Smeer je brood savonds voordat je gaat slapen... broodtrommel in de koelkast.. probleem opgelostquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:40 schreef BlackRhino het volgende:
Hoi, hoe slecht is een broodje Döner als je aan het lijnen bent? Vaak heb ik s morgens geen zin om brood te maken dus koop ik in de pauze weleens een kebapje. Is dit nou slecht? In principe is het geen vet vlees volgens mij.
Danku!
quote:Op donderdag 13 september 2007 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
1) Vetten eten heeft niets met dik worden te maken
2) Lijnen is onzin
3) Vetten eten is niet ongezond
4) Als je af wilt vallen moet je meer bewegen
Zit ergens tussen ONTZETTEND vet en PLEURIS vet in.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:58 schreef Revenge2005 het volgende:
Doner is volgens mij redelijk dun , dus neem aan dat het niet al te vet is , aangezien het soms wat droog aanvoelt
denk wel dat je het gewoon eten kan tijdens een dieet
geheel off-topic, maar eensch!quote:Op donderdag 13 september 2007 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, enne
SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD!!!
Dat kan. Je kunt ook afvallen door minder en/of calorie-armer te gaan eten, daar kan ik dan weer over meespreken.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:39 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
![]()
kan het bevestigen, ik ben zonder te lijnen door meer te gaan sporten 20 kilo afgevallen in een half jaar.
en daarbij heb ik de nodige kebabs, hamburgers, pizza's en andere ongezonde fastfood naar binnen gewerkt.
Omdat ik er zo ook maar eens eentje ga halenquote:Broodje Döner Kebab bevat veel calorieën
17:30 ma 02 februari 2009
Een broodje Döner Kebab halen na een avondje stappen is iets dat veel mensen doen. Als je wilt lijnen is dit echter geen goed idee. Uit een Brits onderzoek blijkt dat het broodje Döner Kebab veel ongezonder is dan we in eerste instantie zouden denken.
Omdat er op een broodje Kebab behalve vlees ook vaak veel groente is, denken veel mensen dat het geen kwaad kan het te eten. Het tegendeel blijkt waar te zijn. Voor het Britse onderzoek werden 490 zaken getest. Een groot broodje kan tot 2.000 calorieën bevatten. Dat is ongeveer gelijk aan wat een volwassen vrouw per dag nodig heeft. Ook heeft het broodje 150% van de dagelijkse aanbevolen vetten. En één portie bevat 98% van de dagelijkse behoeften aan zout.
De meeste vetten en zouten komen van het vlees vandaan. Het vlees is als laagjes op een pin geperst en deze draait rond om zo aan alle kanten goed gaar te worden. Er wordt voor het vlees veel gebruik van boter en olie gemaakt, waardoor het aantal calorieën en vetten al snel oploopt. In een dieet valt het met niets te combineren.
Uit het Britse onderzoek bleek ook dat kebab vaak halal wordt genoemd, maar dat het in Engeland nog wel eens voorkomt dat toch varkensvlees bevat.
Maar het blijft wel lekkerquote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:47 schreef The_Hives het volgende:
wat een kick voor iets wat allang bekend is
quote:
bronquote:"Mevrouw Merkel eet haar döner altijd zoals wij Turken hem ook eten - zonder saus, alleen met vlees, sla, uit, tomaat en met witte en rode kool"
ik weet wel wat gezond is hoorquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:50 schreef Igen het volgende:
Dat weet ik, de meeste westerse mensen willen overal en altijd saus, saus en saus.
Maar dat is niet gezond. Een McSalad is bijvoorbeeld in beginsel gezond, maar als je de saus erover doet niet meer. Etc.
2000 calorien?! damn...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 18:00 schreef Adelante het volgende:
[..]
Omdat ik er zo ook maar eens eentje ga halen
Voor een groot broodje ja, en ik weet niet hoe het in Engeland zit maar bijvoorbeeld in Duitsland zijn de porties al groter dan in Nederland. Dus 2000 calorieën voor een normale portie in Nederland lijkt me nogal overdreven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:57 schreef RemCOW het volgende:
[..]
2000 calorien?! damn...
Maar zijn wel erg lekker, jammie..
Waarom eigenlijk ongezonder?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:41 schreef littledrummergirl het volgende:
ik neem altijd doner van lamsvleestien keer lekkerder dan kip, maar wel ongezonder.
volgens mij is lamsvlees veel vetter.quote:
Vet is niet ongezondquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
volgens mij is lamsvlees veel vetter.
Beter eten helpt echt wel wanneer je wil afvallen, meer dan meer gaan bewegenquote:Op donderdag 13 september 2007 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
2) Lijnen is onzin
Definieer beter etenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:39 schreef zquing het volgende:
[..]
Beter eten helpt echt wel wanneer je wil afvallen, meer dan meer gaan bewegen
En als je metabolisme naar de klote is en je door kapoet lichaam niet goed/veel kan bewegen?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:36 schreef Pietverdriet het volgende:
2) Lijnen is onzin
Ik heb altijd meer dorst na een bakje kibbeling...quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:45 schreef ASSpirine het volgende:
Heb altijd een ongelofelijke dorst nadat ik kebap heb gegeten. Dat is gewoon een zoutbom op zich...
Maar wel lekker van tijd tot tijd, durum for the win
Het gaat om eetgedrag, niet om een gerechtquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:59 schreef zquing het volgende:
[..]
Betere vet/koolhydraat/proteine verhouding
Maak je brood 's avonds of eet eens iets anders. Genoeg alternatieven, zoals fruit, rijstewafels, krentenbollen, eierkoeken, breaker, drinkontbijt, goedemorgen, etc. Hoef je allemaal niet te smeren. En je kunt ook iets gezonds buiten de deur kopen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:40 schreef BlackRhino het volgende:
Hoi, hoe slecht is een broodje Döner als je aan het lijnen bent? Vaak heb ik s morgens geen zin om brood te maken dus koop ik in de pauze weleens een kebapje. Is dit nou slecht? In principe is het geen vet vlees volgens mij.
Danku!
Voor in de pauze omdat je geen zin om brood te maken hebt en dan thuis ook nog avondeten?quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:40 schreef BlackRhino het volgende:
Danku!
suikers, koolhydratenquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:08 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Maak je brood 's avonds of eet eens iets anders. Genoeg alternatieven, zoals fruit, rijstewafels, krentenbollen, eierkoeken, breaker, drinkontbijt, goedemorgen, etc. Hoef je allemaal niet te smeren. En je kunt ook iets gezonds buiten de deur kopen.
Je levensstijl aanpassen denk ik, zou er eens een goed gesprek over aangaan met je huisartsquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En als je metabolisme naar de klote is en je door kapoet lichaam niet goed/veel kan bewegen?
Döner
In Turkije doen ze er meestal geen knoflooksaus op dus dat scheelt al veel vet, maar het vlees zelf is ook vet en wit brood is ook niet echt gezond. Je kunt beter dolma en cacik ofzo etenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:09 schreef casper019 het volgende:
hier in turkije (istanbul ) lijken ze elke dag alleen maar met doner kebab te lunchen.. is dat nou zo ongezond?
ik heb de frieten weggelaten
dus gewoon zon stokbroodje + kip of biefstuk doner kebab + pittige tomaten saus + tomaat + sla
is dat zo ongezond als lunch??
Bron: http://spotlight.excite.n(...)bevat-veel-calorieenquote:Omdat er op een broodje Kebab behalve vlees ook vaak veel groente is, denken veel mensen dat het geen kwaad kan het te eten. Het tegendeel blijkt waar te zijn. Voor het Britse onderzoek werden 490 zaken getest. Een groot broodje kan tot 2.000 calorieën bevatten. Dat is ongeveer gelijk aan wat een volwassen vrouw per dag nodig heeft. Ook heeft het broodje 150% van de dagelijkse aanbevolen vetten. En één portie bevat 98% van de dagelijkse behoeften aan zout.
Waarom zou dat ongezond zijn?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:09 schreef casper019 het volgende:
hier in turkije (istanbul ) lijken ze elke dag alleen maar met doner kebab te lunchen.. is dat nou zo ongezond?
dus gewoon zon stokbroodje + kip of biefstuk doner kebab + pittige tomaten saus + tomaat + sla
Ze eten echt niet alleen kebap hoor. Ga maar eens tussen de middag bij een kokoreį-zaak kijken, grote kans dat je daar Turken vindt die bijvoorbeeld gevulde mossels o.i.d. eten.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:09 schreef casper019 het volgende:
Gegrilde lamsdarm, waarom zou je dat niet eten, knakworsten worden ook in lamsdarm gemaaktquote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze eten echt niet alleen kebap hoor. Ga maar eens tussen de middag bij een kokoreį-zaak kijken, grote kans dat je daar Turken vindt die bijvoorbeeld gevulde mossels o.i.d. eten.
O ja, kokoreį is ook de naam van een gerecht, dat voor buitenlanders niet aan te raden schijnt. Ga dus vooral wél naar een kokoreį-zaak, maar koop daar géén kokoreį.
Hmm. Tsja. De Lonely Planet noemt het net zo misselijkmakend als black pudding, maar misschien moet je het ook maar gewoon zelf proberen ja.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gegrilde lamsdarm, waarom zou je dat niet eten, knakworsten worden ook in lamsdarm gemaakt
Ik vind bloedworst ook alleen maar vies omdat er altijd zoveel kruidnagel in zit, en ik kan niet tegen kruidnagelsmaak sinds ik eens kruidnagelworstjes at vlak voor er een buikgriepje doorbrak, gaf toen snachts veel over en iedere keer die kruidnagelsmaak/geur naar boven. Sindsdien kan ik niet tegen kruidnagel.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Hmm. Tsja. De Lonely Planet noemt het net zo misselijkmakend als black pudding, maar misschien moet je het ook maar gewoon zelf proberen ja.
eens! ineens was witbrood ongezond.. slaat nergens op. witquote:Op maandag 28 juni 2010 08:00 schreef dalaiblama het volgende:
Witbrood mag ook weleens uit de verdomhoek; want zo veel verschilt het nu ook weer niet met volkorenbrood. Witbrood is niet slecht, witbrood bevat net even wat minder vezels en mineralen. Nou, die kwamen we anno 2010 in Europa sowieso al nauwelijks tekort dus dat is echt onzin.
Dat maakt het nog niet ineens vet vlees. Alle doner die ik tot nu toe heb gehad was supermager. Daarbij is vet ook geen boeman. Van vet word je niet dik. Sterker nog, sinds we de oorlog hebben verklaard aan vet zijn we massaal vet geworden.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:33 schreef Igen het volgende:
Ze doen wel extra stukken vet (spek) op de kebapspies hoor! Om het vlees sappig te houden.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:59 schreef zquing het volgende:
[..]
Betere vet/koolhydraat/proteine verhouding
quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:40 schreef BlackRhino het volgende:
Danku!
topic starter is inmiddels een michelinmannetjequote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:04 schreef rubje het volgende:
[..]
alles wat je teveel eet denk is, is slecht maar af en toe kan geen kwaad!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |