abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54281507
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:06 schreef Diaan73 het volgende:
Leonieke, ik hoor verhalen van mensen die het onder de oksel houden, achter de broeksriem, in je BH e.d. ik heb eigenlijk ook niet echt een idee hoe je dat het beste kunt doen.
Al jouw opties zijn opzich gewoon goed.

Mijn man deed het potje tussen de broek en buik...

Als het tever rijden is kan je vragen of je het potje daar mag komen vullen. Daar hebben ze meestal wel van die kamertjes voor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_54281652
Ow, daar had ik niet bij stilgestaan Er zijn dus zoveel plaatsen mogelijk

Ik denk dat mijn man het toch liever thuis gaat vullen ipv in zo'n ziekenhuiskamertje Maar ik ga misschien wel eens informeren.

Bedoelen ze met 3 dagen onthouding echt 3 x 24u of mag dat iets meer zijn, denk je? We gaan eens moeten beginnen rekenen denk ik
pi_54281738
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:18 schreef leonieke het volgende:
Ow, daar had ik niet bij stilgestaan Er zijn dus zoveel plaatsen mogelijk

Ik denk dat mijn man het toch liever thuis gaat vullen ipv in zo'n ziekenhuiskamertje Maar ik ga misschien wel eens informeren.

Bedoelen ze met 3 dagen onthouding echt 3 x 24u of mag dat iets meer zijn, denk je? We gaan eens moeten beginnen rekenen denk ik
Nou wij hebben dat dus niet op het uur nauwkeurig aangehouden hoor. 3 dagen is bij ons gewoon Donderdag inleveren is zondag laatste sexdag. Dan heb je maandag, dinsdag en woensdag. En meestal vragen ze het potje 's morgens in te leveren...

En anders doe je op maandag nog even lekker ochtendsexen... (Of je zegt, help jezelf maar even)

edit- Ik heb trouwens best moeten lachen om de formulieren die moesten worden ingevuld. Daar stond een vraag bij hoe er aan het sperma was gekomen. Met opties... 1. Door masturbatie 2. door de mond 3. uit de vagina 4. Bij geen van de bovenstaande antwoorden, verklaar u nader :

Mijn vraag was op welke manier kan het nog meer dan En ik was benieuwd of mensen inderdaad zich nader hebben verklaard...
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:31:26 #254
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54281854
Hier gaat donderdag het staaltje wegbrengen, je moet het gewoon op lichaams temp houden.

Zulke formulieren hebben wij niet meer, standaart of je koorts hebt gehad en wanneer de laatste keer sex.
pi_54285634
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 07:52 schreef Mariposa het volgende:
Wat het temperaturen betreft, ik mocht het van de gyn achterwege laten, (omdat het mij te veel van mij beetje nachtrust kost en veel stress). Ze zei dat als we toch verder het traject in gaan dat de eisprong toch verder gemonitord wordt. En zij zei juist, dat je vaak toch al te laat was als die daling geweest was. Lekker duidelijk allemaal. M.a.w. ze weten het gewoon echt niet/ Anders hadden ze allemaal wel hetzelfde antwoord Gewoon lekker door blijven klussen Al is het soms wel moeilijk om op te brengen, we zijn soms zo moe, dat we gewoon in slaap vallen, niks geen romantiek dus

José fijn dat je geen blaasontsteking heb. Vooral zo houden Je hoort veel goede dingen over cranberry En ik hoop dat het met de aorta van je vader meevalt, het moet niet meevallen om voor een klas te staan en dan zover met je gedachten weg te zijn. Ik kan bijvoorbeeld nog om 2 uur zeggen ik kap ermee, ik trek het niet, maar dat kan jij niet doen. Sterkte in ieder geval!
Ik hoef in principe ook niet meer te temperaturen... maar ik doe het een paar dagen van de cyclus (vanaf dag 12) zodat ik weet of Clomid heeft gewerkt en ik een eisprong heb gehad. Zodra ik de temperatuur omhoog zie gaan, stop ik er weer mee. 't Is wel erg fijn dat het niet elke dag meer hoeft...

Zo zie je maar dat ook de wetenschap nog niet op alles een antwoord heeft. Jouw gyn zegt weer wat anders...

Nee, ik kan inderdaad niet zeggen 'ik ga naar huis'.... nou ja, het zou wel kunnen, maar dan heb ik 28 kids die door de school heen stuiteren, terwijl de juf foetsie is... uuh... nee, geen goed plan. Soms is dat wel heel lastig.. er is ook heel vaak geen vervanging te regelen bij ziekte of andere omstandigheden... soms worden de kinderen dan gewoon naar huis gestuurd.

Leonieke, succes! Hopelijk heeft je man binnenkort een mooie zaaduitslag!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_54333693
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 16:13 schreef Jose81 het volgende:
Ik hoef in principe ook niet meer te temperaturen... maar ik doe het een paar dagen van de cyclus (vanaf dag 12) zodat ik weet of Clomid heeft gewerkt en ik een eisprong heb gehad. Zodra ik de temperatuur omhoog zie gaan, stop ik er weer mee. 't Is wel erg fijn dat het niet elke dag meer hoeft...

Zo zie je maar dat ook de wetenschap nog niet op alles een antwoord heeft. Jouw gyn zegt weer wat anders...
Dat is ook wel praktisch, ik weet nu inmiddels wel wat mijn basistemperatuur 's ochtends is. Dus laatst heb ik ook even gekeken, maar het was even hoog, dus ik denk dat er weer geen sprong geweest is.

Leonieke, succes voor je man Hopelijk is alles goed!

Ik ben gisteren bij de interniste geweest. Mijn bloeddrukken zijn in ieder geval goed, met af en toe een uitschieter, maar dat vind ze niet erg. Mijn kaliumgehalte weer te laag, dus ik moet extra tomaat (wat we al regelmatig eten), bananen en sinasappels/mandarijnen eten, of anders kaliumpillen.

Wat betreft de dostinex dat mijn prolactine zou moeten verlagen, het kan niet direct kwaad voor mijn nieren maar ik moet wel goed in de gaten gehouden worden. Ik zit er alleen mee dat ook dit middel op je centrale zenuwstelsel werkt (net als een van de bloeddrukverlagers) en het nog meer psychische invloed zal hebben op mij (dus dat ik me mezelf niet voel enz enz).

Nu gaat ze weer met de gyn overleggen of die denkt dat de prolactine het echte probleem is, als dat wel zo is, zal ik de dostinex proberen anders gaan we verder de molen in voor hormoonbehandelingen. Ze wilde ook kijken of we eventueel die bloeddrukverlager kunnen verminderen, maar dan moet ik weer een andere bloeddrukverlager hebben die weer voor andere problemen kan zorgen, dus dat zouden we dan ook weer goed in de gaten moeten houden.

Zo zie je dat alle opties iets moeilijks hebben, en dat maakt het heel moeilijk voor me om een keuze te maken. Want je blijft uit allerlei kwaden kiezen Dus ik weet het nog niet. Ik heb een week om me daarover te beraden. Ze belt me volgende week al terug.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zaterdag 3 november 2007 @ 09:07:50 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54333718
Tsjonge Mariposa, het is wel een heel gedoe zo voor jou. En dan ben je idd nog niet eens bezig met de hormonen om zwanger te raken. Ik hoop echt zo dat ze een goede combinatie en dosering vinden voor je.
pi_54341138
Hoi allemaal, ik heb deze week wel bijgelezen maar had niet de puf om te reageren.

Niettus, ben je het ergste balen alweer te boven? Heb je al uitgezocht of je in het AMC terecht kan en hoe snel?

Jose, hopelijk gaat het met je vader de goede kant op, kan me voorstellen dat dat je helemaal in beslag nam... ik hoop dat een nieuw klusschema trouwens het gewenste resultaat heeft binnenkort!

Mariposa, wat een gegoochel, en inderdaad ieder medicijn heeft echt een waslijst van bijwerkingen, en nog meer spullen die zorgen dat je niet zo lekker in je vel gaat zitten zit je natuurlijk ook niet op te wachten..lastig meid...

Rottdog, helaas dus voor jou deze maand weer niet raak... wanneer krijgen jullie de uitslag van het zaadonderzoek?

Met mij gaat het een beetje met ups en downs, voel me over het algemeen wel goed hoor en ben druk met werk en studie - en de rest van de tijd slaap ik -dus ook weinig tijd om te piekeren. Vorig weekend wel moeilijke dag gehad. Onze beste vrienden zijn ook al behoorlijk lang bezig met hun kinderwens, bij de eerste zwangerschap ging het met een week of 6 mis, de 2e zwangerschap eindigde na 16 weken en de 3e na 7 weken. Eigenlijk durfden ze het niet meer aan maar door onze ISCI-pogingen begon het bij hun toch ook wel weer erg te kriebelen. Ik had nu al een paar weken niets van ze gehoord en zei zaterdag tegen lief: ik ga van de week eens even lunchen met L. want mijn gevoel zeg dat ze me iets te vertellen heeft. Zondag belden ze om te vragen of we zin hadden om mee te gaan naar het strand. Ik voelde het gelijk: die zijn inderdaad zwanger en willen ons dat vertellen. Gevolg was dat ik in de auto naar hun toe de hele weg heb zitten janken.... echt, als er een stel is die ik het gun zijn zij het maar ik voelde me al niet lekker (net ongesteld, moe, hormonen) en ik wist echt even niet of ik het wel trok op dat moment... Toen we binnenkwamen begon ik gelijk weer te brullen, echt genant.... En inderdaad, mijn gevoel klopte, ze zijn 10 weken zwanger. Ik vond het zo sneu voor ze: het is al heel spannend voor ze, of het wel goed gaat deze keer, en dan hadden ze ook nog de hele week moed verzameld om het ons te gaan vertellen... dan dan kom ik daar brullend binnen! Afijn, we hebben er gezellig met zijn allen om kunnen janken en lachen en het was een hele speciale dag, denk dat we die niet snel zullen vergeten. En de blijheid overheerst absoluut hoor, ben echt heel blij voor ze en hoop heel erg dat dit helemaal goed gaat...Als deze ISCI lukt zitten we maar 6 weken na elkaar dus dat zou wel heel erg leuk zijn...

Met de ISCI zelf schiet het nog niet zo op, vorige zaterdag ongesteld geworden, woensdag voor de eerste keer naar het AMC voor bloedprikken en echo maar het baarmoederslijm was nog niet dun genoeg dus ik mocht nog niet beginnen met het 2e hormoon (Menopur) dat voor de extra eitjes moet gaan zorgen. Moet nu maandag weer terugkomen. Vamorgen baalde ik wel even, ik ben al 2,5 week aan het spuiten en eigenlijk is de behandeling nog geeneens echt begonnen.... het gaat allemaal niet zo snel dit keer, vorige keer mocht ik bij de eerste echo wel gelijk door. Met die Menopur wordt het wel een beetje labje spelen straks elke avond , ik krijg een driedubbele dosis, betekent dat ik elke dag 3 flesjes met vloeistof moet vermengen met 3 flesjes met poedertjes, dan hele zwikkie opzuigen met naad en injecteren...dan was de Puregon met handige prikpen geloof ik toch makkelijker. Dat heb ik wel op het toilet in een restaurant gedaan maar om daar nou aan de slag te gaan met 6 flesjes zie ik ook niet zo zitten haha....
pi_54341200
Miss Sly, ik vergeet helemaal om jou nog even een te geven.... Ik heb meegelezen in het andere topic, kreeg een brok in mijn keel toen je schreef over je werk, dat eigenlijk alles hetzelfde was maar het voelde heel anders....
pi_54341302
Madelieve, ik moest ook 3 ampullen spuiten. Ik spoot 's morgens 2 en 's avonds 1 met decapetyl. Dan mengde ik 2 poeders met 1 water, dat kan makkelijk. 3 poeders kan je ook met 1 water mengen, dan hoef je niet zoveel vloeistof in te spuiten. Vraag het maar even na, maar echt dat scheelt wel!
pi_54342143
Okeee die vloeistof is dus gewoon neutraal spul?? Goed om te weten.... als maandag inderdaad blijkt dat ik kan beginnen wordt het nog even allemaal netjes uitgelegd dus mochten ze zelf niet met deze optie komen dan ga ik het even checken.... thanx voor de info!
PS Je gaat hard he Tico! Ik zag je babykamertje, schattig
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:30:08 #262
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54342963
Bij Pregnyl mocht ik ook 2 poeder in 1 vloeistof oplossen (vloeistof opzuigen, bij poeder 1.. als alles opgelost is, hele zwikkie opzuigen en dan bij poeder 2 doen). Zou fijn zijn als dat ook met de Menopur mag
(hier ook toilet-taferelen met de Puregon trouwens )

Hoop dat je maandag gewoon door mag.. elk stapje is altijd weer een mijlpaal
En o, wat zorgen de hormonen voor een uitvergroting van emoties..

Mariposa, wat een gepuzzel zeg, om je lichaam en medicijnen al af te stellen.. en daar dan ook nog iets tussen te proppen om zwanger te raken. Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54350653
Zo Madelieve, jou week valt ook niet mee zeg. Heel begrijpelijk dat je de puf niet had om te reageren, dat heb ik ook weleens hoor
En dan de zwangerschap van je beste vrienden, ook al hebben zij ook al zo'n moeilijk traject moeten af leggen, het blijft moeilijk en het is heel logisch dat je daar totaal verschillende gevoelens bij hebt, die heel tegenstrijdig zijn. En als je dan ook nog eens met je eigen hormonen te maken hebt, is het echt niet raar of vreemd of verkeerd om zo te reageren. Het is alleen maar goed om je te uiten, anders vreet het je misschien wel op van binnen.
Hopelijk is je bms deze week beter geslonken. En kan je verder met spuiten. Ik sta er echt van te kijken van wat je allemaal moet doen, het zal niet mee vallen, maar gelukkig het Tico en ET wel betere ervaringen hebben. Hopelijk valt het allemaal mee
In ieder geval heel veel sterkte en succes En neem je rust momenten dat is heel belangrijk!

Bedankt voor jullie reacties
Hier gaat het echt als in een achtbaan. Gisteren was ik het ene moment mezelf niet en sprak ik uit dat we misschien maar met de medicijnen en het zwanger worden moesten stoppen omdat het nu af en toe ook wel stroef in onze relatie gaat en ik bang ben dat we het samen niet overleven. Maar op het moment dat ik dat uitgesproken had, met alle emoties en verdriet dat eruit kwam, voelde ik me al een heel stuk beter en kon ik de boel samen met mijn lief relativeren.
Het zorgt er wel voor dat ik toch begin te overwegen de bloeddrukverlagers die die mentale invloed hebben te minderen en dan maar de medicijnen te nemen die eventueel weer andere problemen kunnen veroorzaken. Tussen ons is het gisteren weer goed gekomen . Maar het blijft een emotionele achtbaan.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  zondag 4 november 2007 @ 13:45:02 #264
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_54354513
oh oh, Mariposa, wat een gedoe zeg! Echt ongelooflijk... ik vind het echt klote voor jullie dat het allemaal zo op deze manier moet gaan en dat het ene weer in het verlengde ligt van het andere en dat er nog niet echt het ideale medicinale plaatje is ontstaan...

Wat goed ook dat je al je twijfel enzo er even uit hebt gegooid.. dat kan soms zoveel helpen en alleen al opluchting geven... al maakt het het natuurlijk niet minder makkelijk daarna als je weer doorgaat met het hele medische circus.

Madelieve, ik begon zelf ook haast te janken toen ik las dat je bij jullie vrienden jankend binnen liep. Ik kan me dat zooo goed voorstellen!! Maar fijn dat jullie er samen om hebben kunnen huilen en lachen... Het is te hopen dat jullie binnenkort inderdaad samen zwanger zijn.. en het is ook te hopen dat die vriendin zwanger blijft en dat het niet wéér uitloopt op een miskraam...

Twee weken terug kwam hier trouwens ook een vriendin vertellen dat ze zwanger is. Ze heeft in februari een miskraam gehad en is nu dus weer zwanger en alles lijkt goed te gaan. Voor het eerst hoefde ik niet te janken (ook niet achteraf, toen ze weer naar huis was) en was oprecht blij voor haar. Ik was zo trots op mezelf dat ik dat zo kon voelen!

Gister ben ik op bezoek geweest bij het dochtertje van mijn broer... Mijn broer heeft de moeder van dat kindje na 22 weken zwangerschap in de steek gelaten.. en nu is ze dus geboren. Ze ligt nu in het ziekenhuis met RS (een infectie die voor volwassenen en oudere kinderen een zware griep/verkousheid geeft, maar bij kleine kinderen erg gevaarlijk kan zijn), toen ik binnenkwam -op het geïsoleerde kamertje- kreeg ik echt zo'n brok in m'n keel. Ik heb het droog kunnen houden... maar het is zo oneerlijk allemaal. Zij zal moeten opgroeien zonder haar (biologische) vader... ik vind het zo zielig. Gister nam mijn haar ook nog op z'n arm en wat was dat weer mooi om te zien. Het verlangen naar een eigen kindje groeit dan wel, hoor...

Hier zit ik inmiddels op dag 19... en NOG STEEDS geen eisprong...! I Ik heb momenteel wel weer het heldere/draderige slijm, dus het komt er wel aan...

Ik snap niet dat het deze keer zo laat komt... Ik zal morgen het ziekenhuis even bellen.. .wellicht heeft het er wel mee te maken dat ik best een stressvolle maand heb gehad met dat gedoe met mijn vader erbij en een drukke tijd op het werk... kweet het anders ook niet... Misschien moet ik wel een hogere dosis Clomid hebben... al verwacht ik dat niet. We wachten weer af....
pi_54373179
He José balen zeg, dat die eisprong uitblijft. Het zou best kunnen dat door alle stress het wat langer duurt, omdat het prolactine-gehalte heel erg stresgevoelig is. Maar op zich wel een goed teken dat het slijm wel goed is. Ik hoop zo erg dat je ook door mag gaan, het wordt wel eens een keertje tijd !

Trouwens wel sneu dat je nichtje het zonder vader moet doen. Heeft de ex van je broer er wel behoefte aan om contact met jullie te houden? Dan kunnen jullie misschien wel een fijne tante en oom voor haar zijn.
  Moderator maandag 5 november 2007 @ 11:25:01 #266
5428 crew  miss_sly
pi_54375926
Lieve meiden, ik denk aan jullie
Vind het zo rot te lezen dat het allemaal zo moeizaam gaat, Mariposa.
En de achtbaan van gevoelens door de hormonen klinkt ook erg bekend, Madelieve!
Jose, late eisprong is ook goed, tijdstip maakt niet uit, als hij maar komt!
Leonieke, ik hoop dat de bijdrage van je man helemaal in orde blijkt, dat is toch een zorg minder!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_54380162
quote:
Op maandag 5 november 2007 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Leonieke, ik hoop dat de bijdrage van je man helemaal in orde blijkt, dat is toch een zorg minder!
Thx ik denk zo vaak aan jou, maar vind het zo moeilijk om iets goeds te zeggen.

De test zullen we binnen een paar weken laten uitvoeren. Op 20 november hebben we een vrije dag dus het wordt waarschijnlijk dan pas getest. Of misschien beginnen we later te werken op 13 november. Voorlopig is het allemaal wat uitgesteld door de slechte gezondheidstoestand van de grootvader van mijn man. Een beetje onder het principe van: "we zien wel hoe het uitdraait..."
  maandag 5 november 2007 @ 16:30:56 #268
174036 Nijo
Butterfly's everywhere!
pi_54382961
hallo dames,

Ik kom me hier schoorvoetend melden. Lief en ik zijn vanaf april bezig om zwanger te worden, maar tot op heden niets. Ik ben 3 maanden na het stoppen met de pil, 3 rondes regelmatig rond 25 dagen geweest en daarna ineens 2 maanden niets meer. Toen ik 4 weken overtijd was, ben ik naar de huisarts gestapt en hij heeft me doorverwezen voor een echo. Uit die echo bleek dat er een heleboel blaasjes op mijn eierstokken zitten, vermoedelijk PCOS dus.
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de gyn, maar kan pas 23 november terecht. Nu ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar wat er me allemaal te wachten staat bij de eerste afspraak. Ook heb ik gelezen dat vrouwen met overgewicht (wat ik dus best wel heb, zo'n 15 kilo) eerst moeten afvallen. Als dat zo is, kan ik dus eerst nog een jaar wachten voordat we verder kunnen. Daar zit ik uiteraard niet op te wachten.
Wie van jullie kan me iets meer inlichten?

Graag zou ik ook in het lijstje willen:
Nijo => vermoedelijk PCOS. 23-11 eerste afspraak gyn
pi_54386958
Miss_Sly... hoe gaat het met je? Trek je het een beetje allemaal?
Klopt ja, ik weet dat een eisprong ook later kan komen... volgens mij heb ik 'm vandaag gehad, en ja... ook ik heb 'm dan waarschijnlijk maarzo eens gevoeld... morgen nog even temperaturen en hopen dat de temp verder stijgt... we wachten weer af. Vanavond eerst nog wat werk te doen...haha...
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:30 schreef Nijo het volgende:
hallo dames,
Ik kom me hier schoorvoetend melden. Lief en ik zijn vanaf april bezig om zwanger te worden, maar tot op heden niets. Ik ben 3 maanden na het stoppen met de pil, 3 rondes regelmatig rond 25 dagen geweest en daarna ineens 2 maanden niets meer. Toen ik 4 weken overtijd was, ben ik naar de huisarts gestapt en hij heeft me doorverwezen voor een echo. Uit die echo bleek dat er een heleboel blaasjes op mijn eierstokken zitten, vermoedelijk PCOS dus.
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de gyn, maar kan pas 23 november terecht. Nu ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar wat er me allemaal te wachten staat bij de eerste afspraak. Ook heb ik gelezen dat vrouwen met overgewicht (wat ik dus best wel heb, zo'n 15 kilo) eerst moeten afvallen. Als dat zo is, kan ik dus eerst nog een jaar wachten voordat we verder kunnen. Daar zit ik uiteraard niet op te wachten.
Wie van jullie kan me iets meer inlichten?

Graag zou ik ook in het lijstje willen:
Nijo => vermoedelijk PCOS. 23-11 eerste afspraak gyn
Hee Nijo... dapper dat je de stap naar de huisarts/het ziekenhuis hebt durven maken. Goed trouwens dat je huisarts je al door heeft gestuurd, meestal wachten ze tot je een jaar hebt geprobeerd... maar gezien je problemen vind ik het het fijn voor je dat je al zo vlot bij de gyn terecht kan.

Over je overgewicht: nee, hoor! Je hoeft niet eerst die 15 kilo af te vallen! ik weeg zelf ook een kilo of 10-15 te veel en mijn gyn zei 'als je nou meer dan 20 kilo teveel weegt, dan moeten we daar eerst eens naar gaan kijken'.

Bij je eerste afspraak zal de gyn waarschijnlijk een inwendige echo bij je maken, hoewel er al een uitwendige echo bij je is gedaan... dus ik weet niet of hij dat dan nog doet... ik denk het haast wel. Ook zul je een aantal bloedonderzoeken krijgen (progesteron/oestradiol) en misschien ook wel een HSG (=baarmoederfoto). Ook zal je man waarschijnlijk een zaadtest moeten doen... dan bekijken ze de hoeveelheid en kwaliteit van zijn sperma.

Wacht het eerst even af.. en probeer je er niet te druk om te maken. Ook met jouw klachten kunnen vast wel uit de voeten! Er zijn hier al een aantal meiden doorgeschoven naar Z&G die ook PCO hebben... dus... houd moed... het komt vast goed!

[ Bericht 5% gewijzigd door Jose81 op 05-11-2007 20:03:27 ]
  Moderator maandag 5 november 2007 @ 20:02:06 #270
5428 crew  miss_sly
pi_54387789
leonieke, iets goeds zeggen vind ik zelf ook altijd lastig. En als het dan over mezelf gaat, realiseer ik me vaak dat het eigeniljk ( op een enkele hele lompe opmerking na) altijd goed is, omdat het goed bedoeld is
Fijn hoor, dat je man er zo goed in meegaat. Je hoort het ook best wel eens anders!
Tegen die tijd ga ik iig voor jullie duimen dat het allemaal in orde is

Nijo, helaas welkom hier. Wel fijn dat je zo snel al verder kunt, omdat snel geconstateerd is waar het probleem ligt. Het duurt wel eens heel lang voor je doorgestuurd wordt, zeker als er geen duidelijke oorzaak is. Met PCOS kun je zeker wel zwanger worden, hoor! Het heeft alleen wat hulp en tijd nodig.
Over je overgewicht: ik heb ook wel eens gehoord dat de gyn er over is begonnen. Denk dat het een beetje afhankelijk is van de persoon die je treft. Wel kan ik uit eigen ervaring zeggen dat afvallen ook een goede invloed heeft gehad op mijn cyclus/PCOS. Ik woog ook een kilo of 15-20 meer dan nu, en nu doet mijn lichaam zelf ook al wat. Nog niet voldoende, dus zonder hormonen werkt het bij mij nog steeds niet optimaal maar ik heb een veel minder hoge dosis nodig dan 10 jaar geleden.
In ieder geval sterkte, het valt niet mee om de mmm in te gaan, maar goed dat je de stap gezet hebt

Je hebt geen tijd om dit te lezen natuurlijk , maar Jose, een laat ei is ook een ei
Hopen dat dit het ei is dat jullie kindje gaat worden

Hier gaat het op zich best. Heb natuurlijk best wel eens een dipje, momentje dat het weer even heel erg aanwezig is wat er gebeurd is. Op zich zie ik nu vooral op tegen woensdag. Als dat maar achter de rug is en alles is in orde, dan kan het echt definitief afgesloten worden.
Verder probeer ik maar te genieten van het leven, zoals ik eigenlijk altijd doe. En vooruit te kijken, hopend op een tweede wondertje dat wel mag uitkomen
pi_54387806
quote:
Op maandag 5 november 2007 08:33 schreef Mariposa het volgende:
He José balen zeg, dat die eisprong uitblijft. Het zou best kunnen dat door alle stress het wat langer duurt, omdat het prolactine-gehalte heel erg stresgevoelig is. Maar op zich wel een goed teken dat het slijm wel goed is. Ik hoop zo erg dat je ook door mag gaan, het wordt wel eens een keertje tijd !

Trouwens wel sneu dat je nichtje het zonder vader moet doen. Heeft de ex van je broer er wel behoefte aan om contact met jullie te houden? Dan kunnen jullie misschien wel een fijne tante en oom voor haar zijn.
Ooh, ik wist niet dat dat zo werkte met dat prolactine gehalte.. zie je, dan heeft die stress rondom de operatie van mijn vader dus misschien toch wel wat met die uitgestelde eisprong te maken..

Ja, wij willen wel contact houden... het is en blijft mijn nichtje en ook die ex vindt ik aardig... dus dat moeten we gewoon zo houden. Ik hoop dat we een goede oom en tante kunnen zijn voor die kleine..!
pi_54388089
quote:
Op maandag 5 november 2007 20:02schreef miss_sly het volgende:
Je hebt geen tijd om dit te lezen natuurlijk , maar Jose, een laat ei is ook een ei
Hopen dat dit het ei is dat jullie kindje gaat worden

Hier gaat het op zich best. Heb natuurlijk best wel eens een dipje, momentje dat het weer even heel erg aanwezig is wat er gebeurd is. Op zich zie ik nu vooral op tegen woensdag. Als dat maar achter de rug is en alles is in orde, dan kan het echt definitief afgesloten worden.
Verder probeer ik maar te genieten van het leven, zoals ik eigenlijk altijd doe. En vooruit te kijken, hopend op een tweede wondertje dat wel mag uitkomen
Haha... nou, mijn is nu weg... maar straks... nee, dan heb ik inderdaad geen tijd meer om hier even te lezen...

Ik (en volgens mij iedereen hier) voel zo met je mee... het was je eindelijk gelukt, eindelijk werd jullie wens verhoord... en dan mag het toch niet zo zijn... het is ook gewoon niet eerlijk. Dat tweede wondertje..het is je zo gegund! Ik hoop zo dat het zal lukken..!!
pi_54448595
Ik kom jullie weer een tijdje gezelschap houden.

Gisteren bleek alles er goed uit te zien, er is niets achtergebleven.
Nu moet ik wachten tot ik ongesteld word: 5-8 weken na de miskraam zou dat moeten gebeuren.
Ik blijk in de tussentijd gewoon nog op de wachtlijst voor de IUI te staan (hoezo is die wachtlijst dan errug lang en stelt voorrang niet veel voor?) en kan dus een oproep verwachten. Als ik die oproep nog niet heb gehad als ik ongesteld word, kan ik de clomid die ik heb liggen gewoon slikken. Als ik 8 weken na de miskraam nog neit ongesteld ben, moet ik even bellen voor een receptje duphaston om een onttrekkingsbloeding op te wekken.

NieTTus, hoe is het met je? En is het gelukt over te stappen?
pi_54468611
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik kom jullie weer een tijdje gezelschap houden.

Gisteren bleek alles er goed uit te zien, er is niets achtergebleven.
Nu moet ik wachten tot ik ongesteld word: 5-8 weken na de miskraam zou dat moeten gebeuren.
Ik blijk in de tussentijd gewoon nog op de wachtlijst voor de IUI te staan (hoezo is die wachtlijst dan errug lang en stelt voorrang niet veel voor?) en kan dus een oproep verwachten. Als ik die oproep nog niet heb gehad als ik ongesteld word, kan ik de clomid die ik heb liggen gewoon slikken. Als ik 8 weken na de miskraam nog neit ongesteld ben, moet ik even bellen voor een receptje duphaston om een onttrekkingsbloeding op te wekken.
"Leuk" (tussen hele GROTE aanhalingstekens) dat je hier weer bent, Miss_Sly.... welkom weer in elk geval...

Tja, wat maf zeg dat je nog op die wachtlijst staat...! Maar aan de andere kant wel weer fijn! Wie weet is dat dat net het zetje wat jullie nodig hebben...!

Voor nu hoop ik dat je menstruatie komt volgens de planning... dat zou in elk geval fijn zijn, dan kun je tenminste weer door!
  Moderator vrijdag 9 november 2007 @ 11:35:15 #275
5428 crew  miss_sly
pi_54477727
Thanks Jose
Ergens voelt het ook wel weer vertrouwd, hier thuishoren. Zo vreemd, ik moest echt wennen aan posten in heel OUD. Klinkt misschien raar, maar ik had gewoon niet het gevoel dat ik in OUD thuishoorde, behalve hier. En ineens was ik zwanger en hoorde ik wel in meer topics thuis. Had zelfs al gepost in het Speeltuinbankje...wie had dat ooit gedacht

Nadeel van deze onverwachte zwangerschap is wel dat ik nu misschien te hoge verwachtingen heb. Ik was, dacht ik, heel reeel over onze kansen en zag een eventueel kindje echt als een kadootje-op-de-valreep. Nu ga ik er eigenlijk min of meer van uit dat het wel weer zal lukken en nu goed gaan, want een miskraam zegt a) dat je zwanger kunt worden maar b) niets over een grotere kans op een tweede miskraam. Dus ergens diep van binnen zit een gevoel van: Nu word ik weer snel zwanger en gaat het goed, dat moet gewoon. Klinkt dat heel raar?

Hopen maar dat dat niet tegenvalt.
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:18:10 #276
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_54478681
Miss_sly, helaas welkom terug!! Hopelijk komt er snel nog een wonder voor jullie!!
Make love, not war ☮
pi_54491412
Miss_Sly, ik denk dat dat helemaal niet raar is... inderdaad, je kunt in ieder geval wel zwanger worden.. al is dat geen garantie voor een volgende keer helaas... Ik denk eigenlijk dat het wel goed is om het toch enigzins zonnig in te zien.. dat is beter dan te doemdenken...

Maar misschien is het ook wel gevaarlijk, want des te groter de klap is als het toch na een tijdje niet lukt.

Je schijnt wel vruchtbaarder te zijn als je -even- zwanger bent geweest... dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen!

Ik hoop gewoon echt dat jullie het kadootje op de valreep ook echt alsnog gaan krijgen!!
pi_54541066
He meiden, nog even een berichtje zo op de valreep van het weekend..

Jose, wat een sneu verhaal van het babytje van je broer, fijn dat jullie als overige familie wel contact blijven houden. Hoe is het nu met haar, gaat het de goede kant op met die infectie?

Nijo, welkom, hoewel het de bedoeling is dat er mensen weggaan uit dit forum omdat ze zwanger zijn, niet dat er steeds mensen bijkomen hoor...

Miss Sly, jij ook weer welkom terug meid.... ik vind het wel heel mooi hoor, dat je nu extra vertrouwen hebt in je lichaam! Hopelijk ben je hier heel snel weer weg...

NieTTus, hoe gaat het met je??

Van mijn kant niet echt hoopvolle berichten helaas.... ik ben maandag begonnen met Menopur en vandaag dag 7 moest ik naar het ziekenhuis voor een echo om te zien hoeveel eitjes ik deze week bij elkaar gebroed had. Idee was om er meer te kweken dan bij de vorige poging, omdat er van de 8 eitjes toen maar 1 bevrucht was. Er bleken nu 7 follikels te zitten, helaas dus niet meer dan de vorige keer.... Op zich nog niet heel slecht maar het probleem is dat er 2 bijzitten die al zo goed al klaar zijn voor de punctie en 5 die nog veel kleiner zijn. Het is dus niet mogelijk om ze allemaal te oogsten. De 2 grote laten "springen" en later de andere 5 doen met een punctie is geen optie omdat het baarmoederslijm dan niet meer goed is. Als we dus nu punctie zouden doen zou dat hoogstwaarschijnlijk maar maximaal 2 rijpe eicellen opleveren en dat is echt te weinig.... Ik moet morgen om 10 uur terugkomen, dan hebben ze ondertussen bloeduitslagen van vandaag en de echo met het team kunnen bespreken en dan willen ze morgen nog een keer kijken hoe snel de eitjes gegroeid zijn in 24 uur. Het lijkt het echter op dat dit hem niet gaat worden...
De arts vertelde vandaag al dat kans groot is dat ze adviseren om geen punctie te doen er en een IUI-behandeling van te maken. Niet dat ze denken dat dat echt veel kans van slagen heeft maar hopelijk ziet het ziekenfonds het dan als IUI-poging en telt dit dus niet mee als ISCI poging. Niet echt leuk natuurlijk maar liever dit dan de 2e ISCI-poging zomaar kwijt zijn....

Ik kom morgen nog wel even melden hoe het is afgelopen, voor nu welterrsuten allemaal
pi_54542621
He bah, balen, Marie. Heel veel succes vandaag!
  maandag 12 november 2007 @ 07:58:09 #280
114177 Diaan73
pi_54542909
Madelieve wat een gedoe zeg. Heel veel succes
Make love, not war ☮
pi_54546353
Madelieve, maar je prikt toch ook deca/lucrin? Dan kunnen de folikels die al klaar zijn om te springen, niet springen toch!! Dus kunnen ze nog even doorstimuleren, totdat de rest erbij is toch?

Hier gaat het zo, zo. Ik zit behoorlijk in een dipje, had ik zelf niet verwacht.

Slaap me de ongans, nergens zin in. kan me ook nergens toe aanzetten. Veel zwangeren weer om me heen (wat ik normaal wel goed kan hebben, maar op dit moment ff niet...) en nog steeds in een rare cyclus (mijn ei kwam al erg laat en ik ben dus nog niet ongesteld... had ik 2 weken geleden al moeten zijn!) Stiekem wilde we namelijk toch nog 1 poging proberen in ons eigen ziekenhuis, en dan gewoon echt niemand inlichten, maar zo met de rare cyclus gaat hem dat dit jaar niet meer worden ben ik bang. Daarbij komt ook de sterfdag van mijn moeder eraan (over 2 week) dus het werkt allemaal goed door!

Het is gewoon allemaal vermoeiend. Las van de week een verhaal van iemand, die bewust stopte met de pil en allemaal leuke dingen kocht, er helemaal naartoe leefde en ook vrij snel zwanger was. Ik vind het zo lastig dat dat "leuke" en "spannende" er hier al af is. Dat je bijna opkijkt tegen volgende poging omdat het al dat ge-emmer weer meebrengt.

Weinig nieuws dus, maar vind het lief dat jullie aan me denken en denk ook veel aan jullie!! (lees wel regelmatig mee, maar kan me er niet altijd toe zetten ook mee te schrijven, vooral niet nu: nu het voor mijn gevoel weer eens stilstaat.)

~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  maandag 12 november 2007 @ 11:25:45 #282
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54546500
Madelieve en NIettus wat een gedonder toch allemaal
pi_54549897
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:20 schreef NieTTus het volgende:
Madelieve, maar je prikt toch ook deca/lucrin? Dan kunnen de folikels die al klaar zijn om te springen, niet springen toch!! Dus kunnen ze nog even doorstimuleren, totdat de rest erbij is toch?

Hier gaat het zo, zo. Ik zit behoorlijk in een dipje, had ik zelf niet verwacht.

Slaap me de ongans, nergens zin in. kan me ook nergens toe aanzetten. Veel zwangeren weer om me heen (wat ik normaal wel goed kan hebben, maar op dit moment ff niet...) en nog steeds in een rare cyclus (mijn ei kwam al erg laat en ik ben dus nog niet ongesteld... had ik 2 weken geleden al moeten zijn!) Stiekem wilde we namelijk toch nog 1 poging proberen in ons eigen ziekenhuis, en dan gewoon echt niemand inlichten, maar zo met de rare cyclus gaat hem dat dit jaar niet meer worden ben ik bang. Daarbij komt ook de sterfdag van mijn moeder eraan (over 2 week) dus het werkt allemaal goed door!

Het is gewoon allemaal vermoeiend. Las van de week een verhaal van iemand, die bewust stopte met de pil en allemaal leuke dingen kocht, er helemaal naartoe leefde en ook vrij snel zwanger was. Ik vind het zo lastig dat dat "leuke" en "spannende" er hier al af is. Dat je bijna opkijkt tegen volgende poging omdat het al dat ge-emmer weer meebrengt.

Weinig nieuws dus, maar vind het lief dat jullie aan me denken en denk ook veel aan jullie!! (lees wel regelmatig mee, maar kan me er niet altijd toe zetten ook mee te schrijven, vooral niet nu: nu het voor mijn gevoel weer eens stilstaat.)

pi_54554813
Madelieve en NieTTus... het zit jullie dus niet echt mee...

Madelieve, wat een gedoe inderdaad.. hopen dat je morgen toch wat positiever bericht uit het ziekenhuis krijgt..!

En NieTTus... sterkte met de sterfdatum van je moeder... lijkt me erg zwaar... Ook sterkte met alle 'zwanger-wordt' toestanden.. het zit je ook niet mee.....

Met het kindje van mijn broer gaat het inmiddels goed! Gister mocht ze naar huis! Dat is dus wel fijn..!

Hier verder geen bijzonderheden... druk, druk en nog eens druk...
pi_54557655
He NieTTus blij om een teken van leven van je te horen, maar naar dat het niet zo lekker gaat, het hakt er af en toe gewoon even flink in he... Wat rot nou ook dat je cyclus zo raar is, dat helpt allemaal ook niet echt.

Je hebt volgens mij gelijk dat die eitjes niet kunnen springen, ik heb het niet goed omschreven, verhaal is dat als we nu zouden wachten totdat de kleintjes rijp zijn het baarmoederslijm niet meer goed zou zijn.
Maar het verhaal is toch weer anders, vanmorgen bleek dat de kleinere eitjes in de laatste 24 uur toch flink gegroeid waren. Ze hebben daarna met het team uitgebreid overlegd en we krijgen toch donderdag een punctie. Arts heeft het allemaal goed uitgelegd, als ze kijken naar de echo en mijn bloedwaarden hebben ze er echt vertrouwen in dat het nu toch een mooie punctie oplevert en ze doen die dan dagje later zodat de eitjes nog beetje kunnen groeien. Ik weet het niet zo goed. Ben heel bang dat er van de 7 weer aantal onrijp en aantal dood zijn en dat er niet genoeg overblijven om 2 mooie embryo's over te houden. Van de 8 eitjes vorige keer maar 1....
Eeven afwachten maar, donderdag weten we hoeveel eicellen punctie oplevert en dan horen we waarschijnlijk zondag of er een terugplaatsing kan zijn... Ik vind het wel spannend allemaal...
  Moderator maandag 12 november 2007 @ 20:28:02 #286
5428 crew  miss_sly
pi_54557839
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:20 schreef NieTTus het volgende:

NieTTus, meisje, wat vind ik het rot dat het niet lekker met je gaat. Zou zo met mijn toverstafje willen zwaaien en alles in orde maken, maar dat kan ik niet. Kan je alleen een dikke kus geven en laten weten dat ik aan je denk
Sterkte meid
  Moderator maandag 12 november 2007 @ 20:38:06 #287
5428 crew  miss_sly
pi_54558175
quote:
Op maandag 12 november 2007 20:21 schreef Madelieve het volgende:
He NieTTus blij om een teken van leven van je te horen, maar naar dat het niet zo lekker gaat, het hakt er af en toe gewoon even flink in he... Wat rot nou ook dat je cyclus zo raar is, dat helpt allemaal ook niet echt.

Je hebt volgens mij gelijk dat die eitjes niet kunnen springen, ik heb het niet goed omschreven, verhaal is dat als we nu zouden wachten totdat de kleintjes rijp zijn het baarmoederslijm niet meer goed zou zijn.
Maar het verhaal is toch weer anders, vanmorgen bleek dat de kleinere eitjes in de laatste 24 uur toch flink gegroeid waren. Ze hebben daarna met het team uitgebreid overlegd en we krijgen toch donderdag een punctie. Arts heeft het allemaal goed uitgelegd, als ze kijken naar de echo en mijn bloedwaarden hebben ze er echt vertrouwen in dat het nu toch een mooie punctie oplevert en ze doen die dan dagje later zodat de eitjes nog beetje kunnen groeien. Ik weet het niet zo goed. Ben heel bang dat er van de 7 weer aantal onrijp en aantal dood zijn en dat er niet genoeg overblijven om 2 mooie embryo's over te houden. Van de 8 eitjes vorige keer maar 1....
Eeven afwachten maar, donderdag weten we hoeveel eicellen punctie oplevert en dan horen we waarschijnlijk zondag of er een terugplaatsing kan zijn... Ik vind het wel spannend allemaal...
Madelieve, toch wat positiever dan je eerste post deed vermoeden. Hoop voor je dat de punctie een mooie hoeveelheid goede eicelltjes oplevert en dat er een paar ontzettend mooie embryootjes uitkomen! Nog even een paar dagen lekker broeden op die mooie eitjes
  Moderator maandag 12 november 2007 @ 20:38:41 #288
5428 crew  miss_sly
pi_54558191
En natuurlijk voor alle andere dames!
pi_54573876
Donderdag dus toch punctie Madelieve!!! Spannend, ik ga heel hard meeduimen dat er gewoon flink wat eitjes meekomen en dat ze ook allemaal bevruchten.... en nog wat cryo's zou helemaal mooi zijn, maar laten we nu eerst maar voor die toppert gaan, 1 kan genoeg zijn!!!! En natuurlijk is het spannend een punctie is nou eenmaal niet je hobby!!

En sja, ik overleef het wel weer! Ben nogal van het kop in het zand steken, het gaat wel goed en maar doorgaan. Alleen soms kan dat even niet... Jullie zijn lief!!
pi_54601382
quote:
'Meer vruchtbaarheidsbehandelingen in basispakket'
Uitgegeven: 14 november 2007 13:58
Laatst gewijzigd: 14 november 2007 14:00

DEN HAAG - Ook eenvoudiger vruchtbaarheidsbehandelingen dan ivf zouden in het basispakket van de zorgverzekering moeten worden opgenomen. Die wens sprak de Tweede Kamer woensdag uit tijdens het debat over de begroting van het ministerie van Volksgezondheid.

SP, CDA en PvdA vinden het niet logisch dat sinds begin dit jaar de IVF-behandeling weer volledig terug is in het basispakket terwijl medicijnen voor eenvoudiger vruchtbaarheidsbehandelingen niet vergoed worden.

Wijzigingsvoorstel

Deze zijn minder ingrijpend en werken vaak ook nog eens beter, stelt PvdA-Kamerlid Khadija Arib in een wijzigingvoorstel voor de begroting. Opname van deze behandelingen in het basispakket kost volgens haar 1 miljoen euro.

CDA en PvdA willen ook dat vrouwen zich kunnen laten vaccineren tegen baarmoederhalskanker. Dit zou moeten worden opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma, waar ook allerlei andere prikken in zitten.

Voor dat mogelijk is moet er eerst een advies komen van de Gezondheidsraad, maar dit duurt Arib te lang. Daarom wil ze dat de vaccinatie voorlopig in het basispakket komt.
Zouden ze het eindelijk doorhebben???

Ik vind dit een zeer goede ontwikkeling!!
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:41:17 #291
114177 Diaan73
pi_54651117
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zouden ze het eindelijk doorhebben???

Ik vind dit een zeer goede ontwikkeling!!
Ik sluit me hier helemaal bij aan.

Madelieve hoe ging het gisteren??
Make love, not war ☮
  Moderator vrijdag 16 november 2007 @ 14:46:13 #292
5428 crew  miss_sly
pi_54651261
Zou inderdaad een goede ontwikkeling zijn

Madelieve, hoe was de punctie?
pi_54655889
Madelieve, doe eens vertellen hoe het is gegaan meid??
pi_54657602
Ik leef nog hoor! Punctie deed auauauau veel meer pijn dan de eerste, viel me echt wel tegen. Maar alles bij elkaar duurde het hooguit een kwartiertje en toen het voorbij was, was de pijn ook bijna gelijk weg. Daarna wel de 2 Paracetamol die al klaarlagen genomen en gisteren aan het einde van de middag nog 1 maar verder was dat niet nodig. De opbrengst was uiteindelijk 6 eicellen. Morgen bellen ze of we zondag voor een terugplaatsing mogen komen en hoe relaxed ik daar vorige keer over was, hoe bezorgd ben ik nu. Ik zit telkens te rekenen: vorige poging 8 eicellen, 2 onrijp, 3 dood, toen van de 3 maar 1 bevrucht..... nu waren ze niet gelijk qua grootte dus misschien wel 3 onrijp en misschien wel 2 dood.. Help! Het heeft ook allemaal geen zin natuurlijk, we moeten even geduld hebben....

Ik keek gisteravond Babyboom er daarin kreeg ene Cynthia een punctie, ik heb maar even niet naar die naald gekeken hahaha
  vrijdag 16 november 2007 @ 19:41:49 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54657984
Ik ga voor je duimen hoor, 6 eitjes is toch 6 eitjes, mss zit die ene er gewoon wel tussen!
  vrijdag 16 november 2007 @ 20:42:10 #296
3011 E.T.
pi_54659505
.. en wie weet zijn ze wel gewoon alle 6 goed

Ik vond dat altijd zo de pest van IVF.. het is echt stapje voor stapje en elk stapje is een overwinning. Eerst ga je voor die punctie, als je die gehad hebt: zijn er eitjes en zijn er wel zaadcellen.. daarna, bevruchten ze wel en delen ze goed.. dan die TP.. en dan die ellendige twee weken..

De eerste stap heb je iig gehad.. je hebt een punctie gehad en er zijn 6 eicellen en er was levend zaad..

Mijn duimen draaien weer
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54679088
Hiephoi, jullie duimen heeft geholpen !
We mogen ons morgen melden voor een terugplaatsing! Details over hoe&wat horen we morgen maar er is in ieder geval iets bevrucht. Ik heb weer hoop !
  zaterdag 17 november 2007 @ 20:27:17 #298
3011 E.T.
pi_54680365

tube Bison kit al in huis gehaald?
  zaterdag 17 november 2007 @ 20:30:16 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54680477
Hey, wat goed zeg!
Dan gaan we dubbel zo hard duimen dat het gewoon lekker bij je blijft plakken.
  Jubileum moderator zaterdag 17 november 2007 @ 20:50:28 #300
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54681034
Geweldig Madelieve!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')