Hmm, dat valt nog mee inderdaad. Maar als ik er een koop wil ik de 560. In Amerika is het prijsverschil t.o.v. de 530 62 dollar, hier 100 euro..quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:04 schreef DennisMoore het volgende:
285 euro voor de 530 is toch niet duur?
Als robot moet 'ie natuurlijk wel robot-dingen kunnen Maar ik zag op zo'n site al dat je op een 530 een bluetooth-adapter kan aansluiten zodat je PC het ding aanstuurt. Hoe cool is dat!quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:42 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, ik zie het nut eigenlijk niet zo van de 100 euro duurdere 560. Waarom zou je willen programmeren wanneer het ding aan de slag moet? Je kunt toch gewoon op de knop drukken zodra je de deur uit stapt?
Ja, dat boeit me ook niet zo. Zo groot is m'n appartement niet.quote:En die virtual walls ook niet eigenlijk, waarom zou het ding eerst de ene kamer moeten afmaken voordat ie de volgende kamer in mag?
Een scheduler is best handig. het valt vies tegen, om niet te vergeten hem aan te zetten tijdens een slaperige ochtend.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:42 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, ik zie het nut eigenlijk niet zo van de 100 euro duurdere 560. Waarom zou je willen programmeren wanneer het ding aan de slag moet? Je kunt toch gewoon op de knop drukken zodra je de deur uit stapt?
athlonkmf: ik heb je een PM gestuurd over die accuquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:14 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Een scheduler is best handig. het valt vies tegen, om niet te vergeten hem aan te zetten tijdens een slaperige ochtend.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:32 schreef DennisMoore het volgende:
Chauffeur is onderweg - 28-10-2008 - Utrecht , pakkettendistributie
Miepje heeft het drie jaar uitgehouden. In de tussentijd heb ik 1x de accu moeten vervangen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 16:04 schreef DaFrenk het volgende:
Goed punt ja Coelho. Wat is de levensduur, je leest voornamelijk verhalen dat dingen als die borsteltjes (snel) slijten en dat de accu het begeeft. Dat zijn dingen die dus zelf makkelijk kan vervangen, maar als je in die 5 jaar 2 keer een accu moet vervangen, dan wordt het al gauw een duur ding.
Het is inderdaad verstandig om hem schoon te maken. Dit is en kwestie van het bakkie eruit, boven de prullenbak en het bakkie er weer in.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:52 schreef DennisMoore het volgende:
Je kunt ook zo'n dure Kärcher nemen natuurlijk, daar heb je helemaal geen omkijken meer naar, die leegt zichzelf ook in de grote stofzak in 't oplaadstation .
Als je sommige lui leest over de Roomba, moet je 'm na iedere zuigbeurt uitgebreid 20 minuten schoonmaken... lijkt me wat overdreven .
Ging dan ook meer om 't lospeuteren van haren en stof rond de wieltjes en asjes enzo.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:12 schreef B.. het volgende:
Het is inderdaad verstandig om hem schoon te maken. Dit is en kwestie van het bakkie eruit, boven de prullenbak en het bakkie er weer in.
Als je hem echt netjes wil houden kan je inderdaad de borstels eruit halen en die schoonmaken, maar hier ben geen 20 min. mee bezig.
.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:49 schreef DennisMoore het volgende:
...deze week ophalen bij 't postkantoor.
Voor de levensduur van je accu is het belangrijk om hem de eerste keer volledig op te laden.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:18 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, hij was al voldoende opgeladen .
Heb 'm nu losgelaten onder m'n bed. 'k Hoop niet dat ie stikt .
In 't boekje stond dat ie de eerste keer 16 uur zou opladen, en dat 't oranje lampje dan snel zou knipperen. Normaal oranje knipperen is standaard opladen. En hij ging niét in de 16-uurs cyclus, dus blijkbaar had ie die 'eerste keer' al gehad .quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:24 schreef ColtZ40 het volgende:
Voor de levensduur van je accu is het belangrijk om hem de eerste keer volledig op te laden.
'k Wens m'n parkiet daarmee veel succes .quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:09 schreef Dipkip het volgende:
Voor alle mensen met huisdieren, ik vraag me af of de huisdieren in kwestie niet met de robot aan de haal gaan?
* herinnert zich een aibo die een pijnlijke dood stierf toen onze herder de concurrentie zat was *
whaha gaaf man!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 12:34 schreef DennisMoore het volgende:
Onder m'n bed kan ie overal bij en tussendoor . Hij weet ook de drempel van slaapkamer naar gang te nemen, en de drempel van gang naar wc. Alleen daar komt ie niet meer uit, da's dan te hoog. Dus voor die drempel moet ik een latje oid bevestigen. Losse luidsprekerkabels onder de bank moet ik ook maar vastmaken ofzo, want die wil ie graag meenemen onder de bank vandaan.
Het is nog leuker dan kijken hoe je harde schijf wordt gedefragmenteerd .
'k Weet nog niet precies hoe ie werkt. Het lijkt random, maar soms volgt ie ook bewust de randen en draait ie om een stoelpoot heen. Geen idee of ie in z'n geheugen een soort plattegrond opbouwt oid.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:27 schreef SjonLok het volgende:
whaha gaaf man!
Zuigt de robot ook echt de hele kamer, of zoekt ie random zijn weg?
Kan hij ook overweg met een vloerkleed op een houten vloer? (jeweetwel, zo'n harig wit tapijt)
Ik heb ergens een filmje gezien met een plattegrond waarbij het spoor van roomba ingekleurd werd. Uiteindelijk werd alles geraakt, er blijkt een of ander logaritmisch rekenmodel aan ten grondslag te liggen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:27 schreef SjonLok het volgende:
[..]
whaha gaaf man!
Zuigt de robot ook echt de hele kamer, of zoekt ie random zijn weg?
Kan hij ook overweg met een vloerkleed op een houten vloer? (jeweetwel, zo'n harig wit tapijt)
De roomba heeft geen geheugen en mapped ook niks. Maar je zal merken dat ie elke keer de hoek veranderd, eerst maakt ie bij elke botsing grote hoeken van rond de 90'. En die hoek wordt steeds kleiner.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 13:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Weet nog niet precies hoe ie werkt. Het lijkt random, maar soms volgt ie ook bewust de randen en draait ie om een stoelpoot heen. Geen idee of ie in z'n geheugen een soort plattegrond opbouwt oid.
Bevalt hij nu na een maand nog steeds?quote:Op maandag 17 november 2008 12:18 schreef DennisMoore het volgende:
Prima ding .
Heb kabelzooi wat bijeengebonden met dat speciale klitteband, dus nu neemt ie de kabels niet meer mee. Drempels in huis neemt ie met gemak. Als ik 's ochtends 't huis uit ga, druk ik op de knop, en 's avonds vind ik 'm netjes opgeladen in z'n basisstation terug, met een hoop opgezogen zooi in z'n bakje .
.quote:Op woensdag 17 december 2008 19:15 schreef DaFrenk het volgende:
Bevalt hij nu na een maand nog steeds?
Ah! Kijk Goed om te horen! Al had ik op een uitgebreider antwoord gehooptquote:
En voor 1600 euro naakt......quote:Op woensdag 12 september 2007 03:09 schreef Jappr het volgende:
een werkster doet ook het hele huis terwijl je op de bank zit..
quote:Roombas Were The Future In 1959
This is it, folks. We’ve made it to the future. According to RCA (remember them? I don’t) waaaay back in 1959, the future would have little robots that would scurry around and vacuum your floors. After finishing, the robot “returns to niche, readies itself for next job.” Sound familiar? It should. The form factor of this “mechanical maid” is very similar to that of the Roomba, albeit with a slightly less rotund personality. Not bad for a 40-odd year prediction… Now where's my jetpack?
Blijft een schattig ding eigenlijkquote:Op zaterdag 27 december 2008 19:50 schreef DennisMoore het volgende:
Niet zoveel te zien eigenlijk .
Een volgende keer moet ik eens een half uur filmen en dan op versnelde snelheid afspelen.
Schattig ?quote:
quote:Op zaterdag 27 december 2008 20:38 schreef Jegorex het volgende:
Je zou je camera boven op de stofzuiger moeten zetten
Hmm, en vandaag merk ik dat er een tweede borsteltje is 'afgebroken'.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:29 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
En van het zijborsteltje is nu één van de zes pootjes afgebroken. Maar er zat nog een reserveborsteltje bij en die dingen kosten een paar euro geloof ik. Geen probleem.
quote:Fixing Roomba 500/570 side brushes with stitches
The Roomba 500 series side brush is infamous for amputating itself. Over time, the arms of the side brush weaken and break off very near the center hub. It's very hard to glue the arms back on since the surface area of the breakge point is very small but it looks like you could simple stich the arm back on using a small needle and thread.
Here's some pictures of a side brush with an arm reattached using stitches!
Van wie is die uber vette muziek?????quote:Op zaterdag 27 december 2008 19:50 schreef DennisMoore het volgende:
Niet zoveel te zien eigenlijk .
Een volgende keer moet ik eens een half uur filmen en dan op versnelde snelheid afspelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |