Jawel, maar tegen de tijd dat die eenheden bij hem zijn kunnen ze alweer terug want dan is de aanval waarschijnlijk voorbijquote:Op woensdag 12 september 2007 18:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan dat? Elke solaat die ik train zolang onderbrengen bij een ander? Kost dat die persoon geen voedsel dan of zo?
Dat heb je snel gedaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:09 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Jawel, maar tegen de tijd dat die eenheden bij hem zijn kunnen ze alweer terug want dan is de aanval waarschijnlijk voorbij![]()
Ik weet niet of ze al graan gaan verbruiken van die vriend op het moment dat ze bij jou vertrekken of dat wanneer ze bij hem aankomen. Beide gevallen is het minimaal aan graankosten
Dat zou kunnen ja.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat heb je snel gedaan.![]()
Wat ik eigenlijk bedoel is heimelijk een legertje opbouwen en permanent gestationeerd houden bij een ander tot ik het moment rijp acht om terug te slaan, is dat mogelijk? Gewoon iedere soldaat die uit de barakken komt onmiddelijk naar een ander dorp sturen, en dat net zolang blijven doen tot ik er klaar voor ben?
x60/y-60quote:Op woensdag 12 september 2007 18:26 schreef Jump het volgende:
Mijn eerste speervechter is klaar, dus ik kan eindelijk mijn stadje wat beveiligen. Hathor: wat zijn jouw coordinaten?
Mwah, dan ga ik denk ik maar voor de route waarvoor je het meest geduld moet hebben. Zodra ik honderden units van alle 4 de grondstoffen per uur kan aanmaken, dan pas word het interessant om aan een leger te denken. Probleem is dan wel dat die Germaan in de tussentijd ook steeds sterker word, vandaar mijn verzoek of iemand zijn legertje even in de pan zou willen hakken, dan staat hij in ieder geval ook weer op nul.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:17 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja.
Dat kost degeen bij wie ze gestald staan wel graan, dat zou je eventueel kunnen compenseren door hem graan te sturen, zo veel is dat niet. Maar je moet wel bedenken dat je maar een uursproductie aan graan mag versturen naar iemand per dag. Dus eigenlijk moet je iemand vinden die het graan er wel voor over heeft.
Maar als degeen bij wie ze gestald staan aangevallen wordt kunnen je troepen nog steeds sneuvelen. Maar goed, das kwestie van iemand uitzoeken die redelijk groot is of nooit aangevallen wordt.
Voor wat?quote:Op woensdag 12 september 2007 18:30 schreef Jump het volgende:
Aankomst in 22:50:09 Uur
Dit is toch even iets te ver
Voor wat verdedigende peetjes naar je dorp te sturen. Met een hoopje speervechters slacht je die 30 knuppel vechtertjes goed af.quote:
Niet voor het een of ander, maar dat zou heel welkom zijn, maar ik besef dat het inderdaad nogal ver is, dus je moet maar zien wat je doet.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:35 schreef Jump het volgende:
[..]
Voor wat verdedigende peetjes naar je dorp te sturen. Met een hoopje speervechters slacht je die 30 knuppel vechtertjes goed af.
Ik ben sprakeloos.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:39 schreef Jump het volgende:
7 knuppelvechtertjesEn die spelers die ik aangevallen heb liggen allemaal op maxomum 4 kotjes afstand, dus ze zijn rap terug voor een nieuwe aanval.
Rode pijl is mijn stadje. De pijl links en rechts zijn nog actieve stadjes, de middelste pijl is blijkbaar een stadje wat al verdwenen is. Als ik in mijn berichten ga kijken staat de stadsnaam er ook niet meer, maar wel "bezette oase".quote:Op woensdag 12 september 2007 18:41 schreef Suijk het volgende:
Die ligt direct naast jou en speelt niet meer? Da's wel lekker, dan heb je gewoon 2 dorpjes die grondstoffen voor je produceren. Ik moet nu minstens 30 minuten reizen om nog wat te roven.
Ik zie het net ja, ik schrok me in eerste instantie wezenloos, ik dacht dat er weer een aanval aan zat te komen. Maar denk je dat drie phalanxen een beetje een kans hebebn tegen 30 van die knuppelaars? Mijn muur is momenteel level 2, ik heb vanmiddag ook die 10% verdedigingsbonus verlengd in Travian Gold, maar ik heb nog geen legionairs getrained.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:16 schreef ROG het volgende:
Tvp
edit: Hathor, ik heb 3 Phalanxen afgestuurd, volgens mij doen ze er een uurtje of 7 over.
Als je travian Plus hebt, en je hebt een verzamelplaats moet je op verzamelplaats klikken. Daar zie je een link staan naar de 'gevechtssimulator'. Kun je een beetje berekenen of je kans maakt.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie het net ja, ik schrok me in eerste instantie wezenloos, ik dacht dat er weer een aanval aan zat te komen. Maar denk je dat drie phalanxen een beetje een kans hebebn tegen 30 van die knuppelaars? Mijn muur is momenteel level 2, ik heb vanmiddag ook die 10% verdedigingsbonus verlengd in Travian Gold, maar ik heb nog geen legionairs getrained.
Ah....bedankt, ik vroeg me al af wat die optie voor functie had.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:06 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Als je travian Plus hebt, en je hebt een verzamelplaats moet je op verzamelplaats klikken. Daar zie je een link staan naar de 'gevechtssimulator'. Kun je een beetje berekenen of je kans maakt.
Doe je vlotquote:Op woensdag 12 september 2007 23:19 schreef Suijk het volgende:
Academie is af, nu verkenners onderzoeken, kan ik anderen gaan bespieden.
Niet veel maar met die reistijd is het misschien een klein beetje meegenomen, ook om die knakker te laten zien dat je hulp krijgt/hebt.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie het net ja, ik schrok me in eerste instantie wezenloos, ik dacht dat er weer een aanval aan zat te komen. Maar denk je dat drie phalanxen een beetje een kans hebebn tegen 30 van die knuppelaars? Mijn muur is momenteel level 2, ik heb vanmiddag ook die 10% verdedigingsbonus verlengd in Travian Gold, maar ik heb nog geen legionairs getrained.
Ik ben van plan ook die jongens van LegioIII erbij te betrekken, we hebben tenslotte niet voor niets een verbond, en twee van hen zitten op mijn kaart. In ieder geval bedankt voor de hulp, ik hoop zo snel mogelijk in staat te zijn iets terug te doen.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:25 schreef ROG het volgende:
[..]
Niet veel maar met die reistijd is het misschien een klein beetje meegenomen, ook om die knakker te laten zien dat je hulp krijgt/hebt.
Goede acties!quote:Op donderdag 13 september 2007 01:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben van plan ook die jongens van LegioIII erbij te betrekken, we hebben tenslotte niet voor niets een verbond, en twee van hen zitten op mijn kaart. In ieder geval bedankt voor de hulp, ik hoop zo snel mogelijk in staat te zijn iets terug te doen.Voorlopig ben ik hem vandaag twee keer te snel afgeweest, een keer door heel erg vroeg mijn bed uit te komen, en een tweede keer toen ik zag dat ie binnen een paar minuten voor mijn poort zou staan, en ik alle aanwezige grondstoffen toen maar heb geinvesteerd in mijn schuilplaats naar level 6 te brengen.
![]()
Tijd voor een overname? Ik neem tenminste aan dat je daar al toe in staat bent? Gewoon een dorpje pakken in een lekker druk gebied, volpompen met resources, sterk garnizoen erbij, en hoppa.quote:Op donderdag 13 september 2007 08:13 schreef Suijk het volgende:
Hij zal zijn interesse wel kwijt raken nu hij zag dat er troepen waren en dat er helemaal niks te halen valt.
Ik zit een beetje in een saai gebied. Ik heb 3 NAVs afgesloten, er zijn 3 spelers geband en er zijn 2 inactieve spelers verdwenen. Nu moet ik nog verder reizen om wat leeg te roven.
Wel goed om zijn sterkte te weten nu.quote:Op donderdag 13 september 2007 07:20 schreef Hathor het volgende:
Hij dacht slim te zijn en vandaag zelf een uur vroeger te komen dan gisteren, helaas voor hem zit ik hier zelf nog een uur vroeger dan ik er gisteren zat. Hij vind dus weer de hond in de pot.![]()
Helaas voor die 3 phalanxen, die hebben het niet overleefd. Hij viel aan met 20 knuppelvechters, en verloor er zelf 1.
Kost je geen graan.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:25 schreef Gurby het volgende:
Ik ben voor het eerst aangevallen (door 3 legionairs). De aanval werd door mijn vallen gestopt, maar nu zitten die legionairs daar en dat kost mij graan? Kan ik ze niet gewoon laten verhongeren of zo?
Zou het niet beter te zijn om de aanvaller een berichtje te sturen dat ie ze terug kan kopen voor een nader te bepalen prijs? Als je het zo speelt dat het ietsje voordeliger is voor hem inplaats van 3 nieuwe te recruteren, worden jullie er allebei beter van. Ik zou ze proberen terug te verkopen.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:29 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Kost je geen graan.
Ik zou ze afmaken ook, kost je wel die vallen, maar die zijn goedkoop te repareren.
En dan geef je meteen een signaal af, don't fuck with me
Tja kwestie van strategie. Als hij genoeg troepen heeft om ze te bevrijden gaat ie daar voor kiezen. En dan zit jij net zo goed met kapotte vallen en HIJ heeft weer al zijn troepen terug zodat ie je weer kan aanvallen op volle sterkte.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zou het niet beter te zijn om de aanvaller een berichtje te sturen dat ie ze terug kan kopen voor een nader te bepalen prijs? Als je het zo speelt dat het ietsje voordeliger is voor hem inplaats van 3 nieuwe te recruteren, worden jullie er allebei beter van. Ik zou ze proberen terug te verkopen.![]()
Volgens mij kun je ze doden... heb er alleen nog nooit 1 gevangen ...quote:Op donderdag 13 september 2007 14:19 schreef Gurby het volgende:
OK, hoe kill ik ze? Ik zie alleen een optie om ze vrij te laten?
Kun je ze niet converten en opdracht geven mijn dorp te komen verdedigen?quote:Op donderdag 13 september 2007 14:30 schreef Suijk het volgende:
Je kunt je vallen 'afbreken', dat ga ik proberen. Ik wil ze niet meer hebben eigenlijk. Heb er 200 gevangen.
Dat iedereen bij jou in de buurt een goede schuuilplaats heeft en geen leger verbaast me eigenlijk niks, wat valt er in hemelsnaam tegen een leger als het jouwe te beginnen? Waarschijnlijk zit iedereen te hopen dat je je gaat vervelen en wat minder actief word.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:54 schreef Suijk het volgende:
De eerste padvinders zijn af, heb iedereen in mijn omgeving al gescout. Iedereen heeft goede schuilplaatsen en bijna niemand heeft troepen.
Ja, dat had ik eigenlijk zelf ook moeten beseffen. Op de internationale server heb ik die namelijk wel, en nog eentje waar over nagedacht is ook, iemand aan de oostkust van Amerika, hij sit mijn nederzetting als ik slaap/werk, en ik die van hem. Gunstiger kan het bijna niet met die 8 uur verschil in tijd. Het probleem op deze server is alleen dat wanneer ik slaap, de rest dat waarschijnlijk ook aan het doen is, en wanneer ik werk, werkt de rest ook, of zit op school. Dat is het probleem als je met alleen maar Nederlanders en Vlamingen op een server zit. Maar ik zal wel effe navragen wat er mogelijk is, want dit is natuurlijk elke keer doodzonde van die verloren resources.quote:Op vrijdag 14 september 2007 14:50 schreef Suijk het volgende:
Vraag of je een 'sitter' in kunt stellen. Dan is er iemand van hier of je alliantie die jouw account kan checken (met zijn eigen wachtwoord). Dat kun je vinden in je profiel ergens.
Wees gerust.. Ik heb vandaag zo'n 70 nieuwe clubswingers gemaakt dus deze paar konden er wel vanafquote:Op zondag 16 september 2007 23:44 schreef Hathor het volgende:
Je moet ook kieskeurig zijn met wie of wat je aanvalt.
Praetorianen zijn verdedigingstroepen.. je kan beter voor de Imperianen gaanquote:Zodra die er staat ga ik Praetorianen trainen en dan ga ik een enorme bak met stront over die pleurisgermaan uitstrooien.
Bij een aanval "vechten" de legers van jou en de tegenpartij tot in de dood. Net zolang dus totdat 1 van de twee geen soldaatjes meer heeft.quote:Wat is trouwens het verschil tussen "aanval' en "overval" in het menu waarin je je soldaten er op uit stuurt?
Let je er wel op dat je jezelf niet in de vingers gaat snijden? Allianties met veel Ally's en Navs zijn zeer onaantrekkelijk en het staat amateuristischquote:Op maandag 17 september 2007 00:08 schreef ROG het volgende:
De FOK! alliantie heeft een alliantie met LegioIII gesloten, van de PWNRS clan ligt een voorstel om PWNRS2 te worden maar ik zie meer in een NAV, tenslotte zijn wij en blijven wij FOK!, een PWNRS lid zit overigens vlakbij mij maar is tot nu toe neutraal.
omkopen, ehm.. dat gaat wel lekker ja met vallenquote:Op maandag 17 september 2007 09:43 schreef Suijk het volgende:
Nee, gevangen kosten jou niks. En vooral in het begin zijn vallen erg nuttig. Ik had in het begin nog maar 10 knuppelvechters en die waren gevangen. Ik heb flink moeten betalen om ze weer terug te krijgen (natuurlijk net iets minder als dat je er voor moet betalen als je ze opnieuw maakt).
Ik op 1, die is pas vanaf 3 september bezig,quote:Op maandag 17 september 2007 10:19 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Heb me ook sinds 1,5 week aangemeld. Weet nog niks over aanvallen.
Lees dat jullie allemaal op server 3 zitten. Ik zit op 6
ik zie het, mijn dank is groot.quote:Op maandag 17 september 2007 13:13 schreef ROG het volgende:
Hathor, om ca. 20.30 komen er 5 Phalanxen van mij bij je aan, wat moral support.
Dat gaat niet. Alleen de eerste minuut nadat je ze hebt weggestuurd, kun je ze nog terughalen, er staat dan een klein kruisje bij het overzicht.quote:Op maandag 17 september 2007 13:17 schreef vdvorst het volgende:
lol, ik zag dat er een flink leger op mij af kwam, dus ik mijn legertje even ter versterking weggezet,
bleek die gast uit de ally 8 uur ver weg te zitten,
komt dus over 7 uur aan, maar de aanval is al voorbij!
kan alleen niet vinden hoe je ze terug kunt sturen :S
Ach ja. misschien dat ik vandaag of morgen daar ook wel een accountje aanmaak, met zulk hondeweer buiten valt er voor mij toch geen droge snee brood te verdienen langs de weg, en heb ik weer een hoop vrije tijd.quote:Op maandag 17 september 2007 15:11 schreef freak1 het volgende:
wie van fok zit er overigens nog meer op server 3?
heb al een lief legertje gebouwd, ook 20 preat. voor verdediging met een level 4 muur, en 20 imper. voor de aanval. en op 40 minuten van me af zit een gast die volgens mij gekapt is met t spel
Server1?quote:Op maandag 17 september 2007 16:39 schreef Gurby het volgende:
Progressie gaat maar langzaam hier...ik probeer mijn productie wat op te krikken, en ik heb vier dorpen in de buurt waar geen troepen zitten en die ik leegroof (met phalanxen, want ik heb nog niets ander) maar het schiet niet echt op
Server 3 zit ik ook, ben nu bezig met kolonisten om m'n 2e dorpje te bouwen.quote:Op maandag 17 september 2007 15:11 schreef freak1 het volgende:
wie van fok zit er overigens nog meer op server 3?
heb al een lief legertje gebouwd, ook 20 preat. voor verdediging met een level 4 muur, en 20 imper. voor de aanval. en op 40 minuten van me af zit een gast die volgens mij gekapt is met t spel
Nee, waarschijnlijk krijg je een uitnodiging om je aan te sluiten bij de FOK alliantie.quote:
nodig mij ook uitquote:Op maandag 17 september 2007 17:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk krijg je een uitnodiging om je aan te sluiten bij de FOK alliantie.
Dat moet ROG doen, die heeft de ambassade op level 3, en is dus min of meer verantwoordelijk voor de uitnodigingen. Als ie dit leest dan zal het verder wel in orde komen.quote:Op maandag 17 september 2007 18:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
nodig mij ook uit
naam is freak1 in het spel
Voor zover ik weet kan je met de held oases bezetten en veranderen in een nieuwe nederzetting, maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen,.quote:Op maandag 17 september 2007 20:16 schreef mcintosh het volgende:
Kan iemand me in Jip&Janneke uitleggen het voordeel van een held?
Ik heb nu een heldenhof en een held (zwaardvechter) getraint. Nu kan ik punten geven voor aanval etc.
Maar door het level van de wapensmid etc. te verhogen wordt de aanvalskracht van een eenheid toch al verhoogd?
Nou ja misschien kan iemand het me uitleggen.
Ja dat klopt ja.quote:Op maandag 17 september 2007 20:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kan je met de held oases bezetten en veranderen in een nieuwe nederzetting, maar misschien heb ik dat verkeerd gelezen,.
Is er een speciale reden waarom LegioIII de alliantie verlaten heeft? Anders zal ik hem toch eens een bezoekje moeten gaan brengen een dezer dagen.quote:Op maandag 17 september 2007 20:55 schreef ROG het volgende:
Ik moet even de Ambassade upgraden, momenteel is er maar 1 plek nog vacant..
Hm, mij onbekend.. vreemd!quote:Op maandag 17 september 2007 21:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is er een speciale reden waarom LegioIII de alliantie verlaten heeft? Anders zal ik hem toch eens een bezoekje moeten gaan brengen een dezer dagen.
Stond in het niewsgedeelte als je de opties in de ambassade bekijkt. Ik heb hem een berichtje gestuurd, maar hij heeft tot nu toe niet gereageerd.quote:Op maandag 17 september 2007 21:45 schreef ROG het volgende:
[..]
Hm, mij onbekend.. vreemd!
edit: Heb wat rondgeneusd in het menu, als het goed is heb jij nu ook alle rechten.
Kom maar hoor, ik ben nu ook maar zo alleenquote:Op maandag 17 september 2007 17:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk krijg je een uitnodiging om je aan te sluiten bij de FOK alliantie.
Zat jij niet op server 3? De naam freak1 bestaat niet op server 1 namelijk.quote:Op maandag 17 september 2007 18:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
nodig mij ook uit
naam is freak1 in het spel
Jij bent Gurby's gehucht? De coordinaten komen niet overeen met datgene dat je hier vermeld hebt.quote:Op maandag 17 september 2007 23:59 schreef Gurby het volgende:
[..]
Kom maar hoor, ik ben nu ook maar zo alleen
idd op server 3quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zat jij niet op server 3? De naam freak1 bestaat niet op server 1 namelijk.
waar zitten jullie ergens?quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:20 schreef Hathor het volgende:
Never mind, uitnodiging zit in je box. Er is blijkbaar nog een Gurby, en ik had al een uitnodiging verstuurd naar hem, maar effe snel weer gedelete.
Ooh dat wist ik niet, Gurby gebruik ik op Fok ook alleen maar omdat Gurb al bezet wasquote:Op dinsdag 18 september 2007 00:20 schreef Hathor het volgende:
Never mind, uitnodiging zit in je box. Er is blijkbaar nog een Gurby, en ik had al een uitnodiging verstuurd naar hem, maar effe snel weer gedelete.
Ik zit op 60/-60, vrij ver uit de buurt van ROG in ieder geval, maar ik ben niet geheel ongelukkig met mijn positie, ondanks die Germaan die steeds bij me wil farmen. Er zitten nogal wat inactieve spelers in mijn omgeving, en daar farm ik nu zelf continue. Mijn doelstelling van vandaag is de ontwikkeling van Praetorianen, en dat kost vrij duur. Eerst heb ik mijn pakhuis moeten opwaarderen naar level 3, en nu ben ik aan het raiden. Als ik zelf niet word aangevallen, moet het te doen zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:24 schreef vdvorst het volgende:
[..]
waar zitten jullie ergens?
in server 1 dan,
ik zit op -50 -56 ofzo ongeveer, vrij ver weg dusquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zit op 60/-60, vrij ver uit de buurt van ROG in ieder geval, maar ik ben niet geheel ongelukkig met mijn positie, ondanks die Germaan die steeds bij me wil farmen. Er zitten nogal wat inactieve spelers in mijn omgeving, en daar farm ik nu zelf continue. Mijn doelstelling van vandaag is de ontwikkeling van Praetorianen, en dat kost vrij duur. Eerst heb ik mijn pakhuis moeten opwaarderen naar level 3, en nu ben ik aan het raiden. Als ik zelf niet word aangevallen, moet het te doen zijn.
Jij zit in een alliantie genaamd N.N.?quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:56 schreef vdvorst het volgende:
[..]
ik zit op -50 -56 ofzo ongeveer, vrij ver weg dus
Zo ongeveer, liefst nog wat hoger. Maar niet iedereen hier zit op server 3, zeker de helft speelt ook op server 1.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:09 schreef VDL018 het volgende:
Ook begonnen aan travian, lijkt me een leuk spel om te spelen. Zie dat jullie allemaal in server 3 zitten. Goede keus van mij om dit ook te doen. Mijn grondstoffen gaan nu 40-38-35-33. Las ergens dat ieder veld op het begin tot L3 opgehoofd moet worden voordat je aan een leger begint?
Oke, maar ik heb nu een barrack gemaakt en wacht tot ik me eerste soldaten kan maken. Of moet ik eerst verder gaan met upgraden van grondstoffen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo ongeveer, liefst nog wat hoger. Maar niet iedereen hier zit op server 3, zeker de helft speelt ook op server 1.
Tsja, dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ikzelf heb gewacht tot ik zo'n beetje alle graanfarmen op level 4 heb, en eentje op level 5, en de andere grondstoffen op level 3 en 4. Daarna ben ik pas wat soldaten gaan trainen waarmee ik nu de omgeving aan het afstropen ben. In het kamp laten zitten kan ik niet, want daar is het nog een te kleine groep voor, maar als je wat speelt met de klok, kun je ze ongestoord steeds op pad sturen, 5 soldaten is al genoeg, en met wat je farmt kun je de groep steeds groter maken.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:35 schreef VDL018 het volgende:
[..]
Oke, maar ik heb nu een barrack gemaakt en wacht tot ik me eerste soldaten kan maken. Of moet ik eerst verder gaan met upgraden van grondstoffen?
Onzin!quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zo ongeveer, liefst nog wat hoger. Maar niet iedereen hier zit op server 3, zeker de helft speelt ook op server 1.
Ik spreek dan ook vanuit het oogpunt van de Romeinen, ik heb geen ervaring met Galliers en Germanen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:41 schreef MoreMark het volgende:
[..]
Onzin!
Als je als germaan direct begint moet je juist geen veldjes ophogen. Alles moet je dan in de barakken en clubswingers steken.. Met een populatie van 9 kan je al clubswingers maken.. Veldjes zijn dan helemaal niet nodig!
Ik ben ook romein is mij verteld dat je daar het beste mee kan starten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik spreek dan ook vanuit het oogpunt van de Romeinen, ik heb geen ervaring met Galliers en Germanen.
Ja, daar moet nog een naam voor gezocht wordenquote:Op dinsdag 18 september 2007 15:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij zit in een alliantie genaamd N.N.?
Tsja, het zal wel aan mij liggen, maar het lijkt me gewoon niet verstandig om meteen te investeren in een legertje en je velden te verwaarlozen. Ik zal je ook vertellen waarom.....ik val daarnet een Germaans dorp aan met 7 legionairs, in het dorp zaten 7 clubswingers, en die zijn nu allemaal dood, terwijl ik twee legionairs verloren heb. Daarnaast heb ik flink wat grondstoffen van hem gepikt. Het was nog niet zo'n hoog ontwikkeld dorp, dus dit is waarschijnlijk zo'n type die dezelfde tactiek hanteert zoals jij beschrijft. Maar nu heeft ie dus geen soldaten meer, en is ie ook nog eens het overschot wat ie aan grondstoffen had kwijt. Stel dat ie zijn velden niet heeft geupgrade, dan kan ie dus nu gaan zitten wachten tot St. Juttemis voordat ie weer eens wat kan gaan ondernemen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:50 schreef MoreMark het volgende:
Dan moet je dat erbij zeggenVoor elk volk gelden namelijk andere tactieken...
Tsja, dat was ik ook de eerste dagen van het spel, maar ik heb snel geleerd van mijn fouten. Bij mij zit er ook een Germaan die constant loopt te farmen bij me, althans...dat probeert hij, maar er is domweg niks te halen voor hem, ik zorg er wel voor dat ie niks meer pakt. En over een paar dagen wacht ik die 40 knupplelvechterjtjes een keer op met een groepje praetorianen, en dan heeft ie niks meer om mee te gaan farmen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:33 schreef MoreMark het volgende:
Als je als germaan direct clubswingers maakt en een beetje actief bent word je niet gefarmd maar farm jij. Jij hebt het over 7 legionairs.. Door mijn tactiek heb ik nu rond de 100 clubswingers en ben ik bezig met paladijnen.. Ondanks het niet ophogen van mijn veldjes heb ik toch zo'n grote productie gekregen door te farmen dat ik de snelst groeiende van mijn alliantie ben (van laatste naar eerste)..
Kortom: Als je een beetje tijd hebt kan je beter clubbies maken en die constant wegsturen, daar maak je weer clubbies van en uiteindelijk stijg je veel sneller dan mensen die het nodig vinden alles in hun grondstofveldjes te investeren
Maar goed.. Mij maakt het niet uit hoor.. Mensen als jou zat in mijn omgeving en ze zijn nu allemaal mijn farm![]()
quote:Onderwerp: xxxx´s Dorp viel xxxx´s Dorp aan
Verzonden: op 18.09.07 om 20:27:51 uur
Aanvaller xxxuit dorp xxxx´s Dorp
Eenheden xx 0 0 0 x 0 0 0 0 0
Verliezen 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Opbrengst 855 551 1048 200
Verdediger xxxx uit dorp xxx ´s Dorp
Eenheden 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Ja, dat die clubswingers slechte verdedigers zijn heb ik inmiddels gemerkt, maar bedoel je nou te zeggen dat een stuk of 20 praetorianen die 40 clubswingers die ik dagelijks over de vloer krijg niet aan zouden kunnen? Ik heb ook een muur van level 4 en een defensive bonus van 10% van de Travian Gold optie. Moet toch kunnen dacht ik zo?quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:47 schreef MoreMark het volgende:
Ik volg je niet helemaal? Welke fout doel je precies op? Bedoel je dat je de snelst groeiende van je omgeving was en dat je toen wat fout hebt gedaan? En tip: wacht die knuppelvechters niet op met praetorianen, maak een paar imperatorissen en val hem daarmee aan. Dan heb je minder schade aangezien knuppelvechters niet sterk tegen cavalerie zijn
Oh.. En mijn grootste buit tot nu toe.. Net binnen gehaald
[..]
Je loopt alleen een beetje op de feiten vooruit, ik heb niet eens een stal.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:25 schreef MoreMark het volgende:
Tuurlijk kunnen ze het wel aan.. Maar waarom veel verliezen maken terwijl dat je ook imperatorissen kan maken en ze daar snel mee af kan maken?
De aanval van clubswingers is 40, verdediging van prae's is 65. Iets minder dan de helft van je prae's zullen dood gaan.. Stuk of 5/6/7 dus.
Clubswingers verdedigen echter maar voor 5 punten tegen cavalerie. Met een stuk of 4 a 5 imperatorissen kan je de clubswingers al met gemak de baas. Zeker als je er meer maakt heb je daarna een leuke basis om mee verder te raiden
Maar goed.. Het is je eigen keuzeIk zou het wel weten.. De aanval is de beste verdediging
quote:Wat ikzelf gebruik is firefox. Dit moet je ff downloaden en installeren. Firefox is gewoon een soort internet explorer, maar dan niet van microsoft.
Vervolgens ga je naar https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748 en installeer je greasemonkey. Er is dan nog niets gebeurd. Greasmonkey is een soort tool waarmee je pluginns voor bepaalde sites kan laden. Dan moet je nog de plugin hebben. Deze heet travian beyond. Er zijn hier diverse versies van. Wanneer de makers van travian hun “codes” aanpassen zal je merken dat je greasemonkey / travian beyond niet meer werkt .meestal is er dan binnen 24 uur een update te downloaden van travian beyond, en werkt het gelukkig weer.
Waar haal je travian beyond vandaan? Nou hier:
http://www.denibol.com/proyectos/travian_beyond/
ja inderdaad. dat is spaans, maar hoort wel gewoon te werken
succes.
KAn wat mij betreft geen kwaad: hij is ook een directe buur van het grootste dorp in mijn omgeving, misschien kunnen we daar samen iets tegen doen op den duurquote:Op donderdag 20 september 2007 00:22 schreef ROG het volgende:
Meneertje van het dorp Green, wat tussen Gurb en John Krete (Hathor) in ligt (klikkerdeklik) wil graag de alliantie joinen. Wel strategisch gelegen voor jullie.. Your call guys.
Welke server? Kan ik je gaan farmenquote:Op donderdag 20 september 2007 16:18 schreef vdvorst het volgende:
Ik ben er na 2 weken weer mee gestopt,
mijn leger kwam in de val, en ineens is alles weg, naja, dan laat maar
zo blijven we aan de gang
server 1quote:Op donderdag 20 september 2007 17:32 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Welke server? Kan ik je gaan farmen
Nee, maar kom op, dat is het spel, even een paar dagen sprokkelen en je kan weer aan de slag
En val nooit een Gallier aan vroeg in het spel, die vallen zijn dodelijk
Nope, dat was niet verstandig geweest.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ben nou 2 weken bezig en 5 keer aangevallen., Heb zelf nog niks qua soldaten.... denk dat ik verkeerd ben gegaan met de grondstoffen. Ze staan nou allemaal op 2 en 3 qua niveau, maar volgens mij had ik beter gewoon op 1 klei , 1 graan en 1 ijzer kunnen richten en die zo snel mogelijk naar niveau 10 kunnen brengen
Je bedoelt 200 inwoners in je dorp? Ik ben omgeven door dat soort figuren op de internationale server, dan ga je niet met een gerust hart naar bed.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:19 schreef MoreMark het volgende:
Woehoe.. Net de grens van 200 punten overschreden![]()
![]()
Ik ga onder de naam LittleWhitequote:Op zondag 23 september 2007 19:50 schreef Suijk het volgende:
Ja, inderdaad.Wie ben jij dan ook al weer?
Ik kan voor geen meter farmen, das ook behoorlijk kloten!quote:Op zondag 23 september 2007 19:58 schreef Suijk het volgende:
Jep, 1 inwoner minder.Maar ik kon vandaag niet groeien, was aangevallen dus heb eerst mijn leger weer op moeten bouwen. Hopen dat de ally een beetje goed wordt.
Mjah.. Je aanval op Snuffel leverde inderdaad ook niet veel opquote:Op zondag 23 september 2007 20:06 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ik kan voor geen meter farmen, das ook behoorlijk kloten!
Verder nog geen aanvallen te verduren gehad gelukkig.
Erg irritant. Zal het verder weg moeten gaan zoeken... alleen ff oppassen dat ik geen ally's of nav's aanvalquote:Op zondag 23 september 2007 20:12 schreef MoreMark het volgende:
[..]
Mjah.. Je aanval op Snuffel leverde inderdaad ook niet veel opWel leuk legertje trouwens
![]()
Mwah, als ik iets aan zie komen, stuur ik mijn soldaten gewoon effe weg. Dat blijf ik gewoon herhalen tot ik het idee heb dat ik een kans maak. Ik ben nu aan het sparen voor de ontwikkeling van imperianen, dus dat komt wel goed.quote:Op zondag 23 september 2007 23:05 schreef mcintosh het volgende:
Ik krijg straks een eerste aanval te verwerken
Ik hoop dat ik em kan afslaan ..
Kun je op den duur geen eenheden trainen waardoor je de sterkte van je tegenstander kunt checken voordat ie bij je nederzetting aankomt?quote:Op maandag 24 september 2007 00:38 schreef mcintosh het volgende:
Had ze ook weggestuurd, had ik beter niet kunnen doen. Hij kwam met 65, 40 in de val laat nog 25 knuppels over. Daar had ik gehakt van gemaakt... maar ja dat weet je van te voren niet he...
Hij heeft iig niets kunnen meenemen en hij is er 40 kwijt nu
De scout toch?quote:Op maandag 24 september 2007 00:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kun je op den duur geen eenheden trainen waardoor je de sterkte van je tegenstander kunt checken voordat ie bij je nederzetting aankomt?
Komt ie dan niet terug voor die 40?quote:Op maandag 24 september 2007 00:38 schreef mcintosh het volgende:
Had ze ook weggestuurd, had ik beter niet kunnen doen. Hij kwam met 65, 40 in de val laat nog 25 knuppels over. Daar had ik gehakt van gemaakt... maar ja dat weet je van te voren niet he...
Hij heeft iig niets kunnen meenemen en hij is er 40 kwijt nu
Dat zijn in het geval van de Romeinen toch de equites legati?quote:
Waarschijnlijk wel, maar dan hoop ik voor hem dat ie nu online is, want er is nu een legertje naar hem onderweg...quote:
Daar heb ik hem op aangesproken, maar dat berust meer op een misverstand. Hij had het idee dat ie er niet echt bijpaste omdat ie zelf hier niet post. Het is een Vlaming en verder wel een aardige gozer, dus wat mij betreft is er geen probleem. Verder heb ik nog wel contact met die Electric Ice die met ons een alliantie had gesloten maar die weer verbroken heeft om wat voor reden dan ook. Hij is in ieder geval niet vijandig, en ik heb een persoonlijk NAV met hem, we hebben beide een gezamelijke vijand. Dankzij hem weet ik nu ook dat die Germaan in mijn buurt een stuk of 400 clubswingers in zijn dorp heeft, en dat je dus niet hoeft te proberen daar met 100 legionairs of zoiets naar toe hoeft te gaan, en dat was eik eerst wel van plan. Daarom ga ik nu voor de ontwikkeling van imperialen, en daarna cavalerie, maar die voorsprong zal ie voorlopig wel behouden, tenzij hij zelf eens een keer van iemand goed op zijn lazer krijgt. Die alliantie van de PWNRS zit niet zo ver bij mij uit de buurt, maar dat stelt allemaal niet zo heel erg veel voor militair gezien, dus daar hoef ik ook geen steun van te verwachten.quote:Op maandag 24 september 2007 00:52 schreef ROG het volgende:
Overigens is die knakker van een Meneertje weer uit de alliantie gestapt zonder melding, beetje een prutser dus. Maak 'm maar af Hathor.En zoek eens een nieuwe partner voor erbij daar, beetje een stronghold creeeren?
Nope dat kan niet.. Met scouts kuin je alleen zien áls je gescout wordt, en je kan zien wat iemand heeft voor legers/voorraden/muur/paleis(of residentie) als je diegene zelf scout. Zien waar iemand mee aanvalt is nooit mogelijkquote:Op maandag 24 september 2007 00:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zijn in het geval van de Romeinen toch de equites legati?
Dus als je er daar een van in je dorp hebt, kun je zien waar de tegenstander mee aan komt zetten?
Das weer minder dan, het blijft dus eigenlijk altijd een gok. Daar had wel eens iets beter over nagedacht mogen worden bij het maken van dit spel, verkenners hebben toch altijd een cruciale rol gespeeld.quote:Op maandag 24 september 2007 14:50 schreef MoreMark het volgende:
[..]
Nope dat kan niet.. Met scouts kuin je alleen zien áls je gescout wordt, en je kan zien wat iemand heeft voor legers/voorraden/muur/paleis(of residentie) als je diegene zelf scout. Zien waar iemand mee aanvalt is nooit mogelijk
Sneaky bastard.quote:Op maandag 24 september 2007 15:09 schreef Suijk het volgende:
Zodra je paleis level 10 is kun je kolonisten trainen om een nieuw dorp te stichten.
En ik vind het alleen maar fijn dat ze niet kunnen zien met hoeveel ik aanval. Ik kreeg laatst op de Speed server een gast die mij aanviel op een van mijn nieuwe dorpjes, dus moeilijk te verdedigen. Ik viel zijn 7 dorpen aan vanuit mijn hoofddorp, maar daarvan waren 4 aanvallen die niks voorstelden (2 phalanxen ofzo) maar de overige 3 aanvallen waren met 1000en Haeduanen enzo. Hij wist dus niet hoe hij zijn legers nou moest verdelen over zijn dorpen om goed te kunnen verdedigen.
Juist dat is echt heel handigquote:Op maandag 24 september 2007 16:27 schreef Suijk het volgende:
Whehe, beetje psychologische oorlogvoering.
Ik kreeg wel eens van een grote speler een berichtje met 'NAV', of 'Alliantie' als onderwerp. Maar daar stond dan helemaal niks in. Vertelde hij later dat dat alleen maar was om te kijken of ik online was. Als je nl. in je verzonden items kijkt, zie je of het mailtje al is gelezen en dat werkt het beste met een aanlokkelijke titel.
Die vlieger gaat niet altijd op, sommige spelers zijn gewoon zo teringarrogant om nergens op te reageren. De meeste mensen reageren wel op een boodschapje, maar het zijn diegene die stommetje spelen die je het meest serieus moet nemen, zoveel is me inmiddels wel duidelijk.quote:Op maandag 24 september 2007 16:27 schreef Suijk het volgende:
Whehe, beetje psychologische oorlogvoering.
Ik kreeg wel eens van een grote speler een berichtje met 'NAV', of 'Alliantie' als onderwerp. Maar daar stond dan helemaal niks in. Vertelde hij later dat dat alleen maar was om te kijken of ik online was. Als je nl. in je verzonden items kijkt, zie je of het mailtje al is gelezen en dat werkt het beste met een aanlokkelijke titel.
Ik heb iets van 10 op een rij van een gozer, heb nu 3 soldaatjes..quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:04 schreef Boy_Snakeye het volgende:
3 keer aangevallen door dezelfde persoon.....jippie
Spel is echt geen hol aan eigenlijk. Ben de hele dag grondstoffen aan het opbouwen, maar je komt geen reet verder.
Ben nou al 9 keer aangevallen en ik heb nog steeds geen leger.
Ow dus het kan ergerquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:36 schreef ROG het volgende:
[..]
Ik heb iets van 10 op een rij van een gozer, heb nu 3 soldaatjes..![]()
![]()
Het is maar goed dat er geen optie is dat de soldaten eens moeten rusten van een lange veldtocht, die van mij zijn letterlijk 24/7 op pad.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:44 schreef mcintosh het volgende:
Stuur je leger de hele dag op pad zou ik zeggen. Naar een dorp ver weg waarvan je bijna zeker weet dat er niks aan verloren gaat. Dan is de kans klein dat ze verslagen worden als je aangevallen wordt.
Ook zorgen dat je je grondstoffen meteen weer opmaakt aan de opbouw van een nieuw level grondstofveld. Op die manier kun je bijna niets verliezen én kun je aardig wat opbouwen
Wat is jouw naam in travian?quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:36 schreef ROG het volgende:
[..]
Ik heb iets van 10 op een rij van een gozer, heb nu 3 soldaatjes..![]()
![]()
RogNL, op 72,-11quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:55 schreef Jump het volgende:
[..]
Wat is jouw naam in travian?
Ik heb er nu al zo'n 100 aanvallen opzitten denk ikLekker veel resources gaan pikken en legertjes opbouwen
Dat doden, dat heb ik nog niet uit kunnen vogelen.. ik had laatst ook drie gevangenen maar ik heb ze maar vrijgelaten bij gebrek/onwetendheid aan sadistische opties.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:07 schreef Jump het volgende:
Ik zit op -76, 24. Dus ik zal je niet aanvallen.
[afbeelding]
Ja, ze gaan bevrijden. Maar de kans is ook groot dat hij ze al gedood heeft
Officieel kan het ook niet geloof ik. Maar je kunt volgens mij je vallen weer afbreken of 1 level terugbrengen (met hoofdgebouw niveau 10). Dan kan het wel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:24 schreef ROG het volgende:
[..]
Dat doden, dat heb ik nog niet uit kunnen vogelen.. ik had laatst ook drie gevangenen maar ik heb ze maar vrijgelaten bij gebrek/onwetendheid aan sadistische opties.
Keertje testen... je kan ze anders idd alleen vrijlaten ..quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:44 schreef Suijk het volgende:
[..]
Officieel kan het ook niet geloof ik. Maar je kunt volgens mij je vallen weer afbreken of 1 level terugbrengen (met hoofdgebouw niveau 10). Dan kan het wel.
Ja dat klopt, daar kom ik zo'n twee keer per dag boodschappen doen, lijkt me sterk dat ie dan ineens aansluiting zoekt. Ik ben trouwens niet de enige die bij hem farmt, precies aan de andere kant van zijn dorp zit nog iemand die dat bij hem doet, soms kom ik vlak nadat hij is geweest en valt er niks te halen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een dooie account was, hij staat namelijk al een week lang op hetzelfde aantal punten, hij ontwikkelt zich dus helemaal niet, en zelfs al word je gefarmt, is dat nog geen reden om dan maar helemaal niks meer te doen, tenzij je ermee ophoud natuurlijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 04:57 schreef ROG het volgende:
Hathor, check eens ene rekmyflor bij je. Die wil graag toetreden maar volgens mij farm je hem redelijk? Hij reageert in ieder geval niet op mijn vraag of ie Fokt..
Stel jij stuurt 5 equites en hij heeft meer dan 5 scouts of verkenners ofzo, komen ze niet terug en ben je ze dus kwijt. Ik krijg regelmatig 1 scout op me af, die sterft dan en dan val ik die persoon aan, want een scoutaanval zie ik ook als aanval. Maar stel dat andere dorp heeft nog geen scouts, dan ziet die er niets van en heb je aan 1 equites genoeg om je informatie te verkrijgen.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:43 schreef Hathor het volgende:
Hoe werken trouwens die equites legatis? Ik zou graag eens de sterkte van een bepaald dorp bij mij in de buurt onder de loep nemen, stuur ik er dan gewoon wat van die units op af? En hoeveel kan ik er dan het best sturen, meer dan 1 neem ik aan?
En moet je zo'n equite dan gewoon de opdracht "aanval" geven?quote:Op woensdag 26 september 2007 11:53 schreef Suijk het volgende:
[..]
Stel jij stuurt 5 equites en hij heeft meer dan 5 scouts of verkenners ofzo, komen ze niet terug en ben je ze dus kwijt. Ik krijg regelmatig 1 scout op me af, die sterft dan en dan val ik die persoon aan, want een scoutaanval zie ik ook als aanval. Maar stel dat andere dorp heeft nog geen scouts, dan ziet die er niets van en heb je aan 1 equites genoeg om je informatie te verkrijgen.
Of overval, dan krijg je de keuze wat ze moeten scouten, eenheden en grondstoffen of eenheden en verdediging (lvl muur ofzo).quote:Op woensdag 26 september 2007 12:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
En moet je zo'n equite dan gewoon de opdracht "aanval" geven?
Yep, op server 1 zit een alliantie die onder die naam opereert.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:05 schreef BMF het volgende:
Hey allemaal, ik ben nu ook sinds 2 dagen bezig met dit spel. Moet zeggen dat het me heel leuk lijkt. Nu vraag ik me af of het handig is om bij een alliantie te gaan (lijkt mij van wel nl.) En of er nog goeie tips zijn voor een beginner zoals ik. Ik ben inmiddels bezig om mijn velden flink uit te breiden. Ik ben Romein en zit op S3 classic
Is er trouwens zoiets als een FOK alliantie?
Ok ik zit op server 3, dus daar kan ik dan niet bij, denk trouwens ook niet dat ik voorlopig een toevoeging kan zijn aan een alliantie, aangezien ik net begin. Is het ook mogelijk om op meerdere servers te spelen, dan kan ik namelijk opnieuw beginnen op S1 en wat van mijn beginnersfouten rechtzetten.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Yep, op server 1 zit een alliantie die onder die naam opereert.
Ja, dat kan, gewoon een nieuwe account aanmaken op server 1.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:16 schreef BMF het volgende:
[..]
Ok ik zit op server 3, dus daar kan ik dan niet bij, denk trouwens ook niet dat ik voorlopig een toevoeging kan zijn aan een alliantie, aangezien ik net begin. Is het ook mogelijk om op meerdere servers te spelen, dan kan ik namelijk opnieuw beginnen op S1 en wat van mijn beginnersfouten rechtzetten.
Als je dat bij mij had gedaan, had ik mijn hele leger op je af gestuurd.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:44 schreef Hathor het volgende:
Twee scouts gestuurd, maar geen info kunnen winnen, beide hebben het niet overleefd. Dat betekent dus dat er bij hem ook scouts aanwezig zijn.
Dan was je helemaal voor jan lul gekomen, bij mij valt er ten eerste namelijk niks te halen, omdat ik alle resources steeds opmaak zodra er wat mogelijk is, en ten tweede omdat mijn troepen steeds onderweg zijn.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als je dat bij mij had gedaan, had ik mijn hele leger op je af gestuurd.
Het zou ook alleen maar even een bangmakertje zijn.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan was je helemaal voor jan lul gekomen, bij mij valt er ten eerste namelijk niks te halen, omdat ik alle resources steeds opmaak zodra er wat mogelijk is, en ten tweede omdat mijn troepen steeds onderweg zijn.![]()
Inderdaad op S1 beginnen, het Zuid-Oosten kiezen en gelijk onze alliantie joinen, we zijn nog maar net een weekje bezig.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:16 schreef BMF het volgende:
[..]
Ok ik zit op server 3, dus daar kan ik dan niet bij, denk trouwens ook niet dat ik voorlopig een toevoeging kan zijn aan een alliantie, aangezien ik net begin. Is het ook mogelijk om op meerdere servers te spelen, dan kan ik namelijk opnieuw beginnen op S1 en wat van mijn beginnersfouten rechtzetten.
Schuilplaatsen mijn vriend. Al moetje er 3 bouwen, het is echt mogelijk te groeien ook al wordt je aangevallen.quote:Op donderdag 27 september 2007 11:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
14 keer aangevallen in 8 dagen tijd en dan vaak ook door dezelfde groep.
IK kan toch niks opbouwen om zo tot niveau 10 te komen zodat ik eindelijk een leger op kan bouwen.
En het erge is, ze vallen aan op het moment dat ik onderweg ben naar mijn stage. Dus als ik een hele nacht resources heb opgebouwd en dan op mijn stage eindelijk weer 1 niveau hoger kan komen, ben ik al aangevallen.
Precies, ik heb twee volledig uitgebouwde crannies, die verzekeren me in ieder geval van een goede nachtrust zonder wakker te worden en uit te vinden dat een of andere parasiet al mijn resources heeft gepikt. Ik word ook nog steeds dagelijks aangevallen, maar hij komt nu al tijden voor niks. Toch geeft hij niet op, ik vermoed met het oog op me niet te snel te laten groeien. Ik probeer momenteel voldoende resources te sparen voor de ontwikkeling van equites imperatoris, en het is net of ie dat beseft. Als ik hem zie komen, moet ik snel de opgespaarde resources in iets anders investeren, anders ben je sowieso een deel kwijt. Maar groeien doe ik wel degelijk, ik nader inmiddels de 200 inwoners.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:39 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Schuilplaatsen mijn vriend. Al moetje er 3 bouwen, het is echt mogelijk te groeien ook al wordt je aangevallen.
Als ze merken dat ze niks kunnen halen gaan ze wel ergens anders heen
Kan er maar 1 bouwen..... en dat is dus al in het begin gebeurd....quote:Op donderdag 27 september 2007 14:39 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Schuilplaatsen mijn vriend. Al moetje er 3 bouwen, het is echt mogelijk te groeien ook al wordt je aangevallen.
Als ze merken dat ze niks kunnen halen gaan ze wel ergens anders heen
Kijk, en als je er 1 tot niveau 10 hebt opgebouwd kun je een tweede bouwen. Concentreer je nu eerst maar op de niveaus van de schuilplaats verhogen. Komt het vanzelf goedquote:Op donderdag 27 september 2007 14:59 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Kan er maar 1 bouwen..... en dat is dus al in het begin gebeurd....
-edit-
Aaarggh , vind net mijn schuilplaats terugik maar denken dat ie gewoon onder zo'n rond vlak zit waar ik dan weer iets op kan zetten.... nou kijken of het nu beter gaat als ik 'm wat niveaus omhoog krik
THNXquote:Op donderdag 27 september 2007 15:09 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Kijk, en als je er 1 tot niveau 10 hebt opgebouwd kun je een tweede bouwen. Concentreer je nu eerst maar op de niveaus van de schuilplaats verhogen. Komt het vanzelf goed
Laat in nou net in het noordwesten zijn neergeplant, dacht toch echt dat ik zuid-oost had aangegeven.quote:Op donderdag 27 september 2007 01:38 schreef ROG het volgende:
[..]
Inderdaad op S1 beginnen, het Zuid-Oosten kiezen en gelijk onze alliantie joinen, we zijn nog maar net een weekje bezig.
Waarom is -NN- goed? Wat zijn de punten waarom je de alliantie zo beschrijft? Ik lig namelijk ook in NO en ben eigenlijk op zoek naar een andere alliantiequote:Op donderdag 27 september 2007 23:35 schreef robski18 het volgende:
Ik speel ook op S1, onder dezelfde naam. Zit helaas in het NO en al bij een goede alliantie, anders had ik natuurlijk FOK! gejoined.
Ik ben iets na de oprichting van -NN- bij de alliantie gekomen. De leiders daarvan (Nox/Knuppus) zijn ervaren, en ook bereid te overleggen met de leden. Samen met hen heb ik een plan opgezet om -NN- groot te maken (wat aardig lukt op het moment), en dan merk je wel dat ze weten hoe het spelletje werkt. Daarnaast is er een extern, gezellig forum, waarbij 90% van de leden sowieso dagelijks langs komt, en de meeste ook wel een berichtje achterlaten. De communicatie tussen de leden is dus ook goed, en iedereen kan het ook gewoon goed met elkaar vinden. Sitterschap e.d. wordt allemaal geregeld (zijn we iig druk mee), en binnenkort gaan we ook verder met toekomstplannen maken. -NN- komt zeker in de top 10 binnen een paar weken (het gemiddelde van de alliantie ligt nu al hoger dan allianties boven ons op de ranglijst).quote:Op vrijdag 28 september 2007 01:31 schreef MoreMark het volgende:
[..]
Waarom is -NN- goed? Wat zijn de punten waarom je de alliantie zo beschrijft? Ik lig namelijk ook in NO en ben eigenlijk op zoek naar een andere alliantie
Ok ik wacht je IGM af.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:46 schreef MoreMark het volgende:
Ik stuur je mijn username wel even via IGM..
Wat zijn je coordinaten?quote:
Jij ookquote:Op vrijdag 28 september 2007 20:45 schreef MoreMark het volgende:
@ Robski.. Je hebt een igm
Ligt eraan of de nederzetting waar ie heen is ook scouts heeft geloof ik. Als dat het geval is, overleeft ie het niet.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:51 schreef Jump het volgende:
Verdomme, ik hjeb per ongeluk een scout als versterking naar een onbekende gestuurd. Wat gebeurd er met die scout dan?
quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:28 schreef Hathor het volgende:
Verhaal
Het gaat je voor de wind zie ik.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:56 schreef Hathor het volgende:
Nou, ik mag wel zeggen dat het zich dubbel en dwars terugbetaald zeg. Het ontwikkelen en trainen van een cavalerie is ontzettend duur, maar je merkt het verschil wel als ze terugkomen van een raid, 400 a 500 van alle grondstoffen per keer is nu eerder regel dan uitzondering.
Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik was tijdelijk niet in staat om hier te posten.quote:
1 2 3 4 5 | | ----+----- | ZW | ZO |
Jij zit trouwens dichter bij mij dan ik dacht, als ik drie keer naar links klik en twee keer omhoog, dan heb ik jouw dorp al in beeld.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:10 schreef Gurby het volgende:
In mijn regio is het stil: onderling worden af en toe kleine aanvallen gepleegd om wat af te tasten, verder farmt iedereen bij dezelfde dorpen die in de steek zijn gelaten door hun gebruikers, waar dan nog maar weinig te halen is. Ik wil nu padvinders gaan onderzoeken, dan kan ik iets beter op onderzoek uit.
In die fase zit ik dus nu ook, dorpen met meer dan 150 pop. laat ik voorlopig nog even links liggen, al word de neiging om er aan te beginnen steeds groter. Zelf nader ik de 250 pop, het moment dat je dorp op de kaart een ander aangezicht krijgt, dus het zou onderhand wel mogen. Toch wacht ik liever nog even tot het moment dat ik de zware cavalerie kan trainen, daar zit ik nu dicht tegenaan, en ook het moment dat ik katapults kan gaan trainen is niet ver meer, en dan word het allemaal toch wat eenvoudiger.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:28 schreef Jump het volgende:
Hij is nu op 16% voor niveau 2. Het is niet zoveel, maar veel mensen zonder leger in de buurt, en te ver stuur ik hem ook niet, want dan zien ze hem van uren ver afkomen.
Te grote mensen wel ik niet aanvallen aangezien ik me het niet wel riskeren om mijn ganse leger op te offeren.
Nou, door de gebouwen van rivalen naar beneden te knallen dacht ik zo, of valt dat tegen? Maar eigenlijk doelde ik meer op het kunnen trainen van equites caesaris.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:55 schreef MoreMark het volgende:
Mijn productie van hout is rond de 650, klein 500, erts 400 en graan 60 () 2de dorpje zit rond de 50 van alle 4. Overigens Hathor, ik weet niet wat je precies met katapulten wil gaan doen.. Maar hoezo wordt het eenvoudiger?
Dan heb je goede farms bij jou in de buurt. Hier enkel die kleine die ik al kapot gefarmed hebquote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:58 schreef Hathor het volgende:
Nou ja, ik weet niet hoe snel je katapulten kan bouwen, maar ik hoef de academie nog maar een keer te levelen, en dan kan ik de werkplaats gaan bouwen, dat bedoelde ik eigenlijk. Zware cavalerie vind ik momenteel eigenlijk veel belangrijker met het oog op die meute knuppelvechters waar ik mee te maken ga krijgen.
Productie is niet eens echt hoog,,,
Hout: 165
Klei: 165
Ijzer: 138
Graan: 98
Mijn inkomsten komen voornamelijk uit farmen, ongeveer 3 a 4000 van alle grondstoffen per dag, maar morgen ga ik weer aan het werk, dus dan zal dat wel weer stevig naar beneden zakken.
Ik heb kort bij mij in de buurt een stuk of 5 inactieve dorpen zitten die nog steeds goed produceren. Eentje ervan heeft me vandaag al twee keer meer dan 500 van alle grondstoffen opgelevert, en ik ben nu op weg voor de derde rit. Ik wil daar zo lang mogelijk van profiteren voordat ze voorgoed verdwijnen, want dan moet ik stukken verder reizen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:01 schreef Jump het volgende:
[..]
Dan heb je goede farms bij jou in de buurt. Hier enkel die kleine die ik al kapot gefarmed heb
Kán beter, gestaag maar gelukkig minder last van aanvallen nu. Ik ben de kleinste van alliantie, daar komt natuurlijk verandering in he!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:40 schreef Hathor het volgende:
Hoe gaat het met de ontwikkeling van jouw dorp?
Komt er een nieuwe bij dan?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:10 schreef ROG het volgende:
[..]
Kán beter, gestaag maar gelukkig minder last van aanvallen nu. Ik ben de kleinste van alliantie, daar komt natuurlijk verandering in he!![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:46 schreef Hathor het volgende:
He Gurby, ik zie dat jij dat dorp van de Overwinnende hebt gescout, en dat het niet word verdedigd, terwijl er duizenden grondstoffen voor het oprapen liggen, waarom ben je er niet meteen bovenop gedoken? Zit het soms vol met vallen of zo?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |