Nou madonna is er ook mee bezig en meerdere sterren en zij heeft het vrij goed .quote:Op vrijdag 14 september 2007 06:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik denk toch dat er een relatie is.
Naarmate mensen het beter hebben, hebben ze minder behoefte aan 'paranormale' dingen volgens mij.
Als je leven helemaal op rolletjes loopt heb je minder behoefte aan religie of bijgeloof denk ik.
(Los gezien van of het nou zou werken of niet)
Ik denk dat als je arm bent je meer nodig hebt om je aan vast te klampen - om je hoop te geven.
Religie, bijgeloof etc..
Of het een goed iets is dat mensen die het goed hebben dat soort ideeen makkelijker loslaten - who knows.
Wie zegt dat Madonna een goed leven heeft? Misschien leeft ze wel in een bleke, lege wereld, waarin ze met al haar succes geen greintje uitdaging meer ziet, geen contact heeft met de "normale" mens, iedereen haar idoliseert als zangeres, niet als mens....quote:Op zondag 16 september 2007 11:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou madonna is er ook mee bezig en meerdere sterren en zij heeft het vrij goed .
Jij gaat ervan uit dat het niet bestaat , daarom denk je dat . dat je leven op rolletjes loopt kan ook betekenen dat je juist datgene meemaakt wat ook bestaat. waarom zou geld er iets mee te maken hebben dat er meer bestaat in het leven ? met geld kan je het niet kopen dus arm of rijk kan het ervaren, dat het bestaat is voor iedereen interessant.
Ja, so..? ikheb het over het algemeen, niet over 1 specifiek persoon.quote:Op zondag 16 september 2007 11:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou madonna is er ook mee bezig en meerdere sterren en zij heeft het vrij goed .
Vast wel, maar ik denk dat naarmate mensen het beter hebben, ze minder behoefte hebben aan dingen om zich aan vast te klampen los van of het nou wel bestaat of niet.quote:Jij gaat ervan uit dat het niet bestaat , daarom denk je dat . dat je leven op rolletjes loopt kan ook betekenen dat je juist datgene meemaakt wat ook bestaat. waarom zou geld er iets mee te maken hebben dat er meer bestaat in het leven ? met geld kan je het niet kopen dus arm of rijk kan het ervaren, dat het bestaat is voor iedereen interessant.
zogenaamd een onschuldige vraag maar je kon het toch niet laten om te oordelen en alvast vast te stellen dat mensen die in meer geloven zich vastklampen omdat ze zo zielig zijn .... daarbij breng je het alsof mensen die zich niet " vastklampen " het beter hebben of beter zijn ... was het wel een serieuze vraag of zocht je een weg om te zeiken op iets wat wel bestaat maar jij gek genoeg niet meemaakt.quote:Op zondag 16 september 2007 13:05 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, so..? ikheb het over het algemeen, niet over 1 specifiek persoon.
[..]
Vast wel, maar ik denk dat naarmate mensen het beter hebben, ze minder behoefte hebben aan dingen om zich aan vast te klampen los van of het nou wel bestaat of niet.
Het hele punt van spiritualiteit is het ontdekken en ontwaken uit het idee dat alles random is en geen doel heeft.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:16 schreef The_stranger het volgende:
Omdat het een makkelijke uitweg geeft om aan de "doelloosheid" van het leven te ontkomen.
Is toch precies wat ik zeg? Als je niet kan of wilt geloven dat het leven een toevalstreffers is geweest en daarmee elk doel anders dan het zorgen voor het voortbestaan mist, dan is geloof (en dat gaat op voor veel geloven, god, aliens etc) de uitweg omdat deze een andere verklaring poogt te geven. De dood van een geliefde is veel "zachter" uit te leggen als het een deel is van een goddelijk plan, in plaats van een kille toevalstreffer. Ook het vooruitzicht op je eigen dood is voor veel mensen een stuk makkelijker als je gelooft dat het dan niet ophoudt.quote:Op maandag 17 september 2007 08:00 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Het hele punt van spiritualiteit is het ontdekken en ontwaken uit het idee dat alles random is en geen doel heeft.
Ik kan niet zeggen dat het een feit is dat het leven altijd en te nimmer een doel heeft en geen seconde op toeval berust is, maar dan krijgen we weer "kom maar op met de bewijzen" crap natuurlijk.
Echter is het wel zo. Het is namelijk iets dat je diep van binnen simpelweg automatisch al erkend, als je het toe laat.
Uiteindelijk heeft iedereen de keus wat deze met zijn of haar leven doet, ook al lijkt er veel vast gelegd te zijn (vanwege "hogere" redenen maar ook door papa die zoon zijn bedrijf probeert te doen laten overnemen).
Maar ik geloof niet in random leven.
Als het echt zo zou zijn dat ik niks anders ben dan een random iets aan een geschakeld proces van chemicalien (inclusief dus het voelen van "liefde" onder die noemer) zonder daadwerkelijk doel en zonder hiernamaals/reincarnatie, dan zou ik vandaag nog zelfmoord plegen.
Gelukkig weet ik beter en weet ik waar ik dit voor doe.
Ik weet dat liefde echt is en meer dan een chemisch proces in het lichaam.
En alleen al als je dit laatste erkent even alle andere zooi asside, dan is dat zowiezo toch een prachtig doel om voor te leven?
(Volgens mij lijkt dit mij ook een prachtig discussie punt... hoe kijkt een sceptic tegen iets rotsvast en magisch als liefde aan?)
Ik oordeel niet, ik vertel mijn mening en vraag naar die van anderen.quote:Op zondag 16 september 2007 22:13 schreef Summers het volgende:
[..]
zogenaamd een onschuldige vraag maar je kon het toch niet laten om te oordelen
Ga je me nou weer woorden in de mond leggen ? WAAR ZEG IK DAT DAN ?quote:en alvast vast te stellen dat mensen die in meer geloven zich vastklampen omdat ze zo zielig zijn ....
Je WIL gewoon niet snappen wat ik zeg he ?quote:daarbij breng je het alsof mensen die zich niet " vastklampen " het beter hebben of beter zijn ...
Als jij erop antwoordt maakt het niet uit of een vraag serieus is of niet, jouw antwoord is toch altijd hetzelfde - het legt woorden in de mond die nooit gezegd zijn en slaat nergens opquote:was het wel een serieuze vraag of zocht je een weg om te zeiken op iets wat wel bestaat maar jij gek genoeg niet meemaakt.
"Ik kan niet zeggen dat het zo is maar het is wel zo"quote:Op maandag 17 september 2007 08:00 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Het hele punt van spiritualiteit is het ontdekken en ontwaken uit het idee dat alles random is en geen doel heeft.
Ik kan niet zeggen dat het een feit is dat het leven altijd en te nimmer een doel heeft en geen seconde op toeval berust is, maar dan krijgen we weer "kom maar op met de bewijzen" crap natuurlijk.
Echter is het wel zo.
Kortom, een kwestie van geloof en daar valt weinig over te discussieren - als het te bewijzen was was het geen geloof meer.quote:Het is namelijk iets dat je diep van binnen simpelweg automatisch al erkend, als je het toe laat.
Uiteindelijk heeft iedereen de keus wat deze met zijn of haar leven doet, ook al lijkt er veel vast gelegd te zijn (vanwege "hogere" redenen maar ook door papa die zoon zijn bedrijf probeert te doen laten overnemen).
Maar ik geloof niet in random leven.
Je hebt zeker nog nooit XTC gebruikt ?quote:Als het echt zo zou zijn dat ik niks anders ben dan een random iets aan een geschakeld proces van chemicalien (inclusief dus het voelen van "liefde" onder die noemer) zonder daadwerkelijk doel en zonder hiernamaals/reincarnatie, dan zou ik vandaag nog zelfmoord plegen.
Gelukkig weet ik beter en weet ik waar ik dit voor doe.
Ik weet dat liefde echt is en meer dan een chemisch proces in het lichaam.
Ik geloof in liefde, maar ik geloof ook dat het een oorzaak heeft, en dat je hersenen - zoals met alles - te beinvloeden zijn.quote:En alleen al als je dit laatste erkent even alle andere zooi asside, dan is dat zowiezo toch een prachtig doel om voor te leven?
(Volgens mij lijkt dit mij ook een prachtig discussie punt... hoe kijkt een sceptic tegen iets rotsvast en magisch als liefde aan?)
Waarom denk je datquote:Op maandag 17 september 2007 10:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik oordeel niet, ik vertel mijn mening en vraag naar die van anderen.
[..]
Ga je me nou weer woorden in de mond leggen ? WAAR ZEG IK DAT DAN ?
Ik wordt onderhand helemaal ziek van dat zielige aanvallende toontje van jou.
Dat je niet begrijpend kunt lezen wordt onderhand gewoon vervelend.
[..]
Je WIL gewoon niet snappen wat ik zeg he ?
Ik zeg niet dat mensen die zich niet "vast klampen" beter zijn, ik zeg dat mensen die het beter hebben minder reden hebben volgens mij om zich vast te klampen aan religie of bovennatuurlijke zaken.
Als je het verschil niet begrijpt tussen die 2 stellingen ligt dat toch echt aan jezelf.[..]
Als jij erop antwoordt maakt het niet uit of een vraag serieus is of niet, jouw antwoord is toch altijd hetzelfde - het legt woorden in de mond die nooit gezegd zijn en slaat nergens op
Als je kijkt naar de meeste rijke landen is het kerkbezoek (of moskee, of synagoge, of whateverquote:Op maandag 17 september 2007 10:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Waarom denk je dat![]()
Ik heb een prima leven, gelukkig getrouwd, twee prachtige kinderen, een lekker huis, en toch ben ik heerlijk bezig met het verkennen van allerlei mogelijkheden in dit leven.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar jouw bewijzen voor deze stelling.
Of de reden waarom je denkt dat dat zo is.
Zeker nooit verliefd geweest?quote:Op maandag 17 september 2007 10:19 schreef L.Denninger het volgende:
Je hebt zeker nog nooit XTC gebruikt ?
Raar hoor, om te ontdekken wat een instantane lozing van serotonine met je hersenen kan doen
Of is het een aanwijzing dat verliefd zijn niet 1 chemisch proces is, maar meerdere, mogelijk gecombineerd met lichamelijke reacties (bloeddruk, spierspanning)quote:Op maandag 17 september 2007 10:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Zeker nooit verliefd geweest?
Bij XTC had ik na een paar jaar van ', here we go again, oe wat een leuk gevoel ladieda' Terwijl het hele lichaam tich keer zo heftig reageerd dan wanneer je verliefd zou zijn, aangezien je hele voorraad in één klap door je lichaam trekt
. Dus het lijkt erop en het is leuk maar na een paar keer is er echt niets meer aan, als verliefdheid echt enkel en alleen een chemisch proces zou zijn en dus de gehele menselijke reactie vanuit de chemicaliën komt dan zou het niet mogelijk moeten zijn (imo ) dat het lichamelijke gevoel van verliefdheid keer 10 ooit saai wordt. De keer dat ik verliefd was was een héél ander gevoel, lichamelijk vergelijkbaar op zich maar zo verschrikkelijk veel prettiger. En ja ik heb ook vrouwelijk schoon gehad om mee te spelen terwijl ik drugs op had dus in principe zou chemisch en visueel gezien alles hetzelfde moeten zijn in grote lijnen, maar dat is niet zo.
Nee, xtc is voor mij juist een aanwijzing dat het niet enkel een chemisch proces is aangezien je de diepte mist.
Ah oké nu snap ik je.quote:Op maandag 17 september 2007 10:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de meeste rijke landen is het kerkbezoek (of moskee, of synagoge, of whatever) teruggelopen naarmate de welvaart toe nam.
Tuurlijk hebben mensen nog steeds zingeving en richting nodig in hun leven,
ik denk alleen dat over het algemeen genomen mensen materialistischer geworden zijn met de toename van de welvaart en zich daarom minder bezig houden met religie / bijgeloof.
Ik denk wel dat dit met golfbewegingen gaat; op het moment dat een samenleving zich opeens minder mee bezig houdt komt er denk ik ook weer een tegenstroming die dat weer meer gaat doen.
Maar vergelijk het geloof/bijgeloof eens van landen uit de 3e wereld met dat van landen uit de 1e wereld; ik denk dat we het eens zullen zijn(?) dat in de 3e wereld een hoop meer geloof/bijgeloof is, dat ook sterker gepraktiseerd wordt..?
Of het onderzoek van mensen in een magnetisch veld die ineens, ook verstokte atheisten, een "godsgevoel" ondervonden. Magnetisch veld uit, gevoel weer weg...quote:Op maandag 17 september 2007 10:41 schreef L.Denninger het volgende:
Net zoals ze met hersenonderzoek door electrische pulsen iemand trek in chocola konden laten krijgen
Of mensen die een hersenbloeding gehad hebben waarbij hun karakter opeens compleet verandert.
Heel bizar om te zien hoe hersenen beinvloedt kunnen worden, en daarmee gedrag en gevoel...
Door "The X-files" en door internet !quote:Op maandag 17 september 2007 10:49 schreef senesta het volgende:
[..]
Ah oké nu snap ik je.
Ik dacht niet direct aan "beter" als in materie.
Maar ergens werkt jouw stelling dan aan twee kanten want als het alleen af zou hangen van welvaart en kennis hoe komt het dan esoterie en paranormale intresse wereldwijd juist weer enorm toenoemt?
Ook in Nederland.
Yup, geloof/bijgeloof is ook altijd een mooi machtsmiddel geweest.quote:Van geloof weet ik het niet aangezien ik zelf helemaal niet bezig ben met religie.
Verder ben ik het met je laatste stelling eens, ik geloof ook dat geloof/bijgeloof in die landen erg gebruikt word.
Gebrek aan kennis en individualiteit maken dat geloof daar ook een handig middel is om mensen in de pas te laten lopen.
Dat was ook met infrageluid (Zie : http://atheism.about.com/b/a/025052.htm ).quote:Op maandag 17 september 2007 10:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of het onderzoek van mensen in een magnetisch veld die ineens, ook verstokte atheisten, een "godsgevoel" ondervonden. Magnetisch veld uit, gevoel weer weg...
Las ook ergens dat kerkorgels door hun lage tonen ook deze belevingen konden opwekken, wat voor veel religieuse openbaringen heeft geleid in de kerk...quote:Op maandag 17 september 2007 10:53 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat was ook met infrageluid (Zie : http://atheism.about.com/b/a/025052.htm ).
WAAR NIET ?quote:Op maandag 17 september 2007 10:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik oordeel niet, ik vertel mijn mening en vraag naar die van anderen.
[..]
Ga je me nou weer woorden in de mond leggen ? WAAR ZEG IK DAT DAN ?
Ik wordt onderhand helemaal ziek van dat zielige aanvallende toontje van jou.
Dat je niet begrijpend kunt lezen wordt echt gewoon vervelend.
[..]
Je WIL gewoon niet snappen wat ik zeg he ?
Ik zeg niet dat mensen die zich niet "vast klampen" beter zijn, ik zeg dat mensen die het beter hebben minder reden hebben volgens mij om zich vast te klampen aan religie of bovennatuurlijke zaken.
Als je het verschil niet begrijpt tussen die 2 stellingen ligt dat toch echt aan jezelf.
[..]
Als jij erop antwoordt maakt het niet uit of een vraag serieus is of niet, jouw antwoord is toch altijd hetzelfde - het legt woorden in de mond die nooit gezegd zijn en slaat nergens op
Heel knap Summers, om aan te tonen dat ik zeg dat mensen die gelovig zijn zielig zijn,quote:Op maandag 17 september 2007 11:32 schreef Summers het volgende:
[..]
WAAR NIET ?
Juist dan geeft religie en paranormaal "gedoe" dat beetje (valse) hoop en iets om aan vast te klampen...
Welk gedeelte van de laatste zin begreep je niet ?quote:Ik denk toch dat er een relatie is.
Naarmate mensen het beter hebben, hebben ze minder behoefte aan 'paranormale' dingen volgens mij.
Als je leven helemaal op rolletjes loopt heb je minder behoefte aan religie of bijgeloof denk ik.
(Los gezien van of het nou zou werken of niet)
Ik denk dat als je arm bent je meer nodig hebt om je aan vast te klampen - om je hoop te geven.
Religie, bijgeloof etc..
Of het een goed iets is dat mensen die het goed hebben dat soort ideeen makkelijker loslaten - who knows.
Instituten krijgen minder macht ja, maar geloof neemt niet zozeer af, daar moet je een verschil in zien.quote:Op maandag 17 september 2007 10:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de meeste rijke landen is het kerkbezoek (of moskee, of synagoge, of whatever) teruggelopen naarmate de welvaart toe nam.
Tuurlijk hebben mensen nog steeds zingeving en richting nodig in hun leven,
ik denk alleen dat over het algemeen genomen mensen materialistischer geworden zijn met de toename van de welvaart en zich daarom minder bezig houden met religie / bijgeloof.
Ik denk wel dat dit met golfbewegingen gaat; op het moment dat een samenleving zich opeens minder mee bezig houdt komt er denk ik ook weer een tegenstroming die dat weer meer gaat doen.
Maar vergelijk het geloof/bijgeloof eens van landen uit de 3e wereld met dat van landen uit de 1e wereld; ik denk dat we het eens zullen zijn(?) dat in de 3e wereld een hoop meer geloof/bijgeloof is, dat ook sterker gepraktiseerd wordt..?
Ik denk dat jij je belachelijk maakt met je bloeddruk die stijgt naar hogere sferen , pas op dat je niet uit je hokje komt ... die ene zin was idd van iemand anders maar wat jij zegt vind ik hetzelfde , en dan achteraf doen of het zo onschuldig was dat arme mensen zich vastklampen blablaquote:Op maandag 17 september 2007 11:39 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Heel knap Summers, om aan te tonen dat ik zeg dat mensen die gelovig zijn zielig zijn,
quote je een uitspraak van iemand anders ???
( The Skeptics corner, deel 4 )
Sorry, maar dit moet er even uit : DOMME DOOS !
Hou nou eens op met dat zielige gedoe, stop met me woorden in de mond te leggen die ik nooit gezegd heb,
en probeer eens inhoudelijk te discussieren.
Echt, je maakt je zelf steeds belachelijker.
[..]
Welk gedeelte van de laatste zin begreep je niet ?
De trommels wekken ook het een en ander op, waaronder zelfs trillingen die genezend werken.quote:Op maandag 17 september 2007 10:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Las ook ergens dat kerkorgels door hun lage tonen ook deze belevingen konden opwekken, wat voor veel religieuse openbaringen heeft geleid in de kerk...
Er waren vroeger ook spiri luitjes, alleen waren die veel en veel stiller, tegenwoordig mag het openlijk, wordt je alleen nog voor gek versleten, of mensen vinden het wel grappig, maar gevaar loop je niet meer, niet op uitsluiting, vervolging, je baan kwijt raken enz enz enz, dat is alleen in de wetenscap nog maar zoquote:Op maandag 17 september 2007 10:52 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Door "The X-files" en door internet !
Vroeger moesten mensen echt moeite doen - de bieb in en stoffige boeken lezen,
nu vinden ze zonder moeite plenty pagina's met hippe plaatjes en verhalen die hun interesse wekken
Ik kan het verder ook niet verklaren hoor
Hou nou gewoon eens op met verzinnen van excuses.quote:Op maandag 17 september 2007 11:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je belachelijk maakt met je bloeddruk die stijgt naar hogere sferen , pas op dat je niet uit je hokje komt ... die ene zin was idd van iemand anders maar wat jij zegt vind ik hetzelfde , en dan achteraf doen of het zo onschuldig was dat arme mensen zich vastklampen blabla
als ik naar jouw bloeddruk kijk loopt het ook niet helemaal op rolletjes .... ervaar je al iets ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |