Maar ( ja ik meng me er even in ) mn zus heeft tig ongelukken veroorzaakt en nooit een boete gehad. Ik heb er persoonlijk ook nooit van gehoord. En 181 euro vind ik een heel raar bedrag.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:24 schreef ManAtWork het volgende:
Tsja, een strafbaar feit wordt beboet.
Dat jij er wel of geen schade aan overhoudt staat daar los van.
Al ben ik het wel eens met je opmerking dat het lang heeft geduurd voor de boete komt. Misschien kun je daar nog iets mee.
* ManAtWork vraagt zich af of een boete niet binnen een bepaalde termijn moet zijn opgelegd,...?
De vraag is dan of ze daarbij een strafbaar feit heeft gepleegd, zoals tegen het verkeer inrijden bv. (?) En of dat duidelijk is geweest voor de politie die daar eventueel bij is geweest.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar ( ja ik meng me er even in ) mn zus heeft tig ongelukken veroorzaakt en nooit een boete gehad. Ik heb er persoonlijk ook nooit van gehoord. En 181 euro vind ik een heel raar bedrag.
maar hij wordt ervan verdacht. Dat is dan toch niet bewezen? Of denk ik nou te simpel?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:29 schreef terme het volgende:
Het feit dat je hebt gekeerd zonder uit te kijken of niet voldoende te kijken is voldoende om sprake te zijn van een strafbaar feit. En op strafbarew feiten staat nu eenmaal een sanctie. Wellicht kun je proberen doro het anvoeren van bijzondere omstandigheden proberen eronder uit te komen. De eventuele lange termijn zal je niet helpen denk ik.
Maar als je dus iemand niet ziet, ongeacht hoe goed je ook hebt gekeken, en je raakt hem/haar heb je een strafbaar feit gepleegdquote:Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
De vraag is dan of ze daarbij een strafbaar feit heeft gepleegd, zoals tegen het verkeer inrijden bv. (?) En of dat duidelijk is geweest voor de politie die daar eventueel bij is geweest.
Ja maar dát snap ik nog. Je gaat niet met 80 km/u aankomen crossen. Maar als je hoe goed je ook kijkt, een auto mist, kun je er toch niks aan doen?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zoiets had ik ook meegemaaktstond voor het stoplicht te wachten tot er iemand met 80 km/u achterop klapte, die gast heeft toen ook een boete gekregen wegens te hard rijden
80km/u hebben ze berekend adhv sporen onderzoek en boorcomputer ofzo van zijn wagen
Maar goed, ook zonder opzet is het niet toegestaan te keren zonder het andere verkeer voor te laten gaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ik verliet een parkeerhaven en zag in de schemering (half 8 's ochtends en zij voer geen licht) haar helemaal niet aankomen. Dan is van opzet geen sprake...
Dit inderdaad... De boete is correct, of het bedrag dat ook is, geen idee...quote:Op woensdag 12 september 2007 19:23 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Maar goed, ook zonder opzet is het niet toegestaan te keren zonder het andere verkeer voor te laten gaan.
Als ik zonder opzet te hard rij krijg ik toch ook een boete...
En jij kreeg een boete voor door rood licht rijden?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zoiets had ik ook meegemaaktstond voor het stoplicht te wachten tot er iemand met 80 km/u achterop klapte, die gast heeft toen ook een boete gekregen wegens te hard rijden
80km/u hebben ze berekend adhv sporen onderzoek en boorcomputer ofzo van zijn wagen
In ieder geval langer dan een jaar.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:24 schreef ManAtWork het volgende:
Tsja, een strafbaar feit wordt beboet.
Dat jij er wel of geen schade aan overhoudt staat daar los van.
Al ben ik het wel eens met je opmerking dat het lang heeft geduurd voor de boete komt. Misschien kun je daar nog iets mee.
* ManAtWork vraagt zich af of een boete niet binnen een bepaalde termijn moet zijn opgelegd,...?
Had hetzelfde ooit. 3 weken ziekenhuis en 7 maanden op krukken, maar die boete wegens geen voorrang verlenen viel alsnog door de brievenbusquote:Op woensdag 12 september 2007 18:21 schreef MikeyMo het volgende:
5 maanden gelden heb ik een ongeluk veroorzaakt. Ik reed mijn auto uit een parkeerhaven weg om vervolgens in tegengestelde richting mijn weg te gaan vervolgen. Vervolgens word ik vol van opzij eraakt door een auto en was mijn auto total loss en die van haar had ook flink wat schade. Politie is langsgeweest, moest een verklaring tekenen en vervolgens losten de verzekeringen alles financieel op.
Krijg ik nu in ene een brief dat ik 181,- moet overmaken omdat ik ervan verdacht wordt strafbare feiten te hebben gepleegd die ochtend. (als bestuurder v.e. motorvoertuig keren zonder het overige verkeer voor te laten gaan)
Ik heb nu echt zoiets van wtfIk rij mijn auto total loss en beschadig die van iemand anders. dat wordt opgelost en een half jaar later komt justitie aankloppen dat ze geld willen zien daarvoor
ik heb nog nooit gehoord dat iemand acceptgiro's kreeg na een ongeluk, enkel voor die strafbare feiten die je altijd bij wegmisbruikers ziet... Je zou toch zeggen dat iemand die per ongeluk een ongeluk veroorzaakt toch niet aangerekend wordt als bewust een strafbaar feit plegen?
rare gang van zaken dit
ja dat had ik begrepen van dat schuld bekennen, maar er had een M moeten staan?quote:Op woensdag 12 september 2007 23:02 schreef Den_Haag het volgende:
T staat voor transactie-voorstel. Je wordt verdacht van een strafbaar feit en kun in weze strafvervolging afkopen door te betalen. Door te betalen beken je overigs wel direct schuld. Bezwaar kun je niet indienen tegen een transactie-voorstel. Je wordt automatisch ter zitting geroepen als je niet betaald.
is er geen lijst waar dat terug te vinden isquote:Op donderdag 13 september 2007 10:10 schreef Den_Haag het volgende:
Nee, het feit waarvan jij verdacht wordt valt niet onder de Mulder-overtredingen.
Artikel 92.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
is er geen lijst waar dat terug te vinden is
Waarom zou hij dat winnen; hij heeft een aanrijding veroorzaakt. Is toch wel duidelijk dat het zijn schuld isquote:Op donderdag 13 september 2007 14:06 schreef kikoooooo het volgende:
Gewoon voor laten komen joh, kost je niets extra's.... Je weerwoord geven mag altijd. Niet betalen trouwens, want dan beken je schuld!
in principe kan het hem 2 jaar ze rijbewijs kostenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:06 schreef kikoooooo het volgende:
Gewoon voor laten komen joh, kost je niets extra's.... Je weerwoord geven mag altijd. Niet betalen trouwens, want dan beken je schuld!
onzin, er komt geen verhoging, tis geen wet mulder.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:48 schreef Bertjeee het volgende:
Vrij standaard dat jij een boete krijgt als je iets fout doet. Dat er in dit geval een ongeluk uit voort komt is wat dat betreft gewoon bijzaak. Het enige is dat, wanneer er geen ongeluk was geweest, ze het waarschijnlijk niet gezien hadden. Nu is er onomstotelijk bewijs, ongeluk en getuige. Wordt dus gewoon betalen. En ook al laat je het voor komen, altijd betalen om in ieder geval verhogingen te voorkomen. Betalen is niet schuld bekennen, maar slechts aan de wet voldoen.
Ja, dat is dus wat ik zeg. Tuurlijk is hij schuldig, maar je kunt altijd nog je verhaal doen bij de rechter (schemer, lichten uit enz, maar dat doet er niets aan af dat hij met een bijzondere manouvre bezig was)quote:Op donderdag 13 september 2007 14:40 schreef The_End het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat winnen; hij heeft een aanrijding veroorzaakt. Is toch wel duidelijk dat het zijn schuld isDie boete is dus gewoon terecht; je zou je echter in zo'n geval als dit kunnen afvragen of zo'n boete wel echt nodig is.
Hoezo? Als je te hard rijdt krijg je al een boete, nou dan is het helemaal terecht als je een boete krijg als je een ongeluk veroorzaaktquote:Op woensdag 12 september 2007 18:27 schreef Mikkie het volgende:
Lullig, maar helaas werkt justitie zo. Alsof je nog niet genoeg gestraft bent met je schrik, aanrijding en schade, trappen ze graag nog even na.
lees nu je post er boven net. I stand corrected. Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:52 schreef Brupje het volgende:
[..]
onzin, er komt geen verhoging, tis geen wet mulder.
Vraag me af of ze tijdens de zitting ook nog over een onderzoek rijvaardigheid kunnen beginnen (art 5).quote:Op donderdag 13 september 2007 14:46 schreef Brupje het volgende:
[..]
in principe kan het hem 2 jaar ze rijbewijs kosten
Onzin, wie zegt dat je een overtreding bewust maakt?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:05 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Je begaat een overtreding, veroorzaakt daardoor een ongeluk en vindt het vervolgens vreemd dat je daarvoor een boete krijgt? Wel, erg verrassend is het niet. Het feit dat alle schade ondertussen gedekt is staat daar uiteraard los van. Net zoiets als bij iemand inbreken, opgepakt worden, de spullen terug geven en dan denken dat daarmee de kous af is. Niet echt dus.
Wie zegt dat je een snelheidsovertreding bewust maakt?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:40 schreef thaduck het volgende:
[..]
Onzin, wie zegt dat je een overtreding bewust maakt?
Domme vraag, verwacht je echt een serieus antwoord?quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:44 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Wie zegt dat je een snelheidsovertreding bewust maakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |