Dit zijn zeker niet zomaar soepen! Vooral mijn recept is werkelijk fenomenaal!!!quote:Op woensdag 12 september 2007 19:05 schreef miss_sly het volgende:
dit zijn niet zomaar soepen...klinkt erg lekker![]()
Zelf gevonden en gemaakt.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:35 schreef DarkElf het volgende:
Heeft iemand een lekker recept voor paprikasoep??
quote:Op donderdag 13 september 2007 21:45 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond gemaakt, en tis erg lekker:
Rode paprikasoep met zure room
Ingredienten (voor 4 personen)
1 ui
3 rode paprika's
25 gram boter
2 theelepels milde paprikapoeder
2 eetlepels bloem
1,5 liter kruidenbouillon
zout en peper
4 eetlepels zure room
enkele stengeltjes bieslook
Bereiding
Ui schoonmaken en klein snijden.
Paprika's wassen, zaadlijsten verwijderen en in reepjes snijden.
Ui en paprika in de boter smoren; paprikapoeder en bloem erdoor roerenen op een zacht vuurtje even laten drogen.
De koude bouillon toevoegen en onder af en toe roeren aan de kook brengen.
25 minuten zachtjes laten koken.
Ondertussen de bieslook wassen en versnipperen
De soep met de staafmixer fijnmaken en op smaak brengen met zout en peper.
Serveer de soep met apart de zure room en de versnipperde bieslook.
Ik heb alleen nog wat pili-pili poeder erdoorheen gegooid om het wat up te spicen![]()
Mja ik heb het zo van een vriendin gekregen en heb me gewoon aan het recept gehouden, vind het wel lekker. Je moet wel zorgen dat de kaneel niet gaat overheersen dus proef de appelmoes even: je moet zoete appelmoes met een vleugje kaneel proevenquote:Op woensdag 26 september 2007 23:23 schreef Muck het volgende:
suiker en kaneel?!
dat er appelmoes door chinese tomatensoep gaat, heb ik wel vaker gehoord, maar suiker en kaneel is nieuw voor me!
Ik wel! Voor een litertje of anderhalf:quote:Op donderdag 27 september 2007 10:01 schreef Koningin het volgende:
Mijn moeder had gisteren courgettesoep gemaakt, echt heeeeerlijk.
Ik heb alleen geen recept
Ik doe t anders: uitje bakken, als ie glazig is nog even een minuutje een theelepeltje kerrie meebakken, dan 2 courgettes in dunne plakjes erbij en die ongeveer 2 cm onder de bouillon zetten (als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op donderdag 27 september 2007 10:30 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ik wel! Voor een litertje of anderhalf:
Fruit een uitje glazig. Doe hier vervolgens in blokjes gesneden courgette bij en breng op smaak met peper en zout. Als de handel gaar is voeg je een liter liter bouillon toe. Daarna de staafmixer er in en laat maar draaien totdat je een egale soep hebt. Vervolgens giet je er een kartonnetje room of roomculinaire of zo doorheen. Lekker nog even door laten pruttelen en serveren met in reepjes gesneden gekookte achterham er door.
quote:Lewis Carroll, Alice in Wonderland
"Beautiful soup, so rich and green
Waiting in a hot tureen!
Who for such dainties would not stoop?
Soup of the evening, beautiful soup!
Beautiful soup! Who cares for fish
Game, or any other dish?
Who would not give all else for two
Pennyworth of beaut.v.p.iful soup?"
ja, soms doet een mens ineens wat vreemds met soep-topicsquote:Op zondag 11 november 2007 23:50 schreef renzell het volgende:
Jij blijft ook aan het dicht gooien zeg!![]()
klinkt lekkerquote:Maar goed. Ik wil dus even mededelen dat ik vandaag een uitermate interessant soepje in elkaar gedraaid heb.
Ingrediënten:
- 1 pompoen.
- 1 winterpeen.
- 2 groentebouillonblokken.
- knoflook.
- veel peper.
- zout.
- 3 flinke bosuien.
- 4 zoete aardappels.
- flink blok feta.
- 200 gram gerookte kip.
![]()
![]()
![]()
Pompoen en winterpeen koken met zout, VEEL peper, knoflook(poeder, ja, ik was lui!) en bouillonblokken, dan pureren en gekookte aardappel, verse bosui, gerookte kip en brokjes feta er doorheen. Eten met een beetje naanbrood (met koriander en knoflook) erbij en je hebt DE perfecte zondagavondmaaltijd aller tijden.
Het zij u vergeven.quote:Op zondag 11 november 2007 23:54 schreef Muck het volgende:
ja, soms doet een mens ineens wat vreemds met soep-topics
Ik wil broccoli-soep maken vanaaf, zou ik dat ook op die manier kunnen doen? En wat voor bouillon moet ik gebruiken?quote:Op donderdag 27 september 2007 10:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik doe t anders: uitje bakken, als ie glazig is nog even een minuutje een theelepeltje kerrie meebakken, dan 2 courgettes in dunne plakjes erbij en die ongeveer 2 cm onder de bouillon zetten (als je begrijpt wat ik bedoel)
Doorkoken totdat de courgette gaar is en pureren. Hij wordt zo mooi glad en zacht dat je eigenlijk geen room meer nodig hebt! Of een klein likje creme fraiche voor de mooi.
Zo, is dat even een zorgvuldig uitgewerkte tvp!
Ja het was zeker een lekker soeppie, en erg vullend ook. Goeie stevige kost zeg maar.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:46 schreef Fruppel het volgende:
En en en was het een lekker soepie DarkElf, ben wel benieuwd klink lekker!
Hmm soep!!
quote:Op woensdag 21 november 2007 12:19 schreef SeaOfLove het volgende:
Ik wil broccoli-soep maken vanaaf, zou ik dat ook op die manier kunnen doen? En wat voor bouillon moet ik gebruiken?
Had net al boodschappen gedaan, en dus groente-bouillonblokjes gekocht, dus dat komt mooi uit. Knoflook gaat er ook in, lekker.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:43 schreef renzell het volgende:
[..]
Kan op precies dezelfde manier.Behalve een uitje, is wat knoflook er ook lekker bij vind ik. Kerrie kun je eventueel vervangen door iets anders, bijvoorbeeld cayennepeper. Room kán, maar hoeft inderdaad niet. Oh, en ik zou gewoon groentebouillonblokken gebruiken.
quote:Op woensdag 21 november 2007 13:47 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Had net al boodschappen gedaan, en dus groente-bouillonblokjes gekocht, dus dat komt mooi uit. Knoflook gaat er ook in, lekker.
Wrom geen kerrie? Is dat echt geen combi met broccoli?
Die ik had gemaakt in het knoflook-topic is vrij basic, en was erggg lekker. Alleen niet zoveel room erin doen als aangegeven staat.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
iemand het recept voor een gewone knoflook soep voor mij?
ben wel benieuwd, heb dat nog nooit gegeten
quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:41 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Ingredienten:
10-12 teentjes knoflook
1 l runderbouillon
1/4 l slagroom
1 eetlepel maizena
peper en zout
handvol croutons
2 eetlepels fijngehakte peterselie
Bereiding:
Pel de knoflook en kook ze ca. 20 minuten. Pureer de teentjes met een beetje bouilon in de keukenmachine. Doe de puree in een pan en voeg langzaam de rest van de bouillon toe. Breng de knoflooksoep langzaam aan de kook. Een papje van de maizena maken en door de soep roeren. Nu ongeveer 5 minuten laten doorkoken. Langzaam de room toevoegen en goed roeren op een kleine vlam. Nu op smaak brengen met peper en zout. Schenk de soep in 4 kommen en strooi de croutons en de peterselie er over . Serveren met warme toast en boter. Naar smaak kun je meer of minder knoflook toevoegen
da's gewoon een opgepimpte saotosoep!quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:25 schreef m@x het volgende:
Oeh soep, lekker
Uiensoep a la mijn m@m@:
- 350 gram magere rundergehakt
- 1 kilo gesneden uien
- preiringetjes van één prei
- 4 hardgekookte eieren
- witte rijst
- bouillontabletten
- ketjap manis
- selderie
- aardappelsblokjes (ongekookt)
Je rult de gehakt in de pan en voegt daarna de uiringen toe. Die bak je mee met de gehakt totdat ze glazig zijn. Vervolgens drop je het mengsel in een soeppan en voeg je water (ongeveer 2 liter) de bouillontabletten (4 stuks) en een scheutje ketjap manis toe. Daarna gooi je de aardappelblokjes erbij. De selderie knip je met de schaar fijn en die strooi je er doorheen. Even goed roeren en het geheel door laten koken totdat de aardappels gaar zijn. Ondertussen bereid je de witte rijst zoals het volgens de verpakking moet en kook je de eieren. Je serveert het geheel als volgt: je doet een flinke schep rijst op een diep bord en giet daar de soep (en natuurlijk de vulling) overheen. De eieren snij je in middelgrote stukken en leg je bij de rest op je bord. Eventueel wat sambal erbij en gebakken uitjes er overheen strooien.
quote:Op woensdag 21 november 2007 15:51 schreef SeaOfLove het volgende:
Broccoli-soep gelukt, echt superlekker. Alleen iets te veel peper voor dochterlief denk ik![]()
quote:Benodigdheden:
* 500 gram broccoli
* 4 sjalotjes of eventueel 1 middelgrote ui, fijngesnipperd
* 1 liter bouillon (bijvoorbeeld kippenbouillon)
* 1/8 liter room
* 2 eetlepels olijfolie
* 1 teentje geperste knoflook
* 2 volle theelepels verse dragon, of 1 volle theelepel gedroogde
* peper/zout
* tabasco/worcestershiresaus
* staafmixer
Bereiding:
Kook of stoom eerst de gesneden stelen (uiteinde verwijderen) van de broccoli gedurende 5 minuten en voeg vervolgens de roosjes toe en kook alles nog enkele minuten tot de roosjes gaar maar niet te zacht zijn gekookt. Verhit de olie in een kookpan en bak zachtjes op laag vuur de uitjes tot ze glazig zijn, voeg de knoflook toe en laat even zachtjes meebakken. Doe de broccoli en dragon bij de uitjes en giet de hete bouillon erover. Pureer de broccoli in de pan, voeg de room toe en laat een paar minuutjes zachtjes doorkoken. Breng op smaak met peper, zout en een paar druppels tabasco en worcestershiresaus.
Receptquote:Op donderdag 3 januari 2008 09:36 schreef Koningin het volgende:
Ik heb met de kerst mosterdsoep gemaakt! Was goed gelukt en best makkelijk te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |