Ik wou hem eigenlijk eerst op onzin zetten, maar goed ik ben vereerd over dit complimentquote:Op woensdag 12 september 2007 12:41 schreef Posdnous het volgende:
Tjee, zelden zo'n domme OP gezien, en dat wil wat zeggen.
quote:Op woensdag 12 september 2007 12:38 schreef ELdudeness het volgende:
En ook de instelling van de meeste nederlandse studenten jongere bevalt me niet, iets staat me tegen in het doen en laten van die Nederlandse studenten. Mischien is het die over het algemen lakse/ stoere houding en dat gelul om niks. Ik heb het hier trouwens wel over HBo studenten.
Het lijtk wel of alles om zuipen draait, en neuken draait. Dat oppervlakkige van zulk soort gasten, daar kan ik niet tegen.
Daar gaat het niet om, maar het is ook een bepaalde manier van doen en laten die me niet aanstaat bij studenten.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:39 schreef kikoooooo het volgende:
het is verschrikkelijk idd dat niet iedereen er hetzelfde uitziet
Ik zou nog wat meer gaan studeren in plaats je hier druk over te maken......quote:
Waar moet je anders studeren dan?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:05 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Mensen die op de universiteit 'studeren'
Krijg één voor één ebola, jaloerse teringhonden.
Jaloers op watquote:Op woensdag 12 september 2007 13:05 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Mensen die op de universiteit 'studeren'
Krijg één voor één ebola, jaloerse teringhonden.
Als je bij Toerisme gaat kijken vast wel jaquote:Op woensdag 12 september 2007 13:00 schreef Pool het volgende:
Maar dat vermeende probleem van een gebrek aan saamhorigheid zie ik niet. Al die HBO-scholieren dragen toch dezelfde Björn Borg-tasjes?
Inderdaad. Ik moet maar een KLB-topic openen over die domme studenten van tegenwoordig.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:41 schreef Posdnous het volgende:
eensquote:Op woensdag 12 september 2007 12:41 schreef Posdnous het volgende:
Nee, maar dat is een gevoel toch? Je weet wel, je voelt je boven iemand verheven omdat je 'slimmer' bent. Dat zetten ze er in een woordenboek niet bij he...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:56 schreef EdAtTheBar het volgende:
Even voor de mensen die HBO'ers geen studenten vinden/noemen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Student
en het woordenboek:
stu·de·ren (ov.ww., ook abs.)
1 (een studie) volgen aan een universiteit of hbo-instelling
2 zich praktisch in de muziek oefenen
Over gepwnt gesproken![]()
Ik geloofde het totdat ik de bovenstaande zinnetje zag staanquote:Op woensdag 12 september 2007 12:38 schreef ELdudeness het volgende:
( ik ben zelf trouwens ook student )
Niks gevoel. hbo'ers zijn feitelijk studenten en daar ging het over: zijn het studenten of niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee, maar dat is een gevoel toch? Je weet wel, je voelt je boven iemand verheven omdat je 'slimmer' bent. Dat zetten ze er in een woordenboek niet bij he...
Ja, en als het in de Vandale of op wikipedia staat, dan is het per se waar.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:56 schreef EdAtTheBar het volgende:
en het woordenboek:
hoe wist ik dat dit soort reactie zou komenquote:Op woensdag 12 september 2007 15:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, en als het in de Vandale of op wikipedia staat, dan is het per se waar.Bij de bewerking van dat soort teksten zit natuurlijk een dikke HBO-vinger in de pap, maar wij WO'ers weten uiteraard wel beter hoe het echt zit.
Echt typisch HBO om je gelijk te willen halen via een woordenboek of encyclopedie, zonder verder zelf na te denken over de diepere gedachten en grondslagen der dingen.
Zeg dan niks als je uitgeluld bentquote:Op woensdag 12 september 2007 15:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, en als het in de Vandale of op wikipedia staat, dan is het per se waar.Bij de bewerking van dat soort teksten zit natuurlijk een dikke HBO-vinger in de pap, maar wij WO'ers weten uiteraard wel beter hoe het echt zit.
Echt typisch HBO om je gelijk te willen halen via een woordenboek of encyclopedie, zonder verder zelf na te denken over de diepere gedachten en grondslagen der dingen.
Iemand zich al afgevraagd wat het eigenlijk uitmaakt? Of ben ik de enige professional hier?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:03 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Niks gevoel. hbo'ers zijn feitelijk studenten en daar ging het over: zijn het studenten of niet.
Vervelend hè, constant op moeten kijken naar de elite. Wij snappen heus wel dat je tegen ons aan wil trappen hoor, ga gerust je gang.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:05 schreef wise het volgende:
[..]
hoe wist ik dat dit soort reactie zou komen.
typisch ballen gedrag.
heb dik betaalde baan, dus nee.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:08 schreef Pool het volgende:
[..]
Vervelend hè, constant op moeten kijken naar de elite. Wij snappen heus wel dat je tegen ons aan wil trappen hoor, ga gerust je gang.![]()
"Volgend jaar ben ik ook WO'er"quote:Op woensdag 12 september 2007 15:07 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Zeg dan niks als je uitgeluld bent![]()
Volgend jaar ben ik ook WO'er en dan zal ik HBO'ers nog steeds studenten noemen.
Altijd weer vermakelijk, die misplaatst arrogante rechten-studentjesquote:Op woensdag 12 september 2007 15:11 schreef Pool het volgende:
[..]
"Volgend jaar ben ik ook WO'er"
Hoe schattig, doet me denken aan de tijd dat ik ook nog een scholier was.![]()
Wel goed meedoen hoor, die HBO-instromers vliegen er hier massaal weer uit na een half jaartje aanmodderen.
Ik zal er aan denken!quote:Op woensdag 12 september 2007 15:11 schreef Pool het volgende:
[..]
"Volgend jaar ben ik ook WO'er"
Hoe schattig, doet me denken aan de tijd dat ik ook nog een scholier was.![]()
Wel goed meedoen hoor, die HBO-instromers vliegen er hier massaal weer uit na een half jaartje aanmodderen.
In hokjes denkenquote:Op woensdag 12 september 2007 15:03 schreef Pool het volgende:
[..]
*zucht* Weer een onwetende...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:56 schreef EdAtTheBar het volgende:
en het woordenboek:
De pot verwijt de ketel..quote:Op woensdag 12 september 2007 15:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Altijd weer vermakelijk, die misplaatst arrogante rechten-studentjes. Rechten is één van de meest eenvoudige universitaire studies die je kunt volgen (samen met studies als communicatiewetenschap, talen en geschiedenis). Als je nou medicijnen, econometrie of technische natuurkunde studeerde, dan was je ook arrogant, maar dan had je tenminste nog recht van spreken. Rechten-studentjes die neerkijken op hbo'ers
![]()
![]()
.
De universitaire rechtenstudie is de hoogste juridische opleiding die je kunt volgen, met daaronder nog een studie HBO-rechten. Rechtenstudenten kijken dus terecht neer op het HBO. Verder valt het met de eenvoud wel mee, als je kijkt naar het uitvalpercentage van mensen die hun BSA niet halen.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Altijd weer vermakelijk, die misplaatst arrogante rechten-studentjes. Rechten is één van de meest eenvoudige universitaire studies die je kunt volgen (samen met studies als communicatiewetenschap, talen en geschiedenis). Als je nou medicijnen, econometrie of technische natuurkunde studeerde, dan was je ook arrogant, maar dan had je tenminste nog recht van spreken. Rechten-studentjes die neerkijken op hbo'ers
![]()
![]()
.
Ik ben geen beta hoor. Wel ben ik ervan overtuigd dat verreweg de meeste studenten meer moeite met bijvoorbeeld hbo bouwkunde zouden hebben dan met een rechtenstudie.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
De pot verwijt de ketel..
Beta's die neerkijken op alfa's![]()
Ik dacht dat universitaire studies geen opleidingen warenquote:Op woensdag 12 september 2007 15:34 schreef Pool het volgende:
[..]
De universitaire rechtenstudie is de hoogste juridische opleiding die je kunt volgen, met daaronder nog een studie HBO-rechten. Rechtenstudenten kijken dus terecht neer op het HBO. Verder valt het met de eenvoud wel mee, als je kijkt naar het uitvalpercentage van mensen die hun BSA niet halen.
Maar nog altijd meer dan een HBO 'studie'. En als ik vragen mag: waaruit bestaat jouw eigen ervaring met de universitaire rechtenstudie?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik dacht dat universitaire studies geen opleidingen waren. Natuurlijk stelt HBO-rechten niet veel voor in vergelijking met een universitaire rechtenstudie, maar ik denk dat het niveauverschil tussen HBO-rechten en uni-rechten kleiner is dan het niveauverschil tussen bijvoorbeeld MER en MBA. Rechten is m.i. één van de makkelijkste universitaire studies die je kunt volgen. Zonder discipline zul je het eerste jaar niet eens halen, maar als je gewoon doet wat je moet doen, dan is het volgens mij vrij simpel af te ronden. Veel intellectuele prestaties vereist die studie in ieder geval niet.
Ik zou makkelijker een universitaire rechtenstudie kunnen volgen dan een HTS-opleiding in ieder gevalquote:Op woensdag 12 september 2007 15:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar nog altijd meer dan een HBO 'studie'. En als ik vragen mag: waaruit bestaat jouw eigen ervaring met de universitaire rechtenstudie?
Ik leg een vooroordeel bloot. De rechtenstudie geldt als extreem makkelijk (en inderdaad: natuurkunde is vast voor de doorsneestudent moeilijker), maar de uitvalspercentages wijzen er toch op dat het niet zo makkelijk is als eenieder denkt. Verder denk ik dat een rechtenstudie juist voor een HBO-er moeilijk is, omdat het extreem theoretisch is.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zou makkelijker een universitaire rechtenstudie kunnen volgen dan een HTS-opleiding in ieder geval. Wat is de relevantie van die vraag?
Ik zeg ook niet dat rechten erg makkelijk is. Ik zeg alleen dat rechten ten opzichte van studies als medicijnen en econometrie veel makkelijker te volgen is voor een grote groep hbo'ersquote:Op woensdag 12 september 2007 16:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik leg een vooroordeel bloot. De rechtenstudie geldt als extreem makkelijk (en inderdaad: natuurkunde is vast voor de doorsneestudent moeilijker), maar de uitvalspercentages wijzen er toch op dat het niet zo makkelijk is als eenieder denkt. Verder denk ik dat een rechtenstudie juist voor een HBO-er moeilijk is, omdat het extreem theoretisch is.
Tuurlijk niet. Theorie is wezenlijk anders dan praktijk. Een HBO studie is gewoon meer praktisch gericht, en die stap is wel degelijk groot.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik ben geen beta hoor. Wel ben ik ervan overtuigd dat verreweg de meeste studenten meer moeite met bijvoorbeeld hbo bouwkunde zouden hebben dan met een rechtenstudie.
Dan econometrie wil ik wel geloven, maar geneeskunde? Die figuren (de goeden niet te na gesproken) scholieren door hun studie op oude tentamens.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat rechten erg makkelijk is. Ik zeg alleen dat rechten ten opzichte van studies als medicijnen en econometrie veel makkelijker te volgen is voor een grote groep hbo'ers.
Je wil echt niet weten hoeveel die Chinezen moeten dokken voor hun studie hier aan de UvT.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:40 schreef Malebolgia het volgende:
nou, weet je wat ik momenteel zelf de meest zorgelijke ontwikkeling vind?
Als ide buitenlandse studenten op onze mooie Nederlandse Universiteiten. Van die lui die parasiteren op onze academische onderwijssysteem omdat hun eigen land de lamlendig is om hier geld in te steken. En vervolgens proberen ze door mooie Nederlandse studentes te neuken ook nog een externe inmeninging met het schoone Nederlandsche Ras te bewerkstelligen. Daar word ik persoonlijk echt onpasselijk van. We leven toch verdomme niet in een globaliserende wereld met vervaging van grenzen op alle niveau's???
Waar ik zat niet hoor, maar dat was dan ook een nerd-studie. Oh, sorry, school. Opleiding. Whatever.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:52 schreef CG het volgende:
HBO'ers hebben vaak de moderne kapsels die 'in' zijn
Nee hoor, ik heb in vier vijfquote:Op woensdag 12 september 2007 17:15 schreef oxylus11 het volgende:
HBO scholierenStudentjes
, Allemaal jalours tuig wat opkijkt tegen echte wetenschappers.
![]()
![]()
Tssss, schande, je gaat jezelf toch niet echt nuttig maken voor de maatschappij. Zonde van je kwaliteiten. Ik denk dat ik de komende jaren mezelf lekker blijf volproppen met nutteloze kennis en het publiceren van nog meer nutteloze kennis.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb in vier vijfjaar tijd een hoop kennis en een ingenieurstiteltje bij elkaar geschraapt en nu een leuke baan gevonden. Ik vind het wel goed zo.
De echte wetenschapper zal zich willen blijven doorontwikkelen, ik ga het geleerde nu liever in de praktijk brengen.
Lol, als dat waar is zitten er bij ons (HBO-Technische Informatica) alleen maar studentenquote:Op woensdag 12 september 2007 15:52 schreef CG het volgende:
Wat ik altijd wel grappig vind is dat je vaak aan iemands haarstijl kunt zien welk niveau iemand doet.
MBO'ers hebben vaak de haren in wat voor vorm dan ook rechtop staan (stekeltjes e.d.)
HBO'ers hebben vaak de moderne kapsels die 'in' zijn
Studenten (WO'ers dus) laten vaak de haren gewoon op hun hoofd 'vallen' zonder het rechtop of in een bepaalde vorm te styleren (matjes e.d.)
Vermakelijk, wel. Van Dale definieert een HBO-er niet als student, Wikipedia wel. Ik, als HBO-er, houd de definitie van Van Dale aan. Echter, ik ga niet huilen als we door docenten, bedrijven en stageplaatsen 'studenten' worden genoemd. Integendeel zelfs. Al die tijd dat ik op het HBO zit is het woord 'scholier' niet één keer gevallen.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:28 schreef hoM3r het volgende:
Serieus, de domste OP ooit, en op pagina twee is alweer de kansloze ruk-discussie over of HBO'ers nou studenten zijn.
Je gaat toch naar de faculteit, zo heet dat nu eenmaal. Een huis is ook niet altijd een huis, soms is het een villa.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:20 schreef SwiffMeister het volgende:
Idd, lekker belangrijk of ik nu een student of een scholier ben.
Waar ik een grotere hekel aan heb is aan universitaire studenten die zeuren dat ze niet naar school, maar naar "de faculteit" gaan. En dat ik zoveel vakantie heb, om te benadrukken dat ze zelf geen vakantie hebben. Zeur daar niet over, je hebt er zelf voor gekozen om je vakantie's nu al op te geven, roep dan tegen je docenten, ofnee, professoren ofzo dat je meer vrije dagen wilt...
Al met al: lekker belangrijk in welk hokje je gegooid word, studenten en scholieren zijn bij mij 1 pot nat, en ik heb alleen een hekel aan die studenten/scholieren(whatever)verenigingen die zichzelf als "de elite" profieleren.
Sorry maar ik zeg nooit dat ik naar de faculteit ga. Dat komt omdat de JFR, EFR, STAR, en noem zo nog een aantal faculteiten zich op dezelfde campus hebben gevestigd.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je gaat toch naar de faculteit, zo heet dat nu eenmaal. Een huis is ook niet altijd een huis, soms is het een villa.
Alsof je zegt: "nou jongens, was gezellig, ik ga naar de villa"quote:Op woensdag 12 september 2007 23:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je gaat toch naar de faculteit, zo heet dat nu eenmaal. Een huis is ook niet altijd een huis, soms is het een villa.
Nee hoor, 'wat voor huis heb jij?' 'een villa'. Prima vergelijking derhalve.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:40 schreef Taurus het volgende:
[..]
Alsof je zegt: "nou jongens, was gezellig, ik ga naar de villa"Wat 'n kromme vergelijking.
Raaskal wat je wil vrolijke vriend, maar een feit is dat toch echt dat meer dan de helft van de HBO-instromers bij rechten afvalt. Veel bankdirecteuren, rechters en politici hebben toch echt rechten gestudeerd en geen HBO-opleiding gedaan, dus niveauverschil zal er zeker zijn, hoe pijnlijk het ook is om toe te geven. Los daarvan staat de universiteit niet per definitie voor een hoger niveau van de te bestuderen stof, maar voor het zelf leren denken, zelf theorieën en hypotheses creëren en toetsen, en dieper ingaan op de achtergrond van je vakgebied. HBO is (met alle respect voor HBO en HBO-ers, ze zijn net zo hard nodig als WO-ers en MBO-ers) een praktijkschool, gericht op het voorbereiden op je toekomstige baan, en niet veel meer dan dat.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
![]()
![]()
.
Dat zijn wel studieverenigingen die je noemt heh, geen faculteiten.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:36 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dat komt omdat de JFR, EFR, STAR, en noem zo nog een aantal faculteiten zich op dezelfde campus hebben gevestigd.
Voor onze vrolijke vriend er over valt: alle rechters.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:57 schreef MadisonAve het volgende:
[..]
Raaskal wat je wil vrolijke vriend, maar een feit is dat toch echt dat meer dan de helft van de HBO-instromers bij rechten afvalt. Veel bankdirecteuren, rechters en politici hebben toch echt rechten gestudeerd en geen HBO-opleiding gedaan, dus niveauverschil zal er zeker zijn, hoe pijnlijk het ook is om toe te geven. Los daarvan staat de universiteit niet per definitie voor een hoger niveau van de te bestuderen stof, maar voor het zelf leren denken, zelf theorieën en hypotheses creëren en toetsen, en dieper ingaan op de achtergrond van je vakgebied. HBO is (met alle respect voor HBO en HBO-ers, ze zijn net zo hard nodig als WO-ers en MBO-ers) een praktijkschool, gericht op het voorbereiden op je toekomstige baan, en niet veel meer dan dat.
Heb je gelijk in. Maar ik wilde slechts aangeven dat er meerdere faculteiten op de campus aanwezig zijn. Afgezien van het feit dat de eerste 2 letters al aangeven waar het over gaat.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:03 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat zijn wel studieverenigingen die je noemt heh, geen faculteiten.
Ik zeg trouwens meestal "naar de uni".
Er is niets mis met de combinatie studeren+bierquote:Op woensdag 12 september 2007 12:38 schreef ELdudeness het volgende:
Het lijtk wel of alles om zuipen draait,
Maar pas op, sommige mensen zullen het niet snappenquote:Op donderdag 13 september 2007 00:08 schreef ThE_ED het volgende:
Misschien moet ik mijn studenten-cartoons maar eens uit de kast halen en er echt iets tofs van maken.
'tis toch een eigen cultuurtje soms, zeker in wat studentikozere kringen.
Niet correct. Geschiedenis is juist een van de moeilijkere studies. Je moet er ontzettend veel voor kunnen. Niet enkel feitjes opdrammen, maar zoveel meer.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
![]()
![]()
.
quote:Op donderdag 13 september 2007 00:28 schreef Ego8 het volgende:
[..]
Niet correct. Geschiedenis is juist een van de moeilijkere studies. Je moet er ontzettend veel voor kunnen. Niet enkel feitjes opdrammen, maar zoveel meer.
gevoelige snaar geraakt?quote:Op donderdag 13 september 2007 01:27 schreef MahirBurekovic het volgende:
waar slaat dit op?
Misschien moet ik er daar ook een over makenquote:Op donderdag 13 september 2007 00:12 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Maar pas op, sommige mensen zullen het niet snappenEn dan weer studenten (dus WO ers) gaan bashen
_!
mhoaw, mijn faculteit heeft gewoon eigen gebouw, dat noem ik gewoon de faculteit.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:36 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Sorry maar ik zeg nooit dat ik naar de faculteit ga. Dat komt omdat de JFR, EFR, STAR, en noem zo nog een aantal faculteiten zich op dezelfde campus hebben gevestigd.
Waarschijnlijk weet deze pipo niet het verschil tussen een uni en een faculteit
laat jezelf niet zo kennen man. Je leert niet voor een vak, je leert voor een kunde, en vandaaruit kan je doorgroeien in een vak.quote:Op donderdag 13 september 2007 01:19 schreef Terecht het volgende:
Ga een echt vak leren man!
Oh, daar hebben we meneer "kankernikker".quote:Op donderdag 13 september 2007 14:43 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Had ik 't tegen jou? Ik citeer je toch niet?
quote:Op donderdag 13 september 2007 14:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, daar hebben we meneer "kankernikker".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |