacht?quote:Op donderdag 13 september 2007 12:23 schreef koningdavid het volgende:
Mijn opstelling voor Roemenië. Hoewel ik graag een keer 4-4-2 zou willen zien ga ik er realistischerwijs maar vanuit dat Marco gewoon weer 4-3-3 speelt.
Van Persie, Sneijder en Melchiot zijn geschorst.
Robben----------Van Nistelrooy-------Castelen
----------------------Van der Vaart-------------------
-----Van Bronckhorst-------------De Zeeuw------
Bouma---------Mathijsen--Ooijer-------Heitinga
--------------------------V.d. Sar--------------------------
Maar dan heb je wel een meer verdedigend centraal blok staan, en dat is met Boula en Heitinga echt niet het geval.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:10 schreef Solstice het volgende:
[..]
Naast een van die twee centrale verdedigers zou ik een wat meer ervaren speler zetten, maar verder klopt z'n opstelling wel redelijk hoor. De Cler verdedigt wanneer het moet, en komt mee op als het kan, dat kan in zo'n systeem ook, zo werkt bijvoorbeeld Milan ook met Jankulovski en Cafu vroeger. Ok wel een kwaliteitsverschil natuurlijk, maar het kan wel. Eigenlijk werkt bijna elk 4-4-2 systeem met zulk soort backs.
Ik bedoelde meer dat Ooijer centraal beter voetbalt dan rechts.quote:Ooijer heeft trouwens het grootste deel van z'n carriere rechtsback gespeelt, dus waarom jij zegt dat dat geen rechtsback is snap ik niet.
Dat dravenquote:Op donderdag 13 september 2007 12:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dirk Kuijt kan tegen sterke tegenstanders hele verdedigingen gekmaken door zijn loopwerk, het hele middenveld én Ruud van Nistelrooij zullen daarvan profiteren. Klaas Jan Huntelaar vind ik teveel vergelijkbaar met Van Nistelrooij, lijkt me geen goed idee. Ryan Babel is veel te wisselvallig voor dit soort wedstrijden en Jan Vennegoor of Hesselink hoort niet thuis in Oranje, ook als stormram zie ik nog liever Jaap Stam.
Dus dan heb je Boulahrouz als mandekker, Heitinga gaat meeschuiven, en dan moeten de Cler en Ooijer ook nog mee opkomen? Lekker voor de Roemenen met twee spitsen counteren tegen 1 mandekker.quote:[..]
Khalid Boulahrouz de echte mandekker, Johnny Heitinga de man die kan doorschuiven, lijkt me ideaal.
Hofland, Mathijsen, Bouma, misschien Vlaar al. Het is eigenlijk allemaal lood om oud ijzer.quote:Sowieso is Heitinga beter dan de alternatieven die we hebben voor de positie links van het centrum, in de toeomst denk ik dat dat Ryan Donk zijn positie wordt.
Lood om oud ijzer, bij beiden posities.quote:Als rechtsback lijkt mij André ooijer de beste mogelijkheid, die heeft daar vaak zat én goed gespeeld, zou ook geen betere optie weten? Jan Kromkamp? Jurgen Colin? Dwight Tiendalli? Serginho Greene? Michael Reiziger? Noem er maar eens één! Tim de Cler is overigens de beste linksback die we nu hebben en in dit systeem mag hij mee opkomen, ideaal toch juist? Giovanni van Bronckhorst is de ideale man om de zone te dekken achter De Cler, als die mee opkomt.
Ook in het opeisen van ballen, het neerzetten van de verdediging, het agressief voetballen op een goede manier. Er werd in de tweede helft ook redelijk wat via het middenveld gespeeld, en daar was geen enkele pass van hem bij.quote:[..]
Vind je het gek? Alle ballen gingen over Van Bronckhorst heen en speelde teveel achterin om een afvallende bal op doel te rossen, in een 4-1-2-1-2 kan hij heel goed uit de voeten als defensieve middenvelder!
Goede vraag, het is een combinatie van. Het is wat ik wil en wat ik realistisch gezien niet voor onmogelijk acht.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Is dit wat je wilt of wat je verwacht?
Van Basten zal inderdaad wel Kuyt rechtsbuiten zetten. Mij lijkt het logisch om nou een keer echt met buitenspelers te spelen (Robben en Castelen, die goed speelt bij HSV) om te kijken hoe het systeem dan functioneert.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:28 schreef M0NTANA het volgende:
Beide is nog al opvallend namelijk, verwacht namelijk niet dat Marco van Basten besluit Romeo Castelen op te roepen en ik verwacht niet dat jij graag Johnny Heitinga als rechtsback ziet.
De Jong zou juist een aanvallend ingestelde back kunnen zijn. Heeft wel vaker rechtsback gespeeld. Urby op links.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Goede vraag, het is een combinatie van. Het is wat ik wil en wat ik realistisch gezien niet voor onmogelijk acht.
Dus geen 4-4-2 of Van Bommel ofzo.
[..]
Van Basten zal inderdaad wel Kuyt rechtsbuiten zetten. Mij lijkt het logisch om nou een keer echt met buitenspelers te spelen (Robben en Castelen, die goed speelt bij HSV) om te kijken hoe het systeem dan functioneert.
Heitinga als rechtsback, tja. We hebben gewoon weinig goede rechtsbacks. Kromkamp zou ook nog kunnen maar die vind ik vaak defensief weer te zwak. Wie hebben we nog meer? Jaliens? Sterker in het centrum. Boulahrouz? Idem. Nigel de Jong zou misschien een optie kunnen zijn, ook al speelt hij bij HSV altijd op het middenveld.
oh, de daar aan voorafgaande bal kan ik me even niet meer herinneren.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:53 schreef Solstice het volgende:
Had het over de daar aan vooraf gaande bal, Emanuelson pikt die bal een beetje gelukkig op, en doet er daarna natuurlijk wel wat goeds mee. Maar prima uitgevoerd vind ik dat niet, vooral de vooractie(Kuijt en v.d. Vaart geloof ik) was erg gelukkig.
Prima dat we het anders zien, alleen vind ik het wel jammer voor je dat je er schijnbaar een stuk minder plezier aan hebt beleefd dan ik. En opnieuw, qua spelersmateriaal mogen ze dan minder in huis hebben dan wij, ze hebben een prima wedstrijd neergezet en hebben zich niet van de mat laten spelen en daar kan je toch alleen maar bewondering voor hebben?quote:Dat zien we dan inderdaad anders, ik heb me vooral 90 minuten zitten ergeren aan dingen die bij de pupillen al niet meer fout mogen gaan. D'r werd op een gegeven moment zelfs ouderwets kluitjesvoetbal gespeeld, nou is dat voor f-jes niet erg, maar voor volwassen mannen.... Een spannende wedstrijd tegen een gelijkwaardige opponent, met goed voetbal van weerszijden(Twente-PSV dit seizoen bijvoorbeeld) is zeker mooi, maar een spannende wedstrijd uit onwil en onkunde van de ene kant doet mij dus echt niks. Albanië valt qua spelersmateriaal hooguit net iets boven de categorie Andorra, Luxemburg, maar qua spelersmateriaal zit Oranje daar weer vijf of zes klasses boven, en dat mag je ook best terugzien vind ik.
Zwakste kwalificatie poule? Hoe kom je daar nou bij? Welke vind jij sterk dan? Behalve die met Frankrijk en Italië? En moet je kijken wie dáár bovenaan staat!quote:Dat zal zeker waar zijn, iedereen zal details anders invullen, en misschien ook een speler neerzetten waar hij hoort. Maar geen enkele expert zal dat met z'n hele team doen. Dat v. Basten hoog gevoetbald heeft zegt trouwens nog niet dat hij het beter weet, alleen dat hij het beter kon. Hij zal op zijn manier ook vast z'n best doen, maar dan kun je d'r dus elke gek neerzetten die graag wil, het gaat mij toch vooral om kunde, niet alleen om de wil om het goed te doen. Hoop heb ik absoluut niet, gezien de matige resultaten in wat veruit de zwakste kwalificatiepoule is. Dat zou voor mij hetzelfde zijn als zeggen dat ik goede hoop heb dat Twente de beker wint, omdat ze in de poulefase met 1-0 van Rijnsburgse Boys en Katwijk hebben gewonnen.
Is het ook, maar qua wedstrijd waren er zeker vergelijkingspunten... en nu was het 1-0 voor ons inplaats van 1-0 voor hun, en ging er bij hun een man af en niet bij ons. Wil je dat dan stilstand of zelfs regressie noemen? Of mazzel?quote:Leuk dat je daarin progressie ziet, maar ik vind Portugal toch wel een iets ander kaliber dan Albanië.
Punt is dat het niet gebeurde, zonder progressie was het wél gebeurt.quote:Om nou het gedrag van Sneijder en vooral v. Persie maar af te doen als niet perfect vind ik wel erg mild trouwens. Voor hetzelfde geld hadden ze allebei rood gekregen en had je misschien niet alleen de wedstrijd verloren, maar ze ook allebei nog ruime tijd moeten missen. Dus die progressie zie ik ook absoluut niet.
Waar baseer je dat op?quote:Als je dan toch gaat vergelijken met andere landen is het misschien is leuk om naar Duitsland te kijken, dat zulke landen wel met dubbele cijfers verslaat, daar wilde je ons toch eerst mee vergelijken? Dat zulke landen de boel verneuken tegen kleine landen, al hebben die toch een stuk zwaardere poule als de onze,
En dát is nou die discipline... Met als uitzondering die de regel bevestigd de kopstoot van Zidane (dat net als de hand van God van Maradona hét moment van het WK is dat mensen zich het langst zullen herinneren. het grote verschil is natuurlijk het resultaat van die acties)quote:vind ik ook geen excuus om het dan zelf ook maar te doen. Italië en Frankrijk stonden d'r trouwens wel op het moment dat het erom ging, Nederland niet.
In ieder geval beter en sneller dan ik, jou ken ik niet maar tenzij je stiekum Foppe de Haan heet of zo heb ik daar ook mijn twijfels bij. En zelfs dán weet ik het nog niet...quote:Dat v. Basten dingen sneller of uberhaupt goed interpreteert ben ik ook lang niet van overtuigd.
begrijp ik ook niet maar ik heb mezelf nu wel genoeg als non-expert gepresenteerd...quote:En natuurlijk is v. Nistelrooij anders dan Bergkamp, Cruijff en v. Basten, wat ik dan niet snap is dat hij dan niet anders bediend wordt. Je weet dat hij 1 op 2 loopt, zorg dan dat hij steeds ballen aangespeeld krijgt, en laat hem die niet zelf gaan halen waar ie niet gevaarlijk is.
Hiermee suggereer je dat Nederland Luxemburg wel even kan oprollen met dubbele cijfers.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:56 schreef Tennessee het volgende:
maar ook een 13 - 0 tegen San Marino inderdaad... Maar wij moeten ook nog thuis tegen Luxemburg!
[..]
Dirk Kuijt miste de bal, waardoor hij nogal gelukkig bij Urby Emanuelson terechtkwam, die nogal gelukkig zijn man passeerde en goed voorgaf aan Ruud van Nistelrooij, die hem geweldig afmaakte.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
oh, de daar aan voorafgaande bal kan ik me even niet meer herinneren.
Net hoe je het noemen wilt, het feit dat we met veel geluk pas op de valreep winnen, zegt voldoende over het Oranje van dit moment. Als je hier al moeite mee hebt, hoe moet het dan op het EK?quote:[..]
Prima dat we het anders zien, alleen vind ik het wel jammer voor je dat je er schijnbaar een stuk minder plezier aan hebt beleefd dan ik. En opnieuw, qua spelersmateriaal mogen ze dan minder in huis hebben dan wij, ze hebben een prima wedstrijd neergezet en hebben zich niet van de mat laten spelen en daar kan je toch alleen maar bewondering voor hebben?
Ben het wel eens met Solstice en niet om jou dwars te zitten, wij hebben de zwakste poule.quote:[..]
Zwakste kwalificatie poule? Hoe kom je daar nou bij? Welke vind jij sterk dan? Behalve die met Frankrijk en Italië? En moet je kijken wie dáár bovenaan staat!
Het was pure mazzel, net als uit bij Slovenië. Overigens, als Nederlander was ik blij, toch had ik ook graag geweten wat jouw reactie was bij een verlies of gelijkspel.quote:[..]
Is het ook, maar qua wedstrijd waren er zeker vergelijkingspunten... en nu was het 1-0 voor ons inplaats van 1-0 voor hun, en ging er bij hun een man af en niet bij ons. Wil je dat dan stilstand of zelfs regressie noemen? Of mazzel?
En dat vind jij een verdienste van de bondscoach?quote:[..]
Punt is dat het niet gebeurde, zonder progressie was het wél gebeurt.
Jij neemt toch niet de FIFA-ranking serieus? Dat zegt niets over de ware kracht van een land, Nederland staat hoog door de goede cijfers tijdens de kwalificatie, waaronder Slovenië- en Albanië-uit.quote:[..]
Waar baseer je dat op?
FIFA ranking
5 Duitsland
8 Nederland
9 Tsjechië
13 Roemenië
29 Bulgarijë
37 Ierland
Duitsland - Ierland 1 - 0
Nederland - Bulgariije 2 - 0
39 Slowakijë
66 Albanië
Duitsland - Slowakijë 2 - 1
Nederland - Albanië 1 - 0
69 Wit-Rusland
74 Wales
Duitsland - Wales 2 - 0
Nederland - Wit-Rusland 3 - 0
82 Cyprus
94 Slovenië
Cyprus - Duitsland 1 - 1
Slovenië - Nederland 0 - 1
174 Luxembourg
195 San Marino
maar ook een 13 - 0 tegen San Marino inderdaad... Maar wij moeten ook nog thuis tegen Luxemburg!
Discipline? Het is een bewijs dat de cijfers tijdens de kwalificatie helemaal niet zo belangrijk zijn, pas op het eindtoernooi begint het en die landen zijn één, misschien wel twee klasses beter dan Oranje.quote:[..]
En dát is nou die discipline... Met als uitzondering die de regel bevestigd de kopstoot van Zidane (dat net als de hand van God van Maradona hét moment van het WK is dat mensen zich het langst zullen herinneren. het grote verschil is natuurlijk het resultaat van die acties)
Misschien interpreteert hij dingen wel sneller dan wij, hij doet er alleen niets mee. Zelf weet hij ook wel dat dit systeem niet loopt en dat de kans klein is dat het binnen een jaar nog gaat lopen (gezien de afgelopen drie jaar), maar omdat hij geen gezichtsverlies wilt lijden, zal hij er toch aan vasthouden.quote:[..]
In ieder geval beter en sneller dan ik, jou ken ik niet maar tenzij je stiekum Foppe de Haan heet of zo heb ik daar ook mijn twijfels bij. En zelfs dán weet ik het nog niet...
Nog altijd ben je van mening dat al onze kritiek onterecht is, wij onze mond moeten houden en vol overgave Oranje moeten gaan steunen? Of begrijp je nu een beetje waarom wij kritiek hebben op het functioneren van Marco van Basten?quote:[..]
begrijp ik ook niet maar ik heb mezelf nu wel genoeg als non-expert gepresenteerd...
dat kan ook, al is 13 - 0 wel heeel erg veel. Volgens mij ook absoluut een record en zeeer uitzonderlijk... maar het zou kunnenquote:Op donderdag 13 september 2007 13:15 schreef Zhivago het volgende:
[..]
Hiermee suggereer je dat Nederland Luxemburg wel even kan oprollen met dubbele cijfers.
ik had pas écht gebaald als we niet met 3 punten weg waren gekomen, zoals bijvoorbeeld Duitsland bij Cyprus, maar zo zijn er deze kwalificatie nog wel een paar voorbeelden... 1-0 winst tegen luxemburg helemaal niet slecht gezien bijvoorbeeld;quote:Wat zal jij gebaald hebben van die uitwedstrijd dan! Maar ja, Luxemburg uit, altijd lastig![]()
volgens mij hebben we het niet over hoe de bal bij emmanuelson kwam maar de aanval vóór die aanval oh nee, ik was even in de war, sorry, je hebt gelijk, al kan ik me de actie pas herinneren vanaf emmanuelsonquote:Op donderdag 13 september 2007 13:26 schreef M0NTANA het volgende:
Dirk Kuijt miste de bal, waardoor hij nogal gelukkig bij Urby Emanuelson terechtkwam, die nogal gelukkig zijn man passeerde en goed voorgaf aan Ruud van Nistelrooij, die hem geweldig afmaakte.
quote:Net hoe je het noemen wilt, het feit dat we met veel geluk pas op de valreep winnen, zegt voldoende over het Oranje van dit moment. Als je hier al moeite mee hebt, hoe moet het dan op het EK?
Ok, als je de FIFA ranking onzin vind, waar baseer jij dan op hoe sterk een poule is?quote:Ben het wel eens met Solstice en niet om jou dwars te zitten, wij hebben de zwakste poule.
Dat is dezelfde vraag als wat jij gaat zeggen als we volgend jaar kampioen worden, behalve dat ik nooit heb beweerd dat we gisteravond wel even zouden winnen terwijl jij al drie jaar, tegen de cijfers en resultaten in, door Van Basten in het ongelijk wordt gesteld en je blijft maar hetzelfde roepen... "Portugal!" "Luxemburg!" "Paniek!" "Ontslag!" "Rampspoed!" "Noodklok"quote:Het was pure mazzel, net als uit bij Slovenië. Overigens, als Nederlander was ik blij, toch had ik ook graag geweten wat jouw reactie was bij een verlies of gelijkspel.
Nee, van Johan Derksen natuurlijk!quote:En dat vind jij een verdienste van de bondscoach?
Hier weer zo'n voorbeeld van grenzeloze overdrijving. Je hebt een héél klein beetje een punt, misschien. Natuurlijk zegt de FIFA ranking wél iets over de ware kracht van een land... Zet een willekeurig top 10 land tegen een willekeurig team dat niet in de top 100 staat en 9 van de 10 keer zal het top 10 land winnen. Punt. Dus het zegt zeker iéts. Punt. Niet alles, ok, maar zeker niet niets. Heb jij een bétere graadmeter?quote:Jij neemt toch niet de FIFA-ranking serieus? Dat zegt niets over de ware kracht van een land, Nederland staat hoog door de goede cijfers tijdens de kwalificatie, waaronder Slovenië- en Albanië-uit.
Het is een vaststaand feit dat je zonder redelijke cijfers helemaal niet verder dan de kwalificatie komt. Ze zijn dus niet alleen belangrijk maar zelfs essentieel.quote:Discipline? Het is een bewijs dat de cijfers tijdens de kwalificatie helemaal niet zo belangrijk zijn, pas op het eindtoernooi begint het en die landen zijn één, misschien wel twee klasses beter dan Oranje.
dat is jouw mening en misschien wordt die wel gedeeld door 26 miljard andere Nederlanders, het blijft jouw mening. Géén feit.quote:Misschien interpreteert hij dingen wel sneller dan wij, hij doet er alleen niets mee.
En dat noemt men een aanname of theorie met als basis een mening. Weer, géén feit.quote:Zelf weet hij ook wel dat dit systeem niet loopt en dat de kans klein is dat het binnen een jaar nog gaat lopen (gezien de afgelopen drie jaar), maar omdat hij geen gezichtsverlies wilt lijden, zal hij er toch aan vasthouden.
Feiten heb je wat aan, daar kan je wat mee. Resultaten, cijfers, feiten. Meningen, speculaties, theorieën, aannames, allemaal hardstikke leuk als je je verveeld, maar dáár heeft niemand iets aan, in ieder geval niet iemand met een bord voor zijn kop die alleen geinteresseerd is in zijn eigen stemgeluid.quote:Daar heeft toch niemand iets aan?
Klopt grotendeels, misschien niet alle kritiek, maar voor een groot deel wél ja.quote:Nog altijd ben je van mening dat al onze kritiek onterecht is,
Dát hoor je mij niet zeggen.quote:wij onze mond moeten houden
Dát moet je helemaal zelf weten...quote:en vol overgave Oranje moeten gaan steunen?
Ik weet niet waarom jullie kritiek hebben, ik kan meerdere redenen bedenken... Heb ik gezegd dat ik niet begrijp dat jullie kritiek hebben? Ik heb ook kritiek, op jullie kritiek, maar er zit ergens een bord de communicatie te verstoren geloof ik...quote:Of begrijp je nu een beetje waarom wij kritiek hebben op het functioneren van Marco van Basten?
Kritiek niet, overleg wél, en in ieder geval niét in de media. Ik denk dat het toch wel belangrijk is dat een coach goed naar de spelers communiceert waarom hij bepaalde dingen wil zoals hij ze wil. Maar dat kan/lukt niet altijd. Ik denk dat Van Basten dat heel goed doet, ook al is het bij een aantal spelers duidelijk niét gelukt, helaas.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:01 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ah, nog niet gezien voor m'n laatste antwoord. Ok, respect voor de staf, versta jij daaronder dat ze blind de opdrachten moeten uitvoeren, zonder enige kritiek, zoals nu? Of dat ze ook de ruimte moeten hebben om hun eigen invulling te geven, en kritiek te geven als ze het ergens niet mee eens zijn.
Juist, en dat noem ik functioneel gedisciplineerd relschoppen, kan bijzonder effectief zijnquote:Wist je dat er bij die Duitsers die jij zo gedisciplineerd vind wat van de grootste relschoppers uit de voetbalgeschiedenis liepen, zoals bijvoorbeeld Beckenbauer, Basler, Effenberg, Jeremies, Kahn etc. etc.
Precies. Heb ik ook al eerder aangedragen als probleem binnen het huidige Oranje; We missen nog een Cruyff/Van Basten/Bergkamp maar ja, die groeien niet aan bomen..quote:.
Dat de grote kampioenen Pele en Maradona puur op intuitie speelden, en daarvoor ook de ruimte kregen?
En opnieuw, gedisciplineerd, effectief, productief relschoppen, Zidane nét te weinig discipline, rode kaart, Italië Wereldkampioen. Portugal - Nederland, Nederland minder discipline dan Portugal, Portugal door. Dát is de discipline waar je toernooien mee wint en waar je ze mee verliest als je minder hebt dan de tegenstander en in mijn bescheiden mening dé reden dat Oranje maar één titel heeft.quote:Dat zelfs bij de kampioenen van afgelopen WK, relschoppers als Totti en Materazzi rondliepen?
Hiddink, Michels en Advocaat zijn drie heel verschillende voorbeelden en moeilijk te vergelijken. Wordt een erg lang verhaal als ik daar in detail op inga. Wat ze gemeen hebben is dat ze alledrie problemen met discipline binnen het team hebben gehad en die ze, zeker Michels en Hiddink, titels hebben gekost in '74 en '98 en wie weet ook in '94 Advocaat.quote:Je opdracht uitvoeren is belangrijk, vooral in verdedigend opzicht, zover ben ik het met je eens, maar bedoel je dan te zeggen dat spelers dat onder Hiddink, Michels, Advocaat etc. niet deden?
Nee, discussie is prima, tot een bepaald punt. Als je er niet uitkomt in die discussie moet je je neerleggen bij wat de coach wil of je spullen pakken en naar huis gaan.quote:En respect voor de beslissingen van de staf, betekent dat dat je kritiek maar moet inslikken, ook al is het in het belang van het team dat je wat zegt? Moet iedereen die in discussie gaat maar niet meer geselecteerd worden? Is het niet veel belangrijker dat iedereen een eigen inbreng aan z'n taken mag geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |