abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53126591

Wat is Travian?
Travian is een Massive Multiplayer Online Strategy Game waarin je een dorpje bezit. Je zit samen met andere spelers op een server. Het doel van het spel is je dorpje te laten groeien, een leger uit de grond te stampen en alles en iedereen aanvallen!
Het spel is gratis, grafisch en webbased! Wat wil je nog meer

Algemeen
Er zijn 4 grondstoffen: hout, klei, ijzer en graan. Je krijgt grondstoffen door je veldjes die om je dorp zitten. Je onderdanen werken daar op het land. Je kan deze veldjes opwaarderen naar hogere niveau's waardoor ze meer gaan produceren. Je gebruikt de resources om soldaten te trainen en gebouwen te bouwen.

Elk gebouw heeft een verschillende functie. Zo zijn er Barakken om je soldaten te trainen, Schuilplaatsen om je grondstoffen te verbergen voor als je wordt aangevallen, Martkplaatsen om resources te verkopen en te kopen, Ambassades om allianties te starten en uitnodigingen te accepteren, Wapensmeden om hogere aanvalsratings te krijgen en nieuwe soldaten te trainen enz. enz.

Je dorp groeit door gebouwen te bouwen. Elk gebouw voegt wat dorpelingen toe. Elk gebouw en elke upgrade van je velden kost graan. Zorg er iig voor dat je meer graan binnehaalt dan uitgeeft! Dit is nl. een veel voorkomend probleem, sommige mensen konden niet verder en moesten een nieuwe account aanmaken.

Op de site is ook een chat en een forum aanwezig, waarvoor je al geregistreerd bent als je een dorp hebt. Het spel is van orgineel Duits, de Nederlandse site bestaat nog niet zo heel lang. Je kan trouwens alleen een alliantie starten als jouw Ambassade niveau 3 is. Dat heb ik nu, dus in principe zou ik een Fok!clan kunnen starten

De gebouwen

De stammen
Je kan kiezen uit 3 stammen; de Romeinen, de Galliers en de Germanen. Elke stam heeft zijn eigen voordelen en nadelen,

DE ROMEINEN

Het Romeinse rijk is in Travian het makkelijkst om een spel mee te beginnen. Vanwege hun hoge niveau van sociale en technische ontwikkeling zijn de Romeinen meesters in bouwen en coördineren. Ook hun troepen behoren tot de elite in Travian.
Ze zijn erg overwogen in hun aanvallen en ook verdedigend erg sterk. Het trainen van de Romeinse troepen duurt echter wel lang en is duur. Hun infanterie is legendarisch, maar hun verdediging tegen cavallerie van de tegenstander is niet zo goed als die van de andere stammen.
Voor beginners en spelers die twijfelen wat voor volk te kiezen, zijn de Romeinen een uitstekende keuze.

De verschillen

* Kan tegelijkertijd een gebouw en een veld bewerken.
* Hoge verdedigingsbonus bij een muur
* Handelaren kunnen maximaal 500 eenheden van een grondstof dragen met een snelheid van 16 velden per uur
* Hele sterke infanterie, matige cavallerie
* Ontwikkeling is duur en neemt veel tijd in beslag.

DE GALLIERS

De Galliërs zijn het meest vredelievend in Travian. De troepen worden vooral getraind voor defensie, deze is dan ook uitstekend, maar hun aanval is nog steeds sterk genoeg om te wedijveren met de andere volken. De Galliërs zijn geboren ruiters, hun paarden staan bekend om hun snelheid en het geeft hun ruiters de kans om daar toe te slaan waar het meest schade valt toe te brengen.

Dit volk is erg makkelijk te verdedigen, maar een aanvallende tactiek kan ook. De Galliërs bieden de mogelijkheid om je op elke mogelijke manier te ontwikkelen, maar daar is wel wat ervaring en talen voor nodig. Desalniettemin ook voor beginners goed bruikbaar!

De verschillen

* Bonus voor snelheid: Snelste stam van het spel
* Gemiddelde defensiebonus voor palissade
* Handelaren kunnen 750 eenheden grondstoffen dragen met een snelheid van 24 velden per uur
* Verstopplek is 2 keer zo groot
* Dure oorlogswapens
* Goedkope kolonisten

DE GERMANEN

De Germanen zijn de meest agressieve der stammen. Hun troepen zijn nietsontzienend en worden gevreesd voor hun explosieve en ongecontroleerde aanvallen. Zij bewegen zich nietsvrezend en plunderend door Travian.

Het ontbreekt ze echter aan discipline ten opzichte van de Galliërs en Romeinen, wat hun verdediging en snelheid matig maakt. Voor agressieve en gevorderde spelers zijn de Germanen een uitstekende keus!

De verschillen

* Kan 33% van verstopte spullen plunderen.
* De muur is bijna onverwoestbaar, maar geeft een hele lage verdedigingsbonus aan troepen
* Een handelaar kan 1000 grondstofeenheden dragen met een snelheid van 12 velden per uur.
* De troepen zijn goedkoop en snel getraind en kunnen uitstekend plunderen
* Verdedigend matig

Links
De site
http://www.travian.nl/
Uitgebreide FAQ
http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=2
Volken, gebouwen en de FAQ (klikken op de groene linkjes bovenaan)
http://www.travian.nl/anleitung.php
Het forum
http://forum.travian.nl/
Topic op GoT
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1070030

Screens
Mijn veldjes en m'n dorp
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr13vn.png

Overzicht van de gebouwen in m'n dorp
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr21oh.png

Het gebied waar ik in zit met andere spelers
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr39vu.png

Scorelijst
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr45vv.png

Aanvalsbericht
http://img283.imageshack.us/my.php?image=scr55mc.png

deel 1:
[MMOSG] Travian

deel 2:
[MMOSG] Travian #2

deel 3:
[MMOSG] Travian #3

deel 4:
[MMOSG] Travian #4

deel 5:
[MMOSG] Travian #5

hier vind je de openingspost.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_53126629
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan dat? Elke solaat die ik train zolang onderbrengen bij een ander? Kost dat die persoon geen voedsel dan of zo?
Jawel, maar tegen de tijd dat die eenheden bij hem zijn kunnen ze alweer terug want dan is de aanval waarschijnlijk voorbij
Ik weet niet of ze al graan gaan verbruiken van die vriend op het moment dat ze bij jou vertrekken of dat wanneer ze bij hem aankomen. Beide gevallen is het minimaal aan graankosten
pi_53126695
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:09 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Jawel, maar tegen de tijd dat die eenheden bij hem zijn kunnen ze alweer terug want dan is de aanval waarschijnlijk voorbij
Ik weet niet of ze al graan gaan verbruiken van die vriend op het moment dat ze bij jou vertrekken of dat wanneer ze bij hem aankomen. Beide gevallen is het minimaal aan graankosten
Dat heb je snel gedaan.

Wat ik eigenlijk bedoel is heimelijk een legertje opbouwen en permanent gestationeerd houden bij een ander tot ik het moment rijp acht om terug te slaan, is dat mogelijk? Gewoon iedere soldaat die uit de barakken komt onmiddelijk naar een ander dorp sturen, en dat net zolang blijven doen tot ik er klaar voor ben?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_53126804
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat heb je snel gedaan.

Wat ik eigenlijk bedoel is heimelijk een legertje opbouwen en permanent gestationeerd houden bij een ander tot ik het moment rijp acht om terug te slaan, is dat mogelijk? Gewoon iedere soldaat die uit de barakken komt onmiddelijk naar een ander dorp sturen, en dat net zolang blijven doen tot ik er klaar voor ben?
Dat zou kunnen ja.

Dat kost degeen bij wie ze gestald staan wel graan, dat zou je eventueel kunnen compenseren door hem graan te sturen, zo veel is dat niet. Maar je moet wel bedenken dat je maar een uursproductie aan graan mag versturen naar iemand per dag. Dus eigenlijk moet je iemand vinden die het graan er wel voor over heeft.

Maar als degeen bij wie ze gestald staan aangevallen wordt kunnen je troepen nog steeds sneuvelen. Maar goed, das kwestie van iemand uitzoeken die redelijk groot is of nooit aangevallen wordt.
  Lieve Belg woensdag 12 september 2007 @ 18:26:08 #5
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53127004
Mijn eerste speervechter is klaar, dus ik kan eindelijk mijn stadje wat beveiligen. Hathor: wat zijn jouw coordinaten?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_53127027
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:26 schreef Jump het volgende:
Mijn eerste speervechter is klaar, dus ik kan eindelijk mijn stadje wat beveiligen. Hathor: wat zijn jouw coordinaten?
x60/y-60
  Lieve Belg woensdag 12 september 2007 @ 18:30:30 #7
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53127088
Aankomst in 22:50:09 Uur

Dit is toch even iets te ver
pi_53127091
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:17 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja.

Dat kost degeen bij wie ze gestald staan wel graan, dat zou je eventueel kunnen compenseren door hem graan te sturen, zo veel is dat niet. Maar je moet wel bedenken dat je maar een uursproductie aan graan mag versturen naar iemand per dag. Dus eigenlijk moet je iemand vinden die het graan er wel voor over heeft.

Maar als degeen bij wie ze gestald staan aangevallen wordt kunnen je troepen nog steeds sneuvelen. Maar goed, das kwestie van iemand uitzoeken die redelijk groot is of nooit aangevallen wordt.
Mwah, dan ga ik denk ik maar voor de route waarvoor je het meest geduld moet hebben. Zodra ik honderden units van alle 4 de grondstoffen per uur kan aanmaken, dan pas word het interessant om aan een leger te denken. Probleem is dan wel dat die Germaan in de tussentijd ook steeds sterker word, vandaar mijn verzoek of iemand zijn legertje even in de pan zou willen hakken, dan staat hij in ieder geval ook weer op nul.
pi_53127120
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:30 schreef Jump het volgende:
Aankomst in 22:50:09 Uur

Dit is toch even iets te ver
Voor wat?
  Lieve Belg woensdag 12 september 2007 @ 18:34:28 #10
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53127194
Mijn opbrengsten vandaag van wat aanvallen:

173 110 110 27
173 110 110 27
88 56 56 14
25 18 18 4
105 105 105 105
105 105 105 105
105 105 105 105
105 105 105 105
105 105 105 105
105 105 106 104
105 105 106 104
105 105 103 100
7 7 7 6
125 125 125 45

Totaal: 1431 1266 1263 956
Gaat lekker
  Lieve Belg woensdag 12 september 2007 @ 18:35:20 #11
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53127216
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Voor wat?
Voor wat verdedigende peetjes naar je dorp te sturen. Met een hoopje speervechters slacht je die 30 knuppel vechtertjes goed af.
pi_53127291
Germanen moet je altijd aanvallen, want verdedigen kunnen ze bijna niet. Dus niet wachten tot ze komen, maar als je 10 mannetjes hebt, gewoon aanvallen. Ik val met mijn Germanen ook vooral collega Germanen aan en dan durven ze mij niet meer te pakken. Galliers in mijn buurt blijf ik af, die hebben vallen en dan moet ik flink betalen om ze terug te krijgen. Romeinen val ik ook aan.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_53127311
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:35 schreef Jump het volgende:

[..]

Voor wat verdedigende peetjes naar je dorp te sturen. Met een hoopje speervechters slacht je die 30 knuppel vechtertjes goed af.
Niet voor het een of ander, maar dat zou heel welkom zijn, maar ik besef dat het inderdaad nogal ver is, dus je moet maar zien wat je doet.

Indrukwekkende reeks aanvallen trouwens, hoe groot is dat leger waar je dat mee doet?
  Lieve Belg woensdag 12 september 2007 @ 18:39:51 #14
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53127335
7 knuppelvechtertjes En die spelers die ik aangevallen heb liggen allemaal op maxomum 4 kotjes afstand, dus ze zijn rap terug voor een nieuwe aanval.
pi_53127367
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:39 schreef Jump het volgende:
7 knuppelvechtertjes En die spelers die ik aangevallen heb liggen allemaal op maxomum 4 kotjes afstand, dus ze zijn rap terug voor een nieuwe aanval.
Ik ben sprakeloos.
pi_53127370
Die ligt direct naast jou en speelt niet meer? Da's wel lekker, dan heb je gewoon 2 dorpjes die grondstoffen voor je produceren. Ik moet nu minstens 30 minuten reizen om nog wat te roven.
Klik dan als je durft
pi_53127568
Bij mij zit er ook eentje in de buurt die volgens mij non actief is, die heeft een dorp met twee inwoners, en die status had ie al toen ik dit voor het eerst speelde. Misschien zou ik eens een mannetje of 5 moeten produceren als ik de kans krijg en een kijkje gaan nemen in dat dorp.

Overigens, ik ben een tweede dorp begonnen op een internationale server. Ik zit op een internationaal RPG forum al zo'n jaartje of 6 en daar is ook een groepje jongens bezig, allemaal kennissen van dat forum, dus gaan we met zijn allen in een alliantie zitten. Het is waarschijnlijk een kersverse server, want het is ontzettend rustig en alle nederzettingen die ik tot nu toe gezien heb zijn relatief klein.
  Lieve Belg woensdag 12 september 2007 @ 18:50:14 #18
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53127602
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:41 schreef Suijk het volgende:
Die ligt direct naast jou en speelt niet meer? Da's wel lekker, dan heb je gewoon 2 dorpjes die grondstoffen voor je produceren. Ik moet nu minstens 30 minuten reizen om nog wat te roven.
Rode pijl is mijn stadje. De pijl links en rechts zijn nog actieve stadjes, de middelste pijl is blijkbaar een stadje wat al verdwenen is. Als ik in mijn berichten ga kijken staat de stadsnaam er ook niet meer, maar wel "bezette oase".

pi_53128361
Dat is wel relaxed, dan zijn ze weer snel terug ja. Ik begin nu aan de academie om ook andere (cavalerie) troepen te trainen, die zijn wat sneller.
Klik dan als je durft
  woensdag 12 september 2007 @ 20:16:12 #20
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53130092
Tvp

edit: Hathor, ik heb 3 Phalanxen afgestuurd, volgens mij doen ze er een uurtje of 7 over.

[ Bericht 96% gewijzigd door ROG op 12-09-2007 20:29:55 ]
pi_53130818
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:16 schreef ROG het volgende:
Tvp

edit: Hathor, ik heb 3 Phalanxen afgestuurd, volgens mij doen ze er een uurtje of 7 over.
Ik zie het net ja, ik schrok me in eerste instantie wezenloos, ik dacht dat er weer een aanval aan zat te komen. Maar denk je dat drie phalanxen een beetje een kans hebebn tegen 30 van die knuppelaars? Mijn muur is momenteel level 2, ik heb vanmiddag ook die 10% verdedigingsbonus verlengd in Travian Gold, maar ik heb nog geen legionairs getrained.
pi_53131738
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zie het net ja, ik schrok me in eerste instantie wezenloos, ik dacht dat er weer een aanval aan zat te komen. Maar denk je dat drie phalanxen een beetje een kans hebebn tegen 30 van die knuppelaars? Mijn muur is momenteel level 2, ik heb vanmiddag ook die 10% verdedigingsbonus verlengd in Travian Gold, maar ik heb nog geen legionairs getrained.
Als je travian Plus hebt, en je hebt een verzamelplaats moet je op verzamelplaats klikken. Daar zie je een link staan naar de 'gevechtssimulator'. Kun je een beetje berekenen of je kans maakt.
pi_53131999
NEEE!!!

Nu ben ik 6 van de 8 units alweer kwijt :p
de andere 2 maar even weggezet, omdat ik weer aangevallen wordt

Maar nu valt er lekker niks meer te halen, HAHA!
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_53132007
quote:
Op woensdag 12 september 2007 21:06 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Als je travian Plus hebt, en je hebt een verzamelplaats moet je op verzamelplaats klikken. Daar zie je een link staan naar de 'gevechtssimulator'. Kun je een beetje berekenen of je kans maakt.
Ah....bedankt, ik vroeg me al af wat die optie voor functie had.
pi_53132221
Dat farmen gaat me niet zo goed af op server 1...
pi_53134774
Academie is af, nu verkenners onderzoeken, kan ik anderen gaan bespieden.
Klik dan als je durft
pi_53135203
quote:
Op woensdag 12 september 2007 23:19 schreef Suijk het volgende:
Academie is af, nu verkenners onderzoeken, kan ik anderen gaan bespieden.
Doe je vlot

Farmen gaat kut dus de vooruitgang is langzaaaam..
  donderdag 13 september 2007 @ 00:25:47 #28
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53136204
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Niet veel maar met die reistijd is het misschien een klein beetje meegenomen, ook om die knakker te laten zien dat je hulp krijgt/hebt.
pi_53137067
quote:
Op donderdag 13 september 2007 00:25 schreef ROG het volgende:

[..]

Niet veel maar met die reistijd is het misschien een klein beetje meegenomen, ook om die knakker te laten zien dat je hulp krijgt/hebt.
Ik ben van plan ook die jongens van LegioIII erbij te betrekken, we hebben tenslotte niet voor niets een verbond, en twee van hen zitten op mijn kaart. In ieder geval bedankt voor de hulp, ik hoop zo snel mogelijk in staat te zijn iets terug te doen. Voorlopig ben ik hem vandaag twee keer te snel afgeweest, een keer door heel erg vroeg mijn bed uit te komen, en een tweede keer toen ik zag dat ie binnen een paar minuten voor mijn poort zou staan, en ik alle aanwezige grondstoffen toen maar heb geinvesteerd in mijn schuilplaats naar level 6 te brengen.
  donderdag 13 september 2007 @ 01:32:33 #30
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53137145
quote:
Op donderdag 13 september 2007 01:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ben van plan ook die jongens van LegioIII erbij te betrekken, we hebben tenslotte niet voor niets een verbond, en twee van hen zitten op mijn kaart. In ieder geval bedankt voor de hulp, ik hoop zo snel mogelijk in staat te zijn iets terug te doen. Voorlopig ben ik hem vandaag twee keer te snel afgeweest, een keer door heel erg vroeg mijn bed uit te komen, en een tweede keer toen ik zag dat ie binnen een paar minuten voor mijn poort zou staan, en ik alle aanwezige grondstoffen toen maar heb geinvesteerd in mijn schuilplaats naar level 6 te brengen.
Goede acties! Morgenochtend produceer ik weer wat Phalanxen voor mezelf, beetje een leger opstarten als 't lukt om écht goede tikken te kunnen uitdelen (en te kunnen roven )!
pi_53137792
Hij dacht slim te zijn en vandaag zelf een uur vroeger te komen dan gisteren, helaas voor hem zit ik hier zelf nog een uur vroeger dan ik er gisteren zat. Hij vind dus weer de hond in de pot.

Helaas voor die 3 phalanxen, die hebben het niet overleefd. Hij viel aan met 20 knuppelvechters, en verloor er zelf 1. Benieuwd of ie het vanmiddag nog een keer komt proberen net als gisteren. Hij moet nou toch onderhand wel door hebben dat er bij mij niks meer te halen valt.

Ik begin me overigens echt te irriteren aan deze gast, hij maakt er gewoon een soort persoonlijke vete van lijkt het wel.
pi_53138097
Hij zal zijn interesse wel kwijt raken nu hij zag dat er troepen waren en dat er helemaal niks te halen valt.

Ik zit een beetje in een saai gebied. Ik heb 3 NAVs afgesloten, er zijn 3 spelers geband en er zijn 2 inactieve spelers verdwenen. Nu moet ik nog verder reizen om wat leeg te roven.
Klik dan als je durft
pi_53138125
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:13 schreef Suijk het volgende:
Hij zal zijn interesse wel kwijt raken nu hij zag dat er troepen waren en dat er helemaal niks te halen valt.

Ik zit een beetje in een saai gebied. Ik heb 3 NAVs afgesloten, er zijn 3 spelers geband en er zijn 2 inactieve spelers verdwenen. Nu moet ik nog verder reizen om wat leeg te roven.
Tijd voor een overname? Ik neem tenminste aan dat je daar al toe in staat bent? Gewoon een dorpje pakken in een lekker druk gebied, volpompen met resources, sterk garnizoen erbij, en hoppa.
pi_53138181
Nee, een overname kost nog wel wat tijd. Dan moet je de residentie op niveau 10 hebben, een leider hebben onderzocht (academie niveau 20) en aangemaakt, die zijn ontzettend duur. Katapulten hebben staan om de residentie van dat andere dorpje te vernielen (anders kun je die niet veroveren), ook zijn rammen wel handig om de stadsmuur van dat dorpje te vernielen zodat er een stuk minder verdediging is...
Nee dat duurt nog wel even. Ik sticht wel gewoon een dorpje met m'n kolonisten, daarvoor hoef ik alleen maar m'n residentie op niveau 10 te hebben.
Klik dan als je durft
  donderdag 13 september 2007 @ 11:31:03 #35
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53141511
quote:
Op donderdag 13 september 2007 07:20 schreef Hathor het volgende:
Hij dacht slim te zijn en vandaag zelf een uur vroeger te komen dan gisteren, helaas voor hem zit ik hier zelf nog een uur vroeger dan ik er gisteren zat. Hij vind dus weer de hond in de pot.

Helaas voor die 3 phalanxen, die hebben het niet overleefd. Hij viel aan met 20 knuppelvechters, en verloor er zelf 1.
Wel goed om zijn sterkte te weten nu.
pi_53142072
ik begin er een beetje flauw van te worden.. ik ben heel langzaam aan het opbouwen omdat mn grondstoffen steeds op zijn...

Le Chef?s Dorp viel Slampamper´s Dorp aan 13.09.07 02:46
Maximus viel Slampamper´s Dorp aan 12.09.07 19:10
Pederstrup viel Slampamper´s Dorp aan 11.09.07 07:38
01. Killer City viel Slampamper´s Dorp aan 11.09.07 03:56

grrrrrr
Hajeto!
pi_53143121
Ik ben voor het eerst aangevallen (door 3 legionairs). De aanval werd door mijn vallen gestopt, maar nu zitten die legionairs daar en dat kost mij graan? Kan ik ze niet gewoon laten verhongeren of zo?
pi_53144091
Kost jou toch geen graan?
Klik dan als je durft
pi_53144791
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:25 schreef Gurby het volgende:
Ik ben voor het eerst aangevallen (door 3 legionairs). De aanval werd door mijn vallen gestopt, maar nu zitten die legionairs daar en dat kost mij graan? Kan ik ze niet gewoon laten verhongeren of zo?
Kost je geen graan.

Ik zou ze afmaken ook, kost je wel die vallen, maar die zijn goedkoop te repareren.
En dan geef je meteen een signaal af, don't fuck with me
pi_53145384
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:29 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Kost je geen graan.

Ik zou ze afmaken ook, kost je wel die vallen, maar die zijn goedkoop te repareren.
En dan geef je meteen een signaal af, don't fuck with me
Zou het niet beter te zijn om de aanvaller een berichtje te sturen dat ie ze terug kan kopen voor een nader te bepalen prijs? Als je het zo speelt dat het ietsje voordeliger is voor hem inplaats van 3 nieuwe te recruteren, worden jullie er allebei beter van. Ik zou ze proberen terug te verkopen.
pi_53145562
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zou het niet beter te zijn om de aanvaller een berichtje te sturen dat ie ze terug kan kopen voor een nader te bepalen prijs? Als je het zo speelt dat het ietsje voordeliger is voor hem inplaats van 3 nieuwe te recruteren, worden jullie er allebei beter van. Ik zou ze proberen terug te verkopen.
Tja kwestie van strategie. Als hij genoeg troepen heeft om ze te bevrijden gaat ie daar voor kiezen. En dan zit jij net zo goed met kapotte vallen en HIJ heeft weer al zijn troepen terug zodat ie je weer kan aanvallen op volle sterkte.

Als je hem laat betalen en je bevrijd ze, grote kans dat ie je dan meteen weer aanvalt om zijn grondstoffen terug te krijgen

Ach er zijn allerlei scenario's denkbaar. Ik ga voor de kill Zoveel grondstoffen kan het je niet opleveren, niet meer dan een uursproductie per dag.
pi_53145915
OK, hoe kill ik ze? Ik zie alleen een optie om ze vrij te laten?

[ Bericht 33% gewijzigd door Gurby op 13-09-2007 14:24:53 ]
pi_53146020
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:19 schreef Gurby het volgende:
OK, hoe kill ik ze? Ik zie alleen een optie om ze vrij te laten?
Volgens mij kun je ze doden... heb er alleen nog nooit 1 gevangen ...
pi_53146136
Je kan ze helemaal niet doden

Sorry
pi_53146155
Je kunt je vallen 'afbreken', dat ga ik proberen. Ik wil ze niet meer hebben eigenlijk. Heb er 200 gevangen.
Klik dan als je durft
pi_53148257
Het ziet er naar uit dat het werkt. Mijn vallen zijn leeg, maar geen idee of ze zijn vrijgelaten of zijn gedood.
Klik dan als je durft
pi_53148263
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:30 schreef Suijk het volgende:
Je kunt je vallen 'afbreken', dat ga ik proberen. Ik wil ze niet meer hebben eigenlijk. Heb er 200 gevangen.
Kun je ze niet converten en opdracht geven mijn dorp te komen verdedigen?
pi_53148801
Ja, dat zou ik ook wel leuk vinden, dat je gevangen genomen troepen tegen een klein bedrag kunt omtoveren tot eigen troepen.
Klik dan als je durft
pi_53159183
De eerste padvinders zijn af, heb iedereen in mijn omgeving al gescout. Iedereen heeft goede schuilplaatsen en bijna niemand heeft troepen.
Klik dan als je durft
  Lieve Belg donderdag 13 september 2007 @ 22:58:30 #50
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53159296
Ik heb nog geen scouts, anders had ik iedereen ook al eens bekeken.
pi_53159572
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:54 schreef Suijk het volgende:
De eerste padvinders zijn af, heb iedereen in mijn omgeving al gescout. Iedereen heeft goede schuilplaatsen en bijna niemand heeft troepen.
Dat iedereen bij jou in de buurt een goede schuuilplaats heeft en geen leger verbaast me eigenlijk niks, wat valt er in hemelsnaam tegen een leger als het jouwe te beginnen? Waarschijnlijk zit iedereen te hopen dat je je gaat vervelen en wat minder actief word.
pi_53163753
Ja, dat is op de speed server he, daar gaat het allemaal veel sneller. Op S1 heb ik nog maar een bescheiden legertje van een man of 30 en 5 verkenners nu. Maar zoals gezegd zijn al mijn omwonenden goed in het verstoppen van hun grondstoffen of zijn ze geband door de multihunters.
Klik dan als je durft
pi_53172686
Ow shit, ik moest me vanochtend haasten voor mijn werk, en in alle commotie was ik helemaal vergeten mijn grondstoffen die ik vannacht had opgespaard te spenderen, dat geintje heeft me dus meer dan 300 units van alle grondstoffen gekost, want mijn Germaanse vriend is weer eens langsgeweest. Ik kan me blijkbaar niet veroorloven om zonder Travian te checken de deur uit te gaan, want het lijkt wel of die gast voor mijn deur ligt te kamperen.
pi_53172774
Vraag of je een 'sitter' in kunt stellen. Dan is er iemand van hier of je alliantie die jouw account kan checken (met zijn eigen wachtwoord). Dat kun je vinden in je profiel ergens.
Klik dan als je durft
pi_53172968
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:50 schreef Suijk het volgende:
Vraag of je een 'sitter' in kunt stellen. Dan is er iemand van hier of je alliantie die jouw account kan checken (met zijn eigen wachtwoord). Dat kun je vinden in je profiel ergens.
Ja, dat had ik eigenlijk zelf ook moeten beseffen. Op de internationale server heb ik die namelijk wel, en nog eentje waar over nagedacht is ook, iemand aan de oostkust van Amerika, hij sit mijn nederzetting als ik slaap/werk, en ik die van hem. Gunstiger kan het bijna niet met die 8 uur verschil in tijd. Het probleem op deze server is alleen dat wanneer ik slaap, de rest dat waarschijnlijk ook aan het doen is, en wanneer ik werk, werkt de rest ook, of zit op school. Dat is het probleem als je met alleen maar Nederlanders en Vlamingen op een server zit. Maar ik zal wel effe navragen wat er mogelijk is, want dit is natuurlijk elke keer doodzonde van die verloren resources.
pi_53177579
Is er iemand die mijn account morgen wil sitten? Ik ben er niet en ik moet mijn omgeving wel een beetje angst blijven aanjagen natuurlijk.
Klik dan als je durft
pi_53177941
Sorry, ik ben morgen waarschijnlijk ook niet thuis, er komen wat maten langs en dan staat het zo honds om de hele dag achter je PC te gaan zitten, dus dat zal wel een kroeg worden. Vanavond dus nog maar een keer of twee mijn schuilplaats uitbreiden, dan kan ik met een gerust hart de deur uit morgen.
pi_53211308
Het begint te draaien nu, mijn productie is hoog genoeg om in een dag tijd een sterk genoeg groepje legionairs te trainen om met succes die knuppelaars terug te jagen. Morgen moet het gebeuren, ik ben nu te dronken.
pi_53220127
Tjah.. Dit krijg je dus als je met kleine aantallen raid...

pi_53232453
Je moet ook kieskeurig zijn met wie of wat je aanvalt. Ik heb nu 6 legionairs, en die zijn nu onderweg voor hun achtste aanval van vandaag, op een aanval na, leverden alle raids steeds tussed de 50 en 60 van alle grondstoffen op. Ik pak geen Galliers, in verband met vallen, geen mensen in een alliantie, en alleen dorpen met minder dan 30 inwoners, die hebben zo goed als zeker toch geen verdediging. Dankzij die constante stroom van extra inkomsten is alles in een stroomversnelling geraakt. Mijn dorp is inmiddels al het grootste op de kaart van het gebied waar ik in zit, alle velden staan nu op level 3, en over een paar minuten komt het eerste level 4 graanveld er al weer aan. Inmiddels heb ik ook al een academie staan, en heb ik ook al bijna voldoende grondstoffen voor een wapenuitrustingsmid te plaatsen. Zodra die er staat ga ik Praetorianen trainen en dan ga ik een enorme bak met stront over die pleurisgermaan uitstrooien.

Ik stuur mijn troepen steeds op pad, het is nog een te kleine groep om met succes een aanval af te kunnen slaan, daarom stuur ik ze ook steeds gelijk weer op pad zodra te terugkeren van een raid. Als ik zometeen naar bed ga, stuur ik ze naar een dorp die een uurtje of 4 bij me vandaan ligt, dan duurt het in zijn totaliteit 8 uur voor ze weer terugzijn, maar dan kan ik tenminste met een gerust hart gaan pitten in de wetenschap dat ze morgen nog in leven zijn.

Wat is trouwens het verschil tussen "aanval' en "overval" in het menu waarin je je soldaten er op uit stuurt?
  maandag 17 september 2007 @ 00:08:25 #61
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53233037
Hey all, mijn dorp draait ook steed beter, afgelopen dagen weinig tijd gehad om resources te besteden en ben ook niet aangevallen dus ik heb redelijk alles kunnen upgraden.

De FOK! alliantie heeft een alliantie met LegioIII gesloten, van de PWNRS clan ligt een voorstel om PWNRS2 te worden maar ik zie meer in een NAV, tenslotte zijn wij en blijven wij FOK!, een PWNRS lid zit overigens vlakbij mij maar is tot nu toe neutraal.
pi_53233130
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:44 schreef Hathor het volgende:
Je moet ook kieskeurig zijn met wie of wat je aanvalt.
Wees gerust.. Ik heb vandaag zo'n 70 nieuwe clubswingers gemaakt dus deze paar konden er wel vanaf Later heb ik er nog eens 11 van hem afgemaakt.
quote:
Zodra die er staat ga ik Praetorianen trainen en dan ga ik een enorme bak met stront over die pleurisgermaan uitstrooien.
Praetorianen zijn verdedigingstroepen.. je kan beter voor de Imperianen gaan
quote:
Wat is trouwens het verschil tussen "aanval' en "overval" in het menu waarin je je soldaten er op uit stuurt?
Bij een aanval "vechten" de legers van jou en de tegenpartij tot in de dood. Net zolang dus totdat 1 van de twee geen soldaatjes meer heeft.

Bij een overval raken ze gewoon even slaags en smeren hem weer. Soms is het echter wel zo dat je meer verliest bij een overval dan bij een aanval. (Gesteld natuurlijk dat je wint met een aanval)
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:08 schreef ROG het volgende:
De FOK! alliantie heeft een alliantie met LegioIII gesloten, van de PWNRS clan ligt een voorstel om PWNRS2 te worden maar ik zie meer in een NAV, tenslotte zijn wij en blijven wij FOK!, een PWNRS lid zit overigens vlakbij mij maar is tot nu toe neutraal.
Let je er wel op dat je jezelf niet in de vingers gaat snijden? Allianties met veel Ally's en Navs zijn zeer onaantrekkelijk en het staat amateuristisch Beter kwaliteit dan kwantiteit. En natuurlijk alleen iets afsluiten als het ECHT voordeel voor jouw alliantie biedt. Anders gewoon lekker afwijzen..
pi_53233423
Oh trouwens Jump.. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor leger je nu ongeveer hebt? Al meer dan 100 of dat nog niet? Heb je al andere soorten ontwikkeld?

Wees gerust, ik lig totaal niet bij je in de buurt.. Ben gewoon benieuwd hoe mijn medegermaan het doet
pi_53233894
Mijn productie is nu: 101-101-101-40
Ik heb een schuilplaats level 8 (1200 grondstoffen)
Ik heb 20 Phalanxen.
Ik heb 10 vallen.
Ik kan Zwaardvechters gaan ontwikkelen in de academie bij genoeg grondstoffen.

Als ik nu maar ff met rust gelaten wordt kan ik aardig wat zwaardvechters gaan maken
pi_53236175
Graan: -62 per uur

Vanochtend was het nog -78.. Toch maar even weer wat graanveldjes opgehoogd
pi_53236771
maar, heeft Fok! al een alliantie op server 3?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_53237101
wat heb je aan vallen?

dan moet je ook nog eens die gevangenen laten eten!!
of zitten er ergens ook nog voordelen aan?
pi_53237119
Nee, gevangen kosten jou niks. En vooral in het begin zijn vallen erg nuttig. Ik had in het begin nog maar 10 knuppelvechters en die waren gevangen. Ik heb flink moeten betalen om ze weer terug te krijgen (natuurlijk net iets minder als dat je er voor moet betalen als je ze opnieuw maakt).
Klik dan als je durft
pi_53237649
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:43 schreef Suijk het volgende:
Nee, gevangen kosten jou niks. En vooral in het begin zijn vallen erg nuttig. Ik had in het begin nog maar 10 knuppelvechters en die waren gevangen. Ik heb flink moeten betalen om ze weer terug te krijgen (natuurlijk net iets minder als dat je er voor moet betalen als je ze opnieuw maakt).
omkopen, ehm.. dat gaat wel lekker ja met vallen
pi_53237905
Heb me ook sinds 1,5 week aangemeld. Weet nog niks over aanvallen.

Lees dat jullie allemaal op server 3 zitten. Ik zit op 6
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_53238406
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Heb me ook sinds 1,5 week aangemeld. Weet nog niks over aanvallen.

Lees dat jullie allemaal op server 3 zitten. Ik zit op 6
Ik op 1, die is pas vanaf 3 september bezig,
daar begin ik nu met kleine aavallen voor grondstoffen
pi_53238631
10 vallen gezet, en de zwaardvechter is in ontwikkeling
pi_53238680
Heb eindelijk een ambassade gebouwd, staan er 9 uitnodigingen in. Krijg ook iedere dag ongeveer 5 berichten van allianties die me graag willen hebben. Moeilijk kiezen.
Klik dan als je durft
  maandag 17 september 2007 @ 13:13:18 #74
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53241993
Hathor, om ca. 20.30 komen er 5 Phalanxen van mij bij je aan, wat moral support.
pi_53242079
lol, ik zag dat er een flink leger op mij af kwam, dus ik mijn legertje even ter versterking weggezet,
bleek die gast uit de ally 8 uur ver weg te zitten,

komt dus over 7 uur aan, maar de aanval is al voorbij!
kan alleen niet vinden hoe je ze terug kunt sturen :S
pi_53242534
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:13 schreef ROG het volgende:
Hathor, om ca. 20.30 komen er 5 Phalanxen van mij bij je aan, wat moral support.
ik zie het, mijn dank is groot.
pi_53243810
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:17 schreef vdvorst het volgende:
lol, ik zag dat er een flink leger op mij af kwam, dus ik mijn legertje even ter versterking weggezet,
bleek die gast uit de ally 8 uur ver weg te zitten,

komt dus over 7 uur aan, maar de aanval is al voorbij!
kan alleen niet vinden hoe je ze terug kunt sturen :S
Dat gaat niet. Alleen de eerste minuut nadat je ze hebt weggestuurd, kun je ze nog terughalen, er staat dan een klein kruisje bij het overzicht.
Klik dan als je durft
pi_53243972
Tenzij de speler zichzelf verwijderd heeft.. Dan verdwijnt de aanval ook
pi_53244388
Goeie genade, wat zijn die Praetorianen vreselijk duur om te trainen zeg, en dan heb ik het niet eens over de Imperianen. Dat gaat een behoorlijke poos duren voordat ik daar een acceptabele krijgsmacht van op de been kan brengen.

Maar goed, ik heb ook niet echt haast.
pi_53244632
Gewoon flink je buren raiden.. Door de donaties van mijn lieve buren kan ik vanavond waarschijnlijk paladijnen maken waardoor ik ze nog meer grondstofjes afhandig kan maken ^^
pi_53244794
wie van fok zit er overigens nog meer op server 3?

heb al een lief legertje gebouwd, ook 20 preat. voor verdediging met een level 4 muur, en 20 imper. voor de aanval. en op 40 minuten van me af zit een gast die volgens mij gekapt is met t spel
en dank u meneer Dood,
pi_53246698
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:11 schreef freak1 het volgende:

heb al een lief legertje gebouwd, ook 20 preat. voor verdediging met een level 4 muur, en 20 imper. voor de aanval. en op 40 minuten van me af zit een gast die volgens mij gekapt is met t spel
Ach ja. misschien dat ik vandaag of morgen daar ook wel een accountje aanmaak, met zulk hondeweer buiten valt er voor mij toch geen droge snee brood te verdienen langs de weg, en heb ik weer een hoop vrije tijd.
pi_53247070
Progressie gaat maar langzaam hier...ik probeer mijn productie wat op te krikken, en ik heb vier dorpen in de buurt waar geen troepen zitten en die ik leegroof (met phalanxen, want ik heb nog niets ander) maar het schiet niet echt op
  maandag 17 september 2007 @ 16:44:23 #84
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53247163
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:39 schreef Gurby het volgende:
Progressie gaat maar langzaam hier...ik probeer mijn productie wat op te krikken, en ik heb vier dorpen in de buurt waar geen troepen zitten en die ik leegroof (met phalanxen, want ik heb nog niets ander) maar het schiet niet echt op
Server1?
pi_53247220
Yup
pi_53248125
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:11 schreef freak1 het volgende:

Server 3 zit ik ook, ben nu bezig met kolonisten om m'n 2e dorpje te bouwen.
Klik dan als je durft
  maandag 17 september 2007 @ 17:46:59 #87
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53248558
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:47 schreef Gurby het volgende:
Yup
Coordinaten?
pi_53248805
54 -55...moet ik nu op gaan passen?
pi_53248850
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:57 schreef Gurby het volgende:
54 -55...moet ik nu op gaan passen?
Nee, waarschijnlijk krijg je een uitnodiging om je aan te sluiten bij de FOK alliantie.
pi_53249260
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, waarschijnlijk krijg je een uitnodiging om je aan te sluiten bij de FOK alliantie.
nodig mij ook uit

naam is freak1 in het spel
en dank u meneer Dood,
pi_53249545
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:14 schreef freak1 het volgende:

[..]

nodig mij ook uit

Dat moet ROG doen, die heeft de ambassade op level 3, en is dus min of meer verantwoordelijk voor de uitnodigingen. Als ie dit leest dan zal het verder wel in orde komen.
pi_53250292
Ik ga ook een ally joinen, eentje uit de top20 van allianties, dus behoorlijke ambities.
Klik dan als je durft
pi_53252578
Hm....mijn activiteiten in de regio gaan niet onopgemerkt, de uitnodigingen komen binnen nu. Ik verwijs alles wat op me af komt wel door naar ROG, mochten ze daar interesse in hebben, kunnen we altijd een soort van verbond opzetten, maar eens FOK, altijd FOK.
pi_53252837
Kan iemand me in Jip&Janneke uitleggen het voordeel van een held?

Ik heb nu een heldenhof en een held (zwaardvechter) getraint. Nu kan ik punten geven voor aanval etc.

Maar door het level van de wapensmid etc. te verhogen wordt de aanvalskracht van een eenheid toch al verhoogd?

Nou ja misschien kan iemand het me uitleggen.
pi_53252960
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:16 schreef mcintosh het volgende:
Kan iemand me in Jip&Janneke uitleggen het voordeel van een held?

Ik heb nu een heldenhof en een held (zwaardvechter) getraint. Nu kan ik punten geven voor aanval etc.

Maar door het level van de wapensmid etc. te verhogen wordt de aanvalskracht van een eenheid toch al verhoogd?

Nou ja misschien kan iemand het me uitleggen.
Voor zover ik weet kan je met de held oases bezetten en veranderen in een nieuwe nederzetting, maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen,.
pi_53253325
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kan je met de held oases bezetten en veranderen in een nieuwe nederzetting, maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen,.
Ja dat klopt ja.

Maar het heeft volgens mij ook wat te maken met je troepen.
  Lieve Belg maandag 17 september 2007 @ 20:31:48 #97
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53253449
Alle troepen van jouw soort held krijgen er ook dat percentage bij in een aanval waar die held aan deelneemt of zo

Zie dit: http://help.travian.nl/index.php?type=faq&mod=450&s=400
  maandag 17 september 2007 @ 20:55:22 #98
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53254346
Ik moet even de Ambassade upgraden, momenteel is er maar 1 plek nog vacant..
pi_53255595
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:55 schreef ROG het volgende:
Ik moet even de Ambassade upgraden, momenteel is er maar 1 plek nog vacant..
Is er een speciale reden waarom LegioIII de alliantie verlaten heeft? Anders zal ik hem toch eens een bezoekje moeten gaan brengen een dezer dagen.
  maandag 17 september 2007 @ 21:45:32 #100
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53256203
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Is er een speciale reden waarom LegioIII de alliantie verlaten heeft? Anders zal ik hem toch eens een bezoekje moeten gaan brengen een dezer dagen.
Hm, mij onbekend.. vreemd!

edit: Heb wat rondgeneusd in het menu, als het goed is heb jij nu ook alle rechten.
pi_53256819
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:45 schreef ROG het volgende:

[..]

Hm, mij onbekend.. vreemd!

edit: Heb wat rondgeneusd in het menu, als het goed is heb jij nu ook alle rechten.
Stond in het niewsgedeelte als je de opties in de ambassade bekijkt. Ik heb hem een berichtje gestuurd, maar hij heeft tot nu toe niet gereageerd.
  Lieve Belg maandag 17 september 2007 @ 22:18:21 #102
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53257235
ik ben wat units kwijt, maar zij nog meer

pi_53257269
Ook goed voor je held, als je wat tegenstand hebt. Hij groeit dan in niveau.
Klik dan als je durft
pi_53257536
Zo.. Het eerste paladijntje is over een half uurtje klaar.. Laten er nog maar veel volgen
pi_53260340
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kom maar hoor, ik ben nu ook maar zo alleen
pi_53260634
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:14 schreef freak1 het volgende:

[..]

nodig mij ook uit

Zat jij niet op server 3? De naam freak1 bestaat niet op server 1 namelijk.
pi_53260651
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:59 schreef Gurby het volgende:

[..]

Kom maar hoor, ik ben nu ook maar zo alleen
Jij bent Gurby's gehucht? De coordinaten komen niet overeen met datgene dat je hier vermeld hebt.
pi_53260781
Never mind, uitnodiging zit in je box. Er is blijkbaar nog een Gurby, en ik had al een uitnodiging verstuurd naar hem, maar effe snel weer gedelete.
pi_53262764
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zat jij niet op server 3? De naam freak1 bestaat niet op server 1 namelijk.
idd op server 3
en dank u meneer Dood,
pi_53262856
Maar als je een leuke ally vindt op S3 houd ik me aanbevolen freak1. Ik zat in een hele inactieve ally en ben op zoek naar een leuke.
Klik dan als je durft
pi_53263672
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:20 schreef Hathor het volgende:
Never mind, uitnodiging zit in je box. Er is blijkbaar nog een Gurby, en ik had al een uitnodiging verstuurd naar hem, maar effe snel weer gedelete.
waar zitten jullie ergens?
in server 1 dan,
pi_53267215
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:20 schreef Hathor het volgende:
Ooh dat wist ik niet, Gurby gebruik ik op Fok ook alleen maar omdat Gurb al bezet was

Ik heb de uitnodiging gevonden en geaccepteerd
pi_53269320
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:24 schreef vdvorst het volgende:

[..]

waar zitten jullie ergens?
in server 1 dan,
Ik zit op 60/-60, vrij ver uit de buurt van ROG in ieder geval, maar ik ben niet geheel ongelukkig met mijn positie, ondanks die Germaan die steeds bij me wil farmen. Er zitten nogal wat inactieve spelers in mijn omgeving, en daar farm ik nu zelf continue. Mijn doelstelling van vandaag is de ontwikkeling van Praetorianen, en dat kost vrij duur. Eerst heb ik mijn pakhuis moeten opwaarderen naar level 3, en nu ben ik aan het raiden. Als ik zelf niet word aangevallen, moet het te doen zijn.
pi_53271354
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zit op 60/-60, vrij ver uit de buurt van ROG in ieder geval, maar ik ben niet geheel ongelukkig met mijn positie, ondanks die Germaan die steeds bij me wil farmen. Er zitten nogal wat inactieve spelers in mijn omgeving, en daar farm ik nu zelf continue. Mijn doelstelling van vandaag is de ontwikkeling van Praetorianen, en dat kost vrij duur. Eerst heb ik mijn pakhuis moeten opwaarderen naar level 3, en nu ben ik aan het raiden. Als ik zelf niet word aangevallen, moet het te doen zijn.
ik zit op -50 -56 ofzo ongeveer, vrij ver weg dus
pi_53271698
Ook begonnen aan travian, lijkt me een leuk spel om te spelen. Zie dat jullie allemaal in server 3 zitten. Goede keus van mij om dit ook te doen. Mijn grondstoffen gaan nu 40-38-35-33. Las ergens dat ieder veld op het begin tot L3 opgehoofd moet worden voordat je aan een leger begint?
pi_53271903
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:56 schreef vdvorst het volgende:

[..]

ik zit op -50 -56 ofzo ongeveer, vrij ver weg dus
Jij zit in een alliantie genaamd N.N.?
pi_53271923
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:09 schreef VDL018 het volgende:
Ook begonnen aan travian, lijkt me een leuk spel om te spelen. Zie dat jullie allemaal in server 3 zitten. Goede keus van mij om dit ook te doen. Mijn grondstoffen gaan nu 40-38-35-33. Las ergens dat ieder veld op het begin tot L3 opgehoofd moet worden voordat je aan een leger begint?
Zo ongeveer, liefst nog wat hoger. Maar niet iedereen hier zit op server 3, zeker de helft speelt ook op server 1.
pi_53271998
Op de speed server is het saai en ben ik wat aan het ruziemaken om me heen. Eindelijk continu aanvallen en aangevallen worden. Kost me wel al m'n troepen ben ik bang.
Klik dan als je durft
pi_53272165
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zo ongeveer, liefst nog wat hoger. Maar niet iedereen hier zit op server 3, zeker de helft speelt ook op server 1.
Oke, maar ik heb nu een barrack gemaakt en wacht tot ik me eerste soldaten kan maken. Of moet ik eerst verder gaan met upgraden van grondstoffen?
pi_53272270
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:35 schreef VDL018 het volgende:

[..]

Oke, maar ik heb nu een barrack gemaakt en wacht tot ik me eerste soldaten kan maken. Of moet ik eerst verder gaan met upgraden van grondstoffen?
Tsja, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ikzelf heb gewacht tot ik zo'n beetje alle graanfarmen op level 4 heb, en eentje op level 5, en de andere grondstoffen op level 3 en 4. Daarna ben ik pas wat soldaten gaan trainen waarmee ik nu de omgeving aan het afstropen ben. In het kamp laten zitten kan ik niet, want daar is het nog een te kleine groep voor, maar als je wat speelt met de klok, kun je ze ongestoord steeds op pad sturen, 5 soldaten is al genoeg, en met wat je farmt kun je de groep steeds groter maken.
pi_53272283
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Onzin!

Als je als germaan direct begint moet je juist geen veldjes ophogen. Alles moet je dan in de barakken en clubswingers steken.. Met een populatie van 9 kan je al clubswingers maken.. Veldjes zijn dan helemaal niet nodig!
pi_53272392
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:41 schreef MoreMark het volgende:

[..]

Onzin!

Als je als germaan direct begint moet je juist geen veldjes ophogen. Alles moet je dan in de barakken en clubswingers steken.. Met een populatie van 9 kan je al clubswingers maken.. Veldjes zijn dan helemaal niet nodig!
Ik spreek dan ook vanuit het oogpunt van de Romeinen, ik heb geen ervaring met Galliers en Germanen.
pi_53272454
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik spreek dan ook vanuit het oogpunt van de Romeinen, ik heb geen ervaring met Galliers en Germanen.
Ik ben ook romein is mij verteld dat je daar het beste mee kan starten.
pi_53272457
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij zit in een alliantie genaamd N.N.?
Ja, daar moet nog een naam voor gezocht worden
pi_53272492
Dan moet je dat erbij zeggen Voor elk volk gelden namelijk andere tactieken...
pi_53272657
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:50 schreef MoreMark het volgende:
Dan moet je dat erbij zeggen Voor elk volk gelden namelijk andere tactieken...
Tsja, het zal wel aan mij liggen, maar het lijkt me gewoon niet verstandig om meteen te investeren in een legertje en je velden te verwaarlozen. Ik zal je ook vertellen waarom.....ik val daarnet een Germaans dorp aan met 7 legionairs, in het dorp zaten 7 clubswingers, en die zijn nu allemaal dood, terwijl ik twee legionairs verloren heb. Daarnaast heb ik flink wat grondstoffen van hem gepikt. Het was nog niet zo'n hoog ontwikkeld dorp, dus dit is waarschijnlijk zo'n type die dezelfde tactiek hanteert zoals jij beschrijft. Maar nu heeft ie dus geen soldaten meer, en is ie ook nog eens het overschot wat ie aan grondstoffen had kwijt. Stel dat ie zijn velden niet heeft geupgrade, dan kan ie dus nu gaan zitten wachten tot St. Juttemis voordat ie weer eens wat kan gaan ondernemen.

Waarmee ik alleen maar wil aangeven dat wanneer je goed geupgrade velden hebt, je er zo weer bovenop bent.
pi_53273382
Als je als germaan direct clubswingers maakt en een beetje actief bent word je niet gefarmd maar farm jij. Jij hebt het over 7 legionairs.. Door mijn tactiek heb ik nu rond de 100 clubswingers en ben ik bezig met paladijnen.. Ondanks het niet ophogen van mijn veldjes heb ik toch zo'n grote productie gekregen door te farmen dat ik de snelst groeiende van mijn alliantie ben (van laatste naar eerste)..

Kortom: Als je een beetje tijd hebt kan je beter clubbies maken en die constant wegsturen, daar maak je weer clubbies van en uiteindelijk stijg je veel sneller dan mensen die het nodig vinden alles in hun grondstofveldjes te investeren

Maar goed.. Mij maakt het niet uit hoor.. Mensen als jou zat in mijn omgeving en ze zijn nu allemaal mijn farm
pi_53273963
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:33 schreef MoreMark het volgende:
Als je als germaan direct clubswingers maakt en een beetje actief bent word je niet gefarmd maar farm jij. Jij hebt het over 7 legionairs.. Door mijn tactiek heb ik nu rond de 100 clubswingers en ben ik bezig met paladijnen.. Ondanks het niet ophogen van mijn veldjes heb ik toch zo'n grote productie gekregen door te farmen dat ik de snelst groeiende van mijn alliantie ben (van laatste naar eerste)..

Kortom: Als je een beetje tijd hebt kan je beter clubbies maken en die constant wegsturen, daar maak je weer clubbies van en uiteindelijk stijg je veel sneller dan mensen die het nodig vinden alles in hun grondstofveldjes te investeren

Maar goed.. Mij maakt het niet uit hoor.. Mensen als jou zat in mijn omgeving en ze zijn nu allemaal mijn farm
Tsja, dat was ik ook de eerste dagen van het spel, maar ik heb snel geleerd van mijn fouten. Bij mij zit er ook een Germaan die constant loopt te farmen bij me, althans...dat probeert hij, maar er is domweg niks te halen voor hem, ik zorg er wel voor dat ie niks meer pakt. En over een paar dagen wacht ik die 40 knupplelvechterjtjes een keer op met een groepje praetorianen, en dan heeft ie niks meer om mee te gaan farmen.
pi_53281366
Ik volg je niet helemaal? Welke fout doel je precies op? Bedoel je dat je de snelst groeiende van je omgeving was en dat je toen wat fout hebt gedaan? En tip: wacht die knuppelvechters niet op met praetorianen, maak een paar imperatorissen en val hem daarmee aan. Dan heb je minder schade aangezien knuppelvechters niet sterk tegen cavalerie zijn

Oh.. En mijn grootste buit tot nu toe.. Net binnen gehaald
quote:
Onderwerp: xxxx´s Dorp viel xxxx´s Dorp aan
Verzonden: op 18.09.07 om 20:27:51 uur

Aanvaller xxxuit dorp xxxx´s Dorp

Eenheden xx 0 0 0 x 0 0 0 0 0
Verliezen 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Opbrengst 855 551 1048 200

Verdediger xxxx uit dorp xxx ´s Dorp

Eenheden 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0
pi_53282616
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:47 schreef MoreMark het volgende:
Ik volg je niet helemaal? Welke fout doel je precies op? Bedoel je dat je de snelst groeiende van je omgeving was en dat je toen wat fout hebt gedaan? En tip: wacht die knuppelvechters niet op met praetorianen, maak een paar imperatorissen en val hem daarmee aan. Dan heb je minder schade aangezien knuppelvechters niet sterk tegen cavalerie zijn

Oh.. En mijn grootste buit tot nu toe.. Net binnen gehaald
[..]
Ja, dat die clubswingers slechte verdedigers zijn heb ik inmiddels gemerkt, maar bedoel je nou te zeggen dat een stuk of 20 praetorianen die 40 clubswingers die ik dagelijks over de vloer krijg niet aan zouden kunnen? Ik heb ook een muur van level 4 en een defensive bonus van 10% van de Travian Gold optie. Moet toch kunnen dacht ik zo?
pi_53283073
Tuurlijk kunnen ze het wel aan.. Maar waarom veel verliezen maken terwijl dat je ook imperatorissen kan maken en ze daar snel mee af kan maken?

De aanval van clubswingers is 40, verdediging van prae's is 65. Iets minder dan de helft van je prae's zullen dood gaan.. Stuk of 5/6/7 dus.

Clubswingers verdedigen echter maar voor 5 punten tegen cavalerie. Met een stuk of 4 a 5 imperatorissen kan je de clubswingers al met gemak de baas. Zeker als je er meer maakt heb je daarna een leuke basis om mee verder te raiden

Maar goed.. Het is je eigen keuze Ik zou het wel weten.. De aanval is de beste verdediging
pi_53286364
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:25 schreef MoreMark het volgende:
Tuurlijk kunnen ze het wel aan.. Maar waarom veel verliezen maken terwijl dat je ook imperatorissen kan maken en ze daar snel mee af kan maken?

De aanval van clubswingers is 40, verdediging van prae's is 65. Iets minder dan de helft van je prae's zullen dood gaan.. Stuk of 5/6/7 dus.

Clubswingers verdedigen echter maar voor 5 punten tegen cavalerie. Met een stuk of 4 a 5 imperatorissen kan je de clubswingers al met gemak de baas. Zeker als je er meer maakt heb je daarna een leuke basis om mee verder te raiden

Maar goed.. Het is je eigen keuze Ik zou het wel weten.. De aanval is de beste verdediging
Je loopt alleen een beetje op de feiten vooruit, ik heb niet eens een stal. De legionair en de praetoriaan zijn momenteel de enige units die ik kan trainen.
  Lieve Belg dinsdag 18 september 2007 @ 22:56:57 #133
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53286753
Ik ben nu aan het sparen voor Paladijnen te onderzoeken, maar daar heb je toch een groot aantal grondstoffen voor nodig. Even wat gaan farmen zodat het een stukje sneller gaat.
pi_53294358
Weer 5 troepen gevangen genomen. Grr.

OVerigens een tip van ons forum voor een firefox plugin:
quote:
Wat ikzelf gebruik is firefox. Dit moet je ff downloaden en installeren. Firefox is gewoon een soort internet explorer, maar dan niet van microsoft.
Vervolgens ga je naar https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748 en installeer je greasemonkey. Er is dan nog niets gebeurd. Greasmonkey is een soort tool waarmee je pluginns voor bepaalde sites kan laden. Dan moet je nog de plugin hebben. Deze heet travian beyond. Er zijn hier diverse versies van. Wanneer de makers van travian hun “codes” aanpassen zal je merken dat je greasemonkey / travian beyond niet meer werkt .meestal is er dan binnen 24 uur een update te downloaden van travian beyond, en werkt het gelukkig weer.
Waar haal je travian beyond vandaan? Nou hier:
http://www.denibol.com/proyectos/travian_beyond/
ja inderdaad. dat is spaans, maar hoort wel gewoon te werken
succes.
Klik dan als je durft
pi_53296276
Vannacht voor het eerst aangevallen, gelukkig had ik net voor ik ging slapen alles gebruikt om nieuwe velden te bouwen (dank voor de tip), aanvaller heeft niet veel weggehaald. Vanmorgen gelijk een troepenmacht van 5 legionairs gemaakt om mezelf in de toekomst te verdedigen. Heb nu wel door dat het spel steeds sneller gaat en leuker wordt
pi_53297746
Steeds sneller ja? Ik ervaar het omgekeerde...upgraden kost steeds meer grondstoffen, en de productie blijft achter. Ik ben nu continu aan het farmen om mijn grondstofvelden te kunnen upgraden, maar van level 4 naar 5 kost het gewoon ontzettend veel
pi_53300464
Oy, net al m'n hele legertje kwijtgeraakt aan een binnenvallende troepenmacht van het grootste dorp uit m'n omgeving: 16 Phalanxen van mij tegen 35 Legionairs van hem: ik ben ze allemaal kwijt, hij 17 stuks. Geen grondstoffen verloren, want alles paste in de schuilplaats
pi_53300515
Als je zoiets ziet aankomen Gurby kun je het beste je troepen op pad sturen. Zo verlies je geen troepen, en als je schuilplaats goed is verlies je ook geen grondstoffen
pi_53300837
Ja ik weet t, maar ze waren net terug van een strooptocht... ik had net te lang niet gekeken: de aanvalller zit maar op een kwartiertje afstand
pi_53305296
Ik ga nu ook een stadje aanvallen om aan meer grondstoffen te komen, maar hoe volg ik hoelang ze er nog over doen? En waar kan ik zien dat er troepen op mijn stadje afkomen?
pi_53305354
In de verzamelplaats.
Klik dan als je durft
pi_53305410
Dank je wel, voor het snelle reageren. Maar ik heb 2 legionairs die ik afstuur op een stadje met 2 inwoners. Is dat genoeg?
pi_53305432

Troepen 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Aankomst in 0:31:37 Uur om 18:15:54 uur

De laatste 18:15:54 uur loopt steeds op en 31:37 blijft gewoon staan
Wat doe ik verkeerd?
pi_53305449
Jahoor. Al kunnen 2 legionairs niet zo heel veel dragen, dus heel veel grondstoffen zal je niet stelen. Maar goed, en dorpje van 2 inwoners zal ook nog niet veel grondstoffen hebben.
Klik dan als je durft
pi_53305463
Nog een keer op 'Ok' drukken?
Klik dan als je durft
pi_53305489
Nu zie ik het goed, dank je wel.
Kan ik zodra me "troepenmacht terug is gelijk weer ze op pad sturen of is er een limiet waarop ze moeten wachten?
pi_53305505
Nee, zodra ze terug zijn, kun je ze meteen weer weg sturen.
Klik dan als je durft
pi_53305844
Is het eigenlijk mogelijk om grondstoffen van elkaar te lenen?
  woensdag 19 september 2007 @ 18:02:12 #149
191011 PEPZI
SAW, de beste triller ooit.
pi_53305900
cool
Wii code 4694 4548 3429 3635
pm me als je me toevoegd!
pi_53305927
Je kunt een marktplaats bouwen, dan kun je grondstoffen wegsturen en handelen met andere spelers.

Maar misschien is het handig als je dit even leest? http://faq.travian.nl/anleitung.php?s=1
Klik dan als je durft
pi_53306358
Ja ik ga faq's lezen, nog een dingetje.
Heb je de grondstoffen er gelijk bij naar een aanval of pas op het moment dat de manschappen terug in me stad zijn?
pi_53306381
Wat zou het meest logische zijn?
Klik dan als je durft
pi_53306438
Jij bent wel snel met reageren En ja als ik het zo bekijk stomme vraag maarja. Toch bedankt voor het reageren telkens, moet nu wachten op terugkeer van manschappen. Dus ik ga maar eens op me dooie gemak FAQ's lezen.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:24:44 #154
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53313617
Hmpf!

Door http://s1.travian.nl/karte.php?d=335292&c=b5 ben ik tijdens mijn afwezigheid 4x aangevallen, totale verliezen plusminus: 650/520/200/500..

Ai ai.. ik dacht lekker te kunnen upgraden net, álles weg.

edit: en al mijn 22 Phalanxen naar de eeuwige jachtvelden..
  donderdag 20 september 2007 @ 00:22:25 #155
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53316812
Meneertje van het dorp Green, wat tussen Gurb en John Krete (Hathor) in ligt (klikkerdeklik) wil graag de alliantie joinen. Wel strategisch gelegen voor jullie.. Your call guys.
pi_53316933
Jullie moeten tribal wars spelen, is travian 2 zeg maar, nog grafischer, wel helaas geen volkeren. Zou wel leuk zijn.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_53328320
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:22 schreef ROG het volgende:
Meneertje van het dorp Green, wat tussen Gurb en John Krete (Hathor) in ligt (klikkerdeklik) wil graag de alliantie joinen. Wel strategisch gelegen voor jullie.. Your call guys.
KAn wat mij betreft geen kwaad: hij is ook een directe buur van het grootste dorp in mijn omgeving, misschien kunnen we daar samen iets tegen doen op den duur
pi_53329104
Ik kan trouwens wel een opzichter gebruiken dit weekend, ik zal vanaf vrijdagochtend tot zondagavond afwezig zijn. Als ik jullie (ROG en Hathor) instel als opzichter, willen jullie dan zo vriendelijk zijn af en toe een grondstofveld op te waarderen zodat ik niet over de max van mijn pakhuis ga?
pi_53330504
Ik ben er na 2 weken weer mee gestopt,
mijn leger kwam in de val, en ineens is alles weg, naja, dan laat maar

zo blijven we aan de gang
pi_53332476
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:18 schreef vdvorst het volgende:
Ik ben er na 2 weken weer mee gestopt,
mijn leger kwam in de val, en ineens is alles weg, naja, dan laat maar

zo blijven we aan de gang
Welke server? Kan ik je gaan farmen

Nee, maar kom op, dat is het spel, even een paar dagen sprokkelen en je kan weer aan de slag

En val nooit een Gallier aan vroeg in het spel, die vallen zijn dodelijk
  Lieve Belg donderdag 20 september 2007 @ 19:22:58 #161
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53335608

Ik ben ook wat troepen kwijtgeraakt onlangs
pi_53335945
Hoe ben je die kwijt geraakt
  Lieve Belg donderdag 20 september 2007 @ 19:36:18 #163
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53336011
Er kwam ene met 20 totaris donder gevallen mij afslachten
pi_53336483
Autsj.. Ik moet ook maar eens wat speervechters maken zo langzamerhand.. Heb geen behoefte aan het verliezen van mijn leger..

Maar goed.. Pluspunt is wel dat je nu een graanoverschot hebt
  Lieve Belg donderdag 20 september 2007 @ 19:53:38 #165
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53336529
Dat had ik sowieso al
pi_53339084
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:32 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Welke server? Kan ik je gaan farmen

Nee, maar kom op, dat is het spel, even een paar dagen sprokkelen en je kan weer aan de slag

En val nooit een Gallier aan vroeg in het spel, die vallen zijn dodelijk
server 1 (-50 -56)
maar, ik zat in de vallen, klopt, maar ineens waren ze weg, niet eens meer in de vallen,
naja, aan die geintjes kan ik niet helaas
pi_53343515
Ben nou 2 weken bezig en 5 keer aangevallen., Heb zelf nog niks qua soldaten.... denk dat ik verkeerd ben gegaan met de grondstoffen. Ze staan nou allemaal op 2 en 3 qua niveau, maar volgens mij had ik beter gewoon op 1 klei , 1 graan en 1 ijzer kunnen richten en die zo snel mogelijk naar niveau 10 kunnen brengen
pi_53358410
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ben nou 2 weken bezig en 5 keer aangevallen., Heb zelf nog niks qua soldaten.... denk dat ik verkeerd ben gegaan met de grondstoffen. Ze staan nou allemaal op 2 en 3 qua niveau, maar volgens mij had ik beter gewoon op 1 klei , 1 graan en 1 ijzer kunnen richten en die zo snel mogelijk naar niveau 10 kunnen brengen
Nope, dat was niet verstandig geweest.

Relatief gezien was je groei dan minder snel geweest.
pi_53358963
Zo, ik had vanaf woensdagmiddag 12 uur s'middags geen internetverbinding meer omdat ik een ander paket van Tele2 heb aangevraagd, maar ik had wat problemen met het aansluiten van de modem, door oa een kapotte meegeleverde splitser. En dan wil ik het niet eens hebben over de verkeerde aansluiting die ik heb gekregen, ik had me aangemeld voor de Tele2 Compleet 10MB+ gratis laptop, en ze sturen me doodleuk een Tele2 2MB aansluiting. Iemand heeft daar vreselijk zitten slapen op kantoor me dunkt.

Maar goed, 2MB is beter dan helemaal niks, ik moet het er maar mee doen tot ze de zaken rechtgezet hebben. Ik ben wel vreselijk gefarmt in mijn afwezigheid, in zijn totaliteit voor meer dan 2000 units van alle resources.
pi_53370143
Woehoe.. Net de grens van 200 punten overschreden
pi_53371776
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:19 schreef MoreMark het volgende:
Woehoe.. Net de grens van 200 punten overschreden
Je bedoelt 200 inwoners in je dorp? Ik ben omgeven door dat soort figuren op de internationale server, dan ga je niet met een gerust hart naar bed.
pi_53412928
Hey suijk, volgens mij zijn wij in dezelfde alliantie beland, TLS?
pi_53413391
Ja, inderdaad. Wie ben jij dan ook al weer?
Klik dan als je durft
pi_53413532
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:50 schreef Suijk het volgende:
Ja, inderdaad. Wie ben jij dan ook al weer?
Ik ga onder de naam LittleWhite Plekkie 10, net onder jou volgens mij
pi_53413609
Jep, 1 inwoner minder. Maar ik kon vandaag niet groeien, was aangevallen dus heb eerst mijn leger weer op moeten bouwen. Hopen dat de ally een beetje goed wordt.
Klik dan als je durft
pi_53413810
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:58 schreef Suijk het volgende:
Jep, 1 inwoner minder. Maar ik kon vandaag niet groeien, was aangevallen dus heb eerst mijn leger weer op moeten bouwen. Hopen dat de ally een beetje goed wordt.
Ik kan voor geen meter farmen, das ook behoorlijk kloten!

Verder nog geen aanvallen te verduren gehad gelukkig.
pi_53413982
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:06 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ik kan voor geen meter farmen, das ook behoorlijk kloten!

Verder nog geen aanvallen te verduren gehad gelukkig.
Mjah.. Je aanval op Snuffel leverde inderdaad ook niet veel op Wel leuk legertje trouwens
pi_53414353
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:12 schreef MoreMark het volgende:

[..]

Mjah.. Je aanval op Snuffel leverde inderdaad ook niet veel op Wel leuk legertje trouwens
Erg irritant. Zal het verder weg moeten gaan zoeken... alleen ff oppassen dat ik geen ally's of nav's aanval
pi_53414412
En Lancelot geeft ook niks mee
pi_53419447
Ik krijg straks een eerste aanval te verwerken

Ik hoop dat ik em kan afslaan ..
pi_53421866
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:05 schreef mcintosh het volgende:
Ik krijg straks een eerste aanval te verwerken

Ik hoop dat ik em kan afslaan ..
Mwah, als ik iets aan zie komen, stuur ik mijn soldaten gewoon effe weg. Dat blijf ik gewoon herhalen tot ik het idee heb dat ik een kans maak. Ik ben nu aan het sparen voor de ontwikkeling van imperianen, dus dat komt wel goed.
pi_53421919
Had ze ook weggestuurd, had ik beter niet kunnen doen. Hij kwam met 65, 40 in de val laat nog 25 knuppels over. Daar had ik gehakt van gemaakt... maar ja dat weet je van te voren niet he...

Hij heeft iig niets kunnen meenemen en hij is er 40 kwijt nu
pi_53422071
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:38 schreef mcintosh het volgende:
Had ze ook weggestuurd, had ik beter niet kunnen doen. Hij kwam met 65, 40 in de val laat nog 25 knuppels over. Daar had ik gehakt van gemaakt... maar ja dat weet je van te voren niet he...

Kun je op den duur geen eenheden trainen waardoor je de sterkte van je tegenstander kunt checken voordat ie bij je nederzetting aankomt?
  maandag 24 september 2007 @ 00:45:33 #184
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53422083
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kun je op den duur geen eenheden trainen waardoor je de sterkte van je tegenstander kunt checken voordat ie bij je nederzetting aankomt?
De scout toch?
  maandag 24 september 2007 @ 00:47:32 #185
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53422117
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:38 schreef mcintosh het volgende:

Komt ie dan niet terug voor die 40?
pi_53422149
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:45 schreef ROG het volgende:

[..]

De scout toch?
Dat zijn in het geval van de Romeinen toch de equites legati?

Dus als je er daar een van in je dorp hebt, kun je zien waar de tegenstander mee aan komt zetten?
  maandag 24 september 2007 @ 00:52:59 #187
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53422213
Overigens is die knakker van een Meneertje weer uit de alliantie gestapt zonder melding, beetje een prutser dus. Maak 'm maar af Hathor. En zoek eens een nieuwe partner voor erbij daar, beetje een stronghold creeeren?
pi_53422265
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:47 schreef ROG het volgende:

[..]

Komt ie dan niet terug voor die 40?
Waarschijnlijk wel, maar dan hoop ik voor hem dat ie nu online is, want er is nu een legertje naar hem onderweg...
pi_53423093
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:52 schreef ROG het volgende:
Overigens is die knakker van een Meneertje weer uit de alliantie gestapt zonder melding, beetje een prutser dus. Maak 'm maar af Hathor. En zoek eens een nieuwe partner voor erbij daar, beetje een stronghold creeeren?
Daar heb ik hem op aangesproken, maar dat berust meer op een misverstand. Hij had het idee dat ie er niet echt bijpaste omdat ie zelf hier niet post. Het is een Vlaming en verder wel een aardige gozer, dus wat mij betreft is er geen probleem. Verder heb ik nog wel contact met die Electric Ice die met ons een alliantie had gesloten maar die weer verbroken heeft om wat voor reden dan ook. Hij is in ieder geval niet vijandig, en ik heb een persoonlijk NAV met hem, we hebben beide een gezamelijke vijand. Dankzij hem weet ik nu ook dat die Germaan in mijn buurt een stuk of 400 clubswingers in zijn dorp heeft, en dat je dus niet hoeft te proberen daar met 100 legionairs of zoiets naar toe hoeft te gaan, en dat was eik eerst wel van plan. Daarom ga ik nu voor de ontwikkeling van imperialen, en daarna cavalerie, maar die voorsprong zal ie voorlopig wel behouden, tenzij hij zelf eens een keer van iemand goed op zijn lazer krijgt. Die alliantie van de PWNRS zit niet zo ver bij mij uit de buurt, maar dat stelt allemaal niet zo heel erg veel voor militair gezien, dus daar hoef ik ook geen steun van te verwachten.

Er zitten eigenlijk weinig echt actieve spelers op mijn kaart, eerder een hoop verlaten en inactieve dorpen, die me nu verzekeren van een dagelijkse bron van inkomsten, en diegenen die wel regelmatig wat doen zitten al in een andere alliantie.
  maandag 24 september 2007 @ 02:54:41 #190
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53423371
PWNRS is een NAV trouwens, geen alliantie. My bad.

edit: ik ben een beetje scheef gegaan met m'n dorpje, zondag een Residentie gebouwd terwijl dat totaal nog overbodig is.. de bouwmogelijkheid was er omdat ik afgelopen dagen mijn Hoofdgebouw tot niv5 heb opgezweept (hoewel niv3 voldoet momenteel), ik ga mezelf íéts beter inlezen de volgende keren.

[ Bericht 79% gewijzigd door ROG op 24-09-2007 04:23:16 ]
pi_53423816
Die optie negeer ik voorlopig ook nog even, wel heb ik inmiddels een heldenhof, en is de ontwikkeling van imperianen een feit. Nu ga ik een weekje verstoppertje spelen en langzaam bouwen aan een leger, en dan zal ik eens gaan kijken of de rollen in mijn gebied niet omgedraaid kunnen worden.
pi_53424442
Residentie ben ik nu ook aan begonnen. Ik wil zsm een 2e dorpje, want dan groei je ook gewoon 2x zo hard. Ook al heb je dan een leger van niks, ze denken wel dat je al heel wat hebt.
Klik dan als je durft
  maandag 24 september 2007 @ 13:01:29 #193
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53430111
Als er overigens nieuwe FOK!kers Travian gaan spelen, s.v.p. Zuid-Oost kiezen op de map als locatie voor je dorp.

edit:

[ Bericht 18% gewijzigd door ROG op 24-09-2007 13:09:44 ]
  maandag 24 september 2007 @ 13:11:10 #194
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53430349
Zo rond de coordinaten 61,-33 moet maar eens een tussendorpje komen ooit.
pi_53432573
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zijn in het geval van de Romeinen toch de equites legati?

Dus als je er daar een van in je dorp hebt, kun je zien waar de tegenstander mee aan komt zetten?
Nope dat kan niet.. Met scouts kuin je alleen zien áls je gescout wordt, en je kan zien wat iemand heeft voor legers/voorraden/muur/paleis(of residentie) als je diegene zelf scout. Zien waar iemand mee aanvalt is nooit mogelijk
pi_53432980
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:50 schreef MoreMark het volgende:

[..]

Nope dat kan niet.. Met scouts kuin je alleen zien áls je gescout wordt, en je kan zien wat iemand heeft voor legers/voorraden/muur/paleis(of residentie) als je diegene zelf scout. Zien waar iemand mee aanvalt is nooit mogelijk
Das weer minder dan, het blijft dus eigenlijk altijd een gok. Daar had wel eens iets beter over nagedacht mogen worden bij het maken van dit spel, verkenners hebben toch altijd een cruciale rol gespeeld.

Effe iets anders, een algemeen vraagje....ik heb zojuist een paleis gebouwd, en daarin zitten diverse opties waarvan er een mij niet helemaal duidelijk is. De optie "train", als ik daar op klik gebeurd er niks, maar er word ook niet gemeld dat ik te weinig resources heb of iets dergelijks....wat is hier precies de bedoeling van?
pi_53433015
Zodra je paleis level 10 is kun je kolonisten trainen om een nieuw dorp te stichten.

En ik vind het alleen maar fijn dat ze niet kunnen zien met hoeveel ik aanval. Ik kreeg laatst op de Speed server een gast die mij aanviel op een van mijn nieuwe dorpjes, dus moeilijk te verdedigen. Ik viel zijn 7 dorpen aan vanuit mijn hoofddorp, maar daarvan waren 4 aanvallen die niks voorstelden (2 phalanxen ofzo) maar de overige 3 aanvallen waren met 1000en Haeduanen enzo. Hij wist dus niet hoe hij zijn legers nou moest verdelen over zijn dorpen om goed te kunnen verdedigen.
Klik dan als je durft
pi_53433570
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:09 schreef Suijk het volgende:
Zodra je paleis level 10 is kun je kolonisten trainen om een nieuw dorp te stichten.

En ik vind het alleen maar fijn dat ze niet kunnen zien met hoeveel ik aanval. Ik kreeg laatst op de Speed server een gast die mij aanviel op een van mijn nieuwe dorpjes, dus moeilijk te verdedigen. Ik viel zijn 7 dorpen aan vanuit mijn hoofddorp, maar daarvan waren 4 aanvallen die niks voorstelden (2 phalanxen ofzo) maar de overige 3 aanvallen waren met 1000en Haeduanen enzo. Hij wist dus niet hoe hij zijn legers nou moest verdelen over zijn dorpen om goed te kunnen verdedigen.
Sneaky bastard.
pi_53434128
Ik heb een nieuw element aan mijn spel toegevoegd, psychologische oorlogsvoering, oftwel trashtalking. Door omstandigheden kan ik deze hele week onafgebroken toezicht houden op mijn account, dus kan ik me dat rustig veroorloven. Zo viel die Germaan me net weer eens aan, en meteen toen ik hem zag komen stuurde ik al een bericht dat ie de hond in de pot zou vinden. Toen hij uiteindelijk inderdaad met lege handen weer huiswaarts ging, stuurde ik hem nog een bericht dat ik het idee had dat ie het een leuke bezigheid vond om kleine spelers klein te houden, en daarom speciaal voor hem een kennis had getipt, die de beschikking had over zo'n slordige 3000 cavaleristen, om hem eens een bezoekje te brengen, zodat we gezellig met zijn allen weer op nul kunnen beginnen. Dat ie dus niet raar moest opkijken als ie vandaag of morgen een keer thuiskomt en zijn hele horde knuppelvechters niet meer bestaat. Of ie dat nou gelooft of niet zal me een worst wezen, maar echt prettig naar zijn werk of school gaan zal ie de komende dagen waarschijnlijk niet doen.

Wie niet sterk is moet slim zijn.
pi_53435123
Whehe, beetje psychologische oorlogvoering.

Ik kreeg wel eens van een grote speler een berichtje met 'NAV', of 'Alliantie' als onderwerp. Maar daar stond dan helemaal niks in. Vertelde hij later dat dat alleen maar was om te kijken of ik online was. Als je nl. in je verzonden items kijkt, zie je of het mailtje al is gelezen en dat werkt het beste met een aanlokkelijke titel.
Klik dan als je durft
pi_53435401
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:27 schreef Suijk het volgende:

Ik kreeg wel eens van een grote speler een berichtje met 'NAV', of 'Alliantie' als onderwerp. Maar daar stond dan helemaal niks in. Vertelde hij later dat dat alleen maar was om te kijken of ik online was. Als je nl. in je verzonden items kijkt, zie je of het mailtje al is gelezen en dat werkt het beste met een aanlokkelijke titel.
Juist dat is echt heel handig
pi_53436813
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:27 schreef Suijk het volgende:

Die vlieger gaat niet altijd op, sommige spelers zijn gewoon zo teringarrogant om nergens op te reageren. De meeste mensen reageren wel op een boodschapje, maar het zijn diegene die stommetje spelen die je het meest serieus moet nemen, zoveel is me inmiddels wel duidelijk.
pi_53453271
3 keer aangevallen door dezelfde persoon.....jippie

Spel is echt geen hol aan eigenlijk. Ben de hele dag grondstoffen aan het opbouwen, maar je komt geen reet verder.

Ben nou al 9 keer aangevallen en ik heb nog steeds geen leger.

Echt, tis dat ik geen reet doe op mijn stage, anders was ik allang gekapt met dit kutspel
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:36:01 #204
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53453793
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
3 keer aangevallen door dezelfde persoon.....jippie

Spel is echt geen hol aan eigenlijk. Ben de hele dag grondstoffen aan het opbouwen, maar je komt geen reet verder.

Ben nou al 9 keer aangevallen en ik heb nog steeds geen leger.
Ik heb iets van 10 op een rij van een gozer, heb nu 3 soldaatjes..
pi_53454000
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:36 schreef ROG het volgende:

[..]

Ow dus het kan erger

Nou dan speel ik gewoon door
pi_53463233
Stuur je leger de hele dag op pad zou ik zeggen. Naar een dorp ver weg waarvan je bijna zeker weet dat er niks aan verloren gaat. Dan is de kans klein dat ze verslagen worden als je aangevallen wordt.

Ook zorgen dat je je grondstoffen meteen weer opmaakt aan de opbouw van een nieuw level grondstofveld. Op die manier kun je bijna niets verliezen én kun je aardig wat opbouwen
pi_53464378
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:44 schreef mcintosh het volgende:
Stuur je leger de hele dag op pad zou ik zeggen. Naar een dorp ver weg waarvan je bijna zeker weet dat er niks aan verloren gaat. Dan is de kans klein dat ze verslagen worden als je aangevallen wordt.

Ook zorgen dat je je grondstoffen meteen weer opmaakt aan de opbouw van een nieuw level grondstofveld. Op die manier kun je bijna niets verliezen én kun je aardig wat opbouwen
Het is maar goed dat er geen optie is dat de soldaten eens moeten rusten van een lange veldtocht, die van mij zijn letterlijk 24/7 op pad.

Nog even en ik kan gaan beginnen met de ontwikkeling van equites imperatoris, het gaat hard nu.
  dinsdag 25 september 2007 @ 20:49:29 #208
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53469607
Ik heb eindelijk een Wapensmid en Uitrustingssmederij erbij, yeah baby yeah! Nu nog even wat oorlogstuig ontwikkelen met de Academie..
  Lieve Belg dinsdag 25 september 2007 @ 20:55:03 #209
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53469787
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:36 schreef ROG het volgende:

[..]

Wat is jouw naam in travian?

Ik heb er nu al zo'n 100 aanvallen opzitten denk ik Lekker veel resources gaan pikken en legertjes opbouwen
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:57:33 #210
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53472073
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:55 schreef Jump het volgende:

[..]

Wat is jouw naam in travian?

Ik heb er nu al zo'n 100 aanvallen opzitten denk ik Lekker veel resources gaan pikken en legertjes opbouwen
RogNL, op 72,-11

edit: shit, zit mijn hele leger á 7 man gevangen in een of ander schijtdorp! De enige manier om ze terug te krijgen is aanvallen?
  Lieve Belg dinsdag 25 september 2007 @ 22:07:18 #211
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53472431
Ik zit op -76, 24. Dus ik zal je niet aanvallen.

Ja, ze gaan bedrijven. Maar de kans is ook groot dat hij ze al gedood heeft
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:24:44 #212
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53473027
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:07 schreef Jump het volgende:
Ik zit op -76, 24. Dus ik zal je niet aanvallen.

[afbeelding]

Ja, ze gaan bevrijden. Maar de kans is ook groot dat hij ze al gedood heeft
Dat doden, dat heb ik nog niet uit kunnen vogelen.. ik had laatst ook drie gevangenen maar ik heb ze maar vrijgelaten bij gebrek/onwetendheid aan sadistische opties.
pi_53473711
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:24 schreef ROG het volgende:

[..]

Dat doden, dat heb ik nog niet uit kunnen vogelen.. ik had laatst ook drie gevangenen maar ik heb ze maar vrijgelaten bij gebrek/onwetendheid aan sadistische opties.
Officieel kan het ook niet geloof ik. Maar je kunt volgens mij je vallen weer afbreken of 1 level terugbrengen (met hoofdgebouw niveau 10). Dan kan het wel.
Klik dan als je durft
pi_53475688
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:44 schreef Suijk het volgende:

[..]

Officieel kan het ook niet geloof ik. Maar je kunt volgens mij je vallen weer afbreken of 1 level terugbrengen (met hoofdgebouw niveau 10). Dan kan het wel.
Keertje testen... je kan ze anders idd alleen vrijlaten ..
  woensdag 26 september 2007 @ 04:57:23 #215
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53478513
Hathor, check eens ene rekmyflor bij je. Die wil graag toetreden maar volgens mij farm je hem redelijk? Hij reageert in ieder geval niet op mijn vraag of ie Fokt..
pi_53482767
quote:
Op woensdag 26 september 2007 04:57 schreef ROG het volgende:
Hathor, check eens ene rekmyflor bij je. Die wil graag toetreden maar volgens mij farm je hem redelijk? Hij reageert in ieder geval niet op mijn vraag of ie Fokt..
Ja dat klopt, daar kom ik zo'n twee keer per dag boodschappen doen, lijkt me sterk dat ie dan ineens aansluiting zoekt. Ik ben trouwens niet de enige die bij hem farmt, precies aan de andere kant van zijn dorp zit nog iemand die dat bij hem doet, soms kom ik vlak nadat hij is geweest en valt er niks te halen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een dooie account was, hij staat namelijk al een week lang op hetzelfde aantal punten, hij ontwikkelt zich dus helemaal niet, en zelfs al word je gefarmt, is dat nog geen reden om dan maar helemaal niks meer te doen, tenzij je ermee ophoud natuurlijk.

Hoe werken trouwens die equites legatis? Ik zou graag eens de sterkte van een bepaald dorp bij mij in de buurt onder de loep nemen, stuur ik er dan gewoon wat van die units op af? En hoeveel kan ik er dan het best sturen, meer dan 1 neem ik aan?
pi_53483004
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:43 schreef Hathor het volgende:

Hoe werken trouwens die equites legatis? Ik zou graag eens de sterkte van een bepaald dorp bij mij in de buurt onder de loep nemen, stuur ik er dan gewoon wat van die units op af? En hoeveel kan ik er dan het best sturen, meer dan 1 neem ik aan?
Stel jij stuurt 5 equites en hij heeft meer dan 5 scouts of verkenners ofzo, komen ze niet terug en ben je ze dus kwijt. Ik krijg regelmatig 1 scout op me af, die sterft dan en dan val ik die persoon aan, want een scoutaanval zie ik ook als aanval. Maar stel dat andere dorp heeft nog geen scouts, dan ziet die er niets van en heb je aan 1 equites genoeg om je informatie te verkrijgen.
Klik dan als je durft
pi_53483274
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:53 schreef Suijk het volgende:

[..]

Stel jij stuurt 5 equites en hij heeft meer dan 5 scouts of verkenners ofzo, komen ze niet terug en ben je ze dus kwijt. Ik krijg regelmatig 1 scout op me af, die sterft dan en dan val ik die persoon aan, want een scoutaanval zie ik ook als aanval. Maar stel dat andere dorp heeft nog geen scouts, dan ziet die er niets van en heb je aan 1 equites genoeg om je informatie te verkrijgen.
En moet je zo'n equite dan gewoon de opdracht "aanval" geven?
pi_53483332
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

En moet je zo'n equite dan gewoon de opdracht "aanval" geven?
Of overval, dan krijg je de keuze wat ze moeten scouten, eenheden en grondstoffen of eenheden en verdediging (lvl muur ofzo).
Klik dan als je durft
pi_53483336
Hey allemaal, ik ben nu ook sinds 2 dagen bezig met dit spel. Moet zeggen dat het me heel leuk lijkt. Nu vraag ik me af of het handig is om bij een alliantie te gaan (lijkt mij van wel nl.) En of er nog goeie tips zijn voor een beginner zoals ik. Ik ben inmiddels bezig om mijn velden flink uit te breiden. Ik ben Romein en zit op S3 classic
Is er trouwens zoiets als een FOK alliantie?
pi_53483400
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:05 schreef BMF het volgende:
Hey allemaal, ik ben nu ook sinds 2 dagen bezig met dit spel. Moet zeggen dat het me heel leuk lijkt. Nu vraag ik me af of het handig is om bij een alliantie te gaan (lijkt mij van wel nl.) En of er nog goeie tips zijn voor een beginner zoals ik. Ik ben inmiddels bezig om mijn velden flink uit te breiden. Ik ben Romein en zit op S3 classic
Is er trouwens zoiets als een FOK alliantie?
Yep, op server 1 zit een alliantie die onder die naam opereert.
pi_53483583
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Yep, op server 1 zit een alliantie die onder die naam opereert.
Ok ik zit op server 3, dus daar kan ik dan niet bij, denk trouwens ook niet dat ik voorlopig een toevoeging kan zijn aan een alliantie, aangezien ik net begin. Is het ook mogelijk om op meerdere servers te spelen, dan kan ik namelijk opnieuw beginnen op S1 en wat van mijn beginnersfouten rechtzetten.
pi_53484166
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:16 schreef BMF het volgende:

[..]

Ok ik zit op server 3, dus daar kan ik dan niet bij, denk trouwens ook niet dat ik voorlopig een toevoeging kan zijn aan een alliantie, aangezien ik net begin. Is het ook mogelijk om op meerdere servers te spelen, dan kan ik namelijk opnieuw beginnen op S1 en wat van mijn beginnersfouten rechtzetten.
Ja, dat kan, gewoon een nieuwe account aanmaken op server 1.
pi_53484185
Twee scouts gestuurd, maar geen info kunnen winnen, beide hebben het niet overleefd. Dat betekent dus dat er bij hem ook scouts aanwezig zijn.
pi_53484946
De dorpen waar ik veilig kon farmen (omdat de eigenaars er niet naar omkeken) zijn langzaam aan het verdwijnen ofwel worden nu door iedereen bezocht zodat er niks te halen is...
ik zal toch eens een fatsoenlijk aanvalsleger moeten ontwikkelen, want met alleen phalanxen ga ik niet ver komen bij de grotere dorpen om me heen
pi_53485011
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:44 schreef Hathor het volgende:
Twee scouts gestuurd, maar geen info kunnen winnen, beide hebben het niet overleefd. Dat betekent dus dat er bij hem ook scouts aanwezig zijn.
Als je dat bij mij had gedaan, had ik mijn hele leger op je af gestuurd.
Klik dan als je durft
pi_53485083
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:17 schreef Suijk het volgende:

[..]

Als je dat bij mij had gedaan, had ik mijn hele leger op je af gestuurd.
Dan was je helemaal voor jan lul gekomen, bij mij valt er ten eerste namelijk niks te halen, omdat ik alle resources steeds opmaak zodra er wat mogelijk is, en ten tweede omdat mijn troepen steeds onderweg zijn.
pi_53485162
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan was je helemaal voor jan lul gekomen, bij mij valt er ten eerste namelijk niks te halen, omdat ik alle resources steeds opmaak zodra er wat mogelijk is, en ten tweede omdat mijn troepen steeds onderweg zijn.
Het zou ook alleen maar even een bangmakertje zijn.

Heb wel eens iemand aangevallen en toen 3 kolonisten gedood. Die was net bezig om uit te zoeken waar z'n 2e dorp moest komen.
Klik dan als je durft
  Lieve Belg woensdag 26 september 2007 @ 23:53:52 #229
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53503740
Ik heb me toch al goed kunnen herpakken nadat ik een groot deel van mijn troepen verloren heb. Het aantal grondstoffen stijgt ook lekker terug, net zoals de populatie

donderdag 27 september 2007 @ 01:38:07 #230
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53505336
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:16 schreef BMF het volgende:

[..]

Inderdaad op S1 beginnen, het Zuid-Oosten kiezen en gelijk onze alliantie joinen, we zijn nog maar net een weekje bezig.
pi_53510405
14 keer aangevallen in 8 dagen tijd en dan vaak ook door dezelfde groep.

IK kan toch niks opbouwen om zo tot niveau 10 te komen zodat ik eindelijk een leger op kan bouwen.

En het erge is, ze vallen aan op het moment dat ik onderweg ben naar mijn stage. Dus als ik een hele nacht resources heb opgebouwd en dan op mijn stage eindelijk weer 1 niveau hoger kan komen, ben ik al aangevallen.
pi_53516054
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
14 keer aangevallen in 8 dagen tijd en dan vaak ook door dezelfde groep.

IK kan toch niks opbouwen om zo tot niveau 10 te komen zodat ik eindelijk een leger op kan bouwen.

En het erge is, ze vallen aan op het moment dat ik onderweg ben naar mijn stage. Dus als ik een hele nacht resources heb opgebouwd en dan op mijn stage eindelijk weer 1 niveau hoger kan komen, ben ik al aangevallen.
Schuilplaatsen mijn vriend. Al moetje er 3 bouwen, het is echt mogelijk te groeien ook al wordt je aangevallen.
Als ze merken dat ze niks kunnen halen gaan ze wel ergens anders heen
pi_53516558
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:39 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Schuilplaatsen mijn vriend. Al moetje er 3 bouwen, het is echt mogelijk te groeien ook al wordt je aangevallen.
Precies, ik heb twee volledig uitgebouwde crannies, die verzekeren me in ieder geval van een goede nachtrust zonder wakker te worden en uit te vinden dat een of andere parasiet al mijn resources heeft gepikt. Ik word ook nog steeds dagelijks aangevallen, maar hij komt nu al tijden voor niks. Toch geeft hij niet op, ik vermoed met het oog op me niet te snel te laten groeien. Ik probeer momenteel voldoende resources te sparen voor de ontwikkeling van equites imperatoris, en het is net of ie dat beseft. Als ik hem zie komen, moet ik snel de opgespaarde resources in iets anders investeren, anders ben je sowieso een deel kwijt. Maar groeien doe ik wel degelijk, ik nader inmiddels de 200 inwoners.
pi_53516700
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:39 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Kan er maar 1 bouwen..... en dat is dus al in het begin gebeurd....

-edit-

Aaarggh , vind net mijn schuilplaats terug ik maar denken dat ie gewoon onder zo'n rond vlak zit waar ik dan weer iets op kan zetten.... nou kijken of het nu beter gaat als ik 'm wat niveaus omhoog krik
pi_53516975
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Kan er maar 1 bouwen..... en dat is dus al in het begin gebeurd....

-edit-

Aaarggh , vind net mijn schuilplaats terug ik maar denken dat ie gewoon onder zo'n rond vlak zit waar ik dan weer iets op kan zetten.... nou kijken of het nu beter gaat als ik 'm wat niveaus omhoog krik
Kijk, en als je er 1 tot niveau 10 hebt opgebouwd kun je een tweede bouwen. Concentreer je nu eerst maar op de niveaus van de schuilplaats verhogen. Komt het vanzelf goed
pi_53517072
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:09 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Kijk, en als je er 1 tot niveau 10 hebt opgebouwd kun je een tweede bouwen. Concentreer je nu eerst maar op de niveaus van de schuilplaats verhogen. Komt het vanzelf goed
THNX
pi_53526777
quote:
Op donderdag 27 september 2007 01:38 schreef ROG het volgende:

[..]

Inderdaad op S1 beginnen, het Zuid-Oosten kiezen en gelijk onze alliantie joinen, we zijn nog maar net een weekje bezig.
Laat in nou net in het noordwesten zijn neergeplant, dacht toch echt dat ik zuid-oost had aangegeven.
Ik zal iig een ambassade bouwen, en dan zie ik nog wel even wat ik doe.
pi_53532208
Ik speel ook op S1, onder dezelfde naam. Zit helaas in het NO en al bij een goede alliantie, anders had ik natuurlijk FOK! gejoined.
  Lieve Belg donderdag 27 september 2007 @ 23:41:58 #239
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53532421
Je bent daar inderdaad goed bezig
pi_53534431
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:35 schreef robski18 het volgende:
Ik speel ook op S1, onder dezelfde naam. Zit helaas in het NO en al bij een goede alliantie, anders had ik natuurlijk FOK! gejoined.
Waarom is -NN- goed? Wat zijn de punten waarom je de alliantie zo beschrijft? Ik lig namelijk ook in NO en ben eigenlijk op zoek naar een andere alliantie
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:55:02 #241
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_53543376
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 01:31 schreef MoreMark het volgende:

[..]

Waarom is -NN- goed? Wat zijn de punten waarom je de alliantie zo beschrijft? Ik lig namelijk ook in NO en ben eigenlijk op zoek naar een andere alliantie
Ik ben iets na de oprichting van -NN- bij de alliantie gekomen. De leiders daarvan (Nox/Knuppus) zijn ervaren, en ook bereid te overleggen met de leden. Samen met hen heb ik een plan opgezet om -NN- groot te maken (wat aardig lukt op het moment), en dan merk je wel dat ze weten hoe het spelletje werkt. Daarnaast is er een extern, gezellig forum, waarbij 90% van de leden sowieso dagelijks langs komt, en de meeste ook wel een berichtje achterlaten. De communicatie tussen de leden is dus ook goed, en iedereen kan het ook gewoon goed met elkaar vinden. Sitterschap e.d. wordt allemaal geregeld (zijn we iig druk mee), en binnenkort gaan we ook verder met toekomstplannen maken. -NN- komt zeker in de top 10 binnen een paar weken (het gemiddelde van de alliantie ligt nu al hoger dan allianties boven ons op de ranglijst).

[wat is je username trouwens @ trav?]

[ Bericht 23% gewijzigd door robski18 op 28-09-2007 14:06:01 ]
pi_53546270
Ik stuur je mijn username wel even via IGM..
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:51:48 #243
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_53546421
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:46 schreef MoreMark het volgende:
Ik stuur je mijn username wel even via IGM..
Ok ik wacht je IGM af.
pi_53548637
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:51 schreef robski18 het volgende:

[..]

Ok ik wacht je IGM af.
Wat zijn je coordinaten?
pi_53548702
GRMBL, ook de alliantie waar ik nu in zit is geen beweging in te krijgen...

Denk dat ik ook weer op zoek ga naar een andere..
  vrijdag 28 september 2007 @ 17:38:22 #246
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_53549023
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat zijn je coordinaten?
zoek op robski18.
pi_53553796
@ Robski.. Je hebt een igm
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:24:28 #248
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_53554879
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:45 schreef MoreMark het volgende:
@ Robski.. Je hebt een igm
Jij ook
pi_53565347
ook sinds een weekje begonnen

Wat ik me afvroeg, zit er verschil in de servers of niet?
Zit zelf nu in server 6...
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 12:51:10 #250
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53565400
Verdomme, ik hjeb per ongeluk een scout als versterking naar een onbekende gestuurd. Wat gebeurd er met die scout dan?
pi_53565666
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:51 schreef Jump het volgende:
Verdomme, ik hjeb per ongeluk een scout als versterking naar een onbekende gestuurd. Wat gebeurd er met die scout dan?
Ligt eraan of de nederzetting waar ie heen is ook scouts heeft geloof ik. Als dat het geval is, overleeft ie het niet.
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 13:04:35 #252
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53565684
Maar ik ben hem wel kwijt denk ik, althans, ik kan hem zelf niet terughalen
pi_53568805
Wat je al niet over moet hebben om te groeien in dit spel..... Al een week probeer ik de equites imperiales te onderzoeken, maar zoals de meesten hier wel zullen weten is dat behoorlijk prijzig. En het is net alsof mijn rivaal het door had dat ik die kant op wilde want de hele week heeft ie gemiddeld 3 keer per dag mijn dorp aangevallen, zodat ik dus nooit de gelegenheid kreeg om de benodigde grondstoffen bij elkaar te krijgen, en het steeds op een alternatieve wijze moest investeren. Das uiteindelijk ook niet verkeerd natuurlijk, maar niet echt waar ik op aan stuurde. Gisteravond was het dan eindelijk zover....in de wetenschap dat de rivaal in kwestie gedurende de weekends minder actief is, ging ik er eens voor. Een voor een overviel ik alle bekende en minder bekende farms in mijn buurt, en langzaam maar zeker naderde ik de benodigde 3400 hout, 2800 klei, 2700 ijzer, en bijna 900 graan (ruwe schatting), maar na verloop van tijd ging het steeds moeizamer, de opbrengst van het farmen viel steeds weer tegen, soms had ik zelfs helemaal niks, en uiteindelijk, na achtereenvolgens "the Devil wears Prada, The good shepherd, en The Departed" gekeken te hebben, was het vanochtend rond 9 uur dan zover, en kon ik eindelijk naar mijn bed. Mijn hele zaterdag is naar de klote, en ik voel me net alsof ik tegen een bus ben aangeknald, maar ik kan eindelijk een cavalerie gaan trainen waartegen die clubbies geen schijn van kans hebben.
  zaterdag 29 september 2007 @ 21:45:26 #254
145319 robski18
Lost - PB \o/
pi_53576969
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 15:28 schreef Hathor het volgende:
Verhaal
Ik ben toch blij dat ik in een omgeving zit waarin ik de sterkste ben, dat gefarmt worden is zó irritant
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 21:52:04 #255
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53577120
De grootste spelers in mijn kaartje is 172, en ik ben er 240 nu. Binnenkort eens aanvallen denk ik
pi_53577205
Nou, ik mag wel zeggen dat het zich dubbel en dwars terugbetaald zeg. Het ontwikkelen en trainen van een cavalerie is ontzettend duur, maar je merkt het verschil wel als ze terugkomen van een raid, 400 a 500 van alle grondstoffen per keer is nu eerder regel dan uitzondering.
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 22:01:14 #257
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53577316
Mja, ik heb gans mijn buurt al leeggeroofd en mag steeds verder gaan De verdere (10 vakjes) zijn voor mijn paladijnen, die dat dichter liggen zijn voor mijn club swingers.

Even gekeken in mij recente berichten, en aangezien die maar een aantal dagen kan bijhouden, toch even gekeken. De laatste vier dagen 56 aanvallen gedaan en 32 scoutaanvallen. Mijn beste aanval was terugkomen met 5000 resources in het totaal. Hoeveel ik al verzameld heb door aan te vallen, geen idee
pi_53577438
Ja, het viel mij ook al op dat op den duur dorpjes die al een tijdje niet verder ontwikkeld zijn plotseling van de kaart verdwijnen, is er een soort begrenzing op het spel of zo? Zoiets als 14 dagen inactief, dan toedeledokie account?
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 22:08:52 #259
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53577479
Je kan manueel je gebruiker verwijderen, die verdwijnt dan achter 72 uur. Maar ik denk dat ze na een week of twee ook automatisch weggaan. Anders zou het farmen te makkelijk worden.
pi_53577529
Ik wilde trouwens daarstraks een dorp aanvallen, en ik kreeg de boodschap dat dat niet ging omdat de gebruiker ervan gebanned was, wat zou die uitgevreten hebben?
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 22:15:01 #261
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53577613
Een multihunter dat wakker is, meerdere accounts op eenzelfde server hebben?
pi_53577666
Dat zal zoiets wel zijn dan, wel jammer, want ik durf te wedden dat die nederzetting momenteel uitpuilt van de grondstoffen. Als een speler word gebanned, is dat dan permanent of slechts tijdelijk?
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 22:20:50 #263
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53577723
Hangt waarschijnlijk af van wat de gebruiker gedaan heeft om een ban te krijgen.
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 22:37:24 #264
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53577994
Zo, een scout heeft 12000 aan grondstoffen gevonden, even wachten tot mijn aanvallen troepen terug in het dorp zijn en gaan met de banaan
pi_53578325
Daar kun je inderdaad mee thuis komen, heb je wel genoeg mensen die het allemaal kunnen dragen?
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 22:58:49 #266
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53578431
13 paladijnen zijn al onderweg. Mijn speervechters laat ik staan voor verdediging, en mijn knuppelvechters en bijlvechters zijn op de terugweg nu
  Lieve Belg zaterdag 29 september 2007 @ 22:59:45 #267
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53578450
Nu juist een andere gescout die er nog 17000 liggen heeft, man man man, het wordt een drukke nacht
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:39:26 #268
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53644031
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 21:56 schreef Hathor het volgende:
Nou, ik mag wel zeggen dat het zich dubbel en dwars terugbetaald zeg. Het ontwikkelen en trainen van een cavalerie is ontzettend duur, maar je merkt het verschil wel als ze terugkomen van een raid, 400 a 500 van alle grondstoffen per keer is nu eerder regel dan uitzondering.
Het gaat je voor de wind zie ik.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:40:21 #269
117098 Hathor
Effe niet
pi_53650596
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:39 schreef ROG het volgende:

[..]

Het gaat je voor de wind zie ik.
Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik was tijdelijk niet in staat om hier te posten. Het gaat inderdaad in vogelvlucht nu. Mijn strooptochten leveren per keer steeds meer op, soms zelfs bijna 1000 per resource, maar dat is maar goed ook, ik heb het idee dat we het punt naderen waar het allemaal een stuk harder zal worden. Het is nog maar een kwestie van tijd voor die Germaan in mijn buurt om de hoek komt met katapulten, en dan wil ik er wel klaar voor zijn. Ik train zoveel mogelijk Imperianen en equites Imperiales momenteel, om zo goed mogelijk tegengas te kunnen geven wanneer dat moment aanbreekt, en ik ben hard bezig om mijn academie naar level 10 te brengen (momenteel level 8), zodat ik zelf ook een werkplaats kan bouwen om hem met gelijke munt terug te betalen.

Die gast waar jij contact mee had, Rekmyflor of zoiets, heeft zich inmiddels bij een andere alliantie aangesloten, een die ik in mijn eentje helemaal bont en blauw aan het trappen ben, momenteel is er weer een raidingparty onderweg naar een van hun dorpen. Die zullen inmiddels wel goed de pik hebben op FOK.

Hoe gaat het met de ontwikkeling van jouw dorp?
pi_53670288
In mijn regio is het stil: onderling worden af en toe kleine aanvallen gepleegd om wat af te tasten, verder farmt iedereen bij dezelfde dorpen die in de steek zijn gelaten door hun gebruikers, waar dan nog maar weinig te halen is. Ik wil nu padvinders gaan onderzoeken, dan kan ik iets beter op onderzoek uit.
pi_53674166
Ik heb me dorp nu redelijk. Alle sources op niveau 5. Enigste vervelende is dat ik constant aangevallen wordt door een en dezelfde persoon. Vele IGM's gestuurd waarom hij me aanvalt maar ik krijg geen antwoord. Ben nu schuilplaats aan het opwaarderen en sparen zodat ik ineens een groot leger fabriceer om zo me "vijand" terug te pakken.
  Lieve Belg woensdag 3 oktober 2007 @ 19:12:37 #272
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53674215
Waar zit jij ongeveer?

Ik ben sinds 3 september slechts 1 keer aangevallen. ik ben qua populatie ook de grootste uit mijn buurt, dat zal waarschijnlijk wel afschrikken
pi_53674251
(112/74) server 3 ben ik, ik wordt alleen maar doordezelfde aangevallen.
  Lieve Belg woensdag 3 oktober 2007 @ 19:19:13 #274
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53674425
Ah, ik zit op server 1. Mijn meeste grondstoffen (twee niet in feite) staan nu op niveau 5. Maar nu ben ik aan het sparen voor mijn residentie die naar niveau 10 moet.
Daarna gaat het eerst voor drie kolonisten zijn, aangezien er niet al te veel 9 of 15 croppers in de buurt liggen. Die gaan dus eerst van mij worden.
pi_53674459
Weet iemand in welke richting 112/74 zit?
pi_53674511
Sorry, ben nog niet helemaal helder in het wereldje. Wat zijn croppers? En is het voor mij ook mogelijk om op een andere server te spelen? met de zelfde naam?
  Lieve Belg woensdag 3 oktober 2007 @ 19:22:52 #277
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53674537
1
2
3
4
5
NW  |   NO
    |  
----+----- 
    |  
ZW  |   ZO

Jij zal in het NO zitten.
  Lieve Belg woensdag 3 oktober 2007 @ 19:24:11 #278
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53674577
Standaard heb je van ijzer, steen en klei 4 velden en van graan 6. Er zijn ook velden met 9 graanvelden en ook met 15 graanvelden, die noemen ze dan 9-croppers of 15-croppers.

Je kan op een andere server spelen, je wel registreren dan. Met zelfde naam kan als deze nog op die server vrij is. Je mag slechts 1 account hebben per server.
pi_53674673
Oke, bedankt voor de uitleg. Ik ga nu op server 1 spelen samen met een vriend.
pi_53677150
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:10 schreef Gurby het volgende:
In mijn regio is het stil: onderling worden af en toe kleine aanvallen gepleegd om wat af te tasten, verder farmt iedereen bij dezelfde dorpen die in de steek zijn gelaten door hun gebruikers, waar dan nog maar weinig te halen is. Ik wil nu padvinders gaan onderzoeken, dan kan ik iets beter op onderzoek uit.
Jij zit trouwens dichter bij mij dan ik dacht, als ik drie keer naar links klik en twee keer omhoog, dan heb ik jouw dorp al in beeld.
  Lieve Belg woensdag 3 oktober 2007 @ 21:25:10 #281
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53677841
Zojuist 25 speervechters afgemaakt van een buur. Zelf ook wat bijlvechters kwijt, maar het is goed voor mijn held
pi_53677881
Is jullie held al een paar levels verder?
  Lieve Belg woensdag 3 oktober 2007 @ 21:28:04 #283
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53677943
Hij is nu op 16% voor niveau 2. Het is niet zoveel, maar veel mensen zonder leger in de buurt, en te ver stuur ik hem ook niet, want dan zien ze hem van uren ver afkomen.

Te grote mensen wel ik niet aanvallen aangezien ik me het niet wel riskeren om mijn ganse leger op te offeren.
pi_53678526
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:28 schreef Jump het volgende:
Hij is nu op 16% voor niveau 2. Het is niet zoveel, maar veel mensen zonder leger in de buurt, en te ver stuur ik hem ook niet, want dan zien ze hem van uren ver afkomen.

Te grote mensen wel ik niet aanvallen aangezien ik me het niet wel riskeren om mijn ganse leger op te offeren.
In die fase zit ik dus nu ook, dorpen met meer dan 150 pop. laat ik voorlopig nog even links liggen, al word de neiging om er aan te beginnen steeds groter. Zelf nader ik de 250 pop, het moment dat je dorp op de kaart een ander aangezicht krijgt, dus het zou onderhand wel mogen. Toch wacht ik liever nog even tot het moment dat ik de zware cavalerie kan trainen, daar zit ik nu dicht tegenaan, en ook het moment dat ik katapults kan gaan trainen is niet ver meer, en dan word het allemaal toch wat eenvoudiger.
  Lieve Belg woensdag 3 oktober 2007 @ 21:50:59 #285
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53678686
Ik heb nu een populatie van 275, maar ben bijlange nog niet toe aan katapulten. Ik ben nu eerst aan het sparen voor mijn kolonisten, zodat ik een tweede dorp in de buurt kan openen.

Wat heb jij nu al productie? Hier ligt alles rond de 350, en ik vind dat het nu nog steeds iets te traag gaat, Dringend enkele velden naar niveau 8 brengen.
pi_53678840
Mijn productie van hout is rond de 650, klein 500, erts 400 en graan 60 ( ) 2de dorpje zit rond de 50 van alle 4. Overigens Hathor, ik weet niet wat je precies met katapulten wil gaan doen.. Maar hoezo wordt het eenvoudiger?
pi_53678930
Nou ja, ik weet niet hoe snel je katapulten kan bouwen, maar ik hoef de academie nog maar een keer te levelen, en dan kan ik de werkplaats gaan bouwen, dat bedoelde ik eigenlijk. Zware cavalerie vind ik momenteel eigenlijk veel belangrijker met het oog op die meute knuppelvechters waar ik mee te maken ga krijgen.

Productie is niet eens echt hoog,,,

Hout: 165
Klei: 165
Ijzer: 138
Graan: 98

Mijn inkomsten komen voornamelijk uit farmen, ongeveer 3 a 4000 van alle grondstoffen per dag, maar morgen ga ik weer aan het werk, dus dan zal dat wel weer stevig naar beneden zakken.
pi_53679012
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:55 schreef MoreMark het volgende:
Mijn productie van hout is rond de 650, klein 500, erts 400 en graan 60 ( ) 2de dorpje zit rond de 50 van alle 4. Overigens Hathor, ik weet niet wat je precies met katapulten wil gaan doen.. Maar hoezo wordt het eenvoudiger?
Nou, door de gebouwen van rivalen naar beneden te knallen dacht ik zo, of valt dat tegen? Maar eigenlijk doelde ik meer op het kunnen trainen van equites caesaris.
  Lieve Belg woensdag 3 oktober 2007 @ 22:01:09 #289
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53679039
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:58 schreef Hathor het volgende:
Nou ja, ik weet niet hoe snel je katapulten kan bouwen, maar ik hoef de academie nog maar een keer te levelen, en dan kan ik de werkplaats gaan bouwen, dat bedoelde ik eigenlijk. Zware cavalerie vind ik momenteel eigenlijk veel belangrijker met het oog op die meute knuppelvechters waar ik mee te maken ga krijgen.

Productie is niet eens echt hoog,,,

Hout: 165
Klei: 165
Ijzer: 138
Graan: 98

Mijn inkomsten komen voornamelijk uit farmen, ongeveer 3 a 4000 van alle grondstoffen per dag, maar morgen ga ik weer aan het werk, dus dan zal dat wel weer stevig naar beneden zakken.
Dan heb je goede farms bij jou in de buurt. Hier enkel die kleine die ik al kapot gefarmed heb
pi_53679356
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 22:01 schreef Jump het volgende:

[..]

Dan heb je goede farms bij jou in de buurt. Hier enkel die kleine die ik al kapot gefarmed heb
Ik heb kort bij mij in de buurt een stuk of 5 inactieve dorpen zitten die nog steeds goed produceren. Eentje ervan heeft me vandaag al twee keer meer dan 500 van alle grondstoffen opgelevert, en ik ben nu op weg voor de derde rit. Ik wil daar zo lang mogelijk van profiteren voordat ze voorgoed verdwijnen, want dan moet ik stukken verder reizen.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 02:10:11 #291
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53684502
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:40 schreef Hathor het volgende:
Hoe gaat het met de ontwikkeling van jouw dorp?
Kán beter, gestaag maar gelukkig minder last van aanvallen nu. Ik ben de kleinste van alliantie, daar komt natuurlijk verandering in he!
pi_53692256
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 02:10 schreef ROG het volgende:

[..]

Kán beter, gestaag maar gelukkig minder last van aanvallen nu. Ik ben de kleinste van alliantie, daar komt natuurlijk verandering in he!
Komt er een nieuwe bij dan?
  Lieve Belg donderdag 4 oktober 2007 @ 18:56:24 #293
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53699311
« 12 Aanvallen vanaf 0:08:28 uur
Voor de eerste keer een hoop aanvallen tegelijkertijd Zes ervan zijn wel scouts, maar eens zien wat het allemaal zal opleveren hé
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:46:58 #294
117098 Hathor
Effe niet
pi_53726577
He Gurby, ik zie dat jij dat dorp van de Overwinnende hebt gescout, en dat het niet word verdedigd, terwijl er duizenden grondstoffen voor het oprapen liggen, waarom ben je er niet meteen bovenop gedoken? Zit het soms vol met vallen of zo?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:58:19 #295
117098 Hathor
Effe niet
pi_53726833
Nou goed. als jij het niet wil hebben ga ik het wel halen.
pi_53743073
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 18:46 schreef Hathor het volgende:
He Gurby, ik zie dat jij dat dorp van de Overwinnende hebt gescout, en dat het niet word verdedigd, terwijl er duizenden grondstoffen voor het oprapen liggen, waarom ben je er niet meteen bovenop gedoken? Zit het soms vol met vallen of zo?

Hmm, waarschijnlijk te snel over het berichtje heengelezen tussen de stroom van aanvalsrapporten.

Nu is het leeg zeker?
pi_53745604
Ik had een alliantie boos gemaakt

Die kwam ff verhaal halen, was er 15 uur voor onderweg, de schade viel me eigenlijk nog mee. Die katapults hebben weinig kunnen uithalen. En had mijn kolonisten als versterking weggestuurd naar een wildvreemde
  Lieve Belg zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:04:46 #298
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53746641
Wel goed voor je held
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:18:36 #299
67385 ROG
Go on, say it.
pi_53746918
Z'n dooie held?
pi_53749400
Ik ben dus nieuw, en ik vind het best leuk.

Ik snap aleen geen hout van dat travian plus gedoe. Ik heb 35 goud om in te ruilen staat er. Leuk, maar ik neem aan dat het gratis is? Omdat ik zie dat je ook gold kan kopen via sms enzo.
pi_53750030
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:18 schreef ROG het volgende:
Z'n dooie held?

Helden kan je weer levend maken Het kost nu wat, maar dan heb je ook wat Dus ja, het is zeker goed voor zijn held

Edit: Kan iemand anders even een nieuwe maken? Ik moet namelijk weg
  Lieve Belg zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:56:40 #302
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_53750247
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: