abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2007 @ 10:10:16 #51
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53139748
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:01 schreef jogy het volgende:
DarkWolf kan wel aan de details komen volgens mij. Maar ik moet hem weer gelijk geven als hij met het vermoeden komt dat ookal pakt hij alle documentatie, scanned het in en gooit het hier online dat er niets veranderd aan de mening van degene die erom vragen, such is life.
Sorry maar in een 'skeptic' topic aankomen met een geval en vervolgens niet kunnen of willen onderbouwen waarom er een relatie tussen het een en het ander zou zitten..?
Wat is daar het nut van ?

Als ik in een [Tru] topic zou blijven posten
a) "Ik heb bewijs dat het nep is, ik kan aan de informatie komen",
b) "Want mijn vader zegt het en die is wetenschapper"
c) ga naar a, zonder bewijs te tonen.

Denk je dat dat geaccepteerd zou worden ?
Roepen "ik kan wel aan de informatie komen" maar het niet doen - wat schieten we daarmee op ?
quote:
En twee mensen met een voor de reguliere ziekenzorg onbehandelbare ziekte die beter worden tijdens een alternatieve methode is op zijn minst een aanwijzing dat het ermee te maken kan hebben en nog een redelijk goede ook.
Vind ik wel meevallen; zie het dropjes geval. Mensen zijn geneigd om (te) snel relaties te zien.
quote:
Daar kan je wel omheen door het gewoon niet toe te geven maar dat is minstens koppig te noemen .
Koppig? Koppig is imho blijven roepen dat dingen feiten zijn, en als mensen vragen waarom er geen antwoord op hebben - en dat blijven volhouden.
zzz
pi_53139905
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:01 schreef jogy het volgende:
DarkWolf kan wel aan de details komen volgens mij. Maar ik moet hem weer gelijk geven als hij met het vermoeden komt dat ookal pakt hij alle documentatie, scanned het in en gooit het hier online dat er niets veranderd aan de mening van degene die erom vragen, such is life.
En twee mensen met een voor de reguliere ziekenzorg onbehandelbare ziekte die beter worden tijdens een alternatieve methode is op zijn minst een aanwijzing dat het ermee te maken kan hebben en nog een redelijk goede ook. Daar kan je wel omheen door het gewoon niet toe te geven maar dat is minstens koppig te noemen .

En het vergt een leap of fate om aan te nemen dat darkwolf niet uit zijn nek lult, dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken aangezien we hier in een vrij land wonen uiteraard .
2 mensen die volgens Darkwolf een onbehandelbare ziekte hebben die ook nog dodelijk is. 2 mensen die beter worden van een ziekte waarvan we de naam niet kennen door alternatieve methode (Zelfs dat weten we niet eens!) volgens darkwolf.

2 mensen in een gezin die ziek worden is niet echt raar. Dat die 2 mensen weer beter worden is ook niet echt raar. Sterker nog; toen ik nog bij mijn ouders woonde, zijn ik, mijn zus EN mijn vader ziek geweest; tegelijker tijd! We wisten niet wat het was, artsen ook niet. Mijn moeder heeft toen wat voor ons gemaakt en toen werden we allemaal beter.

*disclaimer: De artsen wisten niet wat het was, omdat we niet bij een arts geweest zijn. Mijn moeder bracht ons thee met beschuit enzo...
  donderdag 13 september 2007 @ 11:24:12 #53
31101 _Led_
pi_53141344
En nu iets heel anders

Dit vind ik een heel mooie post : leggingen, lezingen, dobbelstenen en etc voor iemand anders
Een reading van myxomatosekonijn's hand.

De reading in kwestie :
quote:
Handreading myxomatosekonijn:

Je hebt een vierkante hand, met mooi gevormde vingers.
Je bent een wat behoudend persoon, een kat uit de boom kijkend persoon.
Jij zal je niet snel bij vreemde laten gaan.
Je houd niet van veranderingen mochten die er zijn wil je een tijd van te voren hier op de hoogte van zijn, mochten die er wel zijn dan wil je dat ruim van te voren weten.

Jij bent iemand die het geheel in 1 keer overziet, maar je daarmee kun je wel kleine details missen.
Bij jou is het alles of niets.
Je hebt een erg gevoelig karakter, misschien ben je te emotioneel meer dan goed voor je is.
Je kunt erg wisselen met je gevoel en emotie.
Voor sommige mensen ben je hierom moeilijker te begrijpen, ( soms zelfs als onbetrouwbaar gezien ) maar als je deze eigenschap kent van jezelf is het misschien iets om aan te werken en rekening mee te houden.

In een relatie kun jij je soms in een droomwereld begeven, dat je eigenlijk meer verliefd bent op de liefde zelf, dan op de persoon.

Je hebt een lichte opening tussen je ringvinger en pink, dat betekend dat je niet van tijd en energie verspilling houd.

Je moet wel op je gezondheid letten, Je hebt misschien een drukte periode achter de rug en de stress van toen uit zich nu op verschillende manieren.

Je duim verteld dat je een moeilijk persoon bent om te doorgronden, en je hebt veel zelfbeheersing.

Dit was je reading, zou je me willen laten weten of je jezelf herkend hierin?

Groetjes,

Zus_konijn
De reactie :
quote:
Wauw...dit klopt grotendeels echt met hoe ik ben!

Enige punten waar ik nog wat twijfels bij heb zijn o.a. het 'alles of niets'.
Het wisselen van emoties en gevoelens (dan bedoel je per moment over 1 ding? of bedoel je het anders?) klopt wel maar laat lang niet altijd mijn emoties zien (is meer innerlijk) en ervaar ook niet dat anderen mij als onbetrouwbaar zien...juist niet...
Het niet begrijpen van mij (door anderen) was vroeger iets dat ik vaak hoorde (anderen vonden me vaak 'vaag')) maar had niet zoveel met die emoties te maken...meer mijn houding denk ik...
En wat betreft zelfbeheersing... niet op alle fronten..
Dit vind ik zo'n mooie, die reading is imho zo opgesteld dat ie op 95% van de mensen van toepassing is
Volgens mij is dit een school-voorbeeld van het forer-effect; de generieke dingen worden geaccepteed alsof ze uniek voor dit persoon zijn, en de dingen die niet kloppen daar wordt blijkbaar weinig waarde aan gehecht.
zzz
  donderdag 13 september 2007 @ 12:02:27 #54
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53142463
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:43 schreef The_End het volgende:

[..]

O sorry, dat stond er een beetje krom. Ik bedoelde niet dat jij dat deed Dat was meer een algemene opmerking.
[..]

Joehoe, kom even terug naar de aarde!! Hij zegt zelf dat hij geen idee heeft wat ie had en hoe hij beter is geworden. Volgens mij schreef hij ook ergens dat hij 5 was toen het gebeurde.

Je mag je eigen waarheid wel uiten, maar we zijn er nu toch wel uit dat jouw waarheid niet echt aansluit bij de werkelijkheid.

Besef je zelf niet dat je precies dat doet waar je zo'n hekel aan schijnt te hebben? Alle mensen die niet (direct) geloven in de meest fantastische dingen die hier verzonnen worden, zijn closed minded, dom, enz enz enz. Blijkbaar zijn we ook al aan het intimideren?

Ga eens de topics hier in het OnzinTruth forum nalezen en kijk eens hoe er gereageerd wordt op kritische geluiden. Ga eens kijken wat er dan gebeurd als er een leugenaar ontmaskerd wordt. Jullie zijn niet in staat om iets kritisch te bekijken. Als Char recht in je gezicht zegt dat ze helemaal niet paranormaal begaaft is, dan nog zal je zeggen dat ze dat alleen maar doet omdat ze er niet beter van wilt worden blablabla.
het kan me niet schelen wie dingen verzint en wie niet , welkom op de wereld , het stikt van de mensen die dingen verzinnen , het stikt ook van de mensen die anderen volgen ..
fijn voor je dat jij ervan bent overtuigt dat mijn waarheid niet echt aansluit bij de werkelijkheid , dat vind ik juist van jouw mening , ouderwets en begrenst en benaderd de werkelijkheid in de verste verte niet .
Net zoals jij naar buiten zou kijken en een boom zien en dat ook beweren , zal ik beweren en zien dat er bijv geesten bestaan .
Sinds wanneer heeft degene die minder ziet gelijk ? en ja skepsi hebben er een handje van te gaan intimideren , dat is wat mij opvalt . dat is wat schaapjes al eeuwen doen met mensen die paranormale dingen meemaken tot op de dag van vandaag .. ga zelf op onderzoek uit , probeer het zelf te ervaren , onderzoeken die anderen hebben gedaan opdreunen zal niet helpen om het zelf te ervaren .
als er vandaag word bewezen dat het bestaat zal je nog steeds zelf van je kont af moeten komen om het zelf te ervaren, je zal geen pilletje krijgen of recept , je kan niet het onderzoek erop naslaan en dan kan je het .
Dan nog steeds moet je het in jezelf vinden .. waar wacht je op ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 13 september 2007 @ 12:07:35 #55
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53142625
quote:
Op woensdag 12 september 2007 22:33 schreef Summers het volgende:
Hoezo weet darkwolf niet waar hij over praat ? Hij is de enige die weet waar hij over praat want hij was erbij .... jullie onderschatten ervaring . Ik vind dat iemand die iets heeft meegemaakt , met zijn eigen ogen gezien , gehoord , gevoeld en doorleeft heeft , het eerste recht heeft , (los van alle regels op de wereld) om een claim te maken op basis van wat hij heeft meegemaakt .

Je mag je eigen waarheid toch wel uiten ?
Tuurlijk mag je die claim maken. Wetenschap begint met waarneming: Darkwolf is ziek, vader behandelt, Darkwolf wordt weer beter. Het zou best wel eens kunnen zijn dat Darkwolf beter is geworden doordat vader heeft behandeld. Goede hypothese.

Maar zolang je geen twee identieke Darkwolfs hebt, waarvan je de ene niet en de andere wel behandelt, kun je niet weten of Darkwolf zonder die behandeling ook beter zou zijn geworden!

En daar is dus de dubbelblinde Randomised Controlled Trial voor uitgevonden. Om uit te sluiten dat het vermeende effect ook zonder behandeling wel zou zijn opgetreden.

Natuurlijk kan dat niet in het geval van Darkwolf, dat is slechts een anecdote (of nouja, twee). Ik denk niet dat Vader Darkwolf honderden patiënten heeft gezocht om een gedegen wetenschappelijk onderzoek te verrichten. Dat hoeft ook niet, dat doet de (reguliere) huisarts op de hoek ook niet.

Wetenschappelijk onderzoek tot nu toe heeft nog nooit uitgewezen dat zogenaamde alternatieve geneeswijzen werkzaam zijn. Er is dus gegronde reden te twijfelen aan de werkzaamheid van de behandeling van Darkwolfs vader. En dus lijkt er hier sprake te zijn geweest van een gelukkig toeval.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_53142627
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:02 schreef Summers het volgende:

Sinds wanneer heeft degene die minder ziet gelijk ? en ja skepsi hebben er een handje van te gaan intimideren , dat is wat mij opvalt . dat is wat schaapjes al eeuwen doen met mensen die paranormale dingen meemaken tot op de dag van vandaag .. ga zelf op onderzoek uit , probeer het zelf te ervaren , onderzoeken die anderen hebben gedaan opdreunen zal niet helpen om het zelf te ervaren .
als er vandaag word bewezen dat het bestaat zal je nog steeds zelf van je kont af moeten komen om het zelf te ervaren, je zal geen pilletje krijgen of recept , je kan niet het onderzoek erop naslaan en dan kan je het .
Dan nog steeds moet je het in jezelf vinden .. waar wacht je op ?
schaapjes? Probeer je nou mensen, die anders denken dan jij, te beledigen ofzo? Dacht dat je daar een hekel aan had. Bedenk je wel even dat de mensen die vroeger vervolgd werden door GELOVIGEN!!! vaak mensen waren die wetenschap bedreven.

Als er bewezen wordt dat zoiets bestaat, dan zal ik mij er zeker in verdiepen.

Ik wacht nergens op. Ik hoef niks in mezelf te vinden. Heb wel wat beters te doen.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:42:41 #57
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53143601
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:07 schreef Rasing het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je die claim maken. Wetenschap begint met waarneming: Darkwolf is ziek, vader behandelt, Darkwolf wordt weer beter. Het zou best wel eens kunnen zijn dat Darkwolf beter is geworden doordat vader heeft behandeld. Goede hypothese.

Maar zolang je geen twee identieke Darkwolfs hebt, waarvan je de ene niet en de andere wel behandelt, kun je niet weten of Darkwolf zonder die behandeling ook beter zou zijn geworden!

En daar is dus de dubbelblinde Randomised Controlled Trial voor uitgevonden. Om uit te sluiten dat het vermeende effect ook zonder behandeling wel zou zijn opgetreden.

Natuurlijk kan dat niet in het geval van Darkwolf, dat is slechts een anecdote (of nouja, twee). Ik denk niet dat Vader Darkwolf honderden patiënten heeft gezocht om een gedegen wetenschappelijk onderzoek te verrichten. Dat hoeft ook niet, dat doet de (reguliere) huisarts op de hoek ook niet.

Wetenschappelijk onderzoek tot nu toe heeft nog nooit uitgewezen dat zogenaamde alternatieve geneeswijzen werkzaam zijn. Er is dus gegronde reden te twijfelen aan de werkzaamheid van de behandeling van Darkwolfs vader. En dus lijkt er hier sprake te zijn geweest van een gelukkig toeval.
Als iets buiten de wetenschap valt , ervaringen van mensen , dan zijn de mensen toch verder dan de wetenschap ?
hoeveel nut heeft het dan vast te houden aan methodes en regels die tot nu toe niet hebben aangetoond dat het bestaat ? ga zelf op onderzoek uit en ga zelf alternatieven bedenken maar ga niet roepen dat het niet bestaat omdat het buiten de wetenschap valt .
Je zegt zelf : wetenschap begint bij waarneming , nou , de waarnemingen zijn er al eeuwen , nu de rest nog .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 13 september 2007 @ 12:47:46 #58
41051 Rasing
pi_53143758
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:42 schreef Summers het volgende:
Je zegt zelf : wetenschap begint bij waarneming , nou , de waarnemingen zijn er al eeuwen , nu de rest nog.
De waarnemingen moeten systematisch onderzocht worden. Als je dat doet, dan zie je dat Hans Klok eigenlijk helemaal geen mensen doormidden zaagt (terwijl je dat toch wel waarneemt!) en dat Uri Geller een trucje gebruikt bij het buigen van lepels (terwijl het lijkt alsof hij dat met zn gedachten doet) en dat homeopathie niet werkzaam is (terwijl het lijkt van wel, omdat Darkwolf beter is geworden nadat hij een homeopatisch middel toegediend heeft gekregen).

Niet te snel conclusies trekken zonder verder onderzoek, is het devies.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:54:04 #59
31101 _Led_
pi_53143934
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:42 schreef Summers het volgende:

[..]

Als iets buiten de wetenschap valt , ervaringen van mensen , dan zijn de mensen toch verder dan de wetenschap ?
hoeveel nut heeft het dan vast te houden aan methodes en regels die tot nu toe niet hebben aangetoond dat het bestaat ? ga zelf op onderzoek uit en ga zelf alternatieven bedenken maar ga niet roepen dat het niet bestaat omdat het buiten de wetenschap valt .
Je zegt zelf : wetenschap begint bij waarneming , nou , de waarnemingen zijn er al eeuwen , nu de rest nog .
Denk jij dat waarnemingen en ervaringen altijd kloppen ?

Iemand die hallucineert ziet dingen die echt bestaan ?
Iemand die ervaart dat ze Jeanne D'Arc is is dat ook echt ?
zzz
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 13:08:04 #60
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53144304
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:22 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat dat "aan generally accepted conclusions" zou betekenen "aan ALLE generally accepted conclusions" ?
Ik snap nog steeds niet hoe je er bij komt dat "skeptics" een soort club zijn die allemaal hetzelfde moeten geloven of betwijfelen ofzo.

Werkt het de andere kant op ook zo, mag je je alleen "spiritueel" of "believer" noemen als je aan de complete checklist voldoet ?

[x] Gelooft in geesten
[x] Denkt dat elvis nog leeft
[x] Praat met bomen
[x] Draagt aluminiumfolie hoedje tegen mindcontrol
[ ] heeft astrale sex met aliens
"AHA ! Je hebt geen astrale sex met aliens ! Nou, dan ben je dus niet spiritueel !"
Leuke post hoor, maar waarom reageer je niet gewoon op de stelling in plaats van dit gedraai?

Als je blijft mierenneuken over irrelevante dingen, ook goed, ga ik iets anders doen.

De stelling is heel eenvoudig: De zelfbenoemde skeptics gedragen zich niet als skeptics. Ze zijn vertegenwoordigers van de algemeen aanvaarde (of opgelegde) "waarheden" geworden.

Een skeptic in de juiste zin van het woord is iemand die openminded is. Ongeveer het tegenovergestelde dus van de cynische, ridiculiserende en vaak vijandige houding van het soort "skeptic" dat zich hier vaak laat zien.

Maar gezien de post waar ik op reageer leg ik het ws. de verkeerde voor.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:13:40 #61
31101 _Led_
pi_53144430
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Leuke post hoor, maar waarom reageer je niet gewoon op de stelling in plaats van dit gedraai?
Dit is geen gedraai, ik probeer aan te geven dat jouw stelling alleen op gaat als je jouw definitie van "skeptic" aanhoudt, en dat doe ik dus niet want ik vind dat jij de definitie verkeerd interpreteert !

Jij zegt "een skepticus hoort zich zus en zo te gedragen, en dat doen de meeste niet. Leg eens uit !",
en ik zeg "Tja, volgens mij hoeft dat ook helemaal niet.".
Hoe kan ik dan nog je stelling beantwoorden ?
quote:
De stelling is heel eenvoudig: De zelfbenoemde skeptics gedragen zich niet als skeptics. Ze zijn vertegenwoordigers van de algemeen aanvaarde (of opgelegde) "waarheden" geworden.

Een skeptic in de juiste zin van het woord is iemand die openminded is.
In mijn ogen is een skeptic iemand die niet zomaar alles gelooft wat hem verteld wordt, maar eerst goede argumenten wil horen.
Dan is het toch juist logisch dat skeptici zich aan de kant van de wetenschap bevinden ?
quote:
Ongeveer het tegenovergestelde dus van de cynische, ridiculiserende en vaak vijandige houding van het soort "skeptic" dat zich hier vaak laat zien.
Dat cynische, ridiculiserende en vijandige gaat twee kanten op hoor
De skepticus vraagt om argumenten en bewijs, de non-skep kan/wil ze niet geven, dus de skepticus zegt - "dan heb ik geen reden om aan te nemen dat die bijzondere dingen die jij claimt kloppen.".
En dat levert dan weer wederzijdse wrijving op.
quote:
Maar gezien de post waar ik op reageer leg ik het ws. de verkeerde voor.
Sorry, ik kan simpelweg geen antwoord geven op een stelling waarvan ik vind dat ie gewoon helemaal niet klopt
zzz
pi_53144480
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:08 schreef NorthernStar het volgende:

Dit is gewoon niet waar! Dit is hoe jij het denkt te zien, omdat jou paranormale gebeurtenissen niet worden aangenomen. Dat is echter helemaal jou probleem. Als jij met bewijs kan komen, dan wek je daarmee mijn interesse. Alleen daar doen de mensen van het Truth forum niet aan. Bewijs is hier een vies woord.
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 13:18:30 #63
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53144531
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:13 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wat dat betreft is het toch juist logisch dat skeptici zich aan de kant van de wetenschap bevinden ?
Wetenschap? Wat heeft wetenschap te maken met bijv. het verhaal van Rodriguez?
quote:
Sorry, ik kan simpelweg geen antwoord geven op een stelling waarvan ik vind dat ie gewoon helemaal niet klopt
Ik begrijp dat je geen antwoord wilt geven.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:22:31 #64
31101 _Led_
pi_53144617
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:18 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wetenschap? Wat heeft wetenschap te maken met bijv. het verhaal van Rodriguez?
Oh dat.
Waarom moet ik daar partij in kiezen ?
Ik weet simpelweg niet genoeg van de achtergronden want ik heb me daar helemaal niet in verdiept, 9/11 interesseert me namelijk niet zo.
Ik kan me voorstellen dat er skeptici zijn die twijfelen aan Bush z'n verhaal.
Ik kan me voorstellen dat er skeptici zijn die twijfelen aan de conspiracy verhalen.
Ik kan me voorstellen dat er skeptici zijn die twijfelen aan beide verhalen.
"Skepticus" wil namelijk niet zeggen aan welke kant je staat - alleen dat je op basis van argumenten iets of iemand niet direct gelooft.

(Zie : "a person who maintains a doubting attitude, as toward values, plans, statements, or the character of others")
quote:
Ik begrijp dat je geen antwoord wilt geven.
Zwak hoor, tegen domheid bestaat geen verweer

A> "Ja als gelover in paranormale zaken MOET je wel geloven dat elvis is ontvoerd door aliens. Hoe kan het dan dat zo veel 'believers dat niet doen ?"
B> "Huh ? Waarom MOET je geloven dat elvis door aliens is ontvoerd ?? "
A> "Zie je wel je wilt geen antwoord geven, ik heb je klem !"

Je stelling klopt gewoon niet, dat moet je niet op mij afschuiven.

[ Bericht 10% gewijzigd door _Led_ op 13-09-2007 13:29:25 ]
zzz
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 13:24:42 #65
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53144671
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:15 schreef The_End het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet waar! Dit is hoe jij het denkt te zien, omdat jou paranormale gebeurtenissen niet worden aangenomen. Dat is echter helemaal jou probleem. Als jij met bewijs kan komen, dan wek je daarmee mijn interesse. Alleen daar doen de mensen van het Truth forum niet aan. Bewijs is hier een vies woord.
Hmmm.. ik heb niet zoveel met paranormale gebeurtenissen. Maar anders dan de zelfbenoemde skeptics probeer ik openminded te blijven.

Bewijs is niet zozeer een vies woord. Het is vaker zo dat het of om dingen gaat waarvoor niemand van ons bewijs voor heeft (voor of tegen) en iedereen dus speculeert of dingen waarbij bewijs onmogelijk is omdat het niet overdraagbaar is. Net zoals jij wel kunt zeggen hoe jij je voelt maar het onmogelijk kunt bewijzen. Het is persoonlijk, eigen beleving en eigen ervaring. Vragen om bewijs leidt in zo'n geval alleen maar tot een zinloos welles/nietes.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:30:33 #66
41051 Rasing
pi_53144827
Het gaat de skeptici ook niet om ombewijsbare gevoelens en ervaringen. Het gaat ons pas wat aan als er dingen beweerd worden die niet kunnen. Telekinese, homeopathie, praten met overledenen: bedenk eens wat er voor geweldige toepassingen voor deze zaken zouden kunnen worden ontwikkeld!
pi_53144839
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hmmm.. ik heb niet zoveel met paranormale gebeurtenissen. Maar anders dan de zelfbenoemde skeptics probeer ik openminded te blijven.
ONZIN! Sceptici (zoals ik) sluiten niet iets uit. Ik acht alleen de kans dat zoiets bestaat heel klein. Als iemand met bewijs kan komen, dan zal ik daar zeker interesse in hebben.
quote:
Bewijs is niet zozeer een vies woord. Het is vaker zo dat het of om dingen gaat waarvoor niemand van ons bewijs voor heeft (voor of tegen) en iedereen dus speculeert of dingen waarbij bewijs onmogelijk is omdat het niet overdraagbaar is. Net zoals jij wel kunt zeggen hoe jij je voelt maar het onmogelijk kunt bewijzen. Het is persoonlijk, eigen beleving en eigen ervaring. Vragen om bewijs leidt in zo'n geval alleen maar tot een zinloos welles/nietes.
Van heel veel dingen die in Truth geclaimed worden, is het niet erg moeilijk om bewijs te vergaren. Dat is nou juist het punt. Daarnaast worden door de 'believers' ook dingen nooit afgewezen als ze bewijsbaar onzin zijn. Wat nou open minded? Gewoon compleet vastgeroest in hun eigen geloof.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:33:37 #68
31101 _Led_
pi_53144898
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat je skeptisch bent wil niet zeggen dat je niet openminded bent, alleen dat je niet direct alles gelooft dat je verteld wordt. Zoals in de discussie met dark_wolf bjivoorbeeld - ik heb nergens gezegd dat zijn vaders methode NIET gewerkt heeft, ik toonde alleen aan dat het wat mij betreft niet BEWEZEN is dat dat de oorzaak was. Maar omdat ik uberhaupt twijfel durf te uiten ben ik dan gelijk een 'skepper', 'closed-minded' etc..

Het lijkt een beetje op een wedstrijdje dat je niet kan winnen - iedereen in [TRU] moet alles maar direct geloven, want zodra er ook maar iemand zegt dat er meerdere oorzaken zouden kunnen zijn voor iets worden de pek en veren er al weer bijgehaald.

Houdt openminded zijn in dat je ALTIJD ALLES moet geloven wat je verteld wordt volgens jou ?
zzz
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 13:36:07 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53144975
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:22 schreef L.Denninger het volgende:

Je stelling klopt gewoon niet, dat moet je niet op mij afschuiven.
Nee je zegt net dat je geen antwoord kan geven, dat bestreed ik door aan te geven dat het een kwestie van willen is.

Wat je ook bewijst (bewijs ) want je geeft een heel goed antwoord.
quote:
Oh dat.
Waarom moet ik daar partij in kiezen ?
Ik weet simpelweg niet genoeg van de achtergronden want ik heb me daar helemaal niet in verdiept, 9/11 interesseert me namelijk niet zo.
Ik kan me voorstellen dat er skeptici zijn die twijfelen aan Bush z'n verhaal.
Ik kan me voorstellen dat er skeptici zijn die twijfelen aan de conspiracy verhalen.
Ik kan me voorstellen dat er skeptici zijn die twijfelen aan beide verhalen.
"Skepticus" wil namelijk niet zeggen aan welke kant je staat - alleen dat je op basis van argumenten iets of iemand niet direct gelooft.
Helemaal mee eens. Dat bedoelde ik met openminded-zijn, geen partij kiezen zegmaar.

Nou en mijn kritiek is dat men wel vaak een vooringenomen standpunt heeft. De skeptische blik is maar naar een kant gericht.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:37:54 #70
31101 _Led_
pi_53145017
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee je zegt net dat je geen antwoord kan geven, dat bestreed ik door aan te geven dat het een kwestie van willen is.
Ik kan geen antwoord geven op een stelling met een premisse die ik niet onderschrijf.
quote:
Wat je ook bewijst (bewijs ) want je geeft een heel goed antwoord.
Nee, ik geef aan waarom ik jouw stelling niet vind kloppen
quote:
Helemaal mee eens. Dat bedoelde ik met openminded-zijn, geen partij kiezen zegmaar.

Nou en mijn kritiek is dat men wel vaak een vooringenomen standpunt heeft. De skeptische blik is maar naar een kant gericht.
Meestal is het standpunt : "wie bijzondere claims maakt moet met bijzonder bewijs komen."
zzz
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 13:43:26 #71
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53145174
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:30 schreef Rasing het volgende:
Het gaat de skeptici ook niet om ombewijsbare gevoelens en ervaringen. Het gaat ons pas wat aan als er dingen beweerd worden die niet kunnen. Telekinese, homeopathie, praten met overledenen: bedenk eens wat er voor geweldige toepassingen voor deze zaken zouden kunnen worden ontwikkeld!
Ja want de skeptic weet immers wat er allemaal wel of niet kan.

Het eerste waar een skeptic sceptisch over zou moeten zijn is hetgeen wat hijzelf gelooft.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:44:35 #72
31101 _Led_
pi_53145204
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja want de skeptic weet immers wat er allemaal wel of niet kan.

Het eerste waar een skeptic sceptisch over zou moeten zijn is hetgeen wat hijzelf gelooft.
Daar ben ik het mee eens, ik zou zelf ook nooit gesteld hebben "dingen die niet kunnen".

Ik zou stellen "dingen die met onze huidige kennis / stand van de wetenschap hoogst onwaarschijnlijk lijken"
zzz
pi_53145319
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:24 schreef L.Denninger het volgende:
En nu iets heel anders

Dit vind ik een heel mooie post : leggingen, lezingen, dobbelstenen en etc voor iemand anders
Een reading van myxomatosekonijn's hand.

De reading in kwestie :
[..]

De reactie :
[..]

Dit vind ik zo'n mooie, die reading is imho zo opgesteld dat ie op 95% van de mensen van toepassing is
Volgens mij is dit een school-voorbeeld van het forer-effect; de generieke dingen worden geaccepteed alsof ze uniek voor dit persoon zijn, en de dingen die niet kloppen daar wordt blijkbaar weinig waarde aan gehecht.
Je moet als eerste weten dat dit soort zaken een advies geven, geen sluitend antwoord en dat ze antwoorden op dingen van binnen, niets van buiten halen...

Als ik bv de kaarten leg om te weten hoe ik verder moet groeien in het leven dan krijg ik zonder enige twijvel een kaart die zegt zorg dat je je eigen leven in de hand hebt, zoek uit waar je dromen liggen en kijk hoe je ze kan bereiken.

Ik zal geen kaarten krijgen die me presies uitleggen wat ik wanneer moet doen, maar ik zal wel het advies krijgen eens goed te kijken naar wat ik wil en hoe ik daar moet komen.

Misschien vindt je het onzinnig omdat je dat ook wel zelf had kunnen bedenken, maar deze vraag is dan ook een zeer voor de hand liggende met een bijbehorend antwoord.
Maar zo werkt het dus, je krijgt geen pasklaar antwoord, je krijgt advies.

Zo ook met de handen lezen, je krijgt geen pasklare dingen, maar een ongeveer beschrijving, iets dat je verder kan helpen, een steuntje geeft, maar niet de oplossing, het antwoord is.

Dat antwoord komt niet van buiten, maar van binnen in jezelf.

Zo werken bv ook de geleide meditatie's, het is niet meer dan een focus om ergens bij te komen in jezelf.
Ook al mediteer je over engelen of wat dan ook, niets van buiten heeft ermee te maken, het zijn associatie's die je helpen om bij het antwoord in jezelf te komen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:50:51 #74
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_53145358
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:07 schreef Rasing het volgende:
Fact of life: niet mijn "claim", die van mijn vader. Ik DEEL enkel het verhaal met jullie aan de hand van wat ik nog weet. Mijn vaders verhaal neem ik voor een FEIT aan.
Het is voor jullie een hypothese omdat jullie de nodige informatie willen hebben.
Nog even geduld, ik wil het best aanleveren maar ik kan niet heksen en vergeef ook mijn wantrouwen omtrent het verschil dat het gaat maken als ik dit besluit te gaan doen!
quote:
Bullshit. Aan de hand van wat ik weet van mijn vader's verhaal gaat dit dus in mijn situatie totaal niet op.
Het enige discussie punt zou zijn of ik wel of niet dood zou zijn gegaan. Dat durf ik geen feit te noemen.
Dat ik voor het leven getekend zou zijn is een feit en valt niet te bediscussieren.
quote:
Precies.
De resultaten en tests die zijn uitgevoerd hebben uitgesloten dat zonder behandeling alles flink mis zou lopen.
Ik was niet gewoon een beetje ziek waarbij thee met beschuit het opgelost zou kunnen hebben zoals dat zo mooi word genoemd ergens.
In dit geval was een onderzoek naar de effectiviteit op meerdere patienten niet nodig geweest om daar achter te moeten komen.
quote:
Dus omdat de wetenschap het niet bewezen heeft is er reden tot twijfel?
Waarom raakt mijn vader dan overspoeld met clienten en tevens leerlingen die hij opleidt om hetzelfde te laten doen?
Hoe kan het dan dat dit "toeval" nog duizenden keren is voortgekomen aan zijn methoden van behandelen in de 20+ jaren betreft het werk dat hij verricht?
Hij krijgt geregeld radeloze mensen over de vloer omdat de zogenaamde wetenschap gewoon van heel veel geen reet af weet omtrent het menselijke lichaam.
Vaak moet mijn vader zelfs dingen herstellen omdat de zogenaamde wetenschap zo zeker is van haar zaak betreft de huidige bewezen methodieken en toepassingen.

Ga het over energie kanalen (meridianen) hebben en de wetenschap lacht je uit.
Deze term en approuch is erkend en bewezen en nog ouder dan jij en ik maar nog niet door de wetenschap.
Mijn vader kan op enkele punten drukken op het lichaam (meer niet) en iemand verlichten of zelfs verlossen van een pijn klacht.
Simpelweg omdat hij kennis heeft van een compleet energie stelsel waar je "Chi" door heen stroomt.
Claim?
Nee feit!
Bewijs?
Alsjeblieft: www.shiatsu.nl
Wat dit te maken heeft met mijn herstel dankzij mijn vader? Alles!
Het geeft indirect antwoord op de stelling of het toeval is geweest of niet.
Als je niet aan de waarheids getrouw van de informatie op zijn site uit kan gaan, dan kan ik je nu al zeggen dat het inderdaad "case closed" wat dat betreft!

[ Bericht 8% gewijzigd door Darkwolf op 13-09-2007 13:56:49 ]
pi_53145391
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:07 schreef The_End het volgende:

[..]

schaapjes? Probeer je nou mensen, die anders denken dan jij, te beledigen ofzo? Dacht dat je daar een hekel aan had. Bedenk je wel even dat de mensen die vroeger vervolgd werden door GELOVIGEN!!! vaak mensen waren die wetenschap bedreven.

Als er bewezen wordt dat zoiets bestaat, dan zal ik mij er zeker in verdiepen.

Ik wacht nergens op. Ik hoef niks in mezelf te vinden. Heb wel wat beters te doen.
euhhh die gelovigen zijn geen believers hoor, niets met paranormaal te maken, dat was het insttuut kerk die doodsbang was voor zowel paranormale zaken als wetenschap, die toen nog hand in hand gingen.

De alchemist was de wetenschapper van toen, de heks had erg veel kennis van fytotherapie e.d., waren de vroedvrouwen enz enz enz, ze geloofde toen al dat voor alles een normale verklaring aanwezig zou zijn op ten duur, dat maakte de kerk bang, want hun macht hing samen met mensen dom houden en al die verschijnselen aan god of duivel hangen, wat niet kon in die oude geloven met magie en alles erbij, die dat niet bij god legde, maar ervan overtuigd waren(en nogsteeds zijn) dat het heel natuurlijke dingen zijn die te verklaren moeten zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')